quote:Op maandag 27 juni 2005 11:09 schreef RonaldV het volgende:
Mijn zoon van 12 noemt U-2 "een stel bejaarden die ook modern willen doen". Beantwoordt dat je vraag een beetje?
Mijn zoon van 12 noemt U-2 "een stel bejaarden die ook modern willen doen". Beantwoordt dat je vraag een beetje?
Die zijn er nog zat hoor, als je even verder kijkt dan je neus en de hitparade lang zijn.quote:Op maandag 27 juni 2005 11:10 schreef TheClown1 het volgende:
Ik mis de artiesten die echt muziek maken met instrumenten in plaats van samples te gebruiken.
Is muziek nu zo briljant dan? Ik heb TMF nog wel eens opstaan als ik werk, maar jezus, da's ook vaak niet al te best hoor.quote:Op maandag 27 juni 2005 11:19 schreef Parabola het volgende:
Muziek uit de jaren 80 is vooral te waarderen om zn nostalgische waarde, niet om de muzikale briljantie.
Mijn zoon is 14,en vindt U2 helemaal te gek.quote:Op maandag 27 juni 2005 11:09 schreef RonaldV het volgende:
Agreed, de muziek uit grote massa vond en vind ik in geen enkele periode leuk. Verschil is dat er nu (en in de jaren 70 en in de jaren 90) buiten het massacircuit plenty goede muziek te vinden is. In de jaren 80 was dat veel minder, en wat er was, bestond grotendeels uit overblijfselen uit de jaren 70.quote:Op maandag 27 juni 2005 11:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is muziek nu zo briljant dan? Ik heb TMF nog wel eens opstaan als ik werk, maar jezus, da's ook vaak niet al te best hoor.
Vanaf 1995 begon muziek hard te zuigen, afgezien alles dat niet bekend is voor de normale TMF luisteraarquote:Op maandag 27 juni 2005 11:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is muziek nu zo briljant dan? Ik heb TMF nog wel eens opstaan als ik werk, maar jezus, da's ook vaak niet al te best hoor.
Ik wijt dit ook aan het internet. Door het internet heb ik allemaal geweldige muziek ontdekt die ik waarschijnlijk anders nooit had gehoord; het wordt namelijk nou nooit op de radio gedraaid. Dus wat dat betreft is het internet een geweldig medium voor underground muziekquote:Op maandag 27 juni 2005 11:27 schreef Parabola het volgende:
buiten het massacircuit plenty goede muziek te vinden is.
Net als bij de jaren 80, zitten er goede en slechte nummers tussen.quote:Op maandag 27 juni 2005 11:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
TMF, the BOX, MTV(ALS die al muziek draait) draaien alleen negermuziekquote:Op maandag 27 juni 2005 11:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is waar, maar het verklaart de bloei van de alternatieve muziek in de jaren 70 niet (en die in de vroege jaren 90 ook niet btw). In de jaren 80 was er ook wel een underground scene, maar het niveau daarvan was veel minder (of niet mijn smaakquote:Op maandag 27 juni 2005 11:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik wijt dit ook aan het internet. Door het internet heb ik allemaal geweldige muziek ontdekt die ik waarschijnlijk anders nooit had gehoord; het wordt namelijk nou nooit op de radio gedraaid. Dus wat dat betreft is het internet een geweldig medium voor underground muziek
En in de jaren 80 had je nog geen internet en kende ik bijna alleen de top-40 muziek. Wist ik veel waar en hoe je aan echt goede muziek moest komen.
quote:
Shit happens dude..quote:Op maandag 27 juni 2005 11:38 schreef Parabola het volgende:
[..]
restantjes uit de seventies.
En zelfs (juist?) voor punk geldt dat de jaren 80 slaapverwekkend waren. Niet meer het rauwe uit de beginperiode en nog niet de muzikale kwaliteiten van de latere punkbands. Uitzonderingen waren bijna allemaal overblijvers uit de jaren '70.
Er is inderdaad wel zo'n 'typische' jaren 80-sound met veel galm op de drums, DX7 synths en zo. Ben er zelf meestal ook niet zo'n fan van, al is er toen ook wel een hoop goede muziek gemaakt.quote:Op maandag 27 juni 2005 11:34 schreef Prep2Fight het volgende:
Nja, de jaren 80.. Je hoort vaak dat de plaat uit de jaren '80 komt en dat is opzich niet verkeerd. Je hebt van die nummers waar je meteen hoort: Dat komt uit de 80's, maar mijn voorkeur gaat toch uit maar de 60's/70's
"watte?"quote:Op maandag 27 juni 2005 11:10 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]![]()
heerlijk eerlijk zijn kinderen altijd.
Vraag hem eens wat ie van de Rolling Stones vind.
golden earringquote:Op maandag 27 juni 2005 11:51 schreef zijle het volgende:
Ik vind de muziek van m'n pa best leuk, Stones Pink Floyd Golden Earring enz. Ohja ik ben 17
Mag ik dan vragen wat jou voorkeur is?quote:Op maandag 27 juni 2005 11:57 schreef Jett het volgende:
ik ben 16, en ik vind het rond uit KUT muziek.
urban.quote:Op maandag 27 juni 2005 12:03 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Mag ik dan vragen wat jou voorkeur is?
Kijk, die wordt goed opgevoedquote:Op maandag 27 juni 2005 12:09 schreef peaceman het volgende:
Het zoontje (3) van mijn vriendin vind REM te gek...![]()
Kijk dat gaat de goede kant opquote:Op maandag 27 juni 2005 12:17 schreef MidnightRambler het volgende:
Ik ben 13 en vind 80's muziek wel leuk, maar ik houd nog meer van heel oude blues/rock 'n roll muziek.
*proest* nee doe mij dan maar radar love of satisfactionquote:
Preciesquote:Op maandag 27 juni 2005 12:19 schreef nXn het volgende:
[..]
*proest* nee doe mij dan maar radar love of satisfaction
is dat een muzieksoortquote:
quote:Op maandag 27 juni 2005 12:22 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik ben 19 en toch stiekum wel fan van de BeachBoys![]()
Nu nog een surfbusje erbij![]()
gaaf zeg, Deep purple.quote:Op maandag 27 juni 2005 11:27 schreef paddy het volgende:
[..]
Mijn zoon is 14,en vindt U2 helemaal te gek.
Trouwens hij mag ook graag Deep Purple horen .
Uiteraard luistert hij ook graag naar de muziek van nu,zolang het maar hard staat
jaren 80 muziek isquote:Op maandag 27 juni 2005 10:59 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben geboren in de jaren 70 en vind muziek uit de jaren 60 (de muziek van mijn ouders) echt heel erg ouderwets. Jullie zijn geboren in de jaren 90. Wat vinden jullie nu van muziek uit de jaren 80 ('mijn' muziek). Is dat ook héél erg ouderwets?
quote:Op maandag 27 juni 2005 12:35 schreef Eastwood het volgende:
[..]
jaren 80 muziek is![]()
![]()
naast een paar andere style de meeste muziek hier op m'n pc. Ik vind het 20x zo goed als die neger muziek die alle "gangs" luisteren..das toch geen muziek man..kom op...
'80, dat is wat je moet luisteren
Ik hou toch meer van eind '70 begin '90quote:Op maandag 27 juni 2005 12:35 schreef Eastwood het volgende:
[..]
jaren 80 muziek is![]()
![]()
naast een paar andere style de meeste muziek hier op m'n pc. Ik vind het 20x zo goed als die neger muziek die alle "gangs" luisteren..das toch geen muziek man..kom op...
quote:Op maandag 27 juni 2005 12:38 schreef MidnightRambler het volgende:
[..]
[afbeelding]
Neger, jij gaat mij niet dissen. Ik zweer het neger. Jij gaat mij niet dissen.
![]()
je hebt ut dus wel begrepenquote:Op maandag 27 juni 2005 12:38 schreef MidnightRambler het volgende:
[..]
[afbeelding]
![]()
Neehoor, Jimi Hendrix deed nog vrolijk mee in de jaren 80.quote:Op maandag 27 juni 2005 12:44 schreef milkingmonkey het volgende:
Ik ben 15 en ben een grote fan van U2 (helaas geen kaartjes voor concert). Helaas ken ik niet veel meer (goede/legendarische) bands als U2 die in de jaren 80 bekend waren.
Jimmi Hendrix, Bob Marley en the Who zijn allemaal voor 1980 toch?
tja smaken verschillen he.quote:Op maandag 27 juni 2005 12:35 schreef Eastwood het volgende:
[..]
jaren 80 muziek is![]()
![]()
Vanonder de grond?quote:Op maandag 27 juni 2005 12:53 schreef MidnightRambler het volgende:
[..]
Neehoor, Jimi Hendrix deed nog vrolijk mee in de jaren 80.
Dacht ik ook al, maar toen jij zei dat hij nog vrolijk meedeed dacht ik dat je sirieus wasquote:Op maandag 27 juni 2005 13:03 schreef MidnightRambler het volgende:
Hendrix is op September 18 1970 doodgegaan. dat is 60's muziek.. soms snap ik niks van dit forum.![]()
Hou je ook niet van soulmuziek uit de 70ies en 80ies?quote:
man, urban is niet eens een muzieksoort. hip hop, r&b, soul, eigenlijk alle zwarte muziek die nu uitkomt plaatsen ze onder het kopje 'urban'quote:Op maandag 27 juni 2005 13:05 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hou je ook niet van soulmuziek uit de 70ies en 80ies?
Dee-Lite, Stevie Wonder, Aretha Franklin, Curtis Mayfield e.d.
Purist!!!quote:Op maandag 27 juni 2005 13:11 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
man, urban is niet eens een muzieksoort. hip hop, r&b, soul, eigenlijk alle zwarte muziek die nu uitkomt plaatsen ze onder het kopje 'urban'![]()
quote:Op maandag 27 juni 2005 13:19 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Purist!!!
Doe eens rustig, ik heb het woord urban niet eens genoemd. Ik vroeg gewoon of ze de soul uit die tijd een beetje te pruimen vindt aangezien ze naar 'zwarte' muziek luistert
Veel jaren '80 muziek met elektronische bliepjes was volgens mij in de jaren 80 al foutquote:Op maandag 27 juni 2005 13:21 schreef TC03 het volgende:
Ik vind jaren 80 muziek en kleding echt verschrikkelijk fout. Die elektronische bliepjes in die muziek, argh. Echt verschrikkelijk.
Waar luister jij dan naar?quote:Op maandag 27 juni 2005 13:21 schreef TC03 het volgende:
Ik vind jaren 80 muziek en kleding echt verschrikkelijk fout. Die elektronische bliepjes in die muziek, argh. Echt verschrikkelijk.
Enorme onzin! Dat je geen moeite hebt genomen om de underground uit de 80s te inspecteren wil niet zeggen dat ie niet bestond en minstens zo intteressant was als de underground van nuquote:Op maandag 27 juni 2005 11:27 schreef Parabola het volgende:
[..]
Agreed, de muziek uit grote massa vond en vind ik in geen enkele periode leuk. Verschil is dat er nu (en in de jaren 70 en in de jaren 90) buiten het massacircuit plenty goede muziek te vinden is. In de jaren 80 was dat veel minder, en wat er was, bestond grotendeels uit overblijfselen uit de jaren 70.
Je lacht er nu om, maar dan heb ik nog wel een verhaaltje voor je.quote:Op maandag 27 juni 2005 11:56 schreef The-Chosen1 het volgende:
ik vind die marsliederen van de Whermacht zo mooi he
Was er dan muziek in de jaren 80? Was de mens er toen al?quote:Op maandag 27 juni 2005 13:37 schreef Imberr het volgende:
k weet niej eens wat der voor musiek was in de jare 80 :S:P
quote:Op maandag 27 juni 2005 13:37 schreef Imberr het volgende:
Ik wilde al iets flauws zeggen als 'ik bedoelde 14 en 15 jarigen, niet 4 of 5 jarigen'.quote:Op maandag 27 juni 2005 13:37 schreef Imberr het volgende:
En dan nog klagen dat de jaren 80 geen undergroundscene haddenquote:
huhquote:Op maandag 27 juni 2005 13:59 schreef Imberr het volgende:
hahahah! da commentaar! eg lol! srry..ff blij..nj, mha serieus..noem dan es wa dinge..mibi weet k t dan wel
quote:Op maandag 27 juni 2005 13:37 schreef Imberr het volgende:
Zeker nog nooit gehoord van Queen, Blondie, Pink Floyd, Michael Jackson, Billy Joel, Elton John, Air Supply, Styx, Commodores, Eagles, Jermaine Jackson, Kool & The gang, Bruce Spingsteen, Foreigner, Survivor, Vangelis, Chicago, Toto, Men at work, Fleetwood mack, Earth, wind & fire, Police, Irene Cara, Eurythmics, Culture club, Duran Duran, David Bowie, Golden Earring, Prince, Lionel Richie, Phil Collins, Tina Turner, Van Halen, Yes, Cyndi Lauper, Madonna, Nena, Wham!, Tears for Fears, A-Ha, Simple Minds, Whitney Houston, Chicago, Simply Red, Billy Ocean, Heart, Pet Shop Boys, Falco, Bananarama, Bon Jovi, Janet Jackson, Robert Palmer, U2, Bangles, Whitesnake, Kim Wilde, Rick Astley, The Beach Boys, Guns 'n Roses, Terence Trent D'Arby, INXS, Johnny Hates JAzz, Def Leppard, Aerosmith, Iron Maiden, UB40, Simply REd, Milli Vanilli, Roxette, Paula Abdul, Cher, Sinead O'Connor, Rod Stewart en The new kids on the blockquote:Op maandag 27 juni 2005 13:59 schreef Imberr het volgende:
hahahah! da commentaar! eg lol! srry..ff blij..nj, mha serieus..noem dan es wa dinge..mibi weet k t dan wel
http://portal.omroep.nl/radio?nav=mqntoCsHdDoBVtDkBquote:Op maandag 27 juni 2005 13:59 schreef Imberr het volgende:
nee, sorry...ik zal het even in normaal nederlans typenquote:
quote:Op maandag 27 juni 2005 12:38 schreef MidnightRambler het volgende:
[..]
[afbeelding]
![]()
Voel je de generatiekloof dan?quote:Op maandag 27 juni 2005 14:15 schreef Puckzzz het volgende:mijn zoon van 14 vind G-unit helemaal geweldig
![]()
uuh...wow :S ken ik, ken ik, ken ik...enz..enz.. wies robert palmer? de rest ken k wel denk ikquote:Op maandag 27 juni 2005 14:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zeker nog nooit gehoord van Queen, Blondie, Pink Floyd, Michael Jackson, Billy Joel, Elton John, Air Supply, Styx, Commodores, Eagles, Jermaine Jackson, Kool & The gang, Bruce Spingsteen, Foreigner, Survivor, Vangelis, Chicago, Toto, Men at work, Fleetwood mack, Earth, wind & fire, Police, Irene Cara, Eurythmics, Culture club, Duran Duran, David Bowie, Golden Earring, Prince, Lionel Richie, Phil Collins, Tina Turner, Van Halen, Yes, Cyndi Lauper, Madonna, Nena, Wham!, Tears for Fears, A-Ha, Simple Minds, Whitney Houston, Chicago, Simply Red, Billy Ocean, Heart, Pet Shop Boys, Falco, Bananarama, Bon Jovi, Janet Jackson, Robert Palmer, U2, Bangles, Whitesnake, Kim Wilde, Rick Astley, The Beach Boys, Guns 'n Roses, Terence Trent D'Arby, INXS, Johnny Hates JAzz, Def Leppard, Aerosmith, Iron Maiden, UB40, Simply REd, Milli Vanilli, Roxette, Paula Abdul, Cher, Sinead O'Connor, Rod Stewart en The new kids on the block
ik vind Candyshop best een lekker nummerquote:
Ff snel opgezocht over ABBA (tis mijn muziek niet, dus ik weet het niet echt), ze zijn in 1983 uitelkaar gegaan, dus een beetje 80'squote:Op maandag 27 juni 2005 14:13 schreef Imberr het volgende:
[..]
nee, sorry...ik zal het even in normaal nederlans typenik bedoelde dus dat als iemand eens even wat namen noemt uit de jaren 80 dat ik dan misschien wel weet wat er voor muziek in de jaren 80 was..
hm, is net al gedaan..had ik niet gezien..maar die ken ik wel ja..ik luister er niet echt naar maar die muziek is wel okee
en was ABBA van de jaren 80? ik d8 70 ofzo :S ach ja..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Robert_Palmerquote:Op maandag 27 juni 2005 14:17 schreef Imberr het volgende:
uuh...wow :S ken ik, ken ik, ken ik...enz..enz.. wies robert palmer? de rest ken k wel denk ik
En anders dequote:Op maandag 27 juni 2005 14:20 schreef Isabeau het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Robert_Palmer
En ik denk dat je Addicted to Love wel kent van hem.
ik ken de naam van het liedje wel ja... maar ik weet niej hoe t gaat...k heb het net aan me moeder gevraagd en die zei (met diepe zucht) dat ze het niet na kan doenquote:Op maandag 27 juni 2005 14:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Robert_Palmer
En ik denk dat je Addicted to Love wel kent van hem.
Ik doe ook mee.. Happy Hardcorequote:Op maandag 27 juni 2005 14:22 schreef MouseInteractive het volgende:
[..]
In de mijne ook.
Charly Lownoise & Mental Theo
ik zou m serieus verbieden die muziek te luisteren.. wat een bagger is datquote:Op maandag 27 juni 2005 14:15 schreef Puckzzz het volgende:
[..]mijn zoon van 14 vind G-unit helemaal geweldig
![]()
Do you know what 50cent told his grandma when she knit him a sweater??quote:Op maandag 27 juni 2005 15:34 schreef Rnej het volgende:
[..]
ik zou m serieus verbieden die muziek te luisteren.. wat een bagger is dat![]()
maarreh...
over goeie 80s muziek gesproken;
Van Halen![]()
Maar hij heeft liever new wave of british heavy metalquote:Op maandag 27 juni 2005 16:38 schreef Isabeau het volgende:
Maar je vindt het dus idd oude zooi, Xpression?
Ik dacht dat ik de enige was....quote:
Ja ook jaren 90 en toen maakte ze naar mijn mening de beste muziekquote:Op maandag 27 juni 2005 17:50 schreef Isabeau het volgende:
U2 en Michael Jackson is ook jaren 80 hoor
pffftt...quote:Op maandag 27 juni 2005 17:52 schreef Snaps het volgende:
[..]
Ja ook jaren 90 en toen maakte ze naar mijn mening de beste muziek
Ik ben 17, en ja ik hou ook wel van muziek from the 80's o.a. U2, The Cure (vallen die ook onder de jaren 80?), REM, etc etc...quote:Op maandag 27 juni 2005 10:59 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben geboren in de jaren 70 en vind muziek uit de jaren 60 (de muziek van mijn ouders) echt heel erg ouderwets. Jullie zijn geboren in de jaren 90. Wat vinden jullie nu van muziek uit de jaren 80 ('mijn' muziek). Is dat ook héél erg ouderwets?
Mwah, vind ik vaak meer 70's.. (soms zelfs wel 60's..)quote:Op maandag 27 juni 2005 18:37 schreef Spite_and_Malice het volgende:
[..]
Ik ben 17, en ja ik hou ook wel van muziek from the 80's o.a. U2, The Cure (vallen die ook onder de jaren 80?), REM, etc etc...
Maar lang niet alles! (ABBA, Queen, Bon Jovi...)
Maar als je luistert naar bepaalde soort muziek van nu (dus NIET die TMF zooi), bijvoorbeeld The Strokes, Franz Ferdinand, Kaiser Chiefs, The Coral, The White Stripes, Dandy Warhols ook wel enigzins, Mando Diao, enz. hoor je toch wel weer vaak enige gelijkenis met de muziek van de jaren 80? The 80's zijn weer helemaal hip!
Behalve bij die urban en top 40 groepjes dan![]()
ja klopt:)quote:Op maandag 27 juni 2005 11:21 schreef daeri het volgende:
Ligt er aan welke bands/groepen je bedoelt natuurlijk
Dat kwam door de oorlogenquote:Op maandag 27 juni 2005 11:34 schreef Parabola het volgende:
[..]
Dat is waar, maar het verklaart de bloei van de alternatieve muziek in de jaren 70 niet (en die in de vroege jaren 90 ook niet btw). In de jaren 80 was er ook wel een underground scene, maar het niveau daarvan was veel minder (of niet mijn smaak) dan in de jaren ervoor en erna.
Ahum.... Volgens mij heeft de jaren '80 meer undergroundmuziek voortgebracht dan de jaren '70. Na de punk eind jaren '70 werd het muzikale aanbod een stuk gevarieerder. In de '70s was er zeker hele goede muziek, maar bijna altijd werd dit ook door de mainstream gewaardeerd: David Bowie, Fleetwood Mac, Pink Floyd, Blondie, Queen, Led Zeppelin etc.quote:Op maandag 27 juni 2005 11:34 schreef Parabola het volgende:
[..]
In de jaren 80 was er ook wel een underground scene, maar het niveau daarvan was veel minder (of niet mijn smaak) dan in de jaren ervoor en erna.
Is dat zo? Volgens mij viel dat wel mee hoor...maar net als jij kan ook ik dat niet beoordelen, aangezien ik de 10 nog niet gepasseerd was en dus niet weet hoe de beleving toen was.quote:Op maandag 27 juni 2005 18:56 schreef Oakey het volgende:
[..]
[quote]Ahum.... Volgens mij heeft de jaren '80 meer undergroundmuziek voortgebracht dan de jaren '70. Na de punk eind jaren '70 werd het muzikale aanbod een stuk gevarieerder. In de '70s was er zeker hele goede muziek, maar bijna altijd werd dit ook door de mainstream gewaardeerd: David Bowie, Fleetwood Mac, Pink Floyd, Blondie, Queen, Led Zeppelin etc.
quote:In de jaren '80 zijn groepen ontstaan als Joy Division, Cabaret Voltaire, The Cure, Front 242, Echo and the Bunnyman, The Smiths, Pixies, The Sisters of Mercy/The Mission, Jesus and Mary Chain, Foetus, Meat Beat Manifesto, New Order, Nine Inch Nails, Coil, etc.En vergeet niet dat house/techno ook in de jaren '80 undergroundscene is ontstaan!
Jouw mening, maar dat was dan ook laat in de jaren 80quote:Op maandag 27 juni 2005 18:25 schreef kamagurka het volgende:
[..]
pffftt...
NWA maakte hun beste plaat overigens ook al in de jaren 80
My bloody valentine, sonic youth, sebadoh, the pixies, dinosaur jr, swervedriver, curve, einsturzende neubauten, foetus, faith no more, primus, suicidal tendencies, urban dance squad, etc....quote:Op maandag 27 juni 2005 18:56 schreef Oakey het volgende:
[..]
Ahum.... Volgens mij heeft de jaren '80 meer undergroundmuziek voortgebracht dan de jaren '70. Na de punk eind jaren '70 werd het muzikale aanbod een stuk gevarieerder. In de '70s was er zeker hele goede muziek, maar bijna altijd werd dit ook door de mainstream gewaardeerd: David Bowie, Fleetwood Mac, Pink Floyd, Blondie, Queen, Led Zeppelin etc.
In de jaren '80 zijn groepen ontstaan als Joy Division, Cabaret Voltaire, The Cure, Front 242, Echo and the Bunnyman, The Smiths, Pixies, The Sisters of Mercy/The Mission, Jesus and Mary Chain, Foetus, Meat Beat Manifesto, New Order, Nine Inch Nails, Coil, etc.En vergeet niet dat house/techno ook in de jaren '80 undergroundscene is ontstaan!
Ik associeer de 70s ook altijd met de vogeltjesdans, luv en boney m... terwijl er ws. wel betere muziek werd gemaakt... what's your point?quote:Op maandag 27 juni 2005 19:06 schreef Nickthedick het volgende:
Toch associeer ik de 80's altijd met huey Lewis& the news, Billy Ocean en Madonna (of dat soort elektronische glijerige mainstream muziek); terwijl ik wel weet dat er ook hele goeie muziek in die tijd gemaakt werd hmmm... vreemd.
Dat er toch bij iedereen sprake is van een 'in mijn tijd was alles beter'-idee. Het zijn toch uiteindelijk de nummers die weer langskomen in de top 'zoveel' aller tijden die een wat minder gepolariseerd beeld geven van de muziek in hun periode.quote:Op maandag 27 juni 2005 19:17 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik associeer de 70s ook altijd met de vogeltjesdans, luv en boney m... terwijl er ws. wel betere muziek werd gemaakt... what's your point?
Nee hoor, niet helemaal mijn mening:quote:Op maandag 27 juni 2005 19:14 schreef Snaps het volgende:
[..]
Jouw mening, maar dat was dan ook laat in de jaren 80
Misschien, maar wat was dan echte underground in de 70s behalve de punk (wat overigens alleen in Engeland echt is aangeslagen en ook een soort hype was, zie de Sex Pistols)?quote:Op maandag 27 juni 2005 19:35 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Dat er toch bij iedereen sprake is van een 'in mijn tijd was alles beter'-idee. Het zijn toch uiteindelijk de nummers die weer langskomen in de top 'zoveel' aller tijden die een wat minder gepolariseerd beeld geven van de muziek in hun periode.
Ik denk juist dat het die nummers zijn die wél een gepolariseerd beeld geven.quote:Op maandag 27 juni 2005 19:35 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Dat er toch bij iedereen sprake is van een 'in mijn tijd was alles beter'-idee. Het zijn toch uiteindelijk de nummers die weer langskomen in de top 'zoveel' aller tijden die een wat minder gepolariseerd beeld geven van de muziek in hun periode.
Hmmm, eigenlijk is het begin van de 80's niet te vergelijken met het einde er van.quote:Op maandag 27 juni 2005 19:46 schreef kamagurka het volgende:
Ik baseer mijn oordeel gewoon op wat ik hoor en hoeveel kwaliteit er in muziek zit en is gestoken. Dan zijn de 80s bij lange na niet het slechte muziektijdvak
Ik vond de 90s eigenlijk als geheel nogal zwak, evenals de 70s. Maar begin jaren 90 waren er idd wel wat betere bands te ontwaren, op een hand te tellen overigens..quote:Op maandag 27 juni 2005 19:51 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Hmmm, eigenlijk is het begin van de 80's niet te vergelijken met het einde er van.
Heb je het trouwens over de early 90's? of de late 90's (early 90's von'k wel goed).![]()
Dat is echt onzin. In de jaren 80 is zat geweldige muziek gemaakt (Pixies, Sonic Youth, The Cure, Joy Division/New Order, enz.)quote:Op maandag 27 juni 2005 11:27 schreef Parabola het volgende:
[..]
Agreed, de muziek uit grote massa vond en vind ik in geen enkele periode leuk. Verschil is dat er nu (en in de jaren 70 en in de jaren 90) buiten het massacircuit plenty goede muziek te vinden is. In de jaren 80 was dat veel minder, en wat er was, bestond grotendeels uit overblijfselen uit de jaren 70.
GVD...spontaan heb ik The Power of Love in mijn kop zittenquote:Op maandag 27 juni 2005 19:06 schreef Nickthedick het volgende:
Toch associeer ik de 80's altijd met huey Lewis& the news, Billy Ocean en Madonna (of dat soort elektronische glijerige mainstream muziek); terwijl ik wel weet dat er ook hele goeie muziek in die tijd gemaakt werd hmmm... vreemd.
Een 15 jarig meisje die Pink Floyd mooi vind. Ze bestaan dus echtquote:Op maandag 27 juni 2005 14:20 schreef melanie_the_miss het volgende:
Pink floyd
blondie hihihih
U2
bon jovi
aerosmith
Het begin viel nog wel mee, maar toen de house muziek begon,was ik vertrokken.quote:Op maandag 27 juni 2005 19:51 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Hmmm, eigenlijk is het begin van de 80's niet te vergelijken met het einde er van.
Heb je het trouwens over de early 90's? of de late 90's (early 90's von'k wel goed).![]()
Afhankelijk van wie je het vraagt is Metallica zelfs alleen maar jaren 80quote:Op dinsdag 28 juni 2005 00:41 schreef super-muffin het volgende:
Metallica is ook nog een stukje jaren 80.
ook goede shit
Je bedoelt dat ze na Kill 'Em All niets écht leuks meer hebben gemaakt?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 08:55 schreef Litpho het volgende:
[..]
Afhankelijk van wie je het vraagt is Metallica zelfs alleen maar jaren 80.
Toen we eenmaal konden horen hoe ze écht klonken, ja. Kill 'em all muntte nou niet echt uit in opnamekwaliteit.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 09:26 schreef Frollo het volgende:
Je bedoelt dat ze na Kill 'Em All niets écht leuks meer hebben gemaakt?
Och, dat hoorde ik toch niet op mijn gekopieerde cassettequote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:09 schreef Litpho het volgende:
[..]
Toen we eenmaal konden horen hoe ze écht klonken, ja. Kill 'em all muntte nou niet echt uit in opnamekwaliteit.
Dat het ook door de mainstream werd gewaardeerd maakt het dus nog geen mindere muziek. Overigens was er nogal wat symfo-rock in de 70s die helemaal niet zo goed lag bij de mainstream (Rush, Genesis en nog een hele lading langvergeten bands). Ook de punk werd door de massa niet echt lekker opgepakt.quote:Op maandag 27 juni 2005 18:56 schreef Oakey het volgende:
[..]
Ahum.... Volgens mij heeft de jaren '80 meer undergroundmuziek voortgebracht dan de jaren '70. Na de punk eind jaren '70 werd het muzikale aanbod een stuk gevarieerder. In de '70s was er zeker hele goede muziek, maar bijna altijd werd dit ook door de mainstream gewaardeerd: David Bowie, Fleetwood Mac, Pink Floyd, Blondie, Queen, Led Zeppelin etc.
quote:In de jaren '80 zijn groepen ontstaan als Joy Division, Cabaret Voltaire, The Cure, Front 242, Echo and the Bunnyman, The Smiths, Pixies, The Sisters of Mercy/The Mission, Jesus and Mary Chain, Foetus, Meat Beat Manifesto, New Order, Nine Inch Nails, Coil, etc.En vergeet niet dat house/techno ook in de jaren '80 undergroundscene is ontstaan!
Hier staat heel veel muziek bij die ik in die jaren ook luisterde én waardeerde. Vanuit nostalgische overwegingen zet ik sommige van die dingen nog wel eens op. Vanuit muzikale overwegingen nauwelijks, met de Pixies als positieve uitzondering. FNM luister ik ook nog regelmatig, maar dan toch vooral hun werk uit de negentiger jaren. Hierboven niet genoemde positieve uitzonderingen zijn Living Colour, Red Hot Chili Peppers, GNR en Mano Negra, maar al met al was het niet al te gek veel.quote:Op maandag 27 juni 2005 19:14 schreef kamagurka het volgende:
[..]
My bloody valentine, sonic youth, sebadoh, the pixies, dinosaur jr, swervedriver, curve, einsturzende neubauten, foetus, faith no more, primus, suicidal tendencies, urban dance squad, etc....
En dan heb ik het alleen nog maar over de popsceneDe gothic scene heeft met fields of nephilim, sisters of mercy, killing joke, siouxie en dead can dance ook het "licht" betreden..
De hiphop scene kende vele namen die nu nog klassiek zijn en onverbeterd in het genre... (epmd, nwa, ice t, schooly D, beastie boys, erik b, etc)
Daarover verschil ik ab-so-luut met je van mening. True, de genres ontstonden grotendeels in de jaren '80, maar de metal was vooral hard, muzikaal imho bepaald nog niet volwassen, met Queensryche als positieve uitzondering. Pas onder invloed van de grunge zijn de metal-jongens van frettenracers ook echt muzikanten geworden. Maar wederom: een kwestie van smaak, zie ook de discussie rond Metallica in dit topic.quote:Dan heb ik het nog niet over de metalscene gehad die zijn absolute ontknoping had in de 80s met het ontstaan van alle huidige genres en de wisseling van de wacht van britsh heavy metal met posemetal naar trash/speedmetal uiteindelijk
quote:Daar steken de 70s echt heel erg schraal bij af hoor, dat had nog geen fractie van dat aantal namen in de underground, laat staan zoveel genres
Hun live-geluid was in die tijd net zo beroerd btw.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:09 schreef Litpho het volgende:
[..]
Toen we eenmaal konden horen hoe ze écht klonken, ja. Kill 'em all muntte nou niet echt uit in opnamekwaliteit.
modern talking, rick ashley, milli vanilliquote:Op maandag 27 juni 2005 10:59 schreef Isabeau het volgende:
Jahhh!!! Symphorock, met van die behaarde bozo's in glittermantels die oeverloos op zo'n los gesoldeerd toetsenbordje jammerklanken staan te maken. Space man!quote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:36 schreef Parabola het volgende:
[..]
Dat het ook door de mainstream werd gewaardeerd maakt het dus nog geen mindere muziek. Overigens was er nogal wat symfo-rock in de 70s die helemaal niet zo goed lag bij de mainstream (Rush, Genesis en nog een hele lading langvergeten bands). Ook de punk werd door de massa niet echt lekker opgepakt.
Laten we dan maar even voorbij gaan aan het feit dat er nog hele volksstammen naar simple minds, the cure, joy division, depeche mode, dead can dance en veel andere genoemde bands luisteren.quote:Hier staat heel veel muziek bij die ik in die jaren ook luisterde én waardeerde. Vanuit nostalgische overwegingen zet ik sommige van die dingen nog wel eens op. Vanuit muzikale overwegingen nauwelijks, met de Pixies als positieve uitzondering. FNM luister ik ook nog regelmatig, maar dan toch vooral hun werk uit de negentiger jaren. Hierboven niet genoemde positieve uitzonderingen zijn Living Colour, Red Hot Chili Peppers, GNR en Mano Negra, maar al met al was het niet al te gek veel.
Dat zeg ik. Ik vind hierover bijvoorbeeld precies het tegenovergestelde van wat jij vindtquote:Dat er veel bands en stromingen waren is waar, maar de kwaliteit is, vergeleken met de 70s en de 90s een stuk minder. Hoewel smaak daar zeker een rol in speelt natuurlijk
Meeste metallica fans gaan toch het hardst op hun platen uit de 80s hoor, zoals ride the lightning en master of puppets.quote:Daarover verschil ik ab-so-luut met je van mening. True, de genres ontstonden grotendeels in de jaren '80, maar de metal was vooral hard, muzikaal imho bepaald nog niet volwassen, met Queensryche als positieve uitzondering. Pas onder invloed van de grunge zijn de metal-jongens van frettenracers ook echt muzikanten geworden. Maar wederom: een kwestie van smaak, zie ook de discussie rond Metallica in dit topic.
Punk was dan ook zo'n beetje het enige fatsoenlijke aan de (late) jaren 70, verder werd er voornamelijk kutmuziek gemaaktquote:Het aantal genres lijkt me net zo min maatgevend voor kwaliteit als het aantal namen in de underground. Kwalitatief hadden de seventies hele goede hardrock en symfo-rock (grotendeels ook underground, maar kennelijk zo underground dat ze aan jouw waarneming waren onttrokken), en qua beleving (deels ook kwalitatief sterk) de punk/punkrock. Wie heeft er 36 genres nodig, er was toch punk?
![]()
Mijn ouders hebben mij goed opgevoed, ik ken bijna alle bandnamenquote:Op maandag 27 juni 2005 14:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zeker nog nooit gehoord van "zootje bandnamen"
Alhoewel het algemeen als beste beschouwde album van Suicidal Tendencies dan weer wel uit de jaren '90 komt (netquote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:51 schreef kamagurka het volgende:
Verder ben ik het hier ook niet met je eens, op metalgebied bestonden veel verschillende bands in die tijd en die hebben allerlei dingen gedaan varierend in extremiteit. Ozzy heeft zijn beste werk gemaakt in de 80s (persoonlijk beter dan de muziek die hij met sabbath maakte vind ik), dat was nou niet echt hard. Bands als voivod of suicidal tendencies deden ook wel wat anders dan hersenloos gebeuk... maar misschien heb je daar nog nooit van gehoord.
Neequote:Op maandag 27 juni 2005 14:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zeker nog nooit gehoord van Blondie, Billy Joel, Air Supply, Styx, Commodores, Eagles, Jermaine Jackson, Foreigner, Survivor, Vangelis, Chicago, Toto, Men at work, Fleetwood mack, Irene Cara, Eurythmics, Culture club, Duran Duran, David Bowie, Lionel Richie, Yes, Cyndi Lauper, Nena, Wham!, A-Ha, Simple Minds, Whitney Houston, Simply Red, Billy Ocean, Heart, Pet Shop Boys, Bananarama, Janet Jackson, Robert Palmer, Bangles, Whitesnake, Kim Wilde, Rick Astley, Terence Trent D'Arby, INXS, Johnny Hates JAzz, Def Leppard, Milli Vanilli, Roxette, Paula Abdul, Cher, Sinead O'Connor, en The new kids on the block
Maar gelukkig hou je wel van Henk Wijngaardquote:Op dinsdag 28 juni 2005 16:56 schreef Pingwingei het volgende:
[..]
Nee(Heb die die ik wel ken eruit gehaald.)
Ja, dat zijn nummers met een verhaal (Net als Gerard de Vries). Normaal gaat bij mij ook om de tekst, dat is ook jaren 80, 90 en zelfs 2000quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:00 schreef Frollo het volgende:
[..]
Maar gelukkig hou je wel van Henk Wijngaard
Jij hebt serieus nog nooit van David Bowie gehoord?!quote:Op dinsdag 28 juni 2005 16:56 schreef Pingwingei het volgende:
[..]
Nee(Heb die die ik wel ken eruit gehaald.)
uuh... nee?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:30 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Jij hebt serieus nog nooit van David Bowie gehoord?!![]()
Ik luister alleen maar naar de muziek van mijn ouders eigenlijk.. die pauper muziek nu..quote:Op maandag 27 juni 2005 10:59 schreef Isabeau het volgende:
Nou dat moet je zelf maar uitzoeken, ik vind het alleen erg vreemd als je nog nooit van de beste man gehoord hebt, is net zoiets als zeggen dat je nog nooit van Madonna of The Beatles hebt gehoord.quote:
Mijn muzieksmaak is onderhand vanaf m'n 11e ongeveer hetzelfde. Daarvoor luisterde ik nooit echt muziek enzo. Zo af en toe krijg ik de laatste maanden te horen: "Luister dat en dat nummer uit de top40, echt tof!" Dan download je dat en dan is het echt zware bagger, blijkt dat dat de "muziek van nu" is... Geef mij m'n muziek op de pc en cd-tjes maarquote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:37 schreef jojarno het volgende:
ben 15, k vind veel muziek eind jaren 80 en begin 90 heel lekker, maar de meeste echte jaren 80 muziek vind ik niet echt goed...
k luister nu vooral coldplay, audioslave, u2, red hot chily peppers en muse
denk eigenlijk dat t net aan je smaak ligt, en zowiezo blijft muziek toch altijd vernieuwen
ja hier het zelfde, ik hoor maar zelden een leuk nummer uit de top40quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:46 schreef Pingwingei het volgende:
[..]
Mijn muzieksmaak is onderhand vanaf m'n 11e ongeveer hetzelfde. Daarvoor luisterde ik nooit echt muziek enzo. Zo af en toe krijg ik de laatste maanden te horen: "Luister dat en dat nummer uit de top40, echt tof!" Dan download je dat en dan is het echt zware bagger, blijkt dat dat de "muziek van nu" is... Geef mij m'n muziek op de pc en cd-tjes maar
Dat onze smaken verschillen is wmb betreft prima, dat jij niet van symfo houdt: geen punt. Maar laat iedereen gewoon ff lekker in zn waarde .quote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:51 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Jahhh!!! Symphorock, met van die behaarde bozo's in glittermantels die oeverloos op zo'n los gesoldeerd toetsenbordje jammerklanken staan te maken. Space man!
Daar ga ik dus helemaal niet aan voorbij. Sterker nog, ik schreef al dat ik zelf nog regelmatig naar dat soort muziek luister. En met plezier (bij de lijstjes mis ik trouwens nog The New Model Army en The Waterboys), ik zet dat echt niet met tegenzin op. Maar ik doe dat uit nostalgie. Muziek uit de jaren 80, de uitzonderingen daargelaten, zit over de hele linie nogal simpel in elkaar en mist de bezieling die ik in muziek uit andere jaren wel hoor.quote:Laten we dan maar even voorbij gaan aan het feit dat er nog hele volksstammen naar simple minds, the cure, joy division, depeche mode, dead can dance en veel andere genoemde bands luisteren.
Het is nogal evident, (de perceptie van) kwaliteit is onlosmakelijk met smaak verbonden, de echte rotzooi uitgezonderd, maar die is in deze discussie nog niet voorbijgekomen. Overigens zit je er met funk behoorlijk naast, kennelijk laat je je misleiden door de paar crossover bands die ik noemde. Maar goed, dat is hier niet zo van belang.quote:Je geeft vooral je eigen smaak weer (die meer in de funk zit), je zegt níéts over kwaliteit meneer
Een nogal boude uitspraak. Kennelijk ga je met een bepaald type Metallica-fans om, of definieer je sommige fans als 'geen echte fans'. Ik zou namelijk zweren dat The Black Album toch echt de best verkochte én meest gewaarde Metallica-plaat is.quote:[..]
Dat zeg ik. Ik vind hierover bijvoorbeeld precies het tegenovergestelde van wat jij vindt
[..]
Meeste metallica fans gaan toch het hardst op hun platen uit de 80s hoor, zoals ride the lightning en master of puppets.
Je maakt dezelfde denkfout die je eerder maakte: kwantiteit en kwaliteit door elkaar halen. Ik snap je waardering voor het ontstaan van nieuwe stromingen in de jaren 80 en ik deel die ook wel (hoewel het subtiele onderscheid tussen Death metal en Trash metal wat gekunsteld op me overkomt), maar de meeste die nieuwe stromingen moesten inhoudelijk nog flink groeien en hebben dat in de jaren 90 ook gedaan.quote:Verder ben ik het hier ook niet met je eens, op metalgebied bestonden veel verschillende bands in die tijd en die hebben allerlei dingen gedaan varierend in extremiteit.
Ozzy was niet hard nee. Maar persoonlijk vind ik het solo-werk van Ozzy het bij lange na niet halen bij zijn Sabbath-werk. Kwestie van smaak natuurlijk, zoals alles in deze discussie.quote:Ozzy heeft zijn beste werk gemaakt in de 80s (persoonlijk beter dan de muziek die hij met sabbath maakte vind ik), dat was nou niet echt hard.
Het superieure ondertoontje dat daar uitspreekt, brrrrquote:Bands als voivod of suicidal tendencies deden ook wel wat anders dan hersenloos gebeuk... maar misschien heb je daar nog nooit van gehoord.
Kennelijk hou je ook niet van grunge. Ook prima hoor, maar laat ook die stroming in zn waarde.quote:De grond is in ieder geval gelegd in de 80s, in de 90s is daar weinig nieuws bijgekomen, behalve die stroom gasten in houthakkershemden uit seattle.
Je zou andersom ook kunnen zeggen dat de dwaling van het loslaten van die songstructuren hersteld werdquote:En die deden niets anders dan het geluid van metal mengen met de songstructuren van nummers uit de 60s/70s
Tja, ook weer een kwestie van smaak. Niet verwonderlijk gezien je afkeer van symfo en je voorkeur van Ozzy solo boven de traditionele hardrock van Black Sabbath.quote:Punk was dan ook zo'n beetje het enige fatsoenlijke aan de (late) jaren 70, verder werd er voornamelijk kutmuziek gemaakt![]()
Je komt zelf met het argument gedatteerd aan over de 80s in dit topic, ik vind de muziek en het uiterlijk van die symforockers dus pas écht prehistorisch. Loop jij er nog steeds zo bij dan(ofwel, wie beledig ik nu eigenlijk)quote:Op woensdag 29 juni 2005 09:36 schreef Parabola het volgende:
[..]
Dat onze smaken verschillen is wmb betreft prima, dat jij niet van symfo houdt: geen punt. Maar laat iedereen gewoon ff lekker in zn waarde .
Ik vind de jaren 80 nu juist zo'n heerlijk decennium vanwege zijn cynisme (de wave/punk) gekoppeld aan een zekere luchtigheid en het gebrek aan vals sentiment wat de jaren 70 zo ondraaglijk maaktenquote:Daar ga ik dus helemaal niet aan voorbij. Sterker nog, ik schreef al dat ik zelf nog regelmatig naar dat soort muziek luister. En met plezier (bij de lijstjes mis ik trouwens nog The New Model Army en The Waterboys), ik zet dat echt niet met tegenzin op. Maar ik doe dat uit nostalgie. Muziek uit de jaren 80, de uitzonderingen daargelaten, zit over de hele linie nogal simpel in elkaar en mist de bezieling die ik in muziek uit andere jaren wel hoor.
Ik ga uberhaupt niet met metallicafans om. Ik was er vroeger zelf een, voordat ze met make-up en parfum begonnen strooien en probeerden mee te gaan in de schaamteloze commercie van de 90s.quote:Een nogal boude uitspraak. Kennelijk ga je met een bepaald type Metallica-fans om, of definieer je sommige fans als 'geen echte fans'. Ik zou namelijk zweren dat The Black Album toch echt de best verkochte én meest gewaarde Metallica-plaat is.
Toch zijn het vaak de namen uit de jaren 80 die op grote festivals weer voorbijkomen en daar ook oha. hun oeuvre uit de jaren 80 uit de kast moeten halen om het publiek uit hun dak te krijgen (ja, ik ga nog wel ns naar een concertje of festivalletje hier en daar). Bands als Iron Maiden (een v/d grootste metalbands) hebben hun volwaardigste en meest volwassen werk in de 80s gemaakt bovendien. Verder zijn een aantal bands dus ook flink de mist in gegaan met dat "inhoudelijk groeien" zoals jij het noemt, wat ik met het voorbeeld van metallica dus al heb aangegeven.quote:Je maakt dezelfde denkfout die je eerder maakte: kwantiteit en kwaliteit door elkaar halen. Ik snap je waardering voor het ontstaan van nieuwe stromingen in de jaren 80 en ik deel die ook wel (hoewel het subtiele onderscheid tussen Death metal en Trash metal wat gekunsteld op me overkomt), maar de meeste die nieuwe stromingen moesten inhoudelijk nog flink groeien en hebben dat in de jaren 90 ook gedaan.
Het was meer een reactie op jouw "aan je waarneming onttrokken" opmerking over de underground van de 70s.. was niet zo gemeen bedoelt hoorquote:Het superieure ondertoontje dat daar uitspreekt, brrrr![]()
overigens vind ik Suicidal Tendencies best leuk, maar eerder punk dan metal
Mwah, ik kan het best pruimen hoor. Ben toendertijd ook naar concerten van soundgarden en pearl jam geweest in nederland. Ik vind alleen de muzikale waarde van grunge nogal overtrokken. Het was toen eigenlijk al duidelijk dat het oude wijn in nieuwe zakken betrofquote:Kennelijk hou je ook niet van grunge. Ook prima hoor, maar laat ook die stroming in zn waarde.
Je zei dit met een soort stelligheid van "het is zo". Dat vind ik dus van een walgend soort superioriteit getuigen (misschien heb je dit niet bedoelt, maar toch).quote:Op maandag 27 juni 2005 11:27 schreef Parabola het volgende:
Begrijp je het echt niet, of probeer je je er een beetje onderuit te draaienquote:Op woensdag 29 juni 2005 10:20 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Je komt zelf met het argument gedatteerd aan over de 80s in dit topic, ik vind de muziek en het uiterlijk van die symforockers dus pas écht prehistorisch. Loop jij er nog steeds zo bij dan(ofwel, wie beledig ik nu eigenlijk)![]()
![]()
Die jaquote:Op woensdag 29 juni 2005 13:47 schreef Frollo het volgende:
Welke Venice bedoel je? Die van 'One quiet day' en 'Family tree'?
Die zijn uit de 90's. Maar inderdaad wel heel goed
Ik heb een poging gedaan in ieder geval om aan te dragen waarom er van alles vóór de jaren 80 te zeggen valt, als de muziek je smaak niet is.. dan houdt het op inderdaadquote:Op woensdag 29 juni 2005 14:17 schreef Parabola het volgende:
[..]
Begrijp je het echt niet, of probeer je je er een beetje onderuit te draaien
Wat de rest betreft: we hebben duidelijk een verschillende smaak en aangezien we die geen van beiden met objectieve feiten kunnen onderbouwen, wou ik het hier maar bij laten.
Nee hoor.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 00:41 schreef super-muffin het volgende:
Metallica is ook nog een stukje jaren 80.
ook goede shit
Dat je toen nog geboren moest worden zou daar iets mee te maken kunnen hebben...quote:Op maandag 27 juni 2005 13:37 schreef Imberr het volgende:
Je schijnt niet te willen begrijpen dat het mijn smaak wel degelijk is, maar dat ik je argumenten niet overtuigend vind. Je hamert maar steeds op vernieuwing en aantallen stromingen en ik geef je maar steeds gelijk dat dat aspect in de jaren '80 dik in orde was, maar dat dat helaas niet de beste muziek oplevert in termen van beleving en spanning. Om nog 1 voorbeeld te noemen: Depeche Mode zorgde voor een prachtig mooie vernieuwing in de popmuziek en hadden een perfect uitgewerkte act, die prachtig paste bij de kilte van de jaren tachtig. Heel mooi allemaal, maar het leidde tot enorm saaie concerten. Doe mij dan maar een niet zo vernieuwende band die zijn afgezaagde melodielijnen met veel plezier (of vals sentiment, als het maar geloofwaardig is) van het podium staat te spetteren.quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:20 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik heb een poging gedaan in ieder geval om aan te dragen waarom er van alles vóór de jaren 80 te zeggen valt, als de muziek je smaak niet is.. dan houdt het op inderdaad![]()
Je lijkt het echt niet te snappen he? Misschien moet ik je nog even helpen herinneren:quote:Ik snap niet zo goed wie of wat ik in zijn waarde moet laten met mijn opmerking, als jij een opmerking maakt over de belachelijke haardracht van sommige jaren80 bands (wat ik volmondig met je eens ben in dat geval) ga ik me dat toch ook niet persoonlijk aantrekkenAls de muziek maar goed is
Het gaat natuurlijk niet om de haardracht, het gaat er om dat je een karikatuur schetst, en daarmee een hele stroming en de aanhagers daarvan achteloos in de hoek schuift als belachelijk. Je hoeft het niet mooi te vinden, maar waarom zo kinderachtig? Overigens trek ik het me niet persoonlijk aan hoor, ik vind het alleen een heel vervelende manier van discussiëren.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:51 schreef kamagurka het volgende:
Jahhh!!! Symphorock, met van die behaarde bozo's in glittermantels die oeverloos op zo'n los gesoldeerd toetsenbordje jammerklanken staan te maken. Space man!
Hoe een band live is is weer een heel ander verhaal. Ik heb niet al die mastodonten uit de jaren 70 (gelukkig niet) gezien om te kunnen beoordelen of die live in orde waren. Maar ik heb in mijn leven al erg veel concerten gezien en één van de meest intense en bij je nekharen meeslepende daarvan was toch wel van the cure, een epigoon van de jaren 80 btw. Van a tot z een intense muur van wanhoop, agressie en waanzin! Ik zie niet zo snel een stelletje ouwe rockers met hun platgetreden bluesrifjes dit concert benaderen hoorquote:Op donderdag 30 juni 2005 11:55 schreef Parabola het volgende:
[..]
Je schijnt niet te willen begrijpen dat het mijn smaak wel degelijk is, maar dat ik je argumenten niet overtuigend vind. Je hamert maar steeds op vernieuwing en aantallen stromingen en ik geef je maar steeds gelijk dat dat aspect in de jaren '80 dik in orde was, maar dat dat helaas niet de beste muziek oplevert in termen van beleving en spanning. Om nog 1 voorbeeld te noemen: Depeche Mode zorgde voor een prachtig mooie vernieuwing in de popmuziek en hadden een perfect uitgewerkte act, die prachtig paste bij de kilte van de jaren tachtig. Heel mooi allemaal, maar het leidde tot enorm saaie concerten. Doe mij dan maar een niet zo vernieuwende band die zijn afgezaagde melodielijnen met veel plezier (of vals sentiment, als het maar geloofwaardig is) van het podium staat te spetteren.
Ach, op dit forum worden zoveel stereotypes belachelijk gemaakt in de muziekwereld. Zolang je het niet direct persoonlijk tegen iemand gebruikt zie ik niet in waarom je daar niet over kunt gniffelen.quote:Het gaat natuurlijk niet om de haardracht, het gaat er om dat je een karikatuur schetst, en daarmee een hele stroming en de aanhagers daarvan achteloos in de hoek schuift als belachelijk. Je hoeft het niet mooi te vinden, maar waarom zo kinderachtig? Overigens trek ik het me niet persoonlijk aan hoor, ik vind het alleen een heel vervelende manier van discussiëren.
Misschien kun je proberen iets minder te projecteren...quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:34 schreef kamagurka het volgende:
, je probeert er maar een gat in te schieten en dat lukt je eenvoudigweg niet...
Je gniffelt maar wat je wilt gniffelen, ik zie er gewoon het nut niet van in om in een discussie een bepaalde stroming als belachelijk weg te zetten. En ik kan het argument 'ach, dat gebeurt zo vaak' met de beste wil van de wereld niet overtuigend vinden.quote:Ach, op dit forum worden zoveel stereotypes belachelijk gemaakt in de muziekwereld. Zolang je het niet direct persoonlijk tegen iemand gebruikt zie ik niet in waarom je daar niet over kunt gniffelen.
Ik vind dat je overdrijft..
Als jij probeert iets minder bitter te klinken over iemand die gewoon zijn eigen mening nahoud over wat jij allemaal beweert of niet, zou ik dat wel kunnen ja...quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:08 schreef Parabola het volgende:
[..]
Misschien kun je proberen iets minder te projecteren...![]()
Overigens kan ik me ook een concert van The Cure herinneren waar ik bijzonder van genoten heb idd. Maar goed, in tegenstelling tot wat jij schijnt te denken, ben ik er dan ook niet op uit om de jaren '80 zwart te maken.
Kwestie van smaak zullen we maar denken he?quote:Je gniffelt maar wat je wilt gniffelen, ik zie er gewoon het nut niet van in om in een discussie een bepaalde stroming als belachelijk weg te zetten. En ik kan het argument 'ach, dat gebeurt zo vaak' met de beste wil van de wereld niet overtuigend vinden.
Zeggen dat je zelf smaak hebt is uiterst triest. Pauperjoch.quote:Op woensdag 9 november 2005 21:31 schreef TC_Artemis het volgende:
Ik ben 14 en luister veel klassieke / neo klassieke muziek, ook wel oudere rock uit de 60's en 70's.![]()
Ik heb tenminste smaak, en wat anderen daar van vinden boeit mij niet zo heel veel, aangezien ik het toffe muziek vind.
Hoe fucking bejaard ben jij dan wel niet dat je met woorden als 'hip' aan komt, GADVERDAMME, overigens kan dat het niet zijn als het alternatief is, tis het een of ander.quote:Op maandag 27 juni 2005 11:39 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Er is inderdaad wel zo'n 'typische' jaren 80-sound met veel galm op de drums, DX7 synths en zo. Ben er zelf meestal ook niet zo'n fan van, al is er toen ook wel een hoop goede muziek gemaakt.
In 'alternatieve' kringen zijn de 80s tegenwoordig weer helemaal hip,met al die new wave/ postpunk revival-bands.
Mee-loper en bejaarde-immitator, dankzij jou worden combos zoals 'vet cool' gebruikt.quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:05 schreef webfreak het volgende:
Ik ben uit 1987, en heb vrij veel jaren '80 muziek meegekregen in mijn jeugd.
Ik vind 't erg gave muziek; lekker over de top en bovendien roepen ze altijd nog super-herinneringen op
Op school was het natuurlijk 'not done' om de jaren80 hip te vinden, dus ik heb 't een tijdje verstoten. Gewoon, zonder er verder over na te denken.
Maargoed, naarmate de jaren voorbij kruipen komt je ware aard dan toch naar buiten
The Eighties ROCK!
Zijn eerste hit is "Best of both worlds". Persoonlijk vind ik het een ijzersterk nummer. Kijk maar of je het ergens kunt downloaden kopenquote:Op maandag 27 juni 2005 14:17 schreef Imberr het volgende:
[..]
uuh...wow :S ken ik, ken ik, ken ik...enz..enz.. wies robert palmer? de rest ken k wel denk ik
Hé! Zwerver!quote:Op donderdag 10 november 2005 05:53 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Hoe fucking bejaard ben jij dan wel niet dat je met woorden als 'hip' aan komt, GADVERDAMME, overigens kan dat het niet zijn als het alternatief is, tis het een of ander.
Ik heb mn eigen huis, dat wil ik jou nog wel eens zien hebben 14jarige mannetje, daarnaast, hou zelf je bek.quote:
Betaald door de bijstand omdat je te lui bent om te werken. Smerige punkrockzwervertje.quote:Op vrijdag 11 november 2005 06:33 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ik heb mn eigen huis, dat wil ik jou nog wel eens zien hebben 14jarige mannetje, daarnaast, hou zelf je bek.
Nope geen uitkering, maar probeer het nog eens.quote:Op vrijdag 11 november 2005 07:23 schreef TehRockstar het volgende:
[..]
Betaald door de bijstand omdat je te lui bent om te werken. Smerige punkrockzwervertje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |