abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34577974
Ik eet niet gezond ik rook ik drink en slaap pas wanneer ik moe ben.

en ik hou van mijn leven
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
  zondag 29 januari 2006 @ 13:43:26 #127
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_34578251
ik haal de 50% nog niet vrees ik...
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
pi_34578311
Ja en door jullie mensen moeten wij meer belasting betalen omdat jullie straks allemaal enge ziektes krijgen .
pi_34578824
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:36 schreef Jett het volgende:
Ik eet niet gezond ik rook ik drink en slaap pas wanneer ik moe ben.

en ik hou van mijn leven
Dat hou je ook best lang vol hoor, dat leventje. Je wordt er geen 80 mee en waarschijnlijk ook geen 70, maar je hebt nog alle tijd om je leven te beteren. Ik ben inmiddels op de leeftijd gekomen dat ik dat zal moeten omdat ik anders serieus de gemiddelde levensverwachting niet haal.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  maandag 30 januari 2006 @ 11:35:30 #130
37248 BertV
Klei indiaan
pi_34607939
95%... Ik denk dat ik, en de meeste, met 100% er geestelijk niet gezonder op worden...
1 snack-avond per week dus...
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_34620560
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:32 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee ik bedoelde vleesvervangers, voor zover ze bestaan.
ik ken geen vlees vervangers (of bedoel je die nep burgers voor vegatariers)
ik ben geen vegatrier. er wordt zo veel vlees gemaakt en er moet toch iemand wat op eten.
ik type ook mar wat
pi_35221962
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:45 schreef LedZep het volgende:
Ja en door jullie mensen moeten wij meer belasting betalen omdat jullie straks allemaal enge ziektes krijgen .
Mee eens. Ik probeer me wel eens voor te stellen hoe de maatschappij zou zijn als er meer mensen aandacht zouden besteden aan een gezondere levenstijl. We zouden zoveel meer uit het leven kunnen halen dan sommigen van ons doen.
Tegenwoordig zijn velen neerslachtig, depressief of psychish niet in orde. Ik denk dat een groot deel van die mensen door meer structuur aan te brengen in hun leefwijze verholpen kunnen worden.
Ik bekijk het voor een deel vanuit mijn eigen ervaring. Ik heb de afgelopen paar jaar erg chaotisch geleefd en raakte daardoor in een neerwaartse spiraal. Door tegenwoordig gestructureerd te slapen (23:00 / 07:00) heb ik overdag al meer energie en ook het gevoel dat ik productiever bezig ben. Ik heb mijn tijd van feesten wel gehad. Ben nu volwassen en sta serieuzer in het leven.
Ook mijn eetpatroon heb ik aangepast. Minder zoetigheden en 3 x per dag eten ipv over de dag verspreid. Dan heb je op die moment dat je moet eten ook écht honger.
Ik ben gaan sporten wat resulteerd in een beter uithoudingsvermogen en een beter zelfbeeld. Sporten is ook goed voor je sociale contacten; je ontmoet veel mensen (als je daarvoor open staat).
Ik gebruik ook voedingssuplementen als omega vetzuren, vitamine c.

Ik krijg de indruk dat veel mensen een afkeer hebben tegen gezond leven, alsof ongezond leven "stoer" is. Ik snap dat je ook gelukkig moet zijn, maar goed voor jezelf zorgen lijkt mij een goede zaak!
AquaDiGio heet vanaf nu w8jij17
pi_35222442
Neem geen voedingssupplementen zoals omega vetzuren en vitamine C maar eet gewoon vis en fruit. Verder sport ik zeer regelmatig en met mijn nachtrust zit het ook wel goed.

Maar wat mij betreft moet je ook op zijn tijd eens "los" kunnen gaan.
Dat is goed voor je geestelijke gezondheid.
pi_35223842
Ik weet dat supplementen geen voedselvervangers zijn. Het is puur een aanvulling op die ene keer per week dat ik vis eet. Iedereen heeft het hier over 2 x fruit op een dag, zelfs dát is nog te weinig. 1 Vitamine C pil staat gelijk aan 20 sinaasappelen.

Ik ga ook nog wel eens een weekendje weg, maar minder dan voorheen. Afgelopen weekend naar Trance Energy geweest. Vroeger zou ik tot 16:00 uitslapen. Nu slaap ik 2 uurtjes als ik thuis kom, zodat ik 's avonds doorga met mijn ritme.
pi_35224300
Je kan IMHO beter visolie nemen dan vis. Want dat vlees is ook zo vervuild als de pest.
pi_35224365
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 16:14 schreef AquaDiGio het volgende:
Ik weet dat supplementen geen voedselvervangers zijn. Het is puur een aanvulling op die ene keer per week dat ik vis eet. Iedereen heeft het hier over 2 x fruit op een dag, zelfs dát is nog te weinig. 1 Vitamine C pil staat gelijk aan 20 sinaasappelen.

Ik ga ook nog wel eens een weekendje weg, maar minder dan voorheen. Afgelopen weekend naar Trance Energy geweest. Vroeger zou ik tot 16:00 uitslapen. Nu slaap ik 2 uurtjes als ik thuis kom, zodat ik 's avonds doorga met mijn ritme.
Dan heb je het wel over een Vitamine 1000mg pil. De ADH van vitamine C is 60 mg, in een sinaasappel zit al 50 mg. Als je 200 mg zou nemen zit je in principe al ruim voldoende. Hoewel extra anti-oxidanten natuurlijk nooit weg zijn.
pi_35233845
Klopt. Vitamine C1000 van de Tuinen.
pi_35236017
Als ik sommige reacties lees vind ik overigens wel terecht dat ze hogere premies willen vragen aan mensen die ontzettend ongezond leven.
"al die dingen laten staan om een paar jaar langer te leven, naah, laat maar."
"je gaat hier toch niet over nadenken.. leef gewoon. stelletje boomrukkers"
"Voor je gezondheid? Dan ga ik liever 10 jaar eerder dood... "
Ik bedoel, mij interesseert het niet wat men doet, het punt is alleen dat ze op het eind zo ontzettend veel geld kosten en dan opeens wel zielig zijn. Nu leef ik zelf ook niet supergezond (als in.. 4 a 5x in de week goed drinken), maar dat is een tijdelijke fase. Ik let echter wel op dat ik genoeg groente en fruit eet, slik vitaminepillen en sport meerdere keren per week. Nu vind ik het nogal onredelijk dat iemand die wel gezond probeert te leven kan mee betalen aan het domme, opzettelijke gedrag van anderen.
pi_35247609
Zo denk ik er dus ook over. Als wij als bewust gezonde mensen straks op mogen draaien voor mensen die het voor zichzelf verkloten is dat imo niet echt eerlijk. Maar ook voor ons geld dat we die mensen dan in hun waarde moeten laten, net zo goed als ze dat bij ons moeten doen.
Ik ga bijvoorbeeld in mei voor 4 maanden stage lopen op een camping in Zuid-Frankrijk. Ik ben van plan om daar net zo gezond te leven als ik hier doe. In zo'n team integreer je dan een stuk langzamer omdat mensen op je neerkijken omdat je niet mee gaat feesten en zuipen. Erg jammer vind ik dat, maar het zij zo. Ik doe m'n eigen ding
pi_35248959
Ik vind niet dat men hier het recht heeft om mensen die 'niet zo gezond' leven als andere te bashen. Het is namelijk bijna onmogelijk om gezond te leven en te eten.

Wat heb je nodig om gezond te leven/eten?
- eigen gekweekte groenten en fruit (groenten enzo van de (super)markt en zelfs biogroenten zitten vol met allerlei andere rommel)
- eigen geslachte dieren (aan vlees, ja ook aan bio-vlees, wordt het nodige zout en worden de nodige kleurstoffen aan toegevoegd)
- vis kan men dan enkel eten wanneer het zelf gekweekt/gevangen is, want gekweekte vissen krijgen antibiotica bij hun voer, plus bij zalm bijvoorbeeld worden kleurstoffen toegevoegd.
- vegetarische producten zijn over het algemeen niet vegetarisch; er worden eiwitten en er wordt beendermeel van koeien voor gebruikt, plus de nodige kleurstoffen worden toegevoegd.
- iedere dag een glas wijn of een biertje kan echt geen kwaad
- en ik kan zo nog wel een tijdje doorgaan

Het is waar dat lichaamsbeweging belangrijk is, maar 10 uur per week is nu ook weer niet echt nodig. Ook een goede nachtrust is nodig, maar als je een keer een nacht doorhaalt is dat echt geen probleem hoor.

Trouwens, met voedingssupplementen kun je ook overdoseren. Als de ADH van vitamine C 60mg per dag is,lijkt het me niet echt gezond om iedere dag in de vorm van supplementen 1000 mg of meer te nemen.

Dus conclusie: gezond leven is een illusie, het is niet mogelijk. Mensen die minder gezond leven en 10 jaar eerder dood gaan, kosten de maatschappij echt niet meer geld dan mensen die langer leven en 10 jaar later dood gaan.

Iedereen kan kanker, hartaanvallen enzovoorts krijgen. Het feit dat iemand gezond leeft wil niet zeggen dat diegene geen kanker krijgt. Het gaat hier puur om kansberekening.
Bite me!
pi_35249260
quote:
Op zondag 19 februari 2006 11:45 schreef diabolotin het volgende:
Mensen die minder gezond leven en 10 jaar eerder dood gaan, kosten de maatschappij echt niet meer geld dan mensen die langer leven en 10 jaar later dood gaan.

Iedereen kan kanker, hartaanvallen enzovoorts krijgen. Het feit dat iemand gezond leeft wil niet zeggen dat diegene geen kanker krijgt. Het gaat hier puur om kansberekening.
Dat is natuurlijk onzin, je vergroot je kans aanzienlijk door structureel ongezond te leven. En gezond leven is inderdaad relatief, maar als je een jaarlijkse check zou hebben kun je best bepalen of iemand met opzet zijn lichaam verwaarloost of dat het van externe dingen afhangt. Denk hierbij een rokerslongen, dichtgeslibte vaten en overgewicht.
pi_35286630
quote:
Op zondag 19 februari 2006 12:01 schreef Broodbeleg het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin, je vergroot je kans aanzienlijk door structureel ongezond te leven. En gezond leven is inderdaad relatief, maar als je een jaarlijkse check zou hebben kun je best bepalen of iemand met opzet zijn lichaam verwaarloost of dat het van externe dingen afhangt. Denk hierbij een rokerslongen, dichtgeslibte vaten en overgewicht.
Volgens mij lees of jij of ik verkeerd.
pi_36432081
Als ik nu zo de titel weer zie slaat het eigenlijk nergens op:
Als je geboren wordt ben je al bezig te sterven. Het is volkomen onmogelijk om 100% gezond te leven. Je kunt wel zo dicht mogelijk in de buurt proberen te komen en zo de lengte van je leven verlengen.
pi_36432947
Wereldvreemde mensen zijn er ook. Ik snap niet hoe je zo strikt kan houden aan dingen (zoals geen suiker, zout etc). Ik eet waar ik zin in heb (dus: te vet, te zout, te zoet etc etc), eet weinig groente, niet genoeg fruit, sport te weinig, slaap te weinig. Ik woon in een studentenwoning, dus het is zeer zeker niet het schoonste, maar zeker niet vies.
Ik zou dus volgens de logica van 100% gezond leven, ongeveer op 10% zitten.
Maar ik voel me keigezond, ben nooit ziek, heb een redelijke conditie en ga zo door. Het is niet gezond om een ritme te hebben voor alles, want als je een keer je niet kan houden aan dat ritme, dan begint je organisme te 'zeuren'. Dus als iemand met een zout/vet/suiker - vrees opeens een van die dingen binnenkrijgt, wordt hij of zij daar niet goed van. Dat lijkt me ook niet echt heel gezond.

Gezond zie ik daarom als een parabool, je kan te weinig doen om gezond te zijn, maar zeker ook te veel!
pi_36456539
Maar wie bepaalt hoeveel suikers jij binnenkrijgt? Ben jij dat zelf of zijn dat de producenten die bepaalde stoffen in het eten gooien waardoor je meer eet dan je eigenlijk wilt? (Pringles?)

In oktober start de RVU weer met "Keuringsdienst van Waarde". Als je dat ziet snap je de voedselindustrie iets beter. Geld, geld en geld.
pi_36474928
Je kan zonder probleem 1-2 gram vitamine C supplementeren. Al is het niet verstandig álleen vit c te nemen, zonder andere vitamine toevoegingen kan vit c redelijk gemakkelijk in een pro-oxidant veranderen en daarmee alle goede functies verliezen.
  woensdag 29 maart 2006 @ 21:28:38 #147
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_36475075
Ik leef momenteel bijzonder ongezond en heel eerlijk gezegd leg ik daar niet eens wakker van.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_36475454
Ik leef behoorlijk gezond, vind ik zelf.

Rook, drink niet, gebruik geen drugs. Eet heel gezond omdat ik het gewoon lekker vind. Junkfood hou ik gewoon niet van. Op een enkele x een pizza na. Maar de mac en dergelijke vind ik echt ranzig. Ik sport 2 uur per dag. Ik heb een redelijke strak ritme doordeweeks, waar ik op dezelfde tijden opsta, naar bed ga, dezelfde dingen (wassen, schoonmaken etc) doe. Maar dat komt niet zozeer voort uit gezond willen leven, maar uit het feit dat ik onrustig word als niet alles volgens mijn vastgestelde schema doe

Het enigste wat ik echt fout doe, is standaard 1 nacht per weekend overslaan. Omdat ik dan ga stappen.
pi_36560894
quote:
Op zondag 19 februari 2006 11:45 schreef diabolotin het volgende:
Ik vind niet dat men hier het recht heeft om mensen die 'niet zo gezond' leven als andere te bashen. Het is namelijk bijna onmogelijk om gezond te leven en te eten.

Wat heb je nodig om gezond te leven/eten?
- eigen gekweekte groenten en fruit (groenten enzo van de (super)markt en zelfs biogroenten zitten vol met allerlei andere rommel)
- eigen geslachte dieren (aan vlees, ja ook aan bio-vlees, wordt het nodige zout en worden de nodige kleurstoffen aan toegevoegd)
- vis kan men dan enkel eten wanneer het zelf gekweekt/gevangen is, want gekweekte vissen krijgen antibiotica bij hun voer, plus bij zalm bijvoorbeeld worden kleurstoffen toegevoegd.
- vegetarische producten zijn over het algemeen niet vegetarisch; er worden eiwitten en er wordt beendermeel van koeien voor gebruikt, plus de nodige kleurstoffen worden toegevoegd.
- iedere dag een glas wijn of een biertje kan echt geen kwaad
- en ik kan zo nog wel een tijdje doorgaan

Het is waar dat lichaamsbeweging belangrijk is, maar 10 uur per week is nu ook weer niet echt nodig. Ook een goede nachtrust is nodig, maar als je een keer een nacht doorhaalt is dat echt geen probleem hoor.

Trouwens, met voedingssupplementen kun je ook overdoseren. Als de ADH van vitamine C 60mg per dag is,lijkt het me niet echt gezond om iedere dag in de vorm van supplementen 1000 mg of meer te nemen.

Dus conclusie: gezond leven is een illusie, het is niet mogelijk. Mensen die minder gezond leven en 10 jaar eerder dood gaan, kosten de maatschappij echt niet meer geld dan mensen die langer leven en 10 jaar later dood gaan.

Het gaat hem uiteindelijk niet om het gezond eten op zichzelf, maar om het eindresultaat dat eruit voortvloeit. Want hoewel aan vrijwel elk gezond voedingsmiddel wel een negatief kantje valt te ontdekken, maakt dat niet altijd uit, aangezien je lichaam daar zelf ook niet machteloos tegenover staat.

Zo laat ik zelf zo nu en dan wel eens een onderzoek doen om te toetsen of bepaalde waarden afwijken van die van eerdere onderzoeken. Feit is dat er op mijn lichamelijke toestand niets valt aan te merken, aangezien al mijn waarden (die ten slotte de indicatoren voor mijn gezondheid vormen) in positieve zin ruim boven het gemiddelde liggen. En waarom zou ik me dan gaan bezighouden met de negatieve stofjes, wanneer die geen effect blijken te hebben op mijn gezondheid, doordat ze simpelweg worden overvleugeld?
pi_36562460
Probeer zo gezond mogelijk te eten. En vanaf komende week helemaal
En leven of course.
JOHNNY HEITINGA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')