abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28991470
hoe vertel je je ouders (die het met vorige vriend uitstekend konden vinden) dat je nieuwe vriend ruim 10 jaar ouder is??
mn ouders zijn vrij traditioneel, kregen ook pas op zeer late leeftijd kinderen (ik ben ook nog eens de oudste) dus ik ben erg bang voor hun reacties...
ik heb niks te klagen thuis, zou alleen zo graag met ze kunnen praten. Ze beschermen me zo graag, maar het kleine meisje is inmiddels 19 en wil een beetje minder aan het handje genomen worden...

Iemand tips?
I can't do this, you can't do that
They feed us lines but I won't act
pi_28991551
Ja, gewoon introduceren, als ze hem mogen dan mogen ze hem, als ze hem niet mogen, dan mogen ze hem niet. . Denk niet dat leeftijd dan bijzonder veel uitmaakt.
pi_28992134
Dus je vriend is in de 30! Ik kan me niet voorstellen dat dit serieus iets kan worden. Zoek iemand van je eigen leeftijd en ga lekker feesten meid! Je bent nog veel te jong voor die relatie mumbojumbo!
pi_28992141
weet niet,. als je zelf 12 bent wordt het lastig uitleggen denk ik...
pi_28992188
mij zullen ze wel accepteren denk ik,. wanneer heb je tijd?
pi_28992249
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 22:54 schreef nightfall het volgende:
mij zullen ze wel accepteren denk ik,. wanneer heb je tijd?
nu, meteen? je woont ook nog eens om de hoek
pi_28992342
nee, ff serieus:
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 22:52 schreef Developersrus het volgende:
Dus je vriend is in de 30! Ik kan me niet voorstellen dat dit serieus iets kan worden. Zoek iemand van je eigen leeftijd en ga lekker feesten meid! Je bent nog veel te jong voor die relatie mumbojumbo!
het feesten is het probleem niet.. alsof iemand van 30 dat niet meer kan?
dit topic was niet om me mn relatie uit mn hoofd te laten praten!
pi_28992405
't Is leuk geweest.

[ Bericht 91% gewijzigd door Copycat op 20-07-2005 23:29:23 (Bagger = weg) ]
  woensdag 20 juli 2005 @ 22:59:29 #9
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_28992437
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 22:40 schreef hey_jude het volgende:
het kleine meisje is inmiddels 19 en wil een beetje minder aan het handje genomen worden...
In dat geval is het misschien een idee als het kleine meisje van 19 op zoek gaat naar een eigen kamertje?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  woensdag 20 juli 2005 @ 23:00:12 #10
31812 PuinzOOi
Baa Baa Black Sheep
pi_28992473
Ja als het echt om iemand gaat die 'goed voor je is' en ze om je geven zullen zij dat ook moeten inzien... ik zou zeggen: gewoon voorstellen.
"THE SECRET TO CREATIVITY IS KNOWING HOW TO HIDE YOUR SOURCES"
pi_28992571
weet je , dat in mijn optiek leeftijd echt een bijzaak is .
ik ben nu 7 maand geleden een meisje tegengekomen ( na 1,5 jaar met mijn oude 7 jaar relatie ) en toen ik haar voor het eerst sprak kwam ze echt wijs en ouder over , we hebben gezoend , afspraakjes gehad , en pas na 3 weken vroeg ik haar pas hoe oud ze nu was , ze was 23 en ik ben 30 , we hebben elkaar even aan zitten kijken en thats it !
het is nog steeds geen probleem geweest we maken er soms een geintje om ,maar als het gewoon goed gaat en het klikt ( bij ons spatten de vonken eraf zeggen ze ) wat is dan het leeftijdsverschil ??

dan is het ook niet moeilijk uit te leggen , de overtuiging zit dan in je .
  woensdag 20 juli 2005 @ 23:03:26 #12
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_28992620
Nee.
...dass wir fliegen.
pi_28992646
hij heeft een zoontje.. ik denk dat ze wel even moeten slikken meid
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  woensdag 20 juli 2005 @ 23:04:10 #14
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28992651
quote:
hoe vertel je je ouders (die het met vorige vriend uitstekend konden vinden) dat je nieuwe vriend ruim 10 jaar ouder is??
mn ouders zijn vrij traditioneel, kregen ook pas op zeer late leeftijd kinderen (ik ben ook nog eens de oudste) dus ik ben erg bang voor hun reacties...
ik heb niks te klagen thuis, zou alleen zo graag met ze kunnen praten. Ze beschermen me zo graag, maar het kleine meisje is inmiddels 19 en wil een beetje minder aan het handje genomen worden...

Iemand tips?
Mijn vent is 9 jaar ouder en ik was erg bang voor de reactie van mijn ouders toen ik vertelde dat ik een vriend had (ik was 18). Ik heb ook traditionele ouders, dit was mijn eerste vriend etc.
Reactie van hun: hadden we wel gedacht, we hadden het vreemder gevonden als jij met een gozertje van 16 aan kwam zetten
Compleet iets anders dan ik verwacht had, de reactie, dus maak je niet te druk, je weet gewoon niet hoe ze reageren, kan positief zijn, kan negatief zijn.
Je weet het pas als je het gesprek aangaat met je ouders.
En als het echt goed zit tussen jou en die jongen, zien zij dat ook heus wel en komt het vast allemaal goed, zooo slecht zijn ouders ook weer niet joh
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_28992680
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:02 schreef talin77 het volgende:
weet je , dat in mijn optiek leeftijd echt een bijzaak is .
ik ben nu 7 maand geleden een meisje tegengekomen ( na 1,5 jaar met mijn oude 7 jaar relatie ) en toen ik haar voor het eerst sprak kwam ze echt wijs en ouder over , we hebben gezoend , afspraakjes gehad , en pas na 3 weken vroeg ik haar pas hoe oud ze nu was , ze was 23 en ik ben 30 , we hebben elkaar even aan zitten kijken en thats it !
het is nog steeds geen probleem geweest we maken er soms een geintje om ,maar als het gewoon goed gaat en het klikt ( bij ons spatten de vonken eraf zeggen ze ) wat is dan het leeftijdsverschil ??

dan is het ook niet moeilijk uit te leggen , de overtuiging zit dan in je .
l-e-z-e-n
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_28993125
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 22:57 schreef hey_jude het volgende:
nee, ff serieus:
[..]

OK, ik denk niet dat je ouders het in eerste instantie zullen accepteren, gezien het feit dat je zelf naar mijn mening emotioneel nog niet volwassen bent, nog bij je ouders woont en niet bewezen hebt zelfstandig een leven te kunnen leiden.
  woensdag 20 juli 2005 @ 23:14:52 #17
37811 hemmes
Prietprater
pi_28993186
19 en 29... mjah, zou kunnen natuurlijk... Als hij jong van geest is... Je ouders hebben er weinig op in te brengen. Je moet het toch echt zelf uitvinden of dit het is ja de nee... En daarbij, overal waar je tegenop ziet, kan altijd veel milder uitvallen dan je ooit had gedacht.
Praatprieter
pi_28993559
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:13 schreef Developersrus het volgende:

[..]

OK, ik denk niet dat je ouders het in eerste instantie zullen accepteren, gezien het feit dat je zelf naar mijn mening emotioneel nog niet volwassen bent, nog bij je ouders woont en niet bewezen hebt zelfstandig een leven te kunnen leiden.
Knap dat je dat uit een paar zinnen kan halen?
pi_28993863
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:22 schreef harlingen het volgende:

[..]

Knap dat je dat uit een paar zinnen kan halen?
Hey, they don't call me Dr Phil for nothing....
  woensdag 20 juli 2005 @ 23:31:59 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_28993987
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:04 schreef Mute_Me het volgende:
hij heeft een zoontje.. ik denk dat ze wel even moeten slikken meid

Heb jij inside information of lees ik ergens overheen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 20 juli 2005 @ 23:44:36 #21
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_28994478
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:31 schreef Copycat het volgende:

[..]

Heb jij inside information of lees ik ergens overheen?
Iemand's post-geschiedenis doorspitten doet wonderen :p

quote van TS uit Zoiets zou ík nooit doen!!
quote:
En dan leer je viavia iemand anders kennen. Een man van 30, (en ik 19) en voor ons allebei was dit niet de bedoeling. Nú weet ik weer wat het is om verliefd te zijn, roze wolk blablalba..
Maar hoe kan ik hier bij mn vrienden, ouders, omgeving mee aankomen?
Hij is dus 30 (inmiddels heb ík het leeftijdsverschil geaccepteerd) gescheiden en een zoontje. Voor mij geen obstakels meer, niet meer. Maar voor hun wel. Ik was altijd zo'n braaf meisje...
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_28994784
Ik ben 12 jaar ouder dan mijn vriendin en haar ouders zijn behoorlijk christelijk en schoonmoeders is er nog een van "een getrouwde vrouw mag zich niet met een man alleen in een kamer bevinden als dat niet haar man of familie is" (ja, hou maar op, ik lach over de bank te rollen van het lachen).
Wat denk je? Ze zijn dolgelukkig met mij.

Ik ben gewoon mijzelf gebleven zonder poespas of schijn ophouden, gewoon duidelijk gesteld dat we samenwonen en ik heb ook volgens traditie mijn toekomstige schoonvader om toestemming om te trouwen gevraagd, niks aan de hand.

Ik denk ouders het geluk van hun kind veel belangrijker vinden als iets onbenulligs als leeftijdsverschil, zo niet dan is dat hun probleem.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2005 23:53:09 ]
pi_28998568
Als 'wij' nou allemaal nee zeggen, dump je m dan? offf wat probeer je t bereiken hier. De reacties hier hebben volgens mij 0 invloed op hun beslissing..

Vooruit dan maar: Nee.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_28998661
sja, we kennen je ouders niet maar 95% van de ouders wil gewoon dat hun kinderen gelukkig zijn, hoe religieus ze ook zijn

tis misschien wel even wennen voor ze, maar ga daar dan niet te hard tegen in, dan laat je meteen mooi zien hoe volwassen je bent
pi_28998680
Lijkt me dat je en van je ouders en van je vriend houdt.....

Ga niet in de verdediging....

Luister naar je verstand in deze...

even het hart laten voor wat het is...

gewoon even een paar "routes" uitstippelen...

zie je jullie samen die route bewandelen... doorlopen dan...

zie je ergens je op dat pad je ouders of je vriend gekwetst worden op een manier die de relatie beeindigt?

kies maar....
Ah...dat was het...
pi_29001344
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 01:53 schreef Muertez het volgende:
sja, we kennen je ouders niet maar 95% van de ouders wil gewoon dat hun kinderen gelukkig zijn, hoe religieus ze ook zijn
En dat kan ze ook ertoe brengen om bepaalde relaties niet goed te keuren. Het verschil tussen 19 en 29/30 moet op zich nog net kunnen in bepaalde gevallen, maar ik kan me goed voorstellen dat er zijn die daar anders over denken. Je ziet ook relaties als 17-jarige met 34-jarigen en dat is dan weer over the top. Dat soort relaties zijn volgens mij op lust gebaseerd (in ieder geval van de kant van de man) en niet op liefde. Op zich niks op tegen maar ik zou mijn dochter daartegen in bescherming nemen, en haar in sommigen gevallen verbieden om verder te gaan met de relatie.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  donderdag 21 juli 2005 @ 09:33:36 #27
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_29001558
Het is wel een groot verschil. Soms kan dat wel problemen opleveren, vooral in een situatie die ik ken.
Een meisje is 19 en gaat met iemand van 32. het gaat allemaal goed enzo, maar die jongen (man...) heeft veel meer meegemaakt. Nu is het zo dat er mensen in zijn naaste familie/omgeving zijn overleden.
Daar heeft zij nu ook helemaal mee te maken, die jongen leunt op haar.

Op zich goed enzo, maar die meid moet feesten, uitgaan, wereldreizen maken ed...

Alleen jijzelf bepaald of je gelukkig bent hiermee en of je door wilt gaan.
Je ouders hebben in princiepe niets te zeggen, maar ik begrijp dat je je ouders geen verdriet wilt doen, liever niet hebt dat ze boos op je zijn, en je steunen in alles.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  donderdag 21 juli 2005 @ 09:56:54 #28
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_29001940
je zullen hem niet accepteren en maar goed ook
een vriend van 30, die wil je gewoon paar keer neuken en dan hops gedaan
  † In Memoriam † donderdag 21 juli 2005 @ 10:10:49 #29
43556 miss_dynastie
pi_29002195
Ik denk dat je je gewoon niet al te veel van hen aan moet trekken. Het zou leuk zijn als ze het accepteren, zo niet, dan niet. Het is jouw leven, het zijn jouw keuzes. En je hebt ook recht op het maken van je eigen fouten nou zeg ik niet dat dit fout is, maar als jouw ouders het al zo zien, dan nog kunnen ze je er niet voor behoeden
  donderdag 21 juli 2005 @ 11:13:05 #30
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_29003763
Ik vind't altijd een beetje raar en denk: zoek er één die wat dichter bij je eigen leeftijd zit en die geen kind heeft te onderhouden. Zo'n persoon staat veel anders in het leven als jij. Heeft dingen meegemaakt, hoeft bepaalde dingen dus ook niet meer mee te maken en stelt heel andere verwachtingen aan een partner vanwege het "been there done that"...

Wat je ouders betreft: in feite hebben ze het maar te accepteren maar kun je je voorstellen dat ze enigzins raar opkijken? Anderzijds blijven het je ouders en als ze merken dat jij echt gelukkig bent en dit wil, dan zullen ze jouw vriend ongetwijfeld accepteren denk ik..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_29004113
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 10:10 schreef miss_dynastie het volgende:
Het is jouw leven, het zijn jouw keuzes. En je hebt ook recht op het maken van je eigen fouten
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 01:54 schreef NITROHOSS het volgende:
zie je ergens je op dat pad je ouders of je vriend gekwetst worden op een manier die de relatie beeindigt?
Als het eventueel ‘fout’ is, of niet werkt, komen we daar vanzelf wel achter. Op dit moment voelt het gewoon heel erg goed en wil ik gewoon niet meer met smoesjes het huis uit hoeven, ik ben het gelieg meer dan zat. Als ik daar langer mee doorga worden inderdaad én mijn ouders heel hard gekwetst, én de relatie wordt er niet beter op als alles stiekem moet blijven gaan.
Alleen, zullen mijn ouders die kant ook inzien? Ik ben zo bang dat ze me alleen gaan beschermen (wat helemaal niet nodig is, dit is geen onbezonnen actie, bovendien kan ík niet bedenken wat er fout zou kunnen zijn aan hem. Maar daar schijnen meer verliefde mensen last van te hebben..) en dan het gedeelte ‘als ze maar gelukkig is’ vergeten/onwaarschijnlijk achten.
  donderdag 21 juli 2005 @ 11:27:09 #32
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_29004133
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 22:42 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Ja, gewoon introduceren, als ze hem mogen dan mogen ze hem, als ze hem niet mogen, dan mogen ze hem niet. . Denk niet dat leeftijd dan bijzonder veel uitmaakt.
idd.. wacht hun reactie maar af
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_29004213
*popcorn pakt*
pi_29004428
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 11:26 schreef hey_jude het volgende:

Alleen, zullen mijn ouders die kant ook inzien? Ik ben zo bang dat ze me alleen gaan beschermen (wat helemaal niet nodig is, dit is geen onbezonnen actie, bovendien kan ík niet bedenken wat er fout zou kunnen zijn aan hem. Maar daar schijnen meer verliefde mensen last van te hebben..
Je spreekt jezelf nogal een klein beetje tegen... enerzijds de bewering dat '19 jaar is toch al wel heel volwassen' en dat 'je geen onbezonnen actie onderneemt' ....
maar anderszijds hecht je enorm veel warde aan het oordeel van je ouders, ben je bang dat zij je gaan 'beschermen' .... (misschien wil je dat juist wel, dat zij je 'terugroepen') ..

Wees wel, 19 is een hele redelijke leeftijd; waarin je best voor jezelf kunt zorgen en verantwoordelijkheid voor je eigen fouten kunt nemen ...
Anderszijds, het is ook een periode dat je levenservaring opdoet. Leert, ook van je fouten ...

Als ik je ouder zou zijn, zou ik an sich niet direkt iets tegen hebben tegen een 10 jaar oudere vriend ...
wat me wel heel erg kriegelig zou maken... is de angst dat mijn dochter zich 'groter' voor wil doen, zich 'volwassener wil gedragen, dan ze in werkelijkheid is' ...
En dan daarom niet zozeer samen is met die oudere man, omdat ze gewoon nu van die man houd, maar vooral omdat die oudere en ervarene persoon gewoon door het leeftijdsverschil zo interssant is ...

En dat de dochter dat zou gaan wegdrukken, heel hard zou gaan ontkennen, wat dan vaak juist de indruk versterkt, dat het eigenlijk wel zo is, maar ze dat niet zelf wil inzien, omdat het niet voldoet aan haar 'romantische streef-idee' ....

Volgens mij moet je dat gewoon open en eerlijk tegenover je ouders spelen, die vriend voorstellen als je momentele relatie ... maar niet gelijk gaan doen alsof dat vast 'altijd standhoud' en dat 'je nu volwassen bent' ...
Houd gewoon ook open of die relatie werkelijk gaat 'werken'... maak hen duidelijk dat dat ook van veel zaken afhankelijk is; van jullie zelf, en of de 'verliefdheid' ook werkelijk standhoud ...
enkel dat je _nu_ verliefd bent, en nog steeds van het 'nu' geniet ...

Juist het idee dat _niet_ gelijk 'hun nieuwe schoonzoon' voorgesteld wordt, is voor de ouders waarschijnlijk een grotere geruststelling:
Dat je inderdaad geen kind meer bent, die gelijk bij een verliefdheid denkt de 'prins op het witte paard' gevonden te hebben .... dat is namelijk een teken dat jij sterk genoeg bent om zo'n relatie aan te kunnen gaan, en niet als een dom 'vlinders-in-de-buik'-miepje achter die oudere man aanloopt in een roes....
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 21 juli 2005 @ 12:05:58 #35
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_29005194
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 22:57 schreef hey_jude het volgende:
nee, ff serieus:
[..]

Mensen geven hier eerlijk advies, jij wilt alleen horen dat het prima is een vriend van 30 en dat je ouders niet moeten zeiken.

ok dan bij deze :"Je ouders moeten niet zo zeiken! je mag toch zeker zelf weten wat je doet"
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_29009695
Zou er niet zo'n punt van maken en gewoon vertellen. Als het aanblijft zullen ze er toch wel achter moeten komen en dan wordt het alleen moeilijker (omdat je het dan expres achterhoudt enzo). En wat betreft het leeftijdsverschil, maakt echt niet zo uit als de relatie gewoon 'klopt'. Bij mijn ouders gaat het in ieder geval al 30 jaar goed; m'n moeder was 19 en m'n vader 29 toen ze elkaar ontmoeten.
pi_29010274
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 09:56 schreef Little_Meanie het volgende:
je zullen hem niet accepteren en maar goed ook
een vriend van 30, die wil je gewoon paar keer neuken en dan hops gedaan
Wat een bittere gedachte.
Zonde.
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
pi_29010415
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 12:05 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Mensen geven hier eerlijk advies, jij wilt alleen horen dat het prima is een vriend van 30 en dat je ouders niet moeten zeiken.
Dat is toch ook logisch. Ze vraagt ons toch niet of het wel goed is dat er zo'n leeftijdsverschil is tussen hun twee, dat beslist ze zelf wel. Toen mijn ouders mijn vriend niet mochten, ben ik ook om advies gaan vragen bij mijn beste vriend, maar die zei ook niet tegen mij: "joh, hij woont zo ver weg, dat gaat nooit werken, hij wilt gewoon een meisje dat hij af en toe kan neuken en die echte relatie zoekt ie wel in zijn eigen woonplaats". Dat had ik ook niet willen horen.
Er zijn wel mensen die dat gezegd hebben, hoor, en ik heb ze allemaal bewezen dat ze het fout hadden - daar niet van - maar het is toch logisch dat je niet wilt dat mensen je relatie af gaan raden, als je relatie helemaal het probleem niet is en je het in die relatie hartstikke naar je zin hebt.
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
Fotoboek
pi_29010630
Ik denk dat je het gewoon aan je ouders kunt vertellen.

Zelf heb ik net zoiets meegemaakt.. Ik ben 19 en mijn vriend wordt dit jaar 27.
We kregen wat met elkaar toen ik net 17 was geworden. Dat durfde ik ik niet aan mijn ouders te vertellen!
Eerst heb ik het een paar maandjes niet aan ze verteld, maja, dat kan je ook niet zo volhouden, zoals je zelf ook al aangeeft.
Dus ik heb het ze verteld. De eerste reactie van mijn moeder was een beetje in de trend van: hij is te oud. Maar toen ze hem ontmoet heeft en zag hoe leuk we het met elkaar hadden snapte ze het we! lNu gaat het dus nog steeds goed, zijn ouders accepteren mij en die van mij accepteren hem, en zo hoort het!

Jouw ouders zullen eerst ook wel zoiets hebben van kan dat wel, maar wacht maar tot ze hem ontmoeten, dan komt het vast goed!
Suc6
pi_29010706
Maar goed. Het kan nog simpeler. Als jij van je vriend houdt, wat maakt het dan uit wat anderen ervan vinden? .
pi_29010801
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 15:00 schreef Viperdesign het volgende:
Maar goed. Het kan nog simpeler. Als jij van je vriend houdt, wat maakt het dan uit wat anderen ervan vinden? .
omdat het niet gemakkelijk, kwetsend en pijnlijk is als je naaste omgeving je relatie niet accepteert het kan een enorme druk op een relatie leggen.
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
  donderdag 21 juli 2005 @ 15:03:39 #42
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_29010809
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 15:00 schreef Viperdesign het volgende:
Ach, het is toch wel prettig nietwaar?
Vampire Romance O+
  donderdag 21 juli 2005 @ 15:05:38 #43
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_29010884
quote:

Iemand tips?
Gewoon voorstellen en als je ouders 'm niks vinden dan zal je een keuze moeten maken. Of ouders of je vriend . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
  donderdag 21 juli 2005 @ 15:13:21 #44
105578 Dead-Doll
Not your mother!
pi_29011138
Hoelang hebben jullie al een relatie? Misschien zullen jouw ouders het eerst niet accepteren dat hij 10 jaar ouder is, maar als je hen duidelijk kunt maken dat dit serieus is, en jullie echt van elkaar houden zullen ze wel moeten. Als je ouders van je houden accepteren ze je keuze, en het feit dat hij 10 jaar ouder is. Je zult moeten aantonen dat je een relatie kunt hebben, hoe groot het leeftijdsverschil dan ook mag zijn...
pi_29011273
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 15:03 schreef MouseOver het volgende:
Ach, het is toch wel prettig nietwaar?

Zeer zeker. Maar daar laat je je toch niet door beïnvloeden?
pi_29011299
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 15:03 schreef petitlapin het volgende:
omdat het niet gemakkelijk, kwetsend en pijnlijk is als je naaste omgeving je relatie niet accepteert het kan een enorme druk op een relatie leggen.
Daar heb je gelijk in, maar toch. Je relatie is je waarschijnlijk meer waard. .
pi_29011320
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 15:17 schreef Viperdesign het volgende:

[..]

Zeer zeker. Maar daar laat je je toch niet door beïnvloeden?
Nee maar het is toch wel een klotegevoel om de mensen waarvan je houdt niet samen te kunnen brengen, omdat ze elkaar niet kunnen zien of luchten. Dan wordt het al snel moeilijk want dan kan je het gevoel krijgen te moeten kiezen.
Mijn moeder heeft mijn vriend een lange tijd niet gemogen. Dat mondde uit in fikse ruzies thuis. Ik had 'm er bijna om aan de kant gezet.
Fotoboek
pi_29011454
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 15:18 schreef Viperdesign het volgende:

[..]

Zou je denken? Ik zou mijn ouders ook voor geen goud kwijt willen, hoor. Van hen weet ik dat ze er tot hun dood voor me zullen zijn, van mijn vriend weet ik dat niet.
Ik vind het een beetje scheef om te zeggen dat je relatie je meer waard is dan je ouders, die mensen die je het leven hebben gegeven en die je hebben opgevoed, groot gebracht op de beste manier die ze konden, het beste gegeven wat ze hadden - althans, in mijn geval wel. En dan moet ik effe kiezen tussen mijn ouders (die mensen die zo voor mij gezorgd hebben en onvoorwaardelijk van me houden) en mijn vriend (degene die nu zo voor mij zorgt, of ik het wil of niet, en me zo liefheeft dat hij ter plekke met me zou trouwen als hij het geld had). Sja... dan is kiezen niet tof.
Fotoboek
pi_29011482
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 15:18 schreef Viperdesign het volgende:

dat weet ik nog zo niet ... zeker niet bij een prille relatie
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
pi_29011839
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 15:03 schreef petitlapin het volgende:

[..]

Daarentegen ken ik ook voorbeelden van meisjes (ja, telkens meisjes) die een relatie aangingen met zo'n typische 'bad boy'.. 'de jongen die liever niet als je schoonzoon wilt zien'... en dan vooraf flink onzeker zijn 'dat de ouders vast hem niet acepteren...'

En als de ouders dan helemaal niet moeilijk doen, hem prima vinden of onverschillig erop reageren met een 'natuurlijk meisje, als jij dat wilt...' beklagen ze zich over de onverschilligheid van hun ouders ... en die relatie wordt dan heel snel uitgemaakt ....

Niet dat dat hier het geval is, althans daarvoor zijn geen direkte aanwijzingen, maar ook dat komt voor, vrouwen die nogal structureel voor 'de verkeerde partner' vallen ...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')