Uiteraard vreet iedere Amerikaan van een gouden bord Stefan! Zelden zo'n domme post gezien.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 04:50 schreef StefanP het volgende:
Ik verdien hier een fortuin en leef als een prins, dus alle verheven Europese moraal en bullshit mag je in de prullenbak gooien. Afgunst is het, omdat ze stiekem realiseren dat Europa ondanks die zogenaamd betere moraal een versleten, oude man is die niets meer presteert maar o zo goed is in het klagen over anderen. Als je nu eenmaal niets meer kunt, dan kun je alleen maar waarde ontlenen aan je 'beter voelen' dan anderen en daar zijn de VS bashers heel goed in. Alles wat de VS doet is fout, eng, gemeen. Dat kunnen wij veel beter, ook al doen we niks. Gaat het trouwens nog een beetje in Nederland? Hoeveel % economische groei is er ook alweer? Oh wacht, dat is negatief... net als in bijna heel Europa. Ik las dat er vorig jaar 580000 boetes meer uitgeschreven zijn dan in 2003 en dat er ook honderdduizenden uitkeringstrekkers bijgekomen zijn. Inderdaad, veel beter dan de VS!
* StefanP telt zijn poen en schaterlacht naar de US bashers
Waar Bush voorstelde om de 3e wereld echt te helpen door landbouwsubsidie's af te schaffen, hield Europa de spreekwoordelijke poot stijf. De echte conservatieven zitten in Europa.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 16:02 schreef Pappie_Culo het volgende:
Zolang er voldoende te bashen valt gaan we lekker door, simpel zat.
Hetzelfde wat voor de VS geldt, geldt voor een groot deel van de westerse wereld ware het niet dat de VS de hoogste boom zijn, altijd voorop lopen en tegenwoordig grotendeels een eigen, vrij harde koers varen waarbij het land dat claimt het beste met iedereen voor te hebben graag gebruik maakt van lichtelijk misselijkmakende machtsspelletjes.
Zodra men ophoudt zichzelf zo op de borst te slaan qua morele superioriteit zal er al een stuk minder te bashen zijn denk ik
Waarbij Stefan vergeet dat het welvaartsnivo in de EU feitelijk hoger ligt als in de VS met minder armoede en minder extreme rijkdom...maar ja, da's baaaaaaaaaaadquote:Op zaterdag 9 juli 2005 16:04 schreef Pappie_Culo het volgende:
Uiteraard vreet iedere Amerikaan van een gouden bord Stefan! Zelden zo'n domme post gezien.
Als we BNP gelijk stellen aan welvaart (wat volgens mij normaal is), dan is bij een vergelijking tussen de Verenigde Staten en Europa alleen het BNP van Luxemburg hoger dan het Amerikaanse gemiddelde. Jouw uitspraak is dus gefundeerd op drijfzand.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 19:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarbij Stefan vergeet dat het welvaartsnivo in de EU feitelijk hoger ligt als in de VS met minder armoede en minder extreme rijkdom...maar ja, da's baaaaaaaaaaad
En hoe verklaar jij dan de grote armoede in Amerika? De overheid onderneemt niet zo veel als ze zien dat iets fout gaat.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 22:02 schreef StefanP het volgende:
En Amerikanen zijn vele malen guller dan Nederlanders. Ze ondernemen iets als ze zien dat iets fout gaat. Zamelen geld en spullen in, houden acties, zorgen dat er iets gebeurt. De buurman overlijdt en laat zijn vrouw en kinderen achter? De hele wijk doneert (veel!) geld zodat ze niet hoeven verhuizen en vooruit kunnen. Charles Groenhuijsen heeft hier ooit een prachtige column over geschreven. Dat gedrag komt voort uit het substantiele verschil tussen Nederland en Amerika. Nederlanders verwachten alles van de overheid, zien niets meer als hun eigen verantwoordelijkheid en zijn laks en ongeïnteresseerd. Amerikanen hebben een hekel aan de overheid, willen niet eens dat ze geholpen worden. Ze doen het zelf wel.
Hoezo grote armoede?quote:Op zaterdag 9 juli 2005 22:19 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
En hoe verklaar jij dan de grote armoede in Amerika? De overheid onderneemt niet zo veel als ze zien dat iets fout gaat.
Ik vraag het net aan jou!quote:Op zaterdag 9 juli 2005 22:29 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Moet je de overheid daar vragen.
Ach gossie, generaliseren is je niet vreemd zeker.quote:VS- en Bush-bashers halen doorgaans het niveau van sesamstraat nog niet eens.
Maar ik zeik met een reden. En ik prijs met een reden.quote:Op zondag 10 juli 2005 10:51 schreef pberends het volgende:
US-bashers zijn meestal ook Nederland-bashers hoor, en dat doet bijna iedere Nederlander. Lekker zeiken.
Idd. Het toont het failliet aan van het Nederlandse model, en dat kunnen we natuurlijk niet goed hebben. Heel links heeft de afgelopen veertig jaar z'n geloof in overheidsbemoeienis gepredikt, en het werkt gewoon niet. En Amerika toont dat natuurlijk overtuigend aan.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 09:43 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk dat het USA gebash gebaseerd is op afgunst, jaloezie en Nederlandse bekrompenheid.
Dogmatisch vastgeroeste principes hebben in dit land nog steeds de overhand.quote:Op zondag 10 juli 2005 16:21 schreef PJORourke het volgende:
Idd. Het toont het failliet aan van het Nederlandse model, en dat kunnen we natuurlijk niet goed hebben. Heel links heeft de afgelopen veertig jaar z'n geloof in overheidsbemoeienis gepredikt, en het werkt gewoon niet. En Amerika toont dat natuurlijk overtuigend aan.
De groei is niet negatief, en de werkloosheid is er lager dan hier. Met de economische cijfers van Bush zou Balkenende geweldig populair zijn.quote:Op zondag 10 juli 2005 17:28 schreef popolon het volgende:
Nou nou.
Zo geweldig gaat het nou ook weer niet in the States hoor.
Wel blijven relativeren.
Wat maakt het uit? Hij kan toch niet meer herkozen worden.quote:Op zondag 10 juli 2005 18:08 schreef popolon het volgende:
Bush' populariteit wordt nou niet echt groter, integendeel.
Het 'beleid' wel, veel belangrijker eigenlijk dan de persoon Bush.quote:Op zondag 10 juli 2005 18:17 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Wat maakt het uit? Hij kan toch niet meer herkozen worden.
Ik geloof niet dat een volgende president radicaal anders zal zijn. Republikein, of Democraat, het buitenlandse beleid zal veel assertiever blijven dan voor 9/11.quote:Op zondag 10 juli 2005 18:17 schreef popolon het volgende:
Het 'beleid' wel, veel belangrijker eigenlijk dan de persoon Bush.
Daar ik geen econoom ben, kan ik je vraag niet beantwoorden. Er heerst gewoon grote armoede.quote:
Ok, dus het is gewoon zo.quote:Op zondag 10 juli 2005 21:50 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Daar ik geen econoom ben, kan ik je vraag niet beantwoorden. Er heerst gewoon grote armoede.
Ik ook. Daarom woon ik hier ook. Ik kan iedereen met zo'n instelling aanraden om in de VS te gaan wonen en werken, i.p.v. de Nederlandse staatstruiven te blijven vullen met belastinggeld, zodat de Nederlandse overheid leuke dingen voor de mensen kan blijven doen. Hoe vroeger in je cariere, hoe beter.quote:Op maandag 11 juli 2005 00:36 schreef MrX1982 het volgende:
De eigen verantwoordelijkheid geldt heel sterk in de VS. Ik ben daar een groot voorstander van.
Er zijn meerdere redenen.quote:Op maandag 11 juli 2005 01:00 schreef popolon het volgende:
Is dat de echte reden dat je daar woont Lyrebird?
Er is ook een Deel 2 trouwens !quote:Op maandag 11 juli 2005 01:55 schreef StefanP het volgende:
Zie evt. ook mijn Stefanp in Amerika deel 1 topic waar ik mijn gal volop spuw!
Heb je een link voor deel 1?quote:Op maandag 11 juli 2005 01:55 schreef StefanP het volgende:
Hee, Lyrebird heeft dezelfde sentinenten als ikIk had echt schoon genoeg van Nederland. Vrijwel alles irriteerde me. Die hele verzorgingsstaat en alles er omheen, het doe-maar-normaal-dan-doe-je-al-gek-genoeg, de berkompenheid, de betutteling, de belastingen, alles. Zie evt. ook mijn Stefanp in Amerika deel 1 topic waar ik mijn gal volop spuw!
Waar woon je ergens? Wat voor werk doe je? Hoe ben je de VS ingekomen (multinational?)? Wat voor visum heb je? Al bezig met de greencard?
Idd Holland is de beste.quote:Op maandag 11 juli 2005 05:23 schreef sp3c het volgende:
waar ik een hekel aan heb zijn die NL bashers die in elk topic te voorschijn lijken te komen ... de VS, moslims, Frankrijk, bash het allemaal maar blijf van Holland af
Blijkbaar ben jij psychiatrisch patientquote:Op maandag 11 juli 2005 01:12 schreef Lyrebird het volgende:
Verder had ik schoon genoeg van de debiele beslissingen die er over het hoofd van de Nederlander genomen werden. Zo'n peperdure Betuwelijn, die niemand wil, en die er toch doorheen wordt gedrukt. Of 1 miljoen WAOers, waar niemand zich over bekommert. De miljoenen die we steken in het betaalde voetbal. Geen haan die er naar kraait. Maar wel plichtmatig je belasting betalen. Ik ben toch niet gek??
Qua ruimte heb je zonder meer gelijk, qua vriendelijkheid vind ik het een raar argument, mijn amerikaanse vrienden hier vinden Nederland nu juist zo vriendelijk en "everyone speaks English!", tegenover mij zijn Amerikanen ook altijd vriendelijk geweest maar wel uitermate oppervlakkig in mijn ervaring.quote:Het is heerlijk leven in de VS. Er is ruimte, de mensen zijn vriendelijk, je hebt ruime kansen op de arbeidsmarkt en het politieke systeem is doorzichtiger dan in Nederland. Helaas kan ik nog niet stemmen, maar dat komt nog wel.
Da's waar, daar heb ik ruime ervaring meequote:O ja, en de dames hier worden erg opgewonden vant een Nederlands accent.![]()
Ik vind dat een hele kortzichtige stellingname ....quote:Op vrijdag 1 juli 2005 20:11 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Niet remt de grootsheid van de VS en dat zitten de VS-bashers natuurlijk niet lekker. Ze maken dit kenbaar door met argumentatie van het laagste niveau (uiteraard compleet zonder onderbouw en dikwijls volledig in strijd met de feiten) de VS te "bekritiseren". Dan hebben we nog een tweede groep mensen. De mensen die van zichzelf zeggen dat ze legitieme kritiek hebben op het beleid van de VS. Dit is natuurlijk niet zo. Het enige doel van deze doorgaans wat dommige mensen is zich laagdunkend uit te laten over de bevolkingsgroep die zich Amerikaans mag noemen.
Kortom, het anti-VS kamp bestaat enkel uit zielige huilies, extremisten en islamieten.
En wat aan technologie het in the USA 'invented' wordt is voor het grootste deel werk van aziaten. Dat krijg je als je stelselmatig je eigen onderwijs de vernieling in helptquote:Op zaterdag 2 juli 2005 01:07 schreef pberends het volgende:
[..]
Niet Made in the USA, maar invented in the USA. Amerika maakt bijna geen producten meer om te exporteren, ze importeren alleen maar dingen.
kun je dit onderbouwen?quote:Op maandag 11 juli 2005 12:40 schreef Vindaloo het volgende:
[..]
En wat aan technologie het in the USA 'invented' wordt is voor het grootste deel werk van aziaten. Dat krijg je als je stelselmatig je eigen onderwijs de vernieling in helpt![]()
Wat is er mis met het 'bashen' (ik zou het eerder een kritische houding willen noemen) van je eigen regering? Kijk als je een heel land gaat aanvallen en steeds weer met dezelfde kutcliches komt, daar word ik ook moe van.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:55 schreef Lemmeb het volgende:
Ik vind dat bashen van de USA eerder getuigen van een onmeetbare leegte in de bovenkamer. Kijk alleen maar naar al die dombo's uit de Amerikaanse entertainmentindustrie, die ook leuk meedoen met het bashen van de eigen regering. Op mij maakt het ieg geen serieuze indruk
De deplorabele staat van het onderwijs in de VS is twintig jaar geleden omvangrijk beschreven in het rapport 'A Nation at Risk', een soort fragmentatiebom die het vertrouwen in de onderwijskwaliteit aan stukken blies. Onze leerlingen leren te weinig, was de boodschap. In andere landen lag het niveau van taal en rekenen een stuk hoger. Als gevolg daarvan kwam er een enorme reeks aan verbeteringsprogramma's, meer geld en strengere regels voor scholen. Maar heeft dat geholpen? Volgens het Hoover-instituut van de Stanford University niet. De testscores zijn vrijwel hetzelfde als twintig jaar geleden, leerlingen besteden niet meer tijd aan hun huiswerk. Wel is er een enorme begeleidingsindustrie op gang gekomen, de schooluitval is gestegen, vervolgopleidingen en werkgevers zijn eigenlijk nog steeds ontevreden over het niveau van de leerlingen.quote:Op maandag 11 juli 2005 12:44 schreef RM-rf het volgende:
[..]
kun je dit onderbouwen?
Ik heb namelijk niet het idee dat onderwijs in Amerika slecht zou zijn, sterker nog, de universiteiten en wetenschappelijke instellingen hebben een flink budget, al wordt dat zeker niet alleen door de overheid gefinancierd, maar is het gewoon ook een vorm van bedrijfsvoering die ze toepassen ....
Wel is het zo dat wetendschap daar door bepaalde ultra-conservatieve stromingen sterker onder druk komt te staan en de overheid vaker op een negatieve manier poogt een woordje 'mee te spreken', wat niet erg positief is... maar dat is hooguit een situatie van de laatste paar jaar en betekent allerminst dat amerika nu opeens een slecht onderwijs heeft, hooguit komt hun voorsprong mogelijk daardoor onder druk te staan ....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |