Ga weg man, die Fransen zijn notoire viezerikken en zijn niet eens van plan een Olympisch Stadion te bouwen. Fuck them!quote:
das de Nederlandse spelling inderdaadquote:Op woensdag 6 juli 2005 13:50 schreef TC03 het volgende:
Londen hoor.
ik ook, maar London is een goed alternatief.quote:
quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:51 schreef Zwansen het volgende:
Die gouden medaille voor Federer kan alvast gemaakt worden.
Hebben ze toch ook niet nodig ...dat hebben ze voor het WK98 al gedaanquote:Op woensdag 6 juli 2005 13:52 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Ga weg man, die Fransen zijn notoire viezerikken en zijn niet eens van plan een Olympisch Stadion te bouwen. Fuck them!![]()
quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:52 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Ga weg man, die Fransen zijn notoire viezerikken en zijn niet eens van plan een Olympisch Stadion te bouwen. Fuck them!![]()
En dat is een prachtig mooi dingquote:Op woensdag 6 juli 2005 13:52 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Hebben ze toch ook niet nodig ...dat hebben ze voor het WK98 al gedaan
klote Londen
2012 hetr jaar van de comeback van Henmanquote:Op woensdag 6 juli 2005 13:51 schreef Zwansen het volgende:
quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:52 schreef DeTolk het volgende:
Schade Paris, alles ist vorbei!
kom voor de OS hoor een speciaal stadion te bouwenquote:Op woensdag 6 juli 2005 13:52 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Hebben ze toch ook niet nodig ...dat hebben ze voor het WK98 al gedaan
klote Londen
Pardon my Frenchquote:Op woensdag 6 juli 2005 13:56 schreef Againzender het volgende:
[..]De Duitsers zijn al een tijdje weg uit die stad hoor
![]()
Zou het ideale afscheid zijn. 2 keer in een maand op Wimbledon winnen.quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:51 schreef Zwansen het volgende:
Nou...dan komt er dus nooit een OS in Nederland...stelletje gieren hier.quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:56 schreef rubbereend het volgende:
[..]
kom voor de OS hoor een speciaal stadion te bouwen
Dat zou wel heel kinderachtig zijn.quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:58 schreef SCH het volgende:
Ben wel bang dat het gaat doorspelen in de G8 en dat is een slechte zaak.
2 keer in één maand? Wimbledom 2 keer in augustus?quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:57 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Zou het ideale afscheid zijn. 2 keer in een maand op Wimbledon winnen.
hopelijk wel 2028 rotterdamquote:Op woensdag 6 juli 2005 13:58 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Nou...dan komt er dus nooit een OS in Nederland...stelletje gieren hier.
volgende keer winnen ze zeker niet want Europa is voorlopig ff niet aan de beurtquote:Op woensdag 6 juli 2005 13:58 schreef Leatherface het volgende:
De vraag is of Parijs zich nu nog ooit kandidaat gaat stellen.
the Domequote:Op woensdag 6 juli 2005 14:00 schreef BliksemSchigt het volgende:
De voetbalfinale in een nieuw Wembley
Tennis op Wimbledon
Oeps, 2 keer in 2 maanden bedoel ik natuurlijkquote:Op woensdag 6 juli 2005 14:00 schreef rubbereend het volgende:
[..]
2 keer in één maand? Wimbledom 2 keer in augustus?
[..]
hopelijk wel 2028 rotterdam
[..]
volgende keer winnen ze zeker niet want Europa is voorlopig ff niet aan de beurt
Voetbal op de OS stelt geen reet voorquote:Op woensdag 6 juli 2005 14:00 schreef BliksemSchigt het volgende:
De voetbalfinale in een nieuw Wembley
Tennis op Wimbledon
Ik zal je roep om aandacht maar even bevredigenquote:Op woensdag 6 juli 2005 14:00 schreef ScudRaket het volgende:
Vliegtuig naar Londen: 70 euro
Hotel: 90 euro
Nederlandse vlag: 25 euro
Gratis entree en medailles in de familie: PRICELESS!
dat kan veel goedkoperderderderquote:Op woensdag 6 juli 2005 14:00 schreef ScudRaket het volgende:
Vliegtuig naar Londen: 70 euro
Mijn eigenquote:Op woensdag 6 juli 2005 14:02 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik zal je roep om aandacht maar even bevredigen.
Welke familie doel je hier op?
quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:02 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Voetbal op de OS stelt geen reet voor
Als je de reacties al hoort op Radio1, dan wordt dat inderdaad nooit wat.quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:58 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Nou...dan komt er dus nooit een OS in Nederland...stelletje gieren hier.
Goed vooruitzicht als 't zo isquote:Op woensdag 6 juli 2005 13:57 schreef Againzender het volgende:
Gaat de BBC dit regiseren?
Retourtje incl luchthaven-, kerosine- en terrorismebelasting.quote:
Daar hebben ze er gelukkig nogal wat vanquote:Op woensdag 6 juli 2005 14:04 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ze moeten t goed plannen want de competitie is dan ook begonnen en ze zullen wel de stadions van de Londense clubs gebruiken
k denk dat Rotterdam qua ruimte enzo betere mogenlijkheden heeft.quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:04 schreef Againzender het volgende:
[..]
Als je de reacties al hoort op Radio1, dan wordt dat inderdaad nooit wat.
Maar van mij mogen ze het proberen in Rotterdam. Hier in Amsterdam wordt het toch nooit wat.
Absoluut. EN hier in Amsterdam mag je toch niets bouwen omdat het gemeentebestuur al 6 jaar lang het begrip 'fijnstof' genegeerd heeft.quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:06 schreef rubbereend het volgende:
[..]
k denk dat Rotter qua ruimte enzo betere mogenlijkheden heeft.
In Rotterdam wonen minder zeikerds dan in Amsterdam. Dat scheelt.quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:06 schreef rubbereend het volgende:
[..]
k denk dat Rotterdam qua ruimte enzo betere mogenlijkheden heeft.
30 euro inclusief taxesquote:Op woensdag 6 juli 2005 14:05 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Retourtje incl luchthaven-, kerosine- en terrorismebelasting.
Dat voetbal op de OS wordt een steeds serieuzere zaak hoor. Dat zag je bij de vorige al en daar komt Peking nog overheen. Als de OS dan in 2012 in de UK zijn - "home of football' - is het echt een serieus toernooi.quote:
Zal dan gestegen zijn door de olieprijzenquote:
Welneequote:Op woensdag 6 juli 2005 14:10 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Zal dan gestegen zijn door de olieprijzen
Eerst WK , dan OSquote:Op woensdag 6 juli 2005 14:11 schreef Xenomaniac het volgende:
Het WK voetbal wil ik wél in Nederland.
EK voetbal in 2000 was erg leuk, maar dat is wel even wat kleiner. Ik vraag mij inderdaad af of je zoiets groots wel moet willen organiseren op zo'n klein en dichtbevolkt oppervlak.quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:10 schreef SCH het volgende:
Niet doen in Nederland - het is zo'n megalomaan iets dat moeten we helemaal niet willen hier.
Genoeg Nederlandse sponsoren te vinden zou ik zeggen. Het probleem is alleen het zeikerige karakter van de Nederlander. Zodra ze een kostenplaatje zien worden de monden massaal opengetrokken over het feit dat het te veel kost. Al weten ze niet dat indirect waarschijnlijk een veelvoud aan de kosten wordt verdiend.quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:11 schreef Againzender het volgende:
[..]
EK voetbal in 2000 was erg leuk, maar dat is wel even wat kleiner. Ik vraag mij inderdaad af of je zoiets groots wel moet willen organiseren op zo'n klein en dichtbevolkt oppervlak.
als je echt wil kan het, je moet vanuit de overheid zoiets gewoon goed steunen, al geld reserveren en al voor het bod aangeven dat er geld vrij is gemaakt. Je moet gewoon 10 jaar van te voren beginnen, het moet zo zijn dat je 1 dag na de bekendmaking de vergunningen kan gaan aanvragen, zeker in Nederland anders komt t nooit afquote:Op woensdag 6 juli 2005 14:11 schreef Againzender het volgende:
[..]
EK voetbal in 2000 was erg leuk, maar dat is wel even wat kleiner. Ik vraag mij inderdaad af of je zoiets groots wel moet willen organiseren op zo'n klein en dichtbevolkt oppervlak.
Nee, in Nederland gaan we IOC leden in het gezicht spugen en met poep naar ze gooien.quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:14 schreef ScudRaket het volgende:
Zodra ze een kostenplaatje zien worden de monden massaal opengetrokken over het feit dat het te veel kost. Al weten ze niet dat indirect waarschijnlijk een veelvoud aan de kosten wordt verdiend.
Toen hadden we ook nauwelijks kans hoor en ik vond die acties wel grappig, hoort ook echt bij Nederland. Als vrijwel de hele bevolking er voor is zoals in Frankrijk, 90 procent, is dat nog geen garantie dat het doorgaat.quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:18 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Nee, in Nederland gaan we IOC leden in het gezicht spugen en met poep naar ze gooien.
(Saar Boerlage t.b.v. Amsterdam 1992)
Als we ooit een kans hebben gehad op naoorlogse spelen was dit 'm wel.
Dat gaat hier nooit meer lukken.
Vraag ze in Athene maar naar de schulden die ze nu hebben.quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:22 schreef rubbereend het volgende:
geld is allemaal maar betrekkelijk omdat een groot gedeelte van de investeringen voor de lange termijn zijn. Alle nieuw aan te leggen infrastructuur is blijvend natuurlijk en als je de Ahoy renoveerd voor de OS heb je daarna een hypermodern complex, het atletiekstadion kan na de OS omgebouwd worden voro Feyenoord etc. etc.
ja daar hebben ze alles op het laatse moeten bouwen zodat het 2 keer zo duur, maar daar hebben ze voor een aantal dingen hele praktische oplossingen verzonnen, waar het gewichtheffen was is nu een opera bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Vraag ze in Athene maar naar de schulden die ze nu hebben.
Vraag in Atlanta en Sydney maar wat ze er aan over hebben gehouden.quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:23 schreef SCH het volgende:
Vraag ze in Athene maar naar de schulden die ze nu hebben.
Die Saar Boerlage heeft zich toen inderdaad op grove wijze misdragen, heel triest was dat. Niet dat we anders die spelen gekregen hadden, want de lobby van Samaranch voor Barcelona was te sterk, maar voor wat betreft de toekomst heeft dat a-sociale wijf veel verpest.quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:18 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Nee, in Nederland gaan we IOC leden in het gezicht spugen en met poep naar ze gooien.
(Saar Boerlage t.b.v. Amsterdam 1992)
Als we ooit een kans hebben gehad op naoorlogse spelen was dit 'm wel.
Dat gaat hier nooit meer lukken.
Als je zo'n evenement goed organiseert kun je er winst op maken. Zeker op de lange termijn verdien je de gedane investeringen altijd terug daar je stad twee weken het middelpunt van de wereld is en het een enorme positieve boost aan eens tad en een land kan geven.quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:24 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ja daar hebben ze alles op het laatse moeten bouwen zodat het 2 keer zo duur, maar daar hebben ze voor een aantal dingen hele praktische oplossingen verzonnen, waar het gewichtheffen was is nu een opera bijvoorbeeld.
op de BBC sitequote:Op woensdag 6 juli 2005 14:37 schreef linda856763 het volgende:
Over filmpjes gesproken, ik zag een staartje van het promotiefilmpje van de Britten. Weet iemand of dat online staat?
bovendien kan je stad qua infrastructuur weer jaren mee en kijk een wat je aan faciliteiten hebt ineens. Je bent ineens de sporthoofdstad van Nederland. En je kan makkelijker WK's e.d gaan organiseren want je hebt de know how en faciliteiten in huisquote:Op woensdag 6 juli 2005 14:44 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Als je zo'n evenement goed organiseert kun je er winst op maken. Zeker op de lange termijn verdien je de gedane investeringen altijd terug daar je stad twee weken het middelpunt van de wereld is en het een enorme positieve boost aan eens tad en een land kan geven.
Ook dat, Athene heeft eindelijk een fatsoenlijk OV-netwerk en dat zal de economie en het terugdringen van de luchtvervuiling zeker ten goede komen.quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:47 schreef rubbereend het volgende:
bovendien kan je stad qua infrastructuur weer jaren mee en kijk een wat je aan faciliteiten hebt ineens.
]quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:49 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ook dat, Athene heeft eindelijk een fatsoenlijk OV-netwerk en dat zal de economie en het terugdringen van de luchtvervuiling zeker ten goede komen.
1948 volgens mijquote:Op woensdag 6 juli 2005 17:13 schreef thaleia het volgende:
Londen met vier stemmen verschil
Wanneer waren de Spelen daar eigenlijk voor het laatst?
Jep, was makkelijker geweest.quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:10 schreef tong80 het volgende:
Leuk dat het London is geworden. Maar voor mensen die de spelen hadden willen bezoeken zou Parijs ideaal zijn geweest.
En een stuk goedkoper.quote:
20 jaar laterquote:Op woensdag 6 juli 2005 19:22 schreef Leatherface het volgende:
Als Parijs er nog zin in heeft, zal het hoogstwaarschijnlijk wel de volgende Europese stad worden.
doe maar Rotterdamquote:
Lijkt me gewoon het makkelijkst om het gewoon Nederland te noemen, aangezien het waarschijnelijk toch over heel Nederland word verspreid.quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:10 schreef rubbereend het volgende:
[..]
doe maar Rotterdam
en gaan ze tijdens de marathon in 2012 nou ook links lopen?
Het WK Voetbal schijnt serieus over te worden gesproken. Ik zie het echter niet gebeuren dat Nederland een dergelijk groot evenement binnen haalt. Als overheid moet je er eerst heel veel geld in steken en daar is de Nederlandse politiek te beroerd voor.quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:11 schreef Remzz het volgende:
[..]
Lijkt me gewoon het makkelijkst om het gewoon Nederland te noemen, aangezien het waarschijnelijk toch over heel Nederland word verspreid.
Maar ik denk serieus dat het mogelijk is en hoop ook echt dat ze er alles aan zullen doen.
Officieel (in naam dus) moet de organisatie worden gedragen door een stad. Maar in de praktijk komt het er vaak op neer dat in een complete regio de verschillende onderdelen plaatshebben.quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:11 schreef Remzz het volgende:
[..]
Lijkt me gewoon het makkelijkst om het gewoon Nederland te noemen, aangezien het waarschijnelijk toch over heel Nederland word verspreid.
Maar ik denk serieus dat het mogelijk is en hoop ook echt dat ze er alles aan zullen doen.
Ja dat en "het Nederlandse volk" volgensmij zijn dat de enige 2 punten die het tegenwerken. Ze kunnen tenminste aankomen dat het EK voetbal en het WK onder 20 erg goed zijn verlopen.quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:14 schreef mbn het volgende:
[..]
Het WK Voetbal schijnt serieus over te worden gesproken. Ik zie het echter niet gebeuren dat Nederland een dergelijk groot evenement binnen haalt. Als overheid moet je er eerst heel veel geld in steken en daar is de Nederlandse politiek te beroerd voor.
k zal binnenkort eens wat uitgebreider posten want k heb hier best al eens in een verloren uurtje over na zitten denk en Rotterdam is heel goed mogelijk.quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:11 schreef Remzz het volgende:
[..]
Maar heeft wel een uitstraling van 0,0.quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:18 schreef rubbereend het volgende:
[..]
k zal binnenkort eens wat uitgebreider posten want k heb hier best al eens in een verloren uurtje over na zitten denk en Rotterdam is heel goed mogelijk.
Waarom niet dan ik zie weinig minpunten.quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:42 schreef SCH het volgende:
Volgens mij gaat het hier alleen lukken als mensen als PIeter van den Hoogenband en zo zich er volledig in storten - maar ik vermoed dat het draagvlak onder de Nederlandse bevolking nu nog erg laag is. Mij hebben ze nog niet mee in ieder geval.
Rottyerdam is qua infrastructuur verder en heeft gewoon meer ruimte en mogelijkheden. Bovendie wilde Amsterdam het Olympisch stadion slopen, dat is hele slechte reclamequote:Op woensdag 6 juli 2005 22:52 schreef JPM01 het volgende:
zou mij wel heel leuk lijken een OS in eigenland, maar ja daar denkt 12 miljoen andere nederlanders niet over.
maar A'dam lijkt me beter dan rotjeknud![]()
dat valt ook wel mee, Rotterdam heeft de uitstraling van een moderne stadquote:Op woensdag 6 juli 2005 22:37 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Maar heeft wel een uitstraling van 0,0.
Bij wie dat dan?quote:Op woensdag 6 juli 2005 23:02 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat valt ook wel mee, Rotterdam heeft de uitstraling van een moderne stad
Ik zou voor Rotterdam kiezen, die heeft het toch echt wel als sportstad gemaakt vind ik.quote:Op woensdag 6 juli 2005 23:04 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Bij wie dat dan?
Ik denk dat als het IOC tussen Amsterdam en Rotterdam zou moeten kiezen, dat de keus dan heel erg simpel is.
beter OV netwerk en beter begaanbaar voor de auto tot in het hartje van de stadquote:Op woensdag 6 juli 2005 23:03 schreef zjroentje het volgende:
Hoezo is Rotterdam qua infrastructuur verder?
het IOC kiest niet, het NOC kiest mochten beiden willen, maar ik denk dat de gemeente Rotterdam er meer oren naar heeftquote:Op woensdag 6 juli 2005 23:04 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Bij wie dat dan?
Ik denk dat als het IOC tussen Amsterdam en Rotterdam zou moeten kiezen, dat de keus dan heel erg simpel is.
En Athene heeft ook echt werkelijk de hele stad omgegooit om een goed infrastuctuur systeem te maken en daar hebben ze de komende 50 jaar nog zeker plezier van.quote:Op woensdag 6 juli 2005 23:09 schreef rubbereend het volgende:
[..]
beter OV netwerk en beter begaanbaar voor de auto tot in het hartje van de stad
Maar dat maakt voor de OS niet zo gek veel uit. Accomodaties komen toch niet in het centrum. En waar zou Rotterdam het Olympisch Park neer willen planten. Zo gek veel plaats is er ook niet.quote:Op woensdag 6 juli 2005 23:09 schreef rubbereend het volgende:
[..]
beter OV netwerk en beter begaanbaar voor de auto tot in het hartje van de stad
Heeft ook de betere accomodaties.quote:Op woensdag 6 juli 2005 23:09 schreef rubbereend het volgende:
[..]
het IOC kiest niet, het NOC kiest mochten beiden willen, maar ik denk dat de gemeente Rotterdam er meer oren naar heeft
Olympisch dorp onder de A15 bijvoorbeeldvoorbij Smitshoek, voor de rest kun je al de Ahoy gebruiken, sporthal bij de Kuip, er zijn een aantal havens in de stad die gesanneerd kunnen worden. Oude fabriekshallen en opslaghallen kunnen omgebouwd worden (naar voorbeeld van Barcelona) Rotterdam biedt best veel moegelijkheden. Bovendien heerst er in Rotterdam een sportcultuurquote:Op woensdag 6 juli 2005 23:10 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Maar dat maakt voor de OS niet zo gek veel uit. Accomodaties komen toch niet in het centrum. En waar zou Rotterdam het Olympisch Park neer willen planten. Zo gek veel plaats is er ook niet.
Maar die G8 - top is in Schotland, niet in Londen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:10 schreef Bartoli het volgende:
als het al komt doordat de OS 2012 daar is. Kan ook de G8 top zijn.
zou dat wat uitmaken voor die gekken?quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:11 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Maar die G8 - top is in Schotland, niet in Londen.
k zei net hier thuis al, op de een of andere manier heb ik het gevoel dat als Parijs gisteren gewonnen had ze nu in Parijs met de rommel hadden gezetenquote:
Parijs? Daar komen ze niet... Die deden niet mee aan de Irak oorlog, Berlijn ook niet. A'dam of Rome...quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:44 schreef Bartoli het volgende:
Rome, Milaan, Paris, Amsterdam de volgende?
maja nu gaan we wel erg offtopic
Eerder Milaan dan Rome, want dat is het economische kloppende hart van Italie.quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:53 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Parijs? Daar komen ze niet... Die deden niet mee aan de Irak oorlog, Berlijn ook niet. A'dam of Rome...
Ik verwacht ook dat Londen uiteindelijk gewoon die Spelen gaat houden. Alleen zal de beveiliging andermaal worden opgeschroeft, waardoor de kosten ook weer flink zullen oplopen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:46 schreef popolon het volgende:
Niet toevallig natuurlijk, lijkt me sterk.
Maar dit zal natuurlijk geen effect hebben op de beslissing, en terecht.
Dit heeft mijns inziens niks met de OS te maken. Zo'n aanslag plan je niet in 1 dag hoor.quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:46 schreef popolon het volgende:
Niet toevallig natuurlijk, lijkt me sterk.
Nietquote:Op donderdag 7 juli 2005 22:15 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Dit heeft mijns inziens niks met de OS te maken. Zo'n aanslag plan je niet in 1 dag hoor.
Dus er zaten terroristen klaar in London, Parijs, Madrid, Moskou en New York?quote:Op donderdag 7 juli 2005 22:42 schreef popolon het volgende:
Maar de dag van de beslissing was wel langer bekend.
Dat valt niet uit te sluiten. Grote kans dat Londen wel de top - prioriteit had bij de terroristen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 22:43 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Dus er zaten terroristen klaar in London, Parijs, Madrid, Moskou en New York?
Ik denk dat het niks met de spelen te maken had en puur op de G8 gericht was. Dat Londen de spelen toegekregen heeft was natuurlijk wel een leuke bonus voor de terroristen, maar meer ook niet.quote:Op donderdag 7 juli 2005 22:43 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Dus er zaten terroristen klaar in London, Parijs, Madrid, Moskou en New York?
Juist. In hetzelfde land dus en alle aandacht van veiligheidsdiensten en inzet van politie zal voornamelijk op de G8 gericht zijn.quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:11 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Maar die G8 - top is in Schotland, niet in Londen.
Vast en zeker namaak. Anders inderdaad sneu.quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:50 schreef fokje het volgende:
http://www.linkspage.org/2012_big.jpg
wel een beetje zielig![]()
Madrid had niet veel kansen. De meeste stemmen in ronde 2 maar toen was London en New York nog in de race en de stemmers voor NY zullen overweldigend London als 2e keus gehad hebben dat blijkt ook wel dat bij de derde ronde London 12 stemmen wint , Parijs 8 stemmen en Madrid 1 verliest. Parijs had alleen verwacht dat de meer Madrid stemmers voor Parijs zouden gaan.quote:Op woensdag 6 juli 2005 18:43 schreef sportfreak het volgende:
De uitslag
Moskou New York Madrid Parijs Londen
1e ronde 15 19 20 21 22
2e ronde 16 32 25 27
3e ronde 31 33 39
4e ronde 50 54
Het is echt een nek aan nek race geweest en vooral Madrid zat er goed bij, zelfs de meeste stemmen in de 2e ronde.
Vraag die eraan gelinkt is: hoe kom je uberhaupt aan kaarten en wanneer start de verkoop?quote:Op zondag 16 november 2008 20:20 schreef StijnH het volgende:
Om maar er maar eens op tijd bij te zijn: Wat is de beste manier om tijdig aan tickets te komen voor de hoogtepunten van de Olympische Spelen? Finales 100m zwemmen/atletiek, Basketball etc... Laat u horen!
stel je voorquote:Op donderdag 10 december 2009 16:58 schreef wimderon het volgende:
De internationale zwembond had nog voorgesteld om acht (!) extra nummers toe te voegen, maar dat is dan toch afgekeurd (in een eerder stadium al).
De verhoudingen raken helemaal zoek. Ze hebben wel een stuk of 20 schietonderdelen en worstelnummers.quote:Op donderdag 10 december 2009 16:58 schreef wimderon het volgende:
Nou, het baanwielrennen is onthoofd door de wijzigingen in het programma.
Daarnaast is een totaal overbodig mixed-dubbel toernooi toegevoegd aan het tennistoernooi.
De internationale zwembond had nog voorgesteld om acht (!) extra nummers toe te voegen, maar dat is dan toch afgekeurd (in een eerder stadium al).
Vindt het niet eens zo heel raar. Als het nu al een zwemmer lukt om acht keer goud te winnen dan is de verhouding een beetje zoek met andere sporten waar deelnemers vaak maar een kans hebben op goud.quote:
En de in het artikel genoemde Rebecca Romero is trouwens overgestapt naar de weg vanwege de eerdere wijziging in het programma.quote:Olympic qualifying change hits British medal hopes
Great Britain's hopes of a large track cycling medal haul at London 2012 have taken a blow with the news teams will be restricted to one rider per event.
Team GB won seven out of 10 events at the 2008 Olympics, with four additional medals coming in the same events.
The move by world governing body the UCI comes five months after a programme overhaul to include more women's races.
The European Championships, previously an under-23 event, has now been included as a qualification event.
In Beijing, Sir Chris Hoy won three Olympic titles, Bradley Wiggins two and Victoria Pendleton and Rebecca Romero also claimed gold.
Britain secured gold and silver medals in the men's sprint and men's keirin, with Hoy finishing ahead of Jason Kenny and Ross Edgar, respectively
And Wendy Houvenaghel finished second to Romero in the individual pursuit.
Steven Burke was third behind Wiggins in the men's pursuit and Chris Newton took bronze in the men's points race.
British Cycling expected the change to come and are considering asking stars to focus their efforts on single events, freeing up space for other members of the squad to go for gold.
Performance director David Brailsford said last month: "There will be just one rider in the keirin, one in the sprint and then team sprint so we might have to think a little bit more carefully about who focuses on what in what respect."
Previously, only the World Championships and World Cup events made up the Olympic qualification schedule.
The European under-23 competition is scheduled for Apeldoorn, Holland from 28 July, with a further omnium and madison European Championships on the cards for 8-10 October in Pruszkow, Poland.
There are suggestions the Polish event could be extended to make a full senior European event, which would clash with British commitments at the Commonwealth Games in Delhi.
Each nation will be able to qualify a total of 16 riders for the 2012 Games, with nine places for males and seven for females.
The difference in numbers is because there are three rather than four riders in the women's team pursuit and two rather than three in the women's team sprint.
In BMX, Britain, as hosts, will be guaranteed at least one female rider - likely to be three-time world champion Shanaze Reade - and one male, with a maximum of three males and two females.
In cross-country mountain biking, there will be a maximum of three male riders and two female riders per nation.
The qualification criteria for the road events is still to be announced.
quote:Tijdens de OS van 2012 in Londen mag elk land nog maar twee tafeltennissers inschrijven voor het enkelspel. In 2008 in Peking waren er dat nog drie.
Met de maatregel wil de internationale bond de dominantie van China beknotten.
Twee jaar geleden behaalde China in de singles alle medailles. Dat scenario is dus niet meer mogelijk.
"We willen meer landen laten deelnemen én vechten om de medailles", aldus ITTF-voorzitter Adam Sharara." China was tegen, maar ziet nu ook dat dit beter is voor de sport."
Eerder legde de ITTF de exodus van Chinese tafeltennissers aan banden om te voorkomen dat de hele wereldtop uit geėxpatrieerde Chinezen bestaat.
quote:The schedule of events for the London 2012 Olympic Games will be released at 0001 GMT on Tuesday.
Organisers will provide the date, time and venue for each of the hundreds of sessions of competition across all 26 Olympic sports.
The Games, being held in London for the first time since 1948, run from Friday 27 July to Sunday 12 August 2012.
Tickets go on sale on 15 March 2011, allowing members of the public four weeks to view the schedule beforehand.
There are 6.6m tickets available and applications will close on 26 April, with all oversubscribed sessions being allocated via a ballot.
As well as giving fans the first chance to plan their Olympic viewing, the full schedule will inform athletes such as British hopes Jessica Ennis and Tom Daley of the exact timetable of their gold medal bids
quote:Sluiers kosten Iranese vrouwen Olympische Spelen
Je niet kwalificeren voor de Olympische Spelen van 2012 in Londen is voor elke topsporter een ramp, maar voor het vrouwenvoetbalteam van Iran is het dubbel zuur. Vlak voor de cruciale kwalificatiematch van vorige vrijdag tegen Jordaniė sloten FIFA-officials de vrouwen uit omdat ze hijabs, islamitische sluiers, droegen. Jordaniė kreeg zo een 3-0 overwinning in de schoot geworpen.
'Deze beslissing betekent het einde van vrouwenvoetbal in Iran', aldus Shahrzad Mozafar, voormalig coach van het team op Press TV, de Engelstalige staatszender van Iran. 'Die sluiers zijn gewoon wat wij in Iran dragen.'
De FIFA liet al weten dat de officials het bij het rechte eind hadden en dat de Iranese officials 'uitgebreid geļnformeerd' waren over de kledingsvoorschriften. De Iraanse voetbalbond laat het hier niet bij en zal een klacht indienen tegen de FIFA-official uit Bahrein die de beslissing nam.
Heb voorlopig 5 tickets bemachtigd, waaronder dames hockeyfinale en de voetbalfinale.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:45 schreef zeebeschuit het volgende:
Wie heeft er tickets gekocht? Morgen horen we welke er toegewezen zijn!
Nice one! Ik heb 3 van de 17 gekregen maar wel class A voor de afsluitceremonie. 3de plaats match basketball mannen en finales van de rekstok/vloer/balk bij gymnastiek.quote:Op donderdag 23 juni 2011 17:08 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Heb voorlopig 5 tickets bemachtigd, waaronder dames hockeyfinale en de voetbalfinale.
quote:Op woensdag 27 juli 2011 23:19 schreef franklop het volgende:
Ik dacht een halve tel toen ik hoorde dat Nike op de voorkant zou staan dat we dit erop zouden krijgen:
[ afbeelding ]
Dat zijn wel zulke non onderzoekenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:03 schreef borisz het volgende:
Volgens infostrada zouden wij nu 8 gouden medailles pakken, vier zilver en zes brons. Daarmee positie 10 op de ranking.
Wat zou dan goud opleveren?
Zeilen1. Westerhof/Berkhout (470)
2. Marit Bouwmeester. (laser)
Zwemmen 3. 4x100m vrij
Judo 4. Edith Bosch
Turnen 5. Epke Zonderland
Dressuur 6. Gal (ja nog met Totilas)
7. NL team
Wielrennen 8. Marianne Vos(op de weg)
Zeg dat wel, laat ze lekker iets anders nuttigs gaan onderzoekenquote:
quote:ederland gaat bij de Olympische Winterspelen van Vancouver acht medailles in de wacht gaat slepen: vier keer goud en vier keer brons. Dat is de voorspelling van Sports Illustrated. Volgens het Amerikaanse tijdschrift wint Sven Kramer zoals verwacht drie gouden plakken: op de 5 en 10 kilometer en op de ploegenachtervolging. Bij de vorige Spelen in Turijn won Nederland 9 medailles.
Van de acht medailles haalt Nederland er zeven bij het schaatsen (Duh ..) en ééntje bij het snowboarden. Volgens SI gaat Nicolien Sauerbreij goud pakken!
Ook Bob de Jong, Annette Gerritsen, Ireen Wüst veroveren een medaille. Ze winnen brons op respectievelijk de 5 kilometer, 1000 meter en de 1500 meter.
Sport Illustrated voorspelt dat drie schaatsers met twee gouden plakken naar huis gaan: Shani Davis (op de 1000 en 1500 meter), Christine Nesbitt (1000 en 1500 meter) en Martina Sablikova (3000 en 5000 elk).
De overige olympische kampioenen worden Kang-seok Lee (500 meter), Jenny Wolf (500 meter) en Canada (ploegenachtervolging dames).
Duitsland gaat volgens Sports Illustrated de meeste medailles pakken in Vancouver: 35 in totaal waarvan elf gouden, elf zilveren en dertien keer brons.
quote:Het bekende Amerikaanse sportblad Sports Illustrated (SI) voorspelt 28 medailles voor Nederland op de komende Olympische Spelen in Peking.
De Oranje-sporters krijgen zeven gouden, vijf zilveren en zestien bronzen plakken toebedeeld. Lijstaanvoerder is volgens SI de Verenigde Staten met 121 medailles, gevolgd door gastland China met 102 en Rusland met 75.
Baanwielrenner Theo Bos gaat voor Nederland op de sprint goud winnen, evenals Marianne Vos op de puntenkoers. Het dressuurteam gaat volgens SI ook geheid goud winnen, evenals Anky van Grunsven.
De hockeysters en judoka's Ruben Houkes (-60kg) en Henk Grol (-100kg) zijn goed voor de overige drie gouden medailles.
Roeien
De oogst in het roeien gaat tegenvallen: er is alleen brons voor de Vier-zonder-stuurman en Marit van Eupen en Kirsten van der Kolk.
Ook voor de zwemmers, altjd goed voor hoge klasseringen, is de voorspelde buit mager: twee keer zilver (Pieter van den Hoogenband/200m vrij en Marleen Veldhuis/50m vrij) en drie keer brons (Veldhuis/100m vrij, Inge Dekker/100m vlinder en de vrouwenestafette 4x100m vrij). Foppe de Haan wordt met zijn olympisch voetbalelftal derde achter Braziliė en Argentiniė.
Ik maak voor mezelf ook altijd een medaillespiegel. En zonder arrogant te zijn kan ik zeggen dat die dichter bij de werkelijkheid zitten dan de meeste lijsten die in de media circulerenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:34 schreef franklop het volgende:
Sports Illustrated komen ook vaak met dat soort lijstjes
common sense kom je vaak verder mee dan formules e.d.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 02:02 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik maak voor mezelf ook altijd een medaillespiegel. En zonder arrogant te zijn kan ik zeggen dat die dichter bij de werkelijkheid zitten dan de meeste lijsten die in de media circuleren![]()
quote:39-jarige Haile Gebrselassie bergt olympische droom op
Haile Gebrselassie zal in Londen niet deelnemen aan de marathon. Tussen de moordende Ethiopische concurrentie slaagt hij er niet in zich te kwalificeren.
'De marathon is niet langer een realistisch doel', aldus Jos Hermens, de Nederlandse manager van Gebrselassie. 'Volgende maand wordt Haile 39 jaar oud. Daar komt bij dat hij momenteel met kleine blessures kampt. In de marathon betekent dat grote problemen.'
Gebrselassie domineerde jarenlang op de lange afstand. In 1996 en 2000 won de Ethiopiėr Olympisch goud op de 10.000 meter. Op diezelfde afstand werd hij vier keer wereldkampioen. Op het gerucht dat dit het einde betekent van een lange carriere reageert Hermens kort: 'daar denkt Haile niet aan.'
Aangezien jij mod bent, kan je wel weer even polsenquote:
Er is sowieso al begin omtrent, ik zal even eens gaan gluren wanneer het de bedoeling is dat het open gaatquote:Op maandag 16 april 2012 23:17 schreef TheArt het volgende:
[..]
Aangezien jij mod bent, kan je wel weer even polsenWe hadden hier een paar maanden terug een discussie over dat het subforum voor de OS vroeg open moet. Een paar maanden terug was dat nog te vroeg, maar toen werd er gezegd door een andere mod (geen idee wie dat was, maar geen zin om dat om te zoeken) dat we opnieuw moesten vragen in maart/april als het druk is met kwalificatietoernooien/evenementen. Dat is nu wel het geval. Kortom, kom maar op met dat OS-subforum. Die van het EK is ook al open.
Graag. Zou wel beter zijnquote:Op maandag 16 april 2012 23:21 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Er is sowieso al begin omtrent, ik zal even eens gaan gluren wanneer het de bedoeling is dat het open gaat
Ik ben vier dagen in Londen, 2 Kwartfinales en beide halve finales Basketball mannen, en nog BMX kwartfinales. Hoop nog "goedkoop" atletiek kaartjes te vinden maar dat wordt zeer lastig.quote:Goed,zijn er nog mensen van FOK! die het plan hebben om de OS te gaan bezoeken.
Het is tenslotte in de buurt en best leuk.
quote:
quote:Haile Gebrselassie hoopt op Rio voor vijfde olympische deelname
Haile Gebrselassie kon zich niet plaatsen voor de Spelen in Londen, maar de Ethiopiėr ziet dat niet als het einde van zijn olympische carričre.
'Ik wil ook in Rio lopen, waarom niet? Als atleet moet je een doel hebben', verklaarde de 39-jarige Gebrselassie in de marge van de Spelen in Londen. De Ethiopiėr kon zich niet plaatsen voor de marathon in Londen, omdat zijn landgenoten te sterk waren. Hij hoopt in Rio voor de vijfde keer te kunnen deelnemen aan de Spelen.
Gebrselassie won in Atlanta 1996 en Sydney 2004 goud op de 10.000 meter. Ondanks de gemiste kwalificatie, brandt het olympische vuur dus nog steeds bij Gebrselassie. Toch denkt hij ook al na over zijn carričre na de atletiek. 'Als ik met het lopen stop, wil ik me op de politiek en het zakenleven storten. Of ik ook kandidaat zou zijn voor het presidentschap? Waarom niet', lachte hij.
Ik ben benieuwd naar het wielrennen, je zou toch zeggen dat je daar een hele mooie route uit kunt stippelenquote:Op maandag 20 augustus 2012 19:50 schreef Leatherface het volgende:
Ik zou ook nog wel eens de Spelen in een echt tropische omgeving willen zien. Pakweg Costa Rica of Bali. Maar dat zal wel niet zo snel gebeuren.
Rio de Janeiro voldoet trouwens wel al aardig aan dat beeld.
Tsja, wanneer komen Aziė en Latijns-Amerika weer aan de beurt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:41 schreef heywoodu het volgende:
Het OS forum is al dicht, dus hier maar even:
[..]
Ik ben benieuwd naar het wielrennen, je zou toch zeggen dat je daar een hele mooie route uit kunt stippelen
Ook het volleybal lijkt me gaaf, dat leeft echt zo enorm daar, ik denk niet dat er een ander land is waar het qua populariteit zo dicht bij voetbal komt
Wanneer zou zo'n locatie als Costa Rica of Bali aan de beurt kunnen komen eigenlijk? Er is toch een soort schema met wanneer welke continenten de OS mogen organiseren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |