Je spullen pakken en bij hem intrekken, works like a charm . . .quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 16:54 schreef hey_jude het volgende:
Wat moet ik nou in vredesnaam doen?
Damn meissie, dat is geen fijne situatiequote:Op vrijdag 5 augustus 2005 16:54 schreef hey_jude het volgende:
-knip-
Als dat zou kunnen had ik dat allang gedaan. Ik wil niets liever. Het probleem is alleen dat hij na zijn scheiding door zn ex t huis uit gegooid is en toen uit nood (of luiheid, wie zal het zeggen) weer bij zn ouders ingetrokken is. En hij is wel langzaam op zoek naar iets voor zichzelf maar het is dus voor nu, voor mij geen oplossing.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 18:47 schreef rompompom het volgende:
2. Je trekt bij hem in en laat je ouders voorlopig met rust. Je bent negentien, dus op dat vlak kunnen ze je helemaal niks verbieden of wat dan ook. Heb je het met je vriend er wel eens over gehad om bij elkaar te wonen?
Met mn vriendinnen kan ik hier goed over praten en die geven me gelijk als ik zeg dat het probleem niet zozeer zit in ik-met-de-nieuwe-vriend, maar dieper, het helemaal niet kunnen praten met mn ouders. Plus natuurlijk het feit dat zij nu niet eens willen praten.quote:Hoe denken jouw vriendinnen hier eigenlijk over of kan je daar ook niet goed mee praten? Want het is wel belangrijk dat je je ei ook bij iemand anders dan je vriend kwijt kan. Misschien andere familieleden of zijn die nog veel erger?
Dankjequote:Veel meer zinnigs kan ik er niet echt over zeggen, maar sterkte in ieder geval!!
Ik zou het flauw van hem vinden om het al zo snel op te geven moet ik zeggen. Ik kan me wel voorstellen dat hij zich er te oud voor voelt, maar als hij je écht leuk vindt, mag hij zich best wel een beetje beter in jouw situatie verplaatsen. Hij ziet het nu nog steeds als jouw probleem, lijkt wel. In een relatie zijn dit soort problemen juist een probleem van beide partners!quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 19:46 schreef hey_jude het volgende:
[..]
Als dat zou kunnen had ik dat allang gedaan. Ik wil niets liever. Het probleem is alleen dat hij na zijn scheiding door zn ex t huis uit gegooid is en toen uit nood (of luiheid, wie zal het zeggen) weer bij zn ouders ingetrokken is. En hij is wel langzaam op zoek naar iets voor zichzelf maar het is dus voor nu, voor mij geen oplossing.
We hebben het wel over samenwonen gehad, maar dan moest ik toch eerst aan mn ouders vertellen dat ik überhaupt een vriend had, dat heb ik gedaan, krijg je deze hele trammelant met als gevolg dat hij straks liever helemaal niks meer wil.
[..]
Met mn vriendinnen kan ik hier goed over praten en die geven me gelijk als ik zeg dat het probleem niet zozeer zit in ik-met-de-nieuwe-vriend, maar dieper, het helemaal niet kunnen praten met mn ouders. Plus natuurlijk het feit dat zij nu niet eens willen praten.
Heb een tante die ik eens wil gaan vragen of zij weet waarom mijn moeder mij zo heel erg graag wil beschermen bij zich houden, want heb zelf het gevoel dat daar meer zit.
[..]
Dankje![]()
Zelf heb ik nog een drie:
3. Ik zoek een kamer en loop daarmee weg voor het probleem. Het is de enige 'oplossing' die ik zie, maar een oplossing is het natuurlijk niet.
Nou, helemaal geen contact zie ik zelf ook echt niet zitten. Misschien dat er meer rust komt als er wat afstand is. Hoeven ze zich niet druk te maken over hoe laat ik thuiskom e.d. en misschien dat ik beter kan praten als mijn leven niet meer zo dicht op hun leven zit.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 21:28 schreef rompompom het volgende:
Hoe staat jouw vriend er tegenover als je/jullie straks (voorlopig) helemaal geen contact meer hebt met je ouders? Of wil je dat zelf per sé niet?
Dat met die tante komt goed, mag nog steeds een keer op haar kosten mee gaan shoppenquote:Ik zou zeker die tante eens opzoeken.
Het leeftijdsverschil zul je mij niet over horenquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 22:18 schreef hey_jude het volgende:
[..]
Nou, helemaal geen contact zie ik zelf ook echt niet zitten. Misschien dat er meer rust komt als er wat afstand is. Hoeven ze zich niet druk te maken over hoe laat ik thuiskom e.d. en misschien dat ik beter kan praten als mijn leven niet meer zo dicht op hun leven zit.
En ik denk dat mijn vriend het ook vreselijk zou vinden. Hij heeft vervelende dingen meegmaakt aan/in relaties en hoopte met mij op een 'normale' relatie (en in hoeverre het leeftijdverschil normaal is, ís een andere discussie) En die kan en wil ík hem geven, mijn ouders niet. Ze hebben echt erge dingen tegen en over hem gezegd. Als ze gewoon maar hun excuses aan zouden bieden en hem zelf een keer uitnodigden.. Als ik dat probeer, weigeren beide kanten.
[..]
Dat met die tante komt goed, mag nog steeds een keer op haar kosten mee gaan shoppen(ja, sorry, blijf vrouw hoor) Is meteen een hele mooie gelegenheid om te praten, dacht ik zo..
Ik vind dat toch even iets kort door de bocht.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 21:28 schreef rompompom het volgende:
[..]
Ik zou het flauw van hem vinden om het al zo snel op te geven moet ik zeggen. Ik kan me wel voorstellen dat hij zich er te oud voor voelt, maar als hij je écht leuk vindt, mag hij zich best wel een beetje beter in jouw situatie verplaatsen. Hij ziet het nu nog steeds als jouw probleem, lijkt wel. In een relatie zijn dit soort problemen juist een probleem van beide partners!
Ok, maar dan is er inderdaad geen ruimte voor zo'n (een) relatie. Dan kan je beter afspreken om het een tijdje erg rustig aan te doen om beide je eigen leven weer op de rails te krijgen. Als het echte liefde is, kom je toch wel weer bij elkander uit.quote:Op maandag 8 augustus 2005 12:45 schreef avotar het volgende:
Wat een ontzettende lastige situatie.
[..]
Ik vind dat toch even iets kort door de bocht.
Toen ik 26 was (2 jaar geleden) woonde ik ook al even op mezelf. Ik kwam net uit een hele slechte relatie en dan ben je ook gewoon toe aan rust aan je hoofd en in je leven. Even geen gezeur, maar echt weer even jezelf vinden.
Ik werd toen ook verliefd op een meisje van 20. Maar 6 jaar verschil, maar door m'n vroeg oprukkende voorhoofd (of is het m'n hoge nek) zie ik er gewoon veel ouder uit dan ik ben. Haar ouders vonden het dus ook helemaal niets, met als gevolg een hoop stiekum gedoe en heel veel "gezeur" aan moeten horen hoe slecht het ging tussen haar ouders en hoeveel ze daar van baalde etc etc.
Ik stond toen ook niet sterk genoeg in m'n schoenen om dat er ook nog eens bij te hebben en na een paar weken van wat TS heeft doorgemaakt van dichtbij te moeten zien, heb ik ook mijn biezen gepakt en besloten dat het voor allebei beter was.
Het is allemaal zo makkelijk nog niet... je moet er maar mee om kunnen gaan. Misschien is het wegvluchten voor problemen, maar als je al van te voren aanvoelt dat de problemen je te veel (kunnen) worden en de liefde kunnen gaan overschaduwen, dan zul je moeten kiezen wat je echt wil.
Beide mijns inziens geen goede adviezen!quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 18:47 schreef rompompom het volgende:
[..]
1. Je blijft thuis wonen en hebt schijt aan wat ze over je zeggen, hoe ze naar je kijken en gaat helemaal je eigen gang. Zorg voor een slot op je kamer in dat geval, want dat gezinsleden door spullen gaan neuzen en telefoonnummers van je stelen, dat gaat er bij mij ècht niet in.
2. Je trekt bij hem in en laat je ouders voorlopig met rust. Je bent negentien, dus op dat vlak kunnen ze je helemaal niks verbieden of wat dan ook. Heb je het met je vriend er wel eens over gehad om bij elkaar te wonen?
Wat betreft dit: ik denk niet dat deze ouders haar zomaar haar gang laten gaan. Misschien dat de tante waar ze wel goed mee kan opschieten een beetje kan bemiddelen in deze, want het lijkt me een redelijk onhoudbare situatie in dat huis.quote:Op maandag 8 augustus 2005 13:23 schreef Quoi het volgende:
[..]
Je vermeldt gewoon: ik ga op mezelf wonen.
Oeh een spelfout, mijn oprechte excuses...........ik die altijd op de d-jes en t-jes let....quote:Op maandag 8 augustus 2005 13:46 schreef rompompom het volgende:
Lees even verder nog na die post van mij, dan zie dat die conclusie al getrokken is
[..]
Wat betreft dit: ik denk niet dat deze ouders haar zomaar haar gang laten gaan. Misschien dat de tante waar ze wel goed mee kan opschieten een beetje kan bemiddelen in deze, want het lijkt me een redelijk onhoudbare situatie in dat huis.
quote:Op maandag 8 augustus 2005 12:45 schreef avotar het volgende:
[..]
en besloten dat het voor allebei beter was.
Is makkelijker dan wat je denkt . . .quote:Op maandag 8 augustus 2005 16:30 schreef Giorra het volgende:
En contact met je ouders verbreken
Trek dan gewoon bij hem in en laat de rest de pleurisbende krijgen. Als jullie relatie zodanig sterk is, dan trekken jullie dit ook wel . . .quote:Op maandag 8 augustus 2005 21:47 schreef hey_jude het volgende:
Dan ben ik dus in één keer alles kwijt: mijn vriend, ruzie met mn ouders, en wat meer zij: die denken dan ook nog eens dat ze gelijk krijgen!
Ja.. maar dat was dus de mannelijke kant he hey_jude. Ik probeer je verder niet bang te maken of iets.. maar besef wel dat het feit dat jij het er moeiijk mee hebt.. het er voor hem ook niet makkelijker op zal maken.quote:Op maandag 8 augustus 2005 21:47 schreef hey_jude het volgende:
[..]
![]()
Dan ben ik dus in één keer alles kwijt: mijn vriend, ruzie met mn ouders, en wat meer zij: die denken dan ook nog eens dat ze gelijk krijgen!
Effe goed lezen: ze heeft al gezegd dat hiji op dit moment tijdelijk bij z'n ouders zit ook.quote:Op maandag 8 augustus 2005 21:53 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Trek dan gewoon bij hem in en laat de rest de pleurisbende krijgen. Als jullie relatie zodanig sterk is, dan trekken jullie dit ook wel . . .
Met alle respect, maar als je hardnekkig een bepaalde richting door zou willen blijven volgen, enkel omdat je je ouders 'niet gelijk wilt geven'... dan ben je kennelijk inderdaad nog lang niet 'volwassen' ....quote:Op maandag 8 augustus 2005 21:47 schreef hey_jude het volgende:
Ja zo moeilijk niet, maar als je mijn hele post gelezen had....quote:Op maandag 8 augustus 2005 21:53 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Is makkelijker dan wat je denkt . . .
Ja, maar jij hebt dan waarschijnlijk een goede relatie met je ouders. Ik zou er ook niet aan moeten denken inderdaad, maar als ze me dingen gaan opleggen, ben ik gauw weg. Niet dat ik dan meteen het contact verbreek, dan moeten ze het wel heel bont maken. Als ik een vriendin zou krijgen met wie het dan niet zou boteren (die kans is gelukkig niet zo groot met mijn ouders), zal ik proberen een middenweg te zoeken en zullen beide partijen moeten accepteren dat de ander niet uit mijn leven te krijgen is.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 11:24 schreef petitlapin het volgende:
contact verbreken met je ouders makkelijker dan je denkt ???
ik zou dat nooit, maar dan ook nooit kunnen ...
ze zouden er gewoon ziek van zijn, en ik ook ...
Gewoon eerlijk vertellen, je ouders zijn ook wel wijs genoeg om te weten dat jullie relatie op de lange termijn geen kans heeft.quote:Op woensdag 20 juli 2005 22:40 schreef hey_jude het volgende:
hoe vertel je je ouders (die het met vorige vriend uitstekend konden vinden) dat je nieuwe vriend ruim 10 jaar ouder is??
mn ouders zijn vrij traditioneel, kregen ook pas op zeer late leeftijd kinderen (ik ben ook nog eens de oudste) dus ik ben erg bang voor hun reacties...
ik heb niks te klagen thuis, zou alleen zo graag met ze kunnen praten. Ze beschermen me zo graag, maar het kleine meisje is inmiddels 19 en wil een beetje minder aan het handje genomen worden...
Iemand tips?
Lees voortaan eerst de rest van het topic door, rund!quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 16:28 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Gewoon eerlijk vertellen, je ouders zijn ook wel wijs genoeg om te weten dat jullie relatie op de lange termijn geen kans heeft.
ps in bovenstaand ga ik er van uit dat je gewoon thuis komt met een hollandse jongen, niet 1 of andere boer uit de bergen.
Nee, want als ik met 1 of andere boer uit de bergen zou thuiskomen zou er voor mijn ouders geen probleem zijn en zou de relatie veel meer kans hebben?quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 16:28 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Gewoon eerlijk vertellen, je ouders zijn ook wel wijs genoeg om te weten dat jullie relatie op de lange termijn geen kans heeft.
ps in bovenstaand ga ik er van uit dat je gewoon thuis komt met een hollandse jongen, niet 1 of andere boer uit de bergen.
Sorry jude.... ik was misschien wat te snel, maar ik denk niet dat de relatie gaat werken op de lange termijn...quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 22:42 schreef hey_jude het volgende:
[..]
Nee, want als ik met 1 of andere boer uit de bergen zou thuiskomen zou er voor mijn ouders geen probleem zijn en zou de relatie veel meer kans hebben?![]()
![]()
Even goed bedankt voor je reactie.
you go girlquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 23:39 schreef hey_jude het volgende:
Het lijkt warempel wel alsof ik een helder moment heb...
En terecht...quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:12 schreef Northside het volgende:
Niet bij je lover, want als dat fout gaat kom je met hangende pootjes thuis aan en krijg je het "ik zei het toch"-verhaal.
dan hoop ik toch dat zij 20 jaar jonger is dan hemquote:Op maandag 15 augustus 2005 13:20 schreef JeroenMeloen het volgende:
Mijn vader en zijn nieuwe vriendin (inmiddels 5 jaar getrouwd) schelen 20 jaar en mij hoor je ook niet zaniken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |