abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28282619
Zojuist Lex Runderkamp op het NOS Journaal:

Volgens hem is bij de Inlichtingendienst sterk te merken dat er een dreiging is.
quote:
Beveiliging ministers verscherpt

DEN HAAG De beveiliging van minister
Donner en zijn collega Remkes is sinds
een week verscherpt.Dat lijkt een
gevolg van de arrestatie van twee leden
van de Hofstadgroep.Een van hen droeg
bij de arrestatie een machinepistool.

De AIVD waarschuwde afgelopen week voor
wraak vanuit de Hofstadgroep.Uit een
analyse zou blijken dat kringen rond de
groep ongewoon actief zijn.De AIVD zegt
dat de Hofstadgroep niet uitgeschakeld
is,ondanks veertien arrestaties.

Remkes en Donner krijgen permanente
beveiliging zodra ze in het openbaar
optreden.Ook vooraanstaande andere
politici worden beveiligd.
Ook is er angst omdat Mohammed B. volgende week terecht staat.
  maandag 27 juni 2005 @ 20:08:52 #2
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_28282653
Tja, beetje koffiedik kijken, dit.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_28282795
komkommertijd he? Poema's en rel-marrokanen nieuws
pi_28282833
quote:
De AIVD waarschuwde afgelopen week voor
wraak vanuit de Hofstadgroep.Uit een
analyse zou blijken dat kringen rond de
groep ongewoon actief zijn.De AIVD zegt
dat de Hofstadgroep niet uitgeschakeld
is,ondanks veertien arrestaties.
Te belachelijk voor woorden dat de Nederlandse staat zich zo laat intimideren door een stelletje achterlijke twintigers. De AIVD zou het recht moeten krijgen om dergelijke staatvijanden richting hun 72 maagden te sturen, dan zijn de soepjurk dragers in questie blij en is de Nederlandse bevolking ook weer blij. Een win win situatie dus..
eeeh
  maandag 27 juni 2005 @ 20:16:24 #5
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_28282934
quote:
Op maandag 27 juni 2005 20:13 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Te belachelijk voor woorden dat de Nederlandse staat zich zo laat intimideren door een stelletje achterlijke twintigers.
Dat zal wel meevallen.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  maandag 27 juni 2005 @ 20:18:01 #6
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28282982
quote:

[..]

Te belachelijk voor woorden dat de Nederlandse staat zich zo laat intimideren door een stelletje achterlijke twintigers.
Dus .. geen beveiliging en proberen te negeren?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_28283071
quote:
Op maandag 27 juni 2005 20:16 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dat zal wel meevallen.
Donner en Remkes krijgen permanente beveiliging zodra ze in het openbaar optreden maar het valt wel mee inderdaad...
eeeh
pi_28283097
quote:
Op maandag 27 juni 2005 20:18 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Waar maak je dat nou uit op?
eeeh
  maandag 27 juni 2005 @ 20:25:25 #9
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_28283130
please een aanslag op Ali B
  maandag 27 juni 2005 @ 20:26:56 #10
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28283151
quote:
Op maandag 27 juni 2005 20:24 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Waar maak je dat nou uit op?
Dit gaat over het bericht dat er (betere) beveiliging komt voor diverse ministers, en dat er alertheid is over mogelijke aanslagen. Jij noemt dit je laten intimideren. Dat snap ik dus niet.
pi_28283498
quote:
Op maandag 27 juni 2005 20:08 schreef Posdnous het volgende:
Tja, beetje koffiedik kijken, dit.
Een beetje wel, maar niet helemaal. Zoals in het bericht staat, de AIVD heeft kennelijk opgemerkt dat de groep ongewoon actief is. Ze weten natuurlijk niet of er iets gaat gebeuren en als er iets gaat gebeuren, wat er gaat gebeuren, maar die ongewone activiteiten van de groep, het arresteren van een man met een geladen machinegeweer in z'n bezit en Mohammed B. die voor de rechter komt, zijn allemaal factoren die in de ogen van de AIVD wel zorgen voor een grotere dreiging. Ik denk dat ze daar wel gelijk in hebben. Maar ja, wat men precies van plan is, dat is onbekend en blijft speculeren.
pi_28283519
quote:

[..]

Preventief nekschot voor soepjurken met extremistische ideëen.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_28283611
Ja amerikaanse instellingen zijn ook nog steeds doelen. Bij de amerikaanse school in Wassenaar staat ook al bijna 4 jaar nu een politiepost. Het is en blijft een amerikaans object natuurlijk met basischoolkinderen en middelbare scholieren van Amerikaanse afkomst
  maandag 27 juni 2005 @ 21:10:54 #14
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28283742
quote:
Op maandag 27 juni 2005 20:52 schreef wonko het volgende:

[..]

Preventief nekschot voor soepjurken met extremistische ideëen.
Het is dat jij geen soepjurk aan hebt...

Of toch wel... ?
  maandag 27 juni 2005 @ 21:12:22 #15
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_28283768
Als Donner het slachtoffer wordt pleit ik voor TBS met proefverlof.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_28284176
Onzin weer om mensen bang te maken.
pi_28285208
quote:
Beveiliging ministers verscherpt
Hofstadgroep lijkt actiever

DEN HAAG - De beveiliging van de ministers Donner (Justitie) en Remkes (Binnenlandse Zaken) is sinds een week verscherpt. Dat meldde het NOS Journaal maandagavond.

Remkes en Donner krijgen permanente beveiliging zodra ze in het openbaar optreden. Ook andere vooraanstaande politici worden beveiligd.

De extra beveiliging van de politici lijkt volgens het Journaal een gevolg van de arrestatie van twee leden van het terroristische netwerk de Hofstadgroep, verleden week woensdag.

De AIVD beweert volgens het Journaal dat de Hofstadgroep niet is uitgeschakeld, ondanks veertien arrestaties. Uit een analyse zou blijken dat kringen rond de groep ongewoon actief zijn. Ook waarschuwde de AIVD afgelopen week voor wraak vanuit de Hofstadgroep.

De verleden week woensdag gearresteerde terreurverdachte Nourredine El F. as bij zijn aanhouding in het bezit van een doorgeladen machinepistool. El F. is een goede bekende van Mohammed B., de zelfverklaarde moordenaar van Theo van Gogh.

De arrestatie hield verband met de aanhouding van een 32-jarige Nederlander in Londen, eveneens woensdag. Ook hij zou lid zijn van de Hofstadgroep.

Beide verdachten behoren vermoedelijk tot de kleine kring rond de geestelijk leider van de Hofstadgroep, de 46-jarige Syriër Abu K. Hij verliet Nederland op de dag dat Theo van Gogh in Amsterdam werd vermoord, 2 november vorig jaar. Sindsdien is hij voortvluchtig. K. zou daarbij zijn geholpen door de in Londen aangehouden verdachte, Rachid B.

Nourredine El F., evenals Rachid B. van Marokkaanse afkomst, stond al sinds november 2004 gesignaleerd. Hij zat woensdagavond in een auto met twee vrouwen van 21 en 26. Ook zij zijn aangehouden en ook zij worden verdacht van deelneming aan een terroristische organisatie.
Telegraaf
  maandag 27 juni 2005 @ 22:01:22 #18
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_28285335
Lijkt me logisch toch ?

Zoiets kan je niet negeren... stel je voor dat er wat gebeurt en dat er gezegd wordt dat ze niet hadden verwacht dat de ontwikkelingen serieus zouden zijn.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_28285804
quote:
Op maandag 27 juni 2005 21:26 schreef Chadi het volgende:
Onzin weer om mensen bang te maken.
pi_28286073
quote:
Op maandag 27 juni 2005 20:25 schreef TheSeeker_NL het volgende:
please een aanslag op Ali B
Die zit zelf in het complot
pi_28289635
Jeetje, het nieuws was net ook behoorlijk hip Ben benieuwd wat de Telegraaf morgen brengt
  dinsdag 28 juni 2005 @ 00:10:39 #22
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_28289994
* helm opzet
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 28 juni 2005 @ 00:11:09 #23
6941 APK
Factual, I think.
pi_28290006
Tja, als die lui zich af zouden willen scheiden van Nederland ofzo dan zou ik het mij voor kunnen stellen, maar waar gaat het nou helemaal over?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:07:57 #24
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28331042
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 00:11 schreef APK het volgende:
Tja, als die lui zich af zouden willen scheiden van Nederland ofzo dan zou ik het mij voor kunnen stellen, maar waar gaat het nou helemaal over?
We zijn gewoon slecht en moeten gestraft worden
Vampire Romance O+
pi_28331573
quote:

[..]

Ik vind de verscherpte beveiliging wel goed, als er aanwijzigen zijn dien je de risico's daarop zo klein mogelijk te maken, bovendien is de beer los vrees ik als er een minister wordt vermoord.
Maar in theorie is het natuurlijk wel opmerkelijk dat een relatief kleine groep zoveel impact heeft op onze veiligheidsmaatregelen, het land is er al een tijd van in de ban.
Yeah baby Yeah!
pi_28587304
Denk dat het nog even duurt.
pi_28587576
quote:
De AIVD zou het recht moeten krijgen om dergelijke staatvijanden richting hun 72 maagden te sturen,
Aha. Een verdenking maakt je dus schuldig, en vanwege een verdenking mag je dan gewoon omgelegd worden?

Nee, dat is een mooi voorbeeld van de westerse democratische waardes die we zo graag verdedigd zien!
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:54:34 #28
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_28587806
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:46 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Aha. Een verdenking maakt je dus schuldig, en vanwege een verdenking mag je dan gewoon omgelegd worden?

Nee, dat is een mooi voorbeeld van de westerse democratische waardes die we zo graag verdedigd zien!
Dit is ook een prachtig voorbeeld van onze democratische waardes

OM heeft berg huiswerk door vrijspraak Samir A.
Gepubliceerd op woensdag 06 april 2005

Een vloek uit de hoek van de politie en een lachende Samir A . Veel treffender kon de nederlaag van het Openbaar Ministerie in de zaak tegen de terreurverdachte niet worden weergegeven.

Het is toeval. Toch is het symbolisch dat op de dag van grootste terreuroefening ooit in Nederland, Justitie er niet in is geslaagd een verdachte veroordeeld te krijgen voor het voorbereiden van een terreuraanslag in Nederland.

Samir A. was het die afgelopen zomer voor het terreuralarm in Nederland zorgde. Zijn veroordeling had een grote zege voor het Openbaar Ministerie betekend en ook een steun in de rug van de terreurbestrijders. Zijn vrijspraak geeft te denken, want het is niet de eerste keer dat het OM wordt teruggefloten door de rechter.

Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_28587845
Rot toch op met die bangmakerij! Ongelofelijk weer!
pi_28587846
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:46 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Nee idd, we kunnen ze beter als ze een zelfmoordaanslag gepleegd hebben, met terugwerkende kracht een taakstraf geven.

Beetje sarcasme ja.

Bij terrorisme moet je mensen wel bij een verdenking oppakken cq harder straffen (misschien zoals ze in Marokko doen: de doodstraf)
  donderdag 7 juli 2005 @ 14:01:27 #31
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28587916
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:57 schreef xman het volgende:
Rot toch op met die bangmakerij! Ongelofelijk weer!
bangmakerij?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 7 juli 2005 @ 14:02:19 #32
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_28587937
Op verdenking alleen al iemand ter dood veroordelen? Tof man, lekker rechtsysteem sta jij voor, schuldig en gestraft zonder dat het bewezen is. Dat is wel behoorlijk jaren 30 sovjetunie
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_28587978
quote:
Op maandag 27 juni 2005 22:14 schreef SCH het volgende:

[..]
Ja alleen maar bangmakerij, dat is vandaag wel weer gebleken he relnicht?
pi_28588043
Maar juist door dit onmenselijke gebeurtenissen, krijg je toch meer sympathie voor de US. Ik wel althans, zij zeggen waar het op staat en doen er tenminste iets aan. Rusteloos toekijken heeft weinig zin, je wordt toch wel gepakt door de extremistische zwijnen uit het Oosten.

Daarbij is de afwachtende houding keer op keer een droombeeld. Een keer preventief oppakken niet meer laten gaan lijkt mij een betere houding.
pi_28588087
hhmm...
als het zo door gaat dan zou ik zeggen geen 'buitenlanders' meer nederland inlaten
en alles langzaam naar buiten werken wat 'verdacht' is.. hou je alleen de goeie over (Y)

of laat die gasten maar een aanslag plegen..
erges in de buurt van die hofstad groepering ofzo.. ben je daar ook vanaf
boe?!
pi_28588090
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 14:04 schreef devv05 het volgende:

Ja alleen maar bangmakerij, dat is vandaag wel weer gebleken he relnicht?
Ik heb het nieuws over bommen die afgegaan zijn in Nederland zeker gemist dan?

Dit gaat over Nederland, eerst even le-zen voor je gaat blaaten.
  donderdag 7 juli 2005 @ 14:12:32 #37
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28588167
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 14:07 schreef appies het volgende:
Maar juist door dit onmenselijke gebeurtenissen, krijg je toch meer sympathie voor de US. Ik wel althans, zij zeggen waar het op staat en doen er tenminste iets aan. Rusteloos toekijken heeft weinig zin, je wordt toch wel gepakt door de extremistische zwijnen uit het Oosten.

Daarbij is de afwachtende houding keer op keer een droombeeld. Een keer preventief oppakken niet meer laten gaan lijkt mij een betere houding.
ik krijg juist minder sympathie omdat ze gewoon meteen die grote klauw in het wespennest hebben gestoken. hun bewegingen hebben de wereld in vuur en vlam gezet, ze hadden beter kunnen wachten tot we allemaal terrorisme op een constructieve en acceptabele manier hadden kunnen tegen gegaan. maar nee bush wilde als 'warpresident' degene zijn die de wereld wel zou redden. zijn 'superman' rol werkt contra, het is allemaal geen comic...
pi_28588196
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 14:07 schreef appies het volgende:

Goed plan! Dat zal ze leren! Alleen zo vervelend dat je voor iedereen die je opsluit er 3 nieuwe terroristen bijkrijgt. Israel en Irak zijn dacht ik toch redelijke bewijzen dat zo'n strategie niet werkt.

En uiteraard alle vliegvelden, grensovergangen en havens dichtgooien, dan zijn we vast helemaal veilig....
  donderdag 7 juli 2005 @ 14:15:43 #39
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28588252
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 14:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Goed plan! Dat zal ze leren! Alleen zo vervelend dat je voor iedereen die je opsluit er 3 nieuwe terroristen bijkrijgt. Israel en Irak zijn dacht ik toch redelijke bewijzen dat zo'n strategie niet werkt.

En uiteraard alle vliegvelden, grensovergangen en havens dichtgooien, dan zijn we vast helemaal veilig....
maar je keurt het 100% af toch? wat zou jouw strategie zijn?
pi_28588319
Balkenende verdient het...
Keep the stupid sentence please
pi_28588362
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 14:15 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wellis gehoord van cluster bommen?!?
boe?!
pi_28588464
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 14:15 schreef zoalshetis het volgende:

Verdachten veroordelen op basis van bewijs zoals dat in Nederland normaal is, geen vrijheden te grabbel gooien voor een vals gevoel van veiligheid.

GB heeft zeer verstrekkende anti-terrorisme wetgeving, veel verdergaand als Nederland, hoe heeft dat ze vandaag geholpen? Niet.
pi_28588505
Aanslagen zoals in London moet men proberen te voorkomen door goed werk van de inlichtingen diensten. Zolang de gewone mensen er maar niet te veel van merken en de vrijheden worden ingeperkt. Dan hebben de terroristen gelijk gewonnen, als wij onze vrijheden inleveren. Besluiten moeten niet genomen worden op basis van angst
want to know why and how and......
pi_28588538
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 14:19 schreef tuumke het volgende:

wellis gehoord van cluster bommen?!?
Ik wel, waar had jij gedacht ze te gaan afwerpen?
pi_28588680
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 14:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik heb het nieuws over bommen die afgegaan zijn in Nederland zeker gemist dan?

Dit gaat over Nederland, eerst even le-zen voor je gaat blaaten.
Dat roepen ze in berichten over Engeland, VS net zo hard, dus daar heb ik geen boodschap aan. En dan moeten we van jou zeker maar afwachten tot het wel een keer raak is hier zeker? Kwestie van tijd als het zo doorgaat. Maar laat ze dan alsjeblieft in iedergeval alleen die mensen pakken volgens wie het allemaal maar bangmakerij was. Dan kan de rest er tenminste iets tegen doen.
pi_28588713
de enige oplossing is

Radicalen keihard aanpakken
terroristen de doodstraf
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  donderdag 7 juli 2005 @ 14:32:50 #47
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_28588718
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 14:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik wel, waar had jij gedacht ze te gaan afwerpen?
Saoedi-Arabie natuurlijk! Daar zitten de organisatoren en financiers!
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 7 juli 2005 @ 14:33:21 #48
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_28588729
quote:
Verdachten veroordelen op basis van bewijs zoals dat in Nederland normaal is, geen vrijheden te grabbel gooien voor een vals gevoel van veiligheid.
Nee, het roepen om het hoofd van een minister NA een aanslag, dat zet zoden aan de dijk!
Echte diehards gebruiken postduiven
  donderdag 7 juli 2005 @ 14:34:30 #49
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28588761
quote:

[..]

Nee natuurlijk niet, softie .

Oppakken dat tuig en een keer of twintig van de trap af laten stuiteren.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 7 juli 2005 @ 14:35:00 #50
122357 www.marjol3in.com
Op donderdag 7 juli 2005 14:25 schreef Reeferman het volgende:
Aanslagen zoals in London moet men proberen te voorkomen door goed werk van de inlichtingen diensten.
Dat klinkt mooi natuurlijk, maar feit is dat niet elke aanslag voorkomen kan worden. Er zijn er altijd die door de mazen van het net glippen
  donderdag 7 juli 2005 @ 14:35:35 #51
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28588790
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 14:32 schreef Meki het volgende:
de enige oplossing is

terroristen de doodstraf
Meki for MP
pi_28588809
Ik ben het met je eens dat de controle lastig is, maar ik ben het oneens met mensen die roepen dat het niet zal helpen. Moet je dan toekijken? Je weet toch inmiddels wat die extremisten willen? Een totale overgave van het Westen.

Het is een duidelijk verhaal dat in het Midden-Oosten, met name gevoed door islam, een afkeer hebben tegen alles wat in onze ogen beschaafd is.

En het werkt nu eenmaal niet om alles te laten zoals het was, het was geheel unfair wat Saddam al die jaren heeft gedaan. 'Nee', zeggen sommigen, Bush moet daar niet komen, want dan ga je van alles op je nek halen - wat je dus echt niet wil. Maar wat zou je over 10 jaar dan krijgen? Mensen die verlost zijn van Saddam (al dan niet door een natuurlijke dood, afgezet door interne milities etc..) die dan roepen, jullie Westen keken alleen maar toe. Het is echt moeilijk om zulke afwegingen te maken, maar ik denk als je voor iets gaat dat je 100% ervoor moet gaan. Dit is wat Bush doet.

Tot slot, vele moslims in het Westen houden blijkbaar van onze levensstijl. Ze kwamen (al dan niet vrijwillig) en gingen niet meer weg. Dit is prima, maar dan lijkt het me overduidelijk dat je dan ook geen afkeer mag en kunt hebben. Dus het strookt niet in de lijn met hun verwachtingen en wat ze ooit over ons hebben gedacht. Als dit wel zo is, dan ben ik ervoor om 2 aparte werelden te maken en elkaar met rust te laten. Probleem opgelost
pi_28588815
de enige oplossing nogmaals keihard aanpak met de doodstraf erbij

dat is de oplossing
pi_28588944
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 14:36 schreef Meki het volgende:

dat is de oplossing
Mjah, heel nuttig bij mensen die sowieso bereid zijn om voor hun zaak te sterven of was het je ontgaan dat de meeste aanslagen zelfmoordaanslagen zijn?
  donderdag 7 juli 2005 @ 14:44:42 #55
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_28589014
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 14:36 schreef Meki het volgende:

dat is de oplossing
En nu een realistische oplossing waarvoor we niet uit de EU hoeven te stappen alvorens de grondwet aan te passen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_28589066
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 14:32 schreef RonaldV het volgende:

Saoedi-Arabie natuurlijk! Daar zitten de organisatoren en financiers!
Briljant! Dat we daar nog nooit opgekomen zijn, in plaats van alleen de extremisten is dan iedere moslim de vijand van het Westen!

RonaldV for President!

Jezus...never underestimate human stupidity tot nieuwe hoogten verheven.
  donderdag 7 juli 2005 @ 14:47:11 #57
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_28589077
quote:

dat is de oplossing
De enige oplossing is aantonen dat er meer leven is in het heelal dan op aarde. Met dat bewijs kunnen alle geloven de prullebak in...

Overigs ben ik een groot voorstander van "Texel-Bay"
pi_28589121
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 14:47 schreef Labtech het volgende:

De enige oplossing is aantonen dat er meer leven is in het heelal dan op aarde. Met dat bewijs kunnen alle geloven de prullebak in...

Overigs ben ik een groot voorstander van "Texel-Bay"
Welja, tenslotte gaat het zoveel beter in Afghanistan en Irak sinds Gitmo, huh? We hebben ook geen aanslagen meer gezien sindsdien..neuhhh....
  donderdag 7 juli 2005 @ 14:50:05 #59
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28589134
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 14:32 schreef Meki het volgende:
de enige oplossing is

terroristen de doodstraf
geef jij ze aan als je weet dat iemand zich daar mee bezighoudt? al is het familie?
  donderdag 7 juli 2005 @ 14:51:15 #60
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28589162
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 14:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Welja, tenslotte gaat het zoveel beter in Afghanistan en Irak sinds Gitmo, huh? We hebben ook geen aanslagen meer gezien sindsdien..neuhhh....
ruim dáárvoor hebben we ook aanslagen gezien.
  donderdag 7 juli 2005 @ 14:54:46 #61
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_28589249
quote:
Niet in de VS nee.
En in Irak gaat het niet beter sinds Gitmo. Dat komt doordat daar een groepje moslims(9extremisten) een andere groep moslims (de vredelievende irakeese burger) aan het uitmoorden is. En wat doen sommigen in het westen....Wij noemen de extremisten vrijheidsstrijders.

ik wil ook even een oproep doen aan eenieder die zich vanavond genoodzaakt voelt om onder luid "allah-akhbar" de engelse en/of amerikaanse vlag wil gaan verbranden om even na te gaan denken _wie_ men eigenlijk toejuich..
pi_28589255
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 14:51 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Precies. Dat harde optreden heeft dus geen flikker geholpen.
pi_28589281
lekker die beelden net van Al Yazera, waar nederland werd genoemd als mogelijk doelwit
  donderdag 7 juli 2005 @ 14:56:43 #64
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28589293
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 14:54 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

je zal mij dan ook nooit een waardeoordeel horen vellen over 'the war on terrorism'. die zie ik net zo onzinnig als 'the war on drugs'. "smoke em out!..." yeah klinkt stoer, maar er is niettegen te vechten.
pi_28589318
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 14:51 schreef zoalshetis het volgende:

We hebben er sindsdien meer gehad. Bali, Madrid en nu Londen en dat laat ik de duizenden doden in Irak en de dagelijks doorgaande gevechten in Afghanistan (waar de Taliban gestaag aanhang terugwint) nog even buiten beschouwing.
pi_28589319
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 14:50 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

geef jij ze aan als je weet dat iemand zich daar mee bezighoudt? al is het familie?
zolang ik mensen kan redden doe ik dat
  donderdag 7 juli 2005 @ 14:58:02 #67
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_28589324
quote:
Jij weet net zo min wat er gebeurt zou zijn als Afghanistan niet was aangevallen en Gitmo niet was geopend.
Ik ben wat realistiser. Ik denk dat we dankzij deze maatregelen maar een paar kleine aanslagen hebben gehad.

Tia_m en Jernau: Denken jullie serieus dat als de VS en de rest van het westen zich uit het M.O terugtrekken, als we Israel in zn sop laten gaar koken en als we de Tsjetsjen bevrijden van de russen, dat we dan voor eens en voor altijd van het Moslim-fundementalisme af zijn ?
pi_28589404
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 14:56 schreef pascalheister het volgende:
lekker die beelden net van Al Yazera, waar nederland werd genoemd als mogelijk doelwit
Ik wilde het net posten. Vooral het stukje "Het had ook in andere landen kunnen gebeuren waarbij Holland een grote kans maakt"

Zijn we mooi klaar mee.
In certain extreme situations, the law is inadequate.
In order to shame it's inadequacy,it is necessary to act outside the law to pursue natural justice.
pi_28589475
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 14:58 schreef Labtech het volgende:

Tia_m en Jernau: Denken jullie serieus dat als de VS en de rest van het westen zich uit het M.O terugtrekken, als we Israel in zn sop laten gaar koken en als we de Tsjetsjen bevrijden van de russen, dat we dan voor eens en voor altijd van het Moslim-fundementalisme af zijn ?
Nee, dat beweer ik ook niet.

Ik stel dat allerlei vrijheidsbeperkende maatregelen en het met voeten treden van eigen grondbeginselen geen nut hebben tegen terrorisme maar slechts dienen om politici vrij te pleiten van verantwoordelijkheid en daadkrachtig te doen lijken en burgers een vals gevoel van veiligheid te geven.
pi_28589510
we zijn een religie van vrede en we zullen onschuldige mensen vermoorden omdat te bewijzen!

pi_28589514
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 15:01 schreef Classic-PC het volgende:

[..]

Ik wilde het net posten. Vooral het stukje "Het had ook in andere landen kunnen gebeuren waarbij Holland een grote kans maakt"

Zijn we mooi klaar mee.
In de brief staat er geen Nederland maar Denemarken Italie
pi_28589585
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 15:04 schreef Tijger_m het volgende:
Ik stel dat allerlei vrijheidsbeperkende maatregelen en het met voeten treden van eigen grondbeginselen geen nut hebben tegen terrorisme maar slechts dienen om politici vrij te pleiten van verantwoordelijkheid en daadkrachtig te doen lijken en burgers een vals gevoel van veiligheid te geven.
Ik kan het niet beter verwoorden dan dat. Met als toevoeging dat lekker eenvoudig de wereld in zwart-wit, goed-slecht opdelen natuurlijk ook erg bevordelijk is voor dat warme gevoel van gelijk hebben.
pi_28589607
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 15:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, dat beweer ik ook niet.

Hoezo heeft het geen nut? En wat zouden politici nog meer moeten doen dan maatregelen nemen om proberen de veiligheid en orde te waarborgen?
pi_28589638
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 15:06 schreef Meki het volgende:

[..]

In de brief staat er geen Nederland maar Denemarken Italie
Het is net duidelijk op tv geweest.
In certain extreme situations, the law is inadequate.
In order to shame it's inadequacy,it is necessary to act outside the law to pursue natural justice.
pi_28589704
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 15:11 schreef Classic-PC het volgende:

[..]

Het is net duidelijk op tv geweest.
ik heb het over die brief
  donderdag 7 juli 2005 @ 15:14:21 #76
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_28589726
Ik kan wel wat locaties bedenken eigenlijk hier in Nederland
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
pi_28589759
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 15:09 schreef nikk het volgende:

[..]

Hoezo heeft het geen nut? En wat zouden politici nog meer moeten doen dan maatregelen nemen om proberen de veiligheid en orde te waarborgen?
Stoppen met bangmakerij en onzinnige maatregelen zou al een hoop helpen.

Tegen een gek met een bom kun je je niet beschermen. Accepteer het, of verhuis naar het platteland. Zo simpel is het gewoon.
pi_28589821
Ik denk inderdaad dat Nederland zich serieus zorgen moet maken. We hebben namelijk zo'n beetje alles tegen: meegedaan aan de oorlog in Irak, beleid dat door extremistische moslims niet wordt gewaardeerd, aanslagen op moskeeën en islamitische basisscholen en bovendien nog een veel te soft strafrecht, waardoor terroristen ongestoord aanslagen kunnen voorbereiden. De plannen en tekeningen liggen al klaar, het is alleen nog wachten op de uitvoering. Iedereen die denkt dat de AIVD dit wel weet te voorkomen, is bijzonder naief. De vruchtbare bodem voor terrorisme is door ons softe beleid allang benut. Start maar vast een raad-topic: wanneer vindt in Nederland een terroristische aanslag plaats? Ik voorspel op 3 november.
pi_28589826
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 15:09 schreef nikk het volgende:

Nogmaals dan, GB heeft de meest vergaande anti-terrorisme wetgeving van Europa en wat was daarvan het nut vandaag?
pi_28589827
Laat maar komen die aanslag ....... I am ready for it

sukkel topic
Lopende outrights: Aus Open Women, Champions League, Topscorer African Cup
pi_28589842
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 15:17 schreef dVTB het volgende:
Ik voorspel op 3 november.
3-11?

Wat een kut-datum zeg. 11-2 is veel beter.
pi_28589873
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 15:15 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Tegen een gek met een bom kun je je niet beschermen. Accepteer het, of verhuis naar het platteland. Zo simpel is het gewoon.
Nou das lekker makkelijk, accepteer het maar dat mensen een aanslag op je willen plegen.

Gelukkig hebben we niet dat soort mensen in de politiek zitten, zij proberen er nog (iets) aan te doen. Gaat lang niet altijd goed, dat weet ik en dat stoort me ook, maar er is gelukkig geen ruimte voor berusting. Aanpakken zulke lui
pi_28589877
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 15:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nogmaals dan, GB heeft de meest vergaande anti-terrorisme wetgeving van Europa en wat was daarvan het nut vandaag?
Dat de plegers van de aanslagen nu heeeel bang in een hoekje zitten te bibberen?
  donderdag 7 juli 2005 @ 15:20:22 #84
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28589878
quote:
Ik denk inderdaad dat Nederland zich serieus zorgen moet maken. We hebben namelijk zo'n beetje alles tegen: meegedaan aan de oorlog in Irak, beleid dat door extremistische moslims niet wordt gewaardeerd, aanslagen op moskeeën en islamitische basisscholen en bovendien nog een veel te soft strafrecht, waardoor terroristen ongestoord aanslagen kunnen voorbereiden. De plannen en tekeningen liggen al klaar, het is alleen nog wachten op de uitvoering. Iedereen die denkt dat de AIVD dit wel weet te voorkomen, is bijzonder naief. De vruchtbare bodem voor terrorisme is door ons softe beleid allang benut. Start maar vast een raad-topic: wanneer vindt in Nederland een terroristische aanslag plaats? Ik voorspel op 3 november.
nederland is anders wel het land waar de meeste taps en persoonlijke info te krijgen is.
pi_28589901
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 15:20 schreef Rino_B het volgende:

[..]

Nou das lekker makkelijk, accepteer het maar dat mensen een aanslag op je willen plegen.
Nee, accepteer dat je je niet KUNT beschermen tegen gekken. Dat is heel wat anders en heeft geen moer te maken met berusting.
pi_28589960
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 15:18 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
3-11?
Wat een kut-datum zeg. 11-2 is veel beter.
Nee, daar komt een even getal in voor. Die terroristen hebben kennelijk een soort voorliefde voor oneven getallen: 11-9, 11-3, 7-7... (is min 4 dagen, plus 4 maanden, dus kom ik voor de volgende aanslag ui op 3-11)

En voor wie dit een onzin-topic vindt: Het is nog maar een paar maanden geleden dat hier een terrorist vrijuit ging die thuis gezellig bezig was om aanslagen op overheidsgebouwen voor te bereiden. Juist dat softe beleid maakt Nederland extra kwetsbaar.
  donderdag 7 juli 2005 @ 15:24:57 #87
80107 Krisso
You all dont see
pi_28589993
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 15:14 schreef Intergalactrick het volgende:
Ik kan wel wat locaties bedenken eigenlijk hier in Nederland
Vredespaleis, 2e kamer, goh den haag? ik hoop t niet
Who needs society anyway, when we can create better things for the world instead of greed
http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=80107
pi_28590015
quote:
Jij lijkt me echt zo'n ventje die dat na NY en Madrid ook al postte. Zeg eens:."ja strix, je hebt gelijk"
pi_28590033
quote:

[..]

Ben je ook niet veilig, zie Borssele... Plattelandser kan niet...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 7 juli 2005 @ 15:27:30 #90
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28590057
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 15:25 schreef Strix--Nebulosa het volgende:

[..]

Jij lijkt me echt zo'n ventje die dat na NY en Madrid ook al postte. Zeg eens:."ja strix, je hebt gelijk"
wie ben jij? droplul.
pi_28590109
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 15:27 schreef zoalshetis het volgende:

wie ben jij?
Strix Nebulosa
pi_28590116
quote:

[..]

En zelfs daar ben je niet veilig. Lockerbee was ook platteland.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_28590190
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 15:20 schreef Rino_B het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we niet dat soort mensen in de politiek zitten, zij proberen er nog (iets) aan te doen. Gaat lang niet altijd goed, dat weet ik en dat stoort me ook, maar er is gelukkig geen ruimte voor berusting. Aanpakken zulke lui
En naast wat ik eerder zei: Je doet alsof het plegen van de aanslag een doel op zich is. En dat is de grootste misconceptie die gemaakt wordt. De aanslag is niet het doel, de aanslag is het middel om een doel te bereiken: Angst en onzekerheid zaaien.

Om te voorkomen dat dat doel bereikt wordt moet je juist niet allerlei vrijheidsbeperkende maatregeln gaan nemen, want daar gaan mensen zich onveilig door voelen -> Doel bereikt.

Extreem gesteld is er 1 manier om met een aanslag om te gaan die aanslagen als middel nutteloos maken: Wanneer een aanslag gepleegd wordt de rommel opruimen, schouders ophalen en doorgaan met leven. Mara ga vooral niet als een rabide hond om je heen bijten, want dat is nou precies wat beoogd wordt.
pi_28590224
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 15:29 schreef Lucille het volgende:

[..]

En zelfs daar ben je niet veilig. Lockerbee was ook platteland.
Ach, de kans om bij een aanslag om te komen is iets lager. Nul zal hij nergens zijn.
pi_28590249
Tja, we zijn een doelwit want we hebben lopen kutten in Afghanistan en Irak. Ik wil CDA en VVD dan ook hatelijk bedanken voor het onveilig maken van ons land. Er rest eigenlijk nog maar 1 vraag.

Wordt het Amsterdam of Den Haag?
  donderdag 7 juli 2005 @ 15:35:26 #96
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_28590257
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 14:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Briljant! Dat we daar nog nooit opgekomen zijn, in plaats van alleen de extremisten is dan iedere moslim de vijand van het Westen!
Ik zei niet iedere moslim, ik zei dat we die clusterbommen daar kwijt kunnen. Ik gaf ook aan op wie: op de financiers en organisatoren.
quote:
RonaldV for President!
Nee dank je. Dan ben ik meer tijd kwijt aan het verdedigen tegen dingen die ik niet gezegd heb aan mensen zoals jij, dan aan werken.
quote:
Jezus...never underestimate human stupidity tot nieuwe hoogten verheven.
Je zegt het zelf

[ Bericht 4% gewijzigd door RonaldV op 07-07-2005 15:40:57 ]
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 7 juli 2005 @ 15:36:07 #97
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28590268
Strix--Nebulosa: hou eens op met dat irritante gedoe.
pi_28590331
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 15:36 schreef kLowJow het volgende:
Strix--Nebulosa: hou eens op met dat irritante gedoe.
Ja hoor zal ik doen
pi_28590367
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 15:35 schreef thabit het volgende:
Tja, we zijn een doelwit want we hebben lopen kutten in Afghanistan en Irak. Ik wil CDA en VVD dan ook hatelijk bedanken voor het onveilig maken van ons land. Er rest eigenlijk nog maar 1 vraag.

Rotterdam
  donderdag 7 juli 2005 @ 15:45:31 #100
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_28590480
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 15:40 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Rotterdam
Alledrie tegelijk, grote chaos en niemand weet meer wat ze moeten doen
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
pi_28590503
quote:
Tja, we zijn een doelwit want we hebben lopen kutten in Afghanistan en Irak. Ik wil CDA en VVD dan ook hatelijk bedanken voor het onveilig maken van ons land.
pi_28590653
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 15:40 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Rotterdam
Wat hebben terroristern eraan om Rotterdam plat te gooien? Daar helpen ze ons alleen maar mee!
  donderdag 7 juli 2005 @ 15:53:59 #103
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28590668
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 15:52 schreef thabit het volgende:

[..]

Wat hebben terroristern eraan om Rotterdam plat te gooien? Daar helpen ze ons alleen maar mee!
grinnek
  donderdag 7 juli 2005 @ 16:20:23 #104
6941 APK
Factual, I think.
pi_28591436
quote:

Schiphol lijkt mij een target. Enorm druk -zeker in de zomer- en iedereen loopt met bagage te sjouwen.
pi_28591728
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 15:52 schreef thabit het volgende:

[..]

Halve wereld ligt plat
  donderdag 7 juli 2005 @ 16:49:34 #106
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28592479
Prima, neem Rotterdam maar. Ruimt lekker op. Maar dan wel als ik niet thuis ben.
pi_28592941
Busstation in bornebroek opgeblazen, geen doden en gewonden wel 1250 euro schade
pi_28593512
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 16:20 schreef APK het volgende:

[..]

Schiphol lijkt mij een target. Enorm druk -zeker in de zomer- en iedereen loopt met bagage te sjouwen.
Wat vind je van de Deltawerken? Hebben ze gelijk een flinke hap uit Nederland
pi_28593590
shit..beter doe ik snel alle gordijnen dicht en ga ik achte rmijn pc zitten!

of wacht
Bajaguardian schreef:
GEILE TIETEN
GEILE TIETEN
  donderdag 7 juli 2005 @ 17:22:14 #110
27074 Dezz
The Dog
pi_28593705
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 17:16 schreef Zephyrus het volgende:

[..]

Die blaas je niet zomaar op hoor en mocht het ze dan toch lukken dan stroomt het achterliggende land niet meteen over hoor
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  donderdag 7 juli 2005 @ 17:24:24 #111
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28593773
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 17:16 schreef Zephyrus het volgende:

[..]

Ssssst , breng die Murken nou niet op ideeën. Een enkeltje Zeeland is immers zo gekocht.
pi_28594006
quote:
Tja, we zijn een doelwit want we hebben lopen kutten in Afghanistan

[...]

Ik wil CDA en VVD dan ook hatelijk bedanken voor het onveilig maken van ons land.
Bin Laden vermoordt 2000 onschuldige burgers van een bevriend land en dan mag Nederland niet helpen de dader te vinden in Afghanistan omdat jij bang bent voor Bin Laden? Dan kunnen we Bot wel meteen ontslaan en een afgezand van AlqQaida ons Buitenlands Beleid laten bepalen.

Overigens mag je ook de PvdA bedanken. Bos heeft zowel ingestemd met de missie in Afhanistan als die in Irak.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  Moderator donderdag 7 juli 2005 @ 17:34:09 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_28594064
ook alleen maar nadat hij er zeker van was dat de Nederlandse militairen nog geen vlieg dood konden slaan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_28594082
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 17:22 schreef Dezz het volgende:

[..]

Die blaas je niet zomaar op hoor en mocht het ze dan toch lukken dan stroomt het achterliggende land niet meteen over hoor
Laten we het hopen
  donderdag 7 juli 2005 @ 17:34:50 #115
22010 evil_cupido
Oes Kirchroa!!!
pi_28594084
Daar gaan we weer...
En hoe voelt u zich nu?
  donderdag 7 juli 2005 @ 17:37:07 #116
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28594135
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 17:34 schreef sp3c het volgende:
ook alleen maar nadat hij er zeker van was dat de Nederlandse militairen nog geen vlieg dood konden slaan
Krijg nou wat, sp3c als mod . Zeg, moet jij niet fightin' round da world
  donderdag 7 juli 2005 @ 17:46:03 #117
95818 Wouss
Willens en Wetens
pi_28594351
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 16:20 schreef APK het volgende:

[..]

Schiphol niet, misschien het station eronder, maar de luchthaven is denk ik veels te goed beveiligd.
Ik denk Utrecht met Hoog Katerijnen. Maar als ze ons echt willen pakken mollen ze de afsluitdijk.
Borssele heeft geen zin. Dat kan een dikke airbus aan. En verder de oosterschelde gemekker als optie, maar het zijn allemaal van die, jullie hebben er last van maar gaan niet met bosjes dood aanslagen.
Dit ben ik
  donderdag 7 juli 2005 @ 17:46:44 #118
8372 Bastard
Persona non grata
pi_28594367
Ja laten we ons zelf in dit land ook gek maken, net als in Amerika.
The truth was in here.
pi_28594546
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 17:46 schreef Bastard het volgende:
Ja laten we ons zelf in dit land ook gek maken, net als in Amerika.
Goed plan!
Want daar wordt het veiliger van!
pi_28594578
Ik denk dat we hier aanslagen moeten verwachten bij voetbalwedstrijden. Bij een topwedstrijd 40k+ mensen in 1 stadion. Met 1 bommetje veel doden.
objectief en betrouwbaar
*O* Partij voor de Dieren in de Kamer !! *O*
  donderdag 7 juli 2005 @ 17:56:46 #121
59251 Zwartkijken
helemaal niet zwartgallig
pi_28594612
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 17:55 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Ik denk dat we hier aanslagen moeten verwachten bij voetbalwedstrijden.
Ja, laat het maar aantrekkelijk klinken .
CYNIC: A blackguard whose faulty vision sees things as they are, not as they ought to be. Hence the custom among the Scythians of plucking out a cynic's eyes to improve his vision.
--Ambrose Bierce, The devil's dictionary.
pi_28594618
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 17:32 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Bin Laden vermoordt 2000 onschuldige burgers van een bevriend land en dan mag Nederland niet helpen de dader te vinden in Afghanistan omdat jij bang bent voor Bin Laden?
Uiteraard moet terrorisme worden aangepakt, maar de manier waarop dat nu gebeurt is niet de meest effectieve: het roept juist terrorisme op.
pi_28594629
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 17:46 schreef Wouss het volgende:

[..]

Schiphol niet, misschien het station eronder, maar de luchthaven is denk ik veels te goed beveiligd.
Ik denk Utrecht met Hoog Katerijnen. Maar als ze ons echt willen pakken mollen ze de afsluitdijk.
Borssele heeft geen zin. Dat kan een dikke airbus aan. En verder de oosterschelde gemekker als optie, maar het zijn allemaal van die, jullie hebben er last van maar gaan niet met bosjes dood aanslagen.
Daag, ja hoor, Hoog Catherijne
Lijkt mij dat als er hier 'n aanslag komt, het om Amsterdam gaat uiteraard.
Madrid en Londen zijn ook vrij hoofdstad-achtig he..
pi_28594756
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 15:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dit vind ik dus van die onzinnige redeneringen. We hebben ook autogordels en mensen rijden zichzelf alsnog te pletter... Autogordels helpen niet. Logica ja.

Je kan je twijfels hebben over de nut van de maatregelen, je kunt er voor of tegen zijn, je kunt er kritiek op hebben, maar er zijn simpelweg maatregelen nodig om erger of zoveel mogelijk te voorkomen. Niets doen is al helemaal geen optie.
pi_28594789
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 17:57 schreef Taurus het volgende:

[..]

Daag, ja hoor, Hoog Catherijne
Lijkt mij dat als er hier 'n aanslag komt, het om Amsterdam gaat uiteraard.
Madrid en Londen zijn ook vrij hoofdstad-achtig he..
Ik denk echter dat Utrecht toch een potentieel doel zou kunnen zijn boven Amsterdam. Als ik me zo even verplaats in een terorrist lijkt het toch dat het hoofddoel is: meer slachtoffers. En niet 'laten we de hoofdstad pakken'. Hoog Caterijne is toch net iets drukker dan Amsterdam Centraal.
pi_28594828
quote:

[..]

Bangmakerij? Er is geen aanslag gepleegd vandaag?
quote:
Niets in het leven is zonder risico. Je moet desondanks wel je stinkende best doen om het zoveel mogelijk te voorkomen. En daar horen nu eenmaal maatregelen bij.
pi_28594967
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:03 schreef Zephyrus het volgende:

[..]

Ik denk echter dat Utrecht toch een potentieel doel zou kunnen zijn boven Amsterdam. Als ik me zo even verplaats in een terorrist lijkt het toch dat het hoofddoel is: meer slachtoffers. En niet 'laten we de hoofdstad pakken'. Hoog Caterijne is toch net iets drukker dan Amsterdam Centraal.
Nou ik ken echt wel drukkere plekken.. Bovendien moet je ook kijken naar de ruimte. Met vervoer is 't probleem dat door het soort 'ruimte' óók nog slachtoffers kunnen vallen. Ze hebben steeds treinen of metro's oid gekozen. HC is groot en ruim, ik denk dat daar minder slachtoffers vallen als in 'n kleine benauwde trein.
En wellicht zit er ook iets symbolisch in, de hoofdstad staat voor het hele land an sich. Ik zou 't raar vinden als ze nu opeens afwijken en 'een grote stad' in Nederland pakken (Utrecht) ipv Amsterdam.
  † In Memoriam † donderdag 7 juli 2005 @ 18:11:11 #128
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28595044
Spitstijden-Hoofdsteden-Openbaar Vervoer = Chaos

Speculeren over andere zaken heeft volgens mij weinig nut gezien het patroon.
  † In Memoriam † donderdag 7 juli 2005 @ 18:13:34 #129
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28595129
quote:

Relativeren idd.
Of we krijgen strax *spitsuur-openbaarvervoer trauma teams die de mensen pyschisch gaan begeiden omdat ze de straat niet meer opdurven en in de ziektewet zitten uit angst voor het OV
pi_28595244
Als er een aanslag komt dan hopelijk toch op de mensen die voor de oorlog in Irak waren.
pi_28595274
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:13 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Relativeren idd.
Of we krijgen strax *spitsuur-openbaarvervoer trauma teams die de mensen pyschisch gaan begeiden omdat ze de straat niet meer opdurven en in de ziektewet zitten uit angst voor het OV
Er is een verschil tussen relativeren en bagatelliseren. Sowieso bevalt me een fatalistische houding zoals sommigen tentoonspreiden niet. Beschermen kan niet, dus je hoeft ook geen (strenge) maatregelen te nemen.
  donderdag 7 juli 2005 @ 18:19:37 #132
6941 APK
Factual, I think.
pi_28595286
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 17:46 schreef Wouss het volgende:

Wel nee joh, voor de paspoortcontole loopt bij sommige vluchten gewoon iedereen mee om familie naar de check-in te brengen.
Moet je eens zien als er een 747 van Royal Air Maroc ingechecked wordt.
pi_28595297
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:08 schreef Taurus het volgende:

[..]

Nou ik ken echt wel drukkere plekken.. Bovendien moet je ook kijken naar de ruimte. Met vervoer is 't probleem dat door het soort 'ruimte' óók nog slachtoffers kunnen vallen. Ze hebben steeds treinen of metro's oid gekozen. HC is groot en ruim, ik denk dat daar minder slachtoffers vallen als in 'n kleine benauwde trein.
En wellicht zit er ook iets symbolisch in, de hoofdstad staat voor het hele land an sich. Ik zou 't raar vinden als ze nu opeens afwijken en 'een grote stad' in Nederland pakken (Utrecht) ipv Amsterdam.
Als HC is getroffen is wel het hele hoofdzakelijke treinverkeer in Nederland naar de maan. Als je het bekijkt dat ze willen toeslaan in kleine/benauwde ruimtes á la metro of trein, zouden ze overal kunnen toeslaan of op meerdere plaatsen.
Wat betreft symbolisch, vind ik Den Haag meer in aanmerking komen. Parlement, woning van de Koningin...etc. Bijna alle belangrijke instanties zitten in Den Haag gesvestigd.

Ik zie Amsterdam niet echt als potentieel doel, maar je moet er altijd op voorbereid zijn.

pi_28595330
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:17 schreef SCH het volgende:
Als er een aanslag komt dan hopelijk toch op de mensen die voor de oorlog in Irak waren.
Ja, daar heeft het vast mee te maken

Als er nu geen oorlog in Irak was geweest waren er wel 1001 andere excusen geweest om een dergelijke aanslag te plegen. Dit heeft een ideologische grondslag en dit krijg je niet weg door het Midden Oosten met een fluwelen handschoen te benaderen.
pi_28595451
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:21 schreef nikk het volgende:

[..]

Ja, daar heeft het vast mee te maken

Als er nu geen oorlog in Irak was geweest waren er wel 1001 andere excusen geweest om een dergelijke aanslag te plegen. Dit heeft een ideologische grondslag en dit krijg je niet weg door het Midden Oosten met een fluwelen handschoen te benaderen.
Het heeft natuurlijk alles met de oorlog in Irak te maken.
pi_28595515
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Het heeft natuurlijk alles met de oorlog in Irak te maken.
Naieveling.
pi_28595517
Aanslagen komen onverwachts

nu ga ik minder met de OV
pi_28595537
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:27 schreef nikk het volgende:

[..]

Naieveling.
Sterk argument
  donderdag 7 juli 2005 @ 18:28:36 #139
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_28595543
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:27 schreef Meki het volgende:
Aanslagen komen onverwachts

nu ga ik minder met de OV
Goezo Meki, wat meer fietsen is gezond voor je.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_28595567
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:28 schreef robh het volgende:

[..]

Goezo Meki, wat meer fietsen is gezond voor je.
juist fietsen is een optie
pi_28595597
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Sterk argument
Geen argument, maar een constatering.
pi_28595629
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:30 schreef nikk het volgende:

[..]

Geen argument, maar een constatering.
Tuurlijk nikk, jij bent natuurlijk door terroristen ingelicht over hun motieven
pi_28595679
Het beste is een aanslag in de Arena, daar hebben we tenminste geoefend
  donderdag 7 juli 2005 @ 18:33:31 #144
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28595688
quote:
Ik hoop dan toch eerder op moslims. Dat ruimt lekker op, en wie weet helpt het om de opinie onder die mensen wat bij te stellen.
pi_28595708
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:33 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik hoop dan toch eerder op moslims. Dat ruimt lekker op, en wie weet helpt het om de opinie onder die mensen wat bij te stellen.
Ja, de meesten zijn natuurlijk dolblij met de aanslagen van vandaag
pi_28595728
It's hammertime.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 7 juli 2005 @ 18:39:47 #147
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28595822
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, de meesten zijn natuurlijk dolblij met de aanslagen van vandaag
Jahoor velen wel. Ik hoorde onze vrolijke vrienden er alweer openlijk om lachen bij mij om de hoek. En een lol dat ze hadden

pi_28595827
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:33 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

dus je juicht een aanslag toe

niemand zit er te wachten op een aanslag niemand behalve jij en dan hoop jij dat het op moslims komt
pi_28595858
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Tuurlijk nikk, jij bent natuurlijk door terroristen ingelicht over hun motieven
Sorry, maar je bent echt een enorme naieveling. Ik ga hier verder ook geen woorden aan vuil maken.
pi_28595910
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:41 schreef nikk het volgende:

[..]

Sorry, maar je bent echt een enorme naieveling. Ik ga hier verder ook geen woorden aan vuil maken.
Is goed hoor, denk jij maar lekker dat Irak er nauwelijks mee te maken heeft, heel erg slim van je
pi_28595942
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:39 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jahoor velen wel. Ik hoorde onze vrolijke vrienden er alweer openlijk om lachen bij mij om de hoek. En een lol dat ze hadden

Tuurlijk joh, moslims vinden dit echt geweldig, je gelooft het zelf????
pi_28595996
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:41 schreef nikk het volgende:

[..]

SCH praat weer als een kip zonder kop. Business as usual.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 7 juli 2005 @ 18:47:40 #153
121310 venomsnake
El Saltador
pi_28596015
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 17:55 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Ik denk dat we hier aanslagen moeten verwachten bij voetbalwedstrijden. Bij een topwedstrijd 40k+ mensen in 1 stadion. Met 1 bommetje veel doden.
ff denken zoals terroristjes.
mwah, paar zelfmoord aanslagen vlak achter elkaar tijdens de jaarwisseling om 24.00 op De Dam lijkt me ook wel geslaagd

Offuh, met enorme vrachtwagen vol explosieven de Kerncentrale in Borsele 'binnenrijden' en dan ontploffen maar, op hetzelfde moment ook met vrachtwagen vol explosieven het binnenhof op racen en ontploffen maar.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  † In Memoriam † donderdag 7 juli 2005 @ 18:47:42 #154
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28596017
quote:
SCH ZOUT OP MET JE TROLL POSTINGS.
  † In Memoriam † donderdag 7 juli 2005 @ 18:49:09 #155
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28596062
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij schijnt er idd op te hopen dat er meer komt, voor alle mensen die anders denken dan meneer SCH.
Over geesteziek zijn gesproken zeg
  donderdag 7 juli 2005 @ 18:49:37 #156
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28596073
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:39 schreef Meki het volgende:

[..]

dus je juicht een aanslag toe
Een aanslag door moslims, voor moslims en op moslims? Anytime, anyday
  donderdag 7 juli 2005 @ 18:50:35 #157
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28596099
quote:

[..]

die bij mij in de straat wel, ik kan het ook niet helpen.

Kom anders eens luisteren, dan kun je het met eigen oren horen.
  Moderator donderdag 7 juli 2005 @ 18:51:55 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_28596138
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 17:37 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Krijg nou wat, sp3c als mod . Zeg, moet jij niet fightin' round da world
er is geen oorlog momenteel
pi_28596154
quote:

[..]

er zijn een redelijk aantal moslims die dit geweldig vinden ja
pi_28596166
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:47 schreef venomsnake het volgende:

[..]

ff denken zoals terroristjes.
mwah, paar zelfmoord aanslagen vlak achter elkaar tijdens de jaarwisseling om 24.00 op De Dam lijkt me ook wel geslaagd

Offuh, met enorme vrachtwagen vol explosieven de Kerncentrale in Borsele 'binnenrijden' en dan ontploffen maar, op hetzelfde moment ook met vrachtwagen vol explosieven het binnenhof op racen en ontploffen maar.
Mijn Dam, wat doe je?
Binnenhof, OK
Kerncentrale, No Problemo
Maar van mijn Dam en mijn lieve duifjes blijven ze af
objectief en betrouwbaar
*O* Partij voor de Dieren in de Kamer !! *O*
pi_28596167
quote:
Jeetje, wat een rare reactie. Je bent nu exact hetzelfde als de mensen die je verafschuwd. Maar goed, het was me al opgevallen dat hypocrisie ook jou niet vreemd is. Jammer dat mensen toch vrede en liefde prediken, behalve voor de mensen die hen niet zo aan staan.
  donderdag 7 juli 2005 @ 18:53:39 #162
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28596186
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:51 schreef sp3c het volgende:

[..]

er is geen oorlog momenteel
Dan maak je er toch gewoon één? In eigen land bijvoorbeeld
  Moderator donderdag 7 juli 2005 @ 18:54:34 #163
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_28596208
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:53 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dan maak je er toch gewoon één? In eigen land bijvoorbeeld
ik zou wel willen maar de geweldsinstructie is onduidelijk over hoe te werk te gaan
pi_28596232
als die mensen het Westen zo erg haten dan blijven ze toch gewoon weg

ik ga toch ook niet naar een islamietjes land en dan huilen en brullen en dan me eigen opblazen in een moskee als ik ook gewoon een vliegtuig kaartje kan kopen en weg kan gaan
pi_28596233
Ik koop alvast het bier en de borrelnootjes in !
pi_28596241
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:54 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik zou wel willen maar de geweldsinstructie is onduidelijk over hoe te werk te gaan

schieten op alles wat niet beweegt, bij voorkeur poema's
  donderdag 7 juli 2005 @ 18:56:32 #167
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_28596283
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:55 schreef winterhammer het volgende:
als die mensen het Westen zo erg haten dan blijven ze toch gewoon weg

ik ga toch ook niet naar een islamietjes land en dan huilen en brullen en dan me eigen opblazen in een moskee als ik ook gewoon een vliegtuig kaartje kan kopen en weg kan gaan
Het gaat meer om het feit dat onze levenswijze de rest van de wereld nogal onderdrukt.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  donderdag 7 juli 2005 @ 18:56:46 #168
105719 WaterOx
Observe and learn
pi_28596293
Het is onverwoordbaar wat er is gebeurd. Medeleven met alle betrokkenen en nabestaanden.

We zijn weer net zo hysterisch als toen vlak na 11 september 2001.
I am the watcher. Let things take their own course of action...
pi_28596333
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:52 schreef OutKast het volgende:

[..]

Jeetje, wat een rare reactie. Je bent nu exact hetzelfde als de mensen die je verafschuwd. Maar goed, het was me al opgevallen dat hypocrisie ook jou niet vreemd is. Jammer dat mensen toch vrede en liefde prediken, behalve voor de mensen die hen niet zo aan staan.
Ik meen het toch wel hier is voor gewaarschuwd naar aanleiding van de leugens en het bedrog van Bush rond de oorlog in Irak. Ik vind zowel de overheersing die de extreme islamieten willen als de overheersing die de extreme christenen zoals Bush willen verwerpelijk en eng. Ik vind dat we ons daar niet mee in moeten laten en een grote groep mensen is daar altijd consequent in geweest en wil op een heel andere manier met de wereldproblemen omgaan.
pi_28596467
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:56 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Het gaat meer om het feit dat onze levenswijze de rest van de wereld nogal onderdrukt.
Bron?
  donderdag 7 juli 2005 @ 19:10:23 #171
41008 bramiozo2002
hup B.U.V.O.V.V. !!!
pi_28596862
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 14:01 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

bangmakerij?
Ja toch wel, wat schiet je er nou mee op om nú opeens de angsthaas uit te hangen, onze mentaliteit in de dagelijkse gang van zaken verandert níks aan de dreiging van het terrorisme, het gebeurt of het gebeurt niet. Wil je er iets aan doen, ga bij de AIVD, FIOD,MIVD, de speciale eenheden, my god, ga de politiek in maar ga niet paniek schoppen onder burgers, dat is nou net wat deze zakken stront willen bereiken.
if you assume nothing you assume you know everything
pi_28596981
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:56 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

wat een propaganda zeg

geloof je hetzelf ? of wil je gewoon rebelleren
  donderdag 7 juli 2005 @ 19:15:07 #173
41008 bramiozo2002
hup B.U.V.O.V.V. !!!
pi_28597089
quote:

[..]

Je kunt niet generaliseren in positieve zin, ook niet in negatieve zin, meer dan 30% (was het niet 40%) is verknipt genoeg om de Sharia te propageren, zo veel meer verknipt hoef je niet te zijn om deze aanslagen te ondersteunen, beide getuigen van een volledig gebrek aan respect voor het leven.
pi_28597333
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:02 schreef nikk het volgende:

Dit vind ik dus van die onzinnige redeneringen. We hebben ook autogordels en mensen rijden zichzelf alsnog te pletter... Autogordels helpen niet. Logica ja.

Je kan je twijfels hebben over de nut van de maatregelen, je kunt er voor of tegen zijn, je kunt er kritiek op hebben, maar er zijn simpelweg maatregelen nodig om erger of zoveel mogelijk te voorkomen. Niets doen is al helemaal geen optie.
Niets doen vs nieuwe wetten die alle burgers treffen is een onzinnige keuze en slaat nergens op.
Om terroristen op te sporen en te veroordelen is geen nieuwe wetgeving nodig maar betere opsporing. DAT heeft nut, niet de zoveelste 'angst' wet.

Maar vertel mij nu eens wat men dan nu in GB moet gaan doen, NOG strengere wetgeving? En na de volgende aanslag? Nog strenger? etc etc etc?
  donderdag 7 juli 2005 @ 19:21:33 #175
41008 bramiozo2002
hup B.U.V.O.V.V. !!!
pi_28597380
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik meen het toch wel hier is voor gewaarschuwd naar aanleiding van de leugens en het bedrog van Bush rond de oorlog in Irak. Ik vind zowel de overheersing die de extreme islamieten willen als de overheersing die de extreme christenen zoals Bush willen verwerpelijk en eng. Ik vind dat we ons daar niet mee in moeten laten en een grote groep mensen is daar altijd consequent in geweest en wil op een heel andere manier met de wereldproblemen omgaan.
Vreemde retoriek SCH, verantwoord die vergelijking aub want nu is het niet meer dan vage (evenzo) religieuze retoriek. Alsof je de "fundamentalistische moslims" wilt compenseren met "fundamentalistische christenen", opmerkelijk.
pi_28597513
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:21 schreef bramiozo2002 het volgende:

[..]

Vreemde retoriek SCH, verantwoord die vergelijking aub want nu is het niet meer dan vage (evenzo) religieuze retoriek. Alsof je de "fundamentalistische moslims" wilt compenseren met "fundamentalistische christenen", opmerkelijk.
Wat wil je precies weten? Het punt is dat verschillende religies/culturen/landen vinden dat zij de waarheid in pacht hebben. Dat zie je met alle fundamentalistische uitwassen, ze willen het opdringen aan anderen. Bush dacht in Irak de bekering te brengen, de Iraanse leider denkt Europa naar zijn hand te kunnen zetten. Dat staat tegenover elkaar. En ik vind het niet slim dat wij partij hebben gekozen.
pi_28598006
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niets doen vs nieuwe wetten die alle burgers treffen is een onzinnige keuze en slaat nergens op.
Om terroristen op te sporen en te veroordelen is geen nieuwe wetgeving nodig maar betere opsporing. DAT heeft nut, niet de zoveelste 'angst' wet.
Nieuwe wetten zijn simpelweg soms nodig. Internationaal terrorisme zoals we dat nu zien is een nieuw fenomeen en daar horen moderne maatregelen bij. Wat voor zin heeft het mensen op te pakken (Samir A. als meest bekende voorbeeld) om ze daarna weer vrij te laten? Wat voor zin heeft het toezicht te houden op stations als er niet in tassen gekeken mag worden? Etc.
De wet zoals we die nu hebben voldoet niet. En als het niet voldoet moet het aangepast worden.
De wet is geen heilig of statisch iets die per definitie altijd voldoet of goed is. De wet is meer een organisch geheel waar soms bepaalde aanpassingen nodig zijn om te kunnen functioneren.
quote:
Maar vertel mij nu eens wat men dan nu in GB moet gaan doen, NOG strengere wetgeving? En na de volgende aanslag? Nog strenger? etc etc etc?
Ik heb geen idee. Sowieso moet de situatie in GB nog geevalueerd worden. Daar is het nu nog te vroeg voor.
  donderdag 7 juli 2005 @ 19:39:05 #178
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_28598043
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat wil je precies weten? Het punt is dat verschillende religies/culturen/landen vinden dat zij de waarheid in pacht hebben. Dat zie je met alle fundamentalistische uitwassen, ze willen het opdringen aan anderen. Bush dacht in Irak de bekering te brengen, de Iraanse leider denkt Europa naar zijn hand te kunnen zetten. Dat staat tegenover elkaar. En ik vind het niet slim dat wij partij hebben gekozen.
Partij kiezen is niet heel vreemd met een christelijke basis.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  donderdag 7 juli 2005 @ 19:40:19 #179
117864 vanthof
www.genoegisgenoeg.net
pi_28598092
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Bush een "extreme christen" te noemen vindt ik een versimpeling van de Amerikaanse politiek. Ook evangelische Christenen in de VS stemmen lang niet allemaal op de Republikeinse partij. Bush is een neoconservatief. Dat is een richting die nieuw is binnen de oorspronkelijk Isolationistische Republikeinse partij en staat los van het wel of niet christen zijn van deze of gene.

Mensen zoals van Aartsen en Balkenende zijn minstens zo eng en verkondigen regelmatig verwerpelijke ideeen. Laat ik dat voorop stellen.

Ten tweede de overheersing van Bush in naam van vrijheid is die van het neoconservatisme en heeft dus alszodanig niets met christelijke fundamentalisme te maken. Wees daar eerlijk in.
  donderdag 7 juli 2005 @ 19:40:38 #180
41008 bramiozo2002
hup B.U.V.O.V.V. !!!
pi_28598104
quote:
Als je dat klaarblijkelijk in welke mate dan ook een rechtvaardiging vindt voor het terrorisme dan vereenzelvig je jezelf blijkbaar ook in enige mate met de terroristen aangezien je (net als de terroristen) de menswaarde van iemand die instemt met de oorlog lager acht dan iemand die tegenstemt.

Hoe dan ook is dit een walgelijke opmerking, Ik was vóór de oorlog, ik bén voor de oorlog, jouw morele chantage is niet overtuigend en zal niet overtuigend worden.
pi_28598110
quote:

[..]

Ach ja, de lafaard spreekt weer. Geen partij kiezen! Pas op hoor.
pi_28598145
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:40 schreef nikk het volgende:

[..]

Ach ja, de lafaard spreekt weer. Geen partij kiezen! Pas op hoor.
Onze eigen koers varen en lef tonen. Niet blind achter de grote broer aanlopen!!!
pi_28598230
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:40 schreef bramiozo2002 het volgende:
Hoe dan ook is dit een walgelijke opmerking, Ik was vóór de oorlog, ik bén voor de oorlog, jouw morele chantage is niet overtuigend en zal niet overtuigend worden.
Je bent voor de oorlog maar je weigert de link te leggen met dit soort aanslagen?
  donderdag 7 juli 2005 @ 19:47:15 #184
41008 bramiozo2002
hup B.U.V.O.V.V. !!!
pi_28598326
quote:

[..]

Wat heeft democratie, vrijheid, gelijkheid en wat niet meer voor verlichte waarden met fundamentalisme te maken ?? Er zijn tientallen miljoenen mensen die dit graag 'opgedrongen' willen zien....
Als wij partij hebben gekozen dan is dat uit overweging van onze basismoraal, wij staan als natie ergens voor, wij hebben een zekere gedraging in internationale context en we hebben vanzelfsprekend zekere belangen bij deze gang van zaken.

Kon Iran maar kwalitatief vergeleken worden met Amerika.......
pi_28598437
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:40 schreef vanthof het volgende:

[..]

Bush een "extreme christen" te noemen vindt ik een versimpeling van de Amerikaanse politiek. Ook evangelische Christenen in de VS stemmen lang niet allemaal op de Republikeinse partij. Bush is een neoconservatief. Dat is een richting die nieuw is binnen de oorspronkelijk Isolationistische Republikeinse partij en staat los van het wel of niet christen zijn van deze of gene.
Bush is een extreem evangelicale christen en de republikeinen zijn dat voor het grootste deel ook. Dat is geen versimpeling maar echt een waarheid als een koe.
quote:
Ten tweede de overheersing van Bush in naam van vrijheid is die van het neoconservatisme en heeft dus alszodanig niets met christelijke fundamentalisme te maken. Wees daar eerlijk in.
Dat ben ik absoluut niet met je eens. Er gaan zeer fundamentalistische en dogmatische denkbeelden en ideologieen achter schuil.
pi_28598495
Volgens mij is er geen echt drukke plek in NL te vinden zonder een aanzienlijk percentage moslims. Moslim terrorristen plegen dus deels een aanslag op zichzelf.
  donderdag 7 juli 2005 @ 19:52:39 #187
41008 bramiozo2002
hup B.U.V.O.V.V. !!!
pi_28598505
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Je bent voor de oorlog maar je weigert de link te leggen met dit soort aanslagen?
Er is natuurlijk een link, blijkbaar denkt de massa nu dat internationale besluitvorming de "oorzaak" is van dit terrorisme, de volgende stap is dat de massa deze besluitvorming afstraft......begrijp je het al ??

Begrijp dan dat figuren als jíjzelf het koren op de molen is van deze terroristen, het is jouw taak als pleb om de band met Irak te leggen en daar vervolgens zogenaamde conclusies uit te trekkken.

Dus, áls er een verband is dan is dat verband gekózen uit praktische overwegingen, de reactie van het volk zoals jij dat wilt rechtvaardigt het terrorisme en geeft het nut.

pi_28598854
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Bush is een extreem evangelicale christen en de republikeinen zijn dat voor het grootste deel ook. Dat is geen versimpeling maar echt een waarheid als een koe.
[..]
Nee. Dat is een oversimplificatie.
pi_28598878
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 20:02 schreef Jalu het volgende:

[..]

Nee. Dat is een oversimplificatie.
Dan is de nieuwe leider van Iran zeker ook heel gematigd. Grappig dat het bij christenen altijd wel meevalt ineens.
pi_28599709
Reactie van een betrokken agent n.a.v. een brandje op Schiphol
quote:
Ook meteen stress op Schiphol. Zijn er vervolgens 2 lolbroeken die het volgende nog even doen om hier ook nog wat paniek te zaaien:

---
Het treinverkeer van en naar Schiphol heeft vanaf 13.50 uur ruim een half uur stilgelegen omdat twee mannen een krant in brand hadden gestoken op een perron van het station. Waarschijnlijk gaat het om baldadigheid en heeft het brandje niet te maken met de situatie in Londen. De mannen zijn aangehouden.
----

Gelukkig hadden we ze snel te pakken.
Reactie op een vraag of ze het geintje nog een keertje zouden willen doen:
quote:
Ze stonden wel beteuterd te kijken.
En of ze het nog een keer doen, geen idee. De straf zal wel weer meevallen in dit land.
Het is wel gelukt 10 wetsartikelen bij hun aanhouding te vermelden en dat is best veel.
Er zijn dus echt grapjassen die van de commotie gebruik maken om paniek te zaaien.

http://www.degeinigekoe.nl/index.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3360&start=15
pi_28600261
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is inderdaad het gevaar van mensen die alleen maar denken in termen van wraakgevoelens en niet in termen van oorzaak en gevolg.
pi_28600457
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Onze eigen koers varen en lef tonen. Niet blind achter de grote broer aanlopen!!!
Ik weet niet hoor, maar Europa heeft toch zijn eigen koers gevaren? Nederland heeft deze regering gekozen en die regering heeft gekozen om met Amerika mee te gaan. Frankrijk en Duitsland niet. En lef tonen? Weet je hoe miniscuul Europa is ten opzichte van de rest van de wereld, ik denk dat Europa Amerika nodig heeft om uberhaupt overeind te blijven.

Europa is volgens mij niet sterk genoeg om alleen te "varen"..... en dan nog. Als Europa zich overal had buitengehouden, dan hadden hier nog steeds aanslagen geweest. Denk je namelijk serieus dat de reden van de aanslagen hier het volgen van de USA is? Nee, dat zijn excusen om hier aanslagen te kunnen plegen. Hoe naief kun je zijn.
  donderdag 7 juli 2005 @ 20:59:49 #193
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_28601000
SCH, je had natuurlijk al gezien dat de fundi-muslims het niet alleen over Irak hebben, maar eigenlijk over elk land waar moslims wonen? Anders kan ik namelijk de aanslagen in Nairobi niet begrijpen. Dat is een hoofdzakelijk christelijk land, maar met een 10% moslim populatie.

Irak heeft geen zak te maken met Al Qaeda. Al Qaeda bestond al voor de aanslagen van 11 september. Al Qaeda deed al aanslagen op westerse doelen toen de wereld nog nauwleijks van hen gehoord had. Al Qaeda gebruikt Irak als excuus voor haar daden. Al Qaeda gebruikt de soennitische minderhed in Irak om zieltjes te werven door aanslagen te organiseren. Al Qaeda is er op gericht om moslim-werelddominantie (alleen hun versie daarvan overigens) uit te dragen, met alle beschikbare middelen. Al Qaeda gebruikt daarbij goedkope kreten als "kruisvaarders", waarvan ze weet dat die goed liggen bij een deel van de bevolking.

De enige link tussen Al Qaeda en Irak heet "excuus".
- Privacy Matters
  donderdag 7 juli 2005 @ 21:36:23 #194
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_28602472
quote:
SCH, je had natuurlijk al gezien dat de fundi-muslims het niet alleen over Irak hebben, maar eigenlijk over elk land waar moslims wonen? Anders kan ik namelijk de aanslagen in Nairobi niet begrijpen. Dat is een hoofdzakelijk christelijk land, maar met een 10% moslim populatie.
Aanslagen in Riad. Ik wist niet dat Saudi-Arabie mee deed in de oorlog tegen Irak.
Aanslagen in Casablanca. Was Marokko lid van de coalition of the willing ?
Aanslagen in/op Bali. Stuurde Indonesie troepen voor de 2e of 3e golfoorlog ?

En als Al-Qaeda zo begaan in met Irak en het lot van de Iraki's ? Kun je me dan eens uitleggen SCH waarom, oh waarom slachten ze dan dagelijks zoveel gewone iraki's af?
quote:
Volgens mij is er geen echt drukke plek in NL te vinden zonder een aanzienlijk percentage moslims. Moslim terrorristen plegen dus deels een aanslag op zichzelf.
What else is new. In Irak is dit gewoon dagelijkse kost. Maar blijf dat zooitje tuig maar lekker vrijheidsstrijders noemen...
pi_28604857
Pff, die dreiging is vandaag echt niet sterker aanwezig dan een week geleden. Die prutser in die bus heeft bijvoorbeeld naar het schijnt alleen zichzelf opgeblazen, geen andere slachtoffers (klein wonder). Lijkt haast wel mislukt (zoals ook iemand op het journaal zei). Madrid en NYC waren veel beter gecoördineerd. Men zegt ook dat dit een soort groep is die eigenlijk losstaat (maar wel goedgekeurd wordt door) van Al-Quaida.

Sowieso is bang zijn alleen maar wat die gasten willen, dus ik ga echt helemaal niks veranderen in mijn dagelijkse bezigheden
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
pi_28605003
Het ging Bin Laden aanvankelijk toch om Saudi Arabië (waar Amerika een hele tijd geleden is binnengevallen) ofzo? De val van de Twin Towers vergeleek hij met de val van een stel torens daar ofzo.

Iedereen in zijn/haar waarde laten en niet zomaar landen binnenvallen (waar de VS mee begon als ik dat toch ff mag zeggen) is de enige manier waarop we dit echt kunnen bestrijden. Respect voor iedereen dus. Schone lei enzo. Enige alternatief is als je elke tas van elke metro-ganger wilt X-rayen en iedereen wilt fouilleren, wat dus echt niet te doen is
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
  donderdag 7 juli 2005 @ 22:40:40 #197
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_28605209
Hopelijk wordt Bush een pilarenbijtende fundi na deze aanslagen.
  donderdag 7 juli 2005 @ 22:44:36 #198
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_28605381
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 22:35 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Het ging Bin Laden aanvankelijk toch om Saudi Arabië (waar Amerika een hele tijd geleden is binnengevallen) ofzo? De val van de Twin Towers vergeleek hij met de val van een stel torens daar ofzo.

Iedereen in zijn/haar waarde laten en niet zomaar landen binnenvallen (waar de VS mee begon als ik dat toch ff mag zeggen) is de enige manier waarop we dit echt kunnen bestrijden. Respect voor iedereen dus. Schone lei enzo. Enige alternatief is als je elke tas van elke metro-ganger wilt X-rayen en iedereen wilt fouilleren, wat dus echt niet te doen is
De VS zijn Saoedi Arabië binnengevallen? Kun je ons even aangeven wanneer dat was?

De VS zijn na de val van Koeweit Saoedi Arabië te hulp geschoten, omdat de koning vreesde dat hij de volgende was. Niet zo vreemd als je bedenkt dat Irak al een groot deel van Iran bezet had, en inmiddels zijn buur Koeweit geheel onder controle had. Sommige zeer conservatieve moslims vonden het een schande dat de Christenhonden (uit de VS nog wel) in het heiligste land van de wereld rondliepen. De Westerse enclaves van aannemers die in ruil voor oliedollars aan allerlei projecten werkten waren ze al een doorn in het oog, en nu kwamen daar nog honderdduizenden westerse soldaten bij... Voor die conservatieven stond het gelijk aan een vijandige invasie. Maar dat was het dus niet. Daarna is Saoedi Arabië gastheer gebleven toen Saddam niet uit het zadel gelicht mocht worden, maar wel bewaakt moest worden. De Arabieren kwamen daar mooi goedkoop weg: ze hoefden er zelf geen geld aan uit te geven, maar leefden wel veilig onder de beschermende paraplu.
- Privacy Matters
pi_28605396
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:38 schreef nikk het volgende:

Nieuwe wetten zijn simpelweg soms nodig. Internationaal terrorisme zoals we dat nu zien is een nieuw fenomeen en daar horen moderne maatregelen bij. Wat voor zin heeft het mensen op te pakken (Samir A. als meest bekende voorbeeld) om ze daarna weer vrij te laten?
En wat voor wet zou jij daarvoor willen hebben? Iets als "we denken dat meneer A. iets stouts kan gaan doen maar we hebben geen wettig bewijs dus hij mag levenslang opgesloten worden" of zo?
quote:
Wat voor zin heeft het toezicht te houden op stations als er niet in tassen gekeken mag worden? Etc.
Wat in Nederland en GB wel degelijk mag gedaan worden door de politie, dus alweer, wat voor wet?
quote:
De wet zoals we die nu hebben voldoet niet.
Getuige wat? En kom nu niet aan met Samir A. want de wet is allang aangepast om plannen van aanslagen strafbaar te stellen.
quote:
En als het niet voldoet moet het aangepast worden.
De wet is geen heilig of statisch iets die per definitie altijd voldoet of goed is. De wet is meer een organisch geheel waar soms bepaalde aanpassingen nodig zijn om te kunnen functioneren.
Mjah, ik mis nog altijd enig bewijs voor de stelling dat wetgeving op dit vlak iets uithaalt, zoals eerder gezegd heeft GB de strengste wetgeving van de EU, volgens jouw redenering zou dat terrorisme moeten verhinderen maar dat bleek dus niet het geval.
quote:
Ik heb geen idee. Sowieso moet de situatie in GB nog geevalueerd worden. Daar is het nu nog te vroeg voor.
Ah, maar wel roepen om nieuwe wetgeving hier? Vind ik nogal kolderiek.
pi_28605510
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 22:44 schreef RonaldV het volgende:

[..]

De VS zijn Saoedi Arabië binnengevallen? Kun je ons even aangeven wanneer dat was?
Ik zei heel duidelijk 'ofzo'!
Ik weet niet meer welk land dat was.

-edit-
Gevonden! Libanon! De 'hoofdinvasie' werd uitgevoerd door Israël, maar de Amerikanen hielpen een handje toen. Dat was, volgens OBL, de reden.
Zie ook wel http://www.cnn.com/2004/WORLD/meast/10/29/bin.laden.transcript/

[ Bericht 12% gewijzigd door Sorcerer8472 op 07-07-2005 22:55:26 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')