abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 januari 2006 @ 11:11:38 #101
140143 Dobbelstein
Vioolspeler :-)
pi_34543409
mwa, ik rook shag en neem af en toe een lijntje *schaam* *schaam* maar daar ga ik mee stoppen

Verder eet ik veel groenten en zo dus niet echt ongezond ofzo
pi_34544873
Je lichaam is niet meer dan een instrument en de bedoeling van instrumenten is dat je ze gebruikt.
Inderdaad: steeds maar met gezond zijn bezig zijn kan een vorm van doelloosheid zijn. Al is doelloosheid ook romantisch? Als je die motor werkelijk gaat berijden kan het nog wel eens tegenvallen.
Als je roker bent is je levensverwachting helemaal zo slecht niet en het lijkt me luxegelul als je daar geen genoegen mee neemt.
Ik vind dat roken ten onrechte gestigmatiseerd wordt: het belemmert mensen niet in hun huidige functioneren (tenzij optimale lichaamsbeweging & doorbloeding in je eisenpakket zit) en psychisch heeft het een regulerende functie. Je leeft naar verwachting wat korter, maar goed, is de mens gemaakt om 80 te worden??? Bovendien, als je momenteel in je 20er jaren rookt dan is het maar de vraag of de negatieve consequenties daarvan over 30 jaar niet verholpen kunnen worden.
Dat gezegd hebbende: er zijn lichamelijke of geestelijke stoornissen die samen lijken te hangen met bepaalde voedings- en leefpatronen, en die je levenskwaliteit verlagen (zoals depressie, vermoeidheid, acne, obesitas). Als je echter mazzel hebt (en het is niet meer dan mazzel), waarom dan obsessief willen voorkomen wat door vrouwe fortuna al voorkomen is?
pi_34549492
Rook niet, drink vrijwel niet, sport 4x per week, eet over het algemeen gezond. 1 keer per week een junkavondmaal gaat er ook goed in, blijf je fit van!
pi_34550806
Ik rook. Ik drink teveel bier. Ik krijg niet elke dag mijn 'twee ons groenten, twee stuks fruit' binnen. Ik sla het avondeten soms gewoon over. Ik ga te laat slapen en word te laat wakker en vooruit: Soms hang ik wel eens aan de gewichten in het sportcentrum.

Na mijn studententijd verandert dat vast wel..
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_34551462
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 15:18 schreef nozem het volgende:
Ik rook. Ik drink teveel bier. Ik krijg niet elke dag mijn 'twee ons groenten, twee stuks fruit' binnen. Ik sla het avondeten soms gewoon over. Ik ga te laat slapen en word te laat wakker en vooruit: Soms hang ik wel eens aan de gewichten in het sportcentrum.

Na mijn studententijd verandert dat vast wel..
Dat heeft dus totaal geen effect als je zo leeft.
pi_34551527
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 15:44 schreef LedZep het volgende:

[..]

Dat heeft dus totaal geen effect als je zo leeft.
Zeker wel. Spieren kweken kun je altijd.
pi_34551562
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 15:47 schreef nozem het volgende:

[..]

Zeker wel. Spieren kweken kun je altijd.
Niet dus.

Spieren kweken doe je in je rust, door veel en goede voeding. Geen (slechte) voeding = geen bouwstoffen = geen groei. Geen rust = geen opbouw. Simpel als wat. In het begin zal iedereen wel wat groeien, dat ben ik met je eens, maar het houdt gauw genoeg op.
pi_34551633
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 15:48 schreef LedZep het volgende:

[..]

Niet dus.

Spieren kweken doe je in je rust, door veel en goede voeding. Geen (slechte) voeding = geen bouwstoffen = geen groei. Geen rust = geen opbouw. Simpel als wat. In het begin zal iedereen wel wat groeien, dat ben ik met je eens, maar het houdt gauw genoeg op.
Ow, maar ik krijg regelmatig wel goede voeding binnen hoor. Het is niet zo dat ik elke dag bij de Burger King zit. Het enige nadeel van mijn levensstijl is dat het kweken van een sixpack met mijn bierconsumptie wellicht niet tot de mogelijkheden zal behoren.
pi_34551682
Maar je post suggereert nou niet bepaald dat je überhaupt goede voeding binnenkrijgt
pi_34553277
Ik eet mijn 2 stuks fruit & groente, ga doordeweeks op tijd naar bed en drink per dag minstens 2,5 liter water. Varkensvlees sla ik doorgaans over, eet daarnaast alleen biovlees en slik mijn vitamientjes
Daarnaast drink, slik en rook ik wel eens wat en in het weekend ga ik nog wel eens een nachtje door. Het is dus allemaal prima uitgebalanceerd.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
  zaterdag 28 januari 2006 @ 17:50:35 #111
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_34554777
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 15:48 schreef LedZep het volgende:

[..]

Niet dus.

En ik maar denken dat je spieren kweekt door 2x per week borst/biceps te trainen en creatine te nemen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  zaterdag 28 januari 2006 @ 18:03:44 #112
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_34555172
Niemand leeft 100% gezond.

En ik doe ook nooit mijn best om echt zo gezond mogelijk te leven. Het heeft ook zo zijn grenzen. Ik moet er nog wel 'plezier' aan beleven. Maar echt ongezond leven doe ik natuurlijk ook niet.
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
pi_34555931
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 17:50 schreef Mr.J het volgende:

[..]

En ik maar denken dat je spieren kweekt door 2x per week borst/biceps te trainen en creatine te nemen.
Je moet niet zoveel denken joh, is slecht voor je hersens - en dat benadeeld de groei in je borst. Is *wetenschappelijk* bewezen.
  zondag 29 januari 2006 @ 00:39:15 #114
19479 Mr.J
pi_34567864
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 18:32 schreef LedZep het volgende:

[..]

Je moet niet zoveel denken joh, is slecht voor je hersens - en dat benadeeld de groei in je borst. Is *wetenschappelijk* bewezen.
Laat zien dan dat artikel.
pi_34568695
*Kuch kuch * ... nou kijk *kuch* het is natuurlijk zo dat zulk soort dingen eigenlijk *kuch* als vanzelfsprekend worden beschouwd maar nietemin, *kuch* is het natuurlijk ook lógisch dat zoiets eigenlijk voorkomt, want kijk maar naar *kuch* iemand als euh, *kuch*...je snapt mijn punt?
  zondag 29 januari 2006 @ 13:11:42 #116
19479 Mr.J
pi_34577077
Ahhhhhhhhhh! Op die fiets!

Duidelijk!
  zondag 29 januari 2006 @ 13:16:34 #117
130426 armmoetzaaier
ik type me suf
pi_34577242
is dit gezond genoeg:

ik rook niet ik drink nauwelijks. (meestal 1 glas per avond als ik niet de bob ben)
elke dag een groen prakie op me bord. (behalve zondag af en toe patat)
laatste tijd veel met de auto naar me werk maar ben vorige week begonnen met hardlopen.

ik dacht bij me zelf dat het bijna niet gezonder kon.
ik type ook mar wat
  zondag 29 januari 2006 @ 13:17:43 #118
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34577286
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:16 schreef armmoetzaaier het volgende:
is dit gezond genoeg:

ik rook niet ik drink nauwelijks. (meestal 1 glas per avond als ik niet de bob ben)
elke dag een groen prakie op me bord. (behalve zondag af en toe patat)
laatste tijd veel met de auto naar me werk maar ben vorige week begonnen met hardlopen.

ik dacht bij me zelf dat het bijna niet gezonder kon.
geen vlees of substituten?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 29 januari 2006 @ 13:18:32 #119
130426 armmoetzaaier
ik type me suf
pi_34577306
elke dag een stukje vlees en melk

en wat is substituten kan je dat eten ???
ik type ook mar wat
pi_34577341
Ik rook af en toe (1x per maand gemiddeld bij t stappen weleens), drink vrij veel (toch wel gem. 2 biertjes per dag, meestal alleen met uitgaan), sportte regelmatig, tegenwoordig wat minder, maar dat gaat weer veranderen en ik eet vrij slecht eignelijk..
pi_34577424
Ik heb geen ritme, de ene woensdag moet ik 7 uur opstaan en een week later ben ik woensdag vrij. Ik ga eigenlijk nooit voor 12 uur slapen. Avondeten doe ik wel normaal en gezond, maar ik eet ook rustig 2 quarterpounders als tussendoortje. Ik sport ongeveer 4-5 uur per week, niet echt veel dus. Verder fiets ik nooit, ik ga altijd met het ov of de auto. Ik rook niet, behalve een aantal jonko's per week.
  zondag 29 januari 2006 @ 13:32:39 #122
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34577812
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:18 schreef armmoetzaaier het volgende:
elke dag een stukje vlees en melk

en wat is substituten kan je dat eten ???
nee ik bedoelde vleesvervangers, voor zover ze bestaan.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_34577894
Met vlees is niks mis

De enige reden om het niet te eten is mss de bio-industrie, maar het is me net iets te lekker.
pi_34577920
ik doe mijn best om de dingen waarbij ik het kan gezond te doen. maar 100% gezond leven is een illusie natuurlijk. al was het maar omdat de wetenschap er nog helemaal niet over uit is of bepaalde dingen nou wel of niet gezond zijn.
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
  zondag 29 januari 2006 @ 13:36:31 #125
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_34577968
Ik leef niet eens 20% gezond
stupidity has become as common as common sense was before
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties