Loos alarm? Er is al 'iets' gebeurd..quote:Op donderdag 7 juli 2005 10:50 schreef GeorgeW.Bush het volgende:
Zal wel weer loos alarm zijn
quote:Bron : BBC.UK
Tube warning after 'bang' heard
Breaking news graphic
Emergency services have been called to London's Liverpool Street Underground station after reports of an explosion.
The incident has caused major disruption to the entire network with stations across the capital closed.
British Transport Police said there were "walking wounded" but one person's life was reported to be "at risk".
London Fire Brigade said four crews were at the scene and more were on their way. A power failure could be the cause, Transport for London said.
A British Transport Police spokesman said that emergency services were dealing with reports of an explosion at 0849 BST on the Metropolitan Line between Liverpool Street and Aldgate.
One passenger, who had left the Tube at Fenchurch Street Station, and walked to Aldgate East, told BBC Five Live that he saw injured people.
"As I walked through the bus station I could see people lying on the ground, black, as if they'd been covered in smoke. There were about three or four people on the floor being treated."
ja lache!quote:Op donderdag 7 juli 2005 10:53 schreef goddess-in-heaven het volgende:
eindelijk eens nieuws in de komkommertijd!
wtf : een tweede incident ?!?... Zou het dan toch.quote:Op donderdag 7 juli 2005 10:56 schreef -Schorpioen- het volgende:
'Ernstig incident' in metro Londen
LONDEN - In de metro van de Britse hoofdstad heeft zich donderdagmorgen tijdens de spits "een ernstig incident" voorgedaan. Dat meldde de politie. Hierbij is een aantal gewonden gevallen.
Verscheidene metrostations zijn ontruimd nadat bij het metrostation Liverpool Street een 'knal ' was gehoord. Een woordvoerder van de metro zei dat er "een tweede incident" had plaatsgevonden. Het metroverkeer in Londen is helemaal stilgelegd.
Bron: www.nu.nl
Ontploft stokbroodje in de magnatron dus.quote:Op donderdag 7 juli 2005 10:57 schreef Libris het volgende:
Het is wel toevallig, een dag nadat de Olympische Spelen toegekend...
inderdaad, boze fransozen, daar moet je voor oppassenquote:Op donderdag 7 juli 2005 10:57 schreef Libris het volgende:
Het is wel toevallig, een dag nadat de Olympische Spelen toegekend...
quote:Op donderdag 7 juli 2005 10:58 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ontploft stokbroodje in de magnatron dus.
morgen is het voorpagina nieuwsquote:Op donderdag 7 juli 2005 11:00 schreef keezy het volgende:
LONDEN In Londen is alle metroverkeer stilgelegd na enkele explosies, waarbij verschillende gewonden zijn gevallen. De explosies zouden veroorzaakt zijn door een stroomstoring als gevolg van een abrupte verhoging van het voltage.
De ontploffingen deden zich voor in de stations Aldgate en Liverpool Street Station. Reizigers vluchtten in paniek de stations uit. Ambulances waren snel ter plaatse om gewonden te verzorgen.
Nos.NL
Ik ben in ieder geval blij dat het geen aanslag is!
Een hoop trafo's hebben de geest gegeven. Lijkt me een behoorlijke fout van het elektriciteitsnet/beheerder. Dit kan straks weer een CV online plempen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:00 schreef keezy het volgende:
LONDEN In Londen is alle metroverkeer stilgelegd na enkele explosies, waarbij verschillende gewonden zijn gevallen. De explosies zouden veroorzaakt zijn door een stroomstoring als gevolg van een abrupte verhoging van het voltage.
De ontploffingen deden zich voor in de stations Aldgate en Liverpool Street Station. Reizigers vluchtten in paniek de stations uit. Ambulances waren snel ter plaatse om gewonden te verzorgen.
Nos.NL
Ik ben in ieder geval blij dat het geen aanslag is!
De ontploffingen deden zich onder meerquote:Op donderdag 7 juli 2005 10:56 schreef milagro het volgende:
het is blijkbaar op verschillende stations?
Nou het is iig ernstig want zo snel leggen ze niet het héle metrogebeuren platquote:Op donderdag 7 juli 2005 11:03 schreef Libris het volgende:
[..]
De ontploffingen deden zich onder meer
voor in de stations Aldgate,Liverpool
Street Station en King's Cross.Veel
reizigers vluchtten in paniek de
stations uit.Ambulances waren snel ter
plaatse om gewonden te verzorgen.
Minimaal 3 stations dus (bron TT)
wel logisch natuurlijk als er een kettingreactie aan kortsluitingen plaatsvindt.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:04 schreef milagro het volgende:
[..]
Nou het is iig ernstig want zo snel leggen ze niet het héle metrogebeuren plat
Bij een stroomstoring zul je wel moeten, anders verniel je nog meer infrastruktuur.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:04 schreef milagro het volgende:
Nou het is iig ernstig want zo snel leggen ze niet het héle metrogebeuren plat
heb je ook een bron hiervan?quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:07 schreef el_bario het volgende:
Er is ook een bus op Russell square ontploft. Men zei in eerste instantie dat het een power surge was maar nu er een bus is opgeblazen betekend het vast en zeker een aanslag.
Gelukkig hebben al wat colega's zich gemeld. Ik zit nog te wachten op bericht van twee![]()
serieus?quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:07 schreef el_bario het volgende:
Er is ook een bus op Russell square ontploft. Men zei in eerste instantie dat het een power surge was maar nu er een bus is opgeblazen betekend het vast en zeker een aanslag.
Gelukkig hebben al wat colega's zich gemeld. Ik zit nog te wachten op bericht van twee![]()
Bus? Bron?quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:07 schreef el_bario het volgende:
Bron graag?quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:07 schreef el_bario het volgende:
Bron ??quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:07 schreef el_bario het volgende:
ontplofte bus, shit zeg........quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:07 schreef el_bario het volgende:
O jee...... laat het niet waar zijn.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:07 schreef el_bario het volgende:
Nou, zet je tv eens aan?quote:
Nee, daar hebben ze het over een bus explosie čn ze hebben het over explosies tgv elektriciteitsstoringen. Ik weet niet wat hún bron isquote:
Of een mega-kortsluiting. Hebben ze met z'n allen in een wolk verdampt koper gestaan.quote:Op donderdag 7 juli 2005 10:54 schreef Drugshond het volgende:
London Fire Brigade said four crews were at the scene and more were on their way. A power failure could be the cause, Transport for London said.
Een trafo opgeblazen dus
ok, het verhaal van die bus was dus op RTL5... dank je..quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, daar hebben ze het over een bus explosie čn ze hebben het over explosies tgv elektriciteitsstoringen. Ik weet niet wat hún bron is
ze zeggen het toch!quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:10 schreef kLowJow het volgende:
Onplofte bussen e.d. lijkt me duidelijk onzin.
Ik dacht aan Frankrijkquote:Op donderdag 7 juli 2005 11:11 schreef ShaoliN het volgende:
Mooi, welk land in het midden oosten gaan we nu tegen de grond halen?
quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:11 schreef ShaoliN het volgende:
Mooi, welk land in het midden oosten gaan we nu tegen de grond halen?
Om Frankrijk plat te gooien hoef je geen reden te hebben w.m.b.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik dacht aan FrankrijkBoos omdat ze de olympische spelen niet hebben.
Er wordt op de BBC nu live een politiewoordvoerder geďnterviewd. Geen woord over een mogelijke explosie in een bus.quote:
in dat geval zeiden ze het tóchquote:Op donderdag 7 juli 2005 11:13 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Er wordt op de BBC nu live een politiewoordvoerder geďnterviewd. Geen woord over een mogelijke explosie in een bus.
precies, valt dus allemaal wel mee..quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:13 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Er wordt op de BBC nu live een politiewoordvoerder geďnterviewd. Geen woord over een mogelijke explosie in een bus.
Kijk, daar kan je dus nog niets over zeggen. Er schijnen ook mensen met de metro te gaan in Londen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:14 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
precies, valt dus allemaal wel mee..
"any other"quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:14 schreef kLowJow het volgende:
BBC: "Have there been any reports of any other explosions in busses?"
Politiewoordvoerder: "Not that I'm aware of at the moment"
en nu maar hopen dat het geen aanslag is, begint het hele circus weer opnieuwquote:Op donderdag 7 juli 2005 11:14 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk alleen de metro, Logician, dat van die bus hadden zij ook maar gehoord.
nee hoor, afwachten doet men hier niet.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:15 schreef Drugshond het volgende:
ff afwachten dus..... het nieuws is nog te vers (en te onduidelijk).
Zou dan ook nog eens de IRA kunnen zijn, ik bedoel....het hoeven geen moslims te zijn. Voor de verandering. Als het al een aanslag was.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:15 schreef Logician het volgende:
en nu maar hopen dat het geen aanslag is, begint het hele circus weer opnieuw
Ja, naast de explosies bij de metro... de quote ging uiteraard nog wat verderquote:
Kom zeg, blijf alles een beetje letterlijk lezen. Ga het topic opschonen of zo, maar met 'valt wel mee' bedoel ik natuurlijk dat die bussen een toevoeging was op de ernstige gebeurtenissen die tot op heden nog totaal uit de lucht gegrepen lijkt te zijn.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kijk, daar kan je dus nog niets over zeggen. Er schijnen ook mensen met de metro te gaan in Londen.
quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:16 schreef Redux het volgende:
[..]
nee hoor, afwachten doet men hier niet.
ik zie hier ook nog geen voorbarige conclusies, die je wel gewoon op de tv ziet.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:16 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ja, naast de explosies bij de metro... de quote ging uiteraard nog wat verder.
in busses for instance, or anywhere else... zoiets was het.
IRA blijft altijd een risico in Londen. Neem aan dat dit één van de eerste groeperingen is die onderzocht worden.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zou dan ook nog eens de IRA kunnen zijn, ik bedoel....het hoeven geen moslims te zijn. Voor de verandering. Als het al een aanslag was.
ik zou wat dat betreft van moslim kan eerder een aanslag in schotland verwachten, ira is een mogelijkheid maar lijkt me ook sterk.. het zal wel meevallen denk ik, hopelijk zijn er weinig gewonden.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zou dan ook nog eens de IRA kunnen zijn, ik bedoel....het hoeven geen moslims te zijn. Voor de verandering. Als het al een aanslag was.
Sjeez man, het is nog maar net aan de gang. :Squote:Op donderdag 7 juli 2005 11:17 schreef Dementor het volgende:
Ze doen wel erg geheimzinnig.
Ik denk gewoon dat ze het echt niet weten hoor.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:17 schreef Dementor het volgende:
Bizar hoor dit gebeuren.
Ze doen wel erg geheimzinnig.
de deuren in de metrotreinen gingen niet open, hoorde ik, dus paniek zal er zeker wel zijn..quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:18 schreef Isabeau het volgende:
De beelden die ik op tv zie zien er wel heel erg rustig uit, er is niet echt sprake van chaos of paniek oid (maar dat zijn dan ook beelden van boven de grond).
het was nogal onduidelijk. zoals de hele situatie nu.quote:
Denk het niet... de IRA geeft meestal altijd vooraf altijd een waarschuwing.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:18 schreef D1 het volgende:
IRA blijft altijd een risico in Londen. Neem aan dat dit één van de eerste groeperingen is die onderzocht worden.
als je nou eens wat minder snel conclusies ging trekken en diep adem ging halen voor je gaat posten...quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:20 schreef Isabeau het volgende:
Toch een busexplosie?
waar trekt ze een conclusie? Er staat toch een vraagteken in die post?quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:21 schreef Redux het volgende:
[..]
als je nou eens wat minder snel conclusies ging trekken en diep adem ging halen voor je gaat posten...
Zeg ik iets verkeerds dan? Ik probeer gewoon het neiuws te volgen hoor.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:21 schreef Redux het volgende:
als je nou eens wat minder snel conclusies ging trekken en diep adem ging halen voor je gaat posten...
hou nou eens op met die voorbarige-conclusie gelul. getuigen zeggen het toch op tv. dat kan je hier toch wel herhalen?quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:21 schreef Redux het volgende:
[..]
hey shaolin, jij ook hier?quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:22 schreef ShaoliN het volgende:
waar trekt ze een conclusie? Er staat toch een vraagteken in die post?
ja wat mij betreft ben je rete irritant bezig.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zeg ik iets verkeerds dan? Ik probeer gewoon het neiuws te volgen hoor.
Ze hebben het tot nu toe over elektriciteitsstoring, maar als er ook een busexplosie is geweest dan lijkt dat de boel toch in een ander daglicht te zetten.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:22 schreef Monidique het volgende:
Iemand is met het verkeerde been uit bed gestapt, dat blijkt wel.
Ja nu weet je ook eens hoe andere users jou ervaren.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:23 schreef Redux het volgende:
[..]
ja wat mij betreft ben je rete irritant bezig.
nee dat ben jij.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:23 schreef Redux het volgende:
[..]
goh, waarom blijft RTL5 zo groot in beeld "Explosie in bus centrum londen" afbeelden terwijl ze daar verder helemaal niets van af weten.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:23 schreef err het volgende:
cnn meldt een afgeblazen dak van een bus
Dat is dan geheel wederzijdsquote:Op donderdag 7 juli 2005 11:23 schreef Redux het volgende:
[..]
'k Had het over sommige opgefokte reacties hier.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze hebben het tot nu toe over elektriciteitsstoring, maar als er ook een busexplosie is geweest dan lijkt dat de boel toch in een ander daglicht te zetten.
En zefs de geinterviewde engelsen hebben het over de olympics. Dat lijkt me toch amper een serieuze schuldige.
UK heeft meer te lijden onder radicale katholieke mafkezen en radicale protestantse mafkezen. Zo'n conclusie, zélfs als deze als vraag vermomd is, is wel een beetje voorbarig, niet?quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:22 schreef ozzietukker het volgende:
Hmzzz en dan te bedenken dat ik vorige week rond deze tijd in de London Metro was... op de getroffen stations.. ben benieuwd op het een 'technisch' mankement is, of een radicale islamitische mafkees
Rare stroomstoring dan.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:25 schreef Dagonet het volgende:
Explosie in bovengronds bevestigd
kappen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:28 schreef Logician het volgende:
5 bussen?!
Nou ja, er zijn flink wat grote explosies geweest in London, gepleegd door de IRA, die behoorlijk sterk waren. Aanslag op Thatcher ook.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:26 schreef zoalshetis het volgende:
hoevaak heeft de ira in de geschiedenis bomexplosies in engeland gepleegd waar burgerslachtoffers bij gemaakt zouden kunnen worden? mocht het hier om een aanslag gaan met drie bussen.
3 tot nu toe, volgens de BBC..quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:28 schreef Logician het volgende:
5 bussen?!
5 explosiesquote:Op donderdag 7 juli 2005 11:28 schreef Logician het volgende:
5 bussen?!
zit daar een stroomgenerator, in dat dak?quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:27 schreef the_disheaver het volgende:
Op BBC 1 nu verslag over Busexplosie.
Was explosie in de bus> alleen de boven kant van de bus is vernield.
IRA is ook erg actief de laatste paar jaren he?quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou ja, er zijn flink wat grote explosies geweest in London, gepleegd door de IRA, die behoorlijk sterk waren. Aanslag op Thatcher ook.
Ik heb er ook familie en vrienden zittenquote:Op donderdag 7 juli 2005 11:29 schreef Snakey het volgende:
[..]
3 tot nu toe, volgens de BBC..
GVD, bijna al onze vrienden wonen daar in de buurt.![]()
CNN heeft het over "the complete front of a bus torn off"quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:27 schreef the_disheaver het volgende:
Op BBC 1 nu verslag over Busexplosie.
Was explosie in de bus> alleen de boven kant van de bus is vernield.
bussen lijken me eerder bommen..quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zit daar een stroomgenerator, in dat dak?
ik weet het dus echt niet. kan me er ook zo weinig van herinneren.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou ja, er zijn flink wat grote explosies geweest in London, gepleegd door de IRA, die behoorlijk sterk waren. Aanslag op Thatcher ook.
Net zoals nog een aantal miljoen mensen. Sjeez, altijd dat van "ik ken die en die daar".quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:29 schreef Snakey het volgende:
[..]
3 tot nu toe, volgens de BBC..
GVD, bijna al onze vrienden wonen daar in de buurt.![]()
Tot nu toe 2 mensen aan de lijn gehad, van 2 weten we dat ze daar in de buurt moeten zijn maar nog niet bereikbaar tot nu...quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:30 schreef Logician het volgende:
[..]
Ik heb er ook familie en vrienden zitten![]()
bij rtlZ ook.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:30 schreef Isabeau het volgende:
Op de Frontpage hebben ze "5 bussen" neergezet.
op dit moment lijken me de beurzen wel het laatste om je druk over te makenquote:Op donderdag 7 juli 2005 11:31 schreef Dementor het volgende:
De beurzen gaan meteen ook op hun bek dat is echt klote.
Dat hoor je me niet zeggen, hoor. 'Omagh' was trouwens ook maar het werk van enkele dissidente IRA-leden.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:30 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
IRA is ook erg actief de laatste paar jaren he?
Ik denk dat het bij de dubbeldekkers onderin zit... Weet het geheel niet zeker, maar lijkt mij vele malen stabieler (lager zwaartepunt) en volgens mij is er veel hoogteverschil, dus veel ruimte onder de vloer....quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zit daar een stroomgenerator, in dat dak?
Omdat die mensen, heel logisch, nu belangrijk zijn voor Snakey. Ik mak me ook niet druk om mensen die ik niet ken (ja, het is erg, maar ik zou me veel drukker maken als er mensen wonen die ik ken). Dus een menselijke reactie hoor.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:31 schreef Merkie het volgende:
Net zoals nog een aantal miljoen mensen. Sjeez, altijd dat van "ik ken die en die daar".
Naja. Eerst maar kijken of het uberhaupt een aanslag is voordat we groeperingen gaan beschuldigen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:32 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat hoor je me niet zeggen, hoor. 'Omagh' was trouwens ook maar het werk van enkele dissidente IRA-leden.
Nu wel....quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:28 schreef TeazNutz het volgende:
Dat verhaal van die bus is nog niet bevestigd... Niet officieel.
lijkt me idd waar, zou het nut niet zien van generatoren in het dak, zijn gewone dieselbussen en geen trolleybussen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:32 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ik denk dat het bij de dubbeldekkers onderin zit... Weet het geheel niet zeker, maar lijkt mij vele malen stabieler (lager zwaartepunt) en volgens mij is er veel hoogteverschil, dus veel ruimte onder de vloer....
oh dus het is idioot om je zorgen te maken om je vrienden en familie, weten we in vervolg ook wat we aan jou hebbenquote:Op donderdag 7 juli 2005 11:31 schreef Merkie het volgende:
[..]
Net zoals nog een aantal miljoen mensen. Sjeez, altijd dat van "ik ken die en die daar".
Dat snap ik, maar dan nog. Er wonen miljoenen mensen aldaar, dus de kans dat je familie er iets mee te maken heeft is nogal klein. Maargoei.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Omdat die mensen, heel logisch, nu belangrijk zijn voor Snakey. Ik mak me ook niet druk om mensen die ik niet ken (ja, het is erg, maar ik zou me veel drukker maken als er mensen wonen die ik ken). Dus een menselijke reactie hoor.
O ja, inderdaad. Ik weet niet wat er allemaal aan de hand is. In de paniek verzint men er vaak vanalles bij.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:33 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Naja. Eerst maar kijken of het uberhaupt een aanslag is voordat we groeperingen gaan beschuldigen.![]()
Het is inderdaad een fijn idee dat er een bus ontploft is waar misschien wel een van onze beste vrienden inzit.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:31 schreef Merkie het volgende:
[..]
Waarom ben je in paniek??quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
O ja, inderdaad. Ik weet niet wat er allemaal aan de hand is. In de paniek verzint men er vaak vanalles bij.
Daarom 2 vraagtekensquote:Op donderdag 7 juli 2005 11:35 schreef ShaoliN het volgende:
Waar lees je dat, autist?
Gelukkig is die kans heel klein en we kunnen er denk ik ook wel vanuit gaan dat ze in orde zijn, maar dan nog. Ik zou me gewoon zorgen maken. Hoe logisch je ook bedenkt dat er niets mis mee is, dan nog maak je je zorgen.\quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:34 schreef Merkie het volgende:
Dat snap ik, maar dan nog. Er wonen miljoenen mensen aldaar, dus de kans dat je familie er iets mee te maken heeft is nogal klein. Maargoei.
quote:
kan jij niet ff gaan wieberen?quote:
Graag gedaan , je gaat solliciteren?quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:38 schreef Dementor het volgende:
Mensen ga aub niet het NOS herhalen hier want die krijgen alles met vertraging binnen en dan krijgen we allemaal dubbele replies.
Bedankt
Geen idee, volgens mij stond de cameraman vrij ver weg achter een lintje. Daarbij stond de straat vol met allerlei auto's van hulpdiensten.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:38 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
...Dus de kans op doden is er zeker wel?
Timeout, voorlopig...quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:37 schreef Klonk het volgende:
op de site van de bbc kun je een nieuws stream zien.
www.bbc.co.uk
Vind je dit zelf niet ook een beetje ziek?quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:39 schreef Drugshond het volgende:
Poll: Wie is er verantwoordelijk voor de aanslagIRA Een extr. islamitische groepering. Frankrijk anders
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
![]()
Waar haal je dat vandaan?quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:39 schreef TimmyAsd het volgende:
Scotland Yard bevestigd dat iig 3 bussen zijn getroffen.
Ik luister blijkbaar niet goed genoegquote:Op donderdag 7 juli 2005 11:39 schreef TimmyAsd het volgende:
Scotland Yard bevestigd dat iig 3 bussen zijn getroffen.
Kennelijk ook een bus op Russell Squarequote:Op donderdag 7 juli 2005 11:39 schreef Isabeau het volgende:
De bus die ontploft is was dus op Tavistock Square, maar over meerdere bussen heb ik ze op de BBC nog niet gehoord.
dat viel te verwachten, mischien de site van sky news ?quote:
De kans is gelukkig heel klein inderdaad, daar ben ik ook wel nuchter genoeg voor. 2 vrienden wonen daar echter om de hoek, op de duizenden mensen die daar rondlopen. 1 van hun is thuis en voelde het hele huis schudden, haar vriend is echter net voor het gebeurde het huis uitgegaan...quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Gelukkig is die kans heel klein en we kunnen er denk ik ook wel vanuit gaan dat ze in orde zijn, maar dan nog. Ik zou me gewoon zorgen maken. Hoe logisch je ook bedenkt dat er niets mis mee is, dan nog maak je je zorgen.\
bijna klaar!quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:40 schreef err het volgende:
en heeft er iemand al een 911 achtig getal uitgerekend tov madrid en 9/11?
Het is vandaag 7-7-7 (7-7-2005=7-7-7quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:40 schreef err het volgende:
Beter een (quick and dirty) POLL dan een oneindig gemiep en gebash over de mogelijke dadersquote:Op donderdag 7 juli 2005 11:39 schreef BBQ-kip het volgende:
Vind je dit zelf niet ook een beetje ziek?![]()
Ga het niet proberen, vermoed dat die ook down is...quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:40 schreef Klonk het volgende:
[..]
dat viel te verwachten, mischien de site van sky news ?
Voelde het hele huis schudden? Jeetje, dat klinkt heftig zeg. Nu maar hopen dat haar vriend snel even iets van zich laat horen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:41 schreef Snakey het volgende:
De kans is gelukkig heel klein inderdaad, daar ben ik ook wel nuchter genoeg voor. 2 vrienden wonen daar echter om de hoek, op de duizenden mensen die daar rondlopen. 1 van hun is thuis en voelde het hele huis schudden, haar vriend is echter net voor het gebeurde het huis uitgegaan...
Kuthippies ook altijdquote:Op donderdag 7 juli 2005 11:42 schreef DarkElf het volgende:
lijkt me sterk dat het met de olympische spelen te maken heeft, zal misschien eerder, als het een aanslag is, met de g8 te maken hebben
Proberen hem te bellen, maar ik denk dat er heel veel mensen dat proberen ophet moment.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Voelde het hele huis schudden? Jeetje, dat klinkt heftig zeg. Nu maar hopen dat haar vriend snel even iets van zich laat horen.
quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:39 schreef Drugshond het volgende:
Poll: Wie is er verantwoordelijk voor de aanslagIRA Een extr. islamitische groepering. Frankrijk anders
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
![]()
Die zitten toch in schotland?quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:42 schreef DarkElf het volgende:
lijkt me sterk dat het met de olympische spelen te maken heeft, zal misschien eerder, als het een aanslag is, met de g8 te maken hebben
dan zou ik me ook zorgen maken..........quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:41 schreef Snakey het volgende:
[..]
De kans is gelukkig heel klein inderdaad, daar ben ik ook wel nuchter genoeg voor. 2 vrienden wonen daar echter om de hoek, op de duizenden mensen die daar rondlopen. 1 van hun is thuis en voelde het hele huis schudden, haar vriend is echter net voor het gebeurde het huis uitgegaan...
madrid: 11-03-2004quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:40 schreef err het volgende:
Ja, toen ze het alleen over de metro hadden dan had het nog die elektriciteitsstoring kunnen zijn, maar er is daadwerkelijk een explosie in een bus geweest (en waarschijnlijk meerdere) dus dan vind ik het ook allemaal teveel toeval. Ben benieuwd met welke "dader" ze straks aan komen zettenquote:Op donderdag 7 juli 2005 11:42 schreef Logician het volgende:
ze gaan nu wel overal van aanslagen uit.. ik kan eigenlijk zelf ook niet geloven dat dit allemaal toeval zou zijn
11-3 = 8 rekenwonder.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:45 schreef Redux het volgende:
[..]
madrid: 11-03-2004
new york: 11-09-2001
nu: 07-07-2005
als je de 03 van madrid van de 11 van new york aftrek, kom je op de eerste 07 van nu.
doe je de 2 van 2004 van madrid van 09 van new york af, heb je de 2de 07.
als je de 1 van 2001 bij 2004 optelt, kom je op 2005
en zo heb je 07-07-2005
potver!!!!! nu zie ik het pas, dit heeft met elkaar te maken!![]()
Rampencabaretiers.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:45 schreef Redux het volgende:
-snip-
Ga het ze vragen zou ik zeggenquote:Op donderdag 7 juli 2005 11:45 schreef milagro het volgende:
zouden er nu ook 'voorbereidingen voor dergelijke aanslagen' aan te treffen zijn in Parijs? of Madrid?
ergens hoop ik dat mocht het een aanslag is dat het geen alquada is ...quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, toen ze het alleen over de metro hadden dan had het nog die elektriciteitsstoring kunnen zijn, maar er is daadwerkelijk een explosie in een bus geweest (en waarschijnlijk meerdere) dus dan vind ik het ook allemaal teveel toeval. Ben benieuwd met welke "dader" ze straks aan komen zetten
telefoonnetwerk zal ook wel te lijden hebben van al de londenaren die ineens tegelijk met elkaar willen praten.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:44 schreef Snakey het volgende:
Proberen hem te bellen, maar ik denk dat er heel veel mensen dat proberen ophet moment.
maakt niet uit joh! in tru hoef je niks wetenschappelijk te onderbouwen! 11-3 kan uitstekend 7 zijn daar! Wie opent er effe een topic?quote:
Als het een aanslag is ben ik zeer benieuwd of er link wordt gelegd naar Iran.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:46 schreef Logician het volgende:
[..]
ergens hoop ik dat mocht het een aanslag is dat het geen alquada is ...
BBC heeft het over mogelijke slachtoffers, maar de hele berichtgeving vind ik uitermate chaotisch. Er is niet echt duidelijk hoeveel explosies er zijn geweest.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:45 schreef yvonne het volgende:
In de bussen dodelijke slachtoffers zegt de NOS net.
Even afwachten en gewoon blijven ademen maar. Kan toch niks doen op het moment buiten hopen dat iedereen ok is.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
telefoonnetwerk zal ook wel te lijden hebben van al de londenaren die ineens tegelijk met elkaar willen praten.
Of Amsterdam?quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:45 schreef milagro het volgende:
zouden er nu ook 'voorbereidingen voor dergelijke aanslagen' aan te treffen zijn in Parijs? of Madrid?
- Inzichtvol -quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:47 schreef ShaoliN het volgende:
Als het een aanslag is ben ik zeer benieuwd of er link wordt gelegd naar Iran.
Iig 8 explosies bevestigd. 5 in de metro en 3 in de bussenquote:Op donderdag 7 juli 2005 11:47 schreef Againzender het volgende:
[..]
BBC heeft het over mogelijke slachtoffers, maar de hele berichtgeving vind ik uitermate chaotisch. Er is niet echt duidelijk hoeveel explosies er zijn geweest.
Waarom. Die kunnen momenteel niet op een veiligere plek zitten.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:48 schreef Burbo het volgende:
De G8-top isvast al gevlucht
Dat zou inderdaad wel weer een enorme hoop oprakelen. Dacht men eindelijk dat we klaar waren met het grootste werk in Afghanistan in Irak, blijken ze nog steeds iets als dit te kunnen. Het is een wonder dat er nog geen doden (zouden) zijn..quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:46 schreef Logician het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk dat het geen aanslag is, want als het wel een aanslag is dan is het een goed voorbereide op diverse plaatsen (metro's en bussen). Ik heb geen idee op wie ik 'hoop' want er komt toch altijd veel rottigheid van.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:46 schreef Logician het volgende:
Storing oké, maar er zijn explosies... weet niet wie ze voor de gek wilden houdenquote:Op donderdag 7 juli 2005 11:47 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Electriciteitsstoring voor het metronetwerk kan best, maar hoe verklaar je die bussen dan?
Nee, blair blijft voorlopig gewoon.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:48 schreef Burbo het volgende:
De G8-top isvast al gevlucht
Aanslagen met meerdere bommen (als dat het geval is) plan je niet even in een weekje, grote aanslagen zoals 9/11 en Madrid worden zorgvuldig en langdurig voorbereid, GB is een doelwit sinds de inval in Irak.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:47 schreef Anitra het volgende:
Zou het te maken kunnen hebben dat er van de week is gelekt dat Blair op de hoogte was van het feit dat er in Irak niks te vinden zou zijn?
als je doden niets vindt niet neequote:Op donderdag 7 juli 2005 11:49 schreef Little_Meanie het volgende:
weer veel heisa om niks
Ik geloof dat die ontploffingen niet zo krachtig waren. Ik hoorde eerder iig op de BBC dat de gewonden niet gewond waren geraakt door de kracht van de explosie.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:50 schreef DeTolk het volgende:
Zitten nog mensen in de metrostations... is er geen instortingsgevaar?
goh, zo'n reactie had je ook in het allereerste topic over het WTC.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:49 schreef Little_Meanie het volgende:
weer veel heisa om niks
Idem Madridquote:Op donderdag 7 juli 2005 11:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
goh, zo'n reactie had je ook in het allereerste topic over het WTC.
Dat was ook een boel heisa om niks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |