Ik zou nog een stukje van de rechterkant afhalen. Op die manier kun je het wazige deel rechtsonder veel kleiner maken, want dat is nu wel erg dominant aanwezig. Verder een mooie foto, het doet me erg denken aan delen van Zuid-Italië, maar volgens mij is dit Frankrijk, of niet?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 00:10 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb in deze foto best veel tijd gestopt, ik heb hem wel 40 keer ofzo in allerlei verschillende belichtingen maar toch ben ik niet helemaal tevreden. Ik vind het moeilijk om mijn vinger er op te leggen, ik hoop dat iemand hier mij iets kan leren.
[afbeelding]
Die plantenrij waar je middenin bent gaan staan stoort nogal en trekt heel veel aandacht naar zich toe. Dat is zonde omdat het niet zo bijster spannend is (het gaat immers om de berg en het huisje), maar ik denk dat het ook enigzins ten koste gaat van je kleuren. De huizen op de berg zijn wel te herleiden als avondrood, maar niet zo sprekend als de sfeer in werkelijkheid was denk ik.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 00:10 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb in deze foto best veel tijd gestopt, ik heb hem wel 40 keer ofzo in allerlei verschillende belichtingen maar toch ben ik niet helemaal tevreden. Ik vind het moeilijk om mijn vinger er op te leggen, ik hoop dat iemand hier mij iets kan leren.
[afbeelding]
Bij de bek een beetje fel, maar niet storend. Leuke fotoquote:Op dinsdag 19 juli 2005 09:38 schreef bluebit het volgende:
Hier een foto van een van de kittens van de buren :
[afbeelding]
Gemaakt met :
Nikon D70s met 70-300 mm tamron f/4-5.6 LD Macro objectief
ISO : 250
Exposure : 1/200 sec
Aperture : F/5.6
Focal length : 270 mm
Original size 3.25 MB
Dat zeg ik ook over analoge fotografiequote:Op maandag 18 juli 2005 23:52 schreef RonaldV het volgende:
Nothing beats a CRT (yet).
Maar dat is ook waar. Het probleem is dat voorzetlenzen om mijn zeer goede ogenquote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:22 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook over analoge fotografie
De 'plantenrij' zijn wijnranken en die horen juist bij de omgeving. Voor mij horen ze dus bij de foto. Op de meeste plekken waren de ranken lager maar kreeg ik de compositie verder niet goed. Ik zal nog een verder spitten en proberen. I'll be back.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 12:58 schreef portier het volgende:
[..]
Die plantenrij waar je middenin bent gaan staan stoort nogal en trekt heel veel aandacht naar zich toe. Dat is zonde omdat het niet zo bijster spannend is (het gaat immers om de berg en het huisje), maar ik denk dat het ook enigzins ten koste gaat van je kleuren. De huizen op de berg zijn wel te herleiden als avondrood, maar niet zo sprekend als de sfeer in werkelijkheid was denk ik.
Probeer dat groene eens weg te laten en het even door PS te halen, beetje meer contrast in die berg pompen.
Het is idd een waterjuffer maar noem het voor het gemak een libelle, verschil is erg gering.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 20:49 schreef Schanulleke het volgende:
@ Faithz, ik krijg de indruk dat de scherpte op het blad ligt en niet op de waterjuffer zoals het insect in kwestie eigenlijk heet. Verder wel aardige compositie met de juffer zo uit het centrum.
Kunnen ze nog net zo hard bij de omgeving passen, als het je foto verpest blijft het zondequote:Op dinsdag 19 juli 2005 20:54 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
De 'plantenrij' zijn wijnranken en die horen juist bij de omgeving. Voor mij horen ze dus bij de foto. Op de meeste plekken waren de ranken lager maar kreeg ik de compositie verder niet goed. Ik zal nog een verder spitten en proberen. I'll be back.
1: Ik wil hem steeds vergroten omdat het net lijkt of hij door dat script lelijk verkleint wordt met kartels, maar het is gewoon de foto. Dat is zonde. Buiten dat je foto scheef staat wel een aardige plaat.quote:Op woensdag 20 juli 2005 16:56 schreef BloodyLotte het volgende:
Ik was in Antwerpen, en daar maakte ik dit.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb ze iets meer contrast gegeven, wat lichter gemaakt en zwart wit gemaakt. En ja, ik ben een duf amateurtje.
Deze passen beter hierin; [Centraal] Beoordeel mijn bewerkingquote:
leuke probeersels maar waarom die bewerking in het eerste plaatje, leidt alleen maar af die strepen, verder zou ik of de gehele foto sepia doen dus ook haar jurkje (of althans dat lijkt zo). compositie is wel goed. Tweede plaatje kan door de helft, beetje functieloze ruimte aan de ene kant en ook de bewerking vind ik storend vooral die nep rook wat er iets te dik bovenop ligtquote:
Vind vier en vijf erg mooi, leuk idee.quote:Op woensdag 20 juli 2005 18:32 schreef Virus3000 het volgende:
Hieronder ook enkele foto's van mij
Zijn getrokken met een eenvoudig fototoestel maar wel zéér goeie kwaliteit/prijs (canon A400, 130euro)
Foto's zijn klikbaar naar groter formaat
Ben benieuwd wat jullie van deze foto's vinden!
Dat is bewust gedaan. Het was een artistiek vakantiekiekje.quote:Op woensdag 20 juli 2005 17:16 schreef fr.oosje het volgende:
Ik mis een hoofd????????????????????
1: Vaal en loos, typisch zo'n "ik heb mijn camera net en fotografeer alles dat los en vast zit in mijn eigen huis" foto.quote:Op woensdag 20 juli 2005 18:11 schreef AltamirA het volgende:
Hier wat probeersels van mij.
Zijn de eerste foto's die ik post hier dus ben inderdaad nog een beginner. Kom maar op met die tips...
Eerste foto heb ik de kleur wat bewerkt (hij bleek veel donkerder dan ik dacht) en bij de 2e wat meer contrast gegeven en zwart wit gemaakt.
[afbeelding]
[afbeelding]
ben benieuwd
edit: resized!
Geef je foto's nummertjes, dat beoordeelt makkelijker.quote:Op woensdag 20 juli 2005 18:32 schreef Virus3000 het volgende:
Hieronder ook enkele foto's van mij
Zijn getrokken met een eenvoudig fototoestel maar wel zéér goeie kwaliteit/prijs (canon A400, 130euro)
Foto's zijn klikbaar naar groter formaat
[[url=http://www.easywebhost.be/upload/vakantie/IMG_0889_(Small).JPG]afbeelding][/url]
Vlindertjes
[[url=http://www.easywebhost.be/upload/vakantie/IMG_0976_(Small).JPG]afbeelding][/url]
aardig beladen?
[[url=http://www.easywebhost.be/upload/vakantie/IMG_0981_(Small).JPG]afbeelding][/url]
schattig hondje
[[url=http://www.easywebhost.be/upload/vakantie/IMG_1146_(Small).JPG]afbeelding][/url]
een van men mooiste foto's: zonnestralen, zonnebloemen, waterdamp,...
[[url=http://www.easywebhost.be/upload/vakantie/IMG_1149_(Small).JPG]afbeelding][/url]
idem maar dan met hardlopende hond erbij
[[url=http://www.easywebhost.be/upload/vakantie/IMG_1151_(Small).JPG]afbeelding][/url]
poserende hond
Ben benieuwd wat jullie van deze foto's vinden!
Mooiquote:Op zondag 24 juli 2005 00:25 schreef Melluh het volgende:
[afbeelding]
Gemaakt in Australie, aan de voet van Mount Bruce. Ik heb hem als achtergrond in windows staan en ik minimaliseer regelmatig alle windows om gewoon ff te kijken naar de foto
Je hebt inderdaad veel scheve horizons.quote:Op zondag 24 juli 2005 09:22 schreef PieDobbelJoe het volgende:
Ik wil toch eens een aantal foto's van mijn kant laten zien, foto's waar ik best blij mee ben. Alleen jammer dat je ze verkleinen moet e.d.
1[afbeelding]
2[afbeelding]
3[afbeelding]
4[afbeelding]
5[afbeelding]
6[afbeelding]
7[afbeelding]
8[afbeelding]
9[afbeelding]
10[afbeelding]
11[afbeelding]
Super! Thanx!quote:Op zondag 24 juli 2005 03:32 schreef Melluh het volgende: