abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 juni 2005 @ 09:36:51 #176
35279 Parabola
Sapere aude
pi_28328548
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:51 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Jahhh!!! Symphorock, met van die behaarde bozo's in glittermantels die oeverloos op zo'n los gesoldeerd toetsenbordje jammerklanken staan te maken. Space man!
Dat onze smaken verschillen is wmb betreft prima, dat jij niet van symfo houdt: geen punt. Maar laat iedereen gewoon ff lekker in zn waarde .
quote:
Laten we dan maar even voorbij gaan aan het feit dat er nog hele volksstammen naar simple minds, the cure, joy division, depeche mode, dead can dance en veel andere genoemde bands luisteren.
Daar ga ik dus helemaal niet aan voorbij. Sterker nog, ik schreef al dat ik zelf nog regelmatig naar dat soort muziek luister. En met plezier (bij de lijstjes mis ik trouwens nog The New Model Army en The Waterboys), ik zet dat echt niet met tegenzin op. Maar ik doe dat uit nostalgie. Muziek uit de jaren 80, de uitzonderingen daargelaten, zit over de hele linie nogal simpel in elkaar en mist de bezieling die ik in muziek uit andere jaren wel hoor.
quote:
Je geeft vooral je eigen smaak weer (die meer in de funk zit), je zegt níéts over kwaliteit meneer
Het is nogal evident, (de perceptie van) kwaliteit is onlosmakelijk met smaak verbonden, de echte rotzooi uitgezonderd, maar die is in deze discussie nog niet voorbijgekomen. Overigens zit je er met funk behoorlijk naast, kennelijk laat je je misleiden door de paar crossover bands die ik noemde. Maar goed, dat is hier niet zo van belang.
quote:
[..]

Dat zeg ik. Ik vind hierover bijvoorbeeld precies het tegenovergestelde van wat jij vindt
[..]

Meeste metallica fans gaan toch het hardst op hun platen uit de 80s hoor, zoals ride the lightning en master of puppets.
Een nogal boude uitspraak. Kennelijk ga je met een bepaald type Metallica-fans om, of definieer je sommige fans als 'geen echte fans'. Ik zou namelijk zweren dat The Black Album toch echt de best verkochte én meest gewaarde Metallica-plaat is.
quote:
Verder ben ik het hier ook niet met je eens, op metalgebied bestonden veel verschillende bands in die tijd en die hebben allerlei dingen gedaan varierend in extremiteit.
Je maakt dezelfde denkfout die je eerder maakte: kwantiteit en kwaliteit door elkaar halen. Ik snap je waardering voor het ontstaan van nieuwe stromingen in de jaren 80 en ik deel die ook wel (hoewel het subtiele onderscheid tussen Death metal en Trash metal wat gekunsteld op me overkomt), maar de meeste die nieuwe stromingen moesten inhoudelijk nog flink groeien en hebben dat in de jaren 90 ook gedaan.
quote:
Ozzy heeft zijn beste werk gemaakt in de 80s (persoonlijk beter dan de muziek die hij met sabbath maakte vind ik), dat was nou niet echt hard.
Ozzy was niet hard nee. Maar persoonlijk vind ik het solo-werk van Ozzy het bij lange na niet halen bij zijn Sabbath-werk. Kwestie van smaak natuurlijk, zoals alles in deze discussie.
quote:
Bands als voivod of suicidal tendencies deden ook wel wat anders dan hersenloos gebeuk... maar misschien heb je daar nog nooit van gehoord.
Het superieure ondertoontje dat daar uitspreekt, brrrr overigens vind ik Suicidal Tendencies best leuk, maar eerder punk dan metal
quote:
De grond is in ieder geval gelegd in de 80s, in de 90s is daar weinig nieuws bijgekomen, behalve die stroom gasten in houthakkershemden uit seattle.
Kennelijk hou je ook niet van grunge. Ook prima hoor, maar laat ook die stroming in zn waarde.
quote:
En die deden niets anders dan het geluid van metal mengen met de songstructuren van nummers uit de 60s/70s
Je zou andersom ook kunnen zeggen dat de dwaling van het loslaten van die songstructuren hersteld werd Maar zonder dollen, de beste muziekvernieuwingen waren vaak hele eenvoudige samenvoegingen van twee elementen. Daar is niets mis mee.
quote:
Punk was dan ook zo'n beetje het enige fatsoenlijke aan de (late) jaren 70, verder werd er voornamelijk kutmuziek gemaakt
Tja, ook weer een kwestie van smaak. Niet verwonderlijk gezien je afkeer van symfo en je voorkeur van Ozzy solo boven de traditionele hardrock van Black Sabbath.
Slaapt winter
en zomer
pi_28329663
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 09:36 schreef Parabola het volgende:

[..]

Dat onze smaken verschillen is wmb betreft prima, dat jij niet van symfo houdt: geen punt. Maar laat iedereen gewoon ff lekker in zn waarde .
Je komt zelf met het argument gedatteerd aan over de 80s in dit topic, ik vind de muziek en het uiterlijk van die symforockers dus pas écht prehistorisch. Loop jij er nog steeds zo bij dan(ofwel, wie beledig ik nu eigenlijk)
quote:
Daar ga ik dus helemaal niet aan voorbij. Sterker nog, ik schreef al dat ik zelf nog regelmatig naar dat soort muziek luister. En met plezier (bij de lijstjes mis ik trouwens nog The New Model Army en The Waterboys), ik zet dat echt niet met tegenzin op. Maar ik doe dat uit nostalgie. Muziek uit de jaren 80, de uitzonderingen daargelaten, zit over de hele linie nogal simpel in elkaar en mist de bezieling die ik in muziek uit andere jaren wel hoor.
Ik vind de jaren 80 nu juist zo'n heerlijk decennium vanwege zijn cynisme (de wave/punk) gekoppeld aan een zekere luchtigheid en het gebrek aan vals sentiment wat de jaren 70 zo ondraaglijk maakten
De jaren 90 zijn echt verschrikkelijk mager muzikaal hoor, daarin is eigenlijk alleen maar zielloos ge-rehashed van wat er in voorgaande jaren al bestond. En niet beter
quote:
Een nogal boude uitspraak. Kennelijk ga je met een bepaald type Metallica-fans om, of definieer je sommige fans als 'geen echte fans'. Ik zou namelijk zweren dat The Black Album toch echt de best verkochte én meest gewaarde Metallica-plaat is.
Ik ga uberhaupt niet met metallicafans om. Ik was er vroeger zelf een, voordat ze met make-up en parfum begonnen strooien en probeerden mee te gaan in de schaamteloze commercie van de 90s.
The black album is idd een mijlpaal en zeker geen slechte plaat. Maar de hardcore fans (waar een band al metallica het al 23 jaar lang van moet hebben) haakten na die plaat wel steeds meer af, vandaar dat er recent nog een poging werd gewaagd om hun hardere stijl in ere te herstellen.
Justice for all en master of puppets waren trouwens al behoorlijke volwassen platen, je doet de metal van de jaren 80 overduidelijk tekort...
quote:
Je maakt dezelfde denkfout die je eerder maakte: kwantiteit en kwaliteit door elkaar halen. Ik snap je waardering voor het ontstaan van nieuwe stromingen in de jaren 80 en ik deel die ook wel (hoewel het subtiele onderscheid tussen Death metal en Trash metal wat gekunsteld op me overkomt), maar de meeste die nieuwe stromingen moesten inhoudelijk nog flink groeien en hebben dat in de jaren 90 ook gedaan.
Toch zijn het vaak de namen uit de jaren 80 die op grote festivals weer voorbijkomen en daar ook oha. hun oeuvre uit de jaren 80 uit de kast moeten halen om het publiek uit hun dak te krijgen (ja, ik ga nog wel ns naar een concertje of festivalletje hier en daar). Bands als Iron Maiden (een v/d grootste metalbands) hebben hun volwaardigste en meest volwassen werk in de 80s gemaakt bovendien. Verder zijn een aantal bands dus ook flink de mist in gegaan met dat "inhoudelijk groeien" zoals jij het noemt, wat ik met het voorbeeld van metallica dus al heb aangegeven.
quote:
Het superieure ondertoontje dat daar uitspreekt, brrrr overigens vind ik Suicidal Tendencies best leuk, maar eerder punk dan metal
Het was meer een reactie op jouw "aan je waarneming onttrokken" opmerking over de underground van de 70s.. was niet zo gemeen bedoelt hoor
quote:
Kennelijk hou je ook niet van grunge. Ook prima hoor, maar laat ook die stroming in zn waarde.
Mwah, ik kan het best pruimen hoor. Ben toendertijd ook naar concerten van soundgarden en pearl jam geweest in nederland. Ik vind alleen de muzikale waarde van grunge nogal overtrokken. Het was toen eigenlijk al duidelijk dat het oude wijn in nieuwe zakken betrof

Nog even over de aanvankelijke opmerking die me in mijn verkeerde keelgat schoot:
quote:
Op maandag 27 juni 2005 11:27 schreef Parabola het volgende:
Agreed, de muziek uit grote massa vond en vind ik in geen enkele periode leuk. Verschil is dat er nu (en in de jaren 70 en in de jaren 90) buiten het massacircuit plenty goede muziek te vinden is. In de jaren 80 was dat veel minder, en wat er was, bestond grotendeels uit overblijfselen uit de jaren 70.
Je zei dit met een soort stelligheid van "het is zo". Dat vind ik dus van een walgend soort superioriteit getuigen (misschien heb je dit niet bedoelt, maar toch).
En je verkondigt nog steeds onzin, sterker, de jaren 70 wordt door de meeste serieuze popjournalisten altijd gehekeld als de muziekperiode waarin alleen maar zwakjes werd voortborduurd op de grootse muzikale overblijfselen uit de jaren 60 (wat ik veel meer waarheid vind). De jaren 80 (en eind 70) kenmerkten zich nu juist door een resoluut afzetten tegen de inmiddels decadente ingeslapen resten van het hippietijdperk door middel van totaal andere muzieksoorten en een hele andere boodschap.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_28330088
U2 is wel leuk, zitten wel een paar leuke oude liedjes tussen.
REM & beatles heb ik ook een tijdje geluisterd net zoals andere muziek van rond die tijd, tot ik metal ontdekte
En ik ben ook onwijs fan geweest van queen

Dus, ouderwets vind ik het niet
pi_28330213
Ik ben 17. Maar op mijn 14e en 15e pakte ik toch vaak wat cd's van mijn vader en ik weet wel zeker dat daar ook 80 jarige muziek bij zat (en ouder zelfs) .

Ook ben ik een beetje fan van Queen .
  woensdag 29 juni 2005 @ 10:51:30 #180
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_28330520
Ik ben 17 en het maakt me niet uit uit welk jaar bepaalde muziek komt, als het maar lekker klinkt. Ik luister voornamelijk naar U2, Interpol, Nina Simone, Franz Ferdinand, John Coltrane, John Mayer, The Beatles, Muse, The Rolling Stones, Spinvis, Miles Davis, dEUS, Stevie Ray Vaughan, Radiohead, Jimi Hendrix, Portishead, Norah Jones, Michael Jackson, RHCP, Nirvana, Jeff Buckley, R.E.M, Moby, The Kills en Lamb. Maar een grote hoeveelheid van de 80's bands die ik hier voorbij heb zien komen, heb ik ook en beluister ik graag. Ach. Ik kan veel hebben .
  woensdag 29 juni 2005 @ 10:52:10 #181
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_28330542
Ik heb trouwens een erg groot deel van mijn muzieksmaak te danken aan mijn ouders. Ik ben opgevoed met RHCP, Nirvana, Nina Simone, Michael Jackson, etc.
pi_28336217
Ik ben net 17, en ik ben fan van Queen, al hun cd's heb ik !
ook luister ik graag veel naar muziek van vroeger, veel cd's van the beatles.

top 1000 allertijden zit er ook vol mee
Do not take life too seriously. You will never get out of it alive.
pi_28336465
Ik ben op het moment ook helemaal fan van Venice geworden

Opgericht in 1977 en ze maken nog steeds nieuwe albums
  woensdag 29 juni 2005 @ 13:47:48 #184
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_28336795
Welke Venice bedoel je? Die van 'One quiet day' en 'Family tree'?

Die zijn uit de 90's. Maar inderdaad wel heel goed
  woensdag 29 juni 2005 @ 14:17:41 #185
35279 Parabola
Sapere aude
pi_28337967
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 10:20 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Je komt zelf met het argument gedatteerd aan over de 80s in dit topic, ik vind de muziek en het uiterlijk van die symforockers dus pas écht prehistorisch. Loop jij er nog steeds zo bij dan(ofwel, wie beledig ik nu eigenlijk)
Begrijp je het echt niet, of probeer je je er een beetje onderuit te draaien

Wat de rest betreft: we hebben duidelijk een verschillende smaak en aangezien we die geen van beiden met objectieve feiten kunnen onderbouwen, wou ik het hier maar bij laten.
Slaapt winter
en zomer
pi_28338642
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:47 schreef Frollo het volgende:
Welke Venice bedoel je? Die van 'One quiet day' en 'Family tree'?

Die zijn uit de 90's. Maar inderdaad wel heel goed
Die ja De meeste albums van hun zijn ook uit de 90's dacht ik
pi_28340317
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 14:17 schreef Parabola het volgende:

[..]

Begrijp je het echt niet, of probeer je je er een beetje onderuit te draaien

Wat de rest betreft: we hebben duidelijk een verschillende smaak en aangezien we die geen van beiden met objectieve feiten kunnen onderbouwen, wou ik het hier maar bij laten.
Ik heb een poging gedaan in ieder geval om aan te dragen waarom er van alles vóór de jaren 80 te zeggen valt, als de muziek je smaak niet is.. dan houdt het op inderdaad

Ik snap niet zo goed wie of wat ik in zijn waarde moet laten met mijn opmerking, als jij een opmerking maakt over de belachelijke haardracht van sommige jaren80 bands (wat ik volmondig met je eens ben in dat geval) ga ik me dat toch ook niet persoonlijk aantrekken Als de muziek maar goed is
  woensdag 29 juni 2005 @ 15:55:18 #188
24054 search64
Avec le grande
pi_28341641
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 00:41 schreef super-muffin het volgende:
Metallica is ook nog een stukje jaren 80.
ook goede shit
Nee hoor.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_28341976
Ik ben uit 1987, en heb vrij veel jaren '80 muziek meegekregen in mijn jeugd.
Ik vind 't erg gave muziek; lekker over de top en bovendien roepen ze altijd nog super-herinneringen op

Op school was het natuurlijk 'not done' om de jaren80 hip te vinden, dus ik heb 't een tijdje verstoten. Gewoon, zonder er verder over na te denken.
Maargoed, naarmate de jaren voorbij kruipen komt je ware aard dan toch naar buiten
The Eighties ROCK!
pi_28342873
Ik ben zelf 20 en vind oudere muziek echt geweldig.
De 60's en 70's, in die tijd hadden ze pas echte muziek
pi_28343131
uit het magisch jaar 1980 kom ik en ik heb pas de laatste jaren de muziek van de eerste tien jaar hier op aarde (kan het nog plechtiger?!) leren waarderen. En de waardering wordt alleen maar groter. De pure popmuziek van dit decennium mag dan misschien wel de meest verschrikkelijke zijn die ooit gemaakt is, de alternatievere muziek heeft zelden zo goed de 'sfeer' van die jaren weergeven. Mijn favoriete platen komen nog altijd uit de jaren negentig btw.
  donderdag 30 juni 2005 @ 01:12:39 #192
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_28350572
quote:
Op maandag 27 juni 2005 13:37 schreef Imberr het volgende:
k weet niej eens wat der voor musiek was in de jare 80 :S:P
Dat je toen nog geboren moest worden zou daar iets mee te maken kunnen hebben...
En 5 fouten in een zin... nouja laat ook maar
  donderdag 30 juni 2005 @ 01:14:20 #193
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_28350587
Ontopic: mijn jeugd was doordrenkt met U2, Dire Straits, Pink Floyd en the Simple Minds. Mijn ouders sleepten me soms zelfs mee naar concerten .
Ik mag er nog steeds graag naar luisteren op zijn tijd.
  donderdag 30 juni 2005 @ 11:55:25 #194
35279 Parabola
Sapere aude
pi_28353781
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 15:20 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ik heb een poging gedaan in ieder geval om aan te dragen waarom er van alles vóór de jaren 80 te zeggen valt, als de muziek je smaak niet is.. dan houdt het op inderdaad
Je schijnt niet te willen begrijpen dat het mijn smaak wel degelijk is, maar dat ik je argumenten niet overtuigend vind. Je hamert maar steeds op vernieuwing en aantallen stromingen en ik geef je maar steeds gelijk dat dat aspect in de jaren '80 dik in orde was, maar dat dat helaas niet de beste muziek oplevert in termen van beleving en spanning. Om nog 1 voorbeeld te noemen: Depeche Mode zorgde voor een prachtig mooie vernieuwing in de popmuziek en hadden een perfect uitgewerkte act, die prachtig paste bij de kilte van de jaren tachtig. Heel mooi allemaal, maar het leidde tot enorm saaie concerten. Doe mij dan maar een niet zo vernieuwende band die zijn afgezaagde melodielijnen met veel plezier (of vals sentiment, als het maar geloofwaardig is) van het podium staat te spetteren.
quote:
Ik snap niet zo goed wie of wat ik in zijn waarde moet laten met mijn opmerking, als jij een opmerking maakt over de belachelijke haardracht van sommige jaren80 bands (wat ik volmondig met je eens ben in dat geval) ga ik me dat toch ook niet persoonlijk aantrekken Als de muziek maar goed is
Je lijkt het echt niet te snappen he? Misschien moet ik je nog even helpen herinneren:
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:51 schreef kamagurka het volgende:

Jahhh!!! Symphorock, met van die behaarde bozo's in glittermantels die oeverloos op zo'n los gesoldeerd toetsenbordje jammerklanken staan te maken. Space man!
Het gaat natuurlijk niet om de haardracht, het gaat er om dat je een karikatuur schetst, en daarmee een hele stroming en de aanhagers daarvan achteloos in de hoek schuift als belachelijk. Je hoeft het niet mooi te vinden, maar waarom zo kinderachtig? Overigens trek ik het me niet persoonlijk aan hoor, ik vind het alleen een heel vervelende manier van discussiëren.
Slaapt winter
en zomer
pi_28357212
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 11:55 schreef Parabola het volgende:

[..]

Je schijnt niet te willen begrijpen dat het mijn smaak wel degelijk is, maar dat ik je argumenten niet overtuigend vind. Je hamert maar steeds op vernieuwing en aantallen stromingen en ik geef je maar steeds gelijk dat dat aspect in de jaren '80 dik in orde was, maar dat dat helaas niet de beste muziek oplevert in termen van beleving en spanning. Om nog 1 voorbeeld te noemen: Depeche Mode zorgde voor een prachtig mooie vernieuwing in de popmuziek en hadden een perfect uitgewerkte act, die prachtig paste bij de kilte van de jaren tachtig. Heel mooi allemaal, maar het leidde tot enorm saaie concerten. Doe mij dan maar een niet zo vernieuwende band die zijn afgezaagde melodielijnen met veel plezier (of vals sentiment, als het maar geloofwaardig is) van het podium staat te spetteren.
Hoe een band live is is weer een heel ander verhaal. Ik heb niet al die mastodonten uit de jaren 70 (gelukkig niet) gezien om te kunnen beoordelen of die live in orde waren. Maar ik heb in mijn leven al erg veel concerten gezien en één van de meest intense en bij je nekharen meeslepende daarvan was toch wel van the cure, een epigoon van de jaren 80 btw. Van a tot z een intense muur van wanhoop, agressie en waanzin! Ik zie niet zo snel een stelletje ouwe rockers met hun platgetreden bluesrifjes dit concert benaderen hoor Afgezien van dat ik niet zo van die oubollige rock houd dan nog..
Wat jij als plezier ervaart kan iemand anders toch wel als voorspelbaar en oubollig ervaren of niet? Dus het blijft een kwestie van smaak, je probeert er maar een gat in te schieten en dat lukt je eenvoudigweg niet...
quote:
Het gaat natuurlijk niet om de haardracht, het gaat er om dat je een karikatuur schetst, en daarmee een hele stroming en de aanhagers daarvan achteloos in de hoek schuift als belachelijk. Je hoeft het niet mooi te vinden, maar waarom zo kinderachtig? Overigens trek ik het me niet persoonlijk aan hoor, ik vind het alleen een heel vervelende manier van discussiëren.
Ach, op dit forum worden zoveel stereotypes belachelijk gemaakt in de muziekwereld. Zolang je het niet direct persoonlijk tegen iemand gebruikt zie ik niet in waarom je daar niet over kunt gniffelen.
Ik vind dat je overdrijft..
  donderdag 30 juni 2005 @ 16:08:39 #196
35279 Parabola
Sapere aude
pi_28359961
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:34 schreef kamagurka het volgende:

, je probeert er maar een gat in te schieten en dat lukt je eenvoudigweg niet...
Misschien kun je proberen iets minder te projecteren...

Overigens kan ik me ook een concert van The Cure herinneren waar ik bijzonder van genoten heb idd. Maar goed, in tegenstelling tot wat jij schijnt te denken, ben ik er dan ook niet op uit om de jaren '80 zwart te maken.
quote:
Ach, op dit forum worden zoveel stereotypes belachelijk gemaakt in de muziekwereld. Zolang je het niet direct persoonlijk tegen iemand gebruikt zie ik niet in waarom je daar niet over kunt gniffelen.
Ik vind dat je overdrijft..
Je gniffelt maar wat je wilt gniffelen, ik zie er gewoon het nut niet van in om in een discussie een bepaalde stroming als belachelijk weg te zetten. En ik kan het argument 'ach, dat gebeurt zo vaak' met de beste wil van de wereld niet overtuigend vinden.
Slaapt winter
en zomer
pi_28360477
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 16:08 schreef Parabola het volgende:

[..]

Misschien kun je proberen iets minder te projecteren...

Overigens kan ik me ook een concert van The Cure herinneren waar ik bijzonder van genoten heb idd. Maar goed, in tegenstelling tot wat jij schijnt te denken, ben ik er dan ook niet op uit om de jaren '80 zwart te maken.
Als jij probeert iets minder bitter te klinken over iemand die gewoon zijn eigen mening nahoud over wat jij allemaal beweert of niet, zou ik dat wel kunnen ja...
Je doet een aantal uitspraken iha. over bands van toen en andere stromingen die ik simpelweg niet met je deel, heel simpel. Let's call it quits.
quote:
Je gniffelt maar wat je wilt gniffelen, ik zie er gewoon het nut niet van in om in een discussie een bepaalde stroming als belachelijk weg te zetten. En ik kan het argument 'ach, dat gebeurt zo vaak' met de beste wil van de wereld niet overtuigend vinden.
Kwestie van smaak zullen we maar denken he? Ik vind iemand die symforock dusdanig serieus neemt dat hij de humor van die outfits en de bijbehorende pompeuze muziek niet inziet eerlijk gezegd nogal kleinzerig.
pi_29634000
Ouderwets?? Nehhhhhhh...
U2, Bon Jovi, Aerosmith noem maar op vind ik allemaal goed!!
Portfolio. |
Nikon D50 | Sigma 17-70mm Macro | Nikkor 70-300mm | SB-800
-je webicon gaf een malware-melding in Chrome, vandaar verwijderd-
pi_29636928
Ik ben 18 jaar en heb een behoorlijk brede muzieksmaak. Ik switch zo van Dvorak, Sun Ra, Danzig, Arch Enemy, Nick Cave, Coltrane, Waterdown, Pink Floyd en Uriah Heep. Hiermee wil ik voorop stellen dat jaartallen mij niks zeggen, ik houd van bands en niet van stromingen.

Als je dan toch naar de “jaartallen kijkt” valt mij op dat ik de jaren 80 een behoorlijk raar muziektijdperk vind. Veel van de jaren tachtig muziek zit bij mij aan de uitersten. Of ik vind het geweldig of ongelooflijk slecht. Bands als Joy Division, Wire, Sebodah, Echo & The Bunneyman, Sonic Youth, Killing Joke, The Smiths, XTC, The Cure, The Fall, The Pixies, de nog oude U2, RHCP, Jesus and Mary Chain, Nine Inch Nails, Gang Of Four, R.E.M. , My Bloody Valentine, Faith no more vind ik geweldig. Ook de (NWOTB)heavy-metal, Guns n Roses, Anthrax, Metallica, Slayer et tijd in de jaren 80 vind ik best om aan te horen, maar er is ook zo veel SpandauBallet-achtige bagger en van die foute discobende gemaakt die bij de wet verboden zou moeten worden. De jaren 80 zijn wel zeker een nuttig tijdperk geweest, want er zijn aardig wat vernieuwende stromingen uit voortgekomen. Van de jaren 90 kan ik bijvoorbeeld alleen maar echt de grunge bedenken, en de – burk- nu-metal.

De huidige revival van de new-wave bands is aardig, maar het stijgt vaak niet boven de middelmaat uit. Editors en Interpol zijn best goed, maar Joy Division is nog steeds de meester. De originaliteit is vandaag de dag erg vaak te zoeken. Ik kan weinig echt vernieuwende bands meer noemen en dat is triest.
pi_29637796
Ik ben 14 en vind de muziek uit de jaren 80 beter dan de muziek van nu.. ^^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')