18:30quote:Op zondag 26 juni 2005 14:13 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Wow sharkie, dat klinkt lekker! Wanneer word ik verwacht?
quote:Zelf eten we opgebakken aardappeltjes met spekjes, knoflook en lenteui. Zelfgemaakte appelmoes en entrecote.
Denk je dat je na het eten bij je ouders nog honger hebt danquote:Op zondag 26 juni 2005 14:47 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
18:30
[..]Wanneer word ik bij jullie verwacht?
jaquote:Op zondag 26 juni 2005 14:48 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Denk je dat je na het eten bij je ouders nog honger hebt dan![]()
Mmmmmmmmmmmmmmm..............klinkt goed.quote:Op zondag 26 juni 2005 19:23 schreef pos het volgende:
spare ribs, aardappelsalade, olijven en stokbrood
Man, gisteren was ik een vadzig varken. Nokkie volquote:Op zondag 26 juni 2005 13:19 schreef Shark.Bait het volgende:
Ik ga rijstafelen bij mijn ouders.
Mijn ma heeft de volgende gerechten gekookt :
Ajam besengek
sambal goreng boontjes
sajor lodeh
babi ketjap
fricadel (gehaktballetjes)
rendang
sateh ajam + pindasaus
ajam boeboeroedjak
pisang goreng
kentang goreng
pepesan
gebakken tahoe
ketimoen (komkommer)
ikan roedjak
en 3 soorten kroepoek
oja, en vruchtjes met ijs na.
ik voorzie dat ik de rest van de week indisch eet, want ik krijg ws weer (zoals altijd) restjes mee naar huis
Schizofrenequote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:35 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Friet! Met een kroket!
[Hahaaa, hoe weet jij dat nu weer dat ik dat ga eten?En hou eens op met onder mn account te posten
]
Herstel, het worden aardappeltjes uit de oven met een tartaartje en nog wel de slaquote:Op dinsdag 28 juni 2005 09:15 schreef nectarientje het volgende:
Gisteren spinazietaart en vanavond waarschijnlijk een snelle pizza met sla
Ik gebruik het wel eens in de salade met olijven, pijnboompitten ect ect...quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:20 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Ben d'r nog niet helemaal overuit.
Keb in ieder geval een pepersteak![]()
M'n idee was om er rijst bij te doen met wat groenten. Nu zag ik in de winkel een potje artisjokken in olie en dat leek me wel lekker. Weet alleen niet wat ik ermee moet doeniemand een idee?
Gaan we dat ook eens proberenquote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:23 schreef pos het volgende:
[..]
Ik gebruik het wel eens in de salade met olijven, pijnboompitten ect ect...
Euhm, niet dus...quote:Op dinsdag 28 juni 2005 15:59 schreef Oblivion het volgende:
Iets met gevulde pasta! En tomatensaus...![]()
Ja zoiets...!![]()
Foei.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:31 schreef Oblivion het volgende:
Euhm, niet dus...![]()
Chinees gehaald...
Ben een lui wijf!![]()
Aaaaaaaaaah lekker...quote:
Ik word zo moe van jou.quote:
SpongeBob pasta...quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:51 schreef Tokay het volgende:
Macaroni, stokbrood met kruidenboter.
Is dus BBQ geworden...quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:33 schreef Oblivion het volgende:
Kipfiletje, gebakken aardappel, wortels en doperwten...![]()
Met spekkies erdoor heen...![]()
Zelfde hier, als het ophoud met regenen ga ik effe naar de superdtquote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:20 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Ben d'r nog niet helemaal overuit.
Let op de uiterste houdbaarheidsdatumquote:Op donderdag 30 juni 2005 16:28 schreef dutch-mamma het volgende:
Macaroni met blokjes lunchworst, ui, knof, prei, verse tomaten en geraspte kaas. Qua kruidjes moet ik even de voorraad checken...
[afbeelding]
quote:Op donderdag 30 juni 2005 18:29 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Let op de uiterste houdbaarheidsdatum![]()
OW shitquote:Op donderdag 30 juni 2005 19:37 schreef Martijn_77 het volgende:
Mac Donalds
Hadden net een kat in laten slapen en had dus geen zin om te koken
quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:50 schreef Fuente het volgende:
Martijn, sterkte!
Dank je allebij. Het was gewoon het beste voor het beestjequote:Op donderdag 30 juni 2005 22:40 schreef dutch-mamma het volgende:
OW shit
Dat is ellendig... ik weet het helaas maar al te goed...
Dat is klote Martijnquote:Op donderdag 30 juni 2005 19:37 schreef Martijn_77 het volgende:
Mac Donalds
Hadden net een kat in laten slapen en had dus geen zin om te koken
Ik ga straks macaroni makenquote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:07 schreef Koningin het volgende:
Vanavond de overgebleven macaroni van gister, lekker makkelijk!
Ik heb al een paar keer op het punt gestaan om deze te maken, lwam er toch steeds niet van maar ik ben erg benieuwd offie je smaaktquote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:31 schreef Riann het volgende:
Indonesische gehakttaart
[afbeelding]
Ik ben benieuwd of het zal smaken![]()
Weet je het zeker?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:20 schreef BBQ-kip het volgende:
Oh wij eten vanavond na 3 keer uitstellen eindelijk de moussaka
of bbqquote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:16 schreef MissyMirjaM het volgende:
strikjes pasta met een saus met ananas en gember, met stukjes ananas en kipe rdoor, en misschien mik ik er ookwel wat cherry tomaatjes door
Thaisquote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:22 schreef clauwheee het volgende:
Ik heb nog geen idee wat we vanavond gaan eten...
Oeeeee, je bent me aan het verleiden!quote:
Het is trouwens een frietje stoofvlees geworden met Jopiesaus en een fricandel specquote:Op vrijdag 1 juli 2005 17:04 schreef edje34 het volgende:
Broodje warm vlees
en was het lekker??quote:
Zijn griekse wraps geworden... Met een salade en knoflookdip... (ja pak van Knorr)quote:
Uitgeprintquote:Op zaterdag 2 juli 2005 17:35 schreef edje34 het volgende:
Knoflook-korianderrijst
met kip
Benodigdheden
· 100 g shii-take paddestoelen
· 300 g kipfiletblokjes
· 800 g (oosters) roerbakgroentepakket
· Conimex Woksaus Knoflook Koriander
· Conimex Ketjap Asin
· 300 g witte rijst
· Conimex Wok Olie
· 4 teentjes knoflook
Bereiding
Breng in een ruime pan een flinke laag water (met wat zout of ketjap asin) aan de kook. Voeg de rijst toe en kook deze in ca. 10 minuten gaar. Afgieten en terug in de pan met het deksel erop nog 3 minuten laten staan.
Pel ondertussen de teentjes knoflook en snijd ze in dunne plakjes.
Maak de shii-takes zo nodig schoon (meestal is dat niet nodig) en snijd ze in vieren of plakjes.
Zet een grote wok op het vuur en laat de wok goed heet worden. Voeg een scheut olie toe en wok de plakjes knoflook snel lichtbruin. Schep ze uit de wok en laat ze op keukenpapier uitlekken.
Wok in de "knoflook"olie de kipblokjes en de roerbakgroenten 8 minuten. Wok dan de shii-take 2 minuten mee. Schep de hete rijst en de woksaus naar smaak (ca. 8 eetlepels) erdoor en wok het geheel nog heel even.
Schep de plakjes knoflook erdoor.
Verdeel de knoflook-korianderrijst met kip over 4 kommen of borden.
Eet smakelijk
quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:07 schreef --Christiaan-- het volgende:
Wederom barbeknoei
quote:Op zondag 3 juli 2005 13:39 schreef DuchessX het volgende:
Wraps met daarin in ieder geval ui, paprika, sla, verse knoflook, mango-chutney en..?
Geen idee...quote:Op zondag 3 juli 2005 18:48 schreef danni het volgende:
Hoe de fok maak je een clickable image met ImageShack ?????
dank jequote:Op zondag 3 juli 2005 18:59 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Geen idee...![]()
Gebruik altijd photobucket!![]()
[afbeelding]
quote:Op zondag 3 juli 2005 20:59 schreef kissa het volgende:
Gebakken aardappelen met een bal gehakt en appelmoes. En aardbeien met ijs toe![]()
Hooe smaakte dat?? Klinkt heel erg lekker!!quote:Op maandag 4 juli 2005 18:09 schreef jessie het volgende:
In de oven staat nu ; courgette, met rode en gele paprika,gekruide aardappelschijfjes, uien, kabeljauwfile tomaat en een dressing van olijfolie met knoflook.
Het ruikt in ieder geval erg lekker.
Dat word bestellen dan maarquote:Op dinsdag 5 juli 2005 08:30 schreef Fuente het volgende:
Gisteren was het chicken 2night met kippevleugels, vandaag nog geen idee, want ik moet vanavond werken
quote:
laat wat lekkers halenquote:Op dinsdag 5 juli 2005 14:50 schreef pyl het volgende:
[..]
![]()
Ik moet vergaderen tijdens het eten, of eten tijdens het vergaderen.......![]()
Zou knap lullig zijn........de vergadering is in een restaurant..........quote:
quote:Op dinsdag 5 juli 2005 14:55 schreef pyl het volgende:
[..]
Zou knap lullig zijn........de vergadering is in een restaurant..........![]()
quote:
Ik weet niet beterquote:Op dinsdag 5 juli 2005 18:44 schreef BBQ-kip het volgende:
Restje kofta, paardenbiefstukje en Italiaans stokbrood (goddelijke lekker!)
Jammie!
SHE: low carb eten is toch prima te doen? Kun je heerlijke dingen mee maken
Ik haat Atkinsquote:Op dinsdag 5 juli 2005 19:25 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik heb een half jaar Atkins gedaan, beviel echt goed, maar ben en blijf toch zwak wat betreft brood enzo... dat vind ik gewoon echt té lekker...
Als je Indonesische schotels wilt maken en je wil je eten wat dikker maken of binden kun je trouwens prima gemalen kemirienoten gebruiken, is in de vorm van pasta in een pot te koop bij de toko en de betere supermarkt. Staat ook wel bekend onder de naam "candlenuts".
Misschien kende je het al, maar zo niet, dan nu wel
quote:
Castereren!quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:51 schreef SHE het volgende:
Ik eet alleswatikindekeukenkanvindengooiikdoorelkaarineenbakenikdoenetalsofdatlekkeris
kut kater![]()
rare biefstuk? niet normaal?quote:
Erg is dat heh, ik probeer me daar ook zoveel mogelijk aan te houden. Maar die zilvervliesrijst komt je strot na een paar maanden uit! Droge shitquote:Op woensdag 6 juli 2005 19:04 schreef Mr.J het volgende:
Wat ik de laatste 4 maanden elke door de weekse avond eet.
Kip, rijst en groenten...
Hmmm, heerlijk rare biefstukje met jus...quote:
't Went. Dat dan wel weer.quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:47 schreef DO_Doubl_Gizzl het volgende:
[..]
Erg is dat heh, ik probeer me daar ook zoveel mogelijk aan te houden. Maar die zilvervliesrijst komt je strot na een paar maanden uit! Droge shit![]()
Maar hoe zit het dan met peulvruchten zoals bonen ,linzen enz.?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 19:32 schreef SHE het volgende:
Er is fruit
Er is groenten
Er is vlees
Er is vis
Er is ei
Er is zuivel ( lowcarb en high protein )
Da's allemaal koolhydraten, of het "goeie" zijn of "slechte" weet ik overigens niet...quote:Op donderdag 7 juli 2005 00:47 schreef Brunette het volgende:
[..]
Maar hoe zit het dan met peulvruchten zoals bonen ,linzen enz.?
He, da's van de wok-woensdag!quote:Op donderdag 7 juli 2005 09:24 schreef edje34 het volgende:
Padang Sambalmie
met Visreepjes
Benodigdheden
· 350 g visfilet
(bijv. wijting, koolvis of roodbaars)
· 800 g bahmigroentenpakket
· Conimex Ketjap Manis
· 0.5 zak (250 g) Conimex Mie (nestjes)
· Conimex Sambal Oelek
· Conimex Wok Olie
Bereiding
Breng in een ruime pan een flinke laag water (met wat ketjap manis) aan de kook. Voeg de mie toe, kook deze in ca. 12 minuten gaar. Trek de mie na 2 minuten koken met 2 vorken los en roer tijdens het koken nog even om. Afgieten in een vergiet en goed laten uitlekken.
Snijd de visfilet in brede reepjes.
Zet een grote wok op het vuur en laat de wok goed heet worden. Voeg een scheutje olie toe en wok de bahmigroenten en 2-3 eetlepels sambal (hoe meer hoe pittiger) 5 minuten.
Schuif de groenten naar de rand van de wok zodat het midden, het diepste gedeelte, van de wok vrijkomt. Leg de visreepjes daarin en wok ze 3 minuten.
Schep vervolgens de uitgelekte mie en de ketjap manis naar smaak (ca. 6 eetlepels) erdoor en wok nog 2 minuten.
Verdeel over 4 kommen of borden.
--------------------------------------------------------------------------------
Op tafel
Zet Conimex Seroendeng, Sambal Badjak, Atjar Tjampoer en Kroepoek Hot op tafel, om naar eigen smaak erbij te nemen.
Lekker anders kan ook
In plaats van visfilet kun je rauwe garnalen of tofublokjes gebruiken. Voeg eventueel een paar druppels citroensap toe en bestrooi de Padang sambalmie met verse bieslook.
Eet smakelijk![]()
Klopt ik maak elke woensdag een wokgerechtquote:Op donderdag 7 juli 2005 09:41 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
He, da's van de wok-woensdag!![]()
Die mail krijg ik ook altijd (maar doe er eigenlijk nooit wat mee...)
Care to share your findings with lil' OL' 'Moi',quote:Op dinsdag 5 juli 2005 19:32 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik haat Atkins
Atkins zegt dat je vetten als mayo, slagroom, spek mag eten tot je erbij neervalt. Dat is als de pest voor je vaten.
Je kunt ook lowcarb en lowfat eten
Er is fruit
Er is groenten
Er is vlees
Er is vis
Er is ei
Er is zuivel ( lowcarb en high protein )
Sinds ik me ben gaan verdiepen in biochemie heb ik hele leuke dingen ontdekt en ik mag zeggen dat ik voor mezelf DE ultieme gezonde lifestyle heb gevonden..die elke mongool vol kan houden.
Gezond eten en je lichaam echt voeden, geeft je zoveel plezier.
Ik ben de hele dag springerig, als zo'n healthchick uit L.A .![]()
Bruine Boterham met Raas?quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:04 schreef MaRySe het volgende:
Ik eet om 6 uur wraps en als ik vanacht thuiskom BB met R
Haha, grappig!quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:31 schreef MaRySe het volgende:
[..]
BB met R, zo heet het
Bruine bonen met rijst..
moet ik ook weer eens maken, lekker hoorquote:
"Pomtayer" is dat surinaamse pom?? met rijst?quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:05 schreef pos het volgende:
[..]
moet ik ook weer eens maken, lekker hoor![]()
zekerquote:Op donderdag 7 juli 2005 19:10 schreef danni het volgende:
[..]
"Pomtayer" is dat surinaamse pom?? met rijst?
Shark, kap eens, we weten dat je heel pissig bent omdat Euc je een google-hoer had genoemd (ok niet helemaal, maar je snapt het wel).quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:05 schreef Shark.Bait het volgende:
Googlade met googlesaus, inclusief gegooglede vegetarisch googles
bijna hetzelfde als gisteren, had nog restje komkommer, paprika en andere zooi, een soort griekse salade dus, met vegetarische schnitzel--die vind ik wel lekker
Mmm.... (*aan eetstokjes denkt+die bzorgfolder voor morgenquote:Op donderdag 7 juli 2005 19:19 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Shark, kap eens, we weten dat je heel pissig bent omdat Euc je een google-hoer had genoemd (ok niet helemaal, maar je snapt het wel).
Wij eten Chinese mie met rundvlees, champignons, paksoi en dan soja-knoflooksausje erover.
Het lijkt niet alleen lekker, het ís ook lekkerquote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:16 schreef addie84 het volgende:
het recept van doekes ( Wat eten we vandaag, #38. ) uit het vorige topic lijkt me erg lekker! Maar zou het lekker zijn als ik er een simpele (veld)salade bij doe, met wat indonenische kruiden eroverheen?
Geen bezorgfolderquote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:23 schreef danni het volgende:
[..]
Mmm.... (*aan eetstokjes denkt+die bzorgfolder voor morgen)
![]()
we gaan het zaterdag proberenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 09:30 schreef Doekes het volgende:
[..]
Het lijkt niet alleen lekker, het ís ook lekker![]()
Ik heb het toevallig gisteren nog gemaakt, deze keer met kipfilet (de rundvleesreepjes waren op) en een mix van erwten en boontjes. En zonder koriander. Is ook erg goed te doen, maar die koriander geeft toch wel iets extra's.
Een salade erbij zou zeker niet misstaan. Ik weet niet of Indonesische kruiden lekker zijn, want ik ken ze niet, maar dat zal vast wel.
Veel eetplezier!![]()
Doe eens een receppie daarvan als ik terug ben van Schotlandquote:Op donderdag 7 juli 2005 17:12 schreef Oblivion het volgende:
Zalmmoot met wasabi-sojasaus...
Iets met krieltjes. En een grote salade....
Oh en meloen en ham vooraf...![]()
Lekker, lekker en lekker!![]()
Ik ben niet lui maar vind het zonde als ik zo lang bezig ben geweest in de keuken.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:19 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Geen bezorgfolder![]()
Zelf maken, veel lekkerder en verser
Je weet precies wat er in gaat als je het zelf maakt![]()
(kan wel een receppie geven als je wil)
Het was lekkerquote:Op vrijdag 8 juli 2005 08:14 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Chow Mein, haha hoop dat ik het zo goed schrijf
Kipfilet met paprika, taugé en noodles!
Nou het is eigenlijk heel erg makkelijk, maar ik heb het even nog makkelijker gemaaktquote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:56 schreef danni het volgende:
[..]
Ik ben niet lui maar vind het zonde als ik zo lang bezig ben geweest in de keuken.
Om vervolgens zelf te zien wat ik heb klaargemaakt.
daarom kook ik ook nog zelden uitgebreid voor mezelf.
Ik woon nl. op mezelf.
Ik doe het wel een keertje als ik vrienden uitnodig om bij me te komen eten
(En dan gebruik iok jou recept)
*druk noteert recept van bbq-kip![]()
Oeh, altijd lekker.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 17:19 schreef DaCybrSrfr het volgende:
Lasagna bolognese
quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:19 schreef BBQ-kip het volgende:
Shark, kap eens, we weten dat je heel pissig bent omdat Euc je een google-hoer had genoemd (ok niet helemaal, maar je snapt het wel).
Farfallequote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:20 schreef shiNinG_staR het volgende:
Vlindertjes-pasta (weet de officiele naam zo niet)
Ik ook! Helaas ben ik de enige hier die het lust...quote:
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 23:30 schreef danni het volgende:
Ooooooooh...
Is hier iemand die hier een recept heeft voor surinaamse pom?
(yum-yum... vroeger welles gegeten, tomaet en kip en groentes erdoorheen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |