Ik moet nodig weer es naar de wc bij jullie...quote:Op maandag 27 juni 2005 11:28 schreef E.T. het volgende:
Waar blijft nou het biergedeelte?
En is dat dan nu Canadees grondgebied geworden?quote:Op maandag 27 juni 2005 09:01 schreef yvonne het volgende:
En nog een intermezzo:
De Vimy Ridge.
Een heuvel ten noorden van Arras, die uiteindelijk door de Canadezen in 1917 veroverd werd. Een van de belangrijkste wapenfeiten van de Canadezen in de eerste wereldoorlog. Als dankbetuiging heeft Frankrijk de Vimy Ridge na de oorlog kado gedaan aan Canada.
van wie was de samson?quote:Op donderdag 23 juni 2005 10:50 schreef yvonne het volgende:
Meegenomen:
Route uitdraai vanaf Lille naar Vimy.
Major and Mrs Holt's "Battlefield Guide to the Somme
Chrisje en Kees Brands' "Velden van weleer" een slagvelden reisgids.
Rose Coombs' "Before endeavours fade"
Lynn MacDonalds'Somme 1916
6 flesjes cola
6 flesjes sinas
6 flesjes 7-up
5 pakjes appelsap
6 flesjes water.
6 krentenbollen
30 broodjes
eiersalade
zalmsalade
alles zelf vers gemaakt
kippenpootjes
komkommer
ijsbergsla
bestek
servetten
bergen snoep
zonnenbrand
Muziek:
SoaD, MegaDeth en Jack Jones.
altijd samson? mascotte special vloeitjes al geprobeerd op een reisje?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:31 schreef yvonne het volgende:
Van mij uiteraard, ik ben de enige rookster in huis
Nee, zo moet je het niet zien, zou fraai zijn, val je ook onder de wetgeving op dat stukje.quote:Op maandag 27 juni 2005 10:03 schreef nixxx het volgende:
[..]
Hey, dat is cool.. dus je hoeft helemaal niet zo ver te reizen om naar canada te gaan?? Is dat net zoiets als de ambassade, echt canadees grondgebied?
Altijd Samson, en ik heb rode rizzla, doosje van 5quote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
altijd samson? mascotte special vloeitjes al geprobeerd op een reisje?
Nee, zie het net als de begraafplaatsen rond Ieper, grond is kado gedaan.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:08 schreef Atreidez het volgende:
[..]
En is dat dan nu Canadees grondgebied geworden?![]()
bij reizen naar en in noordfrankrijk (om maar ontopic te blijven) is het een aanrader om mascotte special te nemen. rookt samen met samson heel lekker. probeer het maar eens. het is dunner en veel lichter om te roken en geen papiersmaak.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:33 schreef yvonne het volgende:
[..]
Altijd Samson, en ik heb rode rizzla, doosje van 5
Die mascotte ken ik niet?
Ah, oke.. De canadese promovendus hier op kantoor wist er wel vanaf, hij noemde het zelfs "one of the defining moments in Canadian history" ... Volgens mij moet ik nu huilen om het nederlandse geschiedenis onderwijs... vraag een (jonge) nederlander nu naar het belangrijkste moment uit onze geschiedenis en je krijgt het wk van 88... of dat tiesto nu al x keer de beste dj isquote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:32 schreef yvonne het volgende:
Nee, zo moet je het niet zien, zou fraai zijn, val je ook onder de wetgeving op dat stukje.
Zie het als een symbolische daad.
Kan deze foto weggehaald worden?quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:15 schreef yvonne het volgende:
En vooral:
[afbeelding]
Waarom dronk zij sinas.
Wordt vervolgd.
Even ontbrakken, het komt goedquote:
Het valt me iedere keer op hoe goed met in het buitenland op de hoogte is van hun geschiedenis.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 11:37 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ah, oke.. De canadese promovendus hier op kantoor wist er wel vanaf, hij noemde het zelfs "one of the defining moments in Canadian history" ... Volgens mij moet ik nu huilen om het nederlandse geschiedenis onderwijs... vraag een (jonge) nederlander nu naar het belangrijkste moment uit onze geschiedenis en je krijgt het wk van 88... of dat tiesto nu al x keer de beste dj is
Tegenwoordig spreekt ze op lokatie af, dat heeft dus een reden?quote:Op donderdag 30 juni 2005 18:58 schreef MissBliss het volgende:
Die beschrijving van de heenreis
Brings back memories
Huh?quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:02 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Tegenwoordig spreekt ze op lokatie af, dat heeft dus een reden?![]()
en toen kwam ik er pas achter dat 14-18 eigenlijk de periode 1914 tot en met 1918 betekendquote:Op donderdag 30 juni 2005 14:15 schreef yvonne het volgende:
Er onstond door 14-18 een nationaal zelfbewustzijn.
Leesvoer:quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:15 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het valt me iedere keer op hoe goed met in het buitenland op de hoogte is van hun geschiedenis.
Ik heb het door een Canadees zo uit horen leggen.
Canada is enorm groot en alles ligt ver uit elkaar, je had natuurlijk geen telefoon, internet, etc etc.
Toen men dienstnam ontmoette men eindelijk andere Canadezen, en men "werkte"aan een gezamelijk doel, en heel langzaam ontdekte men dat Canada best wel iets betekende, men had zich altijd als een "onderdeel"van beschouwd.
Er onstond door 14-18 een nationaal zelfbewustzijn.
Erg interessant!quote:Op zaterdag 2 juli 2005 08:53 schreef yvonne het volgende:
[..]
Leesvoer:
http://www.talkingproud.us/HistoryVimyRidge.html
die eerste foto he.. het lijken wel pyramides op de achtergrond en ik vind het een sereeen gebeeldhouwd werk. mooi hoe die mantel over de ballustrade hangt enzo.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 09:06 schreef yvonne het volgende:
Om toch een indruk te hebben van het Memorial:
[afbeelding]
Je ziet de weg en de bossen liggen waar we doorheen moesten.
[afbeelding]
Mooi!!!quote:Op zaterdag 2 juli 2005 14:16 schreef iteejer het volgende:
[afbeelding]
Zo staat het monument op de oude slagvelden, volgens dit schilderij 'Ghosts of Vimy Ridge' van William Longstaff.
quote:Op zaterdag 2 juli 2005 18:49 schreef E.T. het volgende:
Huh? Is dat Brechtje? Wat heb je met Brechtje gedaan??????????????????
Kleine meisjes worden groot.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 18:49 schreef E.T. het volgende:
Huh? Is dat Brechtje? Wat heb je met Brechtje gedaan??????????????????
Een kick geldt ook als een reeks hè?! In April komt het vervolgquote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:51 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik wist wel dat dit een goed plan was.
quote:Op donderdag 23 juni 2005 12:16 schreef Xenomaniac het volgende:
De sinaasappelsapliefhebbers kwamen er bekaaid vanaf.
En nu?quote:
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:19 schreef yvonne het volgende:
Nu gaan er alleen maar sapjes mee
Maar goed, een leuke opstap naar een paas-uitje
zelfs in deze op van twee jaar geleden was je al aan de sinasquote:
Dat zou best kunnen!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:09 schreef Atreidez het volgende:
Hoor ik een nieuwe expeditie flanders aankomen?
Het is een reeksquote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:19 schreef nokwanda het volgende:
[..]
wat leuk dat je opeens zomaar weer aan dit topic dacht
Laat me raden, daar help jij haar graag vanaf?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:02 schreef SeLang het volgende:
Ik vraag me nog steeds af of Brechtje geen jeugdtrauma heeft opgelopen: elke vakantie naar het slagveld
Ze is inmiddels volwassen enzoquote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:03 schreef yvonne het volgende:
[..]
Laat me raden, daar help jij haar graag vanaf?
*Flauwvalt*quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:35 schreef Falco het volgende:
Yvonne, ik wil graag met jou eens een keer door de West-Vlaamse modder banjeren!
Oef toch wel mooi. Lijkt heel erg op het standbeeld wat in Brazlile staat.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 09:06 schreef yvonne het volgende:
Om toch een indruk te hebben van het Memorial:
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |