Nou ja, er zijn flink wat grote explosies geweest in London, gepleegd door de IRA, die behoorlijk sterk waren. Aanslag op Thatcher ook.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:26 schreef zoalshetis het volgende:
hoevaak heeft de ira in de geschiedenis bomexplosies in engeland gepleegd waar burgerslachtoffers bij gemaakt zouden kunnen worden? mocht het hier om een aanslag gaan met drie bussen.
3 tot nu toe, volgens de BBC..quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:28 schreef Logician het volgende:
5 bussen?!
5 explosiesquote:Op donderdag 7 juli 2005 11:28 schreef Logician het volgende:
5 bussen?!
zit daar een stroomgenerator, in dat dak?quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:27 schreef the_disheaver het volgende:
Op BBC 1 nu verslag over Busexplosie.
Was explosie in de bus> alleen de boven kant van de bus is vernield.
IRA is ook erg actief de laatste paar jaren he?quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou ja, er zijn flink wat grote explosies geweest in London, gepleegd door de IRA, die behoorlijk sterk waren. Aanslag op Thatcher ook.
Ik heb er ook familie en vrienden zittenquote:Op donderdag 7 juli 2005 11:29 schreef Snakey het volgende:
[..]
3 tot nu toe, volgens de BBC..
GVD, bijna al onze vrienden wonen daar in de buurt.![]()
CNN heeft het over "the complete front of a bus torn off"quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:27 schreef the_disheaver het volgende:
Op BBC 1 nu verslag over Busexplosie.
Was explosie in de bus> alleen de boven kant van de bus is vernield.
bussen lijken me eerder bommen..quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zit daar een stroomgenerator, in dat dak?
ik weet het dus echt niet. kan me er ook zo weinig van herinneren.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou ja, er zijn flink wat grote explosies geweest in London, gepleegd door de IRA, die behoorlijk sterk waren. Aanslag op Thatcher ook.
Net zoals nog een aantal miljoen mensen. Sjeez, altijd dat van "ik ken die en die daar".quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:29 schreef Snakey het volgende:
[..]
3 tot nu toe, volgens de BBC..
GVD, bijna al onze vrienden wonen daar in de buurt.![]()
Tot nu toe 2 mensen aan de lijn gehad, van 2 weten we dat ze daar in de buurt moeten zijn maar nog niet bereikbaar tot nu...quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:30 schreef Logician het volgende:
[..]
Ik heb er ook familie en vrienden zitten![]()
bij rtlZ ook.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:30 schreef Isabeau het volgende:
Op de Frontpage hebben ze "5 bussen" neergezet.
op dit moment lijken me de beurzen wel het laatste om je druk over te makenquote:Op donderdag 7 juli 2005 11:31 schreef Dementor het volgende:
De beurzen gaan meteen ook op hun bek dat is echt klote.
Dat hoor je me niet zeggen, hoor. 'Omagh' was trouwens ook maar het werk van enkele dissidente IRA-leden.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:30 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
IRA is ook erg actief de laatste paar jaren he?
Ik denk dat het bij de dubbeldekkers onderin zit... Weet het geheel niet zeker, maar lijkt mij vele malen stabieler (lager zwaartepunt) en volgens mij is er veel hoogteverschil, dus veel ruimte onder de vloer....quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zit daar een stroomgenerator, in dat dak?
Omdat die mensen, heel logisch, nu belangrijk zijn voor Snakey. Ik mak me ook niet druk om mensen die ik niet ken (ja, het is erg, maar ik zou me veel drukker maken als er mensen wonen die ik ken). Dus een menselijke reactie hoor.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:31 schreef Merkie het volgende:
Net zoals nog een aantal miljoen mensen. Sjeez, altijd dat van "ik ken die en die daar".
Naja. Eerst maar kijken of het uberhaupt een aanslag is voordat we groeperingen gaan beschuldigen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:32 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat hoor je me niet zeggen, hoor. 'Omagh' was trouwens ook maar het werk van enkele dissidente IRA-leden.
Nu wel....quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:28 schreef TeazNutz het volgende:
Dat verhaal van die bus is nog niet bevestigd... Niet officieel.
lijkt me idd waar, zou het nut niet zien van generatoren in het dak, zijn gewone dieselbussen en geen trolleybussen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:32 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ik denk dat het bij de dubbeldekkers onderin zit... Weet het geheel niet zeker, maar lijkt mij vele malen stabieler (lager zwaartepunt) en volgens mij is er veel hoogteverschil, dus veel ruimte onder de vloer....
oh dus het is idioot om je zorgen te maken om je vrienden en familie, weten we in vervolg ook wat we aan jou hebbenquote:Op donderdag 7 juli 2005 11:31 schreef Merkie het volgende:
[..]
Net zoals nog een aantal miljoen mensen. Sjeez, altijd dat van "ik ken die en die daar".
Dat snap ik, maar dan nog. Er wonen miljoenen mensen aldaar, dus de kans dat je familie er iets mee te maken heeft is nogal klein. Maargoei.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Omdat die mensen, heel logisch, nu belangrijk zijn voor Snakey. Ik mak me ook niet druk om mensen die ik niet ken (ja, het is erg, maar ik zou me veel drukker maken als er mensen wonen die ik ken). Dus een menselijke reactie hoor.
O ja, inderdaad. Ik weet niet wat er allemaal aan de hand is. In de paniek verzint men er vaak vanalles bij.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:33 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Naja. Eerst maar kijken of het uberhaupt een aanslag is voordat we groeperingen gaan beschuldigen.![]()
Het is inderdaad een fijn idee dat er een bus ontploft is waar misschien wel een van onze beste vrienden inzit.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:31 schreef Merkie het volgende:
[..]
Waarom ben je in paniek??quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
O ja, inderdaad. Ik weet niet wat er allemaal aan de hand is. In de paniek verzint men er vaak vanalles bij.
Daarom 2 vraagtekensquote:Op donderdag 7 juli 2005 11:35 schreef ShaoliN het volgende:
Waar lees je dat, autist?
Gelukkig is die kans heel klein en we kunnen er denk ik ook wel vanuit gaan dat ze in orde zijn, maar dan nog. Ik zou me gewoon zorgen maken. Hoe logisch je ook bedenkt dat er niets mis mee is, dan nog maak je je zorgen.\quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:34 schreef Merkie het volgende:
Dat snap ik, maar dan nog. Er wonen miljoenen mensen aldaar, dus de kans dat je familie er iets mee te maken heeft is nogal klein. Maargoei.
quote:
kan jij niet ff gaan wieberen?quote:
Graag gedaan , je gaat solliciteren?quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:38 schreef Dementor het volgende:
Mensen ga aub niet het NOS herhalen hier want die krijgen alles met vertraging binnen en dan krijgen we allemaal dubbele replies.
Bedankt
Geen idee, volgens mij stond de cameraman vrij ver weg achter een lintje. Daarbij stond de straat vol met allerlei auto's van hulpdiensten.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:38 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
...Dus de kans op doden is er zeker wel?
Timeout, voorlopig...quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:37 schreef Klonk het volgende:
op de site van de bbc kun je een nieuws stream zien.
www.bbc.co.uk
Vind je dit zelf niet ook een beetje ziek?quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:39 schreef Drugshond het volgende:
Poll: Wie is er verantwoordelijk voor de aanslagIRA Een extr. islamitische groepering. Frankrijk anders
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
![]()
Waar haal je dat vandaan?quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:39 schreef TimmyAsd het volgende:
Scotland Yard bevestigd dat iig 3 bussen zijn getroffen.
Ik luister blijkbaar niet goed genoegquote:Op donderdag 7 juli 2005 11:39 schreef TimmyAsd het volgende:
Scotland Yard bevestigd dat iig 3 bussen zijn getroffen.
Kennelijk ook een bus op Russell Squarequote:Op donderdag 7 juli 2005 11:39 schreef Isabeau het volgende:
De bus die ontploft is was dus op Tavistock Square, maar over meerdere bussen heb ik ze op de BBC nog niet gehoord.
dat viel te verwachten, mischien de site van sky news ?quote:
De kans is gelukkig heel klein inderdaad, daar ben ik ook wel nuchter genoeg voor. 2 vrienden wonen daar echter om de hoek, op de duizenden mensen die daar rondlopen. 1 van hun is thuis en voelde het hele huis schudden, haar vriend is echter net voor het gebeurde het huis uitgegaan...quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Gelukkig is die kans heel klein en we kunnen er denk ik ook wel vanuit gaan dat ze in orde zijn, maar dan nog. Ik zou me gewoon zorgen maken. Hoe logisch je ook bedenkt dat er niets mis mee is, dan nog maak je je zorgen.\
bijna klaar!quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:40 schreef err het volgende:
en heeft er iemand al een 911 achtig getal uitgerekend tov madrid en 9/11?
Het is vandaag 7-7-7 (7-7-2005=7-7-7quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:40 schreef err het volgende:
Beter een (quick and dirty) POLL dan een oneindig gemiep en gebash over de mogelijke dadersquote:Op donderdag 7 juli 2005 11:39 schreef BBQ-kip het volgende:
Vind je dit zelf niet ook een beetje ziek?![]()
Ga het niet proberen, vermoed dat die ook down is...quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:40 schreef Klonk het volgende:
[..]
dat viel te verwachten, mischien de site van sky news ?
Voelde het hele huis schudden? Jeetje, dat klinkt heftig zeg. Nu maar hopen dat haar vriend snel even iets van zich laat horen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:41 schreef Snakey het volgende:
De kans is gelukkig heel klein inderdaad, daar ben ik ook wel nuchter genoeg voor. 2 vrienden wonen daar echter om de hoek, op de duizenden mensen die daar rondlopen. 1 van hun is thuis en voelde het hele huis schudden, haar vriend is echter net voor het gebeurde het huis uitgegaan...
Kuthippies ook altijdquote:Op donderdag 7 juli 2005 11:42 schreef DarkElf het volgende:
lijkt me sterk dat het met de olympische spelen te maken heeft, zal misschien eerder, als het een aanslag is, met de g8 te maken hebben
Proberen hem te bellen, maar ik denk dat er heel veel mensen dat proberen ophet moment.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Voelde het hele huis schudden? Jeetje, dat klinkt heftig zeg. Nu maar hopen dat haar vriend snel even iets van zich laat horen.
quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:39 schreef Drugshond het volgende:
Poll: Wie is er verantwoordelijk voor de aanslagIRA Een extr. islamitische groepering. Frankrijk anders
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
![]()
Die zitten toch in schotland?quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:42 schreef DarkElf het volgende:
lijkt me sterk dat het met de olympische spelen te maken heeft, zal misschien eerder, als het een aanslag is, met de g8 te maken hebben
dan zou ik me ook zorgen maken..........quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:41 schreef Snakey het volgende:
[..]
De kans is gelukkig heel klein inderdaad, daar ben ik ook wel nuchter genoeg voor. 2 vrienden wonen daar echter om de hoek, op de duizenden mensen die daar rondlopen. 1 van hun is thuis en voelde het hele huis schudden, haar vriend is echter net voor het gebeurde het huis uitgegaan...
madrid: 11-03-2004quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:40 schreef err het volgende:
Ja, toen ze het alleen over de metro hadden dan had het nog die elektriciteitsstoring kunnen zijn, maar er is daadwerkelijk een explosie in een bus geweest (en waarschijnlijk meerdere) dus dan vind ik het ook allemaal teveel toeval. Ben benieuwd met welke "dader" ze straks aan komen zettenquote:Op donderdag 7 juli 2005 11:42 schreef Logician het volgende:
ze gaan nu wel overal van aanslagen uit.. ik kan eigenlijk zelf ook niet geloven dat dit allemaal toeval zou zijn
11-3 = 8 rekenwonder.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:45 schreef Redux het volgende:
[..]
madrid: 11-03-2004
new york: 11-09-2001
nu: 07-07-2005
als je de 03 van madrid van de 11 van new york aftrek, kom je op de eerste 07 van nu.
doe je de 2 van 2004 van madrid van 09 van new york af, heb je de 2de 07.
als je de 1 van 2001 bij 2004 optelt, kom je op 2005
en zo heb je 07-07-2005
potver!!!!! nu zie ik het pas, dit heeft met elkaar te maken!![]()
Rampencabaretiers.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:45 schreef Redux het volgende:
-snip-
Ga het ze vragen zou ik zeggenquote:Op donderdag 7 juli 2005 11:45 schreef milagro het volgende:
zouden er nu ook 'voorbereidingen voor dergelijke aanslagen' aan te treffen zijn in Parijs? of Madrid?
ergens hoop ik dat mocht het een aanslag is dat het geen alquada is ...quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, toen ze het alleen over de metro hadden dan had het nog die elektriciteitsstoring kunnen zijn, maar er is daadwerkelijk een explosie in een bus geweest (en waarschijnlijk meerdere) dus dan vind ik het ook allemaal teveel toeval. Ben benieuwd met welke "dader" ze straks aan komen zetten
telefoonnetwerk zal ook wel te lijden hebben van al de londenaren die ineens tegelijk met elkaar willen praten.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:44 schreef Snakey het volgende:
Proberen hem te bellen, maar ik denk dat er heel veel mensen dat proberen ophet moment.
maakt niet uit joh! in tru hoef je niks wetenschappelijk te onderbouwen! 11-3 kan uitstekend 7 zijn daar! Wie opent er effe een topic?quote:
Als het een aanslag is ben ik zeer benieuwd of er link wordt gelegd naar Iran.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:46 schreef Logician het volgende:
[..]
ergens hoop ik dat mocht het een aanslag is dat het geen alquada is ...
BBC heeft het over mogelijke slachtoffers, maar de hele berichtgeving vind ik uitermate chaotisch. Er is niet echt duidelijk hoeveel explosies er zijn geweest.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:45 schreef yvonne het volgende:
In de bussen dodelijke slachtoffers zegt de NOS net.
Even afwachten en gewoon blijven ademen maar. Kan toch niks doen op het moment buiten hopen dat iedereen ok is.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
telefoonnetwerk zal ook wel te lijden hebben van al de londenaren die ineens tegelijk met elkaar willen praten.
Of Amsterdam?quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:45 schreef milagro het volgende:
zouden er nu ook 'voorbereidingen voor dergelijke aanslagen' aan te treffen zijn in Parijs? of Madrid?
- Inzichtvol -quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:47 schreef ShaoliN het volgende:
Als het een aanslag is ben ik zeer benieuwd of er link wordt gelegd naar Iran.
Iig 8 explosies bevestigd. 5 in de metro en 3 in de bussenquote:Op donderdag 7 juli 2005 11:47 schreef Againzender het volgende:
[..]
BBC heeft het over mogelijke slachtoffers, maar de hele berichtgeving vind ik uitermate chaotisch. Er is niet echt duidelijk hoeveel explosies er zijn geweest.
Waarom. Die kunnen momenteel niet op een veiligere plek zitten.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:48 schreef Burbo het volgende:
De G8-top isvast al gevlucht
Dat zou inderdaad wel weer een enorme hoop oprakelen. Dacht men eindelijk dat we klaar waren met het grootste werk in Afghanistan in Irak, blijken ze nog steeds iets als dit te kunnen. Het is een wonder dat er nog geen doden (zouden) zijn..quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:46 schreef Logician het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk dat het geen aanslag is, want als het wel een aanslag is dan is het een goed voorbereide op diverse plaatsen (metro's en bussen). Ik heb geen idee op wie ik 'hoop' want er komt toch altijd veel rottigheid van.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:46 schreef Logician het volgende:
Storing oké, maar er zijn explosies... weet niet wie ze voor de gek wilden houdenquote:Op donderdag 7 juli 2005 11:47 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Electriciteitsstoring voor het metronetwerk kan best, maar hoe verklaar je die bussen dan?
Nee, blair blijft voorlopig gewoon.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:48 schreef Burbo het volgende:
De G8-top isvast al gevlucht
Aanslagen met meerdere bommen (als dat het geval is) plan je niet even in een weekje, grote aanslagen zoals 9/11 en Madrid worden zorgvuldig en langdurig voorbereid, GB is een doelwit sinds de inval in Irak.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:47 schreef Anitra het volgende:
Zou het te maken kunnen hebben dat er van de week is gelekt dat Blair op de hoogte was van het feit dat er in Irak niks te vinden zou zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |