amen to that.quote:Op maandag 25 juli 2005 13:35 schreef Roellio het volgende:
Ik rook, drink, ga op bizarre tijden naar bed, sporten word ik moe van en gezond eten schiet er af en toe ook bij in.
Kerngezonde jongeman dus!
Een voedingspatroon dat geen of zeer weinig vetten bevat, is per definitie ongezond. Langdurige overbelasting valt inderdaad ook onder ongezond.quote:Op maandag 25 juli 2005 13:41 schreef wendytje het volgende:
in amerika sterven er mensen aan "gezond leven", juist omdat ze TE gezond leven
je lichaam heeft bijvoorbeeld vet nodig om te leven en kan niet tegen eindeloos sporten
Dus was dat leven niet gezond en kunnen ze niet zijn gestorven aan gezond levenquote:Op maandag 25 juli 2005 13:41 schreef wendytje het volgende:
in amerika sterven er mensen aan "gezond leven", juist omdat ze TE gezond leven
je lichaam heeft bijvoorbeeld vet nodig om te leven en kan niet tegen eindeloos sporten
Kloptquote:Op maandag 25 juli 2005 13:42 schreef Uncle het volgende:
Mensen die 100% gezond nastreven gaan 10 jaar eerder dood omdat ze zich zo druk maken of ze wel gezond leven. En het heeft ook zijn keerzijde. Bij mijn schoonouders thuis is men 10x zo vaak ziek als bij ons thuis. Maar ze proberen zich daar wel 10x zo gezond te gedragen. Als alles thuis te schoon en gezond is dan heb je een weerstand van nul komma nul tegen bijv. een simpel verkoudheidje dus alleen al in dat opzicht is een beetje ongezond en viesigheid op zijn tijd best handig![]()
Ja inderdaad, vind het maar een rare constructie.quote:Op maandag 25 juli 2005 14:06 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Dus was dat leven niet gezond en kunnen ze niet zijn gestorven aan gezond leven
mijn god blijf jij voortaan van je moeders coke af...quote:Op maandag 25 juli 2005 14:08 schreef Wolter het volgende:
Ik zie mijn leven altijd als een auto. Je kan er meteen keihard in knallen en scheuren.
Je kan er heel voorzichtig in rijden. Maar daar heb je niks aan. Want wat heb je aan een goede auto als hij toch bijna geen marktwaarde heeft.
Het is de kunst om te zorgen dat je er een eind mee kan rijden, maar dat je vooral lol maakt tijdens het rijden..
Nee dus.. Ik leef niet echt 100 % gezond en denk dat mensen die dat wel doen een bepaald doel in hun leven missen. Of misschien willen ze wel een highlander zijn??
Elke week frituren lijkt me ook niet echt gezond nee.quote:Op maandag 25 juli 2005 14:31 schreef TheDon1985 het volgende:
Ik voldoe aan alle criteria, behalve het op tijd naar bed gaan. Ongezond eet ik eigenlijk alleen op zondag (friet, al wordt dit wel gefrituurd in plantaardige olie).
Wat een kutleven moet jij hebbenquote:Op maandag 25 juli 2005 14:31 schreef TheDon1985 het volgende:
Ik voldoe aan alle criteria, behalve het op tijd naar bed gaan. Ongezond eet ik eigenlijk alleen op zondag (friet, al wordt dit wel gefrituurd in plantaardige olie).
Ik doe dagelijks aan hardlopen en om de 72 uur aan krachttraining. Ik hou me aan een strikt dieet waarin een aantal zaken (kunstmatige zoetstoffen, losse suiker, koffie, gewone -en smaakjesthee, vlees, etc...etc... uur verder...) niet thuishoren, in tegenstelling tot gezonde, veelal biologische producten. In ieder geval is het voor mij een automatisme, en heb ik geen zin om mijn hele lijsten do's en dont's met bijbehorende bezwaren op te sommen.
Ter aanvulling op mijn dagelijkse voeding gebruik ik vitamine-, mineralen-, spoorelementen- en omega vetzurenpreparaten in zorgvuldig gekozen doseringen.
Aan de overige criteria voldoe ik ook, maar ik ga zo offline, dus hou ik het even kort...
Voor je gezondheid? Dan ga ik liever 10 jaar eerder dood...quote:Op maandag 25 juli 2005 15:01 schreef boekenworm het volgende:
Ik sport minstens 10 uur in een week. Eet geen zout, suiker, vet of vlees. Woon zo goed als op het platte land. Dus een gezonde lucht. Slaap elke nacht +/- 8 uur. En ik gebruik geen drugs (meer), rook niet, drink niet. Dus dat is toch wel goed lijkt me.
Nee, ik klok ook nooit een liter vet naar binnenquote:Op maandag 25 juli 2005 15:01 schreef boekenworm het volgende:
Ik sport minstens 10 uur in een week. Eet geen zout, suiker, vet of vlees. Woon zo goed als op het platte land. Dus een gezonde lucht. Slaap elke nacht +/- 8 uur. En ik gebruik geen drugs (meer), rook niet, drink niet. Dus dat is toch wel goed lijkt me.
Tja, als je toch al dood bent maakt het niet meer uit.quote:Op maandag 25 juli 2005 15:05 schreef ChrisJX het volgende:
Ik ben nog steeds dood, dus het zal wel loslopen
Wat stinkt meer: DSM of jij?quote:Op maandag 25 juli 2005 15:05 schreef ChrisJX het volgende:
Ik sport overigens drie uur in de week, heb de vorige week elke dag een ijsje gegeteneet zelden genoeg groente en fruit op een dag, slaap acht a negen uur per nacht ben dol op een flink stuk vlees op m'n bord. Oh ja, ik woon onder de rook van DSM
maar ik rook niet
Ik ben nog steeds dood, dus het zal wel loslopen
Je eet geen zout, suiker of vet?quote:Op maandag 25 juli 2005 15:01 schreef boekenworm het volgende:
Nee, graatmagere scharminkels zijn lekker om tegenaan te kijkenquote:Op maandag 25 juli 2005 15:14 schreef boekenworm het volgende:
Ik voeg het er niet aan toe. En ik eet enkel suikervrije produchten. Dat jullie het leuk vinden jezelf tot een varken te kweken is best. Maar dan hoef ik het nog niet te doen.
Misschien moeten we het lezen als: zo gezond mogelijk.quote:Op maandag 25 juli 2005 15:16 schreef Uncle het volgende:
Misschien moet er eerst een definitie van 100% gezond leven komen alvorens we allemaal gaan concluderen dat we ons daa rniet aan houden.... Denk namelijk dat 100% gezond leven niet bestaat en dus is dit automatisch een non-discussie...
Alles waar je vet, suiker, zout en vlees bij toevoegt is in mijn ogen varkensvoer.quote:Op maandag 25 juli 2005 15:17 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Nee, graatmagere scharminkels zijn lekker om tegenaan te kijken
Nogal raar om iemand een varken te noemen alleen omdat hij suiker eet.
Ik link overdreven schoon niet aan gezond zijn, eigenlijk. Want dat ís het gewoonweg niet, je lijf heeft wat nodig om tegen te vechten, anders is het slecht voor je weerstand en met een beetje pech gaat je lichaam zelfs tegen zichzelf vechten...quote:Op maandag 25 juli 2005 13:42 schreef Uncle het volgende:
Bij mijn schoonouders thuis is men 10x zo vaak ziek als bij ons thuis. Maar ze proberen zich daar wel 10x zo gezond te gedragen. Als alles thuis te schoon en gezond is dan heb je een weerstand van nul komma nul tegen bijv. een simpel verkoudheidje dus alleen al in dat opzicht is een beetje ongezond en viesigheid op zijn tijd best handig![]()
Is in principe dan weer nutteloos, je kunt ook een koude maaltijd nuttigen waar het nodige aan vlees, groenten en koolhydratenhoudende dingen in zitten, zoals een broodmaaltijd met een salade of een koude pasta- of rijstsalade...quote:Op maandag 25 juli 2005 15:06 schreef Wolter het volgende:
En dat ik elke dag warm eet.
En dan die signature erbij.quote:Op maandag 25 juli 2005 15:14 schreef boekenworm het volgende:
Ik voeg het er niet aan toe. En ik eet enkel suikervrije produchten. Dat jullie het leuk vinden jezelf tot een varken te kweken is best. Maar dan hoef ik het nog niet te doen.
Waarmee kook je?quote:Op maandag 25 juli 2005 15:19 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Alles waar je vet, suiker, zout en vlees bij toevoegt is in mijn ogen varkensvoer.
Haha, wat een nerd ben je ook.quote:Op maandag 25 juli 2005 15:19 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Alles waar je vet, suiker, zout en vlees bij toevoegt is in mijn ogen varkensvoer.
Heb je weleens in de bak van een varken gekeken? Zitten beduidend weinig patatjes, ijsjes en snoepjes in...quote:Op maandag 25 juli 2005 15:19 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Dubieus. Bij mijn weten eten varkens dingen als aardappels en groente enzo. Die dingen waar jij dol op bent. Heb iig nog nooit een boer een rol mentos aan z'n varkens zien voerenquote:Op maandag 25 juli 2005 15:19 schreef boekenworm het volgende:
Ja ok. Maar dat bedoel ik er niet mee. En verder houdt ik daar niet zo van. Zelfs rollade maak ik lauw/warm. Met warm eten bedoel ik: (veel) vlees, aardappelen/rijst of pasta met groentes. En aan het einde een zuivelproduct.quote:Op maandag 25 juli 2005 15:19 schreef innovative het volgende:
Is in principe dan weer nutteloos, je kunt ook een koude maaltijd nuttigen waar het nodige aan vlees, groenten en koolhydratenhoudende dingen in zitten, zoals een broodmaaltijd met een salade of een koude pasta- of rijstsalade...
Dan zou je een auto ook als varkensvervoer kunnen zien?quote:Op maandag 25 juli 2005 15:27 schreef boekenworm het volgende:
Je kent het hele idee uitdrukkingen niet zeker?
Jij hebt gewoon een gigantisch eetprobleem en probeert in meerdere topics reacties uit te lokken (die er tot dusver niet gekomen zijn). Dat weet je zelf ook wel.quote:Op maandag 25 juli 2005 15:19 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Voor iemand die "niet aan vooroordelen voldoet" heb je wel een erg zwart/witte kijk, moet ik zeggen.quote:Op maandag 25 juli 2005 15:27 schreef boekenworm het volgende:
Je kent het hele idee uitdrukkingen niet zeker?
Vet, suiker en zout krijg je al meer binnen dan je nodig hebt zonder het zelf toe te voegen; het zit vrijwel overal in.quote:Op maandag 25 juli 2005 15:03 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Nee, ik klok ook nooit een liter vet naar binnenVet, suiker en zout heb je gewoon nodig. Net zoals vlees ook helemaal niet ongezond is. Je zou hooguit onderscheid kunnen maken tussen soorten vlees.
Wat ben jij voor een wereldvreemd figuur?quote:Op maandag 25 juli 2005 15:19 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Hahhahaa, inderdaad, ik zweet heel erg weinig, zogoed als niet.quote:Op maandag 25 juli 2005 15:30 schreef BUG80 het volgende:
[..]
P.S. zout toevoegen kan soms essentieel zijn om gezond te blijven. Of zweet jij nooit?
Je sport ook niet? Als ik flink gezweet heb tijdens het sporten krijg ik na een tijd vaak trek in zoute dingen, namelijk.quote:Op maandag 25 juli 2005 15:33 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Hahhahaa, inderdaad, ik zweet heel erg weinig, zogoed als niet.
Maar weinig discussies zijn zinloos, toch. Boekenwurm is vast rationeel genoeg om de discussie aan te gaan.quote:Op maandag 25 juli 2005 15:34 schreef DarkElf het volgende:
lijkt me niet echt zinvol om zo'n discussie aan te gaan
Ik sport wel, maar zweet simpelweg niet. Als ik een uurtje heb hardgelopen ben ik amper vocht kwijt geraakt. Evenals na voetbal of fitness.quote:Op maandag 25 juli 2005 15:35 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Je sport ook niet? Als ik flink gezweet heb tijdens het sporten krijg ik na een tijd vaak trek in zoute dingen, namelijk.
Ok, ben je zo'n koud typequote:Op maandag 25 juli 2005 15:39 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Ik sport wel, maar zweet simpelweg niet. Als ik een uurtje heb hardgelopen ben ik amper vocht kwijt geraakt. Evenals na voetbal of fitness.
daarom zei ik ook: lijkt me...quote:Op maandag 25 juli 2005 15:36 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Maar weinig discussies zijn zinloos, toch. Boekenwurm is vast rationeel genoeg om de discussie aan te gaan.
Dat was mij ook al opgevallen idd!!quote:Op maandag 25 juli 2005 15:29 schreef -Kate- het volgende:
[..]
Jij hebt gewoon een gigantisch eetprobleem en probeert in meerdere topics reacties uit te lokken (die er tot dusver niet gekomen zijn). Dat weet je zelf ook wel.
Misschien drink je te weinig, of eet je teveel zout.quote:Op maandag 25 juli 2005 15:47 schreef DarkElf het volgende:
over zweten, dat doe ik ook nauwelijks, nooit gedaan ook ook niet toen ik wel nog flink aan het sporten was. en het is wel vervelend want als ik nu naar een thermen/sauna complex ga leg ik het compleet af in die sauna terwijl mensen die zweten dat niet op die manier hebben. op de een of andere manier zweet mijn lichaam nauwelijks
Precies.quote:Op maandag 25 juli 2005 15:47 schreef teknomist het volgende:
Als ik klaar ben met studeren ga ik gezond leven.
nee dat is het absoluut niet (dit weet ik zeker ivm medicijnen waarbij ik veel moét drinken en zout juist moet matigen)quote:Op maandag 25 juli 2005 15:49 schreef Alicey het volgende:
[..]
Misschien drink je te weinig, of eet je teveel zout.
Daar heb ik ook last van,ben er zelfs voor naar de huisarts gegaan en heb het er in de sportschool over gehad omdat ik wel tijdens het sporten knallende hoofdpijn krijg.Heb al vanalles geprobeerd eigenlijk maar tot nu toe ben ik er nog niet achter.quote:Op maandag 25 juli 2005 15:47 schreef DarkElf het volgende:
over zweten, dat doe ik ook nauwelijks, nooit gedaan ook ook niet toen ik wel nog flink aan het sporten was. en het is wel vervelend want als ik nu naar een thermen/sauna complex ga leg ik het compleet af in die sauna terwijl mensen die zweten dat niet op die manier hebben. op de een of andere manier zweet mijn lichaam nauwelijks
Misschien probeert je lichaam dat beetje zout dat je nog hebt vast te houden?quote:Op maandag 25 juli 2005 15:51 schreef DarkElf het volgende:
[..]
nee dat is het absoluut niet (dit weet ik zeker ivm medicijnen waarbij ik veel moét drinken en zout juist moet matigen)
Had je het ook voordat je die medicijnen ging slikken?quote:Op maandag 25 juli 2005 15:51 schreef DarkElf het volgende:
[..]
nee dat is het absoluut niet (dit weet ik zeker ivm medicijnen waarbij ik veel moét drinken en zout juist moet matigen)
Knallende koppijn wordt meestal veroorzaakt door vocht tekort.quote:Op maandag 25 juli 2005 15:52 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
Daar heb ik ook last van,ben er zelfs voor naar de huisarts gegaan en heb het er in de sportschool over gehad omdat ik wel tijdens het sporten knallende hoofdpijn krijg.Heb al vanalles geprobeerd eigenlijk maar tot nu toe ben ik er nog niet achter.
Jaquote:Op maandag 25 juli 2005 15:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Had je het ook voordat je die medicijnen ging slikken?
Ik zweet zelf wel veel minder sinds ik bepaalde medicijnen gebruik, vandaar dat ik er even aan moest denken. Ik weet niet hoe het met aanleg o.i.d. zit daarbij, maar sommige mensen zullen van nature wel meer zweten dan anderen.quote:Op maandag 25 juli 2005 15:57 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Ja
Ik heb nooit echt veel gezweet, maar het is gewoon steeds minder geworden.
Nee dat is het allemaal niet,volgens de huisarts krijg ik zo'n hoofdpijn omdat ik niet zweet(en dus niet kan afkoelen) maarja het niet zweten weten we niet waar dat vandaan komt,het enige wat zij denkt dat het kan zijn is dat ik overgewicht heb.(ik dacht juist dat je dan altijd veel zweet)irritante is ook dat ik doordat ik zo'n hoofdpijn krijg(zo erg dat ik echt moet gaan liggen)ook niet goed kan sportenquote:Op maandag 25 juli 2005 15:57 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Knallende koppijn wordt meestal veroorzaakt door vocht tekort.
Met een zoutrijk dieet houdt je lichaam meer vocht vast. Dus het lijkt mij logischer dat je juist meer kan zweten indien je dieet meer zout bevat omdat je lichaam meer vocht vast houdt.
Maar ik zeg daarbij sowieso dat je niet op eigen houtje met zout in je dieet moet gaan experimenteren want dan ben je echt fout bezig.
Niet nadat je een peuk opgestoken hebt.quote:Op maandag 25 juli 2005 15:42 schreef DarkElf het volgende:
en de lucht ruikt hier fris en als een bos.![]()
Vermeld dan ook even dat je ook wel eens een kuurtje gebruikt.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 17:13 schreef Mr.J het volgende:
Ach, ik train 5x per week, hou me in principe aan een strikt voedingsschema, rook niet, drink niet maar om nu te zeggen dat ik hiermee 100% gezond bezig ben?
Neuh, daarvoor zit mijn lichaam teveel in de stress van het continu forceren van spiergroei. Je beschadigd weefsel en laat het herstellen. Dat aan 1 stuk door.
Maar goed, ben ook weer niet ongezond bezig.
Dan nog ben ik gezonder bezig dan menig ander kerel.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 20:24 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Vermeld dan ook even dat je ook wel eens een kuurtje gebruikt.
op een bergtop in zwitserland heb je denk ik meer kans op kanker vanwege straling dan hier in nederland. de achtergrondstraling uit de kosmos is daar tientallen malen hoger.quote:Op maandag 25 juli 2005 13:38 schreef ChrisJX het volgende:
Dit lukt hooguit op een bergtop in Zwitserland ofzo, waar je puur water uit een bergmeertje kunt drinken erbij.
Dus ik ben relatief gezond bezig ja.quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:32 schreef Vitalogy het volgende:
Omdat met die informatie veel mensen van mening zijn dat jij niet erg gezond bezig bent. Dat jij die mening niet deelt en ook kan ondersteunen met wetenschappelijk materiaal is niet belangrijk.
Als je naar m'n icon en ondertitel kijkt is het wel duidelijk hoor.quote:Als je stoer wilt doen moet je ook het hele verhaal vertellen.
Zie eerste reply.quote:Overigens vraag je nu naar de bekende weg, jij weet best wel waarom je zoiets weg laat.![]()
quote:Op maandag 25 juli 2005 14:02 schreef JohnDDD het volgende:
Gezond leven? Dat is een contradictio in terminis
Alsof vrouwen vallen op zo'n gefrustreerde vleeshomp. Maar goed, ik hoef er verder geen anabolen is slecht topic van te maken hoor. Je kinderachtige reactie spreekt al voor zich.quote:Op woensdag 27 juli 2005 11:19 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Dus ik ben relatief gezond bezig ja.
Dat ik niet direct erbij zet dat ik gebruik, wat reacties gaat geven, wat ik op mijn beurt weer van de tafel veeg, is dus niet belangrijk. De uitkomst is hetzelfde, alleen nu eens voor de verandering geen AAS discussie in zo'n topic.
[..]
Als je naar m'n icon en ondertitel kijkt is het wel duidelijk hoor.
Alsof ik iets daarmee verzwijg om stoer te doen.Simpel mannetje.
[..]
Zie eerste reply.
Dus vertel mij eens, waarom wil je hier perse een 'AAS is slecht topic' van maken? Is het je eigen frustratie dat een grote brede man er met je meisje vandoor is gegaan, heb je zelf ooit wat gebruikt maar doordat je geen idee had waarmee je bezig was nare dingen ondervonden?
Tell me...![]()
Damn, ik ben een gefrustreerde vleeshomp.quote:Op woensdag 27 juli 2005 12:45 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Alsof vrouwen vallen op zo'n gefrustreerde vleeshomp. Maar goed, ik hoef er verder geen anabolen is slecht topic van te maken hoor. Je kinderachtige reactie spreekt al voor zich.
Zout zorgt voor vocht vasthouden (verstoorde natrium/kalium balans) waardoor je bloedvolume toeneemt en je bloeddruk stijgt.quote:Op maandag 25 juli 2005 15:57 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Knallende koppijn wordt meestal veroorzaakt door vocht tekort.
Met een zoutrijk dieet houdt je lichaam meer vocht vast. Dus het lijkt mij logischer dat je juist meer kan zweten indien je dieet meer zout bevat omdat je lichaam meer vocht vast houdt.
Maar ik zeg daarbij sowieso dat je niet op eigen houtje met zout in je dieet moet gaan experimenteren want dan ben je echt fout bezig.
Dat heeft dus totaal geen effect als je zo leeft.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:18 schreef nozem het volgende:
Ik rook. Ik drink teveel bier. Ik krijg niet elke dag mijn 'twee ons groenten, twee stuks fruit' binnen. Ik sla het avondeten soms gewoon over. Ik ga te laat slapen en word te laat wakker en vooruit: Soms hang ik wel eens aan de gewichten in het sportcentrum.
Na mijn studententijd verandert dat vast wel..
Zeker wel. Spieren kweken kun je altijd.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:44 schreef LedZep het volgende:
[..]
Dat heeft dus totaal geen effect als je zo leeft.
Niet dus.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:47 schreef nozem het volgende:
[..]
Zeker wel. Spieren kweken kun je altijd.
Ow, maar ik krijg regelmatig wel goede voeding binnen hoor. Het is niet zo dat ik elke dag bij de Burger King zit. Het enige nadeel van mijn levensstijl is dat het kweken van een sixpack met mijn bierconsumptie wellicht niet tot de mogelijkheden zal behoren.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:48 schreef LedZep het volgende:
[..]
Niet dus.
Spieren kweken doe je in je rust, door veel en goede voeding. Geen (slechte) voeding = geen bouwstoffen = geen groei. Geen rust = geen opbouw. Simpel als wat. In het begin zal iedereen wel wat groeien, dat ben ik met je eens, maar het houdt gauw genoeg op.
En ik maar denken dat je spieren kweekt door 2x per week borst/biceps te trainen en creatine te nemen.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:48 schreef LedZep het volgende:
[..]
Niet dus.
Spieren kweken doe je in je rust, door veel en goede voeding. Geen (slechte) voeding = geen bouwstoffen = geen groei. Geen rust = geen opbouw. Simpel als wat. In het begin zal iedereen wel wat groeien, dat ben ik met je eens, maar het houdt gauw genoeg op.
Je moet niet zoveel denken joh, is slecht voor je hersens - en dat benadeeld de groei in je borst. Is *wetenschappelijk* bewezen.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:50 schreef Mr.J het volgende:
[..]
En ik maar denken dat je spieren kweekt door 2x per week borst/biceps te trainen en creatine te nemen.![]()
Laat zien dan dat artikel.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 18:32 schreef LedZep het volgende:
[..]
Je moet niet zoveel denken joh, is slecht voor je hersens - en dat benadeeld de groei in je borst. Is *wetenschappelijk* bewezen.
geen vlees of substituten?quote:Op zondag 29 januari 2006 13:16 schreef armmoetzaaier het volgende:
is dit gezond genoeg:
ik rook niet ik drink nauwelijks. (meestal 1 glas per avond als ik niet de bob ben)
elke dag een groen prakie op me bord. (behalve zondag af en toe patat)
laatste tijd veel met de auto naar me werk maar ben vorige week begonnen met hardlopen.
ik dacht bij me zelf dat het bijna niet gezonder kon.
nee ik bedoelde vleesvervangers, voor zover ze bestaan.quote:Op zondag 29 januari 2006 13:18 schreef armmoetzaaier het volgende:
elke dag een stukje vlees en melk
en wat is substituten kan je dat eten ???
Dat hou je ook best lang vol hoor, dat leventje. Je wordt er geen 80 mee en waarschijnlijk ook geen 70, maar je hebt nog alle tijd om je leven te beteren. Ik ben inmiddels op de leeftijd gekomen dat ik dat zal moeten omdat ik anders serieus de gemiddelde levensverwachting niet haal.quote:Op zondag 29 januari 2006 13:36 schreef Jett het volgende:
Ik eet niet gezond ik rook ik drink en slaap pas wanneer ik moe ben.
en ik hou van mijn leven
ik ken geen vlees vervangers (of bedoel je die nep burgers voor vegatariers)quote:Op zondag 29 januari 2006 13:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee ik bedoelde vleesvervangers, voor zover ze bestaan.
Mee eens. Ik probeer me wel eens voor te stellen hoe de maatschappij zou zijn als er meer mensen aandacht zouden besteden aan een gezondere levenstijl. We zouden zoveel meer uit het leven kunnen halen dan sommigen van ons doen.quote:Op zondag 29 januari 2006 13:45 schreef LedZep het volgende:
Ja en door jullie mensen moeten wij meer belasting betalen omdat jullie straks allemaal enge ziektes krijgen.
Dan heb je het wel over een Vitamine 1000mg pil. De ADH van vitamine C is 60 mg, in een sinaasappel zit al 50 mg. Als je 200 mg zou nemen zit je in principe al ruim voldoende. Hoewel extra anti-oxidanten natuurlijk nooit weg zijn.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 16:14 schreef AquaDiGio het volgende:
Ik weet dat supplementen geen voedselvervangers zijn. Het is puur een aanvulling op die ene keer per week dat ik vis eet. Iedereen heeft het hier over 2 x fruit op een dag, zelfs dát is nog te weinig. 1 Vitamine C pil staat gelijk aan 20 sinaasappelen.
Ik ga ook nog wel eens een weekendje weg, maar minder dan voorheen. Afgelopen weekend naar Trance Energy geweest. Vroeger zou ik tot 16:00 uitslapen. Nu slaap ik 2 uurtjes als ik thuis kom, zodat ik 's avonds doorga met mijn ritme.
Dat is natuurlijk onzin, je vergroot je kans aanzienlijk door structureel ongezond te leven. En gezond leven is inderdaad relatief, maar als je een jaarlijkse check zou hebben kun je best bepalen of iemand met opzet zijn lichaam verwaarloost of dat het van externe dingen afhangt. Denk hierbij een rokerslongen, dichtgeslibte vaten en overgewicht.quote:Op zondag 19 februari 2006 11:45 schreef diabolotin het volgende:
Mensen die minder gezond leven en 10 jaar eerder dood gaan, kosten de maatschappij echt niet meer geld dan mensen die langer leven en 10 jaar later dood gaan.
Iedereen kan kanker, hartaanvallen enzovoorts krijgen. Het feit dat iemand gezond leeft wil niet zeggen dat diegene geen kanker krijgt. Het gaat hier puur om kansberekening.
Volgens mij lees of jij of ik verkeerd.quote:Op zondag 19 februari 2006 12:01 schreef Broodbeleg het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, je vergroot je kans aanzienlijk door structureel ongezond te leven. En gezond leven is inderdaad relatief, maar als je een jaarlijkse check zou hebben kun je best bepalen of iemand met opzet zijn lichaam verwaarloost of dat het van externe dingen afhangt. Denk hierbij een rokerslongen, dichtgeslibte vaten en overgewicht.
Het gaat hem uiteindelijk niet om het gezond eten op zichzelf, maar om het eindresultaat dat eruit voortvloeit. Want hoewel aan vrijwel elk gezond voedingsmiddel wel een negatief kantje valt te ontdekken, maakt dat niet altijd uit, aangezien je lichaam daar zelf ook niet machteloos tegenover staat.quote:Op zondag 19 februari 2006 11:45 schreef diabolotin het volgende:
Ik vind niet dat men hier het recht heeft om mensen die 'niet zo gezond' leven als andere te bashen. Het is namelijk bijna onmogelijk om gezond te leven en te eten.
Wat heb je nodig om gezond te leven/eten?
- eigen gekweekte groenten en fruit (groenten enzo van de (super)markt en zelfs biogroenten zitten vol met allerlei andere rommel)
- eigen geslachte dieren (aan vlees, ja ook aan bio-vlees, wordt het nodige zout en worden de nodige kleurstoffen aan toegevoegd)
- vis kan men dan enkel eten wanneer het zelf gekweekt/gevangen is, want gekweekte vissen krijgen antibiotica bij hun voer, plus bij zalm bijvoorbeeld worden kleurstoffen toegevoegd.
- vegetarische producten zijn over het algemeen niet vegetarisch; er worden eiwitten en er wordt beendermeel van koeien voor gebruikt, plus de nodige kleurstoffen worden toegevoegd.
- iedere dag een glas wijn of een biertje kan echt geen kwaad
- en ik kan zo nog wel een tijdje doorgaan
Het is waar dat lichaamsbeweging belangrijk is, maar 10 uur per week is nu ook weer niet echt nodig. Ook een goede nachtrust is nodig, maar als je een keer een nacht doorhaalt is dat echt geen probleem hoor.
Trouwens, met voedingssupplementen kun je ook overdoseren. Als de ADH van vitamine C 60mg per dag is,lijkt het me niet echt gezond om iedere dag in de vorm van supplementen 1000 mg of meer te nemen.
Dus conclusie: gezond leven is een illusie, het is niet mogelijk. Mensen die minder gezond leven en 10 jaar eerder dood gaan, kosten de maatschappij echt niet meer geld dan mensen die langer leven en 10 jaar later dood gaan.
Iedereen kan kanker, hartaanvallen enzovoorts krijgen. Het feit dat iemand gezond leeft wil niet zeggen dat diegene geen kanker krijgt. Het gaat hier puur om kansberekening.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |