Dit is wel een erg schokkende cliffhanger... hier moet ik het fijne van weten!quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:15 schreef yvonne het volgende:
En vooral:
[afbeelding]
Waarom dronk zij sinas.
Wordt vervolgd.
Wordt vervolgd.quote:
quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:20 schreef yvonne het volgende:
Oh, voor de "niet-geschiedenis kenners"onder ons, dit is dus een WO1 frontreisje.
Ik vertel vanaf ik de deur uitga, dus,quote:Op woensdag 22 juni 2005 23:23 schreef UIO_AMS het volgende:
Schitterende cliffhanger Yvonne.
Vertel je wat meer over de plaatsen die je bezocht hebt? Mijn kennis van WOI is marginaal.
En er is helemaal niets mis met sinas.
Beter dan zo komen ze niet.quote:Op woensdag 22 juni 2005 23:33 schreef yvonne het volgende:
Ik vertel vanaf ik de deur uitga, dus,
het wordt vast een reeks
Een reisverslag moet gedegen zijn
Goede vraag zeg!quote:Op woensdag 22 juni 2005 23:38 schreef julekes het volgende:
Hebben die schapen en borden iets met elkaar te maken?
In Flander's fields the sheep explode, between the trees, row on row.quote:
Da's duidelijk maar waarom specifiek WO I ?quote:Op donderdag 23 juni 2005 00:25 schreef yvonne het volgende:
Nederland was ook neutraal bij de Vietnam oorlog en toch zijn er hordes mensen heel erg in geinteresseerd.
Nederlanders hebben geen pyramide gebouwd en toch zijn er veel mensen in die geschiedenis geinteresserd.
In 14-18 had Nedreland zeker en rol, denk aan de opvang van vluchtelingen, interneringskampen, het ijzeren gordijn langs de grenzen, de enorme rijkdom die Nederland vergaart heeft in die periode...
Het aantal mensen dat zich hiermee bezig houdt is enorm, en flink groeiende, de boeken die in het Nederlands verschijnen hierover begint behoorlijke afmetingen aan te nemen.
quote:
quote:Wordt vervolgd.
Wowquote:Op donderdag 23 juni 2005 00:43 schreef yvonne het volgende:
Ik ben altijd in geschiedenis geinteresseerd geweest, verder heb ik wat jaartjes terug een hele oude dame verpleegd die als jong meisje in Ieper woonde in de beginjaren van WO1, ze kon er erg boeiend over vertellen, je wordt nieuwsgierig, treft net op dat moment en boek van Richard Heijster: Ieper 14-18, gaat lezen, nog meer lezen, gaat er eens heen, je leest en koopt, en voor je het weet heb je meer dan 200 boeken over WO1, ben je ieder vrij moment opp de voormalige slagvelden, heb je duizenden foto's, word je gevraagd een boek te vertalen en heb je een eigen forum over WO1, oftewel, verslaafd
En weer rol ik van verbazing van mijn stoel...quote:Op donderdag 23 juni 2005 10:50 schreef yvonne het volgende:
Meegenomen:
6 flesjes cola
6 flesjes sinas
6 flesjes 7-up
5 pakjes appelsap
6 flesjes water.
Bijzaken van hoofdzaken onderscheiden!quote:Op donderdag 23 juni 2005 10:54 schreef yvonne het volgende:
O, ik vergeet de 3 kinderen en de man, die had ik ook bij me.
quote:Op donderdag 23 juni 2005 00:07 schreef typtypo het volgende:
Yvonne waarom heb je zo'n interesse in de WO I ?
WO II kan ik me nog iets bij voorstellen aangezien nederland betrokken was.
Maar nederland was neutraal tijdens WO I en heeft totaal geen gevolgen van ondervonden tenzij je de nasleep meerekend die tot WO II hebben geleid.
Zijn er hier wel mensen die zich daarmee bezig houden? Moet je daarvoor niet naar de belgen, fransen en duitsers?
Met WO2 kom je meer in aanraking dus een interesse daarvoor is eerder gewekt, maar het leek net alsof je als Nederlander weinig met WO1 kunt hebben omdat Nederland niet zo zeer betrokken was als de ons omringende landenquote:Op donderdag 23 juni 2005 11:33 schreef yvonne het volgende:
Ach nee ChrisJX, ik hoor deze vraag heel vaak, komt omdat mensen alleen WO2, dus nederland, in hun hoofd hebben.
Nieteens zo'n vreemde gedachte dus
Die lijst ziet er goed uit, maar waarom slechts 5 pakjes appelsap tegenover 6 van elk bij de rest?quote:Op donderdag 23 juni 2005 10:50 schreef yvonne het volgende:
Meegenomen:
6 flesjes cola
6 flesjes sinas
6 flesjes 7-up
5 pakjes appelsap
6 flesjes water.
De sinaasappelsapliefhebbers kwamen er bekaaid vanaf.quote:
áh, dat verklaard het aantal 5.. het was immers "jouw" feestje. Berekend kreng dat je bentquote:
Wij hebben thuis al zo lang ik me kan herinneren vaste plekken in de autoquote:Op vrijdag 24 juni 2005 07:05 schreef yvonne het volgende:
O, na natuurlijk eerst nog op de parkeerplaats luidkeels gekibbeld te hebben wie er naast wie gaat zitten en wie de lege 2e achterbank mag hebben.
Dat is ook niet eerlijk als je een extra achterbank hebt !quote:Op vrijdag 24 juni 2005 10:55 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Wij hebben thuis al zo lang ik me kan herinneren vaste plekken in de auto
Mogen jouw kinderen kut zeggen? Dat mocht ik vroeger noooooit. En nog steeds niet trouwens als ik bij mijn ouders ben.quote:
Nou, 'oneens' is het woord niet, het gaat meer over een zeg maar 'selectieve onvolledigheid'quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:05 schreef Mirage het volgende:
Oei, een extra beetje smeuigheid.. twee gehuwden die elkaar in een topic tegen komen en het waarschijnlijk niet geheel met elkaar eens zijn.
Is dat werkelijk waar? Een vrouw met een gevoel voor richting, dat zich in de realiteit weet te bewijzen ..?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 08:47 schreef yvonne het volgende:
Vanaf daar breekt bij de chauffeur een lichte paniek uit, want de uitdraai van de routeplanner is bij het tankstation uit het deurvakje gevallen denkt hij, wat me NIETS verbaast, maar dankzij m'n sterke geheugen weet ik de juiste afslag en de verdere route heus wel te vinden.
Nou!!! Dat zou Yvonne toch helemaal niet doen???quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:07 schreef iteejer het volgende:
[..]
Nou, 'oneens' is het woord niet, het gaat meer over een zeg maar 'selectieve onvolledigheid'
Als ze ergens al een keer geweest is, weet ze idd de weg meestal wel te vinden. Maar geef haar geen kaart in handen..!quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:13 schreef RM-rf het volgende:
Is dat werkelijk waar? Een vrouw met een gevoel voor richting, dat zich in de realiteit weet te bewijzen ..?
G'damn iteejer, jij hebt een een gouden greep gedaan ...
Tering, dat je er nog in trapt.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:23 schreef iteejer het volgende:
Als ze ergens al een keer geweest is, weet ze idd de weg meestal wel te vinden. Maar geef haar geen kaart in handen..!
We zijn meerdere malen ergens midden op een boerenerf terecht gekomen, of in iemands achtertuin, of zelfs ergens in een bos, tussen de bomen, zonder enig aanwezig pad... de weg hield namelijk ineens op, maar volgens de kaart ging die weg verder -> dus de weg gaat ook verder, doorrijden![]()
'Oh sorry, ik keek op de verkeerde kaart, ik zit in een verkeerd land..'(ok, dit zinnetje heb ik iets overdreven..
)
Oh, hij kent me, als hij niet stopt pies ik gewoon op z'n zittingenquote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:20 schreef Xenomaniac het volgende:
Jesus, dat plassen. Als ik Iteejer was had ik al lang terug gegaan.
Een mengsel van zelfbehoud en tactiek. Doe ik verder geen mededelingen over, eveneens op voornoemde gronden.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:24 schreef Xenomaniac het volgende:
Tering, dat je er nog in trapt.
Of is dat liefde?
Ho ho, wie red jou uit wildvreemde steden?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:23 schreef iteejer het volgende:
[..]
Als ze ergens al een keer geweest is, weet ze idd de weg meestal wel te vinden. Maar geef haar geen kaart in handen..!
We zijn meerdere malen ergens midden op een boerenerf terecht gekomen, of in iemands achtertuin, of zelfs ergens in een bos, tussen de bomen, zonder enig aanwezig pad... de weg hield namelijk ineens op, maar volgens de kaart ging die weg verder -> dus de weg gaat ook verder, doorrijden![]()
'Oh sorry, ik keek op de verkeerde kaart, ik zit in een verkeerd land..'(ok, dit zinnetje heb ik iets overdreven..
)
Liefde dus.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:26 schreef iteejer het volgende:
Een mengsel van zelfbehoud en tactiek. Doe ik verder geen mededelingen over, eveneens op voornoemde gronden.
Ja dat is helaas waar ja. En aangezien ze niet meer op een zeiltje wil zitten...quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:25 schreef yvonne het volgende:
Oh, hij kent me, als hij niet stopt pies ik gewoon op z'n zittingen.
En ik zie iteejer hier rondwaren en die zegt wel of het waar of niet waar is![]()
JIj liet hem 6 keer over die rotonde heen rijden..quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:26 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ho ho, wie red jou uit wildvreemde steden?
Wie weet inderdaad de weg te herinneren als jij de kaarten uit de auto laat waaien?
Wie rijdt een rotonde minstens 6 keer omdat hij niet kan kiezen?
jahdajahdajadaquote:Op vrijdag 24 juni 2005 08:47 schreef yvonne het volgende:
Ik weerhoud Brechtje ervan de halve winkel leeg te kopen en verwijs haar fijntjes naar de meegenomen lekkernijen, hetgeen me een nijdige puberkop oplevert en de toevoeging een stomme moeder te zijn die haar niets gunt en jahdahjahdahjahdah
Ik laat geen kaarten uit de auto waaien! Jij neemt óf een kaart van Polen mee als we naar Frankrijk gaan, óf een kaart voor piloten waar het hele westelijk halfrond op staat en heel nederland gewoon als een soort stip staat weergegeven.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:26 schreef yvonne het volgende:
Wie weet inderdaad de weg te herinneren als jij de kaarten uit de auto laat waaien?
Ah!quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:30 schreef Mr. Orange het volgende:
JIj liet hem 6 keer over die rotonde heen rijden..![]()
reltopicquote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:26 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ach waar een wil is is een weg (en anders maken we er één)quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:32 schreef iteejer het volgende:
[..]
I
Richtingsgevoel heb je zeker, en je aanwijzingen (lees bevelen) kloppen vaak ok wel, alleen jammer dat je niet door huizenblokken, tuinen, of over fietspaden kan rijden..
Ja natuurlijk... 'rij es door dat huizenblok daar..'quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:36 schreef Mirage het volgende:
Ach waar een wil is is een weg (en anders maken we er één)
Jullie veel mannen moeten alles nodeloos moelijk maken.
Waar teveel wil is, is een file..quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:36 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ach waar een wil is is een weg (en anders maken we er één)
Wel slim..quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:32 schreef iteejer het volgende:
[..]
Ik laat geen kaarten uit de auto waaien! Jij neemt óf een kaart van Polen mee als we naar Frankrijk gaan, óf een kaart voor piloten waar het hele westelijk halfrond op staat en heel nederland gewoon als een soort stip staat weergegeven.
De weg herinneren, ja dat doe je idd goed.
Uit vreemde steden: je geeft dermate veel links-rechts-links-links-oh nee andere links-comando's, dat er uiteindelijk altijd wel ééntje uiteindelijk goed is ja
En die rotonde: ach je moet alles van alle kanten bekijken he.
Richtingsgevoel heb je zeker, en je aanwijzingen (lees bevelen) kloppen vaak ok wel, alleen jammer dat je niet door huizenblokken, tuinen, of over fietspaden kan rijden..
... met als eerste auto een bepaalde Nederlandse auto, die midden op de weg even staat na te denken welke kant we op zullen gaan..quote:
Dat is zeker waar! Ze is haar eigen kaart, als ze ergens de weg weet, dan wéét ze die ook. Beter dan ik, ik vergeet dat dan weerquote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:40 schreef DamagedBrain het volgende:
Ik zou al blij zijn met een vrouw die ook een tweede keer iets kon vinden..
Nee, dat was het bordje in het park, moest een foto van voor het verslagquote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:35 schreef Mr. Orange het volgende:
Och, ook een leuke is dat we midden op een drukke auto-weg moeten stoppen om naar het gemiste verkeersbord moeten trug rijden..![]()
Ik heb het dan nie over vorig weekend, maar een vorige keer..quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:42 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee, dat was het bordje in het park, moest een foto van voor het verslag
Ja precies jaquote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:40 schreef iteejer het volgende:
[..]
... met als eerste auto een bepaalde Nederlandse auto, die midden op de weg even staat na te denken welke kant we op zullen gaan..
Ah, en het, "ze weet verdomme zelfs de weg in wildvreemde steden"vergeet je even?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:42 schreef iteejer het volgende:
[..]
Dat is zeker waar! Ze is haar eigen kaart, als ze ergens de weg weet, dan wéét ze die ook. Beter dan ik, ik vergeet dat dan weer
Dat was teveel goeds voor 1 post.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:44 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ah, en het, "ze weet verdomme zelfs de weg in wildvreemde steden"vergeet je even?
Of moet dat in The Truth?
Ja.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:44 schreef yvonne het volgende:
Ah, en het, "ze weet verdomme zelfs de weg in wildvreemde steden"vergeet je even?
Of moet dat in The Truth?
quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:35 schreef Mr. Orange het volgende:
Och, ook een leuke is dat we midden op een drukke auto-weg moeten stoppen om naar het gemiste verkeersbord moeten trug rijden..![]()
Ik zal kijken wat ik kan doen..quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:48 schreef Brighteyes het volgende:
[..]De enterainmentwaarde van dit topic stijgt met elke post!
Orange, kan jij de volgende keer niet een camera meenemen?
Laten we het es over jouw tent hebben.. die met die haringen en zo..quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:48 schreef Brighteyes het volgende:De enterainmentwaarde van dit topic stijgt met elke post!
Orange, kan jij de volgende keer niet een camera meenemen?
Ik wist wel dat dit een goed plan was.quote:
En dan maar hopen dat je nie aangehouden wordquote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:51 schreef iteejer het volgende:
[..]
Dan trek ik een zak met kijkgaten over mijn kop
Een blik in de auto zal duidelijk maken waarom ik dat doe, ik zal een bemoedigend schouderklopje krijgen, en zal weer verder mogen rijdenquote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:52 schreef Mr. Orange het volgende:
En dan maar hopen dat je nie aangehouden word![]()
Right:quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:54 schreef iteejer het volgende:
[..]
Een blik in de auto zal duidelijk maken waarom ik dat doe, ik zal een bemoedigend schouderklopje krijgen, en zal weer verder mogen rijden
quote:Op vrijdag 24 juni 2005 15:01 schreef yvonne het volgende:
[..]
Right:
[afbeelding]
OF:
[afbeelding]Gebllaat over een te groot plaatje.
Was ze toen ook verdwaald??quote:Op vrijdag 24 juni 2005 15:07 schreef iteejer het volgende:
'Resizen' betekent: de betreffende foto wat kleiner maken, zodat we niet bij iedere 5 foto's die je plaatst een nieuwe server in het rack moeten hangen om die dingen op te kunnen slaan
Verder geven de beide foto's wel het verschil weer in positie: ik, zwoegend, rennend, bergopwaarts in de snoeihete franse tyfuszon; of zij, in de schaduw, in een koel bos, (aan de andere kant van frankrijk overigens) rustig bergafwaarts slenterend.
Wíe krijgt er hier nu de sympathie en het medelijden..?
Vermoedelijk zal daar ook verschil van inzicht over bestaan. Dus laat ik daar maar even niets van zeggenquote:Op vrijdag 24 juni 2005 15:10 schreef DamagedBrain het volgende:
Was ze toen ook verdwaald??
Dat zijn de cliffhangers voor de rest van het verslagquote:Op vrijdag 24 juni 2005 15:29 schreef nixxx het volgende:
Wat een fantastisch mooi topic... ik verwachtte een reisverslag en krijg een heel renpee verhaal
maar dat eerste oranje bordje... wat staat daarop.. opgepast gifgasgranaten ofzo?
Ja ja, die Y.H. te D. tochquote:
Ja sterkte gewenst met de verdere verwerkingquote:
Ach dat volkquote:
Ach ik heb het allemaal al meegemaakt. Verwerkt heb ik het grotendeels al.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 15:46 schreef du_ke het volgende:
Ja sterkte gewenst met de verdere verwerking.
Het spijt, ook al voel ik een zeker 'bond', echter ik volg dit topic ook om te ervaren dat jouw leven als gezinshoofd vooral evenzeer een hel zal zijn ... niets groter als de angst dat andere mensen het beter zouden hebben ...quote:Op vrijdag 24 juni 2005 15:07 schreef iteejer het volgende:
Wíe krijgt er hier nu de sympathie en het medelijden..?
Mijn man mag dat ook niet van mij.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 16:17 schreef Renesite het volgende:
Wat heeeeeeerlijk dat onze familie niet de enige familie is die ruzie maakt om alles.
(En ja, ik heb ook zo'n moeder waarvan ik NIET de hele winkel leeg mag kopen)
Die haringe die zomaar spontaan uit het gras schoven?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:50 schreef iteejer het volgende:
Laten we het es over jouw tent hebben.. die met die haringen en zo..
Zo bedoel ik het ookquote:Op vrijdag 24 juni 2005 16:26 schreef yvonne het volgende:
Euhm, we maken nooit ruzie hoor, we hebben de grootste lol.
liefje, Pappa en Mamma praten zo hard, omdat ze eigenlijk héél veel van elkaar houden ....quote:Op vrijdag 24 juni 2005 16:26 schreef yvonne het volgende:
Euhm, we maken nooit ruzie hoor, we hebben de grootste lol.
Ja, jij begrijpt me; wij hebben samen talloze depp-momenten meegemaakt...quote:Op vrijdag 24 juni 2005 16:52 schreef Atrimar het volgende:
Waar is de tijd van P. Cruz gebleven, toen het leven nog eenvoudig en niet te inspannend was
wespect Iteejer ... echt ... 8)
Ja, daag me nog es uit...quote:Op vrijdag 24 juni 2005 16:28 schreef Brighteyes het volgende:
Die haringe die zomaar spontaan uit het gras schoven?
Hij gaat over een paar weekjes weer dienst doen, en gelukkig ben jij dan niet in de buurt!
Regel maar een meet op die camping in Utrecht, ik kom mijn tentje wel weer opzetten hoor!quote:
Kloptquote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:21 schreef Mirage het volgende:
Dat is ook niet eerlijk als je een extra achterbank hebt !
Dan heeft er dus iedere reis iemand ene hele achterbank voor zichzelf...
Gezellig he.. cliffhangenquote:
quote:Ook op een andere manier werd voetbal door de Britten in de oorlog betrokken. Er werd een Voetbal Bataljon gevormd, dat als naam "the Die Hards" kreeg. De sporthelden van dit bataljon werden in november 1915 naar Frankrijk gestuurd om tegen teams van regimenten daar te spelen.
In juni 1916 werden voetballers militair ingezet bij de slag om Vimy Ridge. Er was een gebrek aan manschappen en de strijdende voetbalhelden vormden mooie patriottische propaganda. De verliezen waren bijzonder groot en ook bij ander veldslagen verloren "the Die Hards" veel mensen.
Hey, dat is cool.. dus je hoeft helemaal niet zo ver te reizen om naar canada te gaan?? Is dat net zoiets als de ambassade, echt canadees grondgebied?quote:Op maandag 27 juni 2005 09:01 schreef yvonne het volgende:
En nog een intermezzo:
De Vimy Ridge.
Een heuvel ten noorden van Arras, die uiteindelijk door de Canadezen in 1917 veroverd werd. Een van de belangrijkste wapenfeiten van de Canadezen in de eerste wereldoorlog. Als dankbetuiging heeft Frankrijk de Vimy Ridge na de oorlog kado gedaan aan Canada.
Ik moet nodig weer es naar de wc bij jullie...quote:Op maandag 27 juni 2005 11:28 schreef E.T. het volgende:
Waar blijft nou het biergedeelte?
En is dat dan nu Canadees grondgebied geworden?quote:Op maandag 27 juni 2005 09:01 schreef yvonne het volgende:
En nog een intermezzo:
De Vimy Ridge.
Een heuvel ten noorden van Arras, die uiteindelijk door de Canadezen in 1917 veroverd werd. Een van de belangrijkste wapenfeiten van de Canadezen in de eerste wereldoorlog. Als dankbetuiging heeft Frankrijk de Vimy Ridge na de oorlog kado gedaan aan Canada.
van wie was de samson?quote:Op donderdag 23 juni 2005 10:50 schreef yvonne het volgende:
Meegenomen:
Route uitdraai vanaf Lille naar Vimy.
Major and Mrs Holt's "Battlefield Guide to the Somme
Chrisje en Kees Brands' "Velden van weleer" een slagvelden reisgids.
Rose Coombs' "Before endeavours fade"
Lynn MacDonalds'Somme 1916
6 flesjes cola
6 flesjes sinas
6 flesjes 7-up
5 pakjes appelsap
6 flesjes water.
6 krentenbollen
30 broodjes
eiersalade
zalmsalade
alles zelf vers gemaakt
kippenpootjes
komkommer
ijsbergsla
bestek
servetten
bergen snoep
zonnenbrand
Muziek:
SoaD, MegaDeth en Jack Jones.
altijd samson? mascotte special vloeitjes al geprobeerd op een reisje?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:31 schreef yvonne het volgende:
Van mij uiteraard, ik ben de enige rookster in huis
Nee, zo moet je het niet zien, zou fraai zijn, val je ook onder de wetgeving op dat stukje.quote:Op maandag 27 juni 2005 10:03 schreef nixxx het volgende:
[..]
Hey, dat is cool.. dus je hoeft helemaal niet zo ver te reizen om naar canada te gaan?? Is dat net zoiets als de ambassade, echt canadees grondgebied?
Altijd Samson, en ik heb rode rizzla, doosje van 5quote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
altijd samson? mascotte special vloeitjes al geprobeerd op een reisje?
Nee, zie het net als de begraafplaatsen rond Ieper, grond is kado gedaan.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:08 schreef Atreidez het volgende:
[..]
En is dat dan nu Canadees grondgebied geworden?![]()
bij reizen naar en in noordfrankrijk (om maar ontopic te blijven) is het een aanrader om mascotte special te nemen. rookt samen met samson heel lekker. probeer het maar eens. het is dunner en veel lichter om te roken en geen papiersmaak.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:33 schreef yvonne het volgende:
[..]
Altijd Samson, en ik heb rode rizzla, doosje van 5
Die mascotte ken ik niet?
Ah, oke.. De canadese promovendus hier op kantoor wist er wel vanaf, hij noemde het zelfs "one of the defining moments in Canadian history" ... Volgens mij moet ik nu huilen om het nederlandse geschiedenis onderwijs... vraag een (jonge) nederlander nu naar het belangrijkste moment uit onze geschiedenis en je krijgt het wk van 88... of dat tiesto nu al x keer de beste dj isquote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:32 schreef yvonne het volgende:
Nee, zo moet je het niet zien, zou fraai zijn, val je ook onder de wetgeving op dat stukje.
Zie het als een symbolische daad.
Kan deze foto weggehaald worden?quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:15 schreef yvonne het volgende:
En vooral:
[afbeelding]
Waarom dronk zij sinas.
Wordt vervolgd.
Even ontbrakken, het komt goedquote:
Het valt me iedere keer op hoe goed met in het buitenland op de hoogte is van hun geschiedenis.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 11:37 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ah, oke.. De canadese promovendus hier op kantoor wist er wel vanaf, hij noemde het zelfs "one of the defining moments in Canadian history" ... Volgens mij moet ik nu huilen om het nederlandse geschiedenis onderwijs... vraag een (jonge) nederlander nu naar het belangrijkste moment uit onze geschiedenis en je krijgt het wk van 88... of dat tiesto nu al x keer de beste dj is
Tegenwoordig spreekt ze op lokatie af, dat heeft dus een reden?quote:Op donderdag 30 juni 2005 18:58 schreef MissBliss het volgende:
Die beschrijving van de heenreis
Brings back memories
Huh?quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:02 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Tegenwoordig spreekt ze op lokatie af, dat heeft dus een reden?![]()
en toen kwam ik er pas achter dat 14-18 eigenlijk de periode 1914 tot en met 1918 betekendquote:Op donderdag 30 juni 2005 14:15 schreef yvonne het volgende:
Er onstond door 14-18 een nationaal zelfbewustzijn.
Leesvoer:quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:15 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het valt me iedere keer op hoe goed met in het buitenland op de hoogte is van hun geschiedenis.
Ik heb het door een Canadees zo uit horen leggen.
Canada is enorm groot en alles ligt ver uit elkaar, je had natuurlijk geen telefoon, internet, etc etc.
Toen men dienstnam ontmoette men eindelijk andere Canadezen, en men "werkte"aan een gezamelijk doel, en heel langzaam ontdekte men dat Canada best wel iets betekende, men had zich altijd als een "onderdeel"van beschouwd.
Er onstond door 14-18 een nationaal zelfbewustzijn.
Erg interessant!quote:Op zaterdag 2 juli 2005 08:53 schreef yvonne het volgende:
[..]
Leesvoer:
http://www.talkingproud.us/HistoryVimyRidge.html
die eerste foto he.. het lijken wel pyramides op de achtergrond en ik vind het een sereeen gebeeldhouwd werk. mooi hoe die mantel over de ballustrade hangt enzo.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 09:06 schreef yvonne het volgende:
Om toch een indruk te hebben van het Memorial:
[afbeelding]
Je ziet de weg en de bossen liggen waar we doorheen moesten.
[afbeelding]
Mooi!!!quote:Op zaterdag 2 juli 2005 14:16 schreef iteejer het volgende:
[afbeelding]
Zo staat het monument op de oude slagvelden, volgens dit schilderij 'Ghosts of Vimy Ridge' van William Longstaff.
quote:Op zaterdag 2 juli 2005 18:49 schreef E.T. het volgende:
Huh? Is dat Brechtje? Wat heb je met Brechtje gedaan??????????????????
Kleine meisjes worden groot.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 18:49 schreef E.T. het volgende:
Huh? Is dat Brechtje? Wat heb je met Brechtje gedaan??????????????????
Een kick geldt ook als een reeks hè?! In April komt het vervolgquote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:51 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik wist wel dat dit een goed plan was.
quote:Op donderdag 23 juni 2005 12:16 schreef Xenomaniac het volgende:
De sinaasappelsapliefhebbers kwamen er bekaaid vanaf.
En nu?quote:
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:19 schreef yvonne het volgende:
Nu gaan er alleen maar sapjes mee
Maar goed, een leuke opstap naar een paas-uitje
zelfs in deze op van twee jaar geleden was je al aan de sinasquote:
Dat zou best kunnen!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:09 schreef Atreidez het volgende:
Hoor ik een nieuwe expeditie flanders aankomen?
Het is een reeksquote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:19 schreef nokwanda het volgende:
[..]
wat leuk dat je opeens zomaar weer aan dit topic dacht
Laat me raden, daar help jij haar graag vanaf?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:02 schreef SeLang het volgende:
Ik vraag me nog steeds af of Brechtje geen jeugdtrauma heeft opgelopen: elke vakantie naar het slagveld
Ze is inmiddels volwassen enzoquote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:03 schreef yvonne het volgende:
[..]
Laat me raden, daar help jij haar graag vanaf?
*Flauwvalt*quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:35 schreef Falco het volgende:
Yvonne, ik wil graag met jou eens een keer door de West-Vlaamse modder banjeren!
Oef toch wel mooi. Lijkt heel erg op het standbeeld wat in Brazlile staat.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 09:06 schreef yvonne het volgende:
Om toch een indruk te hebben van het Memorial:
[afbeelding]
neh, totaal nietquote:Op donderdag 15 maart 2007 12:52 schreef sanni het volgende:
[..]
Oef toch wel mooi. Lijkt heel erg op het standbeeld wat in Brazlile staat.![]()
Poe, zal April zijn.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:16 schreef sararaats het volgende:
wanneer ben je nog eens in Diksmuide?
ik ga proberen de foto's van Diksmuide zo snel mogelijk in te scannenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |