je fotografeert nooit de werkelijkheid. je lens heeft afwijkingen, een film/sensor kan nooit alle aanwezige kleuren vastleggen, de processor die de gegevens van de CCD vastlegt gebruikt een algoritme om het beeld te berekene die wij als 'echt' ervaren. Door alleen al een uitsnede te kiezen manipuleer je het beeld al. Je presenteert jouw kijk op de wereld. En van mijn part wis je alles wat je niet aanstaat, het blijft jouw kijk. Dat anderen pretenderen dat alleen de werkelijkheid gezien mag worden, tja, die hebben dan niet door hoe weinig van de werkelijkheid echt opgevangen word en hoe veel er na het 'vastleggen' gemanipuleerd word.Zolang je het origineel niet laat zien en je mening vraagt kraait er geen haan naar. Tis net als na een maaltijd vragen wat dat heerlijke gerecht was wat je geserveerd kreeg. Niet iedereen wil "gefrituurde stierenballen" horenquote:Op zaterdag 16 juli 2005 09:54 schreef Grompel het volgende:
Dank voor je commentaar, dat brengt me meteen op een vraag. Een aantal foto's zijn inderdaad een beetje vaal, 't was dan ook (deels) in de schaduw en een beetje heiig. Ik probeer altijd zo min mogelijk te 'tweaken' en ben dus een beetje huiverig voor het oppeppen van kleuren. Wat is jullie mening? Alles door photoshop of laten zoals 't er in werkelijkheid uitzag?
Leuke foto. Genomen te scheveningen terwijl de zon bijna onder aan het gaan is neem ik aan.quote:
De bunker zit scheef in de duin. Dat bedoel je toch?quote:Op zondag 17 juli 2005 15:39 schreef Toeps het volgende:
Ja, die horizon wil maar niet recht gaan. Als ik 'm draai lijkt het net of de andere kant scheef is.
vooral foto 3 en toch ook wel 1 vind ik heel erg mooi. Foto 2 had van mij (maar wie ben ik dan weer) iets minder wazig gemogen.quote:Op zondag 17 juli 2005 18:10 schreef An24 het volgende:
Ff niets laten horen, ben opvakantie geweest naar Egypte, zie foto's
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Alle kritiek is welkom!!!
Op zich een doodnormale plaat. Wat ik eigenlijk jammer vind is dat je het blad bijna beeldvullend neemt, ik had hem ergens aan een kant gestopt, lekkere DOF erachter, maar vooral die rand mis ik, lijkt me een leuk stukje foto, waar je nu niets van terug ziet. Het hele vlak is nu een beetje meer van hetzelfde, dat moet beter kunnen. Op zich is een blad zoals je hem nu hebt een leuke foto, ik had alleen een andere crop/compositie opgezocht.quote:Op zondag 17 juli 2005 22:15 schreef Mad-Eleine het volgende:
...
[afbeelding]
toch zou ik een beoordeling op prijs stellen.
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Er is iets mis met foto 1, maar ik weet niet wat en ik vind de uitvoering verder prima, 3 is gewoon prima, niks meer aan doen. 2 Is gewoon te wazig, kan er niks van maken.quote:Op zondag 17 juli 2005 22:31 schreef marcb1974 het volgende:
vooral foto 3 en toch ook wel 1 vind ik heel erg mooi. Foto 2 had van mij (maar wie ben ik dan weer) iets minder wazig gemogen.
"Het geheim dat je deelt met Sandeman"quote:Op zondag 17 juli 2005 23:01 schreef Schanulleke het volgende:
(...)
2/ Zoals al eerder gezegd: hij is heel erg wazig. Dat is ook mooi, maar ik krijg hier door het beeld heel erg een zuid-amerikaanse uitstraling bij (zorro-gestalte), en dat klopt niet met de locatie.
(...)
dank je voor deze beoordeling.quote:Op zondag 17 juli 2005 22:46 schreef elcastel het volgende:
[..]
Op zich een doodnormale plaat. Wat ik eigenlijk jammer vind is dat je het blad bijna beeldvullend neemt, ik had hem ergens aan een kant gestopt, lekkere DOF erachter, maar vooral die rand mis ik, lijkt me een leuk stukje foto, waar je nu niets van terug ziet. Het hele vlak is nu een beetje meer van hetzelfde, dat moet beter kunnen. Op zich is een blad zoals je hem nu hebt een leuke foto, ik had alleen een andere crop/compositie opgezocht.
helemaal mee eens... het is een afbeelding zonder echte conflicten, zoals ze dat dan noemen...quote:Op zondag 17 juli 2005 23:01 schreef Schanulleke het volgende:
@Mad--Eleine:
Rustig plaatje, prima desktop achergrond, juist door het ontbreken van spanning. Wat dat betreft heeft El wel een goed punt hierboven.
Beetje erg aan de donkere kant. De inhoud spreekt mij niet aan. Misschien de kleurtjes 'optillen'.quote:Op maandag 18 juli 2005 00:02 schreef Schanulleke het volgende:
Ik ben een scheepslading foto's van mijn vakantie aan het doorwerken, en de foto('s) waar ik echt mee bezig ben geweest zal ik hier nog wel op het blok leggen, maar voorlopig even deze. Graag uw mening.
[afbeelding]
Beautifull ...quote:Op maandag 18 juli 2005 18:32 schreef Dawnbreaker het volgende:
ik zie net dat de paar foto's die ik gemaakt hebt iets weg hebben (zelfde principe) als de post van RonaldV, maar ik zie die nu pas voor het eerst
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]\
het is een serie en dit zijn de paar beste gelukte (de een beter dan de ander vind ik zelf)
laat maar weten wat je ervan vindt...
Flatscreens zijn nog altijd niet geschikt voor het fatsoenlijk bekijken van foto's, wat de reclames ook zeggen. Nothing beats a CRT (yet).quote:Op maandag 18 juli 2005 23:47 schreef Dawnbreaker het volgende:
klote, ik zit hier bij iemand achter de pc (met flatscreen) en daar zien de foto's belabberd uit (zwart bij randen is nit goed etc)
ik heb dit niet gezien op mijn pc (met kutmonitor) anders had ik het wel veranderd..
zal binnekort de verbeterde foto's posten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |