abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28595942
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:39 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jahoor velen wel. Ik hoorde onze vrolijke vrienden er alweer openlijk om lachen bij mij om de hoek. En een lol dat ze hadden

Tuurlijk joh, moslims vinden dit echt geweldig, je gelooft het zelf????
pi_28595996
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:41 schreef nikk het volgende:

[..]

Sorry, maar je bent echt een enorme naieveling. Ik ga hier verder ook geen woorden aan vuil maken.
SCH praat weer als een kip zonder kop. Business as usual.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 7 juli 2005 @ 18:47:40 #153
121310 venomsnake
El Saltador
pi_28596015
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 17:55 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Ik denk dat we hier aanslagen moeten verwachten bij voetbalwedstrijden. Bij een topwedstrijd 40k+ mensen in 1 stadion. Met 1 bommetje veel doden.
ff denken zoals terroristjes.
mwah, paar zelfmoord aanslagen vlak achter elkaar tijdens de jaarwisseling om 24.00 op De Dam lijkt me ook wel geslaagd

Offuh, met enorme vrachtwagen vol explosieven de Kerncentrale in Borsele 'binnenrijden' en dan ontploffen maar, op hetzelfde moment ook met vrachtwagen vol explosieven het binnenhof op racen en ontploffen maar.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  † In Memoriam † donderdag 7 juli 2005 @ 18:47:42 #154
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28596017
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:17 schreef SCH het volgende:
Als er een aanslag komt dan hopelijk toch op de mensen die voor de oorlog in Irak waren.
SCH ZOUT OP MET JE TROLL POSTINGS.
  † In Memoriam † donderdag 7 juli 2005 @ 18:49:09 #155
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28596062
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij schijnt er idd op te hopen dat er meer komt, voor alle mensen die anders denken dan meneer SCH.
Over geesteziek zijn gesproken zeg
  donderdag 7 juli 2005 @ 18:49:37 #156
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28596073
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:39 schreef Meki het volgende:

[..]

dus je juicht een aanslag toe
Een aanslag door moslims, voor moslims en op moslims? Anytime, anyday
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 7 juli 2005 @ 18:50:35 #157
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28596099
quote:

[..]

die bij mij in de straat wel, ik kan het ook niet helpen.

Kom anders eens luisteren, dan kun je het met eigen oren horen.
  Moderator donderdag 7 juli 2005 @ 18:51:55 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_28596138
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 17:37 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Krijg nou wat, sp3c als mod . Zeg, moet jij niet fightin' round da world
er is geen oorlog momenteel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_28596154
quote:

[..]

er zijn een redelijk aantal moslims die dit geweldig vinden ja
pi_28596166
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:47 schreef venomsnake het volgende:

[..]

ff denken zoals terroristjes.
mwah, paar zelfmoord aanslagen vlak achter elkaar tijdens de jaarwisseling om 24.00 op De Dam lijkt me ook wel geslaagd

Offuh, met enorme vrachtwagen vol explosieven de Kerncentrale in Borsele 'binnenrijden' en dan ontploffen maar, op hetzelfde moment ook met vrachtwagen vol explosieven het binnenhof op racen en ontploffen maar.
Mijn Dam, wat doe je?
Binnenhof, OK
Kerncentrale, No Problemo
Maar van mijn Dam en mijn lieve duifjes blijven ze af
objectief en betrouwbaar
*O* Partij voor de Dieren in de Kamer !! *O*
pi_28596167
quote:
Als er een aanslag komt dan hopelijk toch op de mensen die voor de oorlog in Irak waren.
Jeetje, wat een rare reactie. Je bent nu exact hetzelfde als de mensen die je verafschuwd. Maar goed, het was me al opgevallen dat hypocrisie ook jou niet vreemd is. Jammer dat mensen toch vrede en liefde prediken, behalve voor de mensen die hen niet zo aan staan.
  donderdag 7 juli 2005 @ 18:53:39 #162
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28596186
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:51 schreef sp3c het volgende:

[..]

er is geen oorlog momenteel
Dan maak je er toch gewoon één? In eigen land bijvoorbeeld
  Moderator donderdag 7 juli 2005 @ 18:54:34 #163
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_28596208
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:53 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dan maak je er toch gewoon één? In eigen land bijvoorbeeld
ik zou wel willen maar de geweldsinstructie is onduidelijk over hoe te werk te gaan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_28596232
als die mensen het Westen zo erg haten dan blijven ze toch gewoon weg

ik ga toch ook niet naar een islamietjes land en dan huilen en brullen en dan me eigen opblazen in een moskee als ik ook gewoon een vliegtuig kaartje kan kopen en weg kan gaan
pi_28596233
Ik koop alvast het bier en de borrelnootjes in !
pi_28596241
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:54 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik zou wel willen maar de geweldsinstructie is onduidelijk over hoe te werk te gaan

schieten op alles wat niet beweegt, bij voorkeur poema's
  donderdag 7 juli 2005 @ 18:56:32 #167
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_28596283
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:55 schreef winterhammer het volgende:
als die mensen het Westen zo erg haten dan blijven ze toch gewoon weg

ik ga toch ook niet naar een islamietjes land en dan huilen en brullen en dan me eigen opblazen in een moskee als ik ook gewoon een vliegtuig kaartje kan kopen en weg kan gaan
Het gaat meer om het feit dat onze levenswijze de rest van de wereld nogal onderdrukt.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  donderdag 7 juli 2005 @ 18:56:46 #168
105719 WaterOx
Observe and learn
pi_28596293
Het is onverwoordbaar wat er is gebeurd. Medeleven met alle betrokkenen en nabestaanden.

We zijn weer net zo hysterisch als toen vlak na 11 september 2001.
I am the watcher. Let things take their own course of action...
pi_28596333
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:52 schreef OutKast het volgende:

[..]

Jeetje, wat een rare reactie. Je bent nu exact hetzelfde als de mensen die je verafschuwd. Maar goed, het was me al opgevallen dat hypocrisie ook jou niet vreemd is. Jammer dat mensen toch vrede en liefde prediken, behalve voor de mensen die hen niet zo aan staan.
Ik meen het toch wel hier is voor gewaarschuwd naar aanleiding van de leugens en het bedrog van Bush rond de oorlog in Irak. Ik vind zowel de overheersing die de extreme islamieten willen als de overheersing die de extreme christenen zoals Bush willen verwerpelijk en eng. Ik vind dat we ons daar niet mee in moeten laten en een grote groep mensen is daar altijd consequent in geweest en wil op een heel andere manier met de wereldproblemen omgaan.
pi_28596467
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:56 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Het gaat meer om het feit dat onze levenswijze de rest van de wereld nogal onderdrukt.
Bron?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 7 juli 2005 @ 19:10:23 #171
41008 bramiozo2002
hup B.U.V.O.V.V. !!!
pi_28596862
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 14:01 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

bangmakerij?
Ja toch wel, wat schiet je er nou mee op om nú opeens de angsthaas uit te hangen, onze mentaliteit in de dagelijkse gang van zaken verandert níks aan de dreiging van het terrorisme, het gebeurt of het gebeurt niet. Wil je er iets aan doen, ga bij de AIVD, FIOD,MIVD, de speciale eenheden, my god, ga de politiek in maar ga niet paniek schoppen onder burgers, dat is nou net wat deze zakken stront willen bereiken.
if you assume nothing you assume you know everything
pi_28596981
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:56 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

wat een propaganda zeg

geloof je hetzelf ? of wil je gewoon rebelleren
  donderdag 7 juli 2005 @ 19:15:07 #173
41008 bramiozo2002
hup B.U.V.O.V.V. !!!
pi_28597089
quote:

[..]

Je kunt niet generaliseren in positieve zin, ook niet in negatieve zin, meer dan 30% (was het niet 40%) is verknipt genoeg om de Sharia te propageren, zo veel meer verknipt hoef je niet te zijn om deze aanslagen te ondersteunen, beide getuigen van een volledig gebrek aan respect voor het leven.
pi_28597333
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:02 schreef nikk het volgende:

Dit vind ik dus van die onzinnige redeneringen. We hebben ook autogordels en mensen rijden zichzelf alsnog te pletter... Autogordels helpen niet. Logica ja.

Je kan je twijfels hebben over de nut van de maatregelen, je kunt er voor of tegen zijn, je kunt er kritiek op hebben, maar er zijn simpelweg maatregelen nodig om erger of zoveel mogelijk te voorkomen. Niets doen is al helemaal geen optie.
Niets doen vs nieuwe wetten die alle burgers treffen is een onzinnige keuze en slaat nergens op.
Om terroristen op te sporen en te veroordelen is geen nieuwe wetgeving nodig maar betere opsporing. DAT heeft nut, niet de zoveelste 'angst' wet.

Maar vertel mij nu eens wat men dan nu in GB moet gaan doen, NOG strengere wetgeving? En na de volgende aanslag? Nog strenger? etc etc etc?
  donderdag 7 juli 2005 @ 19:21:33 #175
41008 bramiozo2002
hup B.U.V.O.V.V. !!!
pi_28597380
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik meen het toch wel hier is voor gewaarschuwd naar aanleiding van de leugens en het bedrog van Bush rond de oorlog in Irak. Ik vind zowel de overheersing die de extreme islamieten willen als de overheersing die de extreme christenen zoals Bush willen verwerpelijk en eng. Ik vind dat we ons daar niet mee in moeten laten en een grote groep mensen is daar altijd consequent in geweest en wil op een heel andere manier met de wereldproblemen omgaan.
Vreemde retoriek SCH, verantwoord die vergelijking aub want nu is het niet meer dan vage (evenzo) religieuze retoriek. Alsof je de "fundamentalistische moslims" wilt compenseren met "fundamentalistische christenen", opmerkelijk.
pi_28597513
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:21 schreef bramiozo2002 het volgende:

[..]

Vreemde retoriek SCH, verantwoord die vergelijking aub want nu is het niet meer dan vage (evenzo) religieuze retoriek. Alsof je de "fundamentalistische moslims" wilt compenseren met "fundamentalistische christenen", opmerkelijk.
Wat wil je precies weten? Het punt is dat verschillende religies/culturen/landen vinden dat zij de waarheid in pacht hebben. Dat zie je met alle fundamentalistische uitwassen, ze willen het opdringen aan anderen. Bush dacht in Irak de bekering te brengen, de Iraanse leider denkt Europa naar zijn hand te kunnen zetten. Dat staat tegenover elkaar. En ik vind het niet slim dat wij partij hebben gekozen.
pi_28598006
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niets doen vs nieuwe wetten die alle burgers treffen is een onzinnige keuze en slaat nergens op.
Om terroristen op te sporen en te veroordelen is geen nieuwe wetgeving nodig maar betere opsporing. DAT heeft nut, niet de zoveelste 'angst' wet.
Nieuwe wetten zijn simpelweg soms nodig. Internationaal terrorisme zoals we dat nu zien is een nieuw fenomeen en daar horen moderne maatregelen bij. Wat voor zin heeft het mensen op te pakken (Samir A. als meest bekende voorbeeld) om ze daarna weer vrij te laten? Wat voor zin heeft het toezicht te houden op stations als er niet in tassen gekeken mag worden? Etc.
De wet zoals we die nu hebben voldoet niet. En als het niet voldoet moet het aangepast worden.
De wet is geen heilig of statisch iets die per definitie altijd voldoet of goed is. De wet is meer een organisch geheel waar soms bepaalde aanpassingen nodig zijn om te kunnen functioneren.
quote:
Maar vertel mij nu eens wat men dan nu in GB moet gaan doen, NOG strengere wetgeving? En na de volgende aanslag? Nog strenger? etc etc etc?
Ik heb geen idee. Sowieso moet de situatie in GB nog geevalueerd worden. Daar is het nu nog te vroeg voor.
  donderdag 7 juli 2005 @ 19:39:05 #178
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_28598043
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat wil je precies weten? Het punt is dat verschillende religies/culturen/landen vinden dat zij de waarheid in pacht hebben. Dat zie je met alle fundamentalistische uitwassen, ze willen het opdringen aan anderen. Bush dacht in Irak de bekering te brengen, de Iraanse leider denkt Europa naar zijn hand te kunnen zetten. Dat staat tegenover elkaar. En ik vind het niet slim dat wij partij hebben gekozen.
Partij kiezen is niet heel vreemd met een christelijke basis.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  donderdag 7 juli 2005 @ 19:40:19 #179
117864 vanthof
www.genoegisgenoeg.net
pi_28598092
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Bush een "extreme christen" te noemen vindt ik een versimpeling van de Amerikaanse politiek. Ook evangelische Christenen in de VS stemmen lang niet allemaal op de Republikeinse partij. Bush is een neoconservatief. Dat is een richting die nieuw is binnen de oorspronkelijk Isolationistische Republikeinse partij en staat los van het wel of niet christen zijn van deze of gene.

Mensen zoals van Aartsen en Balkenende zijn minstens zo eng en verkondigen regelmatig verwerpelijke ideeen. Laat ik dat voorop stellen.

Ten tweede de overheersing van Bush in naam van vrijheid is die van het neoconservatisme en heeft dus alszodanig niets met christelijke fundamentalisme te maken. Wees daar eerlijk in.
  donderdag 7 juli 2005 @ 19:40:38 #180
41008 bramiozo2002
hup B.U.V.O.V.V. !!!
pi_28598104
quote:
Als je dat klaarblijkelijk in welke mate dan ook een rechtvaardiging vindt voor het terrorisme dan vereenzelvig je jezelf blijkbaar ook in enige mate met de terroristen aangezien je (net als de terroristen) de menswaarde van iemand die instemt met de oorlog lager acht dan iemand die tegenstemt.

Hoe dan ook is dit een walgelijke opmerking, Ik was vóór de oorlog, ik bén voor de oorlog, jouw morele chantage is niet overtuigend en zal niet overtuigend worden.
pi_28598110
quote:

[..]

Ach ja, de lafaard spreekt weer. Geen partij kiezen! Pas op hoor.
pi_28598145
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:40 schreef nikk het volgende:

[..]

Ach ja, de lafaard spreekt weer. Geen partij kiezen! Pas op hoor.
Onze eigen koers varen en lef tonen. Niet blind achter de grote broer aanlopen!!!
pi_28598230
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:40 schreef bramiozo2002 het volgende:
Hoe dan ook is dit een walgelijke opmerking, Ik was vóór de oorlog, ik bén voor de oorlog, jouw morele chantage is niet overtuigend en zal niet overtuigend worden.
Je bent voor de oorlog maar je weigert de link te leggen met dit soort aanslagen?
  donderdag 7 juli 2005 @ 19:47:15 #184
41008 bramiozo2002
hup B.U.V.O.V.V. !!!
pi_28598326
quote:

[..]

Wat heeft democratie, vrijheid, gelijkheid en wat niet meer voor verlichte waarden met fundamentalisme te maken ?? Er zijn tientallen miljoenen mensen die dit graag 'opgedrongen' willen zien....
Als wij partij hebben gekozen dan is dat uit overweging van onze basismoraal, wij staan als natie ergens voor, wij hebben een zekere gedraging in internationale context en we hebben vanzelfsprekend zekere belangen bij deze gang van zaken.

Kon Iran maar kwalitatief vergeleken worden met Amerika.......
pi_28598437
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:40 schreef vanthof het volgende:

[..]

Bush een "extreme christen" te noemen vindt ik een versimpeling van de Amerikaanse politiek. Ook evangelische Christenen in de VS stemmen lang niet allemaal op de Republikeinse partij. Bush is een neoconservatief. Dat is een richting die nieuw is binnen de oorspronkelijk Isolationistische Republikeinse partij en staat los van het wel of niet christen zijn van deze of gene.
Bush is een extreem evangelicale christen en de republikeinen zijn dat voor het grootste deel ook. Dat is geen versimpeling maar echt een waarheid als een koe.
quote:
Ten tweede de overheersing van Bush in naam van vrijheid is die van het neoconservatisme en heeft dus alszodanig niets met christelijke fundamentalisme te maken. Wees daar eerlijk in.
Dat ben ik absoluut niet met je eens. Er gaan zeer fundamentalistische en dogmatische denkbeelden en ideologieen achter schuil.
pi_28598495
Volgens mij is er geen echt drukke plek in NL te vinden zonder een aanzienlijk percentage moslims. Moslim terrorristen plegen dus deels een aanslag op zichzelf.
  donderdag 7 juli 2005 @ 19:52:39 #187
41008 bramiozo2002
hup B.U.V.O.V.V. !!!
pi_28598505
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Je bent voor de oorlog maar je weigert de link te leggen met dit soort aanslagen?
Er is natuurlijk een link, blijkbaar denkt de massa nu dat internationale besluitvorming de "oorzaak" is van dit terrorisme, de volgende stap is dat de massa deze besluitvorming afstraft......begrijp je het al ??

Begrijp dan dat figuren als jíjzelf het koren op de molen is van deze terroristen, het is jouw taak als pleb om de band met Irak te leggen en daar vervolgens zogenaamde conclusies uit te trekkken.

Dus, áls er een verband is dan is dat verband gekózen uit praktische overwegingen, de reactie van het volk zoals jij dat wilt rechtvaardigt het terrorisme en geeft het nut.

pi_28598854
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Bush is een extreem evangelicale christen en de republikeinen zijn dat voor het grootste deel ook. Dat is geen versimpeling maar echt een waarheid als een koe.
[..]
Nee. Dat is een oversimplificatie.
pi_28598878
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 20:02 schreef Jalu het volgende:

[..]

Nee. Dat is een oversimplificatie.
Dan is de nieuwe leider van Iran zeker ook heel gematigd. Grappig dat het bij christenen altijd wel meevalt ineens.
pi_28599709
Reactie van een betrokken agent n.a.v. een brandje op Schiphol
quote:
Ook meteen stress op Schiphol. Zijn er vervolgens 2 lolbroeken die het volgende nog even doen om hier ook nog wat paniek te zaaien:

---
Het treinverkeer van en naar Schiphol heeft vanaf 13.50 uur ruim een half uur stilgelegen omdat twee mannen een krant in brand hadden gestoken op een perron van het station. Waarschijnlijk gaat het om baldadigheid en heeft het brandje niet te maken met de situatie in Londen. De mannen zijn aangehouden.
----

Gelukkig hadden we ze snel te pakken.
Reactie op een vraag of ze het geintje nog een keertje zouden willen doen:
quote:
Ze stonden wel beteuterd te kijken.
En of ze het nog een keer doen, geen idee. De straf zal wel weer meevallen in dit land.
Het is wel gelukt 10 wetsartikelen bij hun aanhouding te vermelden en dat is best veel.
Er zijn dus echt grapjassen die van de commotie gebruik maken om paniek te zaaien.

http://www.degeinigekoe.nl/index.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3360&start=15
pi_28600261
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is inderdaad het gevaar van mensen die alleen maar denken in termen van wraakgevoelens en niet in termen van oorzaak en gevolg.
pi_28600457
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Onze eigen koers varen en lef tonen. Niet blind achter de grote broer aanlopen!!!
Ik weet niet hoor, maar Europa heeft toch zijn eigen koers gevaren? Nederland heeft deze regering gekozen en die regering heeft gekozen om met Amerika mee te gaan. Frankrijk en Duitsland niet. En lef tonen? Weet je hoe miniscuul Europa is ten opzichte van de rest van de wereld, ik denk dat Europa Amerika nodig heeft om uberhaupt overeind te blijven.

Europa is volgens mij niet sterk genoeg om alleen te "varen"..... en dan nog. Als Europa zich overal had buitengehouden, dan hadden hier nog steeds aanslagen geweest. Denk je namelijk serieus dat de reden van de aanslagen hier het volgen van de USA is? Nee, dat zijn excusen om hier aanslagen te kunnen plegen. Hoe naief kun je zijn.
  donderdag 7 juli 2005 @ 20:59:49 #193
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_28601000
SCH, je had natuurlijk al gezien dat de fundi-muslims het niet alleen over Irak hebben, maar eigenlijk over elk land waar moslims wonen? Anders kan ik namelijk de aanslagen in Nairobi niet begrijpen. Dat is een hoofdzakelijk christelijk land, maar met een 10% moslim populatie.

Irak heeft geen zak te maken met Al Qaeda. Al Qaeda bestond al voor de aanslagen van 11 september. Al Qaeda deed al aanslagen op westerse doelen toen de wereld nog nauwleijks van hen gehoord had. Al Qaeda gebruikt Irak als excuus voor haar daden. Al Qaeda gebruikt de soennitische minderhed in Irak om zieltjes te werven door aanslagen te organiseren. Al Qaeda is er op gericht om moslim-werelddominantie (alleen hun versie daarvan overigens) uit te dragen, met alle beschikbare middelen. Al Qaeda gebruikt daarbij goedkope kreten als "kruisvaarders", waarvan ze weet dat die goed liggen bij een deel van de bevolking.

De enige link tussen Al Qaeda en Irak heet "excuus".
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 7 juli 2005 @ 21:36:23 #194
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_28602472
quote:
SCH, je had natuurlijk al gezien dat de fundi-muslims het niet alleen over Irak hebben, maar eigenlijk over elk land waar moslims wonen? Anders kan ik namelijk de aanslagen in Nairobi niet begrijpen. Dat is een hoofdzakelijk christelijk land, maar met een 10% moslim populatie.
Aanslagen in Riad. Ik wist niet dat Saudi-Arabie mee deed in de oorlog tegen Irak.
Aanslagen in Casablanca. Was Marokko lid van de coalition of the willing ?
Aanslagen in/op Bali. Stuurde Indonesie troepen voor de 2e of 3e golfoorlog ?

En als Al-Qaeda zo begaan in met Irak en het lot van de Iraki's ? Kun je me dan eens uitleggen SCH waarom, oh waarom slachten ze dan dagelijks zoveel gewone iraki's af?
quote:
Volgens mij is er geen echt drukke plek in NL te vinden zonder een aanzienlijk percentage moslims. Moslim terrorristen plegen dus deels een aanslag op zichzelf.
What else is new. In Irak is dit gewoon dagelijkse kost. Maar blijf dat zooitje tuig maar lekker vrijheidsstrijders noemen...
Echte diehards gebruiken postduiven
pi_28604857
Pff, die dreiging is vandaag echt niet sterker aanwezig dan een week geleden. Die prutser in die bus heeft bijvoorbeeld naar het schijnt alleen zichzelf opgeblazen, geen andere slachtoffers (klein wonder). Lijkt haast wel mislukt (zoals ook iemand op het journaal zei). Madrid en NYC waren veel beter gecoördineerd. Men zegt ook dat dit een soort groep is die eigenlijk losstaat (maar wel goedgekeurd wordt door) van Al-Quaida.

Sowieso is bang zijn alleen maar wat die gasten willen, dus ik ga echt helemaal niks veranderen in mijn dagelijkse bezigheden
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
pi_28605003
Het ging Bin Laden aanvankelijk toch om Saudi Arabië (waar Amerika een hele tijd geleden is binnengevallen) ofzo? De val van de Twin Towers vergeleek hij met de val van een stel torens daar ofzo.

Iedereen in zijn/haar waarde laten en niet zomaar landen binnenvallen (waar de VS mee begon als ik dat toch ff mag zeggen) is de enige manier waarop we dit echt kunnen bestrijden. Respect voor iedereen dus. Schone lei enzo. Enige alternatief is als je elke tas van elke metro-ganger wilt X-rayen en iedereen wilt fouilleren, wat dus echt niet te doen is
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
  donderdag 7 juli 2005 @ 22:40:40 #197
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_28605209
Hopelijk wordt Bush een pilarenbijtende fundi na deze aanslagen.
  donderdag 7 juli 2005 @ 22:44:36 #198
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_28605381
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 22:35 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Het ging Bin Laden aanvankelijk toch om Saudi Arabië (waar Amerika een hele tijd geleden is binnengevallen) ofzo? De val van de Twin Towers vergeleek hij met de val van een stel torens daar ofzo.

Iedereen in zijn/haar waarde laten en niet zomaar landen binnenvallen (waar de VS mee begon als ik dat toch ff mag zeggen) is de enige manier waarop we dit echt kunnen bestrijden. Respect voor iedereen dus. Schone lei enzo. Enige alternatief is als je elke tas van elke metro-ganger wilt X-rayen en iedereen wilt fouilleren, wat dus echt niet te doen is
De VS zijn Saoedi Arabië binnengevallen? Kun je ons even aangeven wanneer dat was?

De VS zijn na de val van Koeweit Saoedi Arabië te hulp geschoten, omdat de koning vreesde dat hij de volgende was. Niet zo vreemd als je bedenkt dat Irak al een groot deel van Iran bezet had, en inmiddels zijn buur Koeweit geheel onder controle had. Sommige zeer conservatieve moslims vonden het een schande dat de Christenhonden (uit de VS nog wel) in het heiligste land van de wereld rondliepen. De Westerse enclaves van aannemers die in ruil voor oliedollars aan allerlei projecten werkten waren ze al een doorn in het oog, en nu kwamen daar nog honderdduizenden westerse soldaten bij... Voor die conservatieven stond het gelijk aan een vijandige invasie. Maar dat was het dus niet. Daarna is Saoedi Arabië gastheer gebleven toen Saddam niet uit het zadel gelicht mocht worden, maar wel bewaakt moest worden. De Arabieren kwamen daar mooi goedkoop weg: ze hoefden er zelf geen geld aan uit te geven, maar leefden wel veilig onder de beschermende paraplu.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_28605396
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:38 schreef nikk het volgende:

Nieuwe wetten zijn simpelweg soms nodig. Internationaal terrorisme zoals we dat nu zien is een nieuw fenomeen en daar horen moderne maatregelen bij. Wat voor zin heeft het mensen op te pakken (Samir A. als meest bekende voorbeeld) om ze daarna weer vrij te laten?
En wat voor wet zou jij daarvoor willen hebben? Iets als "we denken dat meneer A. iets stouts kan gaan doen maar we hebben geen wettig bewijs dus hij mag levenslang opgesloten worden" of zo?
quote:
Wat voor zin heeft het toezicht te houden op stations als er niet in tassen gekeken mag worden? Etc.
Wat in Nederland en GB wel degelijk mag gedaan worden door de politie, dus alweer, wat voor wet?
quote:
De wet zoals we die nu hebben voldoet niet.
Getuige wat? En kom nu niet aan met Samir A. want de wet is allang aangepast om plannen van aanslagen strafbaar te stellen.
quote:
En als het niet voldoet moet het aangepast worden.
De wet is geen heilig of statisch iets die per definitie altijd voldoet of goed is. De wet is meer een organisch geheel waar soms bepaalde aanpassingen nodig zijn om te kunnen functioneren.
Mjah, ik mis nog altijd enig bewijs voor de stelling dat wetgeving op dit vlak iets uithaalt, zoals eerder gezegd heeft GB de strengste wetgeving van de EU, volgens jouw redenering zou dat terrorisme moeten verhinderen maar dat bleek dus niet het geval.
quote:
Ik heb geen idee. Sowieso moet de situatie in GB nog geevalueerd worden. Daar is het nu nog te vroeg voor.
Ah, maar wel roepen om nieuwe wetgeving hier? Vind ik nogal kolderiek.
pi_28605510
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 22:44 schreef RonaldV het volgende:

[..]

De VS zijn Saoedi Arabië binnengevallen? Kun je ons even aangeven wanneer dat was?
Ik zei heel duidelijk 'ofzo'!
Ik weet niet meer welk land dat was.

-edit-
Gevonden! Libanon! De 'hoofdinvasie' werd uitgevoerd door Israël, maar de Amerikanen hielpen een handje toen. Dat was, volgens OBL, de reden.
Zie ook wel http://www.cnn.com/2004/WORLD/meast/10/29/bin.laden.transcript/

[ Bericht 12% gewijzigd door Sorcerer8472 op 07-07-2005 22:55:26 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')