Foto's/Filmpjes concertquote:http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_1.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_2.jpg http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_3.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_4.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_5.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_6.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_7.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_8.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_9.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_10.jpg
ALS IEMAND NOG LINKS HEEFT MET FOTO'S FILMPJES, POST ZE DAN EVEN!quote:
Jaaaquote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:03 schreef Waxxer het volgende:
hahahaha aaawww de OP gelijk een stuk korter...
We gaan toch wel gewoon dóóorrrr hier he???
*hyperventileer*quote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:22 schreef linebear het volgende:
is er al iets bekend over volgende concerten
EINDELIJKquote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:36 schreef twistednerve het volgende:
Zal morgen ook even kijken of mijn foto´s goed gelukt zijn, kabeltje van mn camera ligt nog op kamers
Heb trouwens nog naar aanleiding van het voorprogramma van The Music, op itunes (mn allereerste online aankoop) hun eerste album The Music gekocht/gedownload. Echt super leuke CD! Leuke band!
Weet er btw iemand of je ook online die shirtjes die ze bij het stadion aanboden kunt bestellen?
Sorry, ik las weer eens niet goedquote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:34 schreef linebear het volgende:
nee, vroeg het me gewoon af
ssssssssttt....!!! Er komt nog een dvd, er komen misschien (je weet maar nooit) extra concerten, er gebeurt misschien wel iets.......quote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:40 schreef calvobbes het volgende:
Het lijkt wel zo'n saai niets toevoegend slowchat topic te worden dit
Dat hebben we wel verdient.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:43 schreef err het volgende:
ja, wellicht een extra reeks concerten in NL? Kan me herinneren dat er geruchten van waren in het prille begin...er zijn wat data open gehouden.
Als goedmakertje voor het bagger geluid in de Arena
Mja, maarja, lijkt me ergens wel onwaarschijnlijk, het is zoooo'n enorm "bedrijf" eigenlijk... Maarja, je weet maar nooit, de Zoo TV Tour ging ook eindeloos door... En ik baal er nog altijd van dat ik nooit ook maar een poging heb gedaan daar naartoe te gaan met mijn vader ofzo... Naja, ik was 13/14, onzeker en mijn familie vond U2 toen vreselijkquote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:43 schreef err het volgende:
ja, wellicht een extra reeks concerten in NL? Kan me herinneren dat er geruchten van waren in het prille begin...er zijn wat data open gehouden.
Als goedmakertje voor het bagger geluid in de Arena
Hoo hoo, wie zegt dat??quote:Op dinsdag 19 juli 2005 14:15 schreef Morrigun99 het volgende:
Wat was dat nou voor opmerking dat ze de volgende keer Nederland niet meer aandoen. Hier hebben ze hun doorbraak gehad toch?
juist jaquote:Op dinsdag 19 juli 2005 14:29 schreef linebear het volgende:
ja zekers... vooral foto's van Adam
zeg dat wel!quote:Op dinsdag 19 juli 2005 14:55 schreef Dandelion het volgende:
[..]
juist ja
(damn wat een slechte tvp van me)
U2 heeft ook gezegd dat ze nooit meer zo'n lange tour als de ZOOTV-tour zouden doen...quote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:54 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Mja, maarja, lijkt me ergens wel onwaarschijnlijk, het is zoooo'n enorm "bedrijf" eigenlijk... Maarja, je weet maar nooit, de Zoo TV Tour ging ook eindeloos door... En ik baal er nog altijd van dat ik nooit ook maar een poging heb gedaan daar naartoe te gaan met mijn vader ofzo... Naja, ik was 13/14, onzeker en mijn familie vond U2 toen vreselijk
daar had ik het ook overquote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:38 schreef H.Flick het volgende:
Ik heb alleen de 16072005 en de kwaliteit is prima.
Uit mijn hoofd 821...quote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:49 schreef D.Rose het volgende:
[..]
daar had ik het ook over
hoeveel mb is die?
op de 'betreffende site' zie ik ze van 827, 866 en 946mbquote:
Waar haal je dit vandaan dan?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 14:15 schreef Morrigun99 het volgende:
Wat was dat nou voor opmerking dat ze de volgende keer Nederland niet meer aandoen. Hier hebben ze hun doorbraak gehad toch?
Jaquote:Op dinsdag 19 juli 2005 16:31 schreef Maraca het volgende:
Heeft iemand die van 13-07?
Ik wou dat ik een sabattical (hoe schrijf je dat?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:46 schreef Mister_Slide het volgende:
[..]
U2 heeft ook gezegd dat ze nooit meer zo'n lange tour als de ZOOTV-tour zouden doen...
Maar... ze moeten in ieder geval nog wel naar Australië enzo
Dus... Gewoon volgend jaar een vakantie naar Australië in combinatie met een U2-concert
welke?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:09 schreef Waxxer het volgende:
Ik heb één opname van de 16e in .flac
Er staat hier gewoon Amsterdam 16072005 bij.... Zijn er veel verschillende dan?? Het zijn 29 files...quote:
Lijkt me heel erg sterk... in de documentaire met Chris Zegers zei Larry volgens mij dat hij het wel jammer vond dat ze geen festivals meer deden omdat het contact met andere bands zo leuk was, daar kan het gerucht vandaan komen.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:34 schreef BUG80 het volgende:
Ik hoorde een gerucht dat de kans bestaat dat U2 volgend jaar wat festivals wil gaan doen, is dat waar? Zou wel heel mooi zijn, misschien U2 op Rock Werchter of zo iets..
Sorry als dit al eerder is besproken, het zijn ook wel erg veel topics inmiddels.
zoals ik al zei, er zijn 3 verschillendequote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:16 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Er staat hier gewoon Amsterdam 16072005 bij.... Zijn er veel verschillende dan?? Het zijn 29 files...
Nu moet iedereen die zit te klagen over de akoestiek nog zoiets doen, anders zitten we de volgende keer weer te klagen.quote:Mojo Concerts
Postbus 3121
2601 DC Delft
Hoogland, 19 juli 2005
Geachte heer/mevrouw,
Bij deze wil ik enige opmerkingen maken over de kwaliteit van het geluid bij de door jullie georganiseerde popconcerten in het Amsterdam ArenA stadion.
Afgelopen woensdag ben ik naar het concert van U2 geweest. Ik stond op het veld in het voorste vak op zo’n 30 meter van het podium. Veel van wat U2 zanger Bono allemaal zei heb ik amper kunnen horen omdat er een gigantische echo in het stadion was en ik alles 2 keer (of meer) terughoorde. Bij sommige muzieknummers was het één grote brei van geluid waardoor het nummer zeer moeilijk te horen was.
Ik denk dat het op plekken op de tribune achteraan nog veel erger was.
Nu is het mij al eerder opgevallen dat de akoestiek van de ArenA, op z’n zachtst gezegd, niet optimaal is. Maar dat er na al die jaren nog steeds niks mee gedaan is, is eigenlijk gewoon schandalig.
Ik had eigenlijk wel verwacht en gehoopt dat het eindelijk eens een keer doorgedrongen was tot de personen die bepalen dat concerten in de ArenA worden gegeven en de mensen van de ArenA zelf, dat de ArenA totaal ongeschikt is voor concerten, qua akoestiek. Zeker nadat David Bowie tijdens zijn concert in de ArenA duidelijk liet blijken dat de akoestiek niet goed was.
Maar helaas was het geluid bij U2 dus weer zwaar belabberd. Dat is niet alleen mijn mening, maar ook de mening van veel andere mensen die naar de concerten zijn geweest. Als ik rondkijk op de verschillende internetsites van U2 zelf of hun fancubs, zie ik eigenlijk alleen maar dat mensen klagen over het geluid. De meest positieve opmerking die ik ben tegengekomen is “Voor ArenA begrippen was de akoestiek niet zo erg, ik heb veel erger meegemaakt”.
Zelfs mensen die speciaal uit het buitenland zijn gekomen en al eerdere U2 concerten hebben gezien zijn niet tevreden. Er zijn fans die sommige nummers helemaal niet konden verstaan, gek werden van de echo, Bono zijn toespraakjes niet konden verstaan etc.
Dat is allemaal zeer jammer want de concerten zelf waren geweldig.
Het is dan ook zeer bedroevend als de indruk van dergelijke concerten vrijwel teniet word gedaan omdat mensen zich ergeren aan het geluid.
Nu vind ik ook dat je maar een cd op moet zetten als je perfect geluid wilt, maar ik weet ook dat het geluid voor dergelijke concerten veel beter kan. Ik heb een aantal maal concerten meegemaakt in het Gelredome, ook een overdekt voetbalstadion en daar heb ik geen klachten over. En de U2 concerten die ik in 1997 in de Kuip heb gezien waren ook veel beter qua akoestiek dan wat ik afgelopen week heb meegemaakt.
Commercieel als elk bedrijf is zou je kunnen zeggen “Ach, de U2 fans kopen toch wel een kaartje de volgende keer dat ze komen”. Daar zou je dan op zich gelijk in hebben. Maar ik weet van mezelf dat de volgende keer dat U2 in de ArenA komt ik maar voor één avond een kaartje ga kopen.
Maar als ze de volgende keer in de Kuip of ergens anders op gaan treden ga ik wel proberen om voor meerdere avonden een kaartje te kopen.
De afgelopen jaren heb ik ook wel eens getwijfeld of ik een concert zou gaan bezoeken. Het feit dat dat concert dan in de ArenA plaatsvond en ik wist dat de geluidskwaliteit daar niet goed is, hebben mij doen besluiten niet naar dat concert te gaan.
Daarnaast heb ik mensen ook al horen zeggen dat ze de volgende keer liever naar het buitenland gaan, dan naar de ArenA. En ook op een bezoek van eerder genoemde buitenlandse fans hoeft de ArenA niet meer te rekenen.
Als muziek en concert liefhebber zou ik jullie dan ook zeer dringend willen verzoeken om NOOIT meer een concert in de Amsterdam ArenA te organiseren voordat er grondige aanpassingen zijn gemaakt om de akoestiek tot een acceptabel niveau te brengen.
Voor de fans is het echt bedroevend om een concert met dergelijk geluidskwaliteit mee te maken.
Zeker als je zoveel moet betalen voor een concertkaartje. Voor de prijs die we hebben moeten betalen voor een kaartje mag je wel heel wat betere kwaliteit geluid verwachten.
Samenvattend, bij de ingang van de ArenA hadden jullie borden gezet “Enjoy the concert” dat is dus niet helemaal gelukt, maar het had wel gekund.
Met vriendelijke groeten
[edit]zelfs als het alleen maar plaatjes zijn , geen links naar torrentsites[/edit]quote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:38 schreef H.Flick het volgende:
Heeft iemand trouwens nog CDcovers van deze bootlegs gevonden? Dat vind ik wel leuk en zelf ben ik niet zo creatief
oh-ooohhh.....quote:Op dinsdag 19 juli 2005 18:12 schreef fembol het volgende:
Kiek now dan, ook uut dinxperlulu!
Deze doet het bij mij niet.quote:
*check*quote:Op dinsdag 19 juli 2005 18:14 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Deze doet het bij mij niet.
Bij iemand wel?
Die van 866 mb is volgens mij de beste..... en dat is idd de Amsterdam 16072005quote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:16 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Er staat hier gewoon Amsterdam 16072005 bij.... Zijn er veel verschillende dan?? Het zijn 29 files...
Ik heb alle 4 (niet 3) de shows gedownload, die van Maarten909 en gjkiewiet zijn de beste opname's, gevolgd door die van steffie en die van rolling thunder kan ik niet echt aanraden (te veel publiek te horen).quote:Op dinsdag 19 juli 2005 18:32 schreef Yonderboi het volgende:
[..]
Die van 866 mb is volgens mij de beste..... en dat is idd de Amsterdam 16072005
De rest heb ik niet gedownload, iemand anders wel een vergelijking gedaan?
Staat heel netjes uitgelegd in de FAQ daarquote:Op dinsdag 19 juli 2005 19:13 schreef fembol het volgende:
HOe werkt Torrents...
ik kan wel inloggen maar kom er niet helemaal achter hoe ik een concert kan downloaden....?
Lightsquote:Op dinsdag 19 juli 2005 19:50 schreef Beathoven het volgende:
Ik had al eens een waarschuwing gegeven maar dit is dan echt de allerlaatste, Parodiuzz heeft net weer een aantal links verwijderd die niet kunnen en we blijven dit niet doen..
Als er nog eens gelinked wordt naar torrents of andere sites met illegaal materiaal dan gaat dit topic zonder waarschuwing dicht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe lief moet ik kijken?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 16:48 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Ja
Die heeft hier vanmiddag op het werk de hele tijd op gestaan
Mogen we dan wel een deel 14 openen?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 19:50 schreef Beathoven het volgende:
Ik had al eens een waarschuwing gegeven maar dit is dan echt de allerlaatste, Parodiuzz heeft net weer een aantal links verwijderd die niet kunnen en we blijven dit niet doen..
Als er nog eens gelinked wordt naar torrents of andere sites met illegaal materiaal dan gaat dit topic zonder waarschuwing dicht.
dan moet je bij mijn collega zijnquote:
Dit staat op een niet nader te noemen U2 bootleg site. Oh, hij zegt trouwens niks over het verspreiden ervanquote:"...We tell people who come to our concerts that they can tape the shows if they want. I think it is cool that people are so passionate about our music." -- Bono
Geen idee wanneer ik toen ben geweest, was wel fantastisch, stond in het voorvak en de band kwam op tussen de dubbele hekken door die het voorvak scheidden van het vak daarachter, Bono als boxer, kon hem gewoon aanraken!quote:Op dinsdag 19 juli 2005 23:06 schreef Mister_Slide het volgende:
Wohoo!!!
Precies 8 jaar geleden stond ik in de Kuip
Intro (Pop Muzik)
Mofo
I Will Follow
Gone
Even Better Than The Real Thing
Until The End Of The World
New Year's Day
Pride (In The Name Of Love)
I Still Haven't Found What I'm Looking For
Staring At The Sun
Radar Love (Edge Karaoke)
Miami
Bullet The Blue Sky
Please
Where The Streets Have No Name
Lemon (taped mix)
Discothèque
Whole Lotta Love
If You Wear That Velvet Dress
With Or Without You
encore(s):
Hold Me, Thrill Me, Kiss Me, Kill Me
Mysterious Ways
One
Unchained Melody
Mooi was die tijd
Hold Me, Thrill Me, Kiss Me, Kill Me is echt de knettergaafste toegift allertijden
Ik stond toen naast jequote:Op dinsdag 19 juli 2005 23:57 schreef Luni het volgende:
[..]
Geen idee wanneer ik toen ben geweest, was wel fantastisch, stond in het voorvak en de band kwam op tussen de dubbele hekken door die het voorvak scheidden van het vak daarachter, Bono als boxer, kon hem gewoon aanraken!
mja is al discussie over geweest in het feedback topic van MUZ. Fok! valt er over dat de platenmaatschappij geen toestemming geeft.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:30 schreef basalphenaar het volgende:
Bootlegs mogen toch (van Bono tenminste)?
[..]
Dit staat op een niet nader te noemen U2 bootleg site. Oh, hij zegt trouwens niks over het verspreiden ervan
Coming up soon, maar hoogstwaarschijnlijk niet via de website van een U2 insect dat hardloopt....quote:Op dinsdag 19 juli 2005 18:58 schreef Waxxer het volgende:
Maarja, die 15e he.... dat blijft knagen.....
Hahaha LOLquote:Op woensdag 20 juli 2005 11:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Coming up soon, maar hoogstwaarschijnlijk niet via de website van een U2 insect dat hardloopt....
Nee hoor waxxer, ik ben vrijdag geweest en heb zaterdag de hele dag met mijn ziel onder de arm gelopen.quote:Op woensdag 20 juli 2005 11:38 schreef Waxxer het volgende:
Ik heb zonder ovedrijven al sinds vrijdag alleen maar U2 muziek in m'n hoofd...![]()
gelukkig kan ik het hier kwijt, maarja, aan de andere kant klinkt het ook wel weer ziekelijk bezeten misschien
Ik heb hetzelfde hoor. In de auto, achter de pc, als ik door het centrum loop wil ik nog die muziek horen!quote:Op woensdag 20 juli 2005 11:38 schreef Waxxer het volgende:
Ik heb zonder ovedrijven al sinds vrijdag alleen maar U2 muziek in m'n hoofd...![]()
gelukkig kan ik het hier kwijt, maarja, aan de andere kant klinkt het ook wel weer ziekelijk bezeten misschien
mag niet he...quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:32 schreef Waxxer het volgende:Gelukkig..... dit blijft toch een soort van AA he?
En Dandy, houd ons op de hoogte!!![]()
Ik had zaterdag het idee dat er heel veel mensen waren die de oudere nummers niet kenden en ook de albumstracks van het nieuwe album niet. Helemaal vooraan waar ik stond viel het nog wel mee, maar ook bij mij in de buurt kenden veel mensen OOTS niet en sommigen kenden "40" zelfs niet.quote:Op woensdag 20 juli 2005 14:56 schreef Gert het volgende:
En toch.. klinkt het publiek wat tam zaterdag.
Mensen die kaartjes hadden voor zaterdag stonden ook achter in de rij bij de verkoopquote:Op woensdag 20 juli 2005 15:04 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Ik had zaterdag het idee dat er heel veel mensen waren die de oudere nummers niet kenden en ook de albumstracks van het nieuwe album niet. Helemaal vooraan waar ik stond viel het nog wel mee, maar ook bij mij in de buurt kenden veel mensen OOTS niet en sommigen kenden "40" zelfs niet.
Of ze hebben zwaar de hoofdprijs betaalt om nog een keer te gaanquote:Op woensdag 20 juli 2005 15:13 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Mensen die kaartjes hadden voor zaterdag stonden ook achter in de rij bij de verkoop
.....en de echte fans met kaartjes in de tweede ring waren de pechvogels door al die computerstoringen...quote:Op woensdag 20 juli 2005 15:13 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Mensen die kaartjes hadden voor zaterdag stonden ook achter in de rij bij de verkoop
en dan nog niet meezingen met OOTS en 40quote:Op woensdag 20 juli 2005 15:15 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Of ze hebben zwaar de hoofdprijs betaalt om nog een keer te gaan.
Ik heb alles meegezongen!!quote:Op woensdag 20 juli 2005 15:34 schreef D.Rose het volgende:
[..]
en dan nog niet meezingen met OOTS en 40
ik ook!quote:
bij deze dan, klik voor een bruikbare vergroting:quote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:38 schreef H.Flick het volgende:
Heeft iemand trouwens nog CDcovers van deze bootlegs gevonden? Dat vind ik wel leuk en zelf ben ik niet zo creatief
MMm, had juist de indruk dat het publiek JUIST voor de oudere nummers kwam...quote:Op woensdag 20 juli 2005 15:04 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Ik had zaterdag het idee dat er heel veel mensen waren die de oudere nummers niet kenden en ook de albumstracks van het nieuwe album niet. Helemaal vooraan waar ik stond viel het nog wel mee, maar ook bij mij in de buurt kenden veel mensen OOTS niet en sommigen kenden "40" zelfs niet.
Same here....quote:Op woensdag 20 juli 2005 17:55 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
MMm, had juist de indruk dat het publiek JUIST voor de oudere nummers kwam...
e-mail ze maar, ik host ze welquote:Op woensdag 20 juli 2005 17:51 schreef Yonderboi het volgende:
Laat iemand even die covers hosten dan, ik heb ze hier sowieso wel.. en anderen denk ik ook. Op picserver passen ze alleen niet
ik was zeer content met de gespeelde nummers. vooral 'Miss Sarajevo' was mind blowing en een goede vervanger voor 'All I want is you' waar ik me op zat te verheugen maar die niet kwam. Ook was 40 een prima afwisseling voor Vertigo, hoewel ik Vertigo wel mistte op het eind, het is gewoon een superlekker nummer!quote:Op woensdag 20 juli 2005 18:13 schreef H.Flick het volgende:
Het publiek kwam volgens mij voor de 'klassiekers'. WoWY, Pride etc. Maar nummers als Electric Co kenden ze weer amper. Tenminste, dat gevoel kreeg ik.
Ik kwam voor alles
Ik vond het geweldig, Electric Co., Bullet the blue sky, Out of control. Soms vind ik de minder bekende nummers beter dan de bekende. Alhoewel ik het allemaal goed vind hoorquote:Op woensdag 20 juli 2005 18:13 schreef H.Flick het volgende:
Het publiek kwam volgens mij voor de 'klassiekers'. WoWY, Pride etc. Maar nummers als Electric Co kenden ze weer amper. Tenminste, dat gevoel kreeg ik.
Ik kwam voor alles
quote:Bono Joins Mile High Club
Take Me Higher! Listen to this interview with Bono... while he is flying Vertigo Air to the first Dutch show. Bizarre or what ?
On Wednesday Dutch radio station Yorin FM broadcast one of the strangest interviews yet with Bono. The interviewer was a member of Flight Control at Schippol Airport in Amsterdam and Bono was flying Vertigo Air up from Nice for the first Dutch show.
‘Come fly with me, let’s fly, let’s fly away...’ sings Bono, clearly not bothered at his latest multi-tasking exercise. ’From the south of France to Amsterdam, there’s no place we’d rather fly.’
quote:Op woensdag 20 juli 2005 20:27 schreef Dandelion het volgende:
en ja!
daar is 15 juli op de bekende torretnsites!
Hij mocht gewoon even kijken van de Martinair Stewardessquote:Op woensdag 20 juli 2005 20:41 schreef H.Flick het volgende:
Waarom doen ze allemaal alsof Bono zelf vliegt?! Ik geloof er helemaal niks van
Nou Syd, daar ga jequote:Op woensdag 20 juli 2005 20:27 schreef Dandelion het volgende:
en ja!
daar is 15 juli op de bekende torretnsites!
Niet huilen!!!quote:Op woensdag 20 juli 2005 20:52 schreef basalphenaar het volgende:
Wat vinden jullie nou van de foto's die ik gepost heb
tja een lege arena is nóg troostelozer dan een vollequote:Op woensdag 20 juli 2005 20:57 schreef Waxxer het volgende:
Cool hoor!!!!![]()
Ik wil weer terug..... en dat ze dóórgaan....
Nou idd, als het druilerig weer is en je loopt er in de omgeving als er helemaal niks te doen is, word je terminaal depressiefquote:Op woensdag 20 juli 2005 21:00 schreef Dandelion het volgende:
[..]
tja een lege arena is nóg troostelozer dan een volle
Ja dat is waarquote:Op woensdag 20 juli 2005 20:54 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Niet huilen!!!Je bent bijna jarig.... Ik kijk nu.
Hahaha was ook maar een... ik zat maar te.... najaquote:Op woensdag 20 juli 2005 21:28 schreef Dandelion het volgende:
hij doe het goed, maar ik heb geen supperverbinding, maar het mooie van torrentsis dat je bij heel mensen tegelijk aant downen bent, en dan tikt het lekker aan.
Enmag best hoor, ik ben schrik daar niet van...
Ik heb heel Achtung Baby en Pop in bladmuziekquote:Op woensdag 20 juli 2005 21:57 schreef basalphenaar het volgende:
Even een heel andere vraag: Heeft iemand hier zelf al eens geprobeerd om liedjes van U2 te spelen op de gitaar ofzo? Ik kan wel een paar stukjes van een paar U2 liedjes, van Bad bijvoorbeeld kan ik wat spelen, maar het klinkt niet zo omdat ik helemaal geen effecten op mijn versterker heb ofzo.....
Tsja.... de kracht van het gitaargeluid van The Edge ligt hem niet in het notenspel, maar in de effecten die hij gebruikt. Heel kort omschreven: het basisgeluid van The Edge voor 80% van de nummers komt door het gebruik van twee delays (echo's). De eerste staat vooraan in de effectenrij en staat ingesteld met een korte tijd, zodat deze bijna als een galm klinkt. Na enkele effecten komt de tweede (stereo) delay die hij meestal afstelt op de 8e noot van het ritme.quote:Op woensdag 20 juli 2005 21:57 schreef basalphenaar het volgende:
Even een heel andere vraag: Heeft iemand hier zelf al eens geprobeerd om liedjes van U2 te spelen op de gitaar ofzo? Ik kan wel een paar stukjes van een paar U2 liedjes, van Bad bijvoorbeeld kan ik wat spelen, maar het klinkt niet zo omdat ik helemaal geen effecten op mijn versterker heb ofzo.....
hoo hoo: doet het nietquote:Op woensdag 20 juli 2005 23:06 schreef basalphenaar het volgende:
Linkje naar foto is dood.
Ja, zie de geruchten eerder in dit topic.quote:Op woensdag 20 juli 2005 23:15 schreef fembol het volgende:
zouden ze in milaan opnames maken voor een DVD??
het wordt op u2.com de hele dag al bevestigd.. 'italian job'quote:Op woensdag 20 juli 2005 23:15 schreef fembol het volgende:
zouden ze in milaan opnames maken voor een DVD??
Goa's sloap'n!!!! Mor'n moj weer melk'n!!!quote:Op donderdag 21 juli 2005 00:18 schreef fembol het volgende:
Oeh... als je op limoendraad goed zoekt kun je ook leuke opnames vinden.....
quote:Op woensdag 20 juli 2005 23:12 schreef basalphenaar het volgende:
[wijsneusmode]
Nee dat klopt niet, het linkje doet het wel maar de server waar het linkje naar toe wijst doet raar.
[/wijsneusmode]
quote:20.07.2005
Two Nights of Filming in Milan
‘Each night is for real,’ says U2’s longtime video producer Ned O’Hanlon.
The stage is set for two nights of filming in Milan, tonight and tomorrow. A crew of 130 along with 17 cameras will capture U2’s performances on some of the most sacred real estate in Italian football.
‘It’s an incredible building,’ explained producer Ned O’Hanlon, who first filmed with U2 in Rome in 1987, shooting the video for All I Want Is You. ‘And because the stage is set along one side and not at the end, we have the biggest possible crowd who are as close to the stage as possible.’
But tonight is not a run-through for tomorrow – and tomorrow is not a back-up for tonight. ‘Each night is for real. We don’t regard either night as the night, it’s all one production and of course, the band might decide to do different songs one night from the other.’
‘To be sure to be sure as we like to say!’
Director Hamish Hamilton, along with O’Hanlon, was also in Chicago back in May, to film the indoor show. Why film two shows on the same tour ?
‘They are two quite different shows,’ says O’Hanlon. ‘One indoor, one outdoor. It’s the same campaign if you like but there’s a different production, a different set and quite a few different songs.’
And the atmosphere is different. ‘Playing to 20,000 indoors in the US is quite a different vibe from playing outdoors in the summer to 75,000 Italians.’
Director Hamish Hamilton, now on his fourth U2 production, has been with O’Hanlon in Milan for several days preparing the shoot.
‘Hamish is definitely at the top of his game in directing live music,’ he says. ‘Not only does he have an incredible eye for composition but he has a great musical sense.’
Also in the production team is Allen Branton, American film lighting director and another person with an impressive U2 pedigree – right back to the video shoots for Zoo TV and PopMart. It’s all set for two special nights.
‘We went through some of the lighting cues last night and I had the feeling it will look absolutely awesome.’ adds O’Hanlon.
Any predictions ?
‘You have to say that Miss Sarajevo has been a spine tingling moment the last couple of shows. Not only has Bono been singing Pavarotti’s part but he has nailed it completely. What that will be like with an Italian crowd is anyone’s guess – could be unbelievable!’
Ik heb heel The Joshua Tree en Rattle and Humquote:Op woensdag 20 juli 2005 22:01 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Ik heb heel Achtung Baby en Pop in bladmuziekMaar effecten, nee.... het klinkt allemaal erg basic
En Mofo lukt me nog niet
![]()
Het oudere werk is wel beter op een doorsnee gitaar te doen volgens mijquote:Op donderdag 21 juli 2005 01:06 schreef Mister_Slide het volgende:
[..]
Ik heb heel The Joshua Tree en Rattle and Hum
Maar... dat is toch meer geschikt voor piano dan Achtung Baby en Pop :p
Tot zover dit kleine stukje offtopicheid
Foto van het strijkkwartet op een B-stagequote:Op donderdag 21 juli 2005 00:41 schreef Tourniquet het volgende:
De setlist van Milaan 1:
22. Original Of The Species (piano + guitare + section cordes)
Kan niet, want ik hoop en dat zal wel niet dat ze ooit nog in de Arena spelen.quote:Op woensdag 20 juli 2005 23:14 schreef basalphenaar het volgende:
Best balen eigenlijk dat ik nu niet naar een van de concerten in de Arena ben geweest, volgende keer wil ik er zeker heen.......
Moj een hou an de bek?quote:Op donderdag 21 juli 2005 00:23 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Goa's sloap'n!!!! Mor'n moj weer melk'n!!!
The Edge was toch ook een alien ?!?quote:Op woensdag 20 juli 2005 22:05 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Tsja.... de kracht van het gitaargeluid van The Edge ligt hem niet in het notenspel, maar in de effecten die hij gebruikt. Heel kort omschreven: het basisgeluid van The Edge voor 80% van de nummers komt door het gebruik van twee delays (echo's). De eerste staat vooraan in de effectenrij en staat ingesteld met een korte tijd, zodat deze bijna als een galm klinkt. Na enkele effecten komt de tweede (stereo) delay die hij meestal afstelt op de 8e noot van het ritme.
Klinkt![]()
heeeeel kort omschreven; ik ben ooit een website tegengekomen van iemand die afgestudeerd was op het analyseren van het geluid van The Edge
Als je 10,000 knopjes tot je beschikking hebt en ze ook nog kan bedienen moet je wel een alien zijn, ja.quote:Op donderdag 21 juli 2005 09:32 schreef linebear het volgende:
[..]
The Edge was toch ook een alien ?!?
Dat zei hij inderdaad. En de vier noten die deze alien speelde betekenden "Ik hou van Holland".quote:Op donderdag 21 juli 2005 10:31 schreef linebear het volgende:
dat zei Bono vrijdag zelf.... Als ik het goed verstaan heb![]()
En wij van Adamquote:Op donderdag 21 juli 2005 10:47 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Dat zei hij inderdaad. En de vier noten die deze alien speelde betekenden "Ik hou van Holland".![]()
Ja naja, ik bedoel dus als ze weer naar Nederland komenquote:Op donderdag 21 juli 2005 08:45 schreef Ro_Ed het volgende:
[..]
Kan niet, want ik hoop en dat zal wel niet dat ze ooit nog in de Arena spelen.
Da wol'k zegg'nquote:Op donderdag 21 juli 2005 11:24 schreef fembol het volgende:
jaaa!! Edge was not Human!
en alle dokters en verplegers zijn helden!
Wederom leuke foto'squote:Op woensdag 20 juli 2005 19:08 schreef basalphenaar het volgende:
Kijk hier voor de foto's die mijn ouders hebben gemaakt op de 13e en de 15e:
http://www.flickr.com/photos/82651989@N00/
Ze zitten aldoor te wachten op commentaar op de foto's, dus voeg maar wat toe
Ben zelf trouwens niet heengeweest helaas.
Nou vanwege een ziekte in de familie van een bandlid is de tour een maand later moeten beginnen in Amerika, eerst werd nog verwacht dat Nederland de opener kreeg van Europa maar is dus uiteindelijk Belgie geworden vanwege dit.quote:Op donderdag 21 juli 2005 12:47 schreef fembol het volgende:
wat is ter dan met de familie van The Edge?
Ahh vandaar.. ik vond Edge al zo teruggetrokken...quote:Op donderdag 21 juli 2005 13:04 schreef LeonH het volgende:
[..]
Nou vanwege een ziekte in de familie van een bandlid is de tour een maand later moeten beginnen in Amerika, eerst werd nog verwacht dat Nederland de opener kreeg van Europa maar is dus uiteindelijk Belgie geworden vanwege dit.
En aangezien Edge tijdens deze tour ook niet echt enthousiast overkomt (althans niet in Gelsenkirchen en vrijdags in de Arena) wordt dus al gauw de link gelegd dat het bij hem in de familie is. Wie of wat het precies is weet ik zelf niet![]()
mooi gedaan zegquote:Op woensdag 20 juli 2005 17:21 schreef T-H het volgende:
[..]
bij deze dan, klik voor een bruikbare vergroting:
Voorzijde
[[url=http://www.xs4all.nl/~thmedia/files/u2/vertigoarenafront_th.jpg]afbeelding][/url]
Achterzijde
[[url=http://www.xs4all.nl/~thmedia/files/u2/vertigoarenaback_th.jpg]afbeelding][/url]
controleer het gelijk even op tikfoutjes![]()
FLAC is een soort .zip voor audio. De boel wordt dus wel gecomprimeerd, maar zonder kwaliteitsverlies.quote:Op donderdag 21 juli 2005 18:19 schreef Waxxer het volgende:
Maar trouwens (mooie cover!), een .flac-bestand is audio toch?? Dus geen dvd? Aangezien één nr al 35-40 MB is van een Zoo TV concert dat ik heb kunnen verkrijgen?
Tijdens het afspelen wordt het bestand wel degelijk voor je uitgepakt door de plugin die je gebruikt voor bijvoorbeeld Winamp.quote:Op donderdag 21 juli 2005 18:22 schreef merino het volgende:
.zip?
je hoeft het toch niet uittepakken?
FLAC plug-in en je kan het direct afspelen
hoe zit het eigenlijk met branden? kan je .flac met Nero direct als een audiocd wegschrijven?
Leuk dat ze dat nummer steeds spelen, maar de euforie van het unieke moment in Amsterdam is nu natuurlijk helemaal weg ....quote:Op donderdag 21 juli 2005 00:41 schreef Tourniquet het volgende:
15. Miss Sarajevo
http://u2amsterdam.roelonline.netquote:Op donderdag 21 juli 2005 07:52 schreef Yonderboi het volgende:
Roel_Jewel kan ik die link naar m'n door jouw gehoste foto's hier posten? of heb je er inmiddels al een betere domeinnaam aangekoppeld? ...
Anyway, dan kan iedereen ook daar uithalen wat hij/zij leuk vindt
Echnie.quote:Op donderdag 21 juli 2005 19:26 schreef Roel_Jewel het volgende:
Leuk dat ze dat nummer steeds spelen, maar de euforie van het unieke moment in Amsterdam is nu natuurlijk helemaal weg .....
lijkt me alleen maar logisch dat ze bij deze 2de DVD opname Miss Sarajevo doen.quote:Op donderdag 21 juli 2005 19:26 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Leuk dat ze dat nummer steeds spelen, maar de euforie van het unieke moment in Amsterdam is nu natuurlijk helemaal weg .....
Maar wel een stuk minder bijzonder.quote:Op donderdag 21 juli 2005 19:32 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Echnie.
Dat ze het bij ons voor het eerst in jaren speelden blijft echt wel bijzonder
Jup, mits je in Nero kiest voor "Audio CD", uiteraard.quote:Op donderdag 21 juli 2005 18:45 schreef Waxxer het volgende:
Dus stel, ik brand het spul op een cd, dan kan mijn cd-speler (dvd ding enz) het gewoon afspelen??
Okeee dan, nou... neem een kijkje iedereenquote:Op donderdag 21 juli 2005 19:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
http://u2amsterdam.roelonline.net.
Mja, ze zijn natuurlijk nog maar net in Europa bezig met de tour, relatief gezien...quote:Op donderdag 21 juli 2005 19:26 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte is dat onzin. Als ze echt geleefd zouden worden, dan haddden ze 6 keer in de ArenA gestaan, 4 keer in Brussel, 3 keer in alle Duitse steden waar ze nu optreden, 6 keer in Dublin etc.quote:Op donderdag 21 juli 2005 20:17 schreef Waxxer het volgende:
Kortom, ze wórden geleefd wat dit soort dingen betreft
Want?quote:Op donderdag 21 juli 2005 20:40 schreef merino het volgende:
doet Mojo ook niet.
quote:Op donderdag 21 juli 2005 20:39 schreef calvobbes het volgende:
Heeft iedereen die nu loopt te klagen op de ArenA al een brief gestuurd naar Mojo?
neej ok heb idd nog nooit geklaagd en laat me lijden door verhalen die ik van anderen hoor.quote:Op donderdag 21 juli 2005 20:47 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Want?
Je hebt al vaker bij Mojo geklaagd en niks teruggehoord?
Ik heb een mail naar de fanclub van U2 Nederland gestuurd, om te informeren of zij het U2-management nog gaan benaderen met klachten over het geluid. En dat als er een lijst of handtekeningen nodig zijn, ik dan een bijdrage wil leveren. Ik zal het antwoord hier wel posten.quote:Op donderdag 21 juli 2005 20:39 schreef calvobbes het volgende:
Heeft iedereen die nu loopt te klagen op de ArenA al een brief gestuurd naar Mojo?
Of roepen we dit over een paar jaar weer en zeggen er dan bij dat Mojo niet luistert naar de klanten?
Doe maar!!!!quote:Op donderdag 21 juli 2005 21:52 schreef Waxxer het volgende:
En Radar?En Kassa?
Bedoel ik serieus, lijkt me best wel wat om e.e.a. mee te doen.... anders krijgt iedereen een standaard uitdraai
Als ze er al wat mee doen natuurlijk, vooral met het oog op de zomerprogrammeringen (herhalingen)quote:
quote:Op donderdag 21 juli 2005 21:53 schreef Gert het volgende:
[..]
Doe maar!!!!![]()
Misschien een lijst maken ter ondertekening, erbij?
Als het geluid goed is, dan zou er nog meer geld in die business om kunnen gaanquote:Op donderdag 21 juli 2005 22:06 schreef fembol het volgende:
Denk alleen niet dat Mojo er iets mee doet, er gaat veel te veel geld om in die business!!
Heb ik 2 dagen geleden ook gedaan, nog geen antwoord ontvangen.quote:Op donderdag 21 juli 2005 21:23 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik heb een mail naar de fanclub van U2 Nederland gestuurd, om te informeren of zij het U2-management nog gaan benaderen met klachten over het geluid. En dat als er een lijst of handtekeningen nodig zijn, ik dan een bijdrage wil leveren. Ik zal het antwoord hier wel posten.
Zijn deze fotos van zaterdag?quote:Op donderdag 21 juli 2005 19:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
http://u2amsterdam.roelonline.net.
Er valt niet meer geld te verdienden als het stadion uitverkocht is toch??quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:10 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Als het geluid goed is, dan zou er nog meer geld in die business om kunnen gaan
Meer geld verdienen is altijd wel een goed argument om veranderingen door te voeren.
Met dure catering wel. En dat is in nieuwere stadions beter geregeld...quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:34 schreef fembol het volgende:
[..]
Er valt niet meer geld te verdienden als het stadion uitverkocht is toch??
De concerten in A'dam waren niet uitverkochtquote:Op donderdag 21 juli 2005 22:34 schreef fembol het volgende:
Er valt niet meer geld te verdienden als het stadion uitverkocht is toch??
Zie 1 van mijn vorige posts..... een verslag van m'n U2 "week"quote:
Neen. Je zult er echt een Audio CD van moeten maken.quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:47 schreef Waxxer het volgende:
Maaaaaaaarrrrr dvd-spelers, pakken die .flac bestanden??
Zo zeg, jou mogen ze wel een echte fan noemen.quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:48 schreef Yonderboi het volgende:
[..]
Zie 1 van mijn vorige posts..... een verslag van m'n U2 "week"
Het zijn foto's van alle 3 de concerten + foto's van het opwachten van Bono bij het Amstel Hotel
"Neen"quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:51 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Neen. Je zult er echt een Audio CD van moeten maken.
Een hoop mensen proberen FLAC onder de aandacht te brengen van fabrikanten van hardware, maar dat is een lang proces. De Rio Karma is bijvoorbeeld een van de weinige MP3 spelers met FLAC ondersteuning, zoniet de enige.
Ik heet wel geen BUG80, maar met dBPowerAmp Musicconverter kun je FLAC bestanden omzetten naar WAV-files, die je vervolgens zonder problemen op een cd kunt branden.quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:56 schreef Waxxer het volgende:
[..]
"Neen"![]()
Maar eerwaarde heer BUG80,
Gaarne verzoek ik u met als mijn emoties, met heel mijn hart en tere ziel, of u weet, en zo ja hoe, alstublieft, hoe maak ik van dergelijke .flac bestanden op een eenvoudige manier muziekbestanden die wél als dusdanig door de hier aanwezige audioapparatuur herkend worden?
Ik ben én met Nero én dat andere bezigquote:Op donderdag 21 juli 2005 22:57 schreef merino het volgende:
lamaar
Neuh, setlist wordt wel vaker op u2.com geplaatst voordat het concert afgelopen is..quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:49 schreef calvobbes het volgende:
Tenzij de U2 site uitgebreide voorkennis heeft, hebben ze daar in Italie nog geen 2 uur gespeeld, of zijn ze erg vroeg begonnen.
Op U2.com staat nu (22.49) de setlist al te lezen terwijl ze om 21.10 zijn begonnen. Of ligt Milaan in een ander tijdzone?
Ze zullen wel aangekondigd hebben hetzelfde als gisteren te spelen, maar dan is 't raar om over 'played' te spreken. Wacht dan dat half uur ook evenquote:Op donderdag 21 juli 2005 22:49 schreef calvobbes het volgende:
Tenzij de U2 site uitgebreide voorkennis heeft, hebben ze daar in Italie nog geen 2 uur gespeeld, of zijn ze erg vroeg begonnen.
Op U2.com staat nu (22.49) de setlist al te lezen terwijl ze om 21.10 zijn begonnen. Of ligt Milaan in een ander tijdzone?
Joh, alleen volslagen nerds hebben zoiets door.quote:Op donderdag 21 juli 2005 23:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ze zullen wel aangekondigd hebben hetzelfde als gisteren te spelen, maar dan is 't raar om over 'played' te spreken. Wacht dan dat half uur ook even.
quote:Op donderdag 21 juli 2005 23:29 schreef Gert het volgende:
[..]
Joh, alleen volslagen nerds hebben zoiets door.
quote:Vertigo
I Will Follow
The Electric Co.
Elevation (Das Stadion kocht bald über. Bono macht ein Photo vom Publikum.)
New Year's Day
Beautiful Day (Bono holt einen Ball aus dem Publikum und schießt diesen zurück in die Menge. Nach dem Song redet Bono über die DVD Aufzeichnung.)
I Still Haven't Found What I'm Looking For
All I Want Is You (Bono holt ein Mädchen auf die Bühne und tanzt mit ihr.)
City Of Blinding Lights
Miracle Drug (Mit neuer Video-Animation auf der riesigen Leinwand.)
Sometimes You Can't Make It On Your Own
Love And Peace Or Else
Sunday Bloody Sunday
Bullet The Blue Sky / When Johnny Comes Marching Home (Snippet) / Please (Snippet) / The Hands That Built America (Snippet)
Miss Sarajevo (Ohne Special Guest!)
Pride (In The Name Of Love)
Where The Streets Have No Name
One (Bono erzählt von seinem Treffen mit Papst Johannes Paul II. und wie er einen Rosenkranz geschenkt bekam und Bono dem Papst seine Sonnenbrille überreichte.)
Zugabe(n):
Zoo Station
The Fly
With Or Without You (Bono zieht ein Shirt von einem Fan an, auf dem "Underground" steht.)
Original Of The Species (Wieder in Begleitung von 20 Streichern auf den beiden B-Stages.)
All Because Of You
Yahweh
Vertigo
Nou... ik ben niet zo'n goede drummer... ik ben meer een klassiek slagwerker.. maar... drums doe ik soms wel voor de grap ofzoquote:Op donderdag 21 juli 2005 01:34 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Het oudere werk is wel beter op een doorsnee gitaar te doen volgens mijIk ga eens zoeken of ik ze ergens kan vinden, die boeken!
Kun jij het concert-begin van Vertigo drummen??![]()
En trouwens, h-o-e-v-e-e-l instrumenten bespeel jij wel niet??Echt cool!
![]()
Knettergaaf!!
taper: maarten909quote:Op vrijdag 22 juli 2005 01:25 schreef Murray het volgende:
Ehm, er zijn een stuk of 5 bootlegs van de 16e. Iemand enig idee wat de beste is?
Ik ga niet 5 keer 800 mb downloaden...
Edit: * hele topic gelezen heeft * ik hoef dus geen links ofzo.
Gewoon de naam van de taper.
quote:Op vrijdag 22 juli 2005 10:23 schreef BUG80 het volgende:
Geachte Waxxer
U kunt inderdaad de FLAC frontend of dBpoweramp gebruiken om de boel te converten, echter in een eerdere post in dit topic verwees ik u al naar de geneugten van de Nero flac plugin die u via http://neroplugins.cd-rw.org/ kunt downloaden. Dat scheelt een conversiestap, aangezien Nero uw weledele flac bestanden tijdens het branden zelf converteert.
Ik wens u alle succes toe.
Hahaha nou, dát je zo muzikaal bent is gewoon heel leuk! Gewoon oefenen, maar dat doe je vast wel!! Achtung baby is erg moeilijk om te spelen, eigenlijk is alleen One echt te doen voor iemand als ik. Pop is helemaal kansloos op een basisgitaar, maar dat boek heb ik ook meer voor de heb gekocht. Oohhh ik wil die boeken écht!! Weer lekker de gitaar erbij pakken en letterlijk en figuurlijk de draad weer oppakkenquote:Op vrijdag 22 juli 2005 01:10 schreef Mister_Slide het volgende:
[..]
Nou... ik ben niet zo'n goede drummer... ik ben meer een klassiek slagwerker.. maar... drums doe ik soms wel voor de grap ofzo
Maar.. als goed luister, en een beetje ongeveer kan ik wel iets pruttelen wat in jouw oren er op lijkt
En verder ben ik eigenlijk het beste in piano... en trombone en sax doe ik een beetje aankutten
Maar Running to Stand Still is echt perfect pianowerk
En met With or Without You kan je ook echt helemaal uit je dag kaan op de piano
Geachte BUG80,quote:Op vrijdag 22 juli 2005 10:23 schreef BUG80 het volgende:
Geachte Waxxer
U kunt inderdaad de FLAC frontend of dBpoweramp gebruiken om de boel te converten, echter in een eerdere post in dit topic verwees ik u al naar de geneugten van de Nero flac plugin die u via http://neroplugins.cd-rw.org/ kunt downloaden. Dat scheelt een conversiestap, aangezien Nero uw weledele flac bestanden tijdens het branden zelf converteert.
Ik wens u alle succes toe.
quote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:33 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Geachte BUG80,
Hierbij wil ik u hartelijk danken voor de ondersteuning die u mij gegeven heeft. Hoewel mijn vrees dat één en ander falikant zou mislukken groot was, is het omzetten van de betreffende bestanden naar behoeven geresulteerd. Mede dankzij uw advies heb ik de mogelijkheid diverse concerten op de wat betere apparatuur af te spelen, en kan ik derden van een opname voorzien.
Nogmaals mijn dank, die recht uit het hart komt! Daarbij hoop ik dat bovenstaande link niet onder de noemer warez valt. Mocht u onverhoopt gebanned worden door slechts een goedbedoelde tip, dan neem ik hiervoor graag de schuld op mij.
Ik zag een keer een heel mooi U2-bladmuziek boek in de bieb die ik heel graag wilde hebbenquote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:27 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Hahaha nou, dát je zo muzikaal bent is gewoon heel leuk! Gewoon oefenen, maar dat doe je vast wel!! Achtung baby is erg moeilijk om te spelen, eigenlijk is alleen One echt te doen voor iemand als ik. Pop is helemaal kansloos op een basisgitaar, maar dat boek heb ik ook meer voor de heb gekocht. Oohhh ik wil die boeken écht!! Weer lekker de gitaar erbij pakken en letterlijk en figuurlijk de draad weer oppakken
Ja die heb ik ook weleens geprobeerd, maar hij is wel moeilijk hoorquote:Op vrijdag 22 juli 2005 13:38 schreef no1uknow het volgende:
Sunday Bloody Sunday op gitaar spelen is echt
Is dat jouw visie op Fair Tradequote:Op vrijdag 22 juli 2005 13:55 schreef Mister_Slide het volgende:
[..]
Ik zag een keer een heel mooi U2-bladmuziek boek in de bieb die ik heel graag wilde hebbenAlleen, kon ik hem in geeneen winkel vinden..
Dus heb ik de kaft (met daarop het beveiligings ding) er in de bieb afgescheurd![]()
En nu ligt 'ie kaftloos op de piano![]()
Mag ik een kopietje??quote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:33 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Geachte BUG80,
Hierbij wil ik u hartelijk danken voor de ondersteuning die u mij gegeven heeft. Hoewel mijn vrees dat één en ander falikant zou mislukken groot was, is het omzetten van de betreffende bestanden naar behoeven geresulteerd. Mede dankzij uw advies heb ik de mogelijkheid diverse concerten op de wat betere apparatuur af te spelen, en kan ik derden van een opname voorzien.
Nogmaals mijn dank, die recht uit het hart komt! Daarbij hoop ik dat bovenstaande link niet onder de noemer warez valt. Mocht u onverhoopt gebanned worden door slechts een goedbedoelde tip, dan neem ik hiervoor graag de schuld op mij.
Zo, dat doe je goed, naar beide concerten geweest?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ziezo.. vers uit Milaan in Davos.
Alleen naar het eerste. Het tweede heb ik alleen van buiten het stadion gehoord. Heb wel nog een stukje Vertigo2 gezien toen iedereen op het einde alsnog naar binnen mochtquote:Op vrijdag 22 juli 2005 20:58 schreef Murray het volgende:
[..]
Zo, dat doe je goed, naar beide concerten geweest?![]()
Meen je dat nou? ik heb em net binnen gehaald maar vind em eigenlijk niet zo goed... Het pubiek erbij geeft het juist een extra dimensie naar mijn idee Ook dat doffe geluid van de OKMIIR>A3>M1 release vind ik niet prettig... Bij Zoo Station mis je dan bijvoorbeeld enorm het lekkere gitaarspel van Edgequote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:45 schreef Murray het volgende:
Ok, jullie kunnen allemaal opnieuw beginnen met downloaden, want die laatste ("U2 2005-07-16 Amsterdam (OKMIIR>A3>M1)") is als je het mij vraagt absoluut het beste.
Veel minder publiek te horen.
Ik ben verder niet bekend met dBpoweramp, maar op hun site zie ik dat je een uitbreiding voor FLAC kunt downloaden: http://www.dbpoweramp.com/codec-central-flac.htmquote:Op zaterdag 23 juli 2005 11:27 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Dat gaat dus niet, hij herkend de FLAC's niet
ik had al ge-editquote:Op zaterdag 23 juli 2005 11:30 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ik ben verder niet bekend met dBpoweramp, maar op hun site zie ik dat je een uitbreiding voor FLAC kunt downloaden: http://www.dbpoweramp.com/codec-central-flac.htm
Als een audio CD branden je enige doel is, raad ik nog steeds aan om dat gewoon met Nero te doen. De plugin voor Nero kun je hier vinden: http://neroplugins.cd-rw.org/
Succes!
precies, das ook geen concert, das een gast optredenquote:Op zondag 24 juli 2005 00:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik weet het maar een minuut per concert kan ie nog wel achter zijn carriere plakken.
een vriendendienstquote:Op zondag 24 juli 2005 01:39 schreef Dandelion het volgende:
[..]
precies, das ook geen concert, das een gast optreden![]()
Weet wel iets aan z'n rug...quote:Op zondag 24 juli 2005 15:10 schreef Baba-O-Riley het volgende:
In Zondagsnieuws stond een verslagje over het U2-concert. De verslaggever meldt daar dat Larry Mullen Jr. gezondheidsproblemen zou hebben.
Waar heeft Larry last van dan?
quote:Op vrijdag 22 juli 2005 13:55 schreef Mister_Slide het volgende:
[..]
Ik zag een keer een heel mooi U2-bladmuziek boek in de bieb die ik heel graag wilde hebbenAlleen, kon ik hem in geeneen winkel vinden..
Dus heb ik de kaft (met daarop het beveiligings ding) er in de bieb afgescheurd![]()
En nu ligt 'ie kaftloos op de piano![]()
joepie! veel klachten!quote:Op zondag 24 juli 2005 20:43 schreef Luni het volgende:
Heb gisteren een brief ontvangen van Mojo dat ze mijn brief ontvangen hebben en de klacht zullen behandelen. Dat kan nog wel even gaan duren aangezien ze veel klachten ontvangen hebben.
Nee dat niet. Maar ze weten wel, of zouden moeten weten dat het geluid daar gewoon kut is en beter kan.quote:Op zondag 24 juli 2005 21:33 schreef Toffe_Ellende het volgende:
alsof het aan mojo ligt dat de Arena zo n slecht geluid heeft.
uiteindelijk levert 3 keer arena meer op dan 3 keer kuip en dat is het belangrijkste... daar mag je gerust een brief over schrijvenquote:Op zondag 24 juli 2005 21:44 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Nee dat niet. Maar ze weten wel, of zouden moeten weten dat het geluid daar gewoon kut is en beter kan.
je hebt gelijk het scheelt maar een paar honderd man in capaciteit.quote:Op zondag 24 juli 2005 22:05 schreef H.Flick het volgende:
Waarom zou 3 keer arena meer opleveren? Volgens mij kunnen er in de kuip zelfs meer mensen. Alleen qua catering zou je misschien iets minder verdienen, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. In de Kuip kan je ook best eten en drinken maken en verkopen
Dus jij steeds bakken en braden...quote:Op zondag 24 juli 2005 22:05 schreef H.Flick het volgende:
Waarom zou 3 keer arena meer opleveren? Volgens mij kunnen er in de kuip zelfs meer mensen. Alleen qua catering zou je misschien iets minder verdienen, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. In de Kuip kan je ook best eten en drinken maken en verkopen
quote:Op zondag 24 juli 2005 20:43 schreef Luni het volgende:
Heb gisteren een brief ontvangen van Mojo dat ze mijn brief ontvangen hebben en de klacht zullen behandelen. Dat kan nog wel even gaan duren aangezien ze veel klachten ontvangen hebben.
Jij hebt daar dan al een hele stapel van thuisliggen?quote:Op maandag 25 juli 2005 12:42 schreef no1uknow het volgende:
Ach die brieven van Mojo zijn gewoon standaard dingen
Nee, maar iedereen die z'n klachtenbrief heeft gestuurd krijgt gewoon zn standaart brief terug.quote:Op maandag 25 juli 2005 12:44 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Jij hebt daar dan al een hele stapel van thuisliggen?
Klinkt weinig overtuigend dat ze dat ook altijd doen.quote:Op maandag 25 juli 2005 12:53 schreef no1uknow het volgende:
Nee, maar iedereen die z'n klachtenbrief heeft gestuurd krijgt gewoon zn standaart brief terug.
Ik heb er 1 gestuurd, en kreeg een brief terug, vriend van mij heefter ook 1 gestuurd en kreeg dezelfde terug als mij
Van chagerijn-isme...quote:Op zondag 24 juli 2005 15:10 schreef Baba-O-Riley het volgende:
In Zondagsnieuws stond een verslagje over het U2-concert. De verslaggever meldt daar dat Larry Mullen Jr. gezondheidsproblemen zou hebben.
Waar heeft Larry last van dan?
concentratiequote:
Hij schijnt ook een hekel aan camera's te hebben.quote:Op maandag 25 juli 2005 14:10 schreef Dandelion het volgende:
[..]
concentratie
Ik vind het altijd zo mooi om te zien: hij kijk echt als de heer ende meester rond over het podium "Ja dat doen de jongens weer aardig".
Tsja, zo kan je het misschien ook interpreteren, ik vind Larry chagerijnig.quote:Op maandag 25 juli 2005 14:10 schreef Dandelion het volgende:
[..]
concentratie
Ik vind het altijd zo mooi om te zien: hij kijk echt als de heer ende meester rond over het podium "Ja dat doen de jongens weer aardig".
Dat lijkt me sterk omdat dat het laatste concert van de tour was. En Larry lijkt me wel slim genoeg om dat ook te weten.quote:Op maandag 25 juli 2005 14:13 schreef BUG80 het volgende:
Op de Slane Castle DVD zie je 'm een paar keer glimlachen, dat komt doordat ze 'm hadden verteld dat dit alleen een proefopname zou worden, het échte filmen zou een dag later gebeuren, of zoiets.![]()
Mja, daar zou ik niet zoveel waarde aan hechten. Lijkt me gewoon een actie van een vakman die alles perfect wil hebben.quote:Op maandag 25 juli 2005 14:14 schreef MadMaster het volgende:
Op 13-07 stond ik vlakbij de B-stage waar Larry en Bono hun drumroffel ten gehore brachten tijdens LAPOE, de drum verschoof iets tijdens Larry's deel en de roadie's kregen de volle laag, terwijl er weinig tot niks aan de hand was. Je had Larry's kop toen moeten zien, Grumpy himself...
Inderdaad, muzikanten op dat niveau spelen vaak in een soort roes (net als topsporters eigenlijk) en kunnen aardig uit hun slof schieten als het fout gaat, omdat ze dan niet de prestatie kunnen leveren die ze op dat moment graag willen leveren. Op de Boston DVD zie je The Edge ook boos een gitaar van het podium smijten, omdat een bepaalde song niet lekker liep. Zo'n agressief persoon lijkt het me niet verder.quote:Op maandag 25 juli 2005 14:59 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Mja, daar zou ik niet zoveel waarde aan hechten. Lijkt me gewoon een actie van een vakman die alles perfect wil hebben.
Zo hoorde ik gister ook verhalen dat Lance Armstrong maniakale neigingen heeft bij zijn voorbereidingen van de tour, maar als mens ziet er er oke uit.
Het is ook een gerucht, volgens mij heb ik het op een of ander U2 forum gelezen, ooit.quote:Op maandag 25 juli 2005 14:57 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk omdat dat het laatste concert van de tour was. En Larry lijkt me wel slim genoeg om dat ook te weten.
Ik ook niet, denk niet dat die nog gaat komen ook.quote:Op maandag 25 juli 2005 13:21 schreef Gert het volgende:
Van de U2-fanclub heb ik nog niets teruggehoord overigens.
dat denk ik ook niet eigenlijk...quote:Op maandag 25 juli 2005 15:16 schreef Luni het volgende:
[..]
Ik ook niet, denk niet dat die nog gaat komen ook.
Euh......quote:Op maandag 25 juli 2005 16:09 schreef Dandelion het volgende:
[..]
dat denk ik ook niet eigenlijk...
Hoe actief is de fanclub eigenlijk..?
Als ze maar niet dezelfde fout maken als bij die Boston DVD (One weglatenquote:Op maandag 25 juli 2005 15:06 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Trouwens, volgens mij is die DVD samengesteld uit twee concerten, net als de Boston DVD.
Dit ging over Slane Castle en daarop hebben ze die fout inderdaad niet gemaaktquote:Op maandag 25 juli 2005 18:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Als ze maar niet dezelfde fout maken als bij die Boston DVD (One weglaten[afbeelding] ).
Wel degelijk, Gone is er uit geknipt en als bonus track ergens op de DVD geplakt....quote:Op maandag 25 juli 2005 19:16 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Dit ging over Slane Castle en daarop hebben ze die fout inderdaad niet gemaakt![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |