quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:35 schreef thabit het volgende:
Tja, we zijn een doelwit want we hebben lopen kutten in Afghanistan en Irak. Ik wil CDA en VVD dan ook hatelijk bedanken voor het onveilig maken van ons land.
Wat hebben terroristern eraan om Rotterdam plat te gooien? Daar helpen ze ons alleen maar mee!quote:
grinnekquote:Op donderdag 7 juli 2005 15:52 schreef thabit het volgende:
[..]
Wat hebben terroristern eraan om Rotterdam plat te gooien? Daar helpen ze ons alleen maar mee!
Schiphol lijkt mij een target. Enorm druk -zeker in de zomer- en iedereen loopt met bagage te sjouwen.quote:
Halve wereld ligt platquote:Op donderdag 7 juli 2005 15:52 schreef thabit het volgende:
[..]
Wat hebben terroristern eraan om Rotterdam plat te gooien? Daar helpen ze ons alleen maar mee!
Wat vind je van de Deltawerken? Hebben ze gelijk een flinke hap uit Nederlandquote:Op donderdag 7 juli 2005 16:20 schreef APK het volgende:
[..]
Schiphol lijkt mij een target. Enorm druk -zeker in de zomer- en iedereen loopt met bagage te sjouwen.
Die blaas je niet zomaar op hoor en mocht het ze dan toch lukken dan stroomt het achterliggende land niet meteen over hoorquote:Op donderdag 7 juli 2005 17:16 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
Wat vind je van de Deltawerken? Hebben ze gelijk een flinke hap uit Nederland
Ssssstquote:Op donderdag 7 juli 2005 17:16 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
Wat vind je van de Deltawerken? Hebben ze gelijk een flinke hap uit Nederland
Bin Laden vermoordt 2000 onschuldige burgers van een bevriend land en dan mag Nederland niet helpen de dader te vinden in Afghanistan omdat jij bang bent voor Bin Laden? Dan kunnen we Bot wel meteen ontslaan en een afgezand van AlqQaida ons Buitenlands Beleid laten bepalen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:35 schreef thabit het volgende:
Tja, we zijn een doelwit want we hebben lopen kutten in Afghanistan
[...]
Ik wil CDA en VVD dan ook hatelijk bedanken voor het onveilig maken van ons land.
Laten we het hopenquote:Op donderdag 7 juli 2005 17:22 schreef Dezz het volgende:
[..]
Die blaas je niet zomaar op hoor en mocht het ze dan toch lukken dan stroomt het achterliggende land niet meteen over hoor
Krijg nou wat, sp3c als modquote:Op donderdag 7 juli 2005 17:34 schreef sp3c het volgende:
ook alleen maar nadat hij er zeker van was dat de Nederlandse militairen nog geen vlieg dood konden slaan
Schiphol niet, misschien het station eronder, maar de luchthaven is denk ik veels te goed beveiligd.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:20 schreef APK het volgende:
[..]
Schiphol lijkt mij een target. Enorm druk -zeker in de zomer- en iedereen loopt met bagage te sjouwen.
Goed plan!quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:46 schreef Bastard het volgende:
Ja laten we ons zelf in dit land ook gek maken, net als in Amerika.
Ja, laat het maar aantrekkelijk klinkenquote:Op donderdag 7 juli 2005 17:55 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Ik denk dat we hier aanslagen moeten verwachten bij voetbalwedstrijden.
Uiteraard moet terrorisme worden aangepakt, maar de manier waarop dat nu gebeurt is niet de meest effectieve: het roept juist terrorisme op.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:32 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Bin Laden vermoordt 2000 onschuldige burgers van een bevriend land en dan mag Nederland niet helpen de dader te vinden in Afghanistan omdat jij bang bent voor Bin Laden?
Daag, ja hoor, Hoog Catherijnequote:Op donderdag 7 juli 2005 17:46 schreef Wouss het volgende:
[..]
Schiphol niet, misschien het station eronder, maar de luchthaven is denk ik veels te goed beveiligd.
Ik denk Utrecht met Hoog Katerijnen. Maar als ze ons echt willen pakken mollen ze de afsluitdijk.
Borssele heeft geen zin. Dat kan een dikke airbus aan. En verder de oosterschelde gemekker als optie, maar het zijn allemaal van die, jullie hebben er last van maar gaan niet met bosjes dood aanslagen.
Dit vind ik dus van die onzinnige redeneringen. We hebben ook autogordels en mensen rijden zichzelf alsnog te pletter... Autogordels helpen niet. Logica ja.quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nogmaals dan, GB heeft de meest vergaande anti-terrorisme wetgeving van Europa en wat was daarvan het nut vandaag?
Ik denk echter dat Utrecht toch een potentieel doel zou kunnen zijn boven Amsterdam. Als ik me zo even verplaats in een terorrist lijkt het toch dat het hoofddoel is: meer slachtoffers. En niet 'laten we de hoofdstad pakken'. Hoog Caterijne is toch net iets drukker dan Amsterdam Centraal.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:57 schreef Taurus het volgende:
[..]
Daag, ja hoor, Hoog Catherijne![]()
Lijkt mij dat als er hier 'n aanslag komt, het om Amsterdam gaat uiteraard.
Madrid en Londen zijn ook vrij hoofdstad-achtig he..![]()
Bangmakerij? Er is geen aanslag gepleegd vandaag?quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:15 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Stoppen met bangmakerij en onzinnige maatregelen zou al een hoop helpen.
Niets in het leven is zonder risico. Je moet desondanks wel je stinkende best doen om het zoveel mogelijk te voorkomen. En daar horen nu eenmaal maatregelen bij.quote:Tegen een gek met een bom kun je je niet beschermen. Accepteer het, of verhuis naar het platteland. Zo simpel is het gewoon.
Nou ik ken echt wel drukkere plekken.. Bovendien moet je ook kijken naar de ruimte. Met vervoer is 't probleem dat door het soort 'ruimte' óók nog slachtoffers kunnen vallen. Ze hebben steeds treinen of metro's oid gekozen. HC is groot en ruim, ik denk dat daar minder slachtoffers vallen als in 'n kleine benauwde trein.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:03 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
Ik denk echter dat Utrecht toch een potentieel doel zou kunnen zijn boven Amsterdam. Als ik me zo even verplaats in een terorrist lijkt het toch dat het hoofddoel is: meer slachtoffers. En niet 'laten we de hoofdstad pakken'. Hoog Caterijne is toch net iets drukker dan Amsterdam Centraal.
Relativeren idd.quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:15 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Tegen een gek met een bom kun je je niet beschermen. Accepteer het, of verhuis naar het platteland. Zo simpel is het gewoon.
Er is een verschil tussen relativeren en bagatelliseren. Sowieso bevalt me een fatalistische houding zoals sommigen tentoonspreiden niet. Beschermen kan niet, dus je hoeft ook geen (strenge) maatregelen te nemen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:13 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Relativeren idd.
Of we krijgen strax *spitsuur-openbaarvervoer trauma teams die de mensen pyschisch gaan begeiden omdat ze de straat niet meer opdurven en in de ziektewet zitten uit angst voor het OV
Wel nee joh, voor de paspoortcontole loopt bij sommige vluchten gewoon iedereen mee om familie naar de check-in te brengen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:46 schreef Wouss het volgende:
Schiphol niet, misschien het station eronder, maar de luchthaven is denk ik veels te goed beveiligd.
Als HC is getroffen is wel het hele hoofdzakelijke treinverkeer in Nederland naar de maan. Als je het bekijkt dat ze willen toeslaan in kleine/benauwde ruimtes á la metro of trein, zouden ze overal kunnen toeslaan of op meerdere plaatsen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:08 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nou ik ken echt wel drukkere plekken.. Bovendien moet je ook kijken naar de ruimte. Met vervoer is 't probleem dat door het soort 'ruimte' óók nog slachtoffers kunnen vallen. Ze hebben steeds treinen of metro's oid gekozen. HC is groot en ruim, ik denk dat daar minder slachtoffers vallen als in 'n kleine benauwde trein.
En wellicht zit er ook iets symbolisch in, de hoofdstad staat voor het hele land an sich. Ik zou 't raar vinden als ze nu opeens afwijken en 'een grote stad' in Nederland pakken (Utrecht) ipv Amsterdam.
Ja, daar heeft het vast mee te makenquote:Op donderdag 7 juli 2005 18:17 schreef SCH het volgende:
Als er een aanslag komt dan hopelijk toch op de mensen die voor de oorlog in Irak waren.
Het heeft natuurlijk alles met de oorlog in Irak te maken.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:21 schreef nikk het volgende:
[..]
Ja, daar heeft het vast mee te maken
Als er nu geen oorlog in Irak was geweest waren er wel 1001 andere excusen geweest om een dergelijke aanslag te plegen. Dit heeft een ideologische grondslag en dit krijg je niet weg door het Midden Oosten met een fluwelen handschoen te benaderen.
Naieveling.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Het heeft natuurlijk alles met de oorlog in Irak te maken.
Goezo Meki, wat meer fietsen is gezond voor je.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:27 schreef Meki het volgende:
Aanslagen komen onverwachts
nu ga ik minder met de OV
juist fietsen is een optiequote:Op donderdag 7 juli 2005 18:28 schreef robh het volgende:
[..]
Goezo Meki, wat meer fietsen is gezond voor je.
Ik hoop dan toch eerder op moslims. Dat ruimt lekker op, en wie weet helpt het om de opinie onder die mensen wat bij te stellen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:17 schreef SCH het volgende:
Als er een aanslag komt dan hopelijk toch op de mensen die voor de oorlog in Irak waren.
Ja, de meesten zijn natuurlijk dolblij met de aanslagen van vandaagquote:Op donderdag 7 juli 2005 18:33 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik hoop dan toch eerder op moslims. Dat ruimt lekker op, en wie weet helpt het om de opinie onder die mensen wat bij te stellen.
Jahoor velen wel. Ik hoorde onze vrolijke vrienden er alweer openlijk om lachen bij mij om de hoek. En een lol dat ze haddenquote:Op donderdag 7 juli 2005 18:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, de meesten zijn natuurlijk dolblij met de aanslagen van vandaag![]()
dus je juicht een aanslag toequote:Op donderdag 7 juli 2005 18:33 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik hoop dan toch eerder op moslims. Dat ruimt lekker op, en wie weet helpt het om de opinie onder die mensen wat bij te stellen.
Sorry, maar je bent echt een enorme naieveling. Ik ga hier verder ook geen woorden aan vuil maken.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:31 schreef SCH het volgende:
[..]Tuurlijk nikk, jij bent natuurlijk door terroristen ingelicht over hun motieven
Is goed hoor, denk jij maar lekker dat Irak er nauwelijks mee te maken heeft, heel erg slim van jequote:Op donderdag 7 juli 2005 18:41 schreef nikk het volgende:
[..]
Sorry, maar je bent echt een enorme naieveling. Ik ga hier verder ook geen woorden aan vuil maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |