Deze OP is hier te vindenquote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef Falco het volgende:
Mijn guide om keer in een heule hoop stappen een stad uiteindelijk winstgevend te laten worden:
- Begin met de goedkoopste elektriciteitscentrale: de kolencentrale. Deze wordt aan de rand van de map geplaatst, zodat bijna de helft van de vervuiling niet in jouw stad zit.
- Bouw daarom een industriewijk met de dense industrie het dichtst in de buurt van de kolencentrale. Het is dan meestal mijn bedoeling dat de industriewijk zich langs de rand gaat ontwikkelen.
- Vaak gooi ik ook een treinlijn met ene paar stations recht er door heen en ook een stuk of 4 a 5 busstops her en der verspreid.
- Overigens houd ik naast de kolencentrale een redelijk groot vlak open voor de landfill en de zogenaamde vervelende dingen later.
- Vervolgens maak ik de residential areas (medium en high), die vaak aan het water liggen en redelijk dicht in de buurt van industrie zitten. In die residential zones zet ik twee waterpompen (bij het water natuurlijk) neer dan.
- Ook in dit gebied gooi ik ook wat busstops hier neer en trek ik de treinlijn door de woonwijk met 2 stations ofzo. Voor de gein wil ik de treinlijn dan soms wel eens splitsen in twee richtingen.
- Middenin de residential zone zet ik dan een hospitaal en een school neer. Deze krijgen in het begin van 20% van de funding. Ze gaan maar zeuren als ze meer nodig hebben. Verder krijgen de sims wat vertier natuurlijk met parken en skaterinks en dat soort dingen
.
- Ik creëer amper vaak op de een of andere manier toch wel een plek (of het is wat zijdelings) tussen industrie en residential, waar dan de commercial zone (high, medium en light) begint. Deze houd ik redelijk klein, omdat de vraag in het begin toch niet groot is.
- Verder gooi ik in de beginstad een Fire Departement en Politiestation neer die zo centraal mogelijk liggen en dus alle zones bestrijken. Eventueel gaat hier de funding omlaag en dan wel naar ongeveer 50%.
- Dan leg ik waterpijplijnen zo economisch mogelijk neer, namelijk via een raster. Er is een grote lijn die als het ware verticaal gaat lopen over de hele map. En die heeft dan horizontale ribben die telkens 14 tiles uit elkaar zitten. Hierdoor krijgt net elk gedeelte van de stad genoeg water en is het aantal pijplijnen tot een minimum gereduceerd. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig en ook in onderhoud geloof ik. Met zo'n raster hoef je ook niet zo lang na te denken over dat trekken van die vervelende waterpijpleidingen.
- Meestal heb ik op dit punt ongeveer 25% van mijn oorspronkelijke budget over. Ik laat de stad dan lopen en na een jaar of twee zit ie redelijk vol en heb je nog minder geld over. Die nare mevrouw die over je financien gaat, loopt flink te zeuren en uiteindelijk biedt ze je dan een toxic waste dump, armybase, missile dinges en een of andere gevangenis aan. Die zogenaamd vervelende dingen stop je weg in die hoek naast de kolencentrale, zodat men in je stad er zo min mogelijk last van heeft. Meestal ga je dan breakeven draaien.
- Verder kan je in RH ook snel een casino krijgen, die $ 300,- oplevert, ook niet gek.
- Ik ga trouwens toch (als het moet) redelijk grote leningen aan en die gebruik ik dan zoveel mogelijk om extra zones te maken.
- Als het goed is, moet je stad dan uiteindelijk toch redelijk gaan lopen en stroomt het geld met bakken binnen.
Welke plug in is voor die doorzichtige bus op plaatje 3?quote:Op zondag 24 juli 2005 20:46 schreef ElmarO het volgende:
En wat pics uit mijn nieuwste dorpje La Rochelle.
[[url=http://img258.imageshack.us/img258/7898/sc196larochelle9fy.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img258.imageshack.us/img258/2986/sc197larochelle2pn.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img154.imageshack.us/img154/3103/sc198larochelle4az.th.jpg]afbeelding][/URL]
Het is eigenlijk best jammer dat ze zomaar verdwijnen.quote:Op zondag 24 juli 2005 21:07 schreef Cerbie het volgende:
Dat gebeurt standaard in het spel, voertuigen verdwijnen anders wordt het wel gigantisch druk op de wegen eh
Dat klinkt best leukquote:Op zondag 24 juli 2005 21:31 schreef mschol het volgende:
ik heb vanmiddag een klein stadje gemaakttownsville..
en die heeft niet me standaard hokjes structuur maar een ringen structuur (a la grachten in amsterdam..)
Hey Atreidez. Ik zit sinds vandaag op de 500.000 inwoners (3 steden) . Netjes hè. Zal ik een screenshot maken van de regio?quote:Op zondag 24 juli 2005 21:41 schreef Atreidez het volgende:
Ben net de 100k gepasseerd met me regio.. Heb een aantal high dens gebieden gemaakt om te boosten, ga later wel detaillerenLater pics..
ik gebruik altijd een geld cheat, ik kom hoedan ook altijd geld te kort..quote:Op zondag 24 juli 2005 21:48 schreef Zephyrus het volgende:
ik heb de reeks topics over dit onderwerp niet echt actief gevolgd, maar ik ben dus ook in het bezit van Sim City4, alleen ik kan hem niet spelenIk kan hem wel spelen, maar een stad oprichten lukt niet echt
. Ik heb zo gezien dat jullie geweldig bloeiende steden hebben, dus heeft iemand misschien tips of iets dergelijks, om een beginnetje van een bloeiende stad te creeëren...??
bedankt
weet ik, gebruik ik ook, maar zelfs met dat kom ik niet echt verquote:Op zondag 24 juli 2005 21:54 schreef mschol het volgende:
[..]
ik gebruik altijd een geld cheat, ik kom hoedan ook altijd geld te kort..
quote:Op zondag 24 juli 2005 21:39 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Dat klinkt best leukHeb je misschien screenshots?
'n Townsville wilde ik mijn volgende stad laten noemen
quote:Op zondag 24 juli 2005 21:55 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
weet ik, gebruik ik ook, maar zelfs met dat kom ik niet echt ver![]()
De leefomgeving moet ongeveer 2 derde zijn van je totale percentage leef/werk omgeving ( R/C/I ).quote:Op zondag 24 juli 2005 21:48 schreef Zephyrus het volgende:
ik heb de reeks topics over dit onderwerp niet echt actief gevolgd, maar ik ben dus ook in het bezit van Sim City4, alleen ik kan hem niet spelenIk kan hem wel spelen, maar een stad oprichten lukt niet echt
. Ik heb zo gezien dat jullie geweldig bloeiende steden hebben, dus heeft iemand misschien tips of iets dergelijks, om een beginnetje van een bloeiende stad te creeëren...??
bedankt
ja hèquote:Op zondag 24 juli 2005 21:58 schreef mschol het volgende:
[..]
das wel heel ergt...
1 tip:
de network addon mod gebuiken
wegen met meer capaciteit enzo
is het waar dat bushokjes om de 3 blokjes geplaatst moeten worden, omdat poppetjes slechts 3 blokjes lopen??quote:De leefomgeving moet ongeveer 2 derde zijn van je totale percentage leef/werk omgeving ( R/C/I ).
Geef een zo compleet mogelijke opleiding.
Redelijk veel groen en andere dingen voor het volk waar ze zich goed voelen
Gebruik het OV ( bushaltes, trein en later ook subway ).
Let op de reistijd van je sims
De scholen kan je aanklikken en regelen hoeveel geld ie mag kosten. Musea en bibliotheken zijn ook okay.
Volgens mij zijn het er 8, dus moet je om de 16 blokken een bushalte neerzetten, zo ongeveer dusquote:Op zondag 24 juli 2005 22:09 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
ja hè![]()
wat bedoel je met de 'network addon mod' ??
[..]
is het waar dat bushokjes om de 3 blokjes geplaatst moeten worden, omdat poppetjes slechts 3 blokjes lopen??
beide iig bedankt voor de tips, ik zal het proberen![]()
iemand andere tips? Welkom.
Ik heb nu op een road 8000 auto'squote:Op zondag 24 juli 2005 21:58 schreef mschol het volgende:
[..]
das wel heel ergt...
1 tip:
de network addon mod gebuiken
wegen met meer capaciteit enzo
ook niet de mijne hoorquote:Op zondag 24 juli 2005 22:17 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Om eerlijk te zien. Het is niet mijn bouwstijlMaar best een leuke creatie.
Is denk ik wel één van de grootste voor CO$$. Ik weet alleen niet wat je in de grootste CO$$$ kantoren voor aantal banen kan krijgen.quote:Op zondag 24 juli 2005 23:17 schreef Drakul het volgende:
Dit is m'n grootste stad in de regio. Ik heb zelfs nog genoeg ruimte over om vol te bouwen
[afbeelding]
Dit is het kantoor met de meeste banen in m'n stad. (6798 banen)
Is dit het grootste aantal wat je kan krijgen?
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |