Niet helemaal ontopic, maar ik ben toch blij dat het vakantiebaantje wat ik via-via kreeg (bij 'n bouwmarkt) nu uitloop heeft op een jaarcontract
onder mijn voorwaarden.
![]()
Als ik wil kan ik zelfs bijgeschoold worden dit jaar en zou ik een mbo-diploma kunnen halen. Het klinkt mss niet als veel bijzonders, maar ik heb nu geen beroepsdiploma en zie dan maar eens je plekje te vinden binnen een bedrijf, ik zit doorgaans vér onder mijn niveau te werken en kan het niet eens bewijzen, behalve door me voor 500% in te zetten en daar wordt doorgaans meer misbruik van gemaakt dan dat ik er waardering voor krijg
![]()
Dit past dus precies in mijn huishouden wat samenhangt van dieren, thuiswerk, thuisstudie en rommel die opgeruimd wil worden.
Wat ik mensen dus zeker aan kan raden:
néém die vakantiebaan en doe goed je best! Meer dan eens is er na de vakantie ook verloop in het personeel, zeker als je in een winkel wil werken of een andere plek waar veel studenten aan de slag zijn. Ik heb een heel goede indruk gemaakt, werk hard en leer snel en, niet onbelangrijk, sta altijd klaar voor mijn collegae als ze een dienst niet kunnen werken, dan probeer ik in te vallen al is dat ten koste van mijn weekend of iets dergelijks. Dit heeft mijn baas natuurlijk ook gezien en hij weet nu wat ik waard ben, zodoende heb ik meteen mijn eisen duidelijk kunnen stellen: 5 of 6 halve dagen in de week, flexibel in te delen, voor de periode van een jaar. En iedereen is weer blij
![]()