abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 juli 2005 @ 13:22:16 #101
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_28704860
@ dr Campbell: de afspraak was, GEEN Namen..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_28705101
quote:
Op maandag 11 juli 2005 13:22 schreef Pietverdriet het volgende:
@ dr Campbell: de afspraak was, GEEN Namen..

[ Bericht 5% gewijzigd door Dr.Campbell op 11-07-2005 14:23:29 ]
pi_28705635
Hee Pietverdriet, ik wacht met smart op het verslag van de echtscheiding
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 11 juli 2005 @ 14:37:07 #104
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28706748
Ja, Pietverdriet, waar blijf je nou...!
Eerst ons opwarmen en vervolgens niks meer laten horen, sadistisch hoor!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_28706997
Zal ik anders vertellen hoe een lijmpoging in een relatie van mij uitmondde in een bacchanaal omdat ik me maar klemzoop aan sake toen het toch niet bleek te werken?

en het eten was ook nog eens slecht
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 11 juli 2005 @ 14:51:55 #106
66422 dutch-mamma
pi_28707135
quote:
Op maandag 11 juli 2005 14:47 schreef Mwanatabu het volgende:
Zal ik anders vertellen hoe een lijmpoging in een relatie van mij uitmondde in een bacchanaal omdat ik me maar klemzoop aan sake toen het toch niet bleek te werken?

en het eten was ook nog eens slecht
Ik ken meer mensen die zich een stuk in de kraag zuipen als de relatie strandt, maar met sake is toch minder gebruikelijk...
En vertel dan voorál (on topic en zo, LOL) tot in detail hoe slecht het eten was...!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_28707593
quote:
Op maandag 11 juli 2005 14:51 schreef dutch-mamma het volgende:
Ik ken meer mensen die zich een stuk in de kraag zuipen als de relatie strandt, maar met sake is toch minder gebruikelijk...
En vertel dan voorál (on topic en zo, LOL) tot in detail hoe slecht het eten was...!
Okay, een rotvriendje van me boekt een (SLECHT) Chinees restaurant en zou mij wel eens even laten zien hoe leuk onze relatie kon zijn.
Ik al met zó'n bek dat restaurant in. Ik gaf hem nog het voordeel van de twijfel, omdat hij eindelijk "iets leuks" ondernam voor mij. Had de hele dag van boosheid en de zenuwen niks kunnen eten. Dus toen de kikkerbilletjes ter tafel arriveerden ging het echt van HAP-SLIK-WEG.
Vreemde blik van zijn kant die mij ter plekke deden besluiten dat het over was. Hij bleef hiervoor al doorzemelen over zijn goede kanten en fantastische leven en waarom ik daar zo goed bijpaste. Humorloze zeikerd.

Maar dan: je zit in een restaurant, het eten is al besteld, en we weten allemaal (heren?) hoe vrouwen er een hekel aan hebben om met een scène weg te stampen. Het moet dus "leuk" worden. Dus terwijl het erg vieze vette zouteloze smakeloze eten arriveert bestel ik een fles sake. Dat komt immers per flesje, wat dus een stuk effectiever is dan steeds drank bijbestellen, moet ik gedacht hebben.

Ze hebben dit echter blijkbaar aangelengd, want het stijgt maar niet naar mijn hoofd. Hij blijft maar raaskallen en proberen me aan te raken en ik steeds verder in een hoek van die mooie porseleinen neutjes naar binnen kantelen.
Hij steeds vreemder kijken. Ik steeds harder buizen. En het wordt maar niet leuk. Groot minpunt is ook hoe hij deze nepchinees steeds blijft prijzen ("Heerlijk! En goedkoop! En veel! Dit is echte garnaal hoor!") En ik maar sambal erop smeren om er smaak aan te geven.

Halverwege de tweede vaas sake is het eten op. Nog steeds geen duizelingen of lachkicks. Wel ben ik een beetje misselijk. Plus dat als we de koude buitenlucht inlopen alle drank ineens naar mijn hoofd stijgt. Ik heb staan schelden als een viswijf daar buiten die Chinees. Ze moeten er een hoop klanten door misgelopen zijn. ("En het was hier ook niet te vreten...en jij ging vreemd en je bent een klootzak...krijg een ziekte" en zulks taalgebruik.)
Heb hem nooit weergezien en ik durf nog steeds niet langs die Chinees te lopen
pi_28707682
Een snackbar waar we regelmatig wat haalden, heeft het bij mij verbruid toen ik zag wat er met de lege fritesaus emmer werd gedaan.

Het scenario ging als volgt:
- Vrouw x maakt asbakken schoon met kwast in afvalbak, en stapelt leeg asbakken in de gootsteen
- Vrouw x spoelt asbakken af in de gootsteen, en gebruikt daarvoor een afwasborstel die daar ligt
- Vrouw y merkt dat de fritsaus emmer leeg is, en zet deze naast de gootsteen
- Vrouw x wordt behulpzaam, en laat de afwasborstel in de gootsteen liggen
- Vrouw x haalt de deksel met pomp van de emmer af
- Vrouw x legt deze in de gootsteen
- Rest fritesaus wordt met een spatel die op dat vieze aanrecht ligt over geschept in de nieuw emmer
- Pomp er weer op en klaar zijn de dames
- En beide pakken zoweer snacks uit de vitrine, en pakken weer geld aan.

Toen ik ze vroeg of handen niet wassen en dat met die pomp onder de normale hygiene regels viel snapte ze er niets van.

Ik ben toen zonder bestelling weggelopen, en tegewoordig komen we bij een andere snackbar, iets duurder, maar veel netter.
pi_28708075
quote:
Op maandag 11 juli 2005 15:10 schreef Marsepein het volgende:
Een snackbar waar we regelmatig wat haalden, heeft het bij mij verbruid toen ik zag wat er met de lege fritesaus emmer werd gedaan.

Het scenario ging als volgt:
- Vrouw x maakt asbakken schoon met kwast in afvalbak, en stapelt leeg asbakken in de gootsteen
- Vrouw x spoelt asbakken af in de gootsteen, en gebruikt daarvoor een afwasborstel die daar ligt
- Vrouw y merkt dat de fritsaus emmer leeg is, en zet deze naast de gootsteen
- Vrouw x wordt behulpzaam, en laat de afwasborstel in de gootsteen liggen
- Vrouw x haalt de deksel met pomp van de emmer af
- Vrouw x legt deze in de gootsteen
- Rest fritesaus wordt met een spatel die op dat vieze aanrecht ligt over geschept in de nieuw emmer
- Pomp er weer op en klaar zijn de dames
- En beide pakken zoweer snacks uit de vitrine, en pakken weer geld aan.

Toen ik ze vroeg of handen niet wassen en dat met die pomp onder de normale hygiene regels viel snapte ze er niets van.

Ik ben toen zonder bestelling weggelopen, en tegewoordig komen we bij een andere snackbar, iets duurder, maar veel netter.
Ieuw...dan betaal ik ook liever wat meer centjes!
Wat mij ook ter plekke doet omkeren, is de geur van OUD bakvet. Dat ruik je meteen. En dan weet je ook meteen dat wát je er ook eet, het toch allemaal als een steen op je maag gaat liggen. Blerg.
Ik maak mijn patatjes dus altijd zelf tegenwoordig
  maandag 11 juli 2005 @ 15:51:59 #110
66422 dutch-mamma
pi_28708817
quote:
Op maandag 11 juli 2005 15:07 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Okay, een rotvriendje van me boekt een (SLECHT) Chinees restaurant en zou mij wel eens even laten zien hoe leuk onze relatie kon zijn. (...) Heb hem nooit weergezien en ik durf nog steeds niet langs die Chinees te lopen
Wat een verhaal...!
Ik kan me zo voorstellen hoe jij inmiddels al chronische rode vlekken in je nek had vanwege deze vent (een brallerig type zeker... Alle vooroordelen poppen op in mijn brein!), en dan dat schrijnende restaurant... Nepchinees met nep-lover, ik zou om minder depressief worden!

Je hebt het geweldig aangepakt, met zulke restaurants én met zulke pseudominnaars moet je érg korte metten maken!
  maandag 11 juli 2005 @ 15:56:22 #111
66422 dutch-mamma
pi_28708932
quote:
Op maandag 11 juli 2005 15:24 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ieuw...dan betaal ik ook liever wat meer centjes!
Wat mij ook ter plekke doet omkeren, is de geur van OUD bakvet. Dat ruik je meteen. En dan weet je ook meteen dat wát je er ook eet, het toch allemaal als een steen op je maag gaat liggen. Blerg.
Ik maak mijn patatjes dus altijd zelf tegenwoordig
Je ruikt het vaak al buiten Dergelijke zaken worden vast gesponsord door Rennies!

Ja, zelf maken, dat is de ultieme oplossing!
pi_28709823
quote:
Op maandag 11 juli 2005 15:56 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Je ruikt het vaak al buiten Dergelijke zaken worden vast gesponsord door Rennies!

Ja, zelf maken, dat is de ultieme oplossing!
Ja, het rook er inderdaad ook niet al te fris, en niet dat ik wil bagataliseren, maar de uitbater heeft ook een shoarma tent 50 meter verderop, en daar eet je ook liever niet. Dat heeft waarschijnlijk veel met elkaar te maken... (Bij die shoarma tent loopt bv een jong katje door de zaak, die 'hoort' daar). De kattenbak staat om de hoek, en de kat loopt vrolijk over de bar, en ligt op de servetten op de bar.

Daar komt bij dat die zaak elke 2 maanden een nieuwe jonge kat heeft, wat je dan eet wil je ook niet weten.

En zelf maken is lekkerder, maar brengt ook een zekere baklucht mee! Maar ook daar ken ik ranzige dingen, als ik vertel dat ik vaak na 6 keer het vet verschoon van de frituurpan kijken de meeste mensen je ook aan of je wel helemaal normaal bent.
  maandag 11 juli 2005 @ 17:19:58 #113
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28711350
Nooit echte drama's, hoogstens een keer een haar. En wel eens wat groenten bij de turk gehaald die bij nadere inspectie wat teveel proteinen bevatten. Maargoed, eigenlijk weet je dat de kwaliteit erg kan wisselen bij dat soort winkeltjes dus sindsdien let ik er gewoon veel meer op.
Vampire Romance O+
pi_28713158
We kregen in Berlijn een keer een Libanees restaurant aangeraden. Scheen echt goed eten te hebben. Viel echt zwaar tegen smaakte echt helemaal nergens naar en bagger bediening maar verder viel het mij tot nog toe meestal wel mee .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 11 juli 2005 @ 22:40:38 #115
84328 Lllaura
painting pictures
pi_28721325
Een ex-vriendje van mij heeft een tijd een vakantiebaantje in de keuken van een sjiek hotel hotel gehad. Hij vertikte 't altijd om daar een keer gezellig met z'n tweeen te eten als ie vrij was, maar wilde in eerste instantie niet vertellen waarom. Pas toen ie daar weg was kwam het hoge woord eruit: ze stopten de wc-borstel in de afwasmachine...
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
  woensdag 13 juli 2005 @ 12:33:02 #116
60847 Rampestamper
Fabricati diem, punc!
pi_28765446
quote:
Op maandag 20 juni 2005 11:44 schreef Dr.Death het volgende:
In London eens bij een Thai gegeten waar je voer uit bakken kon scheppen. Het was 's avonds laat en die meuk stond er dan al de hele dag op de warmhoud. Zie ik daar een muis lopen. Ik dacht: ik hou ht bij groenten". Maat van mij probeerde toch het vlees en jawel hoor! Die kon 's nachts de porceleinen god omarmen.

Heb zelf lange tijd in een restaurant in Langbroek gewerkt. het vlees is uitstekend, maar alle groenten (uit blik) worden gerecycled op een avond. Hou het bij het vlees en gebakken aardappelen en je hebt een goede maaltijd. Maar blijf vd groentes af.
Groente is sowieso voor konijnen
Die op het hoekje van de brug?
De zin van het leven, is het leven zin geven.
  woensdag 13 juli 2005 @ 12:38:08 #117
60847 Rampestamper
Fabricati diem, punc!
pi_28765622
quote:
Op maandag 20 juni 2005 13:24 schreef goddess-in-heaven het volgende:

[..]

meer mensen die dat niet kennen (misschien iets typisch utrechts?)
een spoorpunt is ook een koek die bestaat uit resten koek (en daarvan is bekend dat het ook van de vloer wordt geschraapt) is een soort speculaas-actige cake die in een punt wordt verkocht. het lekkere daarvan is dat je nooit weet wat er precies in zit. smaakt soms sterk naar speculaas, dan weer naar kaneel.
Die dingen worden hier (Wijk bij Duurstede) ook verkocht met een hele lading poedersuiker erop. Het kan me verder niet schelen waar het vandaan komt, het is gewoon erg lekker.
De zin van het leven, is het leven zin geven.
  woensdag 13 juli 2005 @ 12:39:32 #118
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_28765669
waarom mogen er geen namen genoemd worden?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 13 juli 2005 @ 19:53:13 #119
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28778773
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 12:39 schreef MissyMirjaM het volgende:
waarom mogen er geen namen genoemd worden?
Omdat veel van die verhalen moeilijk te controleren zijn en we willen voorkomen dat er onterecht bepaalde restaurants de grond in geboord worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Martijn_77 op 14-07-2005 19:09:02 ]
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  † In Memoriam † woensdag 13 juli 2005 @ 23:39:22 #120
34726 Fratz
Max
pi_28786297
mijn broer vertelde net dat ze bij de smaakpolitie een keertje een shoarmaboerentest hebben gedaan. uiteraard was hij vaste klant bij de tent die werkelijk geen moer van hygiëne begrepen had. lekkere grote bakken bedorven vlees, aangekoekte rommel, er liep ook gewoon een kat rond enzo. nou ja je snapt het plaatje wel een beetje hè.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_28788049
quote:
Op maandag 11 juli 2005 22:40 schreef Lllaura het volgende:
Een ex-vriendje van mij heeft een tijd een vakantiebaantje in de keuken van een sjiek hotel hotel gehad. Hij vertikte 't altijd om daar een keer gezellig met z'n tweeen te eten als ie vrij was, maar wilde in eerste instantie niet vertellen waarom. Pas toen ie daar weg was kwam het hoge woord eruit: ze stopten de wc-borstel in de afwasmachine...
Gatver
pi_28797958
ik heb een keer in 2 koekjes uit hetzelfde pak koekjes van de AH haren aan mogen treffen

verder zelf niet echt ranzige dingen meegemaakt...
Doei.
  donderdag 14 juli 2005 @ 13:05:11 #123
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_28798003
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 19:53 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Omdat veel van die verhalen moeilijk te controleren zijn en we willen voorkomen dat er onterecht bepaalde restaurants de grond in geoord worden.
het zijn toch eigen ervaringen?
lijkt me niet dat je onjuiste verhalen neer gaat zetten.
ik zou persoonlijk wel namen zien. ik wil wel weten waar vieze dingen voorkomen. zonder het verder de grond in te boren, maar gewoon, voor mezelf. kan ik zelf oordelen of ik er heen wil of het liever vermijd.
  donderdag 14 juli 2005 @ 13:07:26 #124
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28798101
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 13:04 schreef Faithy het volgende:
ik heb een keer in 2 koekjes uit hetzelfde pak koekjes van de AH haren aan mogen treffen

verder zelf niet echt ranzige dingen meegemaakt...
Tegenwoordig heb ik voor dat soort dingen een standaard klachtenbrief klaarliggen. Helaas heb ik sinds het opstellen daarvan geen haren meer gehad

Maar ik ga er nog eens een doos koekjes mee lospeuteren!
Vampire Romance O+
  donderdag 14 juli 2005 @ 13:08:51 #125
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_28798153
als ik ergens haren in aantref, ben ik gelijk uitgegeten. oh, bah, wat vind ik dat vies zeg.
en het gebeurt me vrij regelmatig..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')