En we zijn op weg!
Zowaar een volle tank, banden op spanning, oliepeil goed, er kan deze keer niets misgaan.
Ik gun de schatjes hun rust en laat de muziek nog uit.
Vanaf Dordrecht richting Antwerpen, Kennedytunnel, nergens file, nergens problemen.
Na de kennedytunnel is het tijd voor de eerste stop, het eerste tankstation na de tunnel.
Want ik moet plassen
![]()
Na 30 eurocent gedoneerd te hebben mag ik de uiterst koele en schone ruimte betreden.
Alles is schoon en netjes en er is voldende toiletpapier.
Tankstation Q8 krijgt van mij een dikke 8 voor zijn sanitair.
Verder maar weer, de meute slaapt gelukkig nog, anders had ik het halve winkeltje daar leeg kunnen kopen, hoeveel we ook ingepakt hebben, uit de tankwinkel is altijd leuker.
Kom, het is tijd voor muziek, SoaD
![]()
Er klinkt gestommel vanaf de achterbanken.
Of die k*therrie niet uitkan
![]()
Neen!
Verwoed spit men in rugzakken naar eigen geluidsdragers en na verloop van tijd is het een kakafonie van divers geknisper door elkaar, de automoter, de airco en SoaD.
Vanaf Kortrijk volgen we de bordjes Lille, de reis vordert en het zal niet meer lang duren voor we in Frankrijk zijn.
En ook in Frankrijk moeten de toiletten van het eerste tankstation over de grens even getest worden
![]()
Plassen moet nu eenmaal regelmatig gebeuren met 2 vrouwen in de auto.
Hier hoef je niets te betalen, 2 toiletjes slechts en redelijk schoon.
Een 7 maar.
Ik weerhoud Brechtje ervan de halve winkel leeg te kopen en verwijs haar fijntjes naar de meegenomen lekkernijen, hetgeen me een nijdige puberkop oplevert en de toevoeging een stomme moeder te zijn die haar niets gunt en jahdahjahdahjahdah
![]()
Het stadium van : de auto in en kop houden is bijna aangebroken
![]()
We rijden verder en volgen de weg verder naar Lens.
Vanaf daar breekt bij de chauffeur een lichte paniek uit, want de uitdraai van de routeplanner is bij het tankstation uit het deurvakje gevallen denkt hij, wat me NIETS verbaast, maar dankzij m'n sterke geheugen weet ik de juiste afslag en de verdere route heus wel te vinden.
In Vimy zelf vind je nog 2 aanwijzingen naar het Canadese memorial op Vimy Ridge, maar daarna houdt het op en mag je het op splitsingen zelf uitzoeken, houdt de omgeving maar in de gaten, kijk waar de heuvel ligt en je komt er wel
![]()
Na wat tegensputteren volgt mijn chauffeur toch mijn aanwijzingen en moet toegeven dat ik gelijk had, het deed vast pijn.
Rond een uur of 10.15 zijn we dan eindelijk waar we ons eerste bezoek zullen afleggen:
![]()
Wordt wederom vervolgd.
[ Bericht 0% gewijzigd door yvonne op 05-02-2007 09:16:50 ]