abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 juli 2005 @ 17:31:33 #201
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28711658
quote:
Op maandag 11 juli 2005 17:30 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Jij bent inderdaad een minderwaardig achterlijk stuk stront . .
lekker is dat he? Gewoon pretentieloos zeiken
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_28711663
Slavernij is ook goed voor de economie

Ik pleit voor herinvoering van slavernij
pi_28711668
quote:
Op maandag 11 juli 2005 17:30 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Jij bent inderdaad een minderwaardig achterlijk stuk stront . .
Ik zal mijn mening over jou nog maar even voor me houden .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_28711694
Hmm dat nieuwe album van Coldplay is echt slecht.
pi_28711709
quote:
Op maandag 11 juli 2005 17:31 schreef MrX1982 het volgende:
Slavernij is ook goed voor de economie

Ik pleit voor herinvoering van slavernij
Keuringsdienst van Waarde afleveringen gezien over slavernij in de cacaoteelt?
pi_28711716
quote:
Op maandag 11 juli 2005 17:31 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

lekker is dat he? Gewoon pretentieloos zeiken
Bijna goed Harry, ik ben pretentieloos aan het zieken.
  maandag 11 juli 2005 @ 17:34:40 #207
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28711732
quote:
Op maandag 11 juli 2005 17:33 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Bijna goed Harry, ik ben pretentieloos aan het zieken.
een amikale pets op je linkerschouderblad kun je krijgen, rakker
pi_28711778
quote:
Op maandag 11 juli 2005 17:34 schreef Harry_Sack het volgende:

amikale
DAT is pas pretentieloos.
pi_28711795
Ik mis aelly.
pi_28711817
quote:
Op maandag 11 juli 2005 17:33 schreef du_ke het volgende:
Keuringsdienst van Waarde afleveringen gezien over slavernij in de cacaoteelt?
Nee niet gezien.

Cacao plantage's
  maandag 11 juli 2005 @ 17:38:34 #211
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28711825
quote:
Op maandag 11 juli 2005 17:36 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

DAT is pas pretentieloos.
Dat zei je vriendin vannacht ook
pi_28711853
quote:
Op maandag 11 juli 2005 17:38 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Dat zei je vriendin vannacht ook
Nee Harry, ze zei ''potentieloos.''
  maandag 11 juli 2005 @ 17:41:41 #213
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28711889
quote:
Op maandag 11 juli 2005 17:39 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Nee Harry, ze zei ''potentieloos.''
ik heb liever dat ze tegen jou blijft klagen eigenlijk.
  maandag 11 juli 2005 @ 18:45:32 #214
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_28714253
quote:
Op maandag 11 juli 2005 17:12 schreef Johan_de_With het volgende:
Ja, ik ben er weer, ik was namelijk iets vergeten. Namelijk dat ik een neuroot ben die geen leven heeft.
Gadverdamme, zulke borderline-achtige zelfhaat zou ik van tvlxd verwachten...
pi_28714327
Spelletje.
  maandag 11 juli 2005 @ 19:15:57 #218
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28714330
quote:
Op maandag 11 juli 2005 17:37 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik mis aelly.
Wil je erover praten?
pi_28715164
quote:
Op maandag 11 juli 2005 19:10 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
pfff leuk is anders.

Volendam?
pi_28715296
quote:
Op maandag 11 juli 2005 19:42 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

pfff leuk is anders.

Volendam?
Ja, een van de bekendste slachtoffers van brandwonden... waarom kijkt iedereen zo verbaasd op? Zijn gewoon normale mensen.
pi_28715331
quote:
Op maandag 11 juli 2005 19:46 schreef pberends het volgende:
Ja, een van de bekendste slachtoffers van brandwonden... waarom kijkt iedereen zo verbaasd op? Zijn gewoon normale mensen.
Echt fijn is het niet om dat soort foto's te zien na het eten.

Brandwonden zijn echt afschuwelijk.
pi_28715393
quote:
Op maandag 11 juli 2005 19:48 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Echt fijn is het niet om dat soort foto's te zien na het eten.

Brandwonden zijn echt afschuwelijk.
Voor het eten wel dan?
pi_28715415
quote:
Op maandag 11 juli 2005 19:50 schreef pberends het volgende:
Voor het eten wel dan?
Nee

Maar ik schrok nog het meeste van Ivo Niehe. Smerige gluiperd
  maandag 11 juli 2005 @ 20:13:35 #224
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  maandag 11 juli 2005 @ 20:32:54 #225
89730 Drugshond
pi_28716661
Waarom hebben wij niet zulk soort meisjes in NL?
quote:
Op maandag 11 juli 2005 20:09 schreef djenneke het volgende:
omdat zulk soort meisjes niet op dit soort hollandse boeren vallen!
quote:
Op maandag 11 juli 2005 20:11 schreef Drugshond het volgende:
Nee die vallen sneller op negers met een grote lul....... heb je nou je zin
quote:
Op maandag 11 juli 2005 20:13 schreef djenneke het volgende:
aziaten vallen niet op negers
pi_28717568
Ja, stop maar weer, .
pi_28718046
Speciaal voor Hagenezen:
quote:
Sinds de Amerikaanse invasie in Irak zijn ongeveer 39.000 Irakezen gedood. Zij kwamen om het leven als gevolg van de strijd of door ander geweld.

Deze balans van een Zwitsers instituut, die maandag is gepubliceerd, is aanzienlijk hoger dan eerdere schattingen. Tot nu toe was in berekeningen sprake van tussen de ruim 22.000 tot bijna 26.000 burgerslachtoffers sinds de invasie in maart 2003.
.
pi_28718190
quote:
Op maandag 11 juli 2005 21:11 schreef Monidique het volgende:
Speciaal voor Hagenezen:
[..]

.
Echt boeiende cijfers kan ik dat ook niet noemen, hoeveel doden zijn er wel niet voorkomen omdat Saddam niet meer in power is?
  maandag 11 juli 2005 @ 21:23:37 #229
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28718475
quote:
Op maandag 11 juli 2005 20:58 schreef Monidique het volgende:
Ja, stop maar weer, .
You rang?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_28718541
quote:
Op maandag 11 juli 2005 21:15 schreef pberends het volgende:

[..]

Echt boeiende cijfers kan ik dat ook niet noemen, hoeveel doden zijn er wel niet voorkomen omdat Saddam niet meer in power is?
Nou, hoeveel? Hoe dan ook, deze cijfers zeggen op zich niet zoveel. Je moet weten hoeveel doden er vielen voordat de oorlog begon. Er zal ook wel geweld zijn geweest vóór de oorlog, toch? Dus... Maar goed, die vergelijking is gemaakt en toen kwam men ook op honderdduizend éxtra doden ten gevolge van deze oorlog. Doden door geweld, ziekte, honger, slechte hulp, you name it. Alleen zullen sommige mensen die niet graag zien dat de oorlog een ramp is, zeggen dat het wetenschappelijk onverantwoord is, dat het rapport politiek is, dat... etcetera...
  maandag 11 juli 2005 @ 21:39:02 #231
33189 RM-rf
1/998001
pi_28719001
quote:
Op maandag 11 juli 2005 21:15 schreef pberends het volgende:

[..]

quote:
US Government estimates a total of 300,000 murders
180,000 Kurds k. in Anfal
60,000 Shiites in 1991
50,000 misc. others executed
"Human rights officials" est.: 500,000
gemeten over de periode 1979-2003, 24 jaar kom je uit op zo'n 25.000 doden per jaar, waarbij heftige burgeroorlogen, zoals de zware represailles tegen de shiiten in 1991 en de kurden het merendeel uitmaken, ook de sterfte door het door corruptie geteisterde 'Food for oil'-programma worden over het algemeen als 'saddam-doden' geteld, terwijl ook om eerlijk te zijn de VN wel degelijk ook daarvoor verantwoordelijkeid zou moeten nemen ....

Dat Saddam weg is, is goed, hadden de amerikanen niet ingegrepen, had het Food for oil programma voortgeduurd en nog meer slachoffers gevergd... of de prijs (ook bv een geschatte 100.00 Irakezen die stierven tijdens de bevrijdingsoorlog) te hoog was, dat kan je moeilijk nu direkt bepalen... maar je kunt wel zeggen dat momenteel allerminst sprake is van een verbetering van de situatie in Irak .... hopelijk lukt het de Irakezen om de komende 5 jaar hun land op te bouwen en een toekomst te scheppen ....
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 11 juli 2005 @ 21:52:30 #232
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28719473
quote:
Op maandag 11 juli 2005 21:33 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Volgens mij interesseert het God niet of dat we wel of niet in hem geloven (als oppermachtig wezen heeft hij ons immers niet nodig) en derhalve interesseert het mij ook niet.
Omkering van .. de redenering.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_28719832
Ik denk idd dat God zich niet bekommert om Akkersloot
pi_28720499
quote:
De estafette van Jezus versus satan in house

Housemuziek aanbidt de duivel, meent stichting ’Naar House’. Daarom voert ze evangelisatie-acties bij houseparty’s. Trouw liep een nacht mee. ,,De Here Jezus huilt hierom.”

Zaterdagavond, kort voor middernacht. Rond de Amsterdam Arena drommen duizenden jongeren samen, allen in het wit gekleed voor het housefeest Sensation White (join the night, dress in white), een van de grootste in zijn soort. Het wit staat voor de liefdevolle sfeer die de organisatoren willen. Volgend weekend is het Sensation Black, met verplichte zwarte kledij.

,,Ze zijn leeg als ze naar binnen gaan”, zegt Arko van Houwelingen over de bezoekers. ,,En als ze weer naar buiten komen zijn ze beroofd.” Van Houwelingen (25) is vrijwilliger bij de werkgroep Hardinxveld van evangelisatiestichting ’Naar House’. Die trekt met een opvallende rode bus langs houseparty’s om de bezoekers te waarschuwen voor de gevaren van die muziek en om ’Jezus te promoten’. Op Van Houwelingens bodywarmer staat ’Get saved by Jesus Christ’. ,,Je wilt deze mensen de liefde van de Heer doorgeven.”

Het begon zo’n tien jaar geleden, op het hoogtepunt van de housemuziek. Een bezorgde vader besloot zijn zoon op een houseparty te bezoeken. Horen en zien verging de vader: harde, repeterende basdreunen, razendsnel wisselende lichteffecten, erotische videobeelden en openlijk drugsgebruik. Op de website van Naar House vertelt de vader: ,,De Here zei: ’Jij hebt mogen zien wat de satan hier doet. Maar niemand weet hier iets van. De regering niet, de media niet, de kerken niet. Wat ga jij hier aan doen?’”

Naar House geniet een aardige bekendheid onder housepartybezoekers. Voor aanvang spreken ze af bij de ’Jezus-bus’ en na afloop weten ze de gratis koffie en zoete lolly’s (drugsgebruikers hebben behoefte aan suiker) te vinden. Aan die lolly’s zit een papiertje met het adres van Naar House en de tekst: ’Jezus zegt: bij mij zul je rust vinden’.

Zondagnacht, halfeen. De vrijwilligers uit Hardinxveld, die sinds acht uur aanwezig waren, krijgen aflossing van Sliedrechters. Er wordt ’overgedragen’: voor de bus gaan de evangelisten in een kring staan en bidden: ,,Grote, machtige Here Jezus, wilt u ons stuwen met de Heilige Geest. Wij willen uw heerlijkheid proclameren op dit veld, want eens zal ieder u ontmoeten, als rechter of als redder.”

,,Op een houseparty zoeken mensen vrede en rust”, zegt vrijwilliger Joost (28). ,,Maar wereldse lol is tijdelijk”, vult Rogier (23) aan. ,,De vreugde die God geeft is eeuwig.” Volgens Rogier zijn veel mensen ’doelloos’. ,,Dronken worden en gek doen zien ze als ultiem genot. Maar het is najagen van wind.”

Het is statistisch onvermijdelijk dat er onder de tienduizenden partygangers christenen zijn, beseft Rogier ook. ,,Maar zij hebben nog niet volledig voor God gekozen. Niet alles wat hier gebeurt, is zuiver.” ,,Van die dreunende muziek krijg je impulsen in je hoofd”, vertelt Petter (31). ,,Het is gewoon gif. Je ziel gaat te gronde. Dat wil je toch niet?” Sinds twee jaar werkt Peter voor Naar House. ,,Het is mijn lust en mijn leven, want ik zie veel mensen tot God komen.” De aanblik van sommige bezoekers van housefeesten emotioneert Peter. ,,Dan sta ik te huilen. Omdat ik weet dat de Here Jezus hier ook om huilt.”

Drie uur. Bij uitgang C van het voetbalstadion zijn vrijwilligers Kees en Joke in een gesprek met de vrienden Gerben en Gerwin die net van het feest komen. ,,Ik weet niet of dit het moment is om hierover na te denken”, zegt Gerwin als Kees hem een foldertje overhandigt. ,,En wat moet ik hier eigenlijk mee?” Kees: ,,Lezen en in je opnemen.”

,,Ze roepen hier gewoon satan op”, zegt Joke tegen Gerben, en geeft hem een lollie. Met zijn tanden scheurt Gerben het cellofaantje los, spuugt het op de grond. Joke raapt het weer op, Gerben heeft het aangehechte papiertje niet gelezen. Joke: ,,Er is maar één God.” Gerben: ,,Dat zeggen alle godsdiensten en zo krijg je oorlog.” Joke lijkt uit het veld geslagen, kijkt naar haar collega. ,,Help me, Kees.”

De beide vrienden hebben genoten van het feest. ,,Met veertigduizend mensen in het wit, dat is uniek. Je voelt een enorme verbondenheid.” De evangelisatie-actie van Naar House verrast Gerwin. ,,Ik kom om drie uur ’s nachts lam naar buiten en dan vragen ze wat ik van Jezus vind.” Gerben: ,,Ik vind het wel knap wat ze doen. Maar het resultaat is nul, vrees ik.” En de suggestie dat in het stadion de duivel wordt aanbeden? Gerwin: ,,Bedoelen ze daarmee dat er veel mooie meiden rondlopen?”

Die (schaarsgeklede) ’mooie meiden’ heeft Naar House’er Joost ook opgemerkt. ,,Satan maakt lustgevoelens wakker. Hoe die vrouwen erbij lopen... en de mannen zitten er als hijgende honden achteraan. Je beleeft hier intens hoe het is om God kwijt te zijn.”

Maar wat is nu precies ’duivels’ aan housemuziek? ,,Dansen op muziek vindt God op zich prachtig”, begint vrijwilliger Kees. ,,En in sommige kerken staan drumstellen die bijna dezelfde ritmes produceren. Het gaat om wat de dj’s tussendoor zeggen, bijvoorbeeld: ’Follow the devil’.” Joost: ,,Deze housemuziek spreekt jongeren aan. Ouderen luisteren liever naar Frans Bauer. Ze besteden daar zóveel tijd aan, allemaal door satan gebruikt om je weg te houden bij God. En popsterren worden vereerd als afgoden. Wie dien je, dát is de vraag.”

Halfvijf zondagochtend. Het wordt licht. Meeuwen scharrelen tussen plastic bekertjes, flyers van aanstaande housefeesten en her en der een foldertje van Naar House. De evangelisten uit Sliedrecht worden op hun beurt afgelost door een groep uit Giessenburg. ,,Het is een vrij rustig feest”, wordt de Giessenburgers geïnstrueerd. ,,Mensen komen redelijk normaal weer naar buiten. Als ze pillen hebben gebruikt, staan ze meer open voor ons. En het weer is eigenlijk ook te goed, ze komen niet zitten.”

,,Het viel mee vanavond”, zegt Jan, werkgroepleider van de Sliedrechters. ,,Volgende weekeinde, op Sensation Black, zal satan pas echt zijn werk doen.” Thuis zullen de Naar House’ers uit Sliedrecht eerst samen de afgelopen avond evalueren. ,,We eten soep en danken de Heer”, vertelt Jan. ,,Daarna gaat ieder naar huis. Zelf pak ik voor het slapengaan nog even een pilsje om bij te komen.” Het evangelisatiewerk bij houseparty’s houdt hem ’gelukkig’ niet uit de slaap, zegt Jan. ,,Maar de dag na zo’n actie ben ik geestelijk helemaal leeg.”

Kankajodeeeh
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_28720669
De Naar House bus heb ik meerdere keren gezien.

Een ex-collega van me was vrijwillger op die bus. Raar volk
  maandag 11 juli 2005 @ 22:46:38 #236
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_28721551
Zojuist een moslim op TV (NOVA, ned 3) met de tekst, "tja had theo maar niet over onze gods dienst moeten lullen".

Zo'n mening is natuurlijk geen openbaring als je het vraagt aan de gemiddelde moslim, die je tevens het gemiddelde van de getallenreeks 4, 5, 6 niet kan vertellen.
pi_28722103
Dan ga ik maar naar bed. .
  maandag 11 juli 2005 @ 23:09:00 #238
89730 Drugshond
pi_28722334
Nova Ned 3 "
Hans Couzy : "Die zwarte bladzijde in Srebrenica hebben we ons zelf aan laten praten door de politiek" (Pronk was de eerste die over Genocide sprak).
Hij gaf ook helemaal geen ruk om de herdenkingsdienst, er zijn ook belangrijkere zaken in het leven.

Hmmzzzz...... en zo iemand kan dus "generaal" worden.
pi_28723415
Bevelhebber is toch wat anders dan generaal

Maar het was wel een beetje laf. Alle schuld afschuiven
Ik denk overigens dat Nederland geen excuses hoeft aan te bieden. De schuld ligt bij de Serviërs niet bij de Nederlanders. Het enige wat Nederland eventueel verwijt kan worden is nalatigheid maar dat is heel iets anders dan schuld.
  maandag 11 juli 2005 @ 23:51:34 #240
89730 Drugshond
pi_28723541
quote:
Lastpak: Het dwarse kenmerkte Couzy's hele periode als bevelhebber (1992-1996). Het leverde hem de bijnamen lastpak-generaal en generaal Blindganger op. Couzy vond zichzelf niet lastig. "Ik ben geen lastpak in de zin van dwars of tegendraads. Ik sta voor goede beslissingen voor mijn bedrijf en het personeel. Daar kan ik heel vasthoudend in zijn'', zei hij bij zijn vertrek.
  maandag 11 juli 2005 @ 23:52:20 #241
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28723557
quote:
Op maandag 11 juli 2005 23:51 schreef Drugshond het volgende:

[..]
Heel triest.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 03:24:05 #242
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28726812
quote:
Op maandag 11 juli 2005 22:46 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Zojuist een moslim op TV (NOVA, ned 3) met de tekst, "tja had theo maar niet over onze gods dienst moeten lullen".
Meteen oppaken zo'n gast en 5 keer van de trap af laten vallen, me dunkt. Waarom gebeurt dat niet
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_28727376
Omdat niet heel Nederland zo'n grote piemol heeft als jij, Lemmeb.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  dinsdag 12 juli 2005 @ 06:55:54 #244
89730 Drugshond
pi_28727542
quote:
Op maandag 11 juli 2005 23:09 schreef Drugshond het volgende:
Nova Ned 3 "
Hans Couzy : "Die zwarte bladzijde in Srebrenica hebben we ons zelf aan laten praten door de politiek" (Pronk was de eerste die over Genocide sprak).
Hij gaf ook helemaal geen ruk om de herdenkingsdienst, er zijn ook belangrijkere zaken in het leven.

Hmmzzzz...... en zo iemand kan dus "generaal" worden.
Over die man heb ik een keer soep gemorst
  dinsdag 12 juli 2005 @ 07:39:48 #246
89730 Drugshond
pi_28727710
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 07:39 schreef Drugshond het volgende:

[..]

vertel ?
Na een mislukte cariere als dienstplichtig chaufeur mocht ik de rest van mijn diensttijd volmaken als hofmeester (ober) op kazerne Lauwersmeer, ook wel bekend als kazerne 'van der Valk'

foto ter illustratie

geweldig vakantiekamp

Daar kwamen op een middag Couzy plus nog een paar hooggeplaatste millitairen ook van marine en luchtmacht langs voor een lunch waarbij ik voor de bediening verantwoordelijk was. Bij het opdienen van de soep ging het mis, Couzy stootte mij aan toen ik net bezig was op bij hem soep in zijn bord te mikken en kreeg zo een gedeelte over zich heen.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 08:39:49 #248
89730 Drugshond
pi_28728303
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 08:39 schreef Drugshond het volgende:
lachen.....
Het ergste is nog dat deze bobo's in hun eigen helicopter gebracht werden, ruim een uur kwamen lunchen en er gelijk weer vandoor gingen. Geld was er blijkbaar nog genoeg in 93.
pi_28730363
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 09:07 schreef Chewie het volgende:

[..]

Het ergste is nog dat deze bobo's in hun eigen helicopter gebracht werden, ruim een uur kwamen lunchen en er gelijk weer vandoor gingen. Geld was er blijkbaar nog genoeg in 93.
leuk verhaal . Ach defensie, het gaat nu iets beter, is altijd al erg goed geweest in geld uitgeven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')