Dat is waar, maar het verklaart de bloei van de alternatieve muziek in de jaren 70 niet (en die in de vroege jaren 90 ook niet btw). In de jaren 80 was er ook wel een underground scene, maar het niveau daarvan was veel minder (of niet mijn smaakquote:Op maandag 27 juni 2005 11:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik wijt dit ook aan het internet. Door het internet heb ik allemaal geweldige muziek ontdekt die ik waarschijnlijk anders nooit had gehoord; het wordt namelijk nou nooit op de radio gedraaid. Dus wat dat betreft is het internet een geweldig medium voor underground muziek
En in de jaren 80 had je nog geen internet en kende ik bijna alleen de top-40 muziek. Wist ik veel waar en hoe je aan echt goede muziek moest komen.
quote:
Shit happens dude..quote:Op maandag 27 juni 2005 11:38 schreef Parabola het volgende:
[..]
restantjes uit de seventies.
En zelfs (juist?) voor punk geldt dat de jaren 80 slaapverwekkend waren. Niet meer het rauwe uit de beginperiode en nog niet de muzikale kwaliteiten van de latere punkbands. Uitzonderingen waren bijna allemaal overblijvers uit de jaren '70.
Er is inderdaad wel zo'n 'typische' jaren 80-sound met veel galm op de drums, DX7 synths en zo. Ben er zelf meestal ook niet zo'n fan van, al is er toen ook wel een hoop goede muziek gemaakt.quote:Op maandag 27 juni 2005 11:34 schreef Prep2Fight het volgende:
Nja, de jaren 80.. Je hoort vaak dat de plaat uit de jaren '80 komt en dat is opzich niet verkeerd. Je hebt van die nummers waar je meteen hoort: Dat komt uit de 80's, maar mijn voorkeur gaat toch uit maar de 60's/70's
"watte?"quote:Op maandag 27 juni 2005 11:10 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]![]()
heerlijk eerlijk zijn kinderen altijd.
Vraag hem eens wat ie van de Rolling Stones vind.
golden earringquote:Op maandag 27 juni 2005 11:51 schreef zijle het volgende:
Ik vind de muziek van m'n pa best leuk, Stones Pink Floyd Golden Earring enz. Ohja ik ben 17
Mag ik dan vragen wat jou voorkeur is?quote:Op maandag 27 juni 2005 11:57 schreef Jett het volgende:
ik ben 16, en ik vind het rond uit KUT muziek.
urban.quote:Op maandag 27 juni 2005 12:03 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Mag ik dan vragen wat jou voorkeur is?
Kijk, die wordt goed opgevoedquote:Op maandag 27 juni 2005 12:09 schreef peaceman het volgende:
Het zoontje (3) van mijn vriendin vind REM te gek...![]()
Kijk dat gaat de goede kant opquote:Op maandag 27 juni 2005 12:17 schreef MidnightRambler het volgende:
Ik ben 13 en vind 80's muziek wel leuk, maar ik houd nog meer van heel oude blues/rock 'n roll muziek.
*proest* nee doe mij dan maar radar love of satisfactionquote:
Preciesquote:Op maandag 27 juni 2005 12:19 schreef nXn het volgende:
[..]
*proest* nee doe mij dan maar radar love of satisfaction
is dat een muzieksoortquote:
quote:Op maandag 27 juni 2005 11:09 schreef RonaldV het volgende:
Mijn zoon van 12 noemt U-2 "een stel bejaarden die ook modern willen doen". Beantwoordt dat je vraag een beetje?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |