abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28798265
ben naar de Appie gegaan en heb een nieuw pak gekregen
Doei.
  donderdag 14 juli 2005 @ 13:13:02 #127
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_28798318
hoezee!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_28798361
en dan toch weer jammer dat de haar in het tweede koekje zat.. als het nou de laatste was

maarjah, das ook alleen maar goed voor de lijn
Doei.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 19:58:33 #129
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_28865895
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 12:38 schreef Rampestamper het volgende:

[..]

Die dingen worden hier (Wijk bij Duurstede) ook verkocht met een hele lading poedersuiker erop. Het kan me verder niet schelen waar het vandaan komt, het is gewoon erg lekker.
inderdaad!
maar ik wist niet dat het een streekgebonden iets was. dacht dat dat overal wel verkocht werd...
Mmm, spoorpunt, krijg er spontaan zin in
wel een met veel nootjes en rozijntjes graag
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zaterdag 16 juli 2005 @ 22:09:21 #130
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28869215
Ik kocht gister 2 stokbroden bij de super, blijkt er van binnen iets blauws te zitten...

Nee, geen schimmel, al dacht ik eerst van wel. Het leek wel kleurstof, die, terwijl het deeg werd uitgerold of zo, werd "opgepikt".

Heb de stukjes apart gelegd om mee naar de buurtsuper te gaan, vandaag.
Blijkt dat de hond het inmiddels heeft opgegeten...!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  † In Memoriam † zaterdag 16 juli 2005 @ 22:13:54 #131
34726 Fratz
Max
pi_28869342
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 22:09 schreef dutch-mamma het volgende:
Ik kocht gister 2 stokbroden bij de super, blijkt er van binnen iets blauws te zitten...

Nee, geen schimmel, al dacht ik eerst van wel. Het leek wel kleurstof, die, terwijl het deeg werd uitgerold of zo, werd "opgepikt".

gatver zeg. hoe vaak ik het trouwens al heb meegemaakt dat ik van die afbakstokbroodjes kocht die al beschimmeld waren..
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 22:22:37 #132
66422 dutch-mamma
pi_28869596
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 22:13 schreef Fratz het volgende:

[..]

gatver zeg. hoe vaak ik het trouwens al heb meegemaakt dat ik van die afbakstokbroodjes kocht die al beschimmeld waren..
Dit was een "vers" brood. En het was geen schimmel maar waarschijnlijk kleurstof... maar wel in een verdacht kleurtje.
Ja, die afbakkers moet je zo in de gaten houden... Houdbaar tot een bepaalde datum, maar voor die tijd geven ze al licht...
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  zaterdag 16 juli 2005 @ 22:48:17 #133
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_28870173
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 22:22 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Dit was een "vers" brood. En het was geen schimmel maar waarschijnlijk kleurstof... maar wel in een verdacht kleurtje.
Ja, die afbakkers moet je zo in de gaten houden... Houdbaar tot een bepaalde datum, maar voor die tijd geven ze al licht...
Rattengif is ook vaak blauw
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_28870717
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 22:13 schreef Fratz het volgende:

[..]

Goed mee oppassen inderdaad. Een klein gaatje in de sealingen ze zijn zo blauw.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_28871133
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 22:09 schreef dutch-mamma het volgende:

Ik heb wel regelmatig gezien dat stokbroden groen waren uitgeslagen van de schimmel. Terwijl de houdbaarheidsdatum nog niet in zicht was en de verpakkingen zo te zien geen gaatje bevatten Kun je als supermarkt weinig tegen doen. Je kunt moeilijk elke dag ff al het afbakbrood nagaan
  zaterdag 16 juli 2005 @ 23:35:01 #136
66422 dutch-mamma
pi_28871385
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 22:48 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Rattengif is ook vaak blauw
Mijn hond leeft nog

Maar je hebt wel gelijk...
  † In Memoriam † zaterdag 16 juli 2005 @ 23:53:18 #137
34726 Fratz
Max
pi_28871821
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 23:24 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ik heb wel regelmatig gezien dat stokbroden groen waren uitgeslagen van de schimmel. Terwijl de houdbaarheidsdatum nog niet in zicht was en de verpakkingen zo te zien geen gaatje bevatten Kun je als supermarkt weinig tegen doen. Je kunt moeilijk elke dag ff al het afbakbrood nagaan
dat is zo. ik wel ranziger dingen meegemaakt toen ik nog in een supermarkt werkte. wat dacht je van zo'n bakje hondevoer (zo'n folieverpakking voor 1 keer, ceasar ofzo) waar een gaatje inzat? toen we die openmaakten (stonk!!) bleken er allemaal maden in te zitten! of de bak waar de derving in kwam, iemand had daar een doos eieren in gegooit, wederom, vol maden! echt vet smerig!

en nou weer on topic

is Piet al weer eens gesignaleerd? die kan zo mooi vertellen!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  zondag 17 juli 2005 @ 00:26:22 #138
66422 dutch-mamma
pi_28872595
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 23:53 schreef Fratz het volgende:

[..]

dat is zo. ik wel ranziger dingen meegemaakt toen ik nog in een supermarkt werkte. wat dacht je van zo'n bakje hondevoer (zo'n folieverpakking voor 1 keer, ceasar ofzo) waar een gaatje inzat? toen we die openmaakten (stonk!!) bleken er allemaal maden in te zitten! of de bak waar de derving in kwam, iemand had daar een doos eieren in gegooit, wederom, vol maden! echt vet smerig!

en nou weer on topic

is Piet al weer eens gesignaleerd? die kan zo mooi vertellen!
Je trekt daar opeens een laatje herinneringen open, zeg...!
Vind het trouwens wel redelijk ontopic, hoor, "gruwelverhalen en afraders" komen immers ook in de supermarkt voor...!

Goed, eind 1979 werkte ik (mijn allereerste baantje) in een supermarkt op de kaas en vleeswaar. Leuk werk als het je interesseert!

Het miechelde er van de muizen. Niet een paar, nee, echt veel! We zetten overal bakjes met muizenkorrels (gif dus) neer. Ik vroeg me wel ernstig af of die beestjes niet eerst met hun arsenicumpootjes over al het vleeswaar en zo liepen voor ze de geest gaven (vroeger werd de boel niet zo hermetisch afgesloten en bedekt als nu, maar goed, muizen kunnen door de kleinste kieren).
En de eerste klus als de zaak open ging, was muizenlijkjes verzamelen (gelukkig lagen ze nooit tussen de waren maar altijd op de grond).
Ik heb mijn ouders i.i.g. vriendelijk doch dringend verzocht dáár maar geen vlees meer te halen...

Op een drukke dag (vlak voor kerst, gekkenhuis) stond ik er alleen voor, ik werkte me helemaal het snot voor ogen, maar ik had daar op zich niet zo'n probleem mee, ik had het tempo er lekker in en het liep goed.
Op een gegeven moment moest ik wat extra vleeswaar bijsnijden en toen sloeg Murphy toe. Ik liet wat "blaadjes" met daarop vleeswaar vallen op de grond. Vond ik smerig, dus ik doe het in een papieren zak, schreef er snel op "is gevallen, weggooien!" op (de vuilnisemmer zat vol) en ging verder.
Toen het eindelijk rustiger werd, kwam de baas eens kijken hoe het ging en zag dat zakje. Vroeg of ik gek was geworden! Ik keek hem verbaasd aan: "nee, maar dit is op de grond gevallen en ik loop er al de hele dag heen en weer, lekker fris..."
Nee, ik moest dat vlees (dat inmiddels toch ook alweer een paar uur buiten de koeling had gelegen!) terugleggen, en wel meteen!

Ik was ook een keer snotverkouden. Niet een beetje hoesten, nee, echt zo'n verkoudheid dat het snot bijna fluorescerend groen over mijn gezicht liep... Niezen, hoesten, rochelen, niet leuk. En niet fris in een vleeswaren- en kaasafdeling. Maar nee, ik MOEST komen...!
Het ergste was nog wel dat de klanten zonder blikken en blozen toezagen hoe een snotverkouden verkoopster hun vlees inpakte en verkocht...

De zaak bestaat overigens al jaren niet meer (na tig overnames )
pi_28886069
Ik word misselijk van dit topic
#geen
  maandag 18 juli 2005 @ 14:10:09 #140
115307 Badeentje
Polderpret
pi_28909218
Vorig jaar bij de lokale pizzameneer een pizza met vlieg mogen ontvangen. Ik zag het pas toen ik de helft op had
Ik ben niet veeleisend. Ik neem genoegen met het beste.
  maandag 18 juli 2005 @ 17:00:36 #141
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_28914120
Gruwelverhaal uit eigen ervaring:

Een paar jaar geleden gingen we na het bokbierfestival naar een hamburgertent op het damrak, tegenover de Beurs van Berlage. (Namen maken in dit geval niet uit, lees vooral verder!)

We zaten aan een tafeltje met een flinke stapel hamburgers in van die schuim-doosjes (gebruiken ze die nog? Ik kom er eigenlijk nooit meer) te happen in burgers waarvan de smaak niet zoveel uitmaakte, we waren redelijk alcoholisch.

Tafeltje naast ons zaten een paar vergelijkbaar alcoholische figuren met een vergelijkbare stapel doosjes, en die begonnen ruzie te maken met de personen van het tafeltje tegenover ze.

Van dat tafeltje stond er een boos iemand op, we dachten nog: dat wordt vechten, maar nee: hij pakte een hamburgerdoosje van hun tafel, deed dit open en kotste het ter plaatse vol.
Het gevolg was een kotsaanval van de mensen die aan het ruziezoekende tafeltje zaten.

Wij, hun buren, zaten er bij en keken er naar en aten gewoon onze burgers op (kon me op de een of andere manier niet schelen wat er gebeurde).

De manager (vermoed ik) van de tent bekeek het geheel met een blik van totaal afgrijzen, vermoedelijk moest hij het schoonmaken (het was laat en er was niet zoveel personeel meer).
pi_28916041
quote:
Op maandag 18 juli 2005 17:00 schreef NT-T.BartMan het volgende:
vies verhaal
Bah Bah wat smerig!!! Jakkes jakkes nachtmerrie :S
  dinsdag 19 juli 2005 @ 00:32:02 #143
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_28930551
Ik krijg honger van al die smakelijke verhalen!
weg
  dinsdag 19 juli 2005 @ 11:07:48 #144
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_28937425
Ander gruwelverhaal uit eigen ervaring:

Ik heb een rondreis door het oosten van Tibet gemaakt. Het is daar droog, erg droog. Op een dag stopten we bij een 'restaurantje' aan de kant van de weg waar we behoorlijk smakelijk te eten kregen, niets mis mee (behalve dan een reisgenoot die perse patat wilde en daar geen vork maar eetstokjes bij kreeg. Na een tijdje prutsen begon hij gefrustreerd de friet te spiesen aan een eetstokje en at hij het daar van af. Maar dat is een ander verhaal).

Maar ik dwaal af... Dat eten was dus best goed, maar toen we weggingen werden de borden buiten op de grond gezet en verscheen er een groep honden die de borden schoonlikten. Zoals ik al had verteld was het er buitengewoon droog, ik weet niet zeker of men wel genoeg water had om de borden na afloop af te wassen. Mogelijk gingen ze zo de kast weer in... Ik heb de gedachte maar van me afgezet, ben er verder niet ziek van geworden ofzo...
  dinsdag 19 juli 2005 @ 11:16:03 #145
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_28937697
Nog een gruwel, of wellicht een geval van onwetendheid...

Op Bali aten we 'Sup Bontut', dat op de menukaart vertaald was als 'Oxtail Soup'. We kregen een bord bouillon met wat groenten, en daar dobberde zo ongeveer een complete koeienstaart in met bot en al.

We hadden het idee dat we vanuit de keuken bespied werden door de kok toen dit opgediend werd... Weet nog steeds niet of dit nou een authentiek gerecht is of dat we in de maling genomen werden...

Omdat ik vrijwel alles eet heb ik keurig mijn bordje leeggegeten. 't was niet vies, maar vergeleken met de overige Balinese gerechten wat saai. (Bali viel me eet-gewijze toch wat tegen, Lombok had in mijn smaak meer te bieden)
  woensdag 17 augustus 2005 @ 22:24:01 #146
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29734387
Na wat overleg is besloten dat er wel namen genoemd mogen worden. Maar met de beperking dat namen noemen alleen toegestaan is als er een normale verklaring aan vast hangt.

Dus niet alleen maar "Snackbar broodje van Kootje zuigt", maar op z'n minst "Broodje van Kootje zuigt, want de runderlever was groen en de rosbief was bijna aan reïncarnatie toe..."
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_29746009
In het restaurant waar ik gewerkt heb, hadden ze pakken tomatensap, sinaasappelsap, chocomel en fristi enzo... En melk en karnemelk. Op een dag schonk ik een glaasje tomatensap in voor een klant. Kijk ik in t glas, allemaal klonten en schimmels... Pak stond er al een poosje...
Een andere keer een jongetje wiens papa terug kwam emt de fristi omdat er 'prik' in zat. Bedorven.
Of een klant die een glas karnemelk bestelde, karnemelk was een week over datum. Bazin schenkt t in, ruikt eraan, neemt er een slok van (!!) en serveert t.

Dus, als ik jullie was, kijk uit met wat je besteld als je bij de Tender aan het Valkenburgs Meer besteld!
  donderdag 18 augustus 2005 @ 11:17:00 #148
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_29747759
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 11:16 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Nog een gruwel, of wellicht een geval van onwetendheid...

Op Bali aten we 'Sup Bontut', dat op de menukaart vertaald was als 'Oxtail Soup'. We kregen een bord bouillon met wat groenten, en daar dobberde zo ongeveer een complete koeienstaart in met bot en al.

We hadden het idee dat we vanuit de keuken bespied werden door de kok toen dit opgediend werd... Weet nog steeds niet of dit nou een authentiek gerecht is of dat we in de maling genomen werden...
Was ie gaar en zonder vel?
Ossestaart gestoofd is namelijk erg lekker, en lekker kluiven,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_29747866
Toen ik ooit in Frankrijk was een dikke lange zwarte haar in m'n broodje paté.
pi_29748067
wat dachten jullie van een huis tuin en keuken naaktslak in de salade
en er pas achterkomen nadat je toch iets vreemds proeft in de salade
maar de rest van het eten was gratis
pies on joe toe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')