Dit is wel een erg schokkende cliffhanger... hier moet ik het fijne van weten!quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:15 schreef yvonne het volgende:
En vooral:
[afbeelding]
Waarom dronk zij sinas.
Wordt vervolgd.
Wordt vervolgd.quote:
quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:20 schreef yvonne het volgende:
Oh, voor de "niet-geschiedenis kenners"onder ons, dit is dus een WO1 frontreisje.
Ik vertel vanaf ik de deur uitga, dus,quote:Op woensdag 22 juni 2005 23:23 schreef UIO_AMS het volgende:
Schitterende cliffhanger Yvonne.
Vertel je wat meer over de plaatsen die je bezocht hebt? Mijn kennis van WOI is marginaal.
En er is helemaal niets mis met sinas.
Beter dan zo komen ze niet.quote:Op woensdag 22 juni 2005 23:33 schreef yvonne het volgende:
Ik vertel vanaf ik de deur uitga, dus,
het wordt vast een reeks
Een reisverslag moet gedegen zijn
Goede vraag zeg!quote:Op woensdag 22 juni 2005 23:38 schreef julekes het volgende:
Hebben die schapen en borden iets met elkaar te maken?
In Flander's fields the sheep explode, between the trees, row on row.quote:
Da's duidelijk maar waarom specifiek WO I ?quote:Op donderdag 23 juni 2005 00:25 schreef yvonne het volgende:
Nederland was ook neutraal bij de Vietnam oorlog en toch zijn er hordes mensen heel erg in geinteresseerd.
Nederlanders hebben geen pyramide gebouwd en toch zijn er veel mensen in die geschiedenis geinteresserd.
In 14-18 had Nedreland zeker en rol, denk aan de opvang van vluchtelingen, interneringskampen, het ijzeren gordijn langs de grenzen, de enorme rijkdom die Nederland vergaart heeft in die periode...
Het aantal mensen dat zich hiermee bezig houdt is enorm, en flink groeiende, de boeken die in het Nederlands verschijnen hierover begint behoorlijke afmetingen aan te nemen.
quote:
quote:Wordt vervolgd.
Wowquote:Op donderdag 23 juni 2005 00:43 schreef yvonne het volgende:
Ik ben altijd in geschiedenis geinteresseerd geweest, verder heb ik wat jaartjes terug een hele oude dame verpleegd die als jong meisje in Ieper woonde in de beginjaren van WO1, ze kon er erg boeiend over vertellen, je wordt nieuwsgierig, treft net op dat moment en boek van Richard Heijster: Ieper 14-18, gaat lezen, nog meer lezen, gaat er eens heen, je leest en koopt, en voor je het weet heb je meer dan 200 boeken over WO1, ben je ieder vrij moment opp de voormalige slagvelden, heb je duizenden foto's, word je gevraagd een boek te vertalen en heb je een eigen forum over WO1, oftewel, verslaafd
En weer rol ik van verbazing van mijn stoel...quote:Op donderdag 23 juni 2005 10:50 schreef yvonne het volgende:
Meegenomen:
6 flesjes cola
6 flesjes sinas
6 flesjes 7-up
5 pakjes appelsap
6 flesjes water.
Bijzaken van hoofdzaken onderscheiden!quote:Op donderdag 23 juni 2005 10:54 schreef yvonne het volgende:
O, ik vergeet de 3 kinderen en de man, die had ik ook bij me.
quote:Op donderdag 23 juni 2005 00:07 schreef typtypo het volgende:
Yvonne waarom heb je zo'n interesse in de WO I ?
WO II kan ik me nog iets bij voorstellen aangezien nederland betrokken was.
Maar nederland was neutraal tijdens WO I en heeft totaal geen gevolgen van ondervonden tenzij je de nasleep meerekend die tot WO II hebben geleid.
Zijn er hier wel mensen die zich daarmee bezig houden? Moet je daarvoor niet naar de belgen, fransen en duitsers?
Met WO2 kom je meer in aanraking dus een interesse daarvoor is eerder gewekt, maar het leek net alsof je als Nederlander weinig met WO1 kunt hebben omdat Nederland niet zo zeer betrokken was als de ons omringende landenquote:Op donderdag 23 juni 2005 11:33 schreef yvonne het volgende:
Ach nee ChrisJX, ik hoor deze vraag heel vaak, komt omdat mensen alleen WO2, dus nederland, in hun hoofd hebben.
Nieteens zo'n vreemde gedachte dus
Die lijst ziet er goed uit, maar waarom slechts 5 pakjes appelsap tegenover 6 van elk bij de rest?quote:Op donderdag 23 juni 2005 10:50 schreef yvonne het volgende:
Meegenomen:
6 flesjes cola
6 flesjes sinas
6 flesjes 7-up
5 pakjes appelsap
6 flesjes water.
De sinaasappelsapliefhebbers kwamen er bekaaid vanaf.quote:
áh, dat verklaard het aantal 5.. het was immers "jouw" feestje. Berekend kreng dat je bentquote:
Wij hebben thuis al zo lang ik me kan herinneren vaste plekken in de autoquote:Op vrijdag 24 juni 2005 07:05 schreef yvonne het volgende:
O, na natuurlijk eerst nog op de parkeerplaats luidkeels gekibbeld te hebben wie er naast wie gaat zitten en wie de lege 2e achterbank mag hebben.
Dat is ook niet eerlijk als je een extra achterbank hebt !quote:Op vrijdag 24 juni 2005 10:55 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Wij hebben thuis al zo lang ik me kan herinneren vaste plekken in de auto
Mogen jouw kinderen kut zeggen? Dat mocht ik vroeger noooooit. En nog steeds niet trouwens als ik bij mijn ouders ben.quote:
Nou, 'oneens' is het woord niet, het gaat meer over een zeg maar 'selectieve onvolledigheid'quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:05 schreef Mirage het volgende:
Oei, een extra beetje smeuigheid.. twee gehuwden die elkaar in een topic tegen komen en het waarschijnlijk niet geheel met elkaar eens zijn.
Is dat werkelijk waar? Een vrouw met een gevoel voor richting, dat zich in de realiteit weet te bewijzen ..?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 08:47 schreef yvonne het volgende:
Vanaf daar breekt bij de chauffeur een lichte paniek uit, want de uitdraai van de routeplanner is bij het tankstation uit het deurvakje gevallen denkt hij, wat me NIETS verbaast, maar dankzij m'n sterke geheugen weet ik de juiste afslag en de verdere route heus wel te vinden.
Nou!!! Dat zou Yvonne toch helemaal niet doen???quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:07 schreef iteejer het volgende:
[..]
Nou, 'oneens' is het woord niet, het gaat meer over een zeg maar 'selectieve onvolledigheid'
Als ze ergens al een keer geweest is, weet ze idd de weg meestal wel te vinden. Maar geef haar geen kaart in handen..!quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:13 schreef RM-rf het volgende:
Is dat werkelijk waar? Een vrouw met een gevoel voor richting, dat zich in de realiteit weet te bewijzen ..?
G'damn iteejer, jij hebt een een gouden greep gedaan ...
Tering, dat je er nog in trapt.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:23 schreef iteejer het volgende:
Als ze ergens al een keer geweest is, weet ze idd de weg meestal wel te vinden. Maar geef haar geen kaart in handen..!
We zijn meerdere malen ergens midden op een boerenerf terecht gekomen, of in iemands achtertuin, of zelfs ergens in een bos, tussen de bomen, zonder enig aanwezig pad... de weg hield namelijk ineens op, maar volgens de kaart ging die weg verder -> dus de weg gaat ook verder, doorrijden![]()
'Oh sorry, ik keek op de verkeerde kaart, ik zit in een verkeerd land..'(ok, dit zinnetje heb ik iets overdreven..
)
Oh, hij kent me, als hij niet stopt pies ik gewoon op z'n zittingenquote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:20 schreef Xenomaniac het volgende:
Jesus, dat plassen. Als ik Iteejer was had ik al lang terug gegaan.
Een mengsel van zelfbehoud en tactiek. Doe ik verder geen mededelingen over, eveneens op voornoemde gronden.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:24 schreef Xenomaniac het volgende:
Tering, dat je er nog in trapt.
Of is dat liefde?
Ho ho, wie red jou uit wildvreemde steden?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:23 schreef iteejer het volgende:
[..]
Als ze ergens al een keer geweest is, weet ze idd de weg meestal wel te vinden. Maar geef haar geen kaart in handen..!
We zijn meerdere malen ergens midden op een boerenerf terecht gekomen, of in iemands achtertuin, of zelfs ergens in een bos, tussen de bomen, zonder enig aanwezig pad... de weg hield namelijk ineens op, maar volgens de kaart ging die weg verder -> dus de weg gaat ook verder, doorrijden![]()
'Oh sorry, ik keek op de verkeerde kaart, ik zit in een verkeerd land..'(ok, dit zinnetje heb ik iets overdreven..
)
Liefde dus.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:26 schreef iteejer het volgende:
Een mengsel van zelfbehoud en tactiek. Doe ik verder geen mededelingen over, eveneens op voornoemde gronden.
Ja dat is helaas waar ja. En aangezien ze niet meer op een zeiltje wil zitten...quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:25 schreef yvonne het volgende:
Oh, hij kent me, als hij niet stopt pies ik gewoon op z'n zittingen.
En ik zie iteejer hier rondwaren en die zegt wel of het waar of niet waar is![]()
JIj liet hem 6 keer over die rotonde heen rijden..quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:26 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ho ho, wie red jou uit wildvreemde steden?
Wie weet inderdaad de weg te herinneren als jij de kaarten uit de auto laat waaien?
Wie rijdt een rotonde minstens 6 keer omdat hij niet kan kiezen?
jahdajahdajadaquote:Op vrijdag 24 juni 2005 08:47 schreef yvonne het volgende:
Ik weerhoud Brechtje ervan de halve winkel leeg te kopen en verwijs haar fijntjes naar de meegenomen lekkernijen, hetgeen me een nijdige puberkop oplevert en de toevoeging een stomme moeder te zijn die haar niets gunt en jahdahjahdahjahdah
Ik laat geen kaarten uit de auto waaien! Jij neemt óf een kaart van Polen mee als we naar Frankrijk gaan, óf een kaart voor piloten waar het hele westelijk halfrond op staat en heel nederland gewoon als een soort stip staat weergegeven.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:26 schreef yvonne het volgende:
Wie weet inderdaad de weg te herinneren als jij de kaarten uit de auto laat waaien?
Ah!quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:30 schreef Mr. Orange het volgende:
JIj liet hem 6 keer over die rotonde heen rijden..![]()
reltopicquote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:26 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ach waar een wil is is een weg (en anders maken we er één)quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:32 schreef iteejer het volgende:
[..]
I
Richtingsgevoel heb je zeker, en je aanwijzingen (lees bevelen) kloppen vaak ok wel, alleen jammer dat je niet door huizenblokken, tuinen, of over fietspaden kan rijden..
Ja natuurlijk... 'rij es door dat huizenblok daar..'quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:36 schreef Mirage het volgende:
Ach waar een wil is is een weg (en anders maken we er één)
Jullie veel mannen moeten alles nodeloos moelijk maken.
Waar teveel wil is, is een file..quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:36 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ach waar een wil is is een weg (en anders maken we er één)
Wel slim..quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:32 schreef iteejer het volgende:
[..]
Ik laat geen kaarten uit de auto waaien! Jij neemt óf een kaart van Polen mee als we naar Frankrijk gaan, óf een kaart voor piloten waar het hele westelijk halfrond op staat en heel nederland gewoon als een soort stip staat weergegeven.
De weg herinneren, ja dat doe je idd goed.
Uit vreemde steden: je geeft dermate veel links-rechts-links-links-oh nee andere links-comando's, dat er uiteindelijk altijd wel ééntje uiteindelijk goed is ja
En die rotonde: ach je moet alles van alle kanten bekijken he.
Richtingsgevoel heb je zeker, en je aanwijzingen (lees bevelen) kloppen vaak ok wel, alleen jammer dat je niet door huizenblokken, tuinen, of over fietspaden kan rijden..
... met als eerste auto een bepaalde Nederlandse auto, die midden op de weg even staat na te denken welke kant we op zullen gaan..quote:
Dat is zeker waar! Ze is haar eigen kaart, als ze ergens de weg weet, dan wéét ze die ook. Beter dan ik, ik vergeet dat dan weerquote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:40 schreef DamagedBrain het volgende:
Ik zou al blij zijn met een vrouw die ook een tweede keer iets kon vinden..
Nee, dat was het bordje in het park, moest een foto van voor het verslagquote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:35 schreef Mr. Orange het volgende:
Och, ook een leuke is dat we midden op een drukke auto-weg moeten stoppen om naar het gemiste verkeersbord moeten trug rijden..![]()
Ik heb het dan nie over vorig weekend, maar een vorige keer..quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:42 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee, dat was het bordje in het park, moest een foto van voor het verslag
Ja precies jaquote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:40 schreef iteejer het volgende:
[..]
... met als eerste auto een bepaalde Nederlandse auto, die midden op de weg even staat na te denken welke kant we op zullen gaan..
Ah, en het, "ze weet verdomme zelfs de weg in wildvreemde steden"vergeet je even?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:42 schreef iteejer het volgende:
[..]
Dat is zeker waar! Ze is haar eigen kaart, als ze ergens de weg weet, dan wéét ze die ook. Beter dan ik, ik vergeet dat dan weer
Dat was teveel goeds voor 1 post.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:44 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ah, en het, "ze weet verdomme zelfs de weg in wildvreemde steden"vergeet je even?
Of moet dat in The Truth?
Ja.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:44 schreef yvonne het volgende:
Ah, en het, "ze weet verdomme zelfs de weg in wildvreemde steden"vergeet je even?
Of moet dat in The Truth?
quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:35 schreef Mr. Orange het volgende:
Och, ook een leuke is dat we midden op een drukke auto-weg moeten stoppen om naar het gemiste verkeersbord moeten trug rijden..![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |