Dat hou je ook best lang vol hoor, dat leventje. Je wordt er geen 80 mee en waarschijnlijk ook geen 70, maar je hebt nog alle tijd om je leven te beteren. Ik ben inmiddels op de leeftijd gekomen dat ik dat zal moeten omdat ik anders serieus de gemiddelde levensverwachting niet haal.quote:Op zondag 29 januari 2006 13:36 schreef Jett het volgende:
Ik eet niet gezond ik rook ik drink en slaap pas wanneer ik moe ben.
en ik hou van mijn leven
ik ken geen vlees vervangers (of bedoel je die nep burgers voor vegatariers)quote:Op zondag 29 januari 2006 13:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee ik bedoelde vleesvervangers, voor zover ze bestaan.
Mee eens. Ik probeer me wel eens voor te stellen hoe de maatschappij zou zijn als er meer mensen aandacht zouden besteden aan een gezondere levenstijl. We zouden zoveel meer uit het leven kunnen halen dan sommigen van ons doen.quote:Op zondag 29 januari 2006 13:45 schreef LedZep het volgende:
Ja en door jullie mensen moeten wij meer belasting betalen omdat jullie straks allemaal enge ziektes krijgen.
Dan heb je het wel over een Vitamine 1000mg pil. De ADH van vitamine C is 60 mg, in een sinaasappel zit al 50 mg. Als je 200 mg zou nemen zit je in principe al ruim voldoende. Hoewel extra anti-oxidanten natuurlijk nooit weg zijn.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 16:14 schreef AquaDiGio het volgende:
Ik weet dat supplementen geen voedselvervangers zijn. Het is puur een aanvulling op die ene keer per week dat ik vis eet. Iedereen heeft het hier over 2 x fruit op een dag, zelfs dát is nog te weinig. 1 Vitamine C pil staat gelijk aan 20 sinaasappelen.
Ik ga ook nog wel eens een weekendje weg, maar minder dan voorheen. Afgelopen weekend naar Trance Energy geweest. Vroeger zou ik tot 16:00 uitslapen. Nu slaap ik 2 uurtjes als ik thuis kom, zodat ik 's avonds doorga met mijn ritme.
Dat is natuurlijk onzin, je vergroot je kans aanzienlijk door structureel ongezond te leven. En gezond leven is inderdaad relatief, maar als je een jaarlijkse check zou hebben kun je best bepalen of iemand met opzet zijn lichaam verwaarloost of dat het van externe dingen afhangt. Denk hierbij een rokerslongen, dichtgeslibte vaten en overgewicht.quote:Op zondag 19 februari 2006 11:45 schreef diabolotin het volgende:
Mensen die minder gezond leven en 10 jaar eerder dood gaan, kosten de maatschappij echt niet meer geld dan mensen die langer leven en 10 jaar later dood gaan.
Iedereen kan kanker, hartaanvallen enzovoorts krijgen. Het feit dat iemand gezond leeft wil niet zeggen dat diegene geen kanker krijgt. Het gaat hier puur om kansberekening.
Volgens mij lees of jij of ik verkeerd.quote:Op zondag 19 februari 2006 12:01 schreef Broodbeleg het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, je vergroot je kans aanzienlijk door structureel ongezond te leven. En gezond leven is inderdaad relatief, maar als je een jaarlijkse check zou hebben kun je best bepalen of iemand met opzet zijn lichaam verwaarloost of dat het van externe dingen afhangt. Denk hierbij een rokerslongen, dichtgeslibte vaten en overgewicht.
Het gaat hem uiteindelijk niet om het gezond eten op zichzelf, maar om het eindresultaat dat eruit voortvloeit. Want hoewel aan vrijwel elk gezond voedingsmiddel wel een negatief kantje valt te ontdekken, maakt dat niet altijd uit, aangezien je lichaam daar zelf ook niet machteloos tegenover staat.quote:Op zondag 19 februari 2006 11:45 schreef diabolotin het volgende:
Ik vind niet dat men hier het recht heeft om mensen die 'niet zo gezond' leven als andere te bashen. Het is namelijk bijna onmogelijk om gezond te leven en te eten.
Wat heb je nodig om gezond te leven/eten?
- eigen gekweekte groenten en fruit (groenten enzo van de (super)markt en zelfs biogroenten zitten vol met allerlei andere rommel)
- eigen geslachte dieren (aan vlees, ja ook aan bio-vlees, wordt het nodige zout en worden de nodige kleurstoffen aan toegevoegd)
- vis kan men dan enkel eten wanneer het zelf gekweekt/gevangen is, want gekweekte vissen krijgen antibiotica bij hun voer, plus bij zalm bijvoorbeeld worden kleurstoffen toegevoegd.
- vegetarische producten zijn over het algemeen niet vegetarisch; er worden eiwitten en er wordt beendermeel van koeien voor gebruikt, plus de nodige kleurstoffen worden toegevoegd.
- iedere dag een glas wijn of een biertje kan echt geen kwaad
- en ik kan zo nog wel een tijdje doorgaan
Het is waar dat lichaamsbeweging belangrijk is, maar 10 uur per week is nu ook weer niet echt nodig. Ook een goede nachtrust is nodig, maar als je een keer een nacht doorhaalt is dat echt geen probleem hoor.
Trouwens, met voedingssupplementen kun je ook overdoseren. Als de ADH van vitamine C 60mg per dag is,lijkt het me niet echt gezond om iedere dag in de vorm van supplementen 1000 mg of meer te nemen.
Dus conclusie: gezond leven is een illusie, het is niet mogelijk. Mensen die minder gezond leven en 10 jaar eerder dood gaan, kosten de maatschappij echt niet meer geld dan mensen die langer leven en 10 jaar later dood gaan.
Iedereen kan kanker, hartaanvallen enzovoorts krijgen. Het feit dat iemand gezond leeft wil niet zeggen dat diegene geen kanker krijgt. Het gaat hier puur om kansberekening.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |