De eerste twee foto's vind ik goed gelukt, al zou de pose in de tweede wat eleganter kunnen. De derde foto is inderdaad minder, maar dat zou je op kunnen lossen door haar de volgende keer tussen meer bloemen te zetten.quote:Op maandag 25 juli 2005 00:48 schreef snakelady het volgende:
Deze heb ik gemaakt voor en van een goede vriendin. (met toestemming hier geplaatst natuurlijk)
Deze heb ik gekleurd op verzoek van model, vind hetz elf niet zo maar ze wil weten wat jullie ervan vinden.
[afbeelding]
[afbeelding]
De bloem vind ik zelf niet zo geslaagd, lijkt net of ie eruitgroeid zeg maar.
[afbeelding]
p.s. ik heb niet zo'n goede camera dus echt scherp zijn ze ook niet helaas.
Om een of andere reden (kan aan mijn scherm hier op't werk liggen) vind ik de foto zo nep eruitzien. Het lijkt alsof die boot niet in het water ligt en er naderhand gewoon opgeplakt is. Misschien dat de polarizatie filter dit effect heeft, geen idee. Zonder boot zou dit wel een prachtige achtergrond zijn.quote:Op maandag 25 juli 2005 11:20 schreef err het volgende:
[afbeelding]
EO350D, gemaakt met polarizer om reflectie van het water terug te dringen en kleuren naar voren te halen.
ja dat was ook wat ik als eerste dacht, dat die boot erbij was gerenderdquote:Op maandag 25 juli 2005 11:28 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Om een of andere reden (kan aan mijn scherm hier op't werk liggen) vind ik de foto zo nep eruitzien. Het lijkt alsof die boot niet in het water ligt en er naderhand gewoon opgeplakt is. Misschien dat de polarizatie filter dit effect heeft, geen idee. Zonder boot zou dit wel een prachtige achtergrond zijn.
dat vind ik juist mooi, alsof de boot zweeft...dat is het effect van de pola; die maakt het water doorzichtig.quote:Op maandag 25 juli 2005 11:28 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Om een of andere reden (kan aan mijn scherm hier op't werk liggen) vind ik de foto zo nep eruitzien. Het lijkt alsof die boot niet in het water ligt en er naderhand gewoon opgeplakt is. Misschien dat de polarizatie filter dit effect heeft, geen idee. Zonder boot zou dit wel een prachtige achtergrond zijn.
Ik heb hetzelfde, op mijn TFT op kantoor. Ik zal vanavond nog eens kijken op een CRT.quote:Op maandag 25 juli 2005 11:28 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
niet echt? Die boot is wel echt! Waarom zou ik een boot erin monteren?quote:Op maandag 25 juli 2005 12:35 schreef killko het volgende:
Jammer dat die boot niet echt is. De bewerking ziet er in z'n geheel iig erg mooit uit (heb je die crop-versie ook zonder boot?)
Thnx, idd met meer bloemen was het een stuk beter geweest, dat had ik eerder moeten weten..quote:Op maandag 25 juli 2005 09:13 schreef RonaldV het volgende:
[..]
De eerste twee foto's vind ik goed gelukt, al zou de pose in de tweede wat eleganter kunnen. De derde foto is inderdaad minder, maar dat zou je op kunnen lossen door haar de volgende keer tussen meer bloemen te zetten.
Stoere dame, dat ze zo maar in haar blootje durft, met gezicht!Ik zou graag zulke fotos laten zien, maar mijn modellen durven daar (nog) geen toesteming voor te geven.
Oh, sorry, dat dacht ik omdat iedereen het daarover had (en omdat het ook zo zweverig leek). Nouja, dan vind ik je "bewerking" niet mooi maar je foto!quote:Op maandag 25 juli 2005 12:37 schreef err het volgende:
[..]
niet echt? Die boot is wel echt! Waarom zou ik een boot erin monteren?
wat een mooie foto's in dat album zeg! Allemaal door jou gemaakt neem ik aan?quote:Op maandag 25 juli 2005 12:13 schreef err het volgende:
tsja het is toch echt geen ge-edite foto..zou niet weten waarom ik er een boot bij zou moeten monteren
Hier een grotere versie (met scheve horizon)
http://www.pbase.com/errorist/image/46693757
nou ik vind hem surrealistisch gewoon mooi hoorquote:Op maandag 25 juli 2005 12:37 schreef err het volgende:
[..]
niet echt? Die boot is wel echt! Waarom zou ik een boot erin monteren?
dat onscherpe ding rechts is storend. Voor de rest wel een geinige foto ...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 01:08 schreef elmarz het volgende:
deze heb ik vandaag gemaakt in Duitsland. Meningen?
[afbeelding]
ik vind hem mooi door die vervaalde reclame muur, maar ik vind het jammer dat de personen zo ver af zijn... als je hem grote (orgineel) hebt kun je misschien een crop maken korterbij, misschien zo dat je alleen de rode muur ook nog hebt. maar zo vind ik hem ook al mooi.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 10:33 schreef err het volgende:
bedankt voor jullie reakties. De volgende, hoe vinden jullie deze?
[afbeelding]
Het was mooier geweest als de muur links ook rood was geweest maar het is niet anders
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 11:21 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Ja, een crop maken net naast die colafles, dan staat dat ene kindje er niet meer op.
Je hebt dan alleen de rode muur met de reclame, ik denk dat het een betere plaat kan worden.
dat dacht ik ook al jaquote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:01 schreef err het volgende:
die bovenste foto is een beetje donker...misschien de brightness wat oprikken
Koele foto!quote:
Ik ben gek op katten, dus daar zul je me niet over horen, al vind ik de bovenste ietsie te close-up. Sneeuw posten in de zomer herfst zomer, da's wel origineelquote:
dankjequote:Op dinsdag 26 juli 2005 20:29 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Koele foto!![]()
[..]
Ik ben gek op katten, dus daar zul je me niet over horen, al vind ik de bovenste ietsie te close-up. Sneeuw posten in de zomer herfst zomer, da's wel origineel
Ik vind het echt geweldige foto's, vooral die eerste is een prachtplaat.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 20:47 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Vorige week gemaakt in de Zwitsere Alpen, ben wel tevreden.
Dank, das nu ook m'n achtergrond in windows.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:04 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Ik vind het echt geweldige foto's, vooral die eerste is een prachtplaat.
Ik vind het idee leuk, maar de uitvoering een beetje mager. Kun je niet iets meer kleur in de dame brengen? Ze is nu nog steeds bijna grijs. Maak haar jurkje en schoenen in een felle primaire kleur bjvoorbeeld, waardoor ze nog meer afsteekt.quote:
Ik zal er eens naar kijken, alleen als ik er teveel kleur in breng lijkt ze teveel op de foto geplakt.quote:Op donderdag 28 juli 2005 13:05 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik vind het idee leuk, maar de uitvoering een beetje mager. Kun je niet iets meer kleur in de dame brengen? Ze is nu nog steeds bijna grijs. Maak haar jurkje en schoenen in een felle primaire kleur bjvoorbeeld, waardoor ze nog meer afsteekt.
1: Voor mij hebben drie soorten nachtfoto's iets extra's. Foto's waarop het lijkt dat het dag is, maar het als je beter kijkt toch nacht is, mooie sfeerfoto's van een hoop lampjes en foto's waarop beweging mooi in beeld is gebracht. Deze foto heeft van die drie dingen niet zoveel. Het is wel helder, maar het beeld (een woonwijk) compenseert niet dusdanig dat het een mooie foto wordt. Wel een goed gelukte nachtfoto, maar geen aandachtstrekker.quote:Op woensdag 27 juli 2005 12:04 schreef criscross het volgende:
Ik heb ook een paar mooie foto's ter beoordeling:
[afbeelding]
Deze is 's nachts genomen vanaf een balkon, met digicam, sluitertijd 4 seconden.
[afbeelding]
[afbeelding]
1: Die rennende persoon is loik, trekt ook meteen de aandacht. Goeie foto.quote:Op donderdag 28 juli 2005 12:45 schreef Jed1Gam het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op donderdag 28 juli 2005 12:58 schreef Nature4Life het volgende:
Blijkbaar waren jullie niet zo geïnteresseerd in mijn vorige twee foto's. Ik waag het nog maar eens een keertje. (Mijn vader die een foto staat te maken bij de Maas)
[afbeelding]
quote:
Gewoon posten. De kritiek die gepost wordt is niet om je af te drogen, maar om je te laten zien waar en hoe het beter kan dan wat je al gemaakt hebt.quote:Op donderdag 28 juli 2005 23:34 schreef Gose het volgende:
Ik wou een paar van mijn vakantiefoto's (waarvan ik zelf vond dat ze aardig gelukt waren) hier posten maar als ik zie hoe kritisch jullie zijn![]()
misschien maar beter van niet...
Door de kritiek tips die je krijgt, kan je alleen maar betere foto's gaan maken.quote:Op donderdag 28 juli 2005 23:34 schreef Gose het volgende:
Ik wou een paar van mijn vakantiefoto's (waarvan ik zelf vond dat ze aardig gelukt waren) hier posten maar als ik zie hoe kritisch jullie zijn![]()
misschien maar beter van niet...
Je moet de tumbnail posten als je imageshack gebruikt. Je hoeft ze dus niet te verkleinen.quote:Op donderdag 28 juli 2005 23:42 schreef Gose het volgende:
ok ik haal ff me laptop daar staan ze op, moet ik ze nog kleiner maken als ik ze op op imageshack zet ofzo?
Ik heb een gradueel ND filter gebruikt. Zo één dus:quote:Op vrijdag 29 juli 2005 23:44 schreef Gose het volgende:
Domme vraag misschien maar hoe doe je dat op foto 3 bijv. dat de lucht zo van licht naar donker loopt?
Het is realistischer dan zonder de filter. Een onbewerkte (digitale)foto van een landschap is niet zoals je oog dat landschap zag. Je camera zal die lichtere lucht en dat donkerdere landschap niet aankunnen. Het verschil is te groot, en het ene gaat ofwel overbelicht zijn, of het andere onderbelicht.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 23:51 schreef Gose het volgende:
hehe dacht al het ziet er namelijk wel heel mooi uit maar niet realistisch
Ik vind 4 en 5 juist prachtig. Maar ik hou dan ook van luchten. Foto 6 is gemaakt bij Ecomare. Het ziet er in het echt heel mooi uit, en dat mis ik op deze foto.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 23:21 schreef TC03 het volgende:
Harde contrasten, daar hou ik wel van.
1. Leuke foto.
2. Idem.
3. Niks speciaal.
4. Van te veraf genomen. Teveel loze ruimte, het bootje valt nu niet echt goed op. Ik zou een wat krappere crop maken.
5. Niet zoveel bijzonders.
6. Onregelmatig landschap, leuk. Maar meer ook niet.
7. Ik zou een krappere krop nemen.
8.
9. Ook net niet, hij spreekt me niet echt aan, alhoewel het idee wel leuk is.
ik vind m een beetje teveel gecropt en die dingen links en rechts een beetje storend.quote:Op maandag 1 augustus 2005 13:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ook al in het pretpark/vakantie topic geplaatst. Maar erg nieuwsgierig wat andere mensen van deze foto vinden. Gemaakt met een Canon EF.
[[url=http://members.lycos.nl/jeroenvanwisse/portelkantaouipierklein.jpg]afbeelding][/url]
Onscherp (op de grote versie in ieder geval), niet mooie compositie (halve mensen en dergelijke).quote:Op maandag 1 augustus 2005 13:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ook al in het pretpark/vakantie topic geplaatst. Maar erg nieuwsgierig wat andere mensen van deze foto vinden. Gemaakt met een Canon EF.
Dat is het enige wat op de camera staat? Het is een 28 jaar oude spiegel reflex camera. Helaas is de digitale versie van de kruidvat-cd (Die hier staat) doffer dan de originele op papier.quote:Op maandag 1 augustus 2005 13:38 schreef Gizz het volgende:
[..]
Onscherp (op de grote versie in ieder geval), niet mooie compositie (halve mensen en dergelijke).
Misschien leuke foto voor jou als vakantieherinnering, maar bij mij was hij in de prullenbak verdwenen![]()
Canon EF is trouwens geen camera, voor zover ik weet, maar een lensmount.
d8 al, zelfde setje als ik heb gebruiktquote:Op maandag 1 augustus 2005 17:38 schreef Gizz het volgende:
Polarisatiefilter + gradueel ND-filter + nabewerking
Jouw foto ziet er onrealistischer uit dan die van Gizzquote:Op zaterdag 30 juli 2005 01:55 schreef elmarz het volgende:
ik vind het iets TE geshopped allemaal. Het zijn prachtige platen voor aan de muur geworden maar iets 'over the top' voor een foto. Too good to be true zou bijna de uitdrukking zijn. Ik denk als je iets minder heftig aan de schuifjes in PS zit je veel realistischer en in mijn ogen mooier resultaat kunt krijgen.
My 2 cents.
edit: nog steeds blij met mn fisheye whaha
[afbeelding]
Zoals ik al eerder zei, dit topic heet beoordeel mijn foto, niet beoordeel mijn fotodumpquote:Op zaterdag 30 juli 2005 23:54 schreef Schanulleke het volgende:
Even tussendoor: zou het niet beter zijn voor dit topic als er een maximum aantal te posten foto's wordt gesteld? Ik verkeer in de veronderstelling dat het topic telkens redelijk stokt wanneer er een rits van meerdere foto's wordt gepost.
Een max van bijv. 3 foto's per post lijkt mij een stuk overzichtelijker.
haiquote:Op maandag 1 augustus 2005 16:53 schreef gamalan het volgende:
ik heb ook wat leuke foto's, maar geen zin om ze allemaal up te loaden naar hier, dus bij deze een linkje, ze staan op mn msn space....
Bedankt voor de uitleg waaromquote:Op maandag 1 augustus 2005 17:51 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Jouw foto ziet er onrealistischer uit dan die van Gizz
Omdat muren in de praktijk niet bolvormig zijn, en omdat armen niet zo lang lijken als op de foto ... zo zijn er nog wel meer verschillen.quote:
natuurgetrouw is toch geen vereiste voor een mooie foto?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 09:54 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Omdat muren in de praktijk niet bolvormig zijn, en omdat armen niet zo lang lijken als op de foto ... zo zijn er nog wel meer verschillen.
Zoals hij dus ook al aangaf ... geen enkele foto is zoals de praktijk.
kloon!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 09:54 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Omdat muren in de praktijk niet bolvormig zijn, en omdat armen niet zo lang lijken als op de foto ... zo zijn er nog wel meer verschillen.
Zoals hij dus ook al aangaf ... geen enkele foto is zoals de praktijk.
elmarz had het over gebrek aan realisme, gooit er meteen zijn eigen zeer onrealistische foto tegenaan. ik vind ze allemaal mooi. oneralistisch of niet. Ik poogde elmarz duidelijk te maken op zijn cognitieve dissonantiequote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:07 schreef blackbully het volgende:
natuurgetrouw is toch geen vereiste voor een mooie foto?
simpele platte foto's kan iedereen maken. het is juist leuk om te zien hoe mensen kunnen spelen met de beperking of juist de mogenlijkheid van hun camera.
ik vindt het wel een mooie foto. hij had intressanter gekunt, maar het idee is wel leuk naar mijn mening.
Voor degenen met een leeshandicap, en degenen zonder woordenboek:quote:
de schoenen vielen me niet eens op. maar die witte party-tent rechts achter weer welquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 15:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Wat ik leuk vindt aan de eerste is dat je, op zn schoenen na, niet kunt zien dat het 2005 is
niemand negatief of positief comentaar?quote:Op maandag 1 augustus 2005 23:02 schreef blackbully het volgende:
foto van afgelopen weekend.
vond hem wel wat teders hebben.
[afbeelding]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |