nu, meteen? je woont ook nog eens om de hoekquote:Op woensdag 20 juli 2005 22:54 schreef nightfall het volgende:
mij zullen ze wel accepteren denk ik,. wanneer heb je tijd?
het feesten is het probleem niet.. alsof iemand van 30 dat niet meer kan?quote:Op woensdag 20 juli 2005 22:52 schreef Developersrus het volgende:
Dus je vriend is in de 30! Ik kan me niet voorstellen dat dit serieus iets kan worden. Zoek iemand van je eigen leeftijd en ga lekker feesten meid! Je bent nog veel te jong voor die relatie mumbojumbo!
In dat geval is het misschien een idee als het kleine meisje van 19 op zoek gaat naar een eigen kamertje?quote:Op woensdag 20 juli 2005 22:40 schreef hey_jude het volgende:
het kleine meisje is inmiddels 19 en wil een beetje minder aan het handje genomen worden...
Mijn vent is 9 jaar ouder en ik was erg bang voor de reactie van mijn ouders toen ik vertelde dat ik een vriend had (ik was 18). Ik heb ook traditionele ouders, dit was mijn eerste vriend etc.quote:Op woensdag 20 juli 2005 22:40 schreef hey_jude het volgende:
hoe vertel je je ouders (die het met vorige vriend uitstekend konden vinden) dat je nieuwe vriend ruim 10 jaar ouder is??
mn ouders zijn vrij traditioneel, kregen ook pas op zeer late leeftijd kinderen (ik ben ook nog eens de oudste) dus ik ben erg bang voor hun reacties...
ik heb niks te klagen thuis, zou alleen zo graag met ze kunnen praten. Ze beschermen me zo graag, maar het kleine meisje is inmiddels 19 en wil een beetje minder aan het handje genomen worden...
Iemand tips?
l-e-z-e-nquote:Op woensdag 20 juli 2005 23:02 schreef talin77 het volgende:
weet je , dat in mijn optiek leeftijd echt een bijzaak is .
ik ben nu 7 maand geleden een meisje tegengekomen ( na 1,5 jaar met mijn oude 7 jaar relatie ) en toen ik haar voor het eerst sprak kwam ze echt wijs en ouder over , we hebben gezoend , afspraakjes gehad , en pas na 3 weken vroeg ik haar pas hoe oud ze nu was , ze was 23 en ik ben 30 , we hebben elkaar even aan zitten kijken en thats it !
het is nog steeds geen probleem geweest we maken er soms een geintje om ,maar als het gewoon goed gaat en het klikt ( bij ons spatten de vonken eraf zeggen ze ) wat is dan het leeftijdsverschil ??
dan is het ook niet moeilijk uit te leggen , de overtuiging zit dan in je .
OK, ik denk niet dat je ouders het in eerste instantie zullen accepteren, gezien het feit dat je zelf naar mijn mening emotioneel nog niet volwassen bent, nog bij je ouders woont en niet bewezen hebt zelfstandig een leven te kunnen leiden.quote:Op woensdag 20 juli 2005 22:57 schreef hey_jude het volgende:
nee, ff serieus:
[..]
het feesten is het probleem niet.. alsof iemand van 30 dat niet meer kan?![]()
dit topic was niet om me mn relatie uit mn hoofd te laten praten!
Knap dat je dat uit een paar zinnen kan halen?quote:Op woensdag 20 juli 2005 23:13 schreef Developersrus het volgende:
[..]
OK, ik denk niet dat je ouders het in eerste instantie zullen accepteren, gezien het feit dat je zelf naar mijn mening emotioneel nog niet volwassen bent, nog bij je ouders woont en niet bewezen hebt zelfstandig een leven te kunnen leiden.
Hey, they don't call me Dr Phil for nothing....quote:Op woensdag 20 juli 2005 23:22 schreef harlingen het volgende:
[..]
Knap dat je dat uit een paar zinnen kan halen?![]()
quote:Op woensdag 20 juli 2005 23:04 schreef Mute_Me het volgende:
hij heeft een zoontje.. ik denk dat ze wel even moeten slikken meid
Iemand's post-geschiedenis doorspitten doet wonderen :pquote:Op woensdag 20 juli 2005 23:31 schreef Copycat het volgende:
[..]
Heb jij inside information of lees ik ergens overheen?
quote:En dan leer je viavia iemand anders kennen. Een man van 30, (en ik 19) en voor ons allebei was dit niet de bedoeling. Nú weet ik weer wat het is om verliefd te zijn, roze wolk blablalba..
Maar hoe kan ik hier bij mn vrienden, ouders, omgeving mee aankomen?
Hij is dus 30 (inmiddels heb ík het leeftijdsverschil geaccepteerd) gescheiden en een zoontje. Voor mij geen obstakels meer, niet meer. Maar voor hun wel. Ik was altijd zo'n braaf meisje...
En dat kan ze ook ertoe brengen om bepaalde relaties niet goed te keuren. Het verschil tussen 19 en 29/30 moet op zich nog net kunnen in bepaalde gevallen, maar ik kan me goed voorstellen dat er zijn die daar anders over denken. Je ziet ook relaties als 17-jarige met 34-jarigen en dat is dan weer over the top. Dat soort relaties zijn volgens mij op lust gebaseerd (in ieder geval van de kant van de man) en niet op liefde. Op zich niks op tegen maar ik zou mijn dochter daartegen in bescherming nemen, en haar in sommigen gevallen verbieden om verder te gaan met de relatie.quote:Op donderdag 21 juli 2005 01:53 schreef Muertez het volgende:
sja, we kennen je ouders niet maar 95% van de ouders wil gewoon dat hun kinderen gelukkig zijn, hoe religieus ze ook zijn
quote:Op donderdag 21 juli 2005 10:10 schreef miss_dynastie het volgende:
Het is jouw leven, het zijn jouw keuzes. En je hebt ook recht op het maken van je eigen fouten
Als het eventueel ‘fout’ is, of niet werkt, komen we daar vanzelf wel achter. Op dit moment voelt het gewoon heel erg goed en wil ik gewoon niet meer met smoesjes het huis uit hoeven, ik ben het gelieg meer dan zat. Als ik daar langer mee doorga worden inderdaad én mijn ouders heel hard gekwetst, én de relatie wordt er niet beter op als alles stiekem moet blijven gaan.quote:Op donderdag 21 juli 2005 01:54 schreef NITROHOSS het volgende:
zie je ergens je op dat pad je ouders of je vriend gekwetst worden op een manier die de relatie beeindigt?
idd.. wacht hun reactie maar afquote:Op woensdag 20 juli 2005 22:42 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Ja, gewoon introduceren, als ze hem mogen dan mogen ze hem, als ze hem niet mogen, dan mogen ze hem niet.. Denk niet dat leeftijd dan bijzonder veel uitmaakt.
Je spreekt jezelf nogal een klein beetje tegen... enerzijds de bewering dat '19 jaar is toch al wel heel volwassen' en dat 'je geen onbezonnen actie onderneemt' ....quote:Op donderdag 21 juli 2005 11:26 schreef hey_jude het volgende:
Alleen, zullen mijn ouders die kant ook inzien? Ik ben zo bang dat ze me alleen gaan beschermen (wat helemaal niet nodig is, dit is geen onbezonnen actie, bovendien kan ík niet bedenken wat er fout zou kunnen zijn aan hem. Maar daar schijnen meer verliefde mensen last van te hebben..
Mensen geven hier eerlijk advies, jij wilt alleen horen dat het prima is een vriend van 30 en dat je ouders niet moeten zeiken.quote:Op woensdag 20 juli 2005 22:57 schreef hey_jude het volgende:
nee, ff serieus:
[..]
het feesten is het probleem niet.. alsof iemand van 30 dat niet meer kan?![]()
dit topic was niet om me mn relatie uit mn hoofd te laten praten!
Wat een bittere gedachte.quote:Op donderdag 21 juli 2005 09:56 schreef Little_Meanie het volgende:
je zullen hem niet accepteren en maar goed ook
een vriend van 30, die wil je gewoon paar keer neuken en dan hops gedaan
Dat is toch ook logisch. Ze vraagt ons toch niet of het wel goed is dat er zo'n leeftijdsverschil is tussen hun twee, dat beslist ze zelf wel. Toen mijn ouders mijn vriend niet mochten, ben ik ook om advies gaan vragen bij mijn beste vriend, maar die zei ook niet tegen mij: "joh, hij woont zo ver weg, dat gaat nooit werken, hij wilt gewoon een meisje dat hij af en toe kan neuken en die echte relatie zoekt ie wel in zijn eigen woonplaats". Dat had ik ook niet willen horen.quote:Op donderdag 21 juli 2005 12:05 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Mensen geven hier eerlijk advies, jij wilt alleen horen dat het prima is een vriend van 30 en dat je ouders niet moeten zeiken.
omdat het niet gemakkelijk, kwetsend en pijnlijk is als je naaste omgeving je relatie niet accepteert het kan een enorme druk op een relatie leggen.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:00 schreef Viperdesign het volgende:
Maar goed. Het kan nog simpeler. Als jij van je vriend houdt, wat maakt het dan uit wat anderen ervan vinden?.
Ach, het is toch wel prettig nietwaar?quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:00 schreef Viperdesign het volgende:
Maar goed. Het kan nog simpeler. Als jij van je vriend houdt, wat maakt het dan uit wat anderen ervan vinden?.
Gewoon voorstellen en als je ouders 'm niks vinden dan zal je een keuze moeten maken. Of ouders of je vriend . . .quote:Op woensdag 20 juli 2005 22:40 schreef hey_jude het volgende:
hoe vertel je je ouders (die het met vorige vriend uitstekend konden vinden) dat je nieuwe vriend ruim 10 jaar ouder is??
mn ouders zijn vrij traditioneel, kregen ook pas op zeer late leeftijd kinderen (ik ben ook nog eens de oudste) dus ik ben erg bang voor hun reacties...
ik heb niks te klagen thuis, zou alleen zo graag met ze kunnen praten. Ze beschermen me zo graag, maar het kleine meisje is inmiddels 19 en wil een beetje minder aan het handje genomen worden...
Iemand tips?
quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:03 schreef MouseOver het volgende:
Ach, het is toch wel prettig nietwaar?
Daar heb je gelijk in, maar toch. Je relatie is je waarschijnlijk meer waard.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:03 schreef petitlapin het volgende:
omdat het niet gemakkelijk, kwetsend en pijnlijk is als je naaste omgeving je relatie niet accepteert het kan een enorme druk op een relatie leggen.
Nee maar het is toch wel een klotegevoel om de mensen waarvan je houdt niet samen te kunnen brengen, omdat ze elkaar niet kunnen zien of luchten. Dan wordt het al snel moeilijk want dan kan je het gevoel krijgen te moeten kiezen.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:17 schreef Viperdesign het volgende:
[..]
Zeer zeker. Maar daar laat je je toch niet door beïnvloeden?
Zou je denken? Ik zou mijn ouders ook voor geen goud kwijt willen, hoor. Van hen weet ik dat ze er tot hun dood voor me zullen zijn, van mijn vriend weet ik dat niet.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:18 schreef Viperdesign het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar toch. Je relatie is je waarschijnlijk meer waard..
dat weet ik nog zo niet ... zeker niet bij een prille relatiequote:Op donderdag 21 juli 2005 15:18 schreef Viperdesign het volgende:
Daar heb je gelijk in, maar toch. Je relatie is je waarschijnlijk meer waard..
Daarentegen ken ik ook voorbeelden van meisjes (ja, telkens meisjes) die een relatie aangingen met zo'n typische 'bad boy'.. 'de jongen die liever niet als je schoonzoon wilt zien'... en dan vooraf flink onzeker zijn 'dat de ouders vast hem niet acepteren...'quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:03 schreef petitlapin het volgende:
[..]
omdat het niet gemakkelijk, kwetsend en pijnlijk is als je naaste omgeving je relatie niet accepteert het kan een enorme druk op een relatie leggen.
Nooit last van gehad . . .quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:03 schreef petitlapin het volgende:
de relatie van mijn broer ligt moeilijk bij mijn moeder ... en dat is héél héél zwaar en lastig ...quote:
Het is maar hoe moeilijk en lastig het je wilt maken. Die van mij kon totaal niet overweg met m'n vrouw, maar ik heb destijds gewoon voor m'n vrouw gekozen en m'n moeder kon (en nog steeds) de schijt krijgen. Zij bepaalt niet met wie ik omga cq. een relatie aanga . . .quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:51 schreef petitlapin het volgende:
de relatie van mijn broer ligt moeilijk bij mijn moeder ... en dat is héél héél zwaar en lastig ...
het gaat niet over loslaten, en hoe bemoeialachtig/beschermend je ouders zijn ...quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:54 schreef Copycat het volgende:
Uiteindelijk gaat het wel om het leven van TS en om hoe zij dat wil vormgeven.
Ouders vinden het wellicht moeilijk hun kinderen los te laten en hun eigenfouten te laten maken. Logisch, maar je kunt je kind niet van wieg tot graf beschermen tegen de boze buitenwereld.
Leren doe je toch vooral van fouten die jezelf maakt.
Ik vraag me ook af in hoeverre die ouders psychisch gezond zijn in dat geval. Een gezonde ouder zal het beste voor zijn of haar kind wensen, en nooit iemand voor die keuze stellen.. Inderdaad is de relatie dan aardig ontwricht. Als die vorm van manipulatie echter werkt....quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:59 schreef Copycat het volgende:
Daarbij, als je ouders je voor de keuze stellen hem/haar of wij, vind ik de ouder/kind relatie danig ontwricht.
het gaat niet over een opgelegde keuzequote:Op donderdag 21 juli 2005 15:59 schreef Copycat het volgende:
Ik denk dat het juist wel te maken heeft met loslaten.
Je kind loslaten betekent immers ook dat je hem/haar de vrijheid geeft om zijn/haar eigen beslissingen te nemen. Of je daar nu wel of niet achterstaat als ouder.
Daarbij, als je ouders je voor de keuze stellen hem/haar of wij, vind ik de ouder/kind relatie danig ontwricht.
Er zijn genoeg gezonde ouders die hun grut voor die (en zelfs meerdere) keuzes zetten . . .quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:02 schreef Alicey het volgende:
Ik vraag me ook af in hoeverre die ouders psychisch gezond zijn in dat geval. Een gezonde ouder zal het beste voor zijn of haar kind wensen, en nooit iemand voor die keuze stellen.. Inderdaad is de relatie dan aardig ontwricht. Als die vorm van manipulatie echter werkt....
Ik denk dat dat nogal simplistisch gesteld is, vanuit de theorie gedacht, waarbij de echte ouder-kind gevoelens zeer abstract gesteld worden ...quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:59 schreef Copycat het volgende:
Ik denk dat het juist wel te maken heeft met loslaten.
Je kind loslaten betekent immers ook dat je hem/haar de vrijheid geeft om zijn/haar eigen beslissingen te nemen. Of je daar nu wel of niet achterstaat als ouder.
16 Jaar is dan ook niet bepaald een volwassen leeftijd te noemen...quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:07 schreef RM-rf het volgende:
Oftewel, de 16-jarige dochter die thuiskomt met een in leer gehulde baardmans met een knetterende Harley Davidsoon en een doodskop zijn helm, moet niet janken dat haar vader die gozer linea recta weer de deur uittrapt. "... dat ze toch vooral oud genoeg is om haar eigen keuzes te maken, met welke personen ze omgaat, want ze is al 16 jaar oud ...."
Ik heb daar zo mijn twijfels bij. Er is toch wel iets mis met jezelf als je je kinderen op die manier manipuleert.quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:07 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Er zijn genoeg gezonde ouders die hun grut voor die (en zelfs meerdere) keuzes zetten . . .
alsof een kind nooit zijn ouders manipuleertquote:Op donderdag 21 juli 2005 16:12 schreef Alicey het volgende:
Ik heb daar zo mijn twijfels bij. Er is toch wel iets mis met jezelf als je je kinderen op die manier manipuleert.
Denk je ?? Zij hebben toch altijd gelijk en ze zijn niet gek (of wat dan ook) . . .quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:12 schreef Alicey het volgende:
Ik heb daar zo mijn twijfels bij. Er is toch wel iets mis met jezelf als je je kinderen op die manier manipuleert.
Wat heeft dat met het onderwerp te maken?quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:14 schreef petitlapin het volgende:
[..]
alsof een kind nooit zijn ouders manipuleert![]()
Je laat haar kiezen tussen jou en die Albanees?quote:vooral nu ik zelf moeder word, hoop ik écht dat mijn kind gelukkig wordt op alle gebieden, en niet te veel gekwest wordt in het leven.
als ze dus op haar 18de binnenkomt met een albanees met een strafblad, ga ik echt niet staan juichen, en ik zal dan zeker mijn mening zeggen, als jij dat manipuleren noemt, fine with me![]()
19 is maar 3 jaar ouder dan 16quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:11 schreef Copycat het volgende:
[..]
16 Jaar is dan ook niet bepaald een volwassen leeftijd te noemen...
TS is 19, vind ik een ander verhaal dan deze hypothese.
maar je moet een karakter en een hart van staal hebben als de mening van anderen niets met je doetquote:Op donderdag 21 juli 2005 16:15 schreef Copycat het volgende:
Je mening geven is iets anders dan je mening koste wat het kost doordrukken.
daarom gaf ik ook al aan dat mn voorbeeld een beetje een cliché-exaggeratie is (de ZZToppers zijn nu ook wel wat ouder dan 29 jaarquote:Op donderdag 21 juli 2005 16:11 schreef Copycat het volgende:
[..]
16 Jaar is dan ook niet bepaald een volwassen leeftijd te noemen...
TS is 19, vind ik een ander verhaal dan deze hypothese.
heb ik dat ooit gezegd ???????????quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:16 schreef Alicey het volgende:
Je laat haar kiezen tussen jou en die Albanees?
Mijn ouders en vrienden zullen altijd mijn relatie respecteren. Het zegt niet dat ze niet bezorgd kunnen zijn of zelf een andere mening er op nahouden, maar ze zullen altijd respecteren dat ik mijn geluk op die manier vindt. Dit geldt voor mijn ouders, en voor hen die ik de kwalificatie vriend geef.quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:18 schreef petitlapin het volgende:
[..]
maar je moet een karakter en een hart van staal hebben als de mening van anderen niets met je doet... dat is dus ook heel het punt: kan je het emotioneel aan als je ouders en je vrienden niet echt akkoord gaan met je relatie ... ?
Die mensen zou ik niet tot mijn vrienden rekenen eigenlijk.quote:ik ben dolblij dat iedereen mijn verloofde een schatje vindt ... en ik weet niet of ik het zou aankunnen moest iedereen zich negatief uitlaten over mijn relatie en me niet meer zo graag uitnodigen voor feestjes omdat mijn kutvriend erbij is ...
Het was wel waar het over ging. Kennelijk is het dus goed dat ik het nog even vraag.quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:21 schreef petitlapin het volgende:
[..]
heb ik dat ooit gezegd ???????????, schuif me geen dingen in mijn schoenen die ik nooit gezegd heb.
Je zou haar wel die gelegenheid gunnen?quote:maar toch, een albanees met een strafblad komt niet in mijn huis, dan moet ze zich met hem maar ergens elders gaan amuseren, of alleen gaan wonen
heb ik daar dan iets over te zeggen ? ik kan ze toch niet manu militari uit elkaar houdenquote:
Bij mij idem. Gelukkig.quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:21 schreef Alicey het volgende:
Mijn ouders en vrienden zullen altijd mijn relatie respecteren. Het zegt niet dat ze niet bezorgd kunnen zijn of zelf een andere mening er op nahouden, maar ze zullen altijd respecteren dat ik mijn geluk op die manier vindt. Dit geldt voor mijn ouders, en voor hen die ik de kwalificatie vriend geef.
Er zijn ouders die dus menen daar wel iets over te zeggen hebben. Dat was ook waar het zojuist nog min of meer over ging.quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:23 schreef petitlapin het volgende:
[..]
heb ik daar dan iets over te zeggen ? ik kan ze toch niet manu militari uit elkaar houden![]()
Ja hoor. Als het goed klikt tussen die twee, waarom niet? Het is toch niet aan mij om te beslissen of die twee geschikt voor elkaar zijn. Als ze er zelf geen moeite mee hebben, zie ik geen probleem.quote:Op donderdag 21 juli 2005 17:06 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
jij vind een relatie van een meisje van 19 met een man van 30 OK?![]()
Ach, bij mij is het leeftijdsverschil 13 jaar, zal jij vast ook wel niet OK vinden.quote:Op donderdag 21 juli 2005 17:06 schreef Little_Meanie het volgende:
Het zou mijn keus waarschijnlijk niet zijn (overigens vanwege het kindje, niet vanwege de leeftijd), maar ik zie niet in waarom het niet oke zou zijn.quote:Op donderdag 21 juli 2005 17:06 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
mijn ervaring is dat oudere mannen juist precies andersom willen. een vast bestaan opbouwen...quote:Op donderdag 21 juli 2005 09:56 schreef Little_Meanie het volgende:
je zullen hem niet accepteren en maar goed ook
een vriend van 30, die wil je gewoon paar keer neuken en dan hops gedaan
Dat is ook wat ík in gedachten had. Dan zal er dus niet veel anders opzitten dan al mn moed bij elkaar schrapen en het mn pappie en mammie te gaan vertellen.quote:Op donderdag 21 juli 2005 11:39 schreef RM-rf het volgende:
Volgens mij moet je dat gewoon open en eerlijk tegenover je ouders spelen, die vriend voorstellen als je momentele relatie ... maar niet gelijk gaan doen alsof dat vast 'altijd standhoud' en dat 'je nu volwassen bent' ...
Houd gewoon ook open of die relatie werkelijk gaat 'werken'... maak hen duidelijk dat dat ook van veel zaken afhankelijk is; van jullie zelf, en of de 'verliefdheid' ook werkelijk standhoud ...enkel dat je _nu_ verliefd bent, en nog steeds van het 'nu' geniet ...
Het kan me geen **** niks schelen wat anderen ervan vinden, durf gewoon met hem over straat hoor… Ik wil alleen niet meer hoeven kijken of ik toevallig geen bekenden van mn ouders tegen kom, da’s toch niet zo raar? En dát kan alleen opgelost worden door eerlijk te vertellen met wie ik afspreek.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:00 schreef Viperdesign het volgende:
Nou, als je hem op zijn nek gaat zitten, jaag je hem alleen maar weg. Dat begrijp je zelf ook wel, vermoed ik, want je lijkt me geen domme meid. Niet afvragen wat hij wilt horen of wat hij wilt doen, je moet gewoon jezelf zijn. Hij is in de eerste instantie op jou gevallen. Doe relaxt, als je bij hem bent hou het dan leuk, vooral plezier maken. Als je nu gaat lopen stressen, dan ziet hij dat en zal dat geen positief effect hebben op jullie relatie. Als je je gaat gedragen naar wat je denkt dat hij leuk vindt, ben je niet meer dat leuke meisje waar hij eerst op viel. Dus probeer je te blijven ontspannen, en probeer ook te onthouden dat hij niet bij je zou zijn als hij niet bij je wilde zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 23:55 schreef hey_jude het volgende:
En hoe vind ik de rust om tegen mezelf te kunnen zeggen: "laat hem even" ?
Wat wil hij horen, wat niet?
Wat moet ik doen? Met hem, en met mn moeder? Doorvertellen of de boot nog even afhouden, toch maar...?
Want?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 14:28 schreef mymoodfentje het volgende:
lol hij is 30 en jij 19... DAT WORD NIETS.
Ik ken 3 stellen in mijn naaste omgeving waarbij het verschil ook ongeveer zo groot is en dat gaat best goed. 1 stel is zelfs getrouwdquote:Op zaterdag 23 juli 2005 14:28 schreef mymoodfentje het volgende:
lol hij is 30 en jij 19... DAT WORD NIETS.
Het had natuurlijk even goed gekunt dat ze wél gelijk hadden gekregen. En ouders zijn nu eenmaal beschermend naar hun kroost.quote:Op donderdag 21 juli 2005 14:51 schreef Blessed het volgende:
[..]
Dat is toch ook logisch. Ze vraagt ons toch niet of het wel goed is dat er zo'n leeftijdsverschil is tussen hun twee, dat beslist ze zelf wel. Toen mijn ouders mijn vriend niet mochten, ben ik ook om advies gaan vragen bij mijn beste vriend, maar die zei ook niet tegen mij: "joh, hij woont zo ver weg, dat gaat nooit werken, hij wilt gewoon een meisje dat hij af en toe kan neuken en die echte relatie zoekt ie wel in zijn eigen woonplaats". Dat had ik ook niet willen horen.
Er zijn wel mensen die dat gezegd hebben, hoor, en ik heb ze allemaal bewezen dat ze het fout hadden - daar niet van - maar het is toch logisch dat je niet wilt dat mensen je relatie af gaan raden, als je relatie helemaal het probleem niet is en je het in die relatie hartstikke naar je zin hebt.
Hoezo, ben jij ook bezig met iemand van net 20? of begrijp ik je niet goed?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 00:42 schreef Mauzerus het volgende:
Ik ken je vriend niet goed genoeg om te weten hoe ik dit zou moeten interpreteren, maar bij mij gaat toch wel een alarmbelletje rinkelen als ik je laatste post lees..Mss is hij bang nu de relatie 'concreet' begint te worden?
Overigens lees ik dit topic met belangstelling aangezien ik sinds kort in precies dezelfde situatie zit als jij, alleen ben ik de 30 jarige man![]()
19 is wel een beetje oud om nog met je ouders op vakantie te gaan.... nooit gedacht om zelf een leuke vakantie te regelen, met vrienden of vriendinnen?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:37 schreef hey_jude het volgende:
En daar moet ik morgen mee op vakantie??![]()
Daar denk ik de laatste tijd ook steeds meer aan, maar ik ben zo bang dat het dan in vluchtgedrag eindigt. Bovendien, uit dit blijkt maar weer dát ze me niet zomaar laten gaan.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:01 schreef RM-rf het volgende:
[..]
19 is wel een beetje oud om nog met je ouders op vakantie te gaan.... nooit gedacht om zelf een leuke vakantie te regelen, met vrienden of vriendinnen?
Sowieso lijkt het me zinnig dat je met zo'n familie toch maar poogt in korte tijd zelfstandig te worden, op jezelf te gaan wonen
Er zijn in het verleden wel wat dingen gebeurt (een vriend met zelfmoordneigingen) waardoor ze bang zijn me kwijt te raken, maar ik ben inmiddels 4 jaar ouder, in hun ogen alleen nog steeds 'sociaal incapabel'. Ze willen mij beschermen, want ze weten zeker dat mijn vriend er alleen maar op seks uit is, iemand aan het lijntje willen houden. Noch mijn broertje (in wiens woordenboek Liefde en Verliefd absoluut niet voorkomen) noch mijn ouders kan ik uitleggen wat ik voor hem voel en hij voor mij. IK voel, ik wéét dat het wel goed zit tussen mijn vriend en mij. En of het gaat werken zien we dán wel weer.quote:Verder, je hebt zelf je best gedaan, en het is je familie die overdreven reageert (hoe komt je broer er eigenlijk bij om zomaar vanuit het niets opeens een telefoonnummer uit je adresboek te vissen en dar op te bellen dat 'hij zn zus en zijn familie kapotmaakt?')
En waarom gaan je ouders het gedrag van zo'n broer dan zelf nog steunen?
Je spullen pakken en bij hem intrekken, works like a charm . . .quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 16:54 schreef hey_jude het volgende:
Wat moet ik nou in vredesnaam doen?
Damn meissie, dat is geen fijne situatiequote:Op vrijdag 5 augustus 2005 16:54 schreef hey_jude het volgende:
-knip-
Als dat zou kunnen had ik dat allang gedaan. Ik wil niets liever. Het probleem is alleen dat hij na zijn scheiding door zn ex t huis uit gegooid is en toen uit nood (of luiheid, wie zal het zeggen) weer bij zn ouders ingetrokken is. En hij is wel langzaam op zoek naar iets voor zichzelf maar het is dus voor nu, voor mij geen oplossing.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 18:47 schreef rompompom het volgende:
2. Je trekt bij hem in en laat je ouders voorlopig met rust. Je bent negentien, dus op dat vlak kunnen ze je helemaal niks verbieden of wat dan ook. Heb je het met je vriend er wel eens over gehad om bij elkaar te wonen?
Met mn vriendinnen kan ik hier goed over praten en die geven me gelijk als ik zeg dat het probleem niet zozeer zit in ik-met-de-nieuwe-vriend, maar dieper, het helemaal niet kunnen praten met mn ouders. Plus natuurlijk het feit dat zij nu niet eens willen praten.quote:Hoe denken jouw vriendinnen hier eigenlijk over of kan je daar ook niet goed mee praten? Want het is wel belangrijk dat je je ei ook bij iemand anders dan je vriend kwijt kan. Misschien andere familieleden of zijn die nog veel erger?
Dankjequote:Veel meer zinnigs kan ik er niet echt over zeggen, maar sterkte in ieder geval!!
Ik zou het flauw van hem vinden om het al zo snel op te geven moet ik zeggen. Ik kan me wel voorstellen dat hij zich er te oud voor voelt, maar als hij je écht leuk vindt, mag hij zich best wel een beetje beter in jouw situatie verplaatsen. Hij ziet het nu nog steeds als jouw probleem, lijkt wel. In een relatie zijn dit soort problemen juist een probleem van beide partners!quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 19:46 schreef hey_jude het volgende:
[..]
Als dat zou kunnen had ik dat allang gedaan. Ik wil niets liever. Het probleem is alleen dat hij na zijn scheiding door zn ex t huis uit gegooid is en toen uit nood (of luiheid, wie zal het zeggen) weer bij zn ouders ingetrokken is. En hij is wel langzaam op zoek naar iets voor zichzelf maar het is dus voor nu, voor mij geen oplossing.
We hebben het wel over samenwonen gehad, maar dan moest ik toch eerst aan mn ouders vertellen dat ik überhaupt een vriend had, dat heb ik gedaan, krijg je deze hele trammelant met als gevolg dat hij straks liever helemaal niks meer wil.
[..]
Met mn vriendinnen kan ik hier goed over praten en die geven me gelijk als ik zeg dat het probleem niet zozeer zit in ik-met-de-nieuwe-vriend, maar dieper, het helemaal niet kunnen praten met mn ouders. Plus natuurlijk het feit dat zij nu niet eens willen praten.
Heb een tante die ik eens wil gaan vragen of zij weet waarom mijn moeder mij zo heel erg graag wil beschermen bij zich houden, want heb zelf het gevoel dat daar meer zit.
[..]
Dankje![]()
Zelf heb ik nog een drie:
3. Ik zoek een kamer en loop daarmee weg voor het probleem. Het is de enige 'oplossing' die ik zie, maar een oplossing is het natuurlijk niet.
Nou, helemaal geen contact zie ik zelf ook echt niet zitten. Misschien dat er meer rust komt als er wat afstand is. Hoeven ze zich niet druk te maken over hoe laat ik thuiskom e.d. en misschien dat ik beter kan praten als mijn leven niet meer zo dicht op hun leven zit.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 21:28 schreef rompompom het volgende:
Hoe staat jouw vriend er tegenover als je/jullie straks (voorlopig) helemaal geen contact meer hebt met je ouders? Of wil je dat zelf per sé niet?
Dat met die tante komt goed, mag nog steeds een keer op haar kosten mee gaan shoppenquote:Ik zou zeker die tante eens opzoeken.
Het leeftijdsverschil zul je mij niet over horenquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 22:18 schreef hey_jude het volgende:
[..]
Nou, helemaal geen contact zie ik zelf ook echt niet zitten. Misschien dat er meer rust komt als er wat afstand is. Hoeven ze zich niet druk te maken over hoe laat ik thuiskom e.d. en misschien dat ik beter kan praten als mijn leven niet meer zo dicht op hun leven zit.
En ik denk dat mijn vriend het ook vreselijk zou vinden. Hij heeft vervelende dingen meegmaakt aan/in relaties en hoopte met mij op een 'normale' relatie (en in hoeverre het leeftijdverschil normaal is, ís een andere discussie) En die kan en wil ík hem geven, mijn ouders niet. Ze hebben echt erge dingen tegen en over hem gezegd. Als ze gewoon maar hun excuses aan zouden bieden en hem zelf een keer uitnodigden.. Als ik dat probeer, weigeren beide kanten.
[..]
Dat met die tante komt goed, mag nog steeds een keer op haar kosten mee gaan shoppen(ja, sorry, blijf vrouw hoor) Is meteen een hele mooie gelegenheid om te praten, dacht ik zo..
Ik vind dat toch even iets kort door de bocht.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 21:28 schreef rompompom het volgende:
[..]
Ik zou het flauw van hem vinden om het al zo snel op te geven moet ik zeggen. Ik kan me wel voorstellen dat hij zich er te oud voor voelt, maar als hij je écht leuk vindt, mag hij zich best wel een beetje beter in jouw situatie verplaatsen. Hij ziet het nu nog steeds als jouw probleem, lijkt wel. In een relatie zijn dit soort problemen juist een probleem van beide partners!
Ok, maar dan is er inderdaad geen ruimte voor zo'n (een) relatie. Dan kan je beter afspreken om het een tijdje erg rustig aan te doen om beide je eigen leven weer op de rails te krijgen. Als het echte liefde is, kom je toch wel weer bij elkander uit.quote:Op maandag 8 augustus 2005 12:45 schreef avotar het volgende:
Wat een ontzettende lastige situatie.
[..]
Ik vind dat toch even iets kort door de bocht.
Toen ik 26 was (2 jaar geleden) woonde ik ook al even op mezelf. Ik kwam net uit een hele slechte relatie en dan ben je ook gewoon toe aan rust aan je hoofd en in je leven. Even geen gezeur, maar echt weer even jezelf vinden.
Ik werd toen ook verliefd op een meisje van 20. Maar 6 jaar verschil, maar door m'n vroeg oprukkende voorhoofd (of is het m'n hoge nek) zie ik er gewoon veel ouder uit dan ik ben. Haar ouders vonden het dus ook helemaal niets, met als gevolg een hoop stiekum gedoe en heel veel "gezeur" aan moeten horen hoe slecht het ging tussen haar ouders en hoeveel ze daar van baalde etc etc.
Ik stond toen ook niet sterk genoeg in m'n schoenen om dat er ook nog eens bij te hebben en na een paar weken van wat TS heeft doorgemaakt van dichtbij te moeten zien, heb ik ook mijn biezen gepakt en besloten dat het voor allebei beter was.
Het is allemaal zo makkelijk nog niet... je moet er maar mee om kunnen gaan. Misschien is het wegvluchten voor problemen, maar als je al van te voren aanvoelt dat de problemen je te veel (kunnen) worden en de liefde kunnen gaan overschaduwen, dan zul je moeten kiezen wat je echt wil.
Beide mijns inziens geen goede adviezen!quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 18:47 schreef rompompom het volgende:
[..]
1. Je blijft thuis wonen en hebt schijt aan wat ze over je zeggen, hoe ze naar je kijken en gaat helemaal je eigen gang. Zorg voor een slot op je kamer in dat geval, want dat gezinsleden door spullen gaan neuzen en telefoonnummers van je stelen, dat gaat er bij mij ècht niet in.
2. Je trekt bij hem in en laat je ouders voorlopig met rust. Je bent negentien, dus op dat vlak kunnen ze je helemaal niks verbieden of wat dan ook. Heb je het met je vriend er wel eens over gehad om bij elkaar te wonen?
Wat betreft dit: ik denk niet dat deze ouders haar zomaar haar gang laten gaan. Misschien dat de tante waar ze wel goed mee kan opschieten een beetje kan bemiddelen in deze, want het lijkt me een redelijk onhoudbare situatie in dat huis.quote:Op maandag 8 augustus 2005 13:23 schreef Quoi het volgende:
[..]
Je vermeldt gewoon: ik ga op mezelf wonen.
Oeh een spelfout, mijn oprechte excuses...........ik die altijd op de d-jes en t-jes let....quote:Op maandag 8 augustus 2005 13:46 schreef rompompom het volgende:
Lees even verder nog na die post van mij, dan zie dat die conclusie al getrokken is
[..]
Wat betreft dit: ik denk niet dat deze ouders haar zomaar haar gang laten gaan. Misschien dat de tante waar ze wel goed mee kan opschieten een beetje kan bemiddelen in deze, want het lijkt me een redelijk onhoudbare situatie in dat huis.
quote:Op maandag 8 augustus 2005 12:45 schreef avotar het volgende:
[..]
en besloten dat het voor allebei beter was.
Is makkelijker dan wat je denkt . . .quote:Op maandag 8 augustus 2005 16:30 schreef Giorra het volgende:
En contact met je ouders verbreken
Trek dan gewoon bij hem in en laat de rest de pleurisbende krijgen. Als jullie relatie zodanig sterk is, dan trekken jullie dit ook wel . . .quote:Op maandag 8 augustus 2005 21:47 schreef hey_jude het volgende:
Dan ben ik dus in één keer alles kwijt: mijn vriend, ruzie met mn ouders, en wat meer zij: die denken dan ook nog eens dat ze gelijk krijgen!
Ja.. maar dat was dus de mannelijke kant he hey_jude. Ik probeer je verder niet bang te maken of iets.. maar besef wel dat het feit dat jij het er moeiijk mee hebt.. het er voor hem ook niet makkelijker op zal maken.quote:Op maandag 8 augustus 2005 21:47 schreef hey_jude het volgende:
[..]
![]()
Dan ben ik dus in één keer alles kwijt: mijn vriend, ruzie met mn ouders, en wat meer zij: die denken dan ook nog eens dat ze gelijk krijgen!
Effe goed lezen: ze heeft al gezegd dat hiji op dit moment tijdelijk bij z'n ouders zit ook.quote:Op maandag 8 augustus 2005 21:53 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Trek dan gewoon bij hem in en laat de rest de pleurisbende krijgen. Als jullie relatie zodanig sterk is, dan trekken jullie dit ook wel . . .
Met alle respect, maar als je hardnekkig een bepaalde richting door zou willen blijven volgen, enkel omdat je je ouders 'niet gelijk wilt geven'... dan ben je kennelijk inderdaad nog lang niet 'volwassen' ....quote:Op maandag 8 augustus 2005 21:47 schreef hey_jude het volgende:
Ja zo moeilijk niet, maar als je mijn hele post gelezen had....quote:Op maandag 8 augustus 2005 21:53 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Is makkelijker dan wat je denkt . . .
Ja, maar jij hebt dan waarschijnlijk een goede relatie met je ouders. Ik zou er ook niet aan moeten denken inderdaad, maar als ze me dingen gaan opleggen, ben ik gauw weg. Niet dat ik dan meteen het contact verbreek, dan moeten ze het wel heel bont maken. Als ik een vriendin zou krijgen met wie het dan niet zou boteren (die kans is gelukkig niet zo groot met mijn ouders), zal ik proberen een middenweg te zoeken en zullen beide partijen moeten accepteren dat de ander niet uit mijn leven te krijgen is.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 11:24 schreef petitlapin het volgende:
contact verbreken met je ouders makkelijker dan je denkt ???
ik zou dat nooit, maar dan ook nooit kunnen ...
ze zouden er gewoon ziek van zijn, en ik ook ...
Gewoon eerlijk vertellen, je ouders zijn ook wel wijs genoeg om te weten dat jullie relatie op de lange termijn geen kans heeft.quote:Op woensdag 20 juli 2005 22:40 schreef hey_jude het volgende:
Iemand tips?
Lees voortaan eerst de rest van het topic door, rund!quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 16:28 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Gewoon eerlijk vertellen, je ouders zijn ook wel wijs genoeg om te weten dat jullie relatie op de lange termijn geen kans heeft.
ps in bovenstaand ga ik er van uit dat je gewoon thuis komt met een hollandse jongen, niet 1 of andere boer uit de bergen.
Nee, want als ik met 1 of andere boer uit de bergen zou thuiskomen zou er voor mijn ouders geen probleem zijn en zou de relatie veel meer kans hebben?quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 16:28 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Gewoon eerlijk vertellen, je ouders zijn ook wel wijs genoeg om te weten dat jullie relatie op de lange termijn geen kans heeft.
ps in bovenstaand ga ik er van uit dat je gewoon thuis komt met een hollandse jongen, niet 1 of andere boer uit de bergen.
Sorry jude.... ik was misschien wat te snel, maar ik denk niet dat de relatie gaat werken op de lange termijn...quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 22:42 schreef hey_jude het volgende:
[..]
Nee, want als ik met 1 of andere boer uit de bergen zou thuiskomen zou er voor mijn ouders geen probleem zijn en zou de relatie veel meer kans hebben?![]()
![]()
Even goed bedankt voor je reactie.
you go girlquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 23:39 schreef hey_jude het volgende:
Het lijkt warempel wel alsof ik een helder moment heb...
En terecht...quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:12 schreef Northside het volgende:
Niet bij je lover, want als dat fout gaat kom je met hangende pootjes thuis aan en krijg je het "ik zei het toch"-verhaal.
dan hoop ik toch dat zij 20 jaar jonger is dan hemquote:Op maandag 15 augustus 2005 13:20 schreef JeroenMeloen het volgende:
Mijn vader en zijn nieuwe vriendin (inmiddels 5 jaar getrouwd) schelen 20 jaar en mij hoor je ook niet zaniken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |