Dit is wel een erg schokkende cliffhanger... hier moet ik het fijne van weten!quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:15 schreef yvonne het volgende:
En vooral:
[afbeelding]
Waarom dronk zij sinas.
Wordt vervolgd.
Wordt vervolgd.quote:
quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:20 schreef yvonne het volgende:
Oh, voor de "niet-geschiedenis kenners"onder ons, dit is dus een WO1 frontreisje.
Ik vertel vanaf ik de deur uitga, dus,quote:Op woensdag 22 juni 2005 23:23 schreef UIO_AMS het volgende:
Schitterende cliffhanger Yvonne.
Vertel je wat meer over de plaatsen die je bezocht hebt? Mijn kennis van WOI is marginaal.
En er is helemaal niets mis met sinas.
Beter dan zo komen ze niet.quote:Op woensdag 22 juni 2005 23:33 schreef yvonne het volgende:
Ik vertel vanaf ik de deur uitga, dus,
het wordt vast een reeks
Een reisverslag moet gedegen zijn
Goede vraag zeg!quote:Op woensdag 22 juni 2005 23:38 schreef julekes het volgende:
Hebben die schapen en borden iets met elkaar te maken?
In Flander's fields the sheep explode, between the trees, row on row.quote:
Da's duidelijk maar waarom specifiek WO I ?quote:Op donderdag 23 juni 2005 00:25 schreef yvonne het volgende:
Nederland was ook neutraal bij de Vietnam oorlog en toch zijn er hordes mensen heel erg in geinteresseerd.
Nederlanders hebben geen pyramide gebouwd en toch zijn er veel mensen in die geschiedenis geinteresserd.
In 14-18 had Nedreland zeker en rol, denk aan de opvang van vluchtelingen, interneringskampen, het ijzeren gordijn langs de grenzen, de enorme rijkdom die Nederland vergaart heeft in die periode...
Het aantal mensen dat zich hiermee bezig houdt is enorm, en flink groeiende, de boeken die in het Nederlands verschijnen hierover begint behoorlijke afmetingen aan te nemen.
quote:
quote:Wordt vervolgd.
Wowquote:Op donderdag 23 juni 2005 00:43 schreef yvonne het volgende:
Ik ben altijd in geschiedenis geinteresseerd geweest, verder heb ik wat jaartjes terug een hele oude dame verpleegd die als jong meisje in Ieper woonde in de beginjaren van WO1, ze kon er erg boeiend over vertellen, je wordt nieuwsgierig, treft net op dat moment en boek van Richard Heijster: Ieper 14-18, gaat lezen, nog meer lezen, gaat er eens heen, je leest en koopt, en voor je het weet heb je meer dan 200 boeken over WO1, ben je ieder vrij moment opp de voormalige slagvelden, heb je duizenden foto's, word je gevraagd een boek te vertalen en heb je een eigen forum over WO1, oftewel, verslaafd
En weer rol ik van verbazing van mijn stoel...quote:Op donderdag 23 juni 2005 10:50 schreef yvonne het volgende:
Meegenomen:
6 flesjes cola
6 flesjes sinas
6 flesjes 7-up
5 pakjes appelsap
6 flesjes water.
Bijzaken van hoofdzaken onderscheiden!quote:Op donderdag 23 juni 2005 10:54 schreef yvonne het volgende:
O, ik vergeet de 3 kinderen en de man, die had ik ook bij me.
quote:Op donderdag 23 juni 2005 00:07 schreef typtypo het volgende:
Yvonne waarom heb je zo'n interesse in de WO I ?
WO II kan ik me nog iets bij voorstellen aangezien nederland betrokken was.
Maar nederland was neutraal tijdens WO I en heeft totaal geen gevolgen van ondervonden tenzij je de nasleep meerekend die tot WO II hebben geleid.
Zijn er hier wel mensen die zich daarmee bezig houden? Moet je daarvoor niet naar de belgen, fransen en duitsers?
Met WO2 kom je meer in aanraking dus een interesse daarvoor is eerder gewekt, maar het leek net alsof je als Nederlander weinig met WO1 kunt hebben omdat Nederland niet zo zeer betrokken was als de ons omringende landenquote:Op donderdag 23 juni 2005 11:33 schreef yvonne het volgende:
Ach nee ChrisJX, ik hoor deze vraag heel vaak, komt omdat mensen alleen WO2, dus nederland, in hun hoofd hebben.
Nieteens zo'n vreemde gedachte dus
Die lijst ziet er goed uit, maar waarom slechts 5 pakjes appelsap tegenover 6 van elk bij de rest?quote:Op donderdag 23 juni 2005 10:50 schreef yvonne het volgende:
Meegenomen:
6 flesjes cola
6 flesjes sinas
6 flesjes 7-up
5 pakjes appelsap
6 flesjes water.
De sinaasappelsapliefhebbers kwamen er bekaaid vanaf.quote:
áh, dat verklaard het aantal 5.. het was immers "jouw" feestje. Berekend kreng dat je bentquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |