Dat verhaal ging ook over een Shoarma zaak in Arnhem, ik heb dat destijds samen met Peter Burger, Bekend debunker van broodje aap verhalen onderzocht, en het is een broodje aap verhaal.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:39 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Is een jaar of 9 geleden gebeurd, ik woonde hier toen net...
Het is ontdekt tijdens routine-controles van de Keuringsdienst n.a.v. hardnekkige geruchten en heeft destijds ook de media gehaald (hoewel je die ook niet klakkeloos moet geloven). Dus niet n.a.v. overgeven. Ze hebben bakken saus gecontroleerd en het toen aangetroffen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat verhaal ging ook over een Shoarma zaak in Arnhem, ik heb dat destijds samen met Peter Burger, Bekend debunker van broodje aap verhalen onderzocht, en het is een broodje aap verhaal.
Je had dat ook zelf kunnen afleiden
Immers, waarom word je ziek van sperma in je saus?
Als je ziek wordt, kots je alles vanzelf al uit, en is er geen reden voor een maagpomp.
Als je maag leeggepomp wordt, en het wordt al onder een microscoop bekeken, dan zie je nog niet dat het sperma van meerdere personen is, dat zie je pas met een DNA test.
Keuringdienst maken kweekjes, en kweekjes daar groeit geen sperma op.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:38 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Het is ontdekt tijdens routine-controles van de Keuringsdienst n.a.v. hardnekkige geruchten en heeft destijds ook de media gehaald (hoewel je die ook niet klakkeloos moet geloven). Dus niet n.a.v. overgeven. Ze hebben bakken saus gecontroleerd en het toen aangetroffen.
De hálve made die mijn vriend aantrof in zijn half opgegeten aardbei was ook niet prettig. Ik heb nog nooit iemand zo snel naar de wc zien rennenquote:Op donderdag 7 juli 2005 18:59 schreef Lexie het volgende:
Die made die ik tegenkwam in een kers nadat ik a een halve kilo had weggeschrokt was ook minder prettig. Sindsdien eet ik geen kersen meer
.
Wat kan jij, eh... beeldend schrijven, zeg...!quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Invasie van maden(...)
maar goed, dit was het verhaal van de maden, de andere volgen.
Hoor vaker van mensen dat ze mijn schrijfstijl erg leuk vinden, ga maar eens een boek schrijven over de keukenervaringen, als nederlandse Anthony Bourdain zeg maar..quote:Op donderdag 7 juli 2005 21:32 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Wat kan jij, eh... beeldend schrijven, zeg...!
Geweldig!
Alléén als het eerst hier is gepubliceerd!quote:Op donderdag 7 juli 2005 21:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoor vaker van mensen dat ze mijn schrijfstijl erg leuk vinden, ga maar eens een boek schrijven over de keukenervaringen, als nederlandse Anthony Bourdain zeg maar..
:-)
Doe nog eens een goed verhaal Pietquote:Op maandag 20 juni 2005 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Maden, ratten, kakkerlakken, Junkies, gekken, overstromende WC´s, hartinfarcten, kotsende klanten, echtscheidingen, welke wil je horen?
Succes!quote:Op donderdag 7 juli 2005 22:45 schreef Pietverdriet het volgende:
vanavond niet meer martijn, ik ga zo naar bed, morgen presentatie van een project, als dat goed gaat heb ik weer minstens 9 maanden werk.
Succes!quote:Op donderdag 7 juli 2005 22:45 schreef Pietverdriet het volgende:
vanavond niet meer martijn, ik ga zo naar bed, morgen presentatie van een project, als dat goed gaat heb ik weer minstens 9 maanden werk.
Arggghhh! Dan zou je toch met terugwerkende kracht alsnog over je nek gaan!quote:Op vrijdag 8 juli 2005 09:50 schreef Fratz het volgende:
een hele tijd geleden gingen wij uit eten in een bepaald restaurant. het eten was op zich wel ok, al vonden we dat het vlees een beetje een bijsmaak had, maar we konden het niet helemaal thuisbrengen wat het was (zat ook een lading saus halfoverheen). een maand later of zo waren we aan het zappen, de smaakpolitie kwam op tv. en het restaurant waar wij geweest waren werd aan een onderzoekje onderworpen. de keuken was echt goor! allemaal rotzooi, rommel, dingen over datum, aangekoekt eten op messen en zo. en de plaat waar ze het vlees op gooien, zelden zo'n slachtveld gezien van aangekoekte resten, stukjes verkoold vlees, het was een zwarte massa op die plaat. ik snapte meteen waar dat nasmaakje vandaan kwam! ik kreeg echt rare gevoelens bij.
O jammer, ik dacht een doos met pakken Gestamprte Muisjesquote:Op zaterdag 9 juli 2005 21:49 schreef Lllaura het volgende:
Geen restaurantverhaal, maar wel iets smerigs.
Op een feestje van één of andere tante dacht ik, dronk iemand de hele avond chocomel. Bij het laatste glaasje uit het pak viel er een half verteerde muis mee...![]()
De fabrikant stuurde na een een klacht hierover als goedmakertje een doos met pakken chocomel op...![]()
quote:Op maandag 11 juli 2005 13:22 schreef Pietverdriet het volgende:
@ dr Campbell: de afspraak was, GEEN Namen..
Ik ken meer mensen die zich een stuk in de kraag zuipen als de relatie strandt, maar met sake is toch minder gebruikelijk...quote:Op maandag 11 juli 2005 14:47 schreef Mwanatabu het volgende:
Zal ik anders vertellen hoe een lijmpoging in een relatie van mij uitmondde in een bacchanaal omdat ik me maar klemzoop aan sake toen het toch niet bleek te werken?
en het eten was ook nog eens slecht![]()
Okay, een rotvriendje van me boekt een (SLECHT) Chinees restaurant en zou mij wel eens even laten zien hoe leuk onze relatie kon zijn.quote:Op maandag 11 juli 2005 14:51 schreef dutch-mamma het volgende:
Ik ken meer mensen die zich een stuk in de kraag zuipen als de relatie strandt, maar met sake is toch minder gebruikelijk...
En vertel dan voorál (on topic en zo, LOL) tot in detail hoe slecht het eten was...!
Ieuw...dan betaal ik ook liever wat meer centjes!quote:Op maandag 11 juli 2005 15:10 schreef Marsepein het volgende:
Een snackbar waar we regelmatig wat haalden, heeft het bij mij verbruid toen ik zag wat er met de lege fritesaus emmer werd gedaan.
Het scenario ging als volgt:
- Vrouw x maakt asbakken schoon met kwast in afvalbak, en stapelt leeg asbakken in de gootsteen
- Vrouw x spoelt asbakken af in de gootsteen, en gebruikt daarvoor een afwasborstel die daar ligt
- Vrouw y merkt dat de fritsaus emmer leeg is, en zet deze naast de gootsteen
- Vrouw x wordt behulpzaam, en laat de afwasborstel in de gootsteen liggen![]()
- Vrouw x haalt de deksel met pomp van de emmer af
- Vrouw x legt deze in de gootsteen![]()
- Rest fritesaus wordt met een spatel die op dat vieze aanrecht ligt over geschept in de nieuw emmer![]()
- Pomp er weer op en klaar zijn de dames
- En beide pakken zoweer snacks uit de vitrine, en pakken weer geld aan.![]()
Toen ik ze vroeg of handen niet wassen en dat met die pomp onder de normale hygiene regels viel snapte ze er niets van.
Ik ben toen zonder bestelling weggelopen, en tegewoordig komen we bij een andere snackbar, iets duurder, maar veel netter.
Wat een verhaal...!quote:Op maandag 11 juli 2005 15:07 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Okay, een rotvriendje van me boekt een (SLECHT) Chinees restaurant en zou mij wel eens even laten zien hoe leuk onze relatie kon zijn. (...) Heb hem nooit weergezien en ik durf nog steeds niet langs die Chinees te lopen![]()
Je ruikt het vaak al buitenquote:Op maandag 11 juli 2005 15:24 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ieuw...dan betaal ik ook liever wat meer centjes!
Wat mij ook ter plekke doet omkeren, is de geur van OUD bakvet. Dat ruik je meteen. En dan weet je ook meteen dat wát je er ook eet, het toch allemaal als een steen op je maag gaat liggen. Blerg.
Ik maak mijn patatjes dus altijd zelf tegenwoordig
Ja, het rook er inderdaad ook niet al te fris, en niet dat ik wil bagataliseren, maar de uitbater heeft ook een shoarma tent 50 meter verderop, en daar eet je ook liever niet. Dat heeft waarschijnlijk veel met elkaar te maken... (Bij die shoarma tent loopt bv een jong katje door de zaak, die 'hoort' daar). De kattenbak staat om de hoek, en de kat loopt vrolijk over de bar, en ligt op de servetten op de bar.quote:Op maandag 11 juli 2005 15:56 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Je ruikt het vaak al buitenDergelijke zaken worden vast gesponsord door Rennies!
Ja, zelf maken, dat is de ultieme oplossing!![]()
Die op het hoekje van de brug?quote:Op maandag 20 juni 2005 11:44 schreef Dr.Death het volgende:
In London eens bij een Thai gegeten waar je voer uit bakken kon scheppen. Het was 's avonds laat en die meuk stond er dan al de hele dag op de warmhoud. Zie ik daar een muis lopen. Ik dacht: ik hou ht bij groenten". Maat van mij probeerde toch het vlees en jawel hoor! Die kon 's nachts de porceleinen god omarmen.
Heb zelf lange tijd in een restaurant in Langbroek gewerkt. het vlees is uitstekend, maar alle groenten (uit blik) worden gerecycled op een avond. Hou het bij het vlees en gebakken aardappelen en je hebt een goede maaltijd. Maar blijf vd groentes af.
Groente is sowieso voor konijnen
Die dingen worden hier (Wijk bij Duurstede) ook verkocht met een hele lading poedersuiker erop. Het kan me verder niet schelen waar het vandaan komt, het is gewoon erg lekker.quote:Op maandag 20 juni 2005 13:24 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
meer mensen die dat niet kennen (misschien iets typisch utrechts?)
een spoorpunt is ook een koek die bestaat uit resten koek (en daarvan is bekend dat het ook van de vloer wordt geschraapt) is een soort speculaas-actige cake die in een punt wordt verkocht. het lekkere daarvan is dat je nooit weet wat er precies in zit. smaakt soms sterk naar speculaas, dan weer naar kaneel.
Omdat veel van die verhalen moeilijk te controleren zijn en we willen voorkomen dat er onterecht bepaalde restaurants de grond in geboord worden.quote:Op woensdag 13 juli 2005 12:39 schreef MissyMirjaM het volgende:
waarom mogen er geen namen genoemd worden?
Gatverquote:Op maandag 11 juli 2005 22:40 schreef Lllaura het volgende:
Een ex-vriendje van mij heeft een tijd een vakantiebaantje in de keuken van een sjiek hotel hotel gehad. Hij vertikte 't altijd om daar een keer gezellig met z'n tweeen te eten als ie vrij was, maar wilde in eerste instantie niet vertellen waarom. Pas toen ie daar weg was kwam het hoge woord eruit: ze stopten de wc-borstel in de afwasmachine...![]()
het zijn toch eigen ervaringen?quote:Op woensdag 13 juli 2005 19:53 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Omdat veel van die verhalen moeilijk te controleren zijn en we willen voorkomen dat er onterecht bepaalde restaurants de grond in geoord worden.
Tegenwoordig heb ik voor dat soort dingen een standaard klachtenbrief klaarliggen. Helaas heb ik sinds het opstellen daarvan geen haren meer gehadquote:Op donderdag 14 juli 2005 13:04 schreef Faithy het volgende:
ik heb een keer in 2 koekjes uit hetzelfde pak koekjes van de AH haren aan mogen treffen
verder zelf niet echt ranzige dingen meegemaakt...
inderdaad!quote:Op woensdag 13 juli 2005 12:38 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Die dingen worden hier (Wijk bij Duurstede) ook verkocht met een hele lading poedersuiker erop. Het kan me verder niet schelen waar het vandaan komt, het is gewoon erg lekker.![]()
gatver zeg. hoe vaak ik het trouwens al heb meegemaakt dat ik van die afbakstokbroodjes kocht die al beschimmeld waren..quote:Op zaterdag 16 juli 2005 22:09 schreef dutch-mamma het volgende:
Ik kocht gister 2 stokbroden bij de super, blijkt er van binnen iets blauws te zitten...
Nee, geen schimmel, al dacht ik eerst van wel. Het leek wel kleurstof, die, terwijl het deeg werd uitgerold of zo, werd "opgepikt".
Heb de stukjes apart gelegd om mee naar de buurtsuper te gaan, vandaag.
Blijkt dat de hond het inmiddels heeft opgegeten...!
Dit was een "vers" brood. En het was geen schimmel maar waarschijnlijk kleurstof... maar wel in een verdacht kleurtje.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 22:13 schreef Fratz het volgende:
[..]
gatver zeg. hoe vaak ik het trouwens al heb meegemaakt dat ik van die afbakstokbroodjes kocht die al beschimmeld waren..![]()
Rattengif is ook vaak blauwquote:Op zaterdag 16 juli 2005 22:22 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Dit was een "vers" brood. En het was geen schimmel maar waarschijnlijk kleurstof... maar wel in een verdacht kleurtje.
Ja, die afbakkers moet je zo in de gaten houden... Houdbaar tot een bepaalde datum, maar voor die tijd geven ze al licht...
Goed mee oppassen inderdaad. Een klein gaatje in de sealingen ze zijn zo blauw.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 22:13 schreef Fratz het volgende:
[..]
gatver zeg. hoe vaak ik het trouwens al heb meegemaakt dat ik van die afbakstokbroodjes kocht die al beschimmeld waren..![]()
Ik heb wel regelmatig gezien dat stokbroden groen waren uitgeslagen van de schimmel. Terwijl de houdbaarheidsdatum nog niet in zicht was en de verpakkingen zo te zien geen gaatje bevattenquote:Op zaterdag 16 juli 2005 22:09 schreef dutch-mamma het volgende:
Ik kocht gister 2 stokbroden bij de super, blijkt er van binnen iets blauws te zitten...
Nee, geen schimmel, al dacht ik eerst van wel. Het leek wel kleurstof, die, terwijl het deeg werd uitgerold of zo, werd "opgepikt".
Heb de stukjes apart gelegd om mee naar de buurtsuper te gaan, vandaag.
Blijkt dat de hond het inmiddels heeft opgegeten...!
Mijn hond leeft nogquote:
dat is zo. ik wel ranziger dingen meegemaakt toen ik nog in een supermarkt werkte. wat dacht je van zo'n bakje hondevoer (zo'n folieverpakking voor 1 keer, ceasar ofzo) waar een gaatje inzat? toen we die openmaakten (stonk!!) bleken er allemaal maden in te zitten!quote:Op zaterdag 16 juli 2005 23:24 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik heb wel regelmatig gezien dat stokbroden groen waren uitgeslagen van de schimmel. Terwijl de houdbaarheidsdatum nog niet in zicht was en de verpakkingen zo te zien geen gaatje bevattenKun je als supermarkt weinig tegen doen. Je kunt moeilijk elke dag ff al het afbakbrood nagaan
Je trekt daar opeens een laatje herinneringen open, zeg...!quote:Op zaterdag 16 juli 2005 23:53 schreef Fratz het volgende:
[..]
dat is zo. ik wel ranziger dingen meegemaakt toen ik nog in een supermarkt werkte. wat dacht je van zo'n bakje hondevoer (zo'n folieverpakking voor 1 keer, ceasar ofzo) waar een gaatje inzat? toen we die openmaakten (stonk!!) bleken er allemaal maden in te zitten!of de bak waar de derving in kwam, iemand had daar een doos eieren in gegooit, wederom, vol maden! echt vet smerig!
en nou weer on topic
is Piet al weer eens gesignaleerd? die kan zo mooi vertellen!
Bah Bah wat smerig!!! Jakkes jakkes nachtmerrie :Squote:Op maandag 18 juli 2005 17:00 schreef NT-T.BartMan het volgende:
vies verhaal
Was ie gaar en zonder vel?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 11:16 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Nog een gruwel, of wellicht een geval van onwetendheid...
Op Bali aten we 'Sup Bontut', dat op de menukaart vertaald was als 'Oxtail Soup'. We kregen een bord bouillon met wat groenten, en daar dobberde zo ongeveer een complete koeienstaart in met bot en al.
We hadden het idee dat we vanuit de keuken bespied werden door de kok toen dit opgediend werd... Weet nog steeds niet of dit nou een authentiek gerecht is of dat we in de maling genomen werden...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |