abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 juli 2005 @ 14:11:33 #26
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_28857209
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 09:54 schreef Grompel het volgende:
Dank voor je commentaar, dat brengt me meteen op een vraag. Een aantal foto's zijn inderdaad een beetje vaal, 't was dan ook (deels) in de schaduw en een beetje heiig. Ik probeer altijd zo min mogelijk te 'tweaken' en ben dus een beetje huiverig voor het oppeppen van kleuren. Wat is jullie mening? Alles door photoshop of laten zoals 't er in werkelijkheid uitzag?
je fotografeert nooit de werkelijkheid. je lens heeft afwijkingen, een film/sensor kan nooit alle aanwezige kleuren vastleggen, de processor die de gegevens van de CCD vastlegt gebruikt een algoritme om het beeld te berekene die wij als 'echt' ervaren. Door alleen al een uitsnede te kiezen manipuleer je het beeld al. Je presenteert jouw kijk op de wereld. En van mijn part wis je alles wat je niet aanstaat, het blijft jouw kijk. Dat anderen pretenderen dat alleen de werkelijkheid gezien mag worden, tja, die hebben dan niet door hoe weinig van de werkelijkheid echt opgevangen word en hoe veel er na het 'vastleggen' gemanipuleerd word.Zolang je het origineel niet laat zien en je mening vraagt kraait er geen haan naar. Tis net als na een maaltijd vragen wat dat heerlijke gerecht was wat je geserveerd kreeg. Niet iedereen wil "gefrituurde stierenballen" horen
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_28871887

"Hangslot"

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2005 23:56:29 ]
  zondag 17 juli 2005 @ 15:22:55 #28
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_28883144
Gisteren tijdens een BBQ eens geëxperimenteerd met flits en lange sluitertijd. Helaas geen statief voor handen, maar dit zijn de resultaten :

1.

2.

3.

4.

.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zondag 17 juli 2005 @ 15:33:43 #29
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_28883429
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 23:56 schreef Toeps het volgende:
[afbeelding]

"Hangslot"
Leuke foto. Genomen te scheveningen terwijl de zon bijna onder aan het gaan is neem ik aan.

En ik keur maar 1 foto per keer

foto 2 is de horizon scheef
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_28883578
Ja, die horizon wil maar niet recht gaan. Als ik 'm draai lijkt het net of de andere kant scheef is.
  zondag 17 juli 2005 @ 16:23:23 #31
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_28884594
quote:
Op zondag 17 juli 2005 15:39 schreef Toeps het volgende:
Ja, die horizon wil maar niet recht gaan. Als ik 'm draai lijkt het net of de andere kant scheef is.
De bunker zit scheef in de duin. Dat bedoel je toch?
  zondag 17 juli 2005 @ 16:36:27 #32
76894 apestartje
Nikonfreak F90X,D-70,s7000
pi_28884830

de kromme horizon komt door de vertekening van de lens ,ton vormig noemen ze dit en het komt vooral bij groothoek zoom lenzen voor.
Normale kromming is natuurlijk het gevolg van de aardkromming,maar daar ging het ff niet over.

[ Bericht 11% gewijzigd door apestartje op 17-07-2005 18:07:55 ]
Ach ik rommel maar wat aan.
pi_28885139
Ik weet het niet zeker, maar volgens mijn komt het idd door de lens. Of ik heb een verkeerde instelling gebruikt, of mijn moeders camera is gewoon te goedkoop.
pi_28886186

Nieuwe kat en voor het eerst wat met RAW's en importer gekloot
pi_28886912
Ff niets laten horen, ben opvakantie geweest naar Egypte, zie foto's

Alle kritiek is welkom!!!
pi_28893133
die laatste foto vind ik werkelijk schitterend!

na deze beeldschone foto's vind ik mijn bijdrage wat in het niet vallen...

toch zou ik een beoordeling op prijs stellen.
  zondag 17 juli 2005 @ 22:31:56 #37
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_28893657
quote:
Op zondag 17 juli 2005 18:10 schreef An24 het volgende:
Ff niets laten horen, ben opvakantie geweest naar Egypte, zie foto's

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Alle kritiek is welkom!!!
vooral foto 3 en toch ook wel 1 vind ik heel erg mooi. Foto 2 had van mij (maar wie ben ik dan weer) iets minder wazig gemogen.
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 17 juli 2005 @ 22:46:37 #38
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_28894075
quote:
Op zondag 17 juli 2005 22:15 schreef Mad-Eleine het volgende:
...
[afbeelding]

toch zou ik een beoordeling op prijs stellen.
Op zich een doodnormale plaat. Wat ik eigenlijk jammer vind is dat je het blad bijna beeldvullend neemt, ik had hem ergens aan een kant gestopt, lekkere DOF erachter, maar vooral die rand mis ik, lijkt me een leuk stukje foto, waar je nu niets van terug ziet. Het hele vlak is nu een beetje meer van hetzelfde, dat moet beter kunnen. Op zich is een blad zoals je hem nu hebt een leuke foto, ik had alleen een andere crop/compositie opgezocht.
quote:
Op zondag 17 juli 2005 22:31 schreef marcb1974 het volgende:
vooral foto 3 en toch ook wel 1 vind ik heel erg mooi. Foto 2 had van mij (maar wie ben ik dan weer) iets minder wazig gemogen.
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Er is iets mis met foto 1, maar ik weet niet wat en ik vind de uitvoering verder prima, 3 is gewoon prima, niks meer aan doen. 2 Is gewoon te wazig, kan er niks van maken.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zondag 17 juli 2005 @ 23:01:51 #39
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_28894583
An 24, ik vind al je foto's heel erg mooi, dat zonder meer.
Om toch kritiek te geven:
1/ Om het iets dynamischer te maken had je wellicht beter de scherpte op de laatste of de eerste afdrukken kunnen leggen, zodat er visueel meer sprake van richting was geweest.
2/ Zoals al eerder gezegd: hij is heel erg wazig. Dat is ook mooi, maar ik krijg hier door het beeld heel erg een zuid-amerikaanse uitstraling bij (zorro-gestalte), en dat klopt niet met de locatie.
3/ mooi, maar toch wat overbelicht. De uitgebeten vlek blijft mijn aandacht trekken, terwijl daar nou juist niet focus ligt.

@Mad--Eleine:
Rustig plaatje, prima desktop achergrond, juist door het ontbreken van spanning. Wat dat betreft heeft El wel een goed punt hierboven.
Life is what you make it.
  zondag 17 juli 2005 @ 23:06:10 #40
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_28894725
quote:
Op zondag 17 juli 2005 23:01 schreef Schanulleke het volgende:
(...)
2/ Zoals al eerder gezegd: hij is heel erg wazig. Dat is ook mooi, maar ik krijg hier door het beeld heel erg een zuid-amerikaanse uitstraling bij (zorro-gestalte), en dat klopt niet met de locatie.
(...)
"Het geheim dat je deelt met Sandeman"
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_28894836
quote:
Op zondag 17 juli 2005 22:46 schreef elcastel het volgende:

[..]

Op zich een doodnormale plaat. Wat ik eigenlijk jammer vind is dat je het blad bijna beeldvullend neemt, ik had hem ergens aan een kant gestopt, lekkere DOF erachter, maar vooral die rand mis ik, lijkt me een leuk stukje foto, waar je nu niets van terug ziet. Het hele vlak is nu een beetje meer van hetzelfde, dat moet beter kunnen. Op zich is een blad zoals je hem nu hebt een leuke foto, ik had alleen een andere crop/compositie opgezocht.
dank je voor deze beoordeling.
je hebt gelijk, ik heb er weinig kunstzinnigs van proberen te maken; ik wilde voornamelijk de aandacht vestigen op dat prachtige netwerk van nerven, die bijna een soort wereld op zich vormen.
vandaar dat ik het blad ook beeldvullend heb gemaakt, met twee symmetrische oriëntatiepunten aan de zijkanten, zodat je nog net ziet dát het een blad is.
maar misschien komt het beter over als je deze foto op de originele resolutie ziet... maar dat zal ik dit forum maar niet aandoen.
pi_28894917
quote:
Op zondag 17 juli 2005 23:01 schreef Schanulleke het volgende:
@Mad--Eleine:
Rustig plaatje, prima desktop achergrond, juist door het ontbreken van spanning. Wat dat betreft heeft El wel een goed punt hierboven.
helemaal mee eens... het is een afbeelding zonder echte conflicten, zoals ze dat dan noemen...
  maandag 18 juli 2005 @ 00:02:35 #43
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_28896854
Ik ben een scheepslading foto's van mijn vakantie aan het doorwerken, en de foto('s) waar ik echt mee bezig ben geweest zal ik hier nog wel op het blok leggen, maar voorlopig even deze. Graag uw mening.
pi_28901640
Bedankt voor de reacties.

1 is idd beetje bewerkt, omdat hij wat donker was. 2 is idd wat te wazig, maar daar kwam ik thuis pas achter. In het klein kwam hij veel beter tot zijn recht. Wat betreft 3: vind ik ook het mooist. Nog tips wat ik kan doen aan het zonnetje boven de trap? Is idd iets te fel.

Zal er vanavond nog wat plaatjes op zetten.
  maandag 18 juli 2005 @ 08:59:05 #45
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_28902133
quote:
Op maandag 18 juli 2005 00:02 schreef Schanulleke het volgende:
Ik ben een scheepslading foto's van mijn vakantie aan het doorwerken, en de foto('s) waar ik echt mee bezig ben geweest zal ik hier nog wel op het blok leggen, maar voorlopig even deze. Graag uw mening.
[afbeelding]
Beetje erg aan de donkere kant. De inhoud spreekt mij niet aan. Misschien de kleurtjes 'optillen'.
  maandag 18 juli 2005 @ 18:32:17 #46
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_28916900
ik zie net dat de paar foto's die ik gemaakt hebt iets weg hebben (zelfde principe) als de post van RonaldV, maar ik zie die nu pas voor het eerst

\

het is een serie en dit zijn de paar beste gelukte (de een beter dan de ander vind ik zelf)

laat maar weten wat je ervan vindt...
<hr>
  maandag 18 juli 2005 @ 19:39:41 #47
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_28918989
quote:
Op maandag 18 juli 2005 18:32 schreef Dawnbreaker het volgende:
ik zie net dat de paar foto's die ik gemaakt hebt iets weg hebben (zelfde principe) als de post van RonaldV, maar ik zie die nu pas voor het eerst

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]\

het is een serie en dit zijn de paar beste gelukte (de een beter dan de ander vind ik zelf)

laat maar weten wat je ervan vindt...
Beautifull ...
* HMaster-II traantje weg pinkt
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  maandag 18 juli 2005 @ 23:47:21 #48
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_28928625
klote, ik zit hier bij iemand achter de pc (met flatscreen) en daar zien de foto's belabberd uit (zwart bij randen is nit goed etc)

ik heb dit niet gezien op mijn pc (met kutmonitor) anders had ik het wel veranderd..

zal binnekort de verbeterde foto's posten.
&lt;hr&gt;
  maandag 18 juli 2005 @ 23:52:08 #49
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_28928838
quote:
Op maandag 18 juli 2005 23:47 schreef Dawnbreaker het volgende:
klote, ik zit hier bij iemand achter de pc (met flatscreen) en daar zien de foto's belabberd uit (zwart bij randen is nit goed etc)

ik heb dit niet gezien op mijn pc (met kutmonitor) anders had ik het wel veranderd..

zal binnekort de verbeterde foto's posten.
Flatscreens zijn nog altijd niet geschikt voor het fatsoenlijk bekijken van foto's, wat de reclames ook zeggen. Nothing beats a CRT (yet).

Ik zou me er dus geen zorgen over maken
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 19 juli 2005 @ 00:10:28 #50
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_28929658
Ik heb in deze foto best veel tijd gestopt, ik heb hem wel 40 keer ofzo in allerlei verschillende belichtingen maar toch ben ik niet helemaal tevreden. Ik vind het moeilijk om mijn vinger er op te leggen, ik hoop dat iemand hier mij iets kan leren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')