Foto's/Filmpjes concertquote:http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_1.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_2.jpg http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_3.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_4.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_5.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_6.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_7.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_8.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_9.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_10.jpg
ALS IEMAND NOG LINKS HEEFT MET FOTO'S FILMPJES, POST ZE DAN EVEN!quote:
Jaaaquote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:03 schreef Waxxer het volgende:
hahahaha aaawww de OP gelijk een stuk korter...
We gaan toch wel gewoon dóóorrrr hier he???
*hyperventileer*quote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:22 schreef linebear het volgende:
is er al iets bekend over volgende concerten
EINDELIJKquote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:36 schreef twistednerve het volgende:
Zal morgen ook even kijken of mijn foto´s goed gelukt zijn, kabeltje van mn camera ligt nog op kamers
Heb trouwens nog naar aanleiding van het voorprogramma van The Music, op itunes (mn allereerste online aankoop) hun eerste album The Music gekocht/gedownload. Echt super leuke CD! Leuke band!
Weet er btw iemand of je ook online die shirtjes die ze bij het stadion aanboden kunt bestellen?
Sorry, ik las weer eens niet goedquote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:34 schreef linebear het volgende:
nee, vroeg het me gewoon af
ssssssssttt....!!! Er komt nog een dvd, er komen misschien (je weet maar nooit) extra concerten, er gebeurt misschien wel iets.......quote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:40 schreef calvobbes het volgende:
Het lijkt wel zo'n saai niets toevoegend slowchat topic te worden dit
Dat hebben we wel verdient.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:43 schreef err het volgende:
ja, wellicht een extra reeks concerten in NL? Kan me herinneren dat er geruchten van waren in het prille begin...er zijn wat data open gehouden.
Als goedmakertje voor het bagger geluid in de Arena
Mja, maarja, lijkt me ergens wel onwaarschijnlijk, het is zoooo'n enorm "bedrijf" eigenlijk... Maarja, je weet maar nooit, de Zoo TV Tour ging ook eindeloos door... En ik baal er nog altijd van dat ik nooit ook maar een poging heb gedaan daar naartoe te gaan met mijn vader ofzo... Naja, ik was 13/14, onzeker en mijn familie vond U2 toen vreselijkquote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:43 schreef err het volgende:
ja, wellicht een extra reeks concerten in NL? Kan me herinneren dat er geruchten van waren in het prille begin...er zijn wat data open gehouden.
Als goedmakertje voor het bagger geluid in de Arena
Hoo hoo, wie zegt dat??quote:Op dinsdag 19 juli 2005 14:15 schreef Morrigun99 het volgende:
Wat was dat nou voor opmerking dat ze de volgende keer Nederland niet meer aandoen. Hier hebben ze hun doorbraak gehad toch?
juist jaquote:Op dinsdag 19 juli 2005 14:29 schreef linebear het volgende:
ja zekers... vooral foto's van Adam
zeg dat wel!quote:Op dinsdag 19 juli 2005 14:55 schreef Dandelion het volgende:
[..]
juist ja
(damn wat een slechte tvp van me)
U2 heeft ook gezegd dat ze nooit meer zo'n lange tour als de ZOOTV-tour zouden doen...quote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:54 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Mja, maarja, lijkt me ergens wel onwaarschijnlijk, het is zoooo'n enorm "bedrijf" eigenlijk... Maarja, je weet maar nooit, de Zoo TV Tour ging ook eindeloos door... En ik baal er nog altijd van dat ik nooit ook maar een poging heb gedaan daar naartoe te gaan met mijn vader ofzo... Naja, ik was 13/14, onzeker en mijn familie vond U2 toen vreselijk
daar had ik het ook overquote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:38 schreef H.Flick het volgende:
Ik heb alleen de 16072005 en de kwaliteit is prima.
Uit mijn hoofd 821...quote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:49 schreef D.Rose het volgende:
[..]
daar had ik het ook over
hoeveel mb is die?
op de 'betreffende site' zie ik ze van 827, 866 en 946mbquote:
Waar haal je dit vandaan dan?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 14:15 schreef Morrigun99 het volgende:
Wat was dat nou voor opmerking dat ze de volgende keer Nederland niet meer aandoen. Hier hebben ze hun doorbraak gehad toch?
Jaquote:Op dinsdag 19 juli 2005 16:31 schreef Maraca het volgende:
Heeft iemand die van 13-07?
Ik wou dat ik een sabattical (hoe schrijf je dat?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:46 schreef Mister_Slide het volgende:
[..]
U2 heeft ook gezegd dat ze nooit meer zo'n lange tour als de ZOOTV-tour zouden doen...
Maar... ze moeten in ieder geval nog wel naar Australië enzo
Dus... Gewoon volgend jaar een vakantie naar Australië in combinatie met een U2-concert
welke?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:09 schreef Waxxer het volgende:
Ik heb één opname van de 16e in .flac
Er staat hier gewoon Amsterdam 16072005 bij.... Zijn er veel verschillende dan?? Het zijn 29 files...quote:
Lijkt me heel erg sterk... in de documentaire met Chris Zegers zei Larry volgens mij dat hij het wel jammer vond dat ze geen festivals meer deden omdat het contact met andere bands zo leuk was, daar kan het gerucht vandaan komen.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:34 schreef BUG80 het volgende:
Ik hoorde een gerucht dat de kans bestaat dat U2 volgend jaar wat festivals wil gaan doen, is dat waar? Zou wel heel mooi zijn, misschien U2 op Rock Werchter of zo iets..
Sorry als dit al eerder is besproken, het zijn ook wel erg veel topics inmiddels.
zoals ik al zei, er zijn 3 verschillendequote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:16 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Er staat hier gewoon Amsterdam 16072005 bij.... Zijn er veel verschillende dan?? Het zijn 29 files...
Nu moet iedereen die zit te klagen over de akoestiek nog zoiets doen, anders zitten we de volgende keer weer te klagen.quote:Mojo Concerts
Postbus 3121
2601 DC Delft
Hoogland, 19 juli 2005
Geachte heer/mevrouw,
Bij deze wil ik enige opmerkingen maken over de kwaliteit van het geluid bij de door jullie georganiseerde popconcerten in het Amsterdam ArenA stadion.
Afgelopen woensdag ben ik naar het concert van U2 geweest. Ik stond op het veld in het voorste vak op zo’n 30 meter van het podium. Veel van wat U2 zanger Bono allemaal zei heb ik amper kunnen horen omdat er een gigantische echo in het stadion was en ik alles 2 keer (of meer) terughoorde. Bij sommige muzieknummers was het één grote brei van geluid waardoor het nummer zeer moeilijk te horen was.
Ik denk dat het op plekken op de tribune achteraan nog veel erger was.
Nu is het mij al eerder opgevallen dat de akoestiek van de ArenA, op z’n zachtst gezegd, niet optimaal is. Maar dat er na al die jaren nog steeds niks mee gedaan is, is eigenlijk gewoon schandalig.
Ik had eigenlijk wel verwacht en gehoopt dat het eindelijk eens een keer doorgedrongen was tot de personen die bepalen dat concerten in de ArenA worden gegeven en de mensen van de ArenA zelf, dat de ArenA totaal ongeschikt is voor concerten, qua akoestiek. Zeker nadat David Bowie tijdens zijn concert in de ArenA duidelijk liet blijken dat de akoestiek niet goed was.
Maar helaas was het geluid bij U2 dus weer zwaar belabberd. Dat is niet alleen mijn mening, maar ook de mening van veel andere mensen die naar de concerten zijn geweest. Als ik rondkijk op de verschillende internetsites van U2 zelf of hun fancubs, zie ik eigenlijk alleen maar dat mensen klagen over het geluid. De meest positieve opmerking die ik ben tegengekomen is “Voor ArenA begrippen was de akoestiek niet zo erg, ik heb veel erger meegemaakt”.
Zelfs mensen die speciaal uit het buitenland zijn gekomen en al eerdere U2 concerten hebben gezien zijn niet tevreden. Er zijn fans die sommige nummers helemaal niet konden verstaan, gek werden van de echo, Bono zijn toespraakjes niet konden verstaan etc.
Dat is allemaal zeer jammer want de concerten zelf waren geweldig.
Het is dan ook zeer bedroevend als de indruk van dergelijke concerten vrijwel teniet word gedaan omdat mensen zich ergeren aan het geluid.
Nu vind ik ook dat je maar een cd op moet zetten als je perfect geluid wilt, maar ik weet ook dat het geluid voor dergelijke concerten veel beter kan. Ik heb een aantal maal concerten meegemaakt in het Gelredome, ook een overdekt voetbalstadion en daar heb ik geen klachten over. En de U2 concerten die ik in 1997 in de Kuip heb gezien waren ook veel beter qua akoestiek dan wat ik afgelopen week heb meegemaakt.
Commercieel als elk bedrijf is zou je kunnen zeggen “Ach, de U2 fans kopen toch wel een kaartje de volgende keer dat ze komen”. Daar zou je dan op zich gelijk in hebben. Maar ik weet van mezelf dat de volgende keer dat U2 in de ArenA komt ik maar voor één avond een kaartje ga kopen.
Maar als ze de volgende keer in de Kuip of ergens anders op gaan treden ga ik wel proberen om voor meerdere avonden een kaartje te kopen.
De afgelopen jaren heb ik ook wel eens getwijfeld of ik een concert zou gaan bezoeken. Het feit dat dat concert dan in de ArenA plaatsvond en ik wist dat de geluidskwaliteit daar niet goed is, hebben mij doen besluiten niet naar dat concert te gaan.
Daarnaast heb ik mensen ook al horen zeggen dat ze de volgende keer liever naar het buitenland gaan, dan naar de ArenA. En ook op een bezoek van eerder genoemde buitenlandse fans hoeft de ArenA niet meer te rekenen.
Als muziek en concert liefhebber zou ik jullie dan ook zeer dringend willen verzoeken om NOOIT meer een concert in de Amsterdam ArenA te organiseren voordat er grondige aanpassingen zijn gemaakt om de akoestiek tot een acceptabel niveau te brengen.
Voor de fans is het echt bedroevend om een concert met dergelijk geluidskwaliteit mee te maken.
Zeker als je zoveel moet betalen voor een concertkaartje. Voor de prijs die we hebben moeten betalen voor een kaartje mag je wel heel wat betere kwaliteit geluid verwachten.
Samenvattend, bij de ingang van de ArenA hadden jullie borden gezet “Enjoy the concert” dat is dus niet helemaal gelukt, maar het had wel gekund.
Met vriendelijke groeten
[edit]zelfs als het alleen maar plaatjes zijn , geen links naar torrentsites[/edit]quote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:38 schreef H.Flick het volgende:
Ik heb alleen de 16072005 en de kwaliteit is prima.
Heeft iemand trouwens nog CDcovers van deze bootlegs gevonden? Dat vind ik wel leuk en zelf ben ik niet zo creatief
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |