Tja er was laatst een prof op de radio die het heel aardig wist te onderbouwen. Dit gaat dan niet om startende ondernemers maar over gewone werknemers.quote:Op woensdag 6 juli 2005 00:08 schreef MrX1982 het volgende:
Hmmm in de VS nemen ze toch veel meer risico's dan hier.
Ze zijn daar een stuk innovatiever dan hier.
Wie niet waagt wie niet wint geldt daar hier geldt doe maar normaal dan doe je al gek genoeg.
quote:Op woensdag 6 juli 2005 00:17 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
bizar, zo ziet je gezicht er dus uit als je in je gezicht wordt geschoten:
[afbeelding]
Het zou best kunnen hoor maar het lijkt me zo sterk.quote:Op woensdag 6 juli 2005 08:58 schreef du_ke het volgende:
Tja er was laatst een prof op de radio die het heel aardig wist te onderbouwen. Dit gaat dan niet om startende ondernemers maar over gewone werknemers.
http://www.nrc.nl/economie/artikel/1120108258586.htmlquote:'Europa is het aantrekkelijkst'
Door een onzer redacteuren
ROTTERDAM, 30 JUNI. West-Europa is voor ondernemingen nog steeds 's werelds aantrekkelijkste economische regio. Dat blijkt uit een enquête onder 672 managers uit Europa, de Verenigde Staten en Azië, die is gehouden in opdracht van de consultants Ernst en Young.
Deze uitkomst, die gisteren is gepubliceerd, staat haaks op de opvattingen van met name centrale bankiers in Europa. Die klagen dat Europa bij de Verenigde Staten en Azië achterop raakt en wijzen herhaaldelijk op de noodzaak dat Europa zijn arbeids- en productenmarkt hervormt.
Maar bijna tweederde van de ondervraagden (63 procent) verkiest West-Europa boven de Verenigde Staten en Azië, zij het dat dit percentage een jaar eerder nog hoger lag (68).
Europa is volgens de managers (in het onderzoek van Ernst en Young international business executives genoemd) wereldleider op een groot aantal gebieden: van infrastructuur, transport, logistiek, beschikbaarheid van onderzoek en ontwikkeling, scholing van werknemers, toegang tot beleggers, sociaal klimaat tot de kwaliteit van het leven.
Een kleine meerderheid van de ondervraagden (55 procent) wijst Centraal- en Oost-Europa aan als hun tweede keuze. China staat op de derde plaats, gevolgd door de Verenigde Staten. Managers van de grootste ondernemingen geven overigens de voorkeur aan Azië en Noord-Amerika boven Europa.
Binnen West-Europa spant Duitsland, intussen in absolute zin de grootste exporteur ter wereld, de kroon wegens zijn ondernemingsklimaat en zijn positie als epicentrum van het nieuwe Europa. Groot-Brittannië is nog aldoor de onbetwiste kampioen op het gebied van financiële prestaties, terwijl Frankrijk de twee andere landen dicht volgt wegens zijn leefklimaat en kwaliteit van zijn werknemers. Polen rukt op dankzij het voordeel van de lage arbeidskosten.
Wordt gekeken naar buitenlandse investeringen in Europa, dan won vorig jaar Groot-Brittannië met een aandeel van 19,5 procent, gevolgd door Frankrijk met 17 procent. Van alle buitenlandse investeringen in Europa bestaat inmiddels een kwart uit hightech. Centraal- en Oost-Europa rukken snel op en hadden vorig jaar een aandeel van 31 procent. Dat is meer dan Frankrijk, Duitsland, Spanje en België bij elkaar. Polen scoort qua aandeel zelfs al hoger dan Duitsland.
spijt me zeer, maar ik heb me altijd de tyfus gewerkt en doe dat nog steeds. heb ook niet echt de indruk dat anderen dat zoveel minder doen. Lapzwansen hebbie overal, maar das niet het merendeel mijns inziensquote:Op woensdag 6 juli 2005 10:57 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het zou best kunnen hoor maar het lijkt me zo sterk.
Ik heb nou niet het idee dat Nederlandse werknemers nou zo ijverig zijn.
quote:
We hebben wel een zeer hoge arbeidsproductiviteit. En ik denk niet dat hel elders zoveel beter isquote:Op woensdag 6 juli 2005 10:57 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het zou best kunnen hoor maar het lijkt me zo sterk.
Ik heb nou niet het idee dat Nederlandse werknemers nou zo ijverig zijn.
I want to have your abortion.quote:Op woensdag 6 juli 2005 11:39 schreef Monidique het volgende:
Aanschouw, een Walging!
En 't is pas woensdag.quote:Op woensdag 6 juli 2005 12:13 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
ben verdomme doorweekt!!!!!!!!!!
morgen t/m zondag sta ik binnen te werken dus dat zal wel meevallen, dit is me laatste dag vrijquote:Op woensdag 6 juli 2005 12:24 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
En 't is pas woensdag.
Ha.ha.ha.ha.
Ik heb volgende week 2 dagen vrij genomen voor Dour festival. De eerste vrije dagen in een paar maandenquote:Op woensdag 6 juli 2005 12:32 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
morgen t/m zondag sta ik binnen te werken dus dat zal wel meevallen, dit is me laatste dag vrij
Effe scoren denk ik .... je zou misschien kunnen uitzoeken waarom relatief zoveel immigranten een uitkering hebben, en aan die oorzaak wat doen. Maar ja, dat scoort nietquote:Op woensdag 6 juli 2005 12:34 schreef Harry_Sack het volgende:
zeer opmerkelijke uitspraak van Bos. Hoe kom je er op om iets te zeggen als, Bos: 'Minder rechten voor immigranten'
Absoluut.quote:Op woensdag 6 juli 2005 12:39 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Effe scoren denk ik .... je zou misschien kunnen uitzoeken waarom relatief zoveel immigranten een uitkering hebben, en aan die oorzaak wat doen. Maar ja, dat scoort niet![]()
Hmm, ik denk wel dat ze dit van te voren ingecalculeerd hebben of zo. Zo van, als je dit zegt krijg je 2 zetels.quote:Op woensdag 6 juli 2005 12:59 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Absoluut.
Dit is best wel een definitieve uitspraak zonder ontsnappingsclausule. Voor iemand die oppositie voert en zo hoog in de peiling staat, is het niet slim om zulke controversiele uitspraken te doen; beter is zelfs gewoon je bek te houden zoals totnutoe prima heeft gewerkt.
Wel effe d'r bij blijven, Berendsquote:Op woensdag 6 juli 2005 13:44 schreef pberends het volgende:
Bos wil minder rechten immigranten
En gister zei Filip Dewinter hetzelfde, en werd uitgejoeld.
quote:Je moet er dan ook voor zorgen dat je dochter nooit Marokkaanse vrienden krijgt, of beter nog: op een school terecht komt waar geen Marokkanen op zitten.
marokkaanse dames mogen welquote:
Is mij onbekend.quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:05 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
marokkaanse dames mogen wel???
Is zal het binnenkort maar vragen aan me collegaatje of het magquote:
Goeie oogst.quote:Recessie op stapel: Nederlandse economie krimpt 0,5 procent
De Nederlandse economie is in het eerste kwartaal van 2005 voor het eerst sinds 2003 gekrompen. Het bruto binnenlands product (BBP) was 0,5 procent lager dan in hetzelfde kwartaal een jaar eerder.
Bestedingen
Dit blijkt uit de tweede raming van de kwartaalrekeningen van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De lichte daling van het BBP is te wijten aan de teruggelopen binnenlandse bestedingen en de lagere groei van de export. Huishoudens hebben minder gekocht en ook de investeringen zijn lager. De groei van de export was in het eerste kwartaal bijna de helft minder dan gemiddeld in 2004.
Werkdag
Het resultaat is 0,2 procentpunt lager dan bij de eerste raming in mei. Dat zou te maken kunnen hebben met dat het eerste kwartaal een werkdag minder telde dan vorig jaar, vermoedt het CBS.
kwartaal-op-kwartaalgroei
Het volume van het BBP was in het eerste kwartaal dit jaar 0,8 procent lager dan in het vierde kwartaal van 2004. Bij de eerste raming in mei was de daling 0,1 procent.Voor het eerst sinds zes kwartalen is de kwartaal-op-kwartaalgroei weer negatief.
Methoden
De methoden waarmee het CBS het BBP berekend zijn aangepast. Verder zijn zoals elk jaar de cijfers over voorgaande jaren aangepast op basis van meer en betere informatie. De economische groei komt daardoor voor 2002 lager en voor 2003 en 2004 hoger uit dan eerder gepubliceerd. (Zie grafiek)
Uitvoer
Het volume van de uitvoer van goederen en diensten was in het eerste kwartaal 5,0 procent hoger dan in hetzelfde kwartaal van 2004. In 2004 groeide de export nog gemiddeld met 8,5 procent. De groei van de export in het eerste kwartaal is vrijwel geheel toe te schrijven aan de wederuitvoer van elders geproduceerde goederen. Deze worden via Nederland gedistribueerd, nadat ze een geringe bewerking hebben ondergaan. De export van in Nederland geproduceerde goederen en diensten nam slechts bescheiden toe. De invoer groeide met 4,5 procent. Ook hier hing de groei voor het overgrote deel samen met de toegenomen wederuitvoer.
Consumptie
In het eerste kwartaal van 2005 hebben huishoudens, voor prijsveranderingen gecorrigeerd, 1,6 procent minder besteed dan in hetzelfde kwartaal van 2004. Vorig jaar was er nog sprake van een stabilisatie van de consumptie van huishoudens, na de krimp met 0,7 procent in 2003. Vooral aan duurzame consumptiegoederen als personenauto’s, meubelen en huishoudelijke apparaten gaven de Nederlandse consumenten in het eerste kwartaal minder uit. Daarnaast hebben ze ook aan voedings- en genotmiddelen iets minder besteed. Op vakantie in het buitenland gaven Nederlandse huishoudens ook fors minder uit.
Investeringen
De daling van investeringen komt vooral voor rekening van fors lagere investeringen in bedrijfsgebouwen en infrastructuur. Maar ook in woningen is minder geïnvesteerd. De daling van de bouwinvesteringen hangt voor een deel samen met een kleiner aantal gewerkte uren. In zakenauto’s en vooral computers is wel fors meer geïnvesteerd.
AT5 sport presentatrice Aicha Marghadi:quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:05 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:05 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Is die vraag überhaupt wel aan de orde? Het gaat toch om de NPS?quote:
Lekker belangrijk, ik geloof altijd de feiten die NOVA presenteerd.quote:Op woensdag 6 juli 2005 15:05 schreef sizzler het volgende:
[..]
Is die vraag überhaupt wel aan de orde? Het gaat toch om de NPS?
quote:Op woensdag 6 juli 2005 15:29 schreef pberends het volgende:
Wie mist die hilarische Kopspijkers-grappen ook zo?
Lijkt me weinig aan, imdb geeft ook maar een 6en half.quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:04 schreef sizzler het volgende:
Na steeds die reclame op de fp te zien ben ik nu toch maar de Fantastic Four aan het downloaden.
Jij bent meer een Rolling Stone-fan?quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:04 schreef Sidekick het volgende:
Ik houd niet zo van de Beatles.
Dat was niet de bedoeling! Je moet 'm kopen.quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:04 schreef sizzler het volgende:
Na steeds die reclame op de fp te zien ben ik nu toch maar de Fantastic Four aan het downloaden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |