Precies zo is het maar net.quote:Op zondag 10 juli 2005 21:31 schreef trith het volgende:
Stom topic, er is zat werk alleen wil men geen 'minder' werk doen.
Randstad. Ervaring?quote:Op zondag 10 juli 2005 21:20 schreef edje34 het volgende:
dat was zeker randstad of start uitzenburo??
ALS dat al waar zou zijn (wat niet het geval is, lees de eerdere topics maar door), zou dat dan zo raar zijn? Mensen hebben geld en tijd in een opleiding gestopt, om wat voor reden dan ook. Die mensen willen dus werk in die richting. Als jij eindelijk van de basisschool af bent (waar je nu volgens mij in groep 3 zit, getuige je domme opmerking) en je gaat doorleren voor (ik noem maar iets) accountant. Je komt van de opleiding af en je gaat solliciteren. Dan zul je toch ook gaan zoeken naar een baan als accountant? En niet naar een baan als plantsoenmedewerker?quote:Op zondag 10 juli 2005 21:31 schreef trith het volgende:
stom topic, er is werk zat, alleen wil men geen hoger opgeleiden aannemen voor 'minder' werk....quote:Op zondag 10 juli 2005 21:31 schreef trith het volgende:
Goed gesprokenquote:Op maandag 11 juli 2005 07:56 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
ALS dat al waar zou zijn (wat niet het geval is, lees de eerdere topics maar door), zou dat dan zo raar zijn? Mensen hebben geld en tijd in een opleiding gestopt, om wat voor reden dan ook. Die mensen willen dus werk in die richting. Als jij eindelijk van de basisschool af bent (waar je nu volgens mij in groep 3 zit, getuige je domme opmerking) en je gaat doorleren voor (ik noem maar iets) accountant. Je komt van de opleiding af en je gaat solliciteren. Dan zul je toch ook gaan zoeken naar een baan als accountant? En niet naar een baan als plantsoenmedewerker?
Het ligt echt niet aan de werkzoekenden. Iedereen die begint met werken, zal een baan zoeken in zijn of haar opleidingsrichting. Maar na verloop van tijd, als dat niet lukt, zal iedereen genoegen gaan nemen met andere banen. Het probleem is dan alleen dat de werkgevers dan dwars gaan liggen en mensen gaan afwijzen op basis van opleiding (te hoog, te anders) of andere criteria (die ze weliswaar niet mogen noemen [leeftijd, geslacht], maar die wel degelijk doorslaggevend zijn bij, ik schat, 75% van de openstaande vacatures).
Is dat die kutsite van het CWI?quote:Op maandag 11 juli 2005 21:06 schreef Tasha het volgende:
Ik zeg het nog maar eens, de werkverkenner van het CWI op werk.nl. Voor alle vacatures die NIET in je lijst voorkomen. En niet schrikken van het hoge aantal.
Ja, als je een vrouw van net 22 bent wel, ja....quote:Op maandag 11 juli 2005 16:02 schreef Faithz het volgende:
UItzendbureau's
Bellen, cv sturen, bellen, bellen, bellen, bellen. En blijven bellen. Je maakt ze gillend gek maar bij de eerste de beste vacature denken ze aan JOU!
Ervaring
Erm jaquote:Op dinsdag 12 juli 2005 07:50 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Ja, als je een vrouw van net 22 bent wel, ja....
Dat is wel heel vaak het geval valt mij op.quote:Op zondag 10 juli 2005 21:31 schreef trith het volgende:
Wat een onzin. Hoe vaak moet er nu nog gezegd worden 'lees de vorige topixs eens'? Men geeft duidelijk aan, dat men eigenl;ijk alles wil aanpakken, maar gewoon de kans niet krijgt. Ik solliciteer al 3 jaar onder mijn niveau en heb nog steeds niets anders.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 08:32 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Dat is wel heel vaak het geval valt mij op.
Ken een boel mensen die niet werken, maar wel zouden kunnen.
En maar klagen dat er geen werk is. BS. Ze willen gewoon niet.
Maar goed, ze moeten het ook zelf maar weten. Ik hoop dat de overheid gauw wakker wordt en deze mensen hun uitkering ed. ontzegd.
Commercieel-administratief (binnendienst, office-manager, customer care). Ik heb daar geen opleiding in, wel 10 jaar werkervaring.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 09:21 schreef Faithz het volgende:
Wat voor banen zoeken jullie allemaal?
QED.quote:Ik ben via een uitzendbrueau heel erg goed terecht gekomen bij een bedrijf. Maar ik weet dat sommige uitzendbureau's al erg moeilijk doen als je nog maar 20 bent.. dus kan me voorstellen wat ze zeggen als je 30+ bent..
Misschien is http://www.triasjob.nl iets voor jouquote:Op dinsdag 12 juli 2005 09:28 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Commercieel-administratief (binnendienst, office-manager, customer care). Ik heb daar geen opleiding in, wel 10 jaar werkervaring.
[..]
QED.
Hoezo, mag je niet blijven?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 09:42 schreef Kaap het volgende:
Ik heb zelf ook 2 jaar in zon traject gezeten. Ondertussen werkte ik in de schoonmaak. Eindelijk een baan in de ICT gevonden en ga nu mijn 3de jaar in. Volgend jaar helaas weer solliciteren.
Maar idd, die site van het CWI is echt te kut gewoon. Wil je een bepaalde functie in een vakgebied invullen, kan je kiezen uit honderden verwoordingen. Zoekresultaten: 75 waarvan 73 van 1 of ander bedrijf die internationaal werven. DOH.
He, die is goed. En Den Bosch is prima. Ik woon in Ossquote:Op dinsdag 12 juli 2005 09:32 schreef Faithz het volgende:
[..]
Misschien is http://www.triasjob.nl iets voor jou
edit in 's hertogenbosch btw
Komen vooral de wat minder jongemensen vandaan en zit in de richting die jij zoekt.
Quod erat demonstrandum - Hetgeen te bewijzen viel. M.a.w.: Dat zei ik toch?quote:Enne QED
Jaja, niet aan gedacht dat er ook nog oudere mensen zijn enzoquote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:26 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
He, die is goed. En Den Bosch is prima. Ik woon in Oss
[..]
Quod erat demonstrandum - Hetgeen te bewijzen viel. M.a.w.: Dat zei ik toch?
Zelf eens bellen?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:11 schreef PDOA het volgende:
Is het normaal dat men nog steeds niks heeft gehoord van het uitzendbureau, 3 dagen na het 'ontslag' (ik zat nog in mijn proefperiode)? Niet dat ik er op zit te wachten, want ik weet 99% zeker dat ze de schuld op mij zullen afschuiven (wat niet het geval is: zie eerdere posts) ipv toe te geven dat het bedrijf misschien wel eens diegene is die fout zou kunnen zitten...
zelf langsgaan en je verhaal doen, dan maak je de beste indruk, en bieden ze je wel weer wat anders aan...quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:11 schreef PDOA het volgende:
Is het normaal dat men nog steeds niks heeft gehoord van het uitzendbureau, 3 dagen na het 'ontslag' (ik zat nog in mijn proefperiode)? Niet dat ik er op zit te wachten, want ik weet 99% zeker dat ze de schuld op mij zullen afschuiven (wat niet het geval is: zie eerdere posts) ipv toe te geven dat het bedrijf misschien wel eens diegene is die fout zou kunnen zitten...
Ja ik heb werk in mijn vakgebied heb automatisering / administratief gedaan en dat doe ik dus nu ook als functie bij een energie maatschappij. (geen nuon of een essent)quote:Op dinsdag 12 juli 2005 08:48 schreef Petra76 het volgende:
Ik ben benieuwd of de mensen hier die beweren dat 'er genoeg werk is', zelf wel allemaal werk in hun eigen vakgebied hebben of misschien nog studerend zijn. Anders is het wel heel makkelijk praten. En dan zou ik toch graag horen hoe zij dan wel aan die ene leuke baan zijn gekomen...
Als je de topics gelezen had, had je geweten dat ik gewoon werk heb op dit moment, alleen op zoek ben naar iets dichter bij huis...quote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:34 schreef Faithz het volgende:
[..]
Misschien heb je succes bij Trias. Kunt ook een paar dagen per week gaan werken als dat mogelijk is. Ineens weer vol 40 uur werken kan misschien zwaar vallen.
Toch niet Eneco he? Daar heb ik namelijk ook nog een paar maanden gewerkt een tijdje terug...quote:Op dinsdag 12 juli 2005 17:58 schreef dewaal het volgende:
[..]
Ja ik heb werk in mijn vakgebied heb automatisering / administratief gedaan en dat doe ik dus nu ook als functie bij een energie maatschappij. (geen nuon of een essent)
Ik ook wat een waardeloze werkgever zeg.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:58 schreef PDOA het volgende:
[..]
Toch niet Eneco he? Daar heb ik namelijk ook nog een paar maanden gewerkt een tijdje terug...
Maar?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 21:54 schreef komrad het volgende:
hier maar weer eens melden hoewel ik gewoon werk heb
topicpost zonder functionele toevoegingquote:Op dinsdag 12 juli 2005 21:54 schreef komrad het volgende:
Tsja, ik denk dat ik het dan maar in mijn CV zet. Het is tot nu toe mijn enige referentie (heb nog niet zoveel werkervaring) maar wil niet overkomen alsof men echt die persoon moet bellen om hen te vertellen wat mijn kwaliteiten zijn. Wil het meer presenteren als een eventuele optie, en als extra aandachtspunt in mijn CV.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:07 schreef komrad het volgende:
ik zou het af laten hangen van het belang dat je aan de referentie hecht. veel belang is in de brief, minder belang is in cv
Ben je weer op zoek?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 21:54 schreef komrad het volgende:
Ten eerste van harte gefeliciteerd uiteraard!!quote:Op woensdag 13 juli 2005 11:36 schreef clauwheee het volgende:
Ik ben vorige week afgestudeerd en druk op zoek naar werk. Via uitzendbureaus, via internet, via viaTot nu toe drie afwijzigingen gehad (te weinig ervaring) en heb nu nog 2 lopen. Ok, ik ben nog maar een dikke week bezig maar ik hoop snel iets te vinden
Ik ben maandag ook naar het CWI geweest, maar daar keken ze me zoaan. Als in wat doe jij hier
Dankjewel!quote:Op woensdag 13 juli 2005 12:29 schreef vaio het volgende:
[..]
Ten eerste van harte gefeliciteerd uiteraard!!
Met het CWI heb ik zelf geen ervaring, maar genoeg personen die posten wel.. dus die zullen je vast wel van tips kunnen voorzien. Ik ben zelf nu via een uitzendbureau aan het werk en vanuit hier ben ik ook her en der aan het solliciteren. Belangrijk van het proberen werk te krijgen via een uitzendbureau, naar mijn mening, is stel je actief op. Laat ze merken dat je graag werken wilt en laat vaak en veel van je horen....
Succes in ieder geval, ook met je lopende sollicitaties
Communicatiequote:Op woensdag 13 juli 2005 13:46 schreef Koningin het volgende:
clauwheee, wat heb je gestudeerd?
Oke word vervolgdquote:Op woensdag 13 juli 2005 14:19 schreef Koningin het volgende:
Edje, ik zou de situatie gewoon uitleggen. Misschien kunnen zij er een mouw aan passen.
Je begint net zo enthousiast als ik nu ongeveer een half jaar geleden. Ik heb Nederlands gestudeerd, en probeer me ook in de wereld van tekstschrijvers en communicatiemedewerkers te begeven.quote:
Tja ik ben enthousiast en positief, volgens mij werkt dat het beste. Ik begeef me niet alleen in de wereld van tekstschrijvers en communicatiemedewerkers, want inderdaad, dat is vooral in de randstad, en niet hier in Groningenquote:Op woensdag 13 juli 2005 15:09 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Je begint net zo enthousiast als ik nu ongeveer een half jaar geleden. Ik heb Nederlands gestudeerd, en probeer me ook in de wereld van tekstschrijvers en communicatiemedewerkers te begeven.
Waar kom je vandaan? Ik heb namelijk het idee dat er in de Randstad veel meer te vinden is op dit gebied dan in de omgeving Nijmegen.
Succes!quote:Op woensdag 13 juli 2005 15:19 schreef djenneke het volgende:
ik ben weer druk bezig met solliciteren. Vorige week ben ik gebeld, ze hadden mijn c.v. op internet gevonden. Daar hoor ik volgende week meer over. Ik ben benieuwd. Verder via een vriend een sollicitatie gestuurd. Kijken of daar wat uitkomt....
nadeel: het is beiden behoorlijk endje rijden...
voordeel: 1. het is werk 2. het is leuk 3. het is op mijn niveau 4. duimen!!
Deze reeks is ooit begonnen met iemand die gek werd door het maar niet kunnen vinden van werk.... dus vandaar...quote:Op woensdag 13 juli 2005 15:26 schreef clauwheee het volgende:
Ik vind de titel van dit topic trouwens erg suggestief. Waarom niet gewoon 'Werk zoeken en solliciteren' ofzo?
waar ben je dan precies naar op zoek?quote:Op woensdag 13 juli 2005 15:21 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Tja ik ben enthousiast en positief, volgens mij werkt dat het beste. Ik begeef me niet alleen in de wereld van tekstschrijvers en communicatiemedewerkers, want inderdaad, dat is vooral in de randstad, en niet hier in Groningen
Ik kijk naar vanalles, functies in mijn vakgebied (startersfuncties, want geen ervaring), intercedent, overheid, onderwijs..maar wel in de provincie Groningen/kop van Drenthe.quote:Op woensdag 13 juli 2005 15:50 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
waar ben je dan precies naar op zoek?
Ja hoor, knul. Voor jou wel.quote:Op woensdag 13 juli 2005 15:22 schreef _The_General_ het volgende:
Werk genoeg, als je wilt werken. En anders begin je voor jezelf!
Als ik word aangenomen moet ik naar Dinteloord is maar een 1/2 uurtje gelukkig.quote:Op woensdag 13 juli 2005 15:19 schreef djenneke het volgende:
nadeel: het is beiden behoorlijk endje rijden...
voordeel: 1. het is werk 2. het is leuk 3. het is op mijn niveau 4. duimen!!
en... daar al gesolliciteerd?quote:Op donderdag 14 juli 2005 12:44 schreef PDOA het volgende:
Ik heb een keer op school zo'n test gedaan wat je precies wilde doen later en daar kwam uit dat ik groenteman moest worden...
quote:Op donderdag 14 juli 2005 12:44 schreef PDOA het volgende:
Ik heb een keer op school zo'n test gedaan wat je precies wilde doen later en daar kwam uit dat ik groenteman moest worden...
En waarom?? wil het niet zo lukken....?quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:49 schreef Sovereign het volgende:
Ik ga maar een uitkering aanvragen denk ik.![]()
Papi is geen beroepstest, maar test op zaken zoals werkinzet, persoonlijk affiniteit, behoeften, prestatieorientatie... dat soort dingen...quote:Op donderdag 14 juli 2005 12:58 schreef vaio het volgende:
[..]
Dat had je vast verwacht.....
![]()
Laten we maar hopen voor dat bedrijf dat er bij mij niet zoiets uitkomt. Beetje zonde van de tijd en moeite om me dan nog een gesprek met me te voeren als blijkt uit de test dat ik maar kassajuf ofzo moet worden....
Ow oeps... had het verhaal van PDOA niet zo goed doorgelezen, dacht dat ie dezelfde test had gedaan.quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:56 schreef djenneke het volgende:
[..]
Papi is geen beroepstest, maar test op zaken zoals werkinzet, persoonlijk affiniteit, behoeften, prestatieorientatie... dat soort dingen...
Zou je denken?quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:51 schreef vaio het volgende:
En waarom?? wil het niet zo lukken....?
Tsja je weet het maar nooit.....Maar succes er dan maar mee, hoop voor je dat het niet te lang gaat duren en dat je alsnog snel werk vindt.quote:
Ben je (weer) werkloos dan? Dacht dat je een tijdje terug een baan had gevonden.quote:Op donderdag 14 juli 2005 16:45 schreef edje34 het volgende:
Vanochtend op sollicitatiegesprek geweest,heb er een goed gevoel aan overgehouden.
Gesprek verliep vlotjes en zonder al tevéél vragen.
Woensdag hoor ik of ik door ben voor een tweede gesprek.
We wachten af.
Tja, dat hoop ik ook, maar mijn reserves zijn op.quote:Op donderdag 14 juli 2005 15:15 schreef vaio het volgende:
Tsja je weet het maar nooit.....Maar succes er dan maar mee, hoop voor je dat het niet te lang gaat duren en dat je alsnog snel werk vindt.
Juist ja.quote:Op donderdag 14 juli 2005 21:39 schreef komrad het volgende:
wennen aan werken hehe
ik noem het gewoon werken voor je bijstanduitkering
dat doe je goedquote:Op donderdag 14 juli 2005 21:54 schreef PDOA het volgende:
Schiet lekker op: net 4 dagen werkloos en dinsdag alweer een sollicitatie!
Wegens reoranistie moesten er 15 man eruit waaronder ik,was er weer als laatste bijgekomen he.quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:53 schreef PDOA het volgende:
[..]
Ben je (weer) werkloos dan? Dacht dat je een tijdje terug een baan had gevonden.
Sorry hoor, 10 jaar geleden zonder diploma van school, geen week werkenloos geweest. En helemaal geen verkeerde banenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 08:54 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Wat een onzin. Hoe vaak moet er nu nog gezegd worden 'lees de vorige topixs eens'? Men geeft duidelijk aan, dat men eigenl;ijk alles wil aanpakken, maar gewoon de kans niet krijgt. Ik solliciteer al 3 jaar onder mijn niveau en heb nog steeds niets anders.
Het heeft helemaal geen fluit te maken met 'niet willen'. Dit land is gewoon diploma-geil en discriminerend. Men wil jonge mensen (liefst vrouwen), want die zijn goedkoop en de rest kan het gewoon schudden. Het is tekenend genoeg, dat uitzendburo's je zelfs niet (of pas na veel aandringen en dan nog met de opmerking "verwacht er maar niets van") inschrijven als je 30+ bent, lijkt me.
Ja, en? (Het feit dat je 'werkenloos' schrijft, leidt mij niet tot de conclusie dat je werkt in een functie, waarbij het iets moeilijker is om aan de bak te komen. Waarschijnlijk doe je iets met praktijkwerk? Electro of zo? Daar is men nu eenmaal wat meer gericht op werkervaring. In de commercie en aanverwante wil men papiertjes zien, zelfs voor de jobs die een getrainde baviaan met 1 vinger in zijn neus nog kan uitvoeren.). Bovendien, 10 jaar geleden van school, dan was je, wat, 16? Ben je nu 26. Zit je nog redelijk in de leeftijdscategorie, waar nog hoop voor is. Ik zou dat soort geintjes maar niet meer uithalen als je de 30 gepasseerd bent. Dan heb je toch echt een probleem.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 07:46 schreef Duracell het volgende:
[..]
Sorry hoor, 10 jaar geleden zonder diploma van school, geen week werkenloos geweest. En helemaal geen verkeerde banenNooit ontslagen, altijd ontslag genomen voor ik wat anders had. Geen probleem.
En ja, ik doe (nu)wat ik wil doen
Ik schrijf 'werkenloos' omdat het 8 uur in de ochtend op een forum is. Ga nu niet gissen naar wat ik doe en helemaal niet wat ik wel en niet kan uithalen. Want je zit er behoorlijk naast. Misschien is het de regio waar je zit, maar hier is voor iedereen werk zat.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 07:52 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Ja, en? (Het feit dat je 'werkenloos' schrijft, leidt mij niet tot de conclusie dat je werkt in een functie, waarbij het iets moeilijker is om aan de bak te komen. Waarschijnlijk doe je iets met praktijkwerk? Electro of zo? Daar is men nu eenmaal wat meer gericht op werkervaring. In de commercie en aanverwante wil men papiertjes zien, zelfs voor de jobs die een getrainde baviaan met 1 vinger in zijn neus nog kan uitvoeren.). Bovendien, 10 jaar geleden van school, dan was je, wat, 16? Ben je nu 26. Zit je nog redelijk in de leeftijdscategorie, waar nog hoop voor is. Ik zou dat soort geintjes maar niet meer uithalen als je de 30 gepasseerd bent. Dan heb je toch echt een probleem.
En 1 voorbeeld van het tegendeel ontkracht de algemene trend niet, hoor. Als je de topics hiervoor doorleest, zul je zien, dat de meeste mensen die hier reageren, duidelijk aangeven, dat zij alles maar dan ook alles willen aanpakken, maar gewoon de kans niet krijgen.
Wat doe je dan?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 08:11 schreef Duracell het volgende:
[..]
Ik schrijf 'werkenloos' omdat het 8 uur in de ochtend op een forum is. Ga nu niet gissen naar wat ik doe en helemaal niet wat ik wel en niet kan uithalen. Want je zit er behoorlijk naast. Misschien is het de regio waar je zit, maar hier is voor iedereen werk zat.
Waarom? Voor bepaalde groepen mensen (mannen, 30+ers en combinaties daarvan) IS er gewoon geen werk.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 08:15 schreef Duracell het volgende:
Misschien is de topictitel ook vragen om reactie
Waarom is er geen werk![]()
Net zoals al gezegd werd kun je in een bepaalde branche terecht gekomen zijn waar je met ervaring een heel eind komt. En dan heb je het goed getroffen!quote:Op vrijdag 15 juli 2005 08:15 schreef Duracell het volgende:
Misschien is de topictitel ook vragen om reactie
Waarom is er geen werk![]()
ik hoop dat je je antwoorden een beetje gespreid hebt, zodat alles een keer aan bod is gekomen... (ik had je gewaarschuwdquote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:08 schreef vaio het volgende:
Nou heb net die ellendige PAPI test gedaan....
Wat een rot test zeg! Je moet telkens kiezen uit twee stellingen waarvan jij vindt welke het best bij jou past in een werksituatie. Meestal kon ik nauwelijks kiezen omdat ik beide wel vond passen of juiste beide niet. Enkele voorbeelden van te kiezen stellingen:
Ik wil mensen vertellen hoe ze iets moeten doen
Ik wil de beste zijn in wat ik doe
Ik houd ervan mijn emoties te tonen
Ik vermijd het soms om een plan op te stellen
Ik werk gewoonlijk hard
Ik denk creatief
En ga zo maar door... Ben heel erg benieuwd dinsdag naar wat voor een conclusies ze gaan trekken uit mijn gegeven antwoorden.
quote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:31 schreef djenneke het volgende:
[..]
ik hoop dat je je antwoorden een beetje gespreid hebt, zodat alles een keer aan bod is gekomen... (ik had je gewaarschuwd)
En natuurlijk is de economie 10 jaar lang hetzelfde gebleven. Je reactie slaat als een lul op een drumstel.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 07:46 schreef Duracell het volgende:
[..]
Sorry hoor, 10 jaar geleden zonder diploma van school, geen week werkenloos geweest. En helemaal geen verkeerde banenNooit ontslagen, altijd ontslag genomen voor ik wat anders had. Geen probleem.
En ja, ik doe (nu)wat ik wil doen
Hoe denk je over callcenterwerk. Over het algemeen kijken ze daar niet zo naar zaken als leeftijd/geslacht/te hoge opleiding.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 10:19 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Waarom? Voor bepaalde groepen mensen (mannen, 30+ers en combinaties daarvan) IS er gewoon geen werk.
Mocht ik werkloos worden, dan zal ik daar zeker aan denken. Maar op dit moment zoek ik iets intelligenter werk, ook al is het onder mijn niveau. Het gaat me er vooral om dat het dichter bij huis is dan de 100 km die ik nu elke dag heen en weer rijd.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 17:16 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Hoe denk je over callcenterwerk. Over het algemeen kijken ze daar niet zo naar zaken als leeftijd/geslacht/te hoge opleiding.
Daar gaan ze zogenaamd je hele persoonlijkheid op de werkvloer uit destilleren. Ik heb de afgelopen maanden een aantal van deze testjes gedaan, en er komt geen tegengestelde persoonlijkheid uit, maar sommige kenmerken worden overdreven, of blijven onderbelicht naar mijn mening.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:08 schreef vaio het volgende:
Nou heb net die ellendige PAPI test gedaan....
Wat een rot test zeg! Je moet telkens kiezen uit twee stellingen waarvan jij vindt welke het best bij jou past in een werksituatie. Meestal kon ik nauwelijks kiezen omdat ik beide wel vond passen of juiste beide niet. Enkele voorbeelden van te kiezen stellingen:
Ik wil mensen vertellen hoe ze iets moeten doen
Ik wil de beste zijn in wat ik doe
Ik houd ervan mijn emoties te tonen
Ik vermijd het soms om een plan op te stellen
Ik werk gewoonlijk hard
Ik denk creatief
En ga zo maar door... Ben heel erg benieuwd dinsdag naar wat voor een conclusies ze gaan trekken uit mijn gegeven antwoorden.
Probeer dan vooral via instanties als Randstad Callflex, of gespecialiseerde uitzendbureaus daar binnen te komen. Dan kom je waarschijnlijk bij een wat groter bedrijf met een inbound callcenter afdeling, gewoon de helpdesk zeg maar.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 17:16 schreef flugeltje het volgende:
Hoe denk je over callcenterwerk. Over het algemeen kijken ze daar niet zo naar zaken als leeftijd/geslacht/te hoge opleiding.
Hoezo zou call-center werk niet intelligent zijn? Ik werkte op een schade-afdeling bij een verzekeringsmaatschappij. Dat is dan wel een call-center maar mijn hersens werden behoorlijk geprikkeld. Mijn man is meester in de rechten en werkt bij een rechtsbijstandverzeraar. Ook op een call-center... Is niet zo dat er alleen maar typgeiten op een dergelijke afdeling werken hoor....quote:Op vrijdag 15 juli 2005 17:40 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Mocht ik werkloos worden, dan zal ik daar zeker aan denken. Maar op dit moment zoek ik iets intelligenter werk, ook al is het onder mijn niveau. Het gaat me er vooral om dat het dichter bij huis is dan de 100 km die ik nu elke dag heen en weer rijd.
Zolang je niet met tegenzin naar je werk gaat is ervaring opdoen meer dan 'een tijdelijke oplossing'! Met een krappe arbeidsmarkt kiest iedere werkgever (behalve in startersfunctie, maar hoeweinig zijn er daar maar van) voor iemand die in het verleden heeft bewezen een behoorlijk werknemer te zijn boven iemand met wie het maar afwachten is.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:03 schreef _Arual_ het volgende:
Het is werk dat ik erg leuk vind om te doen. Waar krijgt een startende tekstschrijver de gehele regie over twee boekjes? Plus dat het goed op mijn CV staat!
Je hebt werk om niet te verhongeren, je hebt werk die aansluit op de richting van je opleiding en je hebt werk die aansluit op het niveau van je opleiding. Een juiste combinatie van die laatste twee is erg lastig.quote:Op zondag 17 juli 2005 15:58 schreef dewaal het volgende:
zie je er is werk genoeg.
De combi ontbreekt vooralsnog. Maar ik ben 23, voor hetzelfde geld was ik op mijn 26e pas afgestudeerd. Dus laat mij nog maar even aankloten. Ik zie het als een goede verlenging van mijn studie, een werkervaringsplaats.quote:Op zondag 17 juli 2005 16:48 schreef Stpan het volgende:
[..]
Je hebt werk om niet te verhongeren, je hebt werk die aansluit op de richting van je opleiding en je hebt werk die aansluit op het niveau van je opleiding. Een juiste combinatie van die laatste twee is erg lastig.
feli arualquote:Op zondag 17 juli 2005 13:03 schreef _Arual_ het volgende:
Ik kan voor 2 dagen in de week bij mijn oude stage-adres blijven werken! Er zitten een hoop mitsen en maren aan, dat wel. Ik krijg niet meer dan het minimumloon, veel meer kunnen ze echt niet ophoesten. Ik heb te maken met deadines. Lukt het met niet om twee boekjes per jaar af te krijgen, dan moet ik in mijn vrije tijd aan de slag. En natuurlijk: twee dagen in de week is niet veel.
Maar het weegt allemaal niet op tegen de voordelen. Ik wilde eerst gaan freelancen en daarnaast , om een basisinkomen te verdienen, stroopwafels in gaan pakken in een fabriek. Of zoiets. Die stroopwafels kunnen nu achterwege blijven, twee dagen is een leuke basis. Om ervaring op te doen had ik anders vrijwillig voor organisaties moeten gaan werken, nu staat er in ieder geval een redelijke vergoeding tegenover. Het is werk dat ik erg leuk vind om te doen. Waar krijgt een startende tekstschrijver de gehele regie over twee boekjes? Plus dat het goed op mijn CV staat!
Niet ideaal, maar zeker ook niet slecht
.
![]()
Die gast is gewoon een van de vele relkneuzen in dit topic, moet je geen woorden meer aan vuil maken. Waarschijnlijk is het gewoon een jochie dat net z'n eerste baantje heeft en zich helemaal de man voelt maar ondertussen nog wel thuis woont en waar het kan profiteert van zijn ouders, ofzo.quote:Op zondag 17 juli 2005 18:26 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
De combi ontbreekt vooralsnog. Maar ik ben 23, voor hetzelfde geld was ik op mijn 26e pas afgestudeerd. Dus laat mij nog maar even aankloten. Ik zie het als een goede verlenging van mijn studie, een werkervaringsplaats.
Dewaal: er is bij dat bedrijf idd werk zat. Alleen geld, dat was de hindernis. Kijk maar eens in wat andere topics die ik heb geopend over dit onderwerp. Geld is bij meerdere bedrijven het probleem. Hier kenden ze me al, en hebben ze moeite gedaan om iets voor mij te kunnen betekenen. Maar wanneer je bij andere bedrijven solliciteert, dan krijg je om budgettaire redenen gewoon een nee te horen. Bedrijven die nog wel een beetje busget en zelfs een vacature hebben, kiezen eerder voor meer ervaren mensen. Ik ben tientallen keren afgewezen omdat er 300 andere tekstschrijvers en journalisten, waaronder vele zeer ervaren , op dezelfde advertentie gehapt hadden. Dan ben je als starter met een miniportfolio simpelweg kansloos.
Wie zegt dat? En trouwens, ik heb ook een baan. Betekent dat dat ik me niet betrokken mag voelen bij mensen die geen baan hebben? Of dat ik geen oordeel mag vellen over de huidige arbeidsmarkt?quote:Op maandag 18 juli 2005 07:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Hij heeft tenminste wel een baan.
Dat maakt ik op uit zijn posts. Verder was mijn post vooral als reply op het gezeik over mensen die wel een baan hebben. Als je die werklozen hier hoort over mensen die wel een baan hebben....quote:Op maandag 18 juli 2005 08:00 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Wie zegt dat? En trouwens, ik heb ook een baan. Betekent dat dat ik me niet betrokken mag voelen bij mensen die geen baan hebben? Of dat ik geen oordeel mag vellen over de huidige arbeidsmarkt?
Zoals...?quote:Op maandag 18 juli 2005 08:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat maakt ik op uit zijn posts. Verder was mijn post vooral als reply op het gezeik over mensen die wel een baan hebben. Als je die werklozen hier hoort over mensen die wel een baan hebben....
Iets waarbij ik gebruik kan maken van m'n sterke kanten qua communicatie. Dan kom je dus al snel uit bij kantoorwerk.quote:Op maandag 18 juli 2005 09:02 schreef Koningin het volgende:
UncleFunk, wat zoek je dan precies??
Ik vind dit topic de moeite waard om door te lezen, alleen zoals in vrijwel elk topic zijn er wel mensen die ik minder nuttig vind bijdragen. Dat gemekker bijvoorbeeld over mensen die wel gewoon een baan hebben, die worden meteen afgeschilderd als studerende mamakindjes. Een beetje triest of niet?quote:Op maandag 18 juli 2005 08:13 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Zoals...?
Overigens zou je natuurlijk gewoon weg kunnen blijven uit een topic als je je ergert aan mensen erin. Zeker als het een topic is over een dergelijk probleem.
Dank je voor deze tip! Het lijkt me erg leuk om bij het Ministerie van Onderwijs of Justitie te werken. Jammer genoeg zijn daar op dit moment geen (passende) vacatures. Maar wel iets om in de peiling te houden!quote:Op maandag 18 juli 2005 09:30 schreef Stpan het volgende:
@UncleFunk
Lastig om een baan te zoeken buiten je 'professie', maar ik zie vaak genoeg dat vooral grote bedrijven ook starters werven onder taalwetenschappers etc. Kijk anders op www.qompas.nl, daar staan veel van de bekende bedrijven duidelijk beschreven, en beschrijven die bedrijven welke vooropleidingen in aanmerking komen voor een baan.
Wil je liever bij een kleiner bedrijf aan de slag, dan heb ik eerlijk gezegd geen tip voor je.
Heb je WO of HBO gedaan? WO-ers kunnen zich inschrjiven voor de Rijkstraineeships, maar daarbij kun je op elk ministerie terecht komen.quote:Op maandag 18 juli 2005 12:28 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Dank je voor deze tip! Het lijkt me erg leuk om bij het Ministerie van Onderwijs of Justitie te werken. Jammer genoeg zijn daar op dit moment geen (passende) vacatures. Maar wel iets om in de peiling te houden!
Dank je;), en wil het bij jou al vlotten ?quote:Op maandag 18 juli 2005 11:27 schreef Koningin het volgende:
The-Chosen1 Gefeliciteerd!!
En Woensdag al beginnen, wat goed!
fijn zo'n testquote:Op maandag 18 juli 2005 15:02 schreef clauwheee het volgende:
Ik moet trouwens nu al een persoonlijkheidstest doen, online. 188 vragen, ik ga er maar ff voor zitten
Eh nee......tis dat ik werk heb.quote:Op maandag 18 juli 2005 18:35 schreef The-Chosen1 het volgende:
[..]
Dank je;), en wil het bij jou al vlotten ?
HBOquote:Op maandag 18 juli 2005 14:00 schreef Stpan het volgende:
[..]
Heb je WO of HBO gedaan? WO-ers kunnen zich inschrjiven voor de Rijkstraineeships, maar daarbij kun je op elk ministerie terecht komen.
En anders gewoon regelmatig blijven kijken. Ik denk trouwens dat de grotere ondernemingen best wel een communicatief persoon die taalvaardig is kunnen gebruiken op de afdeling marketing of interne communicatie. (ook fijne vrouwelijke collega's bij dat laatste)
Suc6 dan maarquote:Op dinsdag 19 juli 2005 10:29 schreef Berkery het volgende:
Gefeliciteerd edje!
Ik heb vrijdag een prettig sollicitatiegesprek gehad, er komt deze week nog iemand op gesprek en dan hoor ik donderdag of ik het ben geworden.
Waar? Link?quote:Op maandag 18 juli 2005 11:34 schreef Ker_Plunk het volgende:
Zie ik een hele leuke functie (product fotograaf en photoshopper) , is het weer part-time
quote:Op woensdag 20 juli 2005 17:14 schreef komrad het volgende:
koningin heb jij al iets gevonden?
Thnxquote:Op woensdag 20 juli 2005 22:23 schreef komrad het volgende:
succes dash-x, probeer jezelf niet al te erg te spannen
wat houd je tegen?quote:Op donderdag 21 juli 2005 08:52 schreef Koningin het volgende:
[..]
Tja, op dit moment heb ik nog werk (en dalijk 4 weken vakantie) en ik kijk gewoon rustig rond.
Dat wat ik nu doe is op niveau en op mijn opleiding gericht. Maar de zooi erom heen, staat me wat tegen.
Vaak zou ik ook gewoon helemaal wat anders willen doen...!!
feli wat ga je doen???quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:35 schreef PDOA het volgende:
Ha, ik ben aangeneemt!
Ik zat net bij het CWI om me in te laten schrijven en een bijstandsuitkering aan te vragen, toen ik het verlossende telefoontje kreeg. Ik zat 'm al te zweten daar, want meteen toen ik die uitkering aanvroeg kreeg ik een sollicitatieformulier in m'n handen gedrukt voor een baan als vruchtenplukker, ergens aan de andere kant van het land. Damn, ben echt te blij dat ik dat niet hoef aan te pakken (heb tenslotte niet voor niets een HBO-diploma!).
Ik start 1 augustus bij een grote energiemaatschappij op de afdeling facturatie. Heb nu dus nog anderhalve week 'vakantie'!quote:
doe je goed, dan ga ik een week later wel op vakantie hehequote:Op donderdag 21 juli 2005 22:38 schreef PDOA het volgende:
[..]
Ik start 1 augustus bij een grote energiemaatschappij op de afdeling facturatie. Heb nu dus nog anderhalve week 'vakantie'!
no offense, maar daar heb je toch geen hbo voor nodig?quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:38 schreef PDOA het volgende:
[..]
Ik start 1 augustus bij een grote energiemaatschappij op de afdeling facturatie. Heb nu dus nog anderhalve week 'vakantie'!
Zat werk?quote:Op zondag 10 juli 2005 21:31 schreef trith het volgende:
dan doe je toch iets foutquote:
Nee, maar voor administratief werk vragen ze sowieso bijna nooit HBO. En ik hoef ook niet perse werk op HBO niveau, zolang het maar een beetje inhoud heeft en te maken heeft met wat ik in het verleden heb gedaan aan werk.quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:42 schreef -erwin- het volgende:
[..]
no offense, maar daar heb je toch geen hbo voor nodig?![]()
Nog geen bericht gehad. Zo'n beetje de hele dag de telefoon binnen handbereik gehad (ja, ook op de plee) maar nee.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 10:29 schreef Berkery het volgende:
Ik heb vrijdag een prettig sollicitatiegesprek gehad, er komt deze week nog iemand op gesprek en dan hoor ik donderdag of ik het ben geworden. Maar dan zie ik net dat de vacature vandaag op werk.nl is geplaatst![]()
Als ze voor morgenmiddag nog niet hebben gebeld zelf bellen.quote:Op donderdag 21 juli 2005 23:02 schreef Berkery het volgende:
[..]
Nog geen bericht gehad. Zo'n beetje de hele dag de telefoon binnen handbereik gehad (ja, ook op de plee) maar nee.![]()
okquote:Op donderdag 21 juli 2005 22:53 schreef PDOA het volgende:
[..]
Nee, maar voor administratief werk vragen ze sowieso bijna nooit HBO. En ik hoef ook niet perse werk op HBO niveau, zolang het maar een beetje inhoud heeft en te maken heeft met wat ik in het verleden heb gedaan aan werk.
Ik doe niets fout. Arbeidsbureau helpt zelfs mee. 2 Reintegratieprojecten hebben niet tot succes geleid - simpelweg om het feit dat werknemers steeds anderen aannemen. Achja - eens kanker, en je mag het je uitzoeken voor de rest van je leven wanneer de economie/werkgelegenheid er niet is. En komt ie terug dan ben je te oud etc. Genoeg werk my ass - als er GENOEG werk zou zijn zou men niet zo selectief zijn weet je.quote:
Ja, was ik ook van plan, na de lunch ofzo.quote:Op donderdag 21 juli 2005 23:04 schreef PDOA het volgende:
Als ze voor morgenmiddag nog niet hebben gebeld zelf bellen.
Niets, daarom heb ik nu een sollicitatie gestuurd voor compleet iets anders dan wat ik nu doe.quote:
Nog een weekendje stressenquote:Het sollicitatie gesprek dat ik afgelopen woensdag zou hebben, moest ik door omstandigheden verplaatsen.
a.s. maandag heb ik met deze sollicitant een gesprek, dan heb ik iedereen een kans gegeven.
Dinsdag neem ik dan de beslissing.
Excuses voor de late berichtgeving!
Lekkerquote:Op vrijdag 22 juli 2005 10:39 schreef Berkery het volgende:
Ik moet nog even wachten, krijg net een mailtje:
[..]
Nog een weekendje stressen
Was bij mij ook maar ik ben gelijk aangenomen,niks geen tweede gesprek.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:58 schreef Dash-X het volgende:
Er zouden nog 3 a 4 mensen komen voor een gesprek en ik hoor over 2 weken of ik op tweede gesprek mag komen.
Ik ben nu op gesprek geweest bij de hoofd applicatiebeheerder en hij wilde nog een gesprek met de senior webmaster erbij. Dus zodoende heb ik zekerweten nog een tweede gesprek.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:47 schreef edje34 het volgende:
[..]
Was bij mij ook maar ik ben gelijk aangenomen,niks geen tweede gesprek.
ga je begrafenisondernemer worden????quote:Op vrijdag 22 juli 2005 08:47 schreef Koningin het volgende:
[..]
Niets, daarom heb ik nu een sollicitatie gestuurd voor compleet iets anders dan wat ik nu doe.
Maar ja, zonder werkervaring op dat gebied wordt het natuurlijk moeilijk....
Zie hier
netjes clauwhee, gaat goedkomenquote:Op vrijdag 22 juli 2005 13:58 schreef clauwheee het volgende:
Dat gesprek van donderdag is niet geweest, wat een valse start zegVeel gezeur, die test bleek niet geldig voor de functie en hun wensen bladiebla
Nou ja, afgeketst dus...
Maar! Ik zit niet stil dus had al andere dingen weer lopen, en komende woensdag mag ik op gesprek komen voor een baan welke aansluit bij mijn opleiding! Gisteravond gesolliciteerd, een uur geleden werd ik al gebeld
kijk maar naar mij,is ook goed gekomenquote:
Ik ookquote:
succes!!!quote:Op woensdag 27 juli 2005 12:17 schreef clauwheee het volgende:
Straks om 14.00 uur mijn sollicitatiegesprek. Ik ben benieuwd!
Marketingassistente.quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:40 schreef komrad het volgende:
klinkt net gek clauwhee, gaat goedkomen. Wat voor een functie?
Bij een online vacaturebankquote:Op woensdag 27 juli 2005 17:51 schreef komrad het volgende:
yes. wat voor een soort bedrijf?
Bij de laatste, omdat ik daar meer mag doen, de (leuke) mensen ken, en dan waarschijnlijk een vervolg kan geven aan mijn eigen onderzoek/projectquote:Op woensdag 27 juli 2005 18:46 schreef komrad het volgende:
en waar wil je werken als je mag kiezen?
Een gemeente hier in het Noorden, ga nog niet zeggen welke, want mijn adviezen zijn nog min of meer vertrouwelijk en niet naar buiten gebrachtquote:Op woensdag 27 juli 2005 18:50 schreef komrad het volgende:
wat voor werk ga je daar dan precies doen en welke gemeente ?? (lekker nieuwsgierig zijn ff)
Ow zoquote:Op woensdag 27 juli 2005 19:00 schreef komrad het volgende:
whehe
laat ik het zo zeggen
grote gemeenten zijn aantrekkelijk als werkgever maar de kleinere zijn (naar mijn mening) vaak te beperkt als starter qua mogelijkheden
Stress is weg, ik ben 't niet gewordenquote:Op vrijdag 22 juli 2005 10:39 schreef Berkery het volgende:
Ik moet nog even wachten, krijg net een mailtje:
[..]
Nog een weekendje stressen
Ik gisteren. Ik was oa te jong...en daardoor te weinig overwicht op mijn nieuwe collega's.quote:
* Julius_Vanderdecker too...quote:
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 28 juli 2005 12:16 schreef clauwheee het volgende:Net gebeld!
Ik mag op tweede gesprek....MORGEN AL!
En ze zei: 'Als het gesprek verder goed verloopt, kunnen we gelijk een overeenkomst tekenen'![]()
![]()
Ik om half tienquote:Op donderdag 28 juli 2005 18:44 schreef Dash-X het volgende:
[..]
GefeliciteerdIk moet morgen ook 2e gesprek.. om 3 uur. Ben benieuwd of ik ook meteen iets te horen krijg van aangenpmen/afgewezen. Heb geen zin om nog langer in spanning te zitten
![]()
feli maar je wilde toch liever bij een gemeente werken?quote:Op donderdag 28 juli 2005 12:16 schreef clauwheee het volgende:Net gebeld!
Ik mag op tweede gesprek....MORGEN AL!
En ze zei: 'Als het gesprek verder goed verloopt, kunnen we gelijk een overeenkomst tekenen'![]()
![]()
Ja maar zoveel heb ik niet te willen lijkt me, en als dat niet doorgaat heb ik niets, ik ga natuurlijk niet blijven wachten. Dit is ook heus een leuke baan om mee te beginnen, ook op HBO-niveau, de eerste indruk die ik had van de medewerkers was prima dus ik ben een blij persoon hoorquote:Op donderdag 28 juli 2005 19:39 schreef komrad het volgende:
[..]
feli maar je wilde toch liever bij een gemeente werken?
nogmaals feli danquote:Op donderdag 28 juli 2005 21:21 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Ja maar zoveel heb ik niet te willen lijkt me, en als dat niet doorgaat heb ik niets, ik ga natuurlijk niet blijven wachten. Dit is ook heus een leuke baan om mee te beginnen, ook op HBO-niveau, de eerste indruk die ik had van de medewerkers was prima dus ik ben een blij persoon hoor
bij mij was de reden zoals gewoonlijk:quote:Op donderdag 28 juli 2005 12:41 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
* Julius_Vanderdecker too...
3 CV's bij werkgever aangeboden en de andere 2 hadden MEAO en ik 'maar' WO. Tja, dan kun je natuurlijk niet werken...![]()
Gefeliciteerd!quote:
Marketing Assistentequote:Op vrijdag 29 juli 2005 12:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Wat ga je nou precies voor werk doen?
Hoe heb je dat gedaan? Ik had na 50 sollicitatiebrieven nog niet eens een gesprek... Maar mijn brieven worden op de uni nu wél gebruikt als voorbeeldbrieven, en nee, dan niet het foute voorbeeld.... Volgens mij heb ik ook iets soortgelijks als jij gestudeerd - Nederlands. Maar cum laude maakte nergens indruk.quote:
gefeliciteerdquote:
Dank. En valt mee hoor, al ben ik wel heel blijquote:Op vrijdag 29 juli 2005 21:58 schreef komrad het volgende:
[..]
gefeliciteerd
niet dat je dit vandaag nog leest want waarschijnlijk ben je nu al zo zat als een toeter![]()
Das klotequote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:28 schreef UncleFunk het volgende:
Vandaag afwijzingsbrief ontvangen voor een vacature die ik erg leuk vond. Was een van de drie overgebleven kandidaten, maar helaas niet de gelukkige. Ben gisteren naar het CWI geweest om me in te schrijven als werkzoekende en jammer genoeg ook voor een uitkering.
Op dit moment ben ik al aan het werk als een HR assistent. En dit zal ik ook gaan voortzetten maar dan een wat actievere rol. Dus niet meer van opdracht naar opdracht werken maar echt vaste taken en verantwoordelijkheden.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:51 schreef komrad het volgende:
idd wat ga je doen?
Wordt webmaster bij een redelijk groot bedrijfquote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:13 schreef clauwheee het volgende:
Gefeliciteerd Dash-X!!!
Wel balen inderdaad![]()
Watvoor werk ga je doen bij je nieuwe baan?
Oe leuk!quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:36 schreef Dash-X het volgende:
[..]
Wordt webmaster bij een redelijk groot bedrijfOnderhouden van applicaties en vormgeven van nieuwe websites en bijhouden van het intranet en nieuwsbrief etc etc
![]()
Bron?quote:Op donderdag 4 augustus 2005 20:17 schreef dewaal het volgende:
maar de banen zijn toch weer voor het oprapen
Ja zo kan ik het ook, ik zoek voor mn werk (werving/selectiebureau) accountmanagers ICT, CSR agents, financieel adviseurs, new business development managers etc etc....quote:Op donderdag 4 augustus 2005 21:27 schreef soulburn het volgende:
<knip>
Nog meer vieze ham in blik
</knip>
Op de scholen waar ik gesolliciteerd heb (ben als docent Nederlands opgeleid) kreeg ik gewoon een vergoeding, bij bedrijven heb ik dat nog niet meegemaakt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 15:02 schreef Sportscub het volgende:
Commerciele Economie, 1 jaar werkzoekend
Daarnet weer gesprek gehad. Heb er geen goed gevoel over omdat er al verteld werd dat er mensen solliciteerden met meer ervaring.
Even terzijde; ik ben eens 250km heen gereden voor een gesprek en dit gesprek was ook 130km heen. Sollicitatievergoeding zit er echter niet in. Niet dat ik hiernaar ga vragen want dan hoef ik denk ik al niet meer te komen. Iemand ook dat probleem?
Beetje jammer dat je dan je emailadres van je werk gebruiktquote:
Bedrijven zijn verplicht je vervoersonkosten te vergoeden voor een sollicitatiegesprek (op basis van een ticket openbaar vervoer), maar ze bieden dit natuurlijk nooit zelf aan. Je wordt hier echt niet op afgewezen, maar 1 keer hadden we iemand die al meteen nadat die een uitnodiging had gekregen, een mail stuurde met daarin de vraag of hij een vergoeding kon krijgen "want anders moest hij het gesprek afzeggen". Hij is op gesprek gekomen, aan iedereen die hij tegenkwam nog eens navraag gedaan over die vergoeding en nadien nog eens een mail gestuurd om te vragen wanneer hij zijn geld zou zien. 3 keer raden of die man is aangenomen...quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 15:02 schreef Sportscub het volgende:
Even terzijde; ik ben eens 250km heen gereden voor een gesprek en dit gesprek was ook 130km heen. Sollicitatievergoeding zit er echter niet in. Niet dat ik hiernaar ga vragen want dan hoef ik denk ik al niet meer te komen. Iemand ook dat probleem?
Denk niet dat het bedrijf waar hij werkt een niet ingevulde template site gebruiktquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 12:48 schreef johanmulder het volgende:
[..]
Beetje jammer dat je dan je emailadres van je werk gebruikt
Je zegt het zelf al. Een vacature in Zeeland die aansluit bij comm. economie kan misschien pas over een jaar voorhanden komen, en dan nog ben je 1 van 100 sollicitanten. Binnen 100 jaar kom je wel aan de bak daar............m.a.w. : je zal elders iets moeten zoeken.quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:29 schreef Sportscub het volgende:
Ik ben al een jaar na m`n HBO CE studie werkloos. woon in Zeeland en dat is pretty hopeloos.
Ja, slecht hè ? Mensen noemen tegenwoordig elke opleiding 'studie', maar wanneer ze dan te horen krijgen dat je bij een studie niet de juiste dingen leert om te kunnen werken is het weer niet goed...quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:28 schreef komrad het volgende:
dat doet hij dus ook al maar het wil toch nog niet echt. is CE sowieso niet een lastige studie om werk mee te vinden?
Ik zou het in ieder geval iets anders formuleren, 'Ik sta op een werf, dat is niet mijn ambitie maar ik hou niet van stilzitten dus pak ik wat ik pakken kan.'quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:39 schreef Sportscub het volgende:
Bij dat vorige gesprek vroegen ze wat ik nu deed; tja ik sta op een werf, verplichte tewerkstelling voor m`n uitkering.
Hoe zou dat overkomen?
en laten we het dan nog maar niet hebbne over het stuitend lage niveau van de gemiddelde HBO opleiding, technisch gaat het nog enigzins maar de alfa kant is vaak echt gewoonweg lachwekkendquote:Op zondag 14 augustus 2005 14:36 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Ja, slecht hè ? Mensen noemen tegenwoordig elke opleiding 'studie', maar wanneer ze dan te horen krijgen dat je bij een studie niet de juiste dingen leert om te kunnen werken is het weer niet goed...
Overigens vind ik het ook redelijk stuitend dat het beroepsonderwijs klaarblijkelijk niet in staat is mensen daadwerkelijk een beroepsopleiding te geven.
Oh nee, niet wéér HBO bashen.quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:52 schreef komrad het volgende:
[..]
en laten we het dan nog maar niet hebbne over het stuitend lage niveau van de gemiddelde HBO opleiding, technisch gaat het nog enigzins maar de alfa kant is vaak echt gewoonweg lachwekkend
ik bash niets. Ik denk slechts dat een deel van het probleem van lastig werk vinden bij bepaalde opleidingen te maken heeft met een gebrek aan beroepsgerichtheid in combinatie met een te laag niveau.quote:
Dat snap ik wel, maar je kan ook te eerlijk zijn in een sollicitatiegesprek. Afgeven op je huidige of vorige werkgever is een big no-no in sollicitatiegesprekken. Dus als ze er naar vragen ga je niet zeggen dat je er werkt 'omdat het moet', maar probeer je er een positieve draai aan te geven.quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:53 schreef Sportscub het volgende:
Ik pak daar niet wat ik pakken kan.
Ik moet daarheen anders krijg ik geen uitkering meer.
Het zou wat zijn als ik daar vrijwillig ging werken.
Grapjas,quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 12:48 schreef johanmulder het volgende:
[..]
Beetje jammer dat je dan je emailadres van je werk gebruikt
'Hmmm, potentiele werknemer die van aanpakken houdt?'quote:Op zondag 14 augustus 2005 15:47 schreef Sportscub het volgende:
Ik snap wat je bedoelt en geef je daar ook gelijk in.
Eerlijkheid is echter wel belangrijk voor me, ook in een soliitatiegesprek of brief.
Daargaan we;
Potentiele werkgever; Watvoor werk doet u nu?
Ikke; Ik werk op een gemeentewerf. Op die manier houd ik me nuttig bezig en blijf ik in m`n ritme.
Potentiele werkgever; aha maar wat doe je daar dan?
Ikke; ik help mee met het opzetten van de werf, aanleggen van electra, schoonmaken en opruimen.
Nu mogen jullie raden wat de werkgever denkt.
Let op; ik soliciteer voor een commerciele buitendienst functie.
Het is hard maar waar wat je hier stelt. Sowieso is het op het moment erg moeilijk voor schoolverlaters om iets te vinden, maar als je een "minder sterke" opleiding hebt gevolgd dan heb je helemaal een probleem.quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:55 schreef komrad het volgende:
[..]
ik bash niets. Ik denk slechts dat een deel van het probleem van lastig werk vinden bij bepaalde opleidingen te maken heeft met een gebrek aan beroepsgerichtheid in combinatie met een te laag niveau.
Het is algemeen bekend dat veel (als het niet alle) instellingen op HBO niveau het generale studieniveau laten zakken om meer studenten in 4 jaar te laten afstuderen omdat dit financieel aantrekkelijk is
Hmmz tegenwoordig wil iedereen gelijk de buitendienst in, misschien is het wel verstandig om eerst even stapje lager te beginnen. Backoffice, binnendienst ofzo...Meestal zijn er goede doorgroeimogelijkhedenquote:Op zondag 14 augustus 2005 15:47 schreef Sportscub het volgende:
.....Nu mogen jullie raden wat de werkgever denkt.
Let op; ik soliciteer voor een commerciele buitendienst functie.
Ik gaf Nederlands, maar daar ben ik mee gestopt omdat ik zwaar ongelukkig werd van het onderwijs. Ben net afgestudeerd, maar heb drie jaar zelfstandig gewerkt.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 11:30 schreef komrad het volgende:
dan mag je misschien ook nog niet direct een baan verwachten unclefrank. Kan je niet verder met de specialisatie waarin je les gaf?
Ik zal dat vragen, goed idee. Ik trek trouwen op dit moment nog geen WW hoorquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 11:38 schreef komrad het volgende:
kan je geen omscholing regelen bij het CWI, meestal willen die je wel helpen als je anders alleen maar WW trekt.
Wellicht als toch gaan werken of al leraar NL voor buitenlanders (oh nee dat wil je natuurlijk niet)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |