abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28429083
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:11 schreef Sidekick het volgende:
Och, twee keer het salaris van de premier. Dat is nou niet echt schokkend.

Maar desondanks ben ik niet voor die 72%. Dergelijke topmanagers weten dan wel op een andere manier geld te innen zonder dat ze zoveel belasting moeten gaan betalen.
Of die bedrijven vlichten naar het buitenland waardoor wij hier alleen dom werkvolk hebben.

Brain drain.

Gelijkheid is een prachtig ideaal helaas bestaat gelijkheid niet.
pi_28429121
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:11 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Och, twee keer het salaris van de premier. Dat is nou niet echt schokkend.

Maar desondanks ben ik niet voor die 72%. Dergelijke topmanagers weten dan wel op een andere manier geld te innen zonder dat ze zoveel belasting moeten gaan betalen.
Vanaf een inkomen van ¤ 45.000,00 ontvang je al geen kinderbijslag meer. Vrijwel alles wordt inkomensafhankelijk, waardoor de nivellering veel groter wordt dan men zou vermoeden als men alleen kijkt naar de inkomstenbelasting. Zelfs dan zijn de normale inkomens en de 'hogere' inkomens de pineut. De topinkomens gaan er zelfs flink op achteruit, wat zal leiden tot kapitaalvlucht, waardoor alle plannen van de SP door de papierversnipperaar kunnen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28429159
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:11 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk enorm dom. Hoe denk je dat die wc juffrouw uberhaupt werk heeft?
Hoe denk je dat Jan met de pet werk heeft? Juist ja omdat er een CEO is die keihard werkt voor zijn centen en daarbij werk verschaft voor Jan met de pet. CEO zijn is echt geen baantje van 9 tot 5 en met de verantwoordelijkheid van een wc juffrouw. Het is hard werken, veel verantwoordelijkheid en onzekerheid. Wie iets presteert mag ook iets verdienen.
Gelijkheid bestaat niet en dus ook niet in het bedrijfsleven.
[..]

Wat doen ze dan met dat geld wat extra beschikbaar zou komen?
Die wc-juffrouw heeft werk omdat haar baas geen volgevreten zakkenvullende CEO is. CEO's zijn geldgeil, ze kunnen met hun salaris makkelijk 20 uur per week werken, maar willen perse 60 uren werken voor een miljoenenbedrag. Het is tuig in zijn ergste soort. Onzekerheid? Onzin, zij veroorzaken juist de onzekerheid in een bedrijf.

Wat de SP doet met het geld staat in hun programma. Onder andere het begrotingstekort dichten met een grove 5 miljard euri.
pi_28429235
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:16 schreef pberends het volgende:

Wat de SP doet met het geld staat in hun programma. Onder andere het begrotingstekort dichten met een grove 5 miljard euri.
Of het verbrassen aan "zorg voor illegalen" en een "ruimhartig asielbeleid". Om nog maar te zwijgen de kapitalen die de SP wil verkwisten aan "ontwikkelingshulp", terwijl gebleken is dat dat onderontwikkelde gebieden in deze wereld geen steek verder helpt.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28429285
quote:
Die wc-juffrouw heeft werk omdat haar baas geen volgevreten zakkenvullende CEO is. CEO's zijn geldgeil, ze kunnen met hun salaris makkelijk 20 uur per week werken, maar willen perse 60 uren werken voor een miljoenenbedrag. Het is tuig in zijn ergste soort. Onzekerheid? Onzin, zij veroorzaken juist de onzekerheid in een bedrijf.
Een bedrijf heeft toch leiding nodig? Dat is een stuk zwaarder dan Jan met de pet die om 5 uur naar huis kan zonder enige verantwoordelijkheid.
Je hebt een hierarchie nodig in een bedrijf en naarmate je hoger in de hierarchie staat krijg je meer betaald omdat je meer doet en meer verantwoordelijkheid hebt.
Jij zou het geen week volhouden als CEO. Ik overigens ook niet maar ik kijk dan ook niet zo neerbuigend naar het werk van een CEO als jij
quote:
Dan moet ik naar de SP site gaan heb je niet meer voorbeelden
pi_28429305
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Of het verbrassen aan "zorg voor illegalen" en een "ruimhartig asielbeleid". Om nog maar te zwijgen de kapitalen die de SP wil verkwisten aan "ontwikkelingshulp", terwijl gebleken is dat dat onderontwikkelde gebieden in deze wereld geen steek verder helpt.
Dat is hoogstens een half miljard bij elkaar. Geen bedrag om je echt zorgen om te maken. Overigens moet het ontwikkelingsgeld besteed worden aan de Nederlandse economie.
pi_28429326
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:08 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik vind een wc-juffrouw een stuk nuttiger dan zo'n CEO van zo'n groot bedrijf. Wat een nutteloze zoutzakken zijn dat. Volgevreten tot op het bot. Krijgen ook nog eens grote bonussen. Gaan lopen zeuren als ze er per jaar niet meer dan 5 procent op vooruitgaan.

72% is best rechtvaardig, ligt eraan wat er met het geld wordt gedaan. In het geval van de SP is dat dus goed rechtvaardig.
Pberends toch. Zo veel afgunst bij elkaar... Dat is ongezond.

Zelfs ik, als ultra-kapitalist, denk dat de CEO's en leden van de raad van bestuur van internationals te veel geld krijgen voor het werk dat ze doen. Risico's nemen met het geld van een ander. Geen kunst an. Maar het zijn geen overheidsinstellingen, dus wie zijn wij, om ons daar druk over te maken?

Een eigenaar van een bedrijf mag wat mij betreft zo veel verdienen als ie wil.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_28429392
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:20 schreef pberends het volgende:

[..]

Dat is hoogstens een half miljard bij elkaar. Geen bedrag om je echt zorgen om te maken. Overigens moet het ontwikkelingsgeld besteed worden aan de Nederlandse economie.
Hoogstens een half miljard? Al die gelukszoekers kosten echt wel meer dan een half miljard. Taalcursussen, fietscursusses, huisvesting, opleiding, uitkering, etc etc etc...

Dat het ontwikkelingsgeld aan de Nederlandse economie moet worden besteed blijkt niet uit "De eerste weg links".
pi_28429404
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:20 schreef pberends het volgende:
Met 500 miljoen kan je ook nieuwe wegen aanleggen een stuk zinvoller me dunkt.

Ze halen het geld weg bij mensen die er recht op hebben en geven het vervolgens uit aan onzinnige zaken. Met een SP beleid zou ik als miljonair mooi mijn biezen pakken en dit land laten stikken.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 23:26:07 #160
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_28429475
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:23 schreef MrX1982 het volgende:

Ze halen het geld weg bij mensen die er recht op hebben en geven het vervolgens uit aan onzinnige zaken. Met een SP beleid zou ik als miljonair mooi mijn biezen pakken en dit land laten stikken.
Dat zal dus elke miljonair doen en ook veel bedrijven zullen verkassen. Met als gevolg dat de door het CPB berekende SP-plannetjes totaal niet haalbaar zijn en als een kaartenhuis in elkaar zullen donderen.

Ongelooflijk dat mensen in deze populitische en totaal niet realitisch ongein blijven geloven. Dit soort mensen horen thuis in een inrichting.
Hup, aan het werk!
pi_28429478
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Hoogstens een half miljard? Al die gelukszoekers kosten echt wel meer dan een half miljard. Taalcursussen, fietscursusses, huisvesting, opleiding, uitkering, etc etc etc...

Dat het ontwikkelingsgeld aan de Nederlandse economie moet worden besteed blijkt niet uit "De eerste weg links".
Schijnbaar niet, althans niet volgens het CBS. Niet dat ik voor die gelukszoekers ben.
pi_28429535
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:23 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Met 500 miljoen kan je ook nieuwe wegen aanleggen een stuk zinvoller me dunkt.

SP besteedt genoeg geld aan zinnige zaken. Dan hoef je nog niet de grote minderheid van de onzinnige zaken als ontwikkelingshulp erbij te halen.
pi_28429555
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:26 schreef pberends het volgende:

[..]

Schijnbaar niet, althans niet volgens het CBS. Niet dat ik voor die gelukszoekers ben.
quote:
Wie bij ons zijn of haar nieuwe vaderland vindt, heeft recht op intensieve en op de persoon toegespitste begeleiding bij het leren van de taal en het verantwoord integreren in de samenleving. Ook aan de nieuwkomers mogen voorwaarden worden gesteld, zoals het bereiken van een bepaald taalniveau en het doorlopen van werkstages. Te vaak worden vluchtelingen aan hun lot overgelaten, zijn integratieprogramma's te vrijblijvend, nemen zij niet (of ver onder hun capaciteiten) deel aan het arbeidsproces en lopen ze het risico sociaal te marginaliseren. De opvang van asielzoekers dient te geschieden in kleinschaliger centra. De zelfstandigheid van de asielzoeker staat hierbij voorop. De omvang van de centra dient afgestemd te worden op het inwonertal van de betreffende gemeente, en op het behoud van de sociale cohesie van de gemeenschap.
Gezinshereniging en -vorming zijn zelfstandige gronden voor het aanvragen van een verblijfsvergunning. Om de rechten van mensen die zich voegen bij hun partner/gezin te waarborgen, mag een verblijfsvergunning maar één jaar gekoppeld zijn aan het feit dat men voor een huwelijk is gekomen.
Complete begeleiding kost kapitalen. Als de grens wordt opengegooid zal het hier ook weer asielaanvragen regenen. Daarnaast wil men dezelfde procedure toepassen voor illegalen en wordt gezingshereniging weer erg makkelijk gemaakt.

Dat kost echt meer dan een half miljard, Pberendje.
pi_28429645
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

[..]

Complete begeleiding kost kapitalen. Als de grens wordt opengegooid zal het hier ook weer asielaanvragen regenen. Daarnaast wil men dezelfde procedure toepassen voor illegalen en wordt gezingshereniging weer erg makkelijk gemaakt.

Dat kost echt meer dan een half miljard, Pberendje.
Geen onderbouwing, dus nutteloos om erover te discusieren. Moet in het SP program zijn opgenomen, de kosten, oftewel makkelijk te betalen.
pi_28429659
quote:

[..]

Iemand die hard werkt om veel geld te verdienen beschouw jij als tuig?

Dat is wel een typische SP-instelling. Men kan het schijnbaar niet verkroppen wanneer resultaten daadwerkelijk samenhangen met de prestatie. Schijnbaar is men bang dat men er dan op achteruit gaat.

Je moet trouwens niet vergeten dat de SP naast een belachelijk hoge inkomstenbelasting nog veel meer trucjes in petto heeft om de markt om zeep te helpen. Als je ook maar met een woord rept over het afschaffen of aanpassen van de huursubsidie, zie je direct de halve partij bij alle discussie programma's van de PO langskomen...

Ik ben wel voornemens om, met wat korte onderbrekingen van hooguit een half jaar, de komende decennia in Nederland (Rotterdam) te slijten. Als er echter een extreem-links kabinet komt (PvdA+GL, PvdA+SP, PvdA+SP+GL), dan hangt het er heel sterk vanaf hoeveel schade men daadwerkelijk aanricht, of ik eventueel weer emigreer. Daar is echt wel wat voor nodig.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_28429777
Dat hele programma van de SP staat me nu al tegen.

Ik geloof sws niet in een grote en sterke overheid dat leidt namelijk tot zwakke en weerloze burgers.

Een overheid moet klein zijn en zich focussen op haar kerntaken. Zo krijg je weerbare en sterke burgers die goed zijn voor de ontwikkeling van een land.
pi_28429802
Ik weet zeker dat alle rechtse users onder een links kabinet in Nederland blijven, omdat ze het dan zo slecht nog niet hebben.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 23:36:08 #168
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_28429861
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:19 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Een bedrijf heeft toch leiding nodig? Dat is een stuk zwaarder dan Jan met de pet die om 5 uur naar huis kan zonder enige verantwoordelijkheid.
Je hebt een hierarchie nodig in een bedrijf en naarmate je hoger in de hierarchie staat krijg je meer betaald omdat je meer doet en meer verantwoordelijkheid hebt.
Toch vreemd dan dat wanneer je een kut-CEO aan de top hebt en het bedrijf het niet zo goed doet, het vrijwel altijd Jan met de pet is die kan oprotten.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_28429863
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:30 schreef pberends het volgende:

[..]

Geen onderbouwing, dus nutteloos om erover te discusieren. Moet in het SP program zijn opgenomen, de kosten, oftewel makkelijk te betalen.
Nee, over de kosten staat niets in het SP. Niet zo raar, want dat bekt niet zo lekker in de campagne.
pi_28429898
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:34 schreef pberends het volgende:
Ik weet zeker dat alle rechtse users onder een links kabinet in Nederland blijven, omdat ze het dan zo slecht nog niet hebben.
Ik weet zeker dat er heel wat topinkomens, bovenmodale inkomens en bedrijven zullen nokken en dan stort dit landje als een kaartenhuis in elkaar.
pi_28430021
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
Toch vreemd dan dat wanneer je een kut-CEO aan de top hebt en het bedrijf het niet zo goed doet, het vrijwel altijd Jan met de pet is die kan oprotten.
Je hebt ook genoeg bedrijven waar de CEO het veld moet ruimen. Het leven als CEO is een stuk onzekerder dan dat van Jan met de pet.

Jan met de pet heeft bovendien een ontwikkelingsremmende vakbond waar hij een beroep op kan doen. Vakbonden zijn een crime.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 23:44:32 #172
61927 DaveM
uitgefokt
pi_28430185
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:05 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Nee 72% is echt rechtvaardig. Vervolgens kunnen ze met dat geld luie hippie's met een uitkering steunen?
Nee, je bent nu in de war met de Pvda.
quote:
Iemand die miljoenen verdient. Werkt daar waarschijnlijk keihard voor.
John de Mol die laatst in 1 dag een kapitaal "verdiende"?
Onroerendgoedbezitters die onderuitgezakt kapitalen aan huur binnenhalen met een paar panden?
Die ene grondspeculant in Zembla die in 1 dag een miljoen "verdiende" met de aan- en verkoop van grond?
Barend en Van Dorp die een kapitaal "verdienen" met een paar uurtjes "werken"?
Grootaandeelhouders van Shell die eens per jaar een kapitaal aan dividend opstrijken?
Wim Kok of [vul hier een willekeurige oud-minister van vvd, cda of pvda in] met z'n 5 commissariaten?

Wat een ontzettend harde werkers, die zijn elke cent dubbel en dwars waard!
pi_28430201
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:34 schreef pberends het volgende:
Er zijn nu al rechtse users, die onder een paars=links kabinet geemigreerd zijn...
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_28430282
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:44 schreef DaveM het volgende:

[..]

[..]

Onroerendgoedbezitters die onderuitgezakt kapitalen aan huur binnenhalen met een paar panden?
Die ene grondspeculant in Zembla die in 1 dag een miljoen "verdiende" met de aan- en verkoop van grond?
Grootaandeelhouders van Shell die eens per jaar een kapitaal aan dividend opstrijken?
Wim Kok of [vul willekeurige oud-minister van vvd, cda, pvda]] met z'n 5 commissariaten?

Dat is allemaal prima, zolang die salarissen niet worden opgehoest uit de belastingschatkist.
pi_28430315
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:44 schreef DaveM het volgende:

[..]

[..]

Wim Kok of [vul hier een willekeurige oud-minister van vvd, cda of pvda in] met z'n 5 commissariaten?

Je moet RTL eens bellen, die wil vast wel weten dat ze veel te veel geld uitgeeft.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')