abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28082634
Welke gruwel verhalen ken jij over horeca gelegenheden? Wat heb je zelf meegemaakt en moet je kwijt aan de veelvraten van cul? En in waar moeten wij noooooit gaan eten?

Kortom: gruwel verhalen en afraders.

TS begint:

bij een goedkoop restaurant eten en een muis over de tafel zien lopen
bij hetzelfde restaurant zien hoe ze eten van het bord laten vallen en het vervolgens van de grond schrapen om het alsnog aan de klant te geven

bij een ijswinkel werken en daar te horen krijgen dat restjes nooit weggegooid mogen worden, omdat deze verwerkt worden in het nieuwe/verse ijs
  maandag 20 juni 2005 @ 10:49:18 #2
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_28082681
Laatst in Duitsland een dikke rat in het struikperkje naast het terras waar ik zojuist een broodje Doner had genuttigd.

Gelukkig was ik al klaar .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_28082787
http://www.london-eating.co.uk/reviews-we-cant-print.asp

Gelukkig heb ik zelf niet zulke vreselijke verhalen van mijn tijd uit Londen, dankzij deze site kon ik de leukere restaurantjes uitkiezen. Wel is het me een paar keer gebeurt dat ik dingen geserveerd kreeg die ik niet besteld had, maar gewoon botweg (doch vriendelijk) de bediening erop wijzen dat je dit niet wil is meestal voldoende. En de rekening altijd nakijken, en om een duidelijke specificatie vragen.
  maandag 20 juni 2005 @ 10:54:37 #4
119606 habanero
577000 Scoville
pi_28082807
allemaal van die 'broodje aap verhalen' als 'zaad' in de knoflook saus en de kers in de appelmoes bij v.d. valk die steeds naar een nieuw bakje appelmoes gaat, zelf meegemaakt vegatarische burger bij de mac besteld en ipv een groenteburger was het een kroket maar ik denk dat het incidenten zijn
pi_28082866
quote:
Op maandag 20 juni 2005 10:54 schreef habanero het volgende:
allemaal van die 'broodje aap verhalen' als 'zaad' in de knoflook saus en de kers in de appelmoes bij v.d. valk die steeds naar een nieuw bakje appelmoes gaat, zelf meegemaakt vegatarische burger bij de mac besteld en ipv een groenteburger was het een kroket maar ik denk dat het incidenten zijn
incidenten mogen ook

Pas geleden nog. uiteten bij een goed restaurant. ik had coquilles met bietenpurree en een soort kaasstengel. In die kaasstengel zat een haar meegebakken
  maandag 20 juni 2005 @ 10:58:10 #6
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_28082909
quote:
bij een ijswinkel werken en daar te horen krijgen dat restjes nooit weggegooid mogen worden, omdat deze verwerkt worden in het nieuwe/verse ijs
de restjes in de bak? Daar is toch niks mis mee.
Tenzij het op de grond viel ofzo, anders is het wel vies
When all else fails, you always have delusion.
  maandag 20 juni 2005 @ 10:59:18 #7
119606 habanero
577000 Scoville
pi_28082947
je mag ijs maar 1 dag bewaren en nooit mengen dacht ik ?
pi_28083073
quote:
Op maandag 20 juni 2005 10:58 schreef Mirel het volgende:

[..]

de restjes in de bak? Daar is toch niks mis mee.
Tenzij het op de grond viel ofzo, anders is het wel vies
in de drie maanden dat ik er heb gewerkt is er nooit een restje weggegooid (en kan dus in vers ijs nog een restje zitten van 3 maanden oud) daarnaast werd het ook verwerkt als het ontooid was en zelfs een tijd buiten de koeling had gestaan.
pi_28083108
In een koekjesfabriek he, daar worden alle ouwe koekresten opnieuw vermalen en verwerkt in het speculaas. Officieel is dit alleen de misbakken koek, maar het is eerder regel dan uitzondering dat restjes uit de van-de-grond-emmer er ook in terecht komen. Dank u Sinterklaahaasje!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 20 juni 2005 @ 11:05:30 #10
119606 habanero
577000 Scoville
pi_28083134
welke vestiging was dat ? (vermijden!!)
pi_28083252
quote:
Op maandag 20 juni 2005 11:04 schreef Mwanatabu het volgende:
In een koekjesfabriek he, daar worden alle ouwe koekresten opnieuw vermalen en verwerkt in het speculaas. Officieel is dit alleen de misbakken koek, maar het is eerder regel dan uitzondering dat restjes uit de van-de-grond-emmer er ook in terecht komen. Dank u Sinterklaahaasje!
spoorpunt
pi_28083263
Niet culinair (tijdens eten nog nooit iets goors meegemaakt..), maar wel goor... :
Situatie: Shoarmatent naast een Cafetaria muur, in de buurt staat een container met vuilniszakken en het is een tropische dag...
Tijdens het uitgaan wat "uit de muur" willen eten, naar de grond kijken en denken: "Hoe komt al die rijst hier toch? (zo'n 5 m2" Dan beter kijken en zien dat het beweegt en dat je een patatje staat te eten omringd met maden, die als je naar de container met vuilniszakken (met restafval van de shoarmatent) kijkt gezellig met duizenden tegelijk uit de container komen kruipen...
Gevolg: Kotsneigingen... dat was niet leuk...

Oh ja... een keer een "gekrulde" haar in een salade...
pi_28083278
quote:
Op maandag 20 juni 2005 11:05 schreef habanero het volgende:
welke vestiging was dat ? (vermijden!!)
XXXXX. Maar dat is inmiddels ook al 6 jaar geleden, dus ik weet niet of ze dat nog doen

[ Bericht 4% gewijzigd door dutch-mamma op 07-07-2005 17:32:42 (EDIT: naam verwijderd.) ]
  maandag 20 juni 2005 @ 11:22:34 #14
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_28083640
Friettentje bij de XXX ingang van de XXX passage in XXX , kijk daar 's avonds eens door het raam, het krioelt er van de muizen

[ Bericht 11% gewijzigd door dutch-mamma op 07-07-2005 17:33:26 (EDIT: naam verwijderd) ]
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
  maandag 20 juni 2005 @ 11:25:31 #15
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_28083719
quote:
Op maandag 20 juni 2005 11:09 schreef Kjew het volgende:
Niet culinair (tijdens eten nog nooit iets goors meegemaakt..), maar wel goor... :
Situatie: Shoarmatent naast een Cafetaria muur, in de buurt staat een container met vuilniszakken en het is een tropische dag...
Tijdens het uitgaan wat "uit de muur" willen eten, naar de grond kijken en denken: "Hoe komt al die rijst hier toch? (zo'n 5 m2" Dan beter kijken en zien dat het beweegt en dat je een patatje staat te eten omringd met maden, die als je naar de container met vuilniszakken (met restafval van de shoarmatent) kijkt gezellig met duizenden tegelijk uit de container komen kruipen...
.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_28083887
Gruwelverhalen schrijf je aan elkaar.

Overigens in een café hier in de buurt; ze gebruiken er in plaats van die onbreekbare plastic glazen gewone glazen. Naja, aan het eind van de avond is het daar dus altijd een teringzooi, vooral als je bedenkt dat er toen ook een groep boeren was. Valt ineens een vriendin van me, hoppa, snee in d'r hand. Vervolgens glijdt een maat van me ook op z'n bek en met z'n handen in het glas. Hij helemaal trippen (kan niet tegen bloed ). Die apen gebruiken daar al jaren glazen van glas en elk weekend flikkeren er veel op de grond, dat ze niet snappen dat ze beter plastic glazen kunnen gebruiken.
pi_28083965
quote:
Op maandag 20 juni 2005 11:09 schreef goddess-in-heaven het volgende:

[..]

spoorpunt
Is dat een naam van een fabriek?
Want neen, het was XXX.

[ Bericht 3% gewijzigd door dutch-mamma op 07-07-2005 17:34:10 (EDIT: naam verwijderd) ]
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_28084029
quote:
Op maandag 20 juni 2005 11:31 schreef boyv het volgende:

Overigens in een café hier in de buurt; ze gebruiken er in plaats van die onbreekbare plastic glazen gewone glazen. Naja, aan het eind van de avond is het daar dus altijd een teringzooi, vooral als je bedenkt dat er toen ook een groep boeren was. Valt ineens een vriendin van me, hoppa, snee in d'r hand. Vervolgens glijdt een maat van me ook op z'n bek en met z'n handen in het glas. Hij helemaal trippen (kan niet tegen bloed ). Die apen gebruiken daar al jaren glazen van glas en elk weekend flikkeren er veel op de grond, dat ze niet snappen dat ze beter plastic glazen kunnen gebruiken.

En wat een gruwelverhaal trouwens... wie gebruikt er nu bierglazen als het ook in plastic kan..
pi_28084074
quote:
Op maandag 20 juni 2005 11:36 schreef Kjew het volgende:

[..]

En wat een gruwelverhaal trouwens... wie gebruikt er nu bierglazen als het ook in plastic kan..
Mja, ik snap niet dat mensen het erg vinden als er een muis langs ze loopt terwijl ze eten. Net alsof de wereld vergaat. Als er nou een muis of een haarbal in hun eten zat, oke, dan zou je recht hebben om te klagen.
pi_28084125
quote:
Op maandag 20 juni 2005 11:31 schreef boyv het volgende:

Dit hebben wij ook vrij vaak met het rampteam wat zich mijn vrienden noemt.

Verder heb ik weinig gruweldingen mee gemaakt terwijl ik zat te eten.
pi_28084176
Ik ken een shoarmatent waar de sish kebabschijf recht voor het raam draait. En de uitbater vindt het een goed idee om dat raam open te zetten als het warm is... Bovendien ligt die tent aan een drukke straat waar zeker tussen vier en zeven uur bergen auto's voorbijrijden en recht voor die tent voor het stoplicht staan te wachten
pi_28084240
Ik heb op het vliegveld van Keulen/Bonn eens bij de (edit: een hamburgertent - DM) een stel kipnuggets besteld. Bij de twee laatste had ik het idee dat ze óf kattenvoer óf kippenpootjes hadden meegefrituurd, gezien de harde korrels die op de buitenkant zaten Ik heb ze overigens weggegooid. Teruggaan was geen optie, ik was inmiddels al aan de andere kant van het vliegveld

[ Bericht 4% gewijzigd door dutch-mamma op 07-07-2005 17:38:03 (naam weggehaald) ]
pi_28084250
quote:
Op maandag 20 juni 2005 11:09 schreef Kjew het volgende:
Gevolg: Kotsneigingen... dat was niet leuk...

Oh ja... een keer een "gekrulde" haar in een salade...
Hahahahahaha

aaaah en die gekrulde haar wastie van onderen of van boven?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  maandag 20 juni 2005 @ 11:44:26 #24
17548 Dr.Death
Your Doctor has arrived..
pi_28084298
In London eens bij een Thai gegeten waar je voer uit bakken kon scheppen. Het was 's avonds laat en die meuk stond er dan al de hele dag op de warmhoud. Zie ik daar een muis lopen. Ik dacht: ik hou ht bij groenten". Maat van mij probeerde toch het vlees en jawel hoor! Die kon 's nachts de porceleinen god omarmen.

Heb zelf lange tijd in een restaurant in Langbroek gewerkt. het vlees is uitstekend, maar alle groenten (uit blik) worden gerecycled op een avond. Hou het bij het vlees en gebakken aardappelen en je hebt een goede maaltijd. Maar blijf vd groentes af.
Groente is sowieso voor konijnen
I'll try being nicer if you'll try being smarter.
stupid people shouldn't breed
  maandag 20 juni 2005 @ 11:46:31 #25
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_28084358
Dat van die sperma verwerkt in knoflooksaus of mayo gebeurt toch wel degelijk. Zo is er laatst in Almere (Haven als ik me niet vergis) nog een tent om gesloten.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
  maandag 20 juni 2005 @ 11:46:44 #26
17548 Dr.Death
pi_28084365
O ja, paar jaar terug een bamischijf uit de muur getrokken bij een tankstation. 's nachts. Dat bestond alleen nog maar uit bacteriën volgens mij, want het smaakte naar pepermunt met schuimrubber en je kon er een ruit mee ingooien
pi_28084378
Kom in turkse winkel wat dingen halen, zeg tegen die vrouw in de winkel, eh kwenie maar dat blikje is al 4 maand over de datum, ze kijkt ernaar en zegt, Geff niks, nie erg nie!
okeey dus loop verder en zie van die turkse yoghurtbekers denk hm lekker, kijk naar datum en ja hoor maand deroverheen.
Neem bekertje mee naar die vrouw en zeg kijk, alweer een over de datum!

*nou nou?*
Ach zegt ze en pakt het bekertje over maakt hem los, snie erg nie..
ze lurkt zo de hele inhoud op, isse goed zegt ze..
eg goed , nie vies!
Ik dacht la maar zittuh dan
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_28084405
quote:
Op maandag 20 juni 2005 11:46 schreef LaZZ het volgende:
Dat van die sperma verwerkt in knoflooksaus of mayo gebeurt toch wel degelijk. Zo is er laatst in Almere (Haven als ik me niet vergis) nog een tent om gesloten.
oh my god...
Ik ga niet meer uit eten gatver
pi_28084443
quote:
Op maandag 20 juni 2005 11:04 schreef Mwanatabu het volgende:
In de koekjesfabriek waar ik ooit werkt werd die meuk verkocht aan varkensboeren. In die bak ging idd ook alles wat van de band afliep, maar ook alles van de grond en god weet wat voor meuk. Maar ja dat maakt voor de varkens niet uit.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 20 juni 2005 @ 11:51:03 #30
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_28084482
quote:
Op maandag 20 juni 2005 11:46 schreef LaZZ het volgende:
Welke eetplaats was dit dan? Ik woon in Almere, maar ik heb er niets van gehoord.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_28084522
Bij XXX (ook de laatste keer dat ik daar geweest ben) :

na afloop van het hoofdgerecht, de boontjes bestrooid met wat zout.
tijdens de koffie na horen we van een tafeltje of wat verder dat de boontjes wel heel zout zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door dutch-mamma op 07-07-2005 17:40:22 (naam verwijderd) ]
  maandag 20 juni 2005 @ 11:56:11 #32
17548 Dr.Death
pi_28084615
O, das een goeie truc om ze terug te pakken! Hulde!
pi_28084665
quote:
Op maandag 20 juni 2005 11:49 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

In de koekjesfabriek waar ik ooit werkt werd die meuk verkocht aan varkensboeren. In die bak ging idd ook alles wat van de band afliep, maar ook alles van de grond en god weet wat voor meuk. Maar ja dat maakt voor de varkens niet uit.
Yep. Wij hadden een systeem met witte emmers voor misbaksels of kapotte koekjes en gele voor koek van de grond en koek met metaal erin. Die laatste waren voor de varkens. Maar regelmatig werd dit per ongeluk omgewisseld door een nieuwe uitzendkracht ofzo.
En toch he, en toch vond ik de speculaas er het lekkerst!
pi_28084682
Ik heb bij een pizzeria gewerkt waar de kok altijd over de pizza's aant zweten is
It's a growing flame, using fear as fuel.
Website
Flicker!
pi_28084684
quote:
Op maandag 20 juni 2005 11:52 schreef vanderaalst het volgende:
Bij XXX (ook de laatste keer dat ik daar geweest ben) :
na afloop van het hoofdgerecht, de boontjes bestrooid met wat zout.
tijdens de koffie na horen we van een tafeltje of wat verder dat de boontjes wel heel zout zijn.
goeie actie, die onthoud ik voor volgende keer, kijken of het werkt!

[ Bericht 2% gewijzigd door dutch-mamma op 07-07-2005 17:40:51 ]
  maandag 20 juni 2005 @ 11:58:37 #36
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_28084686
In de aardappeltartin een sigarettenpeuk vinden...
En als compensatie een kopje koffie
Eetcafé in Groningen, weet even niet meer welke.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_28084734
quote:
Op maandag 20 juni 2005 11:42 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Hahahahahaha

aaaah en die gekrulde haar wastie van onderen of van boven?
Dat kon ik er niet uit op maken... en trouwens het is allebei goor... en ja, ook hier moest ik van kokhalzen...
pi_28087211
quote:
Op maandag 20 juni 2005 11:34 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Is dat een naam van een fabriek?
Want neen, het was XXX.
meer mensen die dat niet kennen (misschien iets typisch utrechts?)
een spoorpunt is ook een koek die bestaat uit resten koek (en daarvan is bekend dat het ook van de vloer wordt geschraapt) is een soort speculaas-actige cake die in een punt wordt verkocht. het lekkere daarvan is dat je nooit weet wat er precies in zit. smaakt soms sterk naar speculaas, dan weer naar kaneel.

[ Bericht 1% gewijzigd door dutch-mamma op 07-07-2005 17:41:27 (naam verwijderd) ]
pi_28087279
Nooit van gehoord
  maandag 20 juni 2005 @ 13:30:16 #40
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_28087379
wat een vieze verhalen, vooral dat recyclen van eten vind iok ronduit smerig.

ikzelf vind nogal eens een haar in/op mn eten, maar ik ben dan ook meteen uitgegeten
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 20 juni 2005 @ 13:35:55 #41
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_28087582
Ja, XXX! Die boter-cupjes netjes openmaken en leeg terugleggen op dat schaaltje... Regelmatig lege cupjes ontvangen ook. Het is dat er w.m.b. geen volgende keer komt anders ga'k ook de boontjes 'aanzouten'

[ Bericht 3% gewijzigd door dutch-mamma op 07-07-2005 17:42:01 (naam verwijderd) ]
pi_28087685
quote:
Op maandag 20 juni 2005 13:24 schreef goddess-in-heaven het volgende:

[..]

een spoorpunt is ook een koek die bestaat uit resten koek (en daarvan is bekend dat het ook van de vloer wordt geschraapt) is een soort speculaas-actige cake die in een punt wordt verkocht. het lekkere daarvan is dat je nooit weet wat er precies in zit. smaakt soms sterk naar speculaas, dan weer naar kaneel.
Ah, een verrassingskoek
Nee, nooit van gehoord. Bij mijn bakkerij was dus alle speculaas spoorpunt
pi_28087692
Sperma in de knoflooksaus komt nogal eens voor, voornamelijk bij tenten waarin moslims werken die totaal geen respect hebben voor christenhonden, maar wel hun geld willen hebben. Daarom zoekt de keuringstdienst van waren er standaad naar. Meestal zien die tenten er ook niet schoon uit, het intereseert ze geen barst en ik loop er dan ook hard voorbij. (heeft wel eens een spies showarmavlees op de grond zien stuiteren en die werdt gewoon teruggeplaatst.)
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_28088130
quote:
Op maandag 20 juni 2005 13:39 schreef longinus het volgende:
Sperma in de knoflooksaus komt nogal eens voor, voornamelijk bij tenten waarin moslims werken die totaal geen respect hebben voor christenhonden, maar wel hun geld willen hebben. Daarom zoekt de keuringstdienst van waren er standaad naar. Meestal zien die tenten er ook niet schoon uit, het intereseert ze geen barst en ik loop er dan ook hard voorbij. (heeft wel eens een spies showarmavlees op de grond zien stuiteren en die werdt gewoon teruggeplaatst.)
Een kennis van mij deed dit idd. Hij werkte bij een shoarmazaak en werd regelmatig door de lokale boeren verbaal mishandeld ("hee, klotekankerasielzoeker.." en dan nog erger). Die gaf er idd wel eens speciale saus bij.
Nu moet ik er wel bijzeggen dat het laatste wat ik van deze figuur hoorde was dat hij met zijn auto een politiebureau (volgens mij Rijswijk of Zoetermeer) binnengereden was.
pi_28088355
quote:
Op maandag 20 juni 2005 13:53 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Een kennis van mij deed dit idd. Hij werkte bij een shoarmazaak en werd regelmatig door de lokale boeren verbaal mishandeld ("hee, klotekankerasielzoeker.." en dan nog erger). Die gaf er idd wel eens speciale saus bij.
Nu moet ik er wel bijzeggen dat het laatste wat ik van deze figuur hoorde was dat hij met zijn auto een politiebureau (volgens mij Rijswijk of Zoetermeer) binnengereden was.
oke la maar
ik hoef al geen shoarma meer
ik slacht zelf wel in het vervolg en maak mijn eigen recept wel
pi_28088827
quote:
Op maandag 20 juni 2005 14:02 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

oke la maar
ik hoef al geen shoarma meer
ik slacht zelf wel in het vervolg en maak mijn eigen recept wel
Ik hoorde dit pas onlangs, is al van een jaar of 5 geleden. Meneer zit nu vast wegens mentale onverkwikkelijkheden geloof ik. Hopelijk werkt-ie daar niet in de keuken
pi_28088897
quote:
Op maandag 20 juni 2005 13:35 schreef TheSilencer het volgende:
Ja, XXX! Die boter-cupjes netjes openmaken en leeg terugleggen op dat schaaltje... Regelmatig lege cupjes ontvangen ook. Het is dat er w.m.b. geen volgende keer komt anders ga'k ook de boontjes 'aanzouten'
Met botercupjes recyclen is niets mis. Die dingen zijn tenslotte niet open geweest. Maar dat niet gecontroleerd wordt of ze leeg zijn is wel raar.

Op zich is het recyclen van ander voedsel ook niet zo vreemd, ware het niet dat je niet weet wat een andere tafel er mee gedaan heeft (zouten ofzo ) en dat jouw boontjes al voor de tweede keer opgewarmd worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door dutch-mamma op 07-07-2005 17:42:52 ]
  maandag 20 juni 2005 @ 14:19:48 #48
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_28088943
quote:
Op maandag 20 juni 2005 14:18 schreef ChrisJX het volgende:

Op zich is het recyclen van ander voedsel ook niet zo vreemd, ware het niet dat je niet weet wat een andere tafel er mee gedaan heeft (zouten ofzo ) en dat jouw boontjes al voor de tweede keer opgewarmd worden.
ik vind het anders maar smerig.
wie weet wat er mee gebeurd is. erover heen hoesten, niezen, iemand met een koortslip [die vork komt in je vreten hoor] zout eroverheen, of erger.
getverdemme, bah
pi_28089006
quote:
Op maandag 20 juni 2005 14:19 schreef MissyMirjaM het volgende:

ik vind het anders maar smerig.
wie weet wat er mee gebeurd is. erover heen hoesten, niezen, iemand met een koortslip [die vork komt in je vreten hoor] zout eroverheen, of erger.
getverdemme, bah
Dat bedoel ik Maar voedsel delen komt sowieso wel voor, denk maar aan een buffet. Daar ligt je eten ook warm te wezen onder een lamp. Het grote nadeel is idd dat je niet weet wat er mee gedaan is. Daarom kun je het als restaurant niet maken voedsel her te gebruiken, ook al is dat zonde.
pi_28089050
Mijn oma was ook nooit blij als ze mee uit eten ging
Liever niet dan wel...
Wilde altijd het beste van het beste eten, dus niets van een supermarkt ofzo, vlees kwam van de beste slager etc...
Sorry, oma, ik begrijp je eindelijk...
  maandag 20 juni 2005 @ 14:27:12 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_28089205
Maden, ratten, kakkerlakken, Junkies, gekken, overstromende WC´s, hartinfarcten, kotsende klanten, echtscheidingen, welke wil je horen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 20 juni 2005 @ 14:29:07 #52
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_28089261
Heb meerdere dingen:

XXX (nuland), mijn vader kreeg een bakje stoofperen met tandafdrukken erin

ik eet op mijn werk, er wordt gekookt, regelmatig haren

bij het tankstation een voorverpakt puddingbroodje gekocht, zit er een vlieg in

heb bij een kipverwerkingsfabriek gewerkt, wanneer er een burger of nugget op de grond viel, werd ie teruggelegd, met voetafdruk en al!

[ Bericht 3% gewijzigd door dutch-mamma op 07-07-2005 17:43:41 (naam verwijderd) ]
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_28089306
quote:
Op maandag 20 juni 2005 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Maden, ratten, kakkerlakken, Junkies, gekken, overstromende WC´s, hartinfarcten, kotsende klanten, echtscheidingen, welke wil je horen?
alles
pi_28089896
quote:
Doe de echtscheiding maar eerst. Om mee te nemen graag
  maandag 20 juni 2005 @ 14:52:06 #55
45206 Pietverdriet
pi_28089949
Heb nu geen tijd een uitgebreid verhaal te schrijven, kom daar vanavond op trug
  maandag 20 juni 2005 @ 14:53:06 #56
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_28089978
quote:
Op maandag 20 juni 2005 14:50 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Doe de echtscheiding maar eerst. Om mee te nemen graag
En voor mij de gekken graag, extra pittig
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  maandag 20 juni 2005 @ 14:54:09 #57
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_28090019
quote:
En ik ga voor een hartinfarctje, mèt.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_28090042
quote:
Op maandag 20 juni 2005 14:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb nu geen tijd een uitgebreid verhaal te schrijven, kom daar vanavond op trug
Gelukkig staat het topic al in m'n AT
  maandag 20 juni 2005 @ 15:08:59 #59
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_28090529
quote:
Op maandag 20 juni 2005 10:54 schreef habanero het volgende:
Kers? Appelmoes? Nu ken ik veel broodje aap verhalen, maar daar heb ik nog nooit van gehoord. Vertel....
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 20 juni 2005 @ 15:13:58 #60
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_28090706
Laatst lag er een stelletje bij ons op de bank te vrijen.
  maandag 20 juni 2005 @ 15:14:30 #61
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_28090726
quote:
Op maandag 20 juni 2005 15:08 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Kers? Appelmoes? Nu ken ik veel broodje aap verhalen, maar daar heb ik nog nooit van gehoord. Vertel....
Je kent die bakjes appelmoes met een kers er op toch wel?
  maandag 20 juni 2005 @ 15:20:51 #62
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_28090928
quote:
Op maandag 20 juni 2005 15:14 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Je kent die bakjes appelmoes met een kers er op toch wel?
Recept op herhaling: nooit van gehoord.
pi_28091134
Je hebt bakjes appelmoes waar ter versiering een kers op wordt gelegd. Nou gaat het verhaal dat als die kers niet wordt opgegeten, deze gewoon ter versiering op een ander bakje appelmoes voor andere eters wordt gelegd.
pi_28091158
Kers in appelmoes
appelmoes naar klant
klant uitgegeten
kers uit appelmoes vissen
in ander bakje appelmoes plaatsten
appelmoes naar klant etc etc etc etc
Tevens tvp
  maandag 20 juni 2005 @ 15:40:43 #65
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_28091590
Als ik het allemaal zo lees, heb ik nog vrij weinig meegemaakt. Wat ik me nog kan herinneren:
- IJsje met zure (dus bedorven) slagroom
- Lokale cafetaria: Ik bestel een patat pinda en een kroket. Resultaat: slappe, driedubbel gezouten patat met aangebrande pindasaus en een kroket met sponzige stukken

Haren in m'n eten heb ik volgens mij nog maar 1x meegemaakt.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  maandag 20 juni 2005 @ 15:54:41 #66
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_28091979
Ohja....avondje overleven in Antwerpen als je onderweg bent naar Rock Werchter en dan strandt omdat er geen trein meer rijdt.

Avond lang lopen, zuipen en uit je dak gaan. Je loopt met een paar man rond en er is geen slaapplek. Dus wakker proberen te blijven.

Zo tegen de ochtend ben je hardstikke vet en krijg je honger.
'Shoarma!!!!' wordt er dan vrolijk geroepen.
En ja hoor...eerste tentjes linksaf, over het dak en door de tunnel: 'shoarma'.
Behalve dan dat ze geen shoarma kennen, maar wel kebab.

Niets mis mee denk je en val met 3 man in slaap aan de bar terwijl je wacht op je eten.

Uiteindelijk blijkt het een bak met grote vlokken vlees te zijn die nog zuurder smaken dan 'ouwe sokken yoghurt'.
'Alles smaakt lekker met saus' is het decreet en de knoflooksaus wordt besteld. Scheen daar ook niet te bestaan en ik had de keuze tussen een yoghurtsaus en kerriesaus

Als er 1 moments is waarop je zoiets NIET wilt ervaren dan is het wel op ZO'N moment
pi_28092622
Wou eens een vlugge hap halen, dus naar de snack-muur een een kroketje 'getrokken'.
Neem een lekkere, dikke hap, wil net gaan smullen, kijk ik in het stuk kroket wat ik nog in mijn hand heb en zie daar een behoorlijk groot gedeelte muis.

een half jaar geen kroketje meer gehad.
  maandag 20 juni 2005 @ 17:09:03 #68
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_28094332
Iemand die ik ken kocht ooit es wat pruimen, maar op de weg naar huis nam mevrouw alvast een hap... om tot de ontdekking te komen dat de hele binnenkant vol zat met... maden!
  maandag 20 juni 2005 @ 17:13:52 #69
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_28094468
quote:
Op maandag 20 juni 2005 16:15 schreef mien-moeke het volgende:
Wou eens een vlugge hap halen, dus naar de snack-muur een een kroketje 'getrokken'.
Neem een lekkere, dikke hap, wil net gaan smullen, kijk ik in het stuk kroket wat ik nog in mijn hand heb en zie daar een behoorlijk groot gedeelte muis.

een half jaar geen kroketje meer gehad.
Sinds ik in een krokettenfabriek ben geweest (XXX) eet ik sowieso geen kroketten of frikandellen meer.
Als je dat ziet en vooral ruikt, hoef je die echt niet meer. Ik snap eigenlijk niet waarom die lui rondleidingen geven, niemand die ooit nog iets van ze eet. Het is er verder keurig schoon maar restvlees (paardenkoppen, paardenpoten e.d.) wat 3 (!) uur word gekookt stinkt zo verschrikkelijk goor

[ Bericht 1% gewijzigd door dutch-mamma op 07-07-2005 17:44:47 (naam verwijderd) ]
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
  maandag 20 juni 2005 @ 17:14:45 #70
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_28094503
Een keer roti besteld en vlak erna een enorme kakkerlak (zeker wel een vingerkootje lang) zien weghollen over je bank. Moest wel in die plastic zak waarin het werd bezorgd hebben gezeten. Ik heb het eten maar weggegooid.
  maandag 20 juni 2005 @ 17:22:02 #71
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_28094718
EDIT: naam verwijderd

[ Bericht 89% gewijzigd door dutch-mamma op 07-07-2005 17:45:17 ]
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_28095034
Rioolluchten .
  maandag 20 juni 2005 @ 19:21:00 #73
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28097754
Een topic met veel niet te controleren wilde verhalen. Deze gaat dus dicht.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 7 juli 2005 @ 17:36:38 #74
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28594121
quote:
Op maandag 20 juni 2005 19:21 schreef Martijn_77 het volgende:
Een topic met veel niet te controleren wilde verhalen. Deze gaat dus dicht.
Omdat het toch een leuk topic is, doe ik het weer open (op verzoek). Maar wel met enkele kanttekeningen.

Martijn heeft gelijk, risico op wilde, niet te controleren verhalen is groot! En daarom wil ik dat er geen namen van bedrijven, producten etc worden genoemd...

Enne... ik weet een zaak waar wel degelijk sperma in de shoarmasaus zat... Is alweer 9 jaar geleden, de zaak is meteen gesloten toen het werd ontdekt.
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  donderdag 7 juli 2005 @ 17:39:53 #75
66422 dutch-mamma
pi_28594205
quote:
Op maandag 20 juni 2005 11:51 schreef VeX- het volgende:

[..]

Welke eetplaats was dit dan? Ik woon in Almere, maar ik heb er niets van gehoord.
Is een jaar of 9 geleden gebeurd, ik woonde hier toen net...
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  donderdag 7 juli 2005 @ 18:12:53 #76
45206 Pietverdriet
pi_28595102
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 17:39 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Is een jaar of 9 geleden gebeurd, ik woonde hier toen net...
Dat verhaal ging ook over een Shoarma zaak in Arnhem, ik heb dat destijds samen met Peter Burger, Bekend debunker van broodje aap verhalen onderzocht, en het is een broodje aap verhaal.
Je had dat ook zelf kunnen afleiden
Immers, waarom word je ziek van sperma in je saus?
Als je ziek wordt, kots je alles vanzelf al uit, en is er geen reden voor een maagpomp.
Als je maag leeggepomp wordt, en het wordt al onder een microscoop bekeken, dan zie je nog niet dat het sperma van meerdere personen is, dat zie je pas met een DNA test.
  donderdag 7 juli 2005 @ 18:38:26 #77
66422 dutch-mamma
pi_28595796
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat verhaal ging ook over een Shoarma zaak in Arnhem, ik heb dat destijds samen met Peter Burger, Bekend debunker van broodje aap verhalen onderzocht, en het is een broodje aap verhaal.
Je had dat ook zelf kunnen afleiden
Immers, waarom word je ziek van sperma in je saus?
Als je ziek wordt, kots je alles vanzelf al uit, en is er geen reden voor een maagpomp.
Als je maag leeggepomp wordt, en het wordt al onder een microscoop bekeken, dan zie je nog niet dat het sperma van meerdere personen is, dat zie je pas met een DNA test.
Het is ontdekt tijdens routine-controles van de Keuringsdienst n.a.v. hardnekkige geruchten en heeft destijds ook de media gehaald (hoewel je die ook niet klakkeloos moet geloven). Dus niet n.a.v. overgeven. Ze hebben bakken saus gecontroleerd en het toen aangetroffen.
  donderdag 7 juli 2005 @ 18:53:50 #78
45206 Pietverdriet
pi_28596190
Invasie van maden
Ik werkte destijd als chefkok voor een wat duister caracter, die de hoereca zaak (een grand cafe - restaurant). Het was een heerlijk tent om te werken, want het ging erom dat we vooral lol hadden. Ik had volledig vrije hand in de keuken, en was de chef. Ik kon leerlingen slaan en de meest fantasitische gerechten op de kaart zetten.

Hoeren Snoeren Taxi rijden, ik was 21, had een volledige baan, een basisbeurs en een wezenpensioen, en studeerde 3 dagen in de week in Nijmegen. Ik was nog jong en aantrekkelijk, had iedere week wel een ander te neuken en soms deed ik dat op de werkbank. Anderen bleven langer en ik was dan weer in tranen als ik weer verliefd en verlaten was.

De baas van deze toko woonde boven de zaak, reed een BMW en had (net als ik) een jachtgeweer. We noemden hem altijd King Corn, gewoon, om hem te pesten. Na het werk zaten we vaak te zuipen, poker te spelen op het kantoortje om geld, en rolden dan starnakel dronken in onze respectievelijke bedden. De volgende dag sliep je uit, beetje sporten, koffie drinken en wat studeren, en dan in de middag ging je weer eens aan het werk. Zoals ik al zei kon ik geheel mijn gang gaan, dus alles was vers, en we hadden een kaart waar menig restaurateur jaloers op was. Ik kookte destijds al als een jonge god, en we hadden een vaste club klanten, die het allemaal geweldig vonden. Alles kon, alles mocht, niets hoefde. Had gerechten op de kaart staan die genoemd waren naar speelfilms als ik daar zin in had, een andere keer was het een kaar vol specialiteiten uit de hele EU.

Maar goed, mijn werkgever lag dus op een zonnige dag op zijn dak terras, en het was nog geen etenstijd. We rookten een pretsigaret en hadden lol met fanta. Het irriteerde ons dat er nogal wat duiven waren en de boel onderscheten.

Een vriend van King Korn kwam langs en gedrieen zaten we te verzinnen wat te doen aan te duiven. We besloten dat we ze maar af moesten knallen. Die vriend van King Korn was ooit nederlands kleiduiven olympia team schieten geweest, ik pafte een aardig stukje en gedrieen schoten we al snel een dozijn of 2 duiven.

We deden deze in een vuilniszak, toen we de tijd zagen en snel aan het werk gingen. Het was warm, dus niemand had zin om te koken, en de zaak stroomde snel vol, en we deden 2 tot 3 seatings per tafel op een avond. Das hard werken, en dan staat je kop niet naar nadenken, en daarna wil je bier. Een paar dagen later kwam de vriendin van king korn op zijn dakterras, dacht, wat doet die zak daar. Zonder er in te kijken pakte ze hem, deed hem dicht door hen te draaien, en gooide hem in de container achter de keuken.

Ik was die dag aan het werk, en herinner me nog dat ze langs kwam lopen. Ik dacht nog, jeez wat een meur. Het was een warme zomer en ik was blij die avond eindelijk klaar te zijn met werken. Ik was aan het schoonmaken en dacht, wie heeft daar een baal rijst lopen leeggooien op het plaatsje en in de bijkeuken. En WAAROM BEWEGEN DIE RIJSTKORRELS??? het waren maden, duizenden en duizenden maden die de keuken in kwamen. Wat de neuk doe je tegen zoveel maden?
De vuilniscontainer zag er uit als een overkokende pan, maar het waren overkokende maden.
Gatverdamme.
Ik samen met de koksmaat aan de spuitsbus van Bayer.
Hielp niet
Sommige gingen langzamer, ander sneller
Zout strooien
Hielp niet
Sommige gingen langzamer, ander sneller

Overal waar we keken krioelde de beesten, tegen de muren op, overal.
Dit is oorlog zei mijn collega
In een helder moment dacht ik aan de verhalen uit de eerste wereldoorlog, waar maden als wondontsmetter bij gangreen werden ingezet. En in de eerste wereldoorlog werd ook gifgas gebruikt (de geest maakt rare sprongen) en in riep Gifgas, dat is de oplossing, dat dood alles wat een zenuwstelsel heeft, en chloorgas dood alles, ook planten, bacterien, virussen en schimmels.
Chloorgas is ook zwaarder dan lucht, dus kruipt over de bodem waar de maden kruipen,

Goed, ik heb toen met een liter of 2 chlorix en een fles azijn over de vloer chloorgas gemaakt, we sloten de keuken af, met de afzuigkap uit. We gingen na deze vondst bier drinken, en hadden de grootste lol. We beschuldigde elkaar als zijnde oorlogsmisdadigers, hadden het over mosterdgassaus en andere perverse en niet correcte humor die je zo vaak ziet bij koks.
Na een half uur, ofzo, waagden we het weer, met theedoeken voor de mond de keuken in te gaan, en alles was dood. Er kroop geen made meer, maar ook lagen er vliegen op de werkbanken met hun benen omhoog, en vielen ze letterlijk uit de lucht.

Ik deed de afzuigkap aan op turbo en de ramen open en ging de keuken weer uit, nadien hebben we met de brandslang alles afgespoten.

De volgende dag kwam de keuringsdienst langs. Ze hadden een tip gehad over ongedierte zeiden ze. Nou had ik die dag besteed aan het grondig schoonmaken van de keuken. Ze vonden dus niets. Ze namen ook strijkjes van muren, werkplanken en zo. Ik denk dat die zeldzaam weinig opgeleverd hebben, die keuken was steriel als een operatiekamer, wat zeg ik, ik wou dat alle operatiekamers zo steriel waren.

maar goed, dit was het verhaal van de maden, de andere volgen.
  donderdag 7 juli 2005 @ 18:55:25 #79
45206 Pietverdriet
pi_28596240
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:38 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Het is ontdekt tijdens routine-controles van de Keuringsdienst n.a.v. hardnekkige geruchten en heeft destijds ook de media gehaald (hoewel je die ook niet klakkeloos moet geloven). Dus niet n.a.v. overgeven. Ze hebben bakken saus gecontroleerd en het toen aangetroffen.
Keuringdienst maken kweekjes, en kweekjes daar groeit geen sperma op.
pi_28596413
Die made die ik tegenkwam in een kers nadat ik a een halve kilo had weggeschrokt was ook minder prettig . Sindsdien eet ik geen kersen meer .
  donderdag 7 juli 2005 @ 20:09:21 #81
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_28599085
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:59 schreef Lexie het volgende:
Die made die ik tegenkwam in een kers nadat ik a een halve kilo had weggeschrokt was ook minder prettig . Sindsdien eet ik geen kersen meer .
De hálve made die mijn vriend aantrof in zijn half opgegeten aardbei was ook niet prettig. Ik heb nog nooit iemand zo snel naar de wc zien rennen .
Dit was in een hotel in Salou.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  donderdag 7 juli 2005 @ 21:32:43 #82
66422 dutch-mamma
pi_28602343
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Invasie van maden(...)
maar goed, dit was het verhaal van de maden, de andere volgen.
Wat kan jij, eh... beeldend schrijven, zeg...!
Geweldig!
  donderdag 7 juli 2005 @ 21:40:37 #83
45206 Pietverdriet
pi_28602645
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 21:32 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Wat kan jij, eh... beeldend schrijven, zeg...!
Geweldig!
Hoor vaker van mensen dat ze mijn schrijfstijl erg leuk vinden, ga maar eens een boek schrijven over de keukenervaringen, als nederlandse Anthony Bourdain zeg maar..
:-)
  donderdag 7 juli 2005 @ 21:41:58 #84
66422 dutch-mamma
pi_28602702
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 21:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoor vaker van mensen dat ze mijn schrijfstijl erg leuk vinden, ga maar eens een boek schrijven over de keukenervaringen, als nederlandse Anthony Bourdain zeg maar..
:-)
Alléén als het eerst hier is gepubliceerd!
  donderdag 7 juli 2005 @ 21:43:29 #85
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_28602767
Schrijf die anderen ook maar snel

Ge-wel-dig
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  donderdag 7 juli 2005 @ 22:27:41 #86
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28604655
quote:
Doe nog eens een goed verhaal Piet
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 7 juli 2005 @ 22:45:57 #87
45206 Pietverdriet
pi_28605442
vanavond niet meer martijn, ik ga zo naar bed, morgen presentatie van een project, als dat goed gaat heb ik weer minstens 9 maanden werk.
  donderdag 7 juli 2005 @ 22:55:01 #88
66422 dutch-mamma
pi_28605818
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 22:45 schreef Pietverdriet het volgende:
vanavond niet meer martijn, ik ga zo naar bed, morgen presentatie van een project, als dat goed gaat heb ik weer minstens 9 maanden werk.
Succes!
  donderdag 7 juli 2005 @ 23:04:33 #89
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28606191
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 22:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Succes!
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_28614269
Ooit eens tijdens een frikadellen-frenzy een haarbal aangetroffen in mijn del...
Vanaf dat moment 4 jaar geen frikandellen meer gegeten, nu af en toe toch maar weer wel. Het vlees is zwak he?
  † In Memoriam † vrijdag 8 juli 2005 @ 09:50:04 #91
34726 Fratz
Max
pi_28615316
een hele tijd geleden gingen wij uit eten in een bepaald restaurant. het eten was op zich wel ok, al vonden we dat het vlees een beetje een bijsmaak had, maar we konden het niet helemaal thuisbrengen wat het was (zat ook een lading saus halfoverheen). een maand later of zo waren we aan het zappen, de smaakpolitie kwam op tv. en het restaurant waar wij geweest waren werd aan een onderzoekje onderworpen. de keuken was echt goor! allemaal rotzooi, rommel, dingen over datum, aangekoekt eten op messen en zo. en de plaat waar ze het vlees op gooien, zelden zo'n slachtveld gezien van aangekoekte resten, stukjes verkoold vlees, het was een zwarte massa op die plaat. ik snapte meteen waar dat nasmaakje vandaan kwam! ik kreeg echt rare gevoelens bij.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:51:47 #92
66422 dutch-mamma
pi_28622346
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 09:50 schreef Fratz het volgende:
een hele tijd geleden gingen wij uit eten in een bepaald restaurant. het eten was op zich wel ok, al vonden we dat het vlees een beetje een bijsmaak had, maar we konden het niet helemaal thuisbrengen wat het was (zat ook een lading saus halfoverheen). een maand later of zo waren we aan het zappen, de smaakpolitie kwam op tv. en het restaurant waar wij geweest waren werd aan een onderzoekje onderworpen. de keuken was echt goor! allemaal rotzooi, rommel, dingen over datum, aangekoekt eten op messen en zo. en de plaat waar ze het vlees op gooien, zelden zo'n slachtveld gezien van aangekoekte resten, stukjes verkoold vlees, het was een zwarte massa op die plaat. ik snapte meteen waar dat nasmaakje vandaan kwam! ik kreeg echt rare gevoelens bij.
Arggghhh! Dan zou je toch met terugwerkende kracht alsnog over je nek gaan!

Mijn ervaring gaat (gelukkig) niet verder dan lange zwarte haren die telkens mijn pad kruisen: in verpakkingen van de Chinese toko, in een Griekse maaltijd die ik ooit had om iets te vieren, ik word al jaren gestalkt door een ca. 15 cm lange, gitzwarte haar...
  vrijdag 8 juli 2005 @ 14:33:11 #93
83951 rashudo
project 2501
pi_28623725
Ik zat een keer een lekker broodje shoarma te eten toen ik een dikke rat uit de voorraad zag lopen. Het kon me eigenlijk niet echt schelen.. zolang ze die troep maar goed doorbakken.

Van een goedkope shoarmatent verwacht ik ook geen hoogstaande hygiene.
Their eyes opaque.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 14:41:42 #94
83951 rashudo
project 2501
pi_28624061
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:53 schreef Pietverdriet het volgende:

*verhaal*
We want more!
Their eyes opaque.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 21:49:42 #95
84328 Lllaura
painting pictures
pi_28663266
Geen restaurantverhaal, maar wel iets smerigs.

Op een feestje van één of andere tante dacht ik, dronk iemand de hele avond chocomel. Bij het laatste glaasje uit het pak viel er een half verteerde muis mee...

De fabrikant stuurde na een een klacht hierover als goedmakertje een doos met pakken chocomel op...
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_28668163
We hadden een keertje zin in Chinees. Dus wij naar de dichtstbijzijnde Chinees toe. Foe Young Hy (oid) met kip opgehaald en babi pangang ofzo. Komen we thuis, willen we het gaan opeten zitten er rare grote brokken vlees door. Dat hoorde er echt niet in! Die brokken hadden een rare kleuer en ruikten erg vreemd. Die hebben we niet opgegeten. Maar omdat we erge trek hadden, hadden we de rest wel opgegeten. Gelukkig hebben we daar geen last van gehad. Maar dat was 1x en nooit meer. Achteraf hoorden we dat er veel klachten over die Chinees zijn geweest. En geruchten dat er hond en kat in was verwerkt. Of dat zo is, weet ik niet.
  maandag 11 juli 2005 @ 00:53:07 #97
17548 Dr.Death
pi_28696812
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 21:49 schreef Lllaura het volgende:
Geen restaurantverhaal, maar wel iets smerigs.

Op een feestje van één of andere tante dacht ik, dronk iemand de hele avond chocomel. Bij het laatste glaasje uit het pak viel er een half verteerde muis mee...

De fabrikant stuurde na een een klacht hierover als goedmakertje een doos met pakken chocomel op...
O jammer, ik dacht een doos met pakken Gestamprte Muisjes

@ de reactie daaronder: over elke Chinees gaan geruchten dat er hond en kat in het voer verwerkt wordt. Ook al is het restaurant 2 pas twee minuten open. Tis meer een running gag dan een gerucht.
pi_28698927
Ik ben nieuwsgierig als de neten, wil alles eens gegeten hebben....behalve hond...
  maandag 11 juli 2005 @ 13:00:25 #99
17548 Dr.Death
pi_28704354
JUIST hond! Kwispel-unit-filet in romsaus lijkt me heerlijk
pi_28704792
Afrader: 'n nachtCafetaria in Arnhem.
Je krijgt er meer saus dan friet ( die overigens keihard is ) en de hamburgers zijn aangefikt!

[ Bericht 5% gewijzigd door Dr.Campbell op 11-07-2005 13:30:00 ]
  maandag 11 juli 2005 @ 13:22:16 #101
45206 Pietverdriet
pi_28704860
@ dr Campbell: de afspraak was, GEEN Namen..
pi_28705101
quote:
Op maandag 11 juli 2005 13:22 schreef Pietverdriet het volgende:
@ dr Campbell: de afspraak was, GEEN Namen..

[ Bericht 5% gewijzigd door Dr.Campbell op 11-07-2005 14:23:29 ]
pi_28705635
Hee Pietverdriet, ik wacht met smart op het verslag van de echtscheiding
  maandag 11 juli 2005 @ 14:37:07 #104
66422 dutch-mamma
pi_28706748
Ja, Pietverdriet, waar blijf je nou...!
Eerst ons opwarmen en vervolgens niks meer laten horen, sadistisch hoor!
pi_28706997
Zal ik anders vertellen hoe een lijmpoging in een relatie van mij uitmondde in een bacchanaal omdat ik me maar klemzoop aan sake toen het toch niet bleek te werken?

en het eten was ook nog eens slecht
  maandag 11 juli 2005 @ 14:51:55 #106
66422 dutch-mamma
pi_28707135
quote:
Op maandag 11 juli 2005 14:47 schreef Mwanatabu het volgende:
Zal ik anders vertellen hoe een lijmpoging in een relatie van mij uitmondde in een bacchanaal omdat ik me maar klemzoop aan sake toen het toch niet bleek te werken?

en het eten was ook nog eens slecht
Ik ken meer mensen die zich een stuk in de kraag zuipen als de relatie strandt, maar met sake is toch minder gebruikelijk...
En vertel dan voorál (on topic en zo, LOL) tot in detail hoe slecht het eten was...!
pi_28707593
quote:
Op maandag 11 juli 2005 14:51 schreef dutch-mamma het volgende:
Ik ken meer mensen die zich een stuk in de kraag zuipen als de relatie strandt, maar met sake is toch minder gebruikelijk...
En vertel dan voorál (on topic en zo, LOL) tot in detail hoe slecht het eten was...!
Okay, een rotvriendje van me boekt een (SLECHT) Chinees restaurant en zou mij wel eens even laten zien hoe leuk onze relatie kon zijn.
Ik al met zó'n bek dat restaurant in. Ik gaf hem nog het voordeel van de twijfel, omdat hij eindelijk "iets leuks" ondernam voor mij. Had de hele dag van boosheid en de zenuwen niks kunnen eten. Dus toen de kikkerbilletjes ter tafel arriveerden ging het echt van HAP-SLIK-WEG.
Vreemde blik van zijn kant die mij ter plekke deden besluiten dat het over was. Hij bleef hiervoor al doorzemelen over zijn goede kanten en fantastische leven en waarom ik daar zo goed bijpaste. Humorloze zeikerd.

Maar dan: je zit in een restaurant, het eten is al besteld, en we weten allemaal (heren?) hoe vrouwen er een hekel aan hebben om met een scène weg te stampen. Het moet dus "leuk" worden. Dus terwijl het erg vieze vette zouteloze smakeloze eten arriveert bestel ik een fles sake. Dat komt immers per flesje, wat dus een stuk effectiever is dan steeds drank bijbestellen, moet ik gedacht hebben.

Ze hebben dit echter blijkbaar aangelengd, want het stijgt maar niet naar mijn hoofd. Hij blijft maar raaskallen en proberen me aan te raken en ik steeds verder in een hoek van die mooie porseleinen neutjes naar binnen kantelen.
Hij steeds vreemder kijken. Ik steeds harder buizen. En het wordt maar niet leuk. Groot minpunt is ook hoe hij deze nepchinees steeds blijft prijzen ("Heerlijk! En goedkoop! En veel! Dit is echte garnaal hoor!") En ik maar sambal erop smeren om er smaak aan te geven.

Halverwege de tweede vaas sake is het eten op. Nog steeds geen duizelingen of lachkicks. Wel ben ik een beetje misselijk. Plus dat als we de koude buitenlucht inlopen alle drank ineens naar mijn hoofd stijgt. Ik heb staan schelden als een viswijf daar buiten die Chinees. Ze moeten er een hoop klanten door misgelopen zijn. ("En het was hier ook niet te vreten...en jij ging vreemd en je bent een klootzak...krijg een ziekte" en zulks taalgebruik.)
Heb hem nooit weergezien en ik durf nog steeds niet langs die Chinees te lopen
pi_28707682
Een snackbar waar we regelmatig wat haalden, heeft het bij mij verbruid toen ik zag wat er met de lege fritesaus emmer werd gedaan.

Het scenario ging als volgt:
- Vrouw x maakt asbakken schoon met kwast in afvalbak, en stapelt leeg asbakken in de gootsteen
- Vrouw x spoelt asbakken af in de gootsteen, en gebruikt daarvoor een afwasborstel die daar ligt
- Vrouw y merkt dat de fritsaus emmer leeg is, en zet deze naast de gootsteen
- Vrouw x wordt behulpzaam, en laat de afwasborstel in de gootsteen liggen
- Vrouw x haalt de deksel met pomp van de emmer af
- Vrouw x legt deze in de gootsteen
- Rest fritesaus wordt met een spatel die op dat vieze aanrecht ligt over geschept in de nieuw emmer
- Pomp er weer op en klaar zijn de dames
- En beide pakken zoweer snacks uit de vitrine, en pakken weer geld aan.

Toen ik ze vroeg of handen niet wassen en dat met die pomp onder de normale hygiene regels viel snapte ze er niets van.

Ik ben toen zonder bestelling weggelopen, en tegewoordig komen we bij een andere snackbar, iets duurder, maar veel netter.
pi_28708075
quote:
Op maandag 11 juli 2005 15:10 schreef Marsepein het volgende:
Een snackbar waar we regelmatig wat haalden, heeft het bij mij verbruid toen ik zag wat er met de lege fritesaus emmer werd gedaan.

Het scenario ging als volgt:
- Vrouw x maakt asbakken schoon met kwast in afvalbak, en stapelt leeg asbakken in de gootsteen
- Vrouw x spoelt asbakken af in de gootsteen, en gebruikt daarvoor een afwasborstel die daar ligt
- Vrouw y merkt dat de fritsaus emmer leeg is, en zet deze naast de gootsteen
- Vrouw x wordt behulpzaam, en laat de afwasborstel in de gootsteen liggen
- Vrouw x haalt de deksel met pomp van de emmer af
- Vrouw x legt deze in de gootsteen
- Rest fritesaus wordt met een spatel die op dat vieze aanrecht ligt over geschept in de nieuw emmer
- Pomp er weer op en klaar zijn de dames
- En beide pakken zoweer snacks uit de vitrine, en pakken weer geld aan.

Toen ik ze vroeg of handen niet wassen en dat met die pomp onder de normale hygiene regels viel snapte ze er niets van.

Ik ben toen zonder bestelling weggelopen, en tegewoordig komen we bij een andere snackbar, iets duurder, maar veel netter.
Ieuw...dan betaal ik ook liever wat meer centjes!
Wat mij ook ter plekke doet omkeren, is de geur van OUD bakvet. Dat ruik je meteen. En dan weet je ook meteen dat wát je er ook eet, het toch allemaal als een steen op je maag gaat liggen. Blerg.
Ik maak mijn patatjes dus altijd zelf tegenwoordig
  maandag 11 juli 2005 @ 15:51:59 #110
66422 dutch-mamma
pi_28708817
quote:
Op maandag 11 juli 2005 15:07 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Okay, een rotvriendje van me boekt een (SLECHT) Chinees restaurant en zou mij wel eens even laten zien hoe leuk onze relatie kon zijn. (...) Heb hem nooit weergezien en ik durf nog steeds niet langs die Chinees te lopen
Wat een verhaal...!
Ik kan me zo voorstellen hoe jij inmiddels al chronische rode vlekken in je nek had vanwege deze vent (een brallerig type zeker... Alle vooroordelen poppen op in mijn brein!), en dan dat schrijnende restaurant... Nepchinees met nep-lover, ik zou om minder depressief worden!

Je hebt het geweldig aangepakt, met zulke restaurants én met zulke pseudominnaars moet je érg korte metten maken!
  maandag 11 juli 2005 @ 15:56:22 #111
66422 dutch-mamma
pi_28708932
quote:
Op maandag 11 juli 2005 15:24 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ieuw...dan betaal ik ook liever wat meer centjes!
Wat mij ook ter plekke doet omkeren, is de geur van OUD bakvet. Dat ruik je meteen. En dan weet je ook meteen dat wát je er ook eet, het toch allemaal als een steen op je maag gaat liggen. Blerg.
Ik maak mijn patatjes dus altijd zelf tegenwoordig
Je ruikt het vaak al buiten Dergelijke zaken worden vast gesponsord door Rennies!

Ja, zelf maken, dat is de ultieme oplossing!
pi_28709823
quote:
Op maandag 11 juli 2005 15:56 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Je ruikt het vaak al buiten Dergelijke zaken worden vast gesponsord door Rennies!

Ja, zelf maken, dat is de ultieme oplossing!
Ja, het rook er inderdaad ook niet al te fris, en niet dat ik wil bagataliseren, maar de uitbater heeft ook een shoarma tent 50 meter verderop, en daar eet je ook liever niet. Dat heeft waarschijnlijk veel met elkaar te maken... (Bij die shoarma tent loopt bv een jong katje door de zaak, die 'hoort' daar). De kattenbak staat om de hoek, en de kat loopt vrolijk over de bar, en ligt op de servetten op de bar.

Daar komt bij dat die zaak elke 2 maanden een nieuwe jonge kat heeft, wat je dan eet wil je ook niet weten.

En zelf maken is lekkerder, maar brengt ook een zekere baklucht mee! Maar ook daar ken ik ranzige dingen, als ik vertel dat ik vaak na 6 keer het vet verschoon van de frituurpan kijken de meeste mensen je ook aan of je wel helemaal normaal bent.
  maandag 11 juli 2005 @ 17:19:58 #113
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28711350
Nooit echte drama's, hoogstens een keer een haar. En wel eens wat groenten bij de turk gehaald die bij nadere inspectie wat teveel proteinen bevatten. Maargoed, eigenlijk weet je dat de kwaliteit erg kan wisselen bij dat soort winkeltjes dus sindsdien let ik er gewoon veel meer op.
Vampire Romance O+
pi_28713158
We kregen in Berlijn een keer een Libanees restaurant aangeraden. Scheen echt goed eten te hebben. Viel echt zwaar tegen smaakte echt helemaal nergens naar en bagger bediening maar verder viel het mij tot nog toe meestal wel mee .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 11 juli 2005 @ 22:40:38 #115
84328 Lllaura
painting pictures
pi_28721325
Een ex-vriendje van mij heeft een tijd een vakantiebaantje in de keuken van een sjiek hotel hotel gehad. Hij vertikte 't altijd om daar een keer gezellig met z'n tweeen te eten als ie vrij was, maar wilde in eerste instantie niet vertellen waarom. Pas toen ie daar weg was kwam het hoge woord eruit: ze stopten de wc-borstel in de afwasmachine...
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
  woensdag 13 juli 2005 @ 12:33:02 #116
60847 Rampestamper
Fabricati diem, punc!
pi_28765446
quote:
Op maandag 20 juni 2005 11:44 schreef Dr.Death het volgende:
In London eens bij een Thai gegeten waar je voer uit bakken kon scheppen. Het was 's avonds laat en die meuk stond er dan al de hele dag op de warmhoud. Zie ik daar een muis lopen. Ik dacht: ik hou ht bij groenten". Maat van mij probeerde toch het vlees en jawel hoor! Die kon 's nachts de porceleinen god omarmen.

Heb zelf lange tijd in een restaurant in Langbroek gewerkt. het vlees is uitstekend, maar alle groenten (uit blik) worden gerecycled op een avond. Hou het bij het vlees en gebakken aardappelen en je hebt een goede maaltijd. Maar blijf vd groentes af.
Groente is sowieso voor konijnen
Die op het hoekje van de brug?
De zin van het leven, is het leven zin geven.
  woensdag 13 juli 2005 @ 12:38:08 #117
60847 Rampestamper
Fabricati diem, punc!
pi_28765622
quote:
Op maandag 20 juni 2005 13:24 schreef goddess-in-heaven het volgende:

[..]

Die dingen worden hier (Wijk bij Duurstede) ook verkocht met een hele lading poedersuiker erop. Het kan me verder niet schelen waar het vandaan komt, het is gewoon erg lekker.
De zin van het leven, is het leven zin geven.
  woensdag 13 juli 2005 @ 12:39:32 #118
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_28765669
waarom mogen er geen namen genoemd worden?
  woensdag 13 juli 2005 @ 19:53:13 #119
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28778773
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 12:39 schreef MissyMirjaM het volgende:
waarom mogen er geen namen genoemd worden?
Omdat veel van die verhalen moeilijk te controleren zijn en we willen voorkomen dat er onterecht bepaalde restaurants de grond in geboord worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Martijn_77 op 14-07-2005 19:09:02 ]
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  † In Memoriam † woensdag 13 juli 2005 @ 23:39:22 #120
34726 Fratz
Max
pi_28786297
mijn broer vertelde net dat ze bij de smaakpolitie een keertje een shoarmaboerentest hebben gedaan. uiteraard was hij vaste klant bij de tent die werkelijk geen moer van hygiëne begrepen had. lekkere grote bakken bedorven vlees, aangekoekte rommel, er liep ook gewoon een kat rond enzo. nou ja je snapt het plaatje wel een beetje hè.
pi_28788049
quote:
Op maandag 11 juli 2005 22:40 schreef Lllaura het volgende:
Een ex-vriendje van mij heeft een tijd een vakantiebaantje in de keuken van een sjiek hotel hotel gehad. Hij vertikte 't altijd om daar een keer gezellig met z'n tweeen te eten als ie vrij was, maar wilde in eerste instantie niet vertellen waarom. Pas toen ie daar weg was kwam het hoge woord eruit: ze stopten de wc-borstel in de afwasmachine...
Gatver
pi_28797958
ik heb een keer in 2 koekjes uit hetzelfde pak koekjes van de AH haren aan mogen treffen

verder zelf niet echt ranzige dingen meegemaakt...
Doei.
  donderdag 14 juli 2005 @ 13:05:11 #123
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_28798003
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 19:53 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Omdat veel van die verhalen moeilijk te controleren zijn en we willen voorkomen dat er onterecht bepaalde restaurants de grond in geoord worden.
het zijn toch eigen ervaringen?
lijkt me niet dat je onjuiste verhalen neer gaat zetten.
ik zou persoonlijk wel namen zien. ik wil wel weten waar vieze dingen voorkomen. zonder het verder de grond in te boren, maar gewoon, voor mezelf. kan ik zelf oordelen of ik er heen wil of het liever vermijd.
  donderdag 14 juli 2005 @ 13:07:26 #124
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28798101
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 13:04 schreef Faithy het volgende:
ik heb een keer in 2 koekjes uit hetzelfde pak koekjes van de AH haren aan mogen treffen

verder zelf niet echt ranzige dingen meegemaakt...
Tegenwoordig heb ik voor dat soort dingen een standaard klachtenbrief klaarliggen. Helaas heb ik sinds het opstellen daarvan geen haren meer gehad

Maar ik ga er nog eens een doos koekjes mee lospeuteren!
Vampire Romance O+
  donderdag 14 juli 2005 @ 13:08:51 #125
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_28798153
als ik ergens haren in aantref, ben ik gelijk uitgegeten. oh, bah, wat vind ik dat vies zeg.
en het gebeurt me vrij regelmatig..
pi_28798265
ben naar de Appie gegaan en heb een nieuw pak gekregen
Doei.
  donderdag 14 juli 2005 @ 13:13:02 #127
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_28798318
hoezee!
pi_28798361
en dan toch weer jammer dat de haar in het tweede koekje zat.. als het nou de laatste was

maarjah, das ook alleen maar goed voor de lijn
Doei.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 19:58:33 #129
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_28865895
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 12:38 schreef Rampestamper het volgende:

[..]

Die dingen worden hier (Wijk bij Duurstede) ook verkocht met een hele lading poedersuiker erop. Het kan me verder niet schelen waar het vandaan komt, het is gewoon erg lekker.
inderdaad!
maar ik wist niet dat het een streekgebonden iets was. dacht dat dat overal wel verkocht werd...
Mmm, spoorpunt, krijg er spontaan zin in
wel een met veel nootjes en rozijntjes graag
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zaterdag 16 juli 2005 @ 22:09:21 #130
66422 dutch-mamma
pi_28869215
Ik kocht gister 2 stokbroden bij de super, blijkt er van binnen iets blauws te zitten...

Nee, geen schimmel, al dacht ik eerst van wel. Het leek wel kleurstof, die, terwijl het deeg werd uitgerold of zo, werd "opgepikt".

Heb de stukjes apart gelegd om mee naar de buurtsuper te gaan, vandaag.
Blijkt dat de hond het inmiddels heeft opgegeten...!
  † In Memoriam † zaterdag 16 juli 2005 @ 22:13:54 #131
34726 Fratz
Max
pi_28869342
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 22:09 schreef dutch-mamma het volgende:
Ik kocht gister 2 stokbroden bij de super, blijkt er van binnen iets blauws te zitten...

Nee, geen schimmel, al dacht ik eerst van wel. Het leek wel kleurstof, die, terwijl het deeg werd uitgerold of zo, werd "opgepikt".

gatver zeg. hoe vaak ik het trouwens al heb meegemaakt dat ik van die afbakstokbroodjes kocht die al beschimmeld waren..
  zaterdag 16 juli 2005 @ 22:22:37 #132
66422 dutch-mamma
pi_28869596
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 22:13 schreef Fratz het volgende:

[..]

gatver zeg. hoe vaak ik het trouwens al heb meegemaakt dat ik van die afbakstokbroodjes kocht die al beschimmeld waren..
Dit was een "vers" brood. En het was geen schimmel maar waarschijnlijk kleurstof... maar wel in een verdacht kleurtje.
Ja, die afbakkers moet je zo in de gaten houden... Houdbaar tot een bepaalde datum, maar voor die tijd geven ze al licht...
  zaterdag 16 juli 2005 @ 22:48:17 #133
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_28870173
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 22:22 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Dit was een "vers" brood. En het was geen schimmel maar waarschijnlijk kleurstof... maar wel in een verdacht kleurtje.
Ja, die afbakkers moet je zo in de gaten houden... Houdbaar tot een bepaalde datum, maar voor die tijd geven ze al licht...
Rattengif is ook vaak blauw
pi_28870717
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 22:13 schreef Fratz het volgende:

[..]

Goed mee oppassen inderdaad. Een klein gaatje in de sealingen ze zijn zo blauw.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_28871133
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 22:09 schreef dutch-mamma het volgende:

Ik heb wel regelmatig gezien dat stokbroden groen waren uitgeslagen van de schimmel. Terwijl de houdbaarheidsdatum nog niet in zicht was en de verpakkingen zo te zien geen gaatje bevatten Kun je als supermarkt weinig tegen doen. Je kunt moeilijk elke dag ff al het afbakbrood nagaan
  zaterdag 16 juli 2005 @ 23:35:01 #136
66422 dutch-mamma
pi_28871385
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 22:48 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Rattengif is ook vaak blauw
Mijn hond leeft nog

Maar je hebt wel gelijk...
  † In Memoriam † zaterdag 16 juli 2005 @ 23:53:18 #137
34726 Fratz
Max
pi_28871821
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 23:24 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ik heb wel regelmatig gezien dat stokbroden groen waren uitgeslagen van de schimmel. Terwijl de houdbaarheidsdatum nog niet in zicht was en de verpakkingen zo te zien geen gaatje bevatten Kun je als supermarkt weinig tegen doen. Je kunt moeilijk elke dag ff al het afbakbrood nagaan
dat is zo. ik wel ranziger dingen meegemaakt toen ik nog in een supermarkt werkte. wat dacht je van zo'n bakje hondevoer (zo'n folieverpakking voor 1 keer, ceasar ofzo) waar een gaatje inzat? toen we die openmaakten (stonk!!) bleken er allemaal maden in te zitten! of de bak waar de derving in kwam, iemand had daar een doos eieren in gegooit, wederom, vol maden! echt vet smerig!

en nou weer on topic

is Piet al weer eens gesignaleerd? die kan zo mooi vertellen!
  zondag 17 juli 2005 @ 00:26:22 #138
66422 dutch-mamma
pi_28872595
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 23:53 schreef Fratz het volgende:

[..]

dat is zo. ik wel ranziger dingen meegemaakt toen ik nog in een supermarkt werkte. wat dacht je van zo'n bakje hondevoer (zo'n folieverpakking voor 1 keer, ceasar ofzo) waar een gaatje inzat? toen we die openmaakten (stonk!!) bleken er allemaal maden in te zitten! of de bak waar de derving in kwam, iemand had daar een doos eieren in gegooit, wederom, vol maden! echt vet smerig!

en nou weer on topic

is Piet al weer eens gesignaleerd? die kan zo mooi vertellen!
Je trekt daar opeens een laatje herinneringen open, zeg...!
Vind het trouwens wel redelijk ontopic, hoor, "gruwelverhalen en afraders" komen immers ook in de supermarkt voor...!

Goed, eind 1979 werkte ik (mijn allereerste baantje) in een supermarkt op de kaas en vleeswaar. Leuk werk als het je interesseert!

Het miechelde er van de muizen. Niet een paar, nee, echt veel! We zetten overal bakjes met muizenkorrels (gif dus) neer. Ik vroeg me wel ernstig af of die beestjes niet eerst met hun arsenicumpootjes over al het vleeswaar en zo liepen voor ze de geest gaven (vroeger werd de boel niet zo hermetisch afgesloten en bedekt als nu, maar goed, muizen kunnen door de kleinste kieren).
En de eerste klus als de zaak open ging, was muizenlijkjes verzamelen (gelukkig lagen ze nooit tussen de waren maar altijd op de grond).
Ik heb mijn ouders i.i.g. vriendelijk doch dringend verzocht dáár maar geen vlees meer te halen...

Op een drukke dag (vlak voor kerst, gekkenhuis) stond ik er alleen voor, ik werkte me helemaal het snot voor ogen, maar ik had daar op zich niet zo'n probleem mee, ik had het tempo er lekker in en het liep goed.
Op een gegeven moment moest ik wat extra vleeswaar bijsnijden en toen sloeg Murphy toe. Ik liet wat "blaadjes" met daarop vleeswaar vallen op de grond. Vond ik smerig, dus ik doe het in een papieren zak, schreef er snel op "is gevallen, weggooien!" op (de vuilnisemmer zat vol) en ging verder.
Toen het eindelijk rustiger werd, kwam de baas eens kijken hoe het ging en zag dat zakje. Vroeg of ik gek was geworden! Ik keek hem verbaasd aan: "nee, maar dit is op de grond gevallen en ik loop er al de hele dag heen en weer, lekker fris..."
Nee, ik moest dat vlees (dat inmiddels toch ook alweer een paar uur buiten de koeling had gelegen!) terugleggen, en wel meteen!

Ik was ook een keer snotverkouden. Niet een beetje hoesten, nee, echt zo'n verkoudheid dat het snot bijna fluorescerend groen over mijn gezicht liep... Niezen, hoesten, rochelen, niet leuk. En niet fris in een vleeswaren- en kaasafdeling. Maar nee, ik MOEST komen...!
Het ergste was nog wel dat de klanten zonder blikken en blozen toezagen hoe een snotverkouden verkoopster hun vlees inpakte en verkocht...

De zaak bestaat overigens al jaren niet meer (na tig overnames )
pi_28886069
Ik word misselijk van dit topic
#geen
  maandag 18 juli 2005 @ 14:10:09 #140
115307 Badeentje
Polderpret
pi_28909218
Vorig jaar bij de lokale pizzameneer een pizza met vlieg mogen ontvangen. Ik zag het pas toen ik de helft op had
Ik ben niet veeleisend. Ik neem genoegen met het beste.
  maandag 18 juli 2005 @ 17:00:36 #141
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_28914120
Gruwelverhaal uit eigen ervaring:

Een paar jaar geleden gingen we na het bokbierfestival naar een hamburgertent op het damrak, tegenover de Beurs van Berlage. (Namen maken in dit geval niet uit, lees vooral verder!)

We zaten aan een tafeltje met een flinke stapel hamburgers in van die schuim-doosjes (gebruiken ze die nog? Ik kom er eigenlijk nooit meer) te happen in burgers waarvan de smaak niet zoveel uitmaakte, we waren redelijk alcoholisch.

Tafeltje naast ons zaten een paar vergelijkbaar alcoholische figuren met een vergelijkbare stapel doosjes, en die begonnen ruzie te maken met de personen van het tafeltje tegenover ze.

Van dat tafeltje stond er een boos iemand op, we dachten nog: dat wordt vechten, maar nee: hij pakte een hamburgerdoosje van hun tafel, deed dit open en kotste het ter plaatse vol.
Het gevolg was een kotsaanval van de mensen die aan het ruziezoekende tafeltje zaten.

Wij, hun buren, zaten er bij en keken er naar en aten gewoon onze burgers op (kon me op de een of andere manier niet schelen wat er gebeurde).

De manager (vermoed ik) van de tent bekeek het geheel met een blik van totaal afgrijzen, vermoedelijk moest hij het schoonmaken (het was laat en er was niet zoveel personeel meer).
pi_28916041
quote:
Op maandag 18 juli 2005 17:00 schreef NT-T.BartMan het volgende:
vies verhaal
Bah Bah wat smerig!!! Jakkes jakkes nachtmerrie :S
  dinsdag 19 juli 2005 @ 00:32:02 #143
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_28930551
Ik krijg honger van al die smakelijke verhalen!
weg
  dinsdag 19 juli 2005 @ 11:07:48 #144
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_28937425
Ander gruwelverhaal uit eigen ervaring:

Ik heb een rondreis door het oosten van Tibet gemaakt. Het is daar droog, erg droog. Op een dag stopten we bij een 'restaurantje' aan de kant van de weg waar we behoorlijk smakelijk te eten kregen, niets mis mee (behalve dan een reisgenoot die perse patat wilde en daar geen vork maar eetstokjes bij kreeg. Na een tijdje prutsen begon hij gefrustreerd de friet te spiesen aan een eetstokje en at hij het daar van af. Maar dat is een ander verhaal).

Maar ik dwaal af... Dat eten was dus best goed, maar toen we weggingen werden de borden buiten op de grond gezet en verscheen er een groep honden die de borden schoonlikten. Zoals ik al had verteld was het er buitengewoon droog, ik weet niet zeker of men wel genoeg water had om de borden na afloop af te wassen. Mogelijk gingen ze zo de kast weer in... Ik heb de gedachte maar van me afgezet, ben er verder niet ziek van geworden ofzo...
  dinsdag 19 juli 2005 @ 11:16:03 #145
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_28937697
Nog een gruwel, of wellicht een geval van onwetendheid...

Op Bali aten we 'Sup Bontut', dat op de menukaart vertaald was als 'Oxtail Soup'. We kregen een bord bouillon met wat groenten, en daar dobberde zo ongeveer een complete koeienstaart in met bot en al.

We hadden het idee dat we vanuit de keuken bespied werden door de kok toen dit opgediend werd... Weet nog steeds niet of dit nou een authentiek gerecht is of dat we in de maling genomen werden...

Omdat ik vrijwel alles eet heb ik keurig mijn bordje leeggegeten. 't was niet vies, maar vergeleken met de overige Balinese gerechten wat saai. (Bali viel me eet-gewijze toch wat tegen, Lombok had in mijn smaak meer te bieden)
  woensdag 17 augustus 2005 @ 22:24:01 #146
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29734387
Na wat overleg is besloten dat er wel namen genoemd mogen worden. Maar met de beperking dat namen noemen alleen toegestaan is als er een normale verklaring aan vast hangt.

Dus niet alleen maar "Snackbar broodje van Kootje zuigt", maar op z'n minst "Broodje van Kootje zuigt, want de runderlever was groen en de rosbief was bijna aan reïncarnatie toe..."
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_29746009
In het restaurant waar ik gewerkt heb, hadden ze pakken tomatensap, sinaasappelsap, chocomel en fristi enzo... En melk en karnemelk. Op een dag schonk ik een glaasje tomatensap in voor een klant. Kijk ik in t glas, allemaal klonten en schimmels... Pak stond er al een poosje...
Een andere keer een jongetje wiens papa terug kwam emt de fristi omdat er 'prik' in zat. Bedorven.
Of een klant die een glas karnemelk bestelde, karnemelk was een week over datum. Bazin schenkt t in, ruikt eraan, neemt er een slok van (!!) en serveert t.

Dus, als ik jullie was, kijk uit met wat je besteld als je bij de Tender aan het Valkenburgs Meer besteld!
  donderdag 18 augustus 2005 @ 11:17:00 #148
45206 Pietverdriet
pi_29747759
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 11:16 schreef NT-T.BartMan het volgende:

Op Bali aten we 'Sup Bontut', dat op de menukaart vertaald was als 'Oxtail Soup'. We kregen een bord bouillon met wat groenten, en daar dobberde zo ongeveer een complete koeienstaart in met bot en al.

We hadden het idee dat we vanuit de keuken bespied werden door de kok toen dit opgediend werd... Weet nog steeds niet of dit nou een authentiek gerecht is of dat we in de maling genomen werden...
Was ie gaar en zonder vel?
Ossestaart gestoofd is namelijk erg lekker, en lekker kluiven,
pi_29747866
Toen ik ooit in Frankrijk was een dikke lange zwarte haar in m'n broodje paté.
pi_29748067
wat dachten jullie van een huis tuin en keuken naaktslak in de salade
en er pas achterkomen nadat je toch iets vreemds proeft in de salade
maar de rest van het eten was gratis
pies on joe toe
pi_29748158
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 11:27 schreef bonke het volgende:
wat dachten jullie van een huis tuin en keuken naaktslak in de salade
en er pas achterkomen nadat je toch iets vreemds proeft in de salade
maar de rest van het eten was gratis
!
pi_29748182
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 11:30 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

!
ach et was ff kauwen
taaie krengen
pies on joe toe
pi_29749224
Een vrij bekend italiaans restaurant in Amsterdam waar muizen liepen.
Een Indonesisch restauant waar een kakkerlak langs de muur liep.
Veel restaurants ,cafe's, shoarmatenten enzo hebben in Amsterdam trouwens een kat.
Oude woningen, veel muizen, vandaar de kat functie.
En laatst in een pizzaria zat er iemand klaar met een zakje omdat ie na het eten kotsneigingen kreeg Het restaurant zette de klant gelukkig in een ander kamertje
Oo ja een vegetarisch (kraak) eetcafe waar ik duidelijk een rat door de keuken zag rennen. Er lagen ook rattenkeutels bij de wc.
Samenvatting van de naarste eetervaringen, na 10 jaar wonen in Amsterdam.
Heb desondanks nooit hoeven na restaurantbezoek, hoogstens wat rommelige darmen
Oo ja en ooit nam een man zijn kat los mee op zijn schouders mee, naar de lokale supermarkt. De kat raakte vermist bij de versvleesafdeling
Dat is eens wat anders...
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:00:53 #154
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_29777607
ik ben regelmatig ziek geworden van afhaalchinees in nijmegen....en van broodje shoarma
wil denk ik niet weten wat er in gezeten heeft
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:58:10 #155
89891 missDemeanor
Captured by the game
pi_29786920
quote:
bij een goedkoop restaurant eten en een muis over de tafel zien lopen
bij hetzelfde restaurant zien hoe ze eten van het bord laten vallen en het vervolgens van de grond schrapen om het alsnog aan de klant te geven
Wees gerust; in een duur restaurant schrapen ze het ook van de grond als het valt hoor ( alleen weten de gasten dat niet en peuzelen hun heerlijke kreeftje op die even daarvoor in de keuken van het bord is gegleden, afgespoeld en afgedroogd en opnieuw overgoten is met wat olie of andersoortige saus....)

Het gruwelijkste wat ik gegeten heb was zogenaamde Stamna in Griekenland; het zag er heerlijk uit op het plaatje en in de omschrijving, maar er kwam een walgelijk riekende oven(?)schotel voor mijn neus met onverklaarbare etenssoorten...ik heb er welgeteld EEN hap van genomen, heb het in een servetje gespuugd en ben weggegaan
OK en nu ben ik het zat!!!
▒­ ­
Ik heb van je gedroomd vannacht
pi_29814746
Bij een spare-rib tent in de reguliersdwarsstraat tegenover Tuschinski liepen er zo muizen door de tent
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 19:17:48 #157
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_29819202
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 16:58 schreef missDemeanor het volgende:

[..]

Wees gerust; in een duur restaurant schrapen ze het ook van de grond als het valt hoor ( alleen weten de gasten dat niet en peuzelen hun heerlijke kreeftje op die even daarvoor in de keuken van het bord is gegleden, afgespoeld en afgedroogd en opnieuw overgoten is met wat olie of andersoortige saus....)

Het gruwelijkste wat ik gegeten heb was zogenaamde Stamna in Griekenland; het zag er heerlijk uit op het plaatje en in de omschrijving, maar er kwam een walgelijk riekende oven(?)schotel voor mijn neus met onverklaarbare etenssoorten...ik heb er welgeteld EEN hap van genomen, heb het in een servetje gespuugd en ben weggegaan
Doet me denken aan mijn zwager, die was op Kreta in het hotel gaan eten, hij was alleen ziek, maar 1/3 van het restaurant lag in het ziekenhuis...
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 19:25:01 #158
66422 dutch-mamma
pi_29819403
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 16:58 schreef missDemeanor het volgende:

[..]

Wees gerust; in een duur restaurant schrapen ze het ook van de grond als het valt hoor ( alleen weten de gasten dat niet en peuzelen hun heerlijke kreeftje op die even daarvoor in de keuken van het bord is gegleden, afgespoeld en afgedroogd en opnieuw overgoten is met wat olie of andersoortige saus....) (...)
Ik heb in een heel sjieke Gooische slagerij gewerkt (25 jaar geleden, bestaat volgens mij niet meer inmiddels) en daar viel ook wel eens wat op de grond...
Mooi dat het weer de vitrine in ging, hoor!
Als er klanten getuige van het vallen waren geweest, ging het in een speciale bak en zodra de klant weg was: hup de vitrine weer in!
pi_29819866
M'n oma uit Moldavie vertelde dit: In Moldavie was een restaurant dat een prijs had gewonnen voor het lekkerste dit-of-dat, dat toevallig een vleesschotel was, in de sovjetunie. Jaren later bleek dat het geheim van hun smaak was dat ze al de laatste 300 jaar dat vleesgerecht dagelijks in dezelfde pot kookten en nog nooit die pot hadden leeggemaakt en schoongemaakt. De restjes bleven er dus in zitten en ze deden er iedere dag gewoon nieuwe ingredienten bij. Er zaten dus waarschijnlijk beetjes vleesgerecht van 300 jaar geleden in...
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 19:53:54 #160
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_29820162
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 19:25 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Ik heb in een heel sjieke Gooische slagerij gewerkt (25 jaar geleden, bestaat volgens mij niet meer inmiddels) en daar viel ook wel eens wat op de grond...
Mooi dat het weer de vitrine in ging, hoor!
Als er klanten getuige van het vallen waren geweest, ging het in een speciale bak en zodra de klant weg was: hup de vitrine weer in!
Apart; ik heb in een cafetaria gewerkt en daar gooiden we spul dat op de grond gevallen was echt altijd weg .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_29820260
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 19:43 schreef Sessy het volgende:
M'n oma uit Moldavie vertelde dit: In Moldavie was een restaurant dat een prijs had gewonnen voor het lekkerste dit-of-dat, dat toevallig een vleesschotel was, in de sovjetunie. Jaren later bleek dat het geheim van hun smaak was dat ze al de laatste 300 jaar dat vleesgerecht dagelijks in dezelfde pot kookten en nog nooit die pot hadden leeggemaakt en schoongemaakt. De restjes bleven er dus in zitten en ze deden er iedere dag gewoon nieuwe ingredienten bij. Er zaten dus waarschijnlijk beetjes vleesgerecht van 300 jaar geleden in...
zoiets heb ik ook een geer op tv gezien over China
daar was ook een restaurant dat een eeuwig soepje had
gewoon een grote pot elke dag weer volgooie met zooi en dat jaar in jaar uit laten koken
iets wat kookt bederft namelijk niet he
die soep scheen dus ook al een paar 100 jaar oud te zijn
pies on joe toe
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 20:02:16 #162
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_29820379
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 19:57 schreef bonke het volgende:

[..]

gewoon een grote pot elke dag weer volgooie met zooi en dat jaar in jaar uit laten koken
De "masterstock" was dat, bouillon dus.
Mijn opa, slager, had ook zo zijn trucjes voor lekker vlees door braadpannen alleen met heet water uit te doen of liever nog alleen met keukenpapier, zodat de mooie smaken erin blijven

Wij met onze "Hygiëne" vinden het misschien vies, het is hartstikke lekker.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 20:03:57 #163
66422 dutch-mamma
pi_29820442
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 19:57 schreef bonke het volgende:

[..]

Dat het in China gebeurt heb ik ook al eens gehoord. Maar een pan van een paar honderd jaar oud, dat moet wel kwaliteit zijn...!
pi_29840440
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 20:03 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Dat het in China gebeurt heb ik ook al eens gehoord. Maar een pan van een paar honderd jaar oud, dat moet wel kwaliteit zijn...!
Kom daar maar es om tegenwoordig bij de Blokker!

Mijn Armeense vriend maakt soms wel eens gash trouwens, koeienpotensoep zeg maar. Dat is dus gewoon een complete poot die inclusief hoef een hele dag opstaat in kokend water tot er een geleiachtig soepje overblijft. Heeft een hele aparte smaak, en je eet het traditioneel ook nog eens als ontbijt met een hoop knoflook, wat brood, zout en een wodkaatje
Normaal krijg ik het best weg, maar toen ik zwanger was rende ik gillend weg van de geur alleen al (en het is nog wel zo goed voor je dan, met al die kalk... )
Er kan overigens ook een schapenmaag in meekoken
pi_29840662
Er zit een zaak op Sail die kibbeling verkoopt: niet doen. Het is alleen een heel klein stukje vis, met enorm veel saus/baksel, erg krokant, maar smaakt alleen naar olie. De tent ernaast heeft goeie broodjes haring en zalm.
  zondag 21 augustus 2005 @ 16:12:58 #166
64781 bonke
pipo koeie
pi_29841287
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 15:42 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Kom daar maar es om tegenwoordig bij de Blokker!

Mijn Armeense vriend maakt soms wel eens gash trouwens, koeienpotensoep zeg maar. Dat is dus gewoon een complete poot die inclusief hoef een hele dag opstaat in kokend water tot er een geleiachtig soepje overblijft. Heeft een hele aparte smaak, en je eet het traditioneel ook nog eens als ontbijt met een hoop knoflook, wat brood, zout en een wodkaatje
Normaal krijg ik het best weg, maar toen ik zwanger was rende ik gillend weg van de geur alleen al (en het is nog wel zo goed voor je dan, met al die kalk... )
Er kan overigens ook een schapenmaag in meekoken
voor een hele koeiepoot heb je trouwens een beste pot nodig
pies on joe toe
  zondag 21 augustus 2005 @ 20:15:31 #167
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_29849019
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 16:46 schreef Ewelina het volgende:
Bij een spare-rib tent in de reguliersdwarsstraat tegenover Tuschinski liepen er zo muizen door de tent
Yep, ik was eens in datzelfde restaurant. Het personeel deed alsof hun neus bloedde
pi_29854038
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 15:42 schreef Mwanatabu het volgende:
Hehe da's lekker, dat maken ze in Rusland ook en noemen het daar Kholodets, al gebruikt men daar vaker varkenspoten.
Hoe oostelijker je gaat hoe raardere dingen ze er eten. Ik heb in Rusland ook octupus gegeten en zo. Was nog lekker ook.
pi_29855206
Ohja nog een gruwelverhaal van m'n moldavische oma. Die heeft een goede kennis die geitenkaas verkoopt. M'n oma dus, geitenkaas? Dat stinkt toch? Zegt die kennis, ja dat gebeurt wel eens dat dat stinkt, dat gebeurt als de geit in het emmertje plast...
pi_29865647
quote:
Op maandag 20 juni 2005 11:47 schreef zhe-devilll het volgende:
Kom in turkse winkel wat dingen halen, zeg tegen die vrouw in de winkel, eh kwenie maar dat blikje is al 4 maand over de datum, ze kijkt ernaar en zegt, Geff niks, nie erg nie!
okeey dus loop verder en zie van die turkse yoghurtbekers denk hm lekker, kijk naar datum en ja hoor maand deroverheen.
Neem bekertje mee naar die vrouw en zeg kijk, alweer een over de datum!

*nou nou?*
Ach zegt ze en pakt het bekertje over maakt hem los, snie erg nie..
ze lurkt zo de hele inhoud op, isse goed zegt ze..
eg goed , nie vies!
Ik dacht la maar zittuh dan
hehehe, dat zie ik wel meer. Ik moest een pot met pickled groenten hebben en die iki bij de turk yag waren een maand over datum. Maar goed, en beetje nadenken, en ik wilde perse dat hebben, want ik had falafel gemaakt, die groenten zitten volledig ondergedompeld in iets dat erg zuur is, merendeel azijn, dus ik denk dat moet makkelijk kunnen...geen probleem hoor, het ruikte zoals het moest ruiken en smaakte prima.

Maar goed, zuivel enzo moet jeecht voor oppassen, die zijn immers erg bederfelijk.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_29865713
quote:
Op maandag 20 juni 2005 11:57 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Yep. Wij hadden een systeem met witte emmers voor misbaksels of kapotte koekjes en gele voor koek van de grond en koek met metaal erin. Die laatste waren voor de varkens. Maar regelmatig werd dit per ongeluk omgewisseld door een nieuwe uitzendkracht ofzo.
En toch he, en toch vond ik de speculaas er het lekkerst!
Hehehe, ik heb heel lang geleden lopende band werk gedaan bij een vleesverwerkings en distributiebedrijf die voor de supermarkten hamburgers en slavinken maakt.

Nou als je weetwat daar gedaan wordt met dat spul....lamaar zitten. Daar is ook zo'n afvangbak voor het afgevallen gehakt, maar dat wordt gelukkig NIET hergebruikt, aan het eidne van de dag begint het nl. al echt behoorlijk te meuren, maar wat er wel wordt gedaan is als het op de grond valt, dan gaat het linea recta weer de trechter in om zo vermalen te worden voor de volgende.
pi_29865799
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 15:12 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Hehehe, ik heb heel lang geleden lopende band werk gedaan bij een vleesverwerkings en distributiebedrijf die voor de supermarkten hamburgers en slavinken maakt.

Nou als je weetwat daar gedaan wordt met dat spul....lamaar zitten. Daar is ook zo'n afvangbak voor het afgevallen gehakt, maar dat wordt gelukkig NIET hergebruikt, aan het eidne van de dag begint het nl. al echt behoorlijk te meuren, maar wat er wel wordt gedaan is als het op de grond valt, dan gaat het linea recta weer de trechter in om zo vermalen te worden voor de volgende.
Gehakt is sowieso vrij dubieus...het is nooit te achterhalen welk stukje van welke (gekke) koe afkomt en wat er op het laatst nog van een varkensschedel gespoten is en roodgeverfd om het toch nog op vlees te laten lijken.
Broodje bal, anyone?
pi_29866749
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 11:16 schreef NT-T.BartMan het volgende:

Omdat ik vrijwel alles eet heb ik keurig mijn bordje leeggegeten. 't was niet vies, maar vergeleken met de overige Balinese gerechten wat saai. (Bali viel me eet-gewijze toch wat tegen, Lombok had in mijn smaak meer te bieden)
hahaha, welkom in de indon. keuken. Sop buntut is inderdaad ossenstaartsoep, maar de indon. variant is ook zo dat het wel degelijk met een complete staart of althans stukken met bot eraan in de soep opgediend wordt.

Nou zijn de hollanders dit niet gewend, maar ik vroeg het een keer aan me ex-schoonmoeder, die indon. is en die zegt oo kdat het zo hoort. Dat bot geeft juist veel meer smaak aan de soep.

overigsn is de smaak, qua eten heel anders op lombok en bali, lombok is veelal scherper qua pittigheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')