Precies zo is het maar net.quote:Op zondag 10 juli 2005 21:31 schreef trith het volgende:
Stom topic, er is zat werk alleen wil men geen 'minder' werk doen.
Randstad. Ervaring?quote:Op zondag 10 juli 2005 21:20 schreef edje34 het volgende:
dat was zeker randstad of start uitzenburo??
ALS dat al waar zou zijn (wat niet het geval is, lees de eerdere topics maar door), zou dat dan zo raar zijn? Mensen hebben geld en tijd in een opleiding gestopt, om wat voor reden dan ook. Die mensen willen dus werk in die richting. Als jij eindelijk van de basisschool af bent (waar je nu volgens mij in groep 3 zit, getuige je domme opmerking) en je gaat doorleren voor (ik noem maar iets) accountant. Je komt van de opleiding af en je gaat solliciteren. Dan zul je toch ook gaan zoeken naar een baan als accountant? En niet naar een baan als plantsoenmedewerker?quote:Op zondag 10 juli 2005 21:31 schreef trith het volgende:
stom topic, er is werk zat, alleen wil men geen hoger opgeleiden aannemen voor 'minder' werk....quote:Op zondag 10 juli 2005 21:31 schreef trith het volgende:
Goed gesprokenquote:Op maandag 11 juli 2005 07:56 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
ALS dat al waar zou zijn (wat niet het geval is, lees de eerdere topics maar door), zou dat dan zo raar zijn? Mensen hebben geld en tijd in een opleiding gestopt, om wat voor reden dan ook. Die mensen willen dus werk in die richting. Als jij eindelijk van de basisschool af bent (waar je nu volgens mij in groep 3 zit, getuige je domme opmerking) en je gaat doorleren voor (ik noem maar iets) accountant. Je komt van de opleiding af en je gaat solliciteren. Dan zul je toch ook gaan zoeken naar een baan als accountant? En niet naar een baan als plantsoenmedewerker?
Het ligt echt niet aan de werkzoekenden. Iedereen die begint met werken, zal een baan zoeken in zijn of haar opleidingsrichting. Maar na verloop van tijd, als dat niet lukt, zal iedereen genoegen gaan nemen met andere banen. Het probleem is dan alleen dat de werkgevers dan dwars gaan liggen en mensen gaan afwijzen op basis van opleiding (te hoog, te anders) of andere criteria (die ze weliswaar niet mogen noemen [leeftijd, geslacht], maar die wel degelijk doorslaggevend zijn bij, ik schat, 75% van de openstaande vacatures).
Is dat die kutsite van het CWI?quote:Op maandag 11 juli 2005 21:06 schreef Tasha het volgende:
Ik zeg het nog maar eens, de werkverkenner van het CWI op werk.nl. Voor alle vacatures die NIET in je lijst voorkomen. En niet schrikken van het hoge aantal.
Ja, als je een vrouw van net 22 bent wel, ja....quote:Op maandag 11 juli 2005 16:02 schreef Faithz het volgende:
UItzendbureau's
Bellen, cv sturen, bellen, bellen, bellen, bellen. En blijven bellen. Je maakt ze gillend gek maar bij de eerste de beste vacature denken ze aan JOU!
Ervaring
Erm jaquote:Op dinsdag 12 juli 2005 07:50 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Ja, als je een vrouw van net 22 bent wel, ja....
Dat is wel heel vaak het geval valt mij op.quote:Op zondag 10 juli 2005 21:31 schreef trith het volgende:
Wat een onzin. Hoe vaak moet er nu nog gezegd worden 'lees de vorige topixs eens'? Men geeft duidelijk aan, dat men eigenl;ijk alles wil aanpakken, maar gewoon de kans niet krijgt. Ik solliciteer al 3 jaar onder mijn niveau en heb nog steeds niets anders.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 08:32 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Dat is wel heel vaak het geval valt mij op.
Ken een boel mensen die niet werken, maar wel zouden kunnen.
En maar klagen dat er geen werk is. BS. Ze willen gewoon niet.
Maar goed, ze moeten het ook zelf maar weten. Ik hoop dat de overheid gauw wakker wordt en deze mensen hun uitkering ed. ontzegd.
Commercieel-administratief (binnendienst, office-manager, customer care). Ik heb daar geen opleiding in, wel 10 jaar werkervaring.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 09:21 schreef Faithz het volgende:
Wat voor banen zoeken jullie allemaal?
QED.quote:Ik ben via een uitzendbrueau heel erg goed terecht gekomen bij een bedrijf. Maar ik weet dat sommige uitzendbureau's al erg moeilijk doen als je nog maar 20 bent.. dus kan me voorstellen wat ze zeggen als je 30+ bent..
Misschien is http://www.triasjob.nl iets voor jouquote:Op dinsdag 12 juli 2005 09:28 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Commercieel-administratief (binnendienst, office-manager, customer care). Ik heb daar geen opleiding in, wel 10 jaar werkervaring.
[..]
QED.
Hoezo, mag je niet blijven?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 09:42 schreef Kaap het volgende:
Ik heb zelf ook 2 jaar in zon traject gezeten. Ondertussen werkte ik in de schoonmaak. Eindelijk een baan in de ICT gevonden en ga nu mijn 3de jaar in. Volgend jaar helaas weer solliciteren.
Maar idd, die site van het CWI is echt te kut gewoon. Wil je een bepaalde functie in een vakgebied invullen, kan je kiezen uit honderden verwoordingen. Zoekresultaten: 75 waarvan 73 van 1 of ander bedrijf die internationaal werven. DOH.
He, die is goed. En Den Bosch is prima. Ik woon in Ossquote:Op dinsdag 12 juli 2005 09:32 schreef Faithz het volgende:
[..]
Misschien is http://www.triasjob.nl iets voor jou
edit in 's hertogenbosch btw
Komen vooral de wat minder jongemensen vandaan en zit in de richting die jij zoekt.
Quod erat demonstrandum - Hetgeen te bewijzen viel. M.a.w.: Dat zei ik toch?quote:Enne QED
Jaja, niet aan gedacht dat er ook nog oudere mensen zijn enzoquote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:26 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
He, die is goed. En Den Bosch is prima. Ik woon in Oss
[..]
Quod erat demonstrandum - Hetgeen te bewijzen viel. M.a.w.: Dat zei ik toch?
Zelf eens bellen?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:11 schreef PDOA het volgende:
Is het normaal dat men nog steeds niks heeft gehoord van het uitzendbureau, 3 dagen na het 'ontslag' (ik zat nog in mijn proefperiode)? Niet dat ik er op zit te wachten, want ik weet 99% zeker dat ze de schuld op mij zullen afschuiven (wat niet het geval is: zie eerdere posts) ipv toe te geven dat het bedrijf misschien wel eens diegene is die fout zou kunnen zitten...
zelf langsgaan en je verhaal doen, dan maak je de beste indruk, en bieden ze je wel weer wat anders aan...quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:11 schreef PDOA het volgende:
Is het normaal dat men nog steeds niks heeft gehoord van het uitzendbureau, 3 dagen na het 'ontslag' (ik zat nog in mijn proefperiode)? Niet dat ik er op zit te wachten, want ik weet 99% zeker dat ze de schuld op mij zullen afschuiven (wat niet het geval is: zie eerdere posts) ipv toe te geven dat het bedrijf misschien wel eens diegene is die fout zou kunnen zitten...
Ja ik heb werk in mijn vakgebied heb automatisering / administratief gedaan en dat doe ik dus nu ook als functie bij een energie maatschappij. (geen nuon of een essent)quote:Op dinsdag 12 juli 2005 08:48 schreef Petra76 het volgende:
Ik ben benieuwd of de mensen hier die beweren dat 'er genoeg werk is', zelf wel allemaal werk in hun eigen vakgebied hebben of misschien nog studerend zijn. Anders is het wel heel makkelijk praten. En dan zou ik toch graag horen hoe zij dan wel aan die ene leuke baan zijn gekomen...
Als je de topics gelezen had, had je geweten dat ik gewoon werk heb op dit moment, alleen op zoek ben naar iets dichter bij huis...quote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:34 schreef Faithz het volgende:
[..]
Misschien heb je succes bij Trias. Kunt ook een paar dagen per week gaan werken als dat mogelijk is. Ineens weer vol 40 uur werken kan misschien zwaar vallen.
Toch niet Eneco he? Daar heb ik namelijk ook nog een paar maanden gewerkt een tijdje terug...quote:Op dinsdag 12 juli 2005 17:58 schreef dewaal het volgende:
[..]
Ja ik heb werk in mijn vakgebied heb automatisering / administratief gedaan en dat doe ik dus nu ook als functie bij een energie maatschappij. (geen nuon of een essent)
Ik ook wat een waardeloze werkgever zeg.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:58 schreef PDOA het volgende:
[..]
Toch niet Eneco he? Daar heb ik namelijk ook nog een paar maanden gewerkt een tijdje terug...
Maar?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 21:54 schreef komrad het volgende:
hier maar weer eens melden hoewel ik gewoon werk heb
topicpost zonder functionele toevoegingquote:Op dinsdag 12 juli 2005 21:54 schreef komrad het volgende:
Tsja, ik denk dat ik het dan maar in mijn CV zet. Het is tot nu toe mijn enige referentie (heb nog niet zoveel werkervaring) maar wil niet overkomen alsof men echt die persoon moet bellen om hen te vertellen wat mijn kwaliteiten zijn. Wil het meer presenteren als een eventuele optie, en als extra aandachtspunt in mijn CV.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:07 schreef komrad het volgende:
ik zou het af laten hangen van het belang dat je aan de referentie hecht. veel belang is in de brief, minder belang is in cv
Ben je weer op zoek?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 21:54 schreef komrad het volgende:
Ten eerste van harte gefeliciteerd uiteraard!!quote:Op woensdag 13 juli 2005 11:36 schreef clauwheee het volgende:
Ik ben vorige week afgestudeerd en druk op zoek naar werk. Via uitzendbureaus, via internet, via viaTot nu toe drie afwijzigingen gehad (te weinig ervaring) en heb nu nog 2 lopen. Ok, ik ben nog maar een dikke week bezig maar ik hoop snel iets te vinden
Ik ben maandag ook naar het CWI geweest, maar daar keken ze me zoaan. Als in wat doe jij hier
Dankjewel!quote:Op woensdag 13 juli 2005 12:29 schreef vaio het volgende:
[..]
Ten eerste van harte gefeliciteerd uiteraard!!
Met het CWI heb ik zelf geen ervaring, maar genoeg personen die posten wel.. dus die zullen je vast wel van tips kunnen voorzien. Ik ben zelf nu via een uitzendbureau aan het werk en vanuit hier ben ik ook her en der aan het solliciteren. Belangrijk van het proberen werk te krijgen via een uitzendbureau, naar mijn mening, is stel je actief op. Laat ze merken dat je graag werken wilt en laat vaak en veel van je horen....
Succes in ieder geval, ook met je lopende sollicitaties
Communicatiequote:Op woensdag 13 juli 2005 13:46 schreef Koningin het volgende:
clauwheee, wat heb je gestudeerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |