abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29748158
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 11:27 schreef bonke het volgende:
wat dachten jullie van een huis tuin en keuken naaktslak in de salade
en er pas achterkomen nadat je toch iets vreemds proeft in de salade
maar de rest van het eten was gratis
!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_29748182
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 11:30 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

!
ach et was ff kauwen
taaie krengen
pies on joe toe
pi_29749224
Een vrij bekend italiaans restaurant in Amsterdam waar muizen liepen.
Een Indonesisch restauant waar een kakkerlak langs de muur liep.
Veel restaurants ,cafe's, shoarmatenten enzo hebben in Amsterdam trouwens een kat.
Oude woningen, veel muizen, vandaar de kat functie.
En laatst in een pizzaria zat er iemand klaar met een zakje omdat ie na het eten kotsneigingen kreeg Het restaurant zette de klant gelukkig in een ander kamertje
Oo ja een vegetarisch (kraak) eetcafe waar ik duidelijk een rat door de keuken zag rennen. Er lagen ook rattenkeutels bij de wc.
Samenvatting van de naarste eetervaringen, na 10 jaar wonen in Amsterdam.
Heb desondanks nooit hoeven na restaurantbezoek, hoogstens wat rommelige darmen
Oo ja en ooit nam een man zijn kat los mee op zijn schouders mee, naar de lokale supermarkt. De kat raakte vermist bij de versvleesafdeling
Dat is eens wat anders...
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:00:53 #154
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_29777607
ik ben regelmatig ziek geworden van afhaalchinees in nijmegen....en van broodje shoarma
wil denk ik niet weten wat er in gezeten heeft
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:58:10 #155
89891 missDemeanor
Captured by the game
pi_29786920
quote:
bij een goedkoop restaurant eten en een muis over de tafel zien lopen
bij hetzelfde restaurant zien hoe ze eten van het bord laten vallen en het vervolgens van de grond schrapen om het alsnog aan de klant te geven
Wees gerust; in een duur restaurant schrapen ze het ook van de grond als het valt hoor ( alleen weten de gasten dat niet en peuzelen hun heerlijke kreeftje op die even daarvoor in de keuken van het bord is gegleden, afgespoeld en afgedroogd en opnieuw overgoten is met wat olie of andersoortige saus....)

Het gruwelijkste wat ik gegeten heb was zogenaamde Stamna in Griekenland; het zag er heerlijk uit op het plaatje en in de omschrijving, maar er kwam een walgelijk riekende oven(?)schotel voor mijn neus met onverklaarbare etenssoorten...ik heb er welgeteld EEN hap van genomen, heb het in een servetje gespuugd en ben weggegaan
OK en nu ben ik het zat!!!
▒­ ­
Ik heb van je gedroomd vannacht
pi_29814746
Bij een spare-rib tent in de reguliersdwarsstraat tegenover Tuschinski liepen er zo muizen door de tent
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 19:17:48 #157
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_29819202
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 16:58 schreef missDemeanor het volgende:

[..]

Wees gerust; in een duur restaurant schrapen ze het ook van de grond als het valt hoor ( alleen weten de gasten dat niet en peuzelen hun heerlijke kreeftje op die even daarvoor in de keuken van het bord is gegleden, afgespoeld en afgedroogd en opnieuw overgoten is met wat olie of andersoortige saus....)

Het gruwelijkste wat ik gegeten heb was zogenaamde Stamna in Griekenland; het zag er heerlijk uit op het plaatje en in de omschrijving, maar er kwam een walgelijk riekende oven(?)schotel voor mijn neus met onverklaarbare etenssoorten...ik heb er welgeteld EEN hap van genomen, heb het in een servetje gespuugd en ben weggegaan
Doet me denken aan mijn zwager, die was op Kreta in het hotel gaan eten, hij was alleen ziek, maar 1/3 van het restaurant lag in het ziekenhuis...
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 19:25:01 #158
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_29819403
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 16:58 schreef missDemeanor het volgende:

[..]

Wees gerust; in een duur restaurant schrapen ze het ook van de grond als het valt hoor ( alleen weten de gasten dat niet en peuzelen hun heerlijke kreeftje op die even daarvoor in de keuken van het bord is gegleden, afgespoeld en afgedroogd en opnieuw overgoten is met wat olie of andersoortige saus....) (...)
Ik heb in een heel sjieke Gooische slagerij gewerkt (25 jaar geleden, bestaat volgens mij niet meer inmiddels) en daar viel ook wel eens wat op de grond...
Mooi dat het weer de vitrine in ging, hoor!
Als er klanten getuige van het vallen waren geweest, ging het in een speciale bak en zodra de klant weg was: hup de vitrine weer in!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_29819866
M'n oma uit Moldavie vertelde dit: In Moldavie was een restaurant dat een prijs had gewonnen voor het lekkerste dit-of-dat, dat toevallig een vleesschotel was, in de sovjetunie. Jaren later bleek dat het geheim van hun smaak was dat ze al de laatste 300 jaar dat vleesgerecht dagelijks in dezelfde pot kookten en nog nooit die pot hadden leeggemaakt en schoongemaakt. De restjes bleven er dus in zitten en ze deden er iedere dag gewoon nieuwe ingredienten bij. Er zaten dus waarschijnlijk beetjes vleesgerecht van 300 jaar geleden in...
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 19:53:54 #160
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_29820162
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 19:25 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Ik heb in een heel sjieke Gooische slagerij gewerkt (25 jaar geleden, bestaat volgens mij niet meer inmiddels) en daar viel ook wel eens wat op de grond...
Mooi dat het weer de vitrine in ging, hoor!
Als er klanten getuige van het vallen waren geweest, ging het in een speciale bak en zodra de klant weg was: hup de vitrine weer in!
Apart; ik heb in een cafetaria gewerkt en daar gooiden we spul dat op de grond gevallen was echt altijd weg .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_29820260
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 19:43 schreef Sessy het volgende:
M'n oma uit Moldavie vertelde dit: In Moldavie was een restaurant dat een prijs had gewonnen voor het lekkerste dit-of-dat, dat toevallig een vleesschotel was, in de sovjetunie. Jaren later bleek dat het geheim van hun smaak was dat ze al de laatste 300 jaar dat vleesgerecht dagelijks in dezelfde pot kookten en nog nooit die pot hadden leeggemaakt en schoongemaakt. De restjes bleven er dus in zitten en ze deden er iedere dag gewoon nieuwe ingredienten bij. Er zaten dus waarschijnlijk beetjes vleesgerecht van 300 jaar geleden in...
zoiets heb ik ook een geer op tv gezien over China
daar was ook een restaurant dat een eeuwig soepje had
gewoon een grote pot elke dag weer volgooie met zooi en dat jaar in jaar uit laten koken
iets wat kookt bederft namelijk niet he
die soep scheen dus ook al een paar 100 jaar oud te zijn
pies on joe toe
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 20:02:16 #162
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_29820379
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 19:57 schreef bonke het volgende:

[..]

gewoon een grote pot elke dag weer volgooie met zooi en dat jaar in jaar uit laten koken
De "masterstock" was dat, bouillon dus.
Mijn opa, slager, had ook zo zijn trucjes voor lekker vlees door braadpannen alleen met heet water uit te doen of liever nog alleen met keukenpapier, zodat de mooie smaken erin blijven

Wij met onze "Hygiëne" vinden het misschien vies, het is hartstikke lekker.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 20:03:57 #163
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_29820442
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 19:57 schreef bonke het volgende:

[..]

Dat het in China gebeurt heb ik ook al eens gehoord. Maar een pan van een paar honderd jaar oud, dat moet wel kwaliteit zijn...!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_29840440
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 20:03 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Dat het in China gebeurt heb ik ook al eens gehoord. Maar een pan van een paar honderd jaar oud, dat moet wel kwaliteit zijn...!
Kom daar maar es om tegenwoordig bij de Blokker!

Mijn Armeense vriend maakt soms wel eens gash trouwens, koeienpotensoep zeg maar. Dat is dus gewoon een complete poot die inclusief hoef een hele dag opstaat in kokend water tot er een geleiachtig soepje overblijft. Heeft een hele aparte smaak, en je eet het traditioneel ook nog eens als ontbijt met een hoop knoflook, wat brood, zout en een wodkaatje
Normaal krijg ik het best weg, maar toen ik zwanger was rende ik gillend weg van de geur alleen al (en het is nog wel zo goed voor je dan, met al die kalk... )
Er kan overigens ook een schapenmaag in meekoken
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_29840662
Er zit een zaak op Sail die kibbeling verkoopt: niet doen. Het is alleen een heel klein stukje vis, met enorm veel saus/baksel, erg krokant, maar smaakt alleen naar olie. De tent ernaast heeft goeie broodjes haring en zalm.
  zondag 21 augustus 2005 @ 16:12:58 #166
64781 bonke
pipo koeie
pi_29841287
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 15:42 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Kom daar maar es om tegenwoordig bij de Blokker!

Mijn Armeense vriend maakt soms wel eens gash trouwens, koeienpotensoep zeg maar. Dat is dus gewoon een complete poot die inclusief hoef een hele dag opstaat in kokend water tot er een geleiachtig soepje overblijft. Heeft een hele aparte smaak, en je eet het traditioneel ook nog eens als ontbijt met een hoop knoflook, wat brood, zout en een wodkaatje
Normaal krijg ik het best weg, maar toen ik zwanger was rende ik gillend weg van de geur alleen al (en het is nog wel zo goed voor je dan, met al die kalk... )
Er kan overigens ook een schapenmaag in meekoken
voor een hele koeiepoot heb je trouwens een beste pot nodig
pies on joe toe
  zondag 21 augustus 2005 @ 20:15:31 #167
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_29849019
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 16:46 schreef Ewelina het volgende:
Bij een spare-rib tent in de reguliersdwarsstraat tegenover Tuschinski liepen er zo muizen door de tent
Yep, ik was eens in datzelfde restaurant. Het personeel deed alsof hun neus bloedde
pi_29854038
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 15:42 schreef Mwanatabu het volgende:
Hehe da's lekker, dat maken ze in Rusland ook en noemen het daar Kholodets, al gebruikt men daar vaker varkenspoten.
Hoe oostelijker je gaat hoe raardere dingen ze er eten. Ik heb in Rusland ook octupus gegeten en zo. Was nog lekker ook.
pi_29855206
Ohja nog een gruwelverhaal van m'n moldavische oma. Die heeft een goede kennis die geitenkaas verkoopt. M'n oma dus, geitenkaas? Dat stinkt toch? Zegt die kennis, ja dat gebeurt wel eens dat dat stinkt, dat gebeurt als de geit in het emmertje plast...
pi_29865647
quote:
Op maandag 20 juni 2005 11:47 schreef zhe-devilll het volgende:
Kom in turkse winkel wat dingen halen, zeg tegen die vrouw in de winkel, eh kwenie maar dat blikje is al 4 maand over de datum, ze kijkt ernaar en zegt, Geff niks, nie erg nie!
okeey dus loop verder en zie van die turkse yoghurtbekers denk hm lekker, kijk naar datum en ja hoor maand deroverheen.
Neem bekertje mee naar die vrouw en zeg kijk, alweer een over de datum!

*nou nou?*
Ach zegt ze en pakt het bekertje over maakt hem los, snie erg nie..
ze lurkt zo de hele inhoud op, isse goed zegt ze..
eg goed , nie vies!
Ik dacht la maar zittuh dan
hehehe, dat zie ik wel meer. Ik moest een pot met pickled groenten hebben en die iki bij de turk yag waren een maand over datum. Maar goed, en beetje nadenken, en ik wilde perse dat hebben, want ik had falafel gemaakt, die groenten zitten volledig ondergedompeld in iets dat erg zuur is, merendeel azijn, dus ik denk dat moet makkelijk kunnen...geen probleem hoor, het ruikte zoals het moest ruiken en smaakte prima.

Maar goed, zuivel enzo moet jeecht voor oppassen, die zijn immers erg bederfelijk.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_29865713
quote:
Op maandag 20 juni 2005 11:57 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Yep. Wij hadden een systeem met witte emmers voor misbaksels of kapotte koekjes en gele voor koek van de grond en koek met metaal erin. Die laatste waren voor de varkens. Maar regelmatig werd dit per ongeluk omgewisseld door een nieuwe uitzendkracht ofzo.
En toch he, en toch vond ik de speculaas er het lekkerst!
Hehehe, ik heb heel lang geleden lopende band werk gedaan bij een vleesverwerkings en distributiebedrijf die voor de supermarkten hamburgers en slavinken maakt.

Nou als je weetwat daar gedaan wordt met dat spul....lamaar zitten. Daar is ook zo'n afvangbak voor het afgevallen gehakt, maar dat wordt gelukkig NIET hergebruikt, aan het eidne van de dag begint het nl. al echt behoorlijk te meuren, maar wat er wel wordt gedaan is als het op de grond valt, dan gaat het linea recta weer de trechter in om zo vermalen te worden voor de volgende.
pi_29865799
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 15:12 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Hehehe, ik heb heel lang geleden lopende band werk gedaan bij een vleesverwerkings en distributiebedrijf die voor de supermarkten hamburgers en slavinken maakt.

Nou als je weetwat daar gedaan wordt met dat spul....lamaar zitten. Daar is ook zo'n afvangbak voor het afgevallen gehakt, maar dat wordt gelukkig NIET hergebruikt, aan het eidne van de dag begint het nl. al echt behoorlijk te meuren, maar wat er wel wordt gedaan is als het op de grond valt, dan gaat het linea recta weer de trechter in om zo vermalen te worden voor de volgende.
Gehakt is sowieso vrij dubieus...het is nooit te achterhalen welk stukje van welke (gekke) koe afkomt en wat er op het laatst nog van een varkensschedel gespoten is en roodgeverfd om het toch nog op vlees te laten lijken.
Broodje bal, anyone?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_29866749
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 11:16 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Nog een gruwel, of wellicht een geval van onwetendheid...

Op Bali aten we 'Sup Bontut', dat op de menukaart vertaald was als 'Oxtail Soup'. We kregen een bord bouillon met wat groenten, en daar dobberde zo ongeveer een complete koeienstaart in met bot en al.

We hadden het idee dat we vanuit de keuken bespied werden door de kok toen dit opgediend werd... Weet nog steeds niet of dit nou een authentiek gerecht is of dat we in de maling genomen werden...

Omdat ik vrijwel alles eet heb ik keurig mijn bordje leeggegeten. 't was niet vies, maar vergeleken met de overige Balinese gerechten wat saai. (Bali viel me eet-gewijze toch wat tegen, Lombok had in mijn smaak meer te bieden)
hahaha, welkom in de indon. keuken. Sop buntut is inderdaad ossenstaartsoep, maar de indon. variant is ook zo dat het wel degelijk met een complete staart of althans stukken met bot eraan in de soep opgediend wordt.

Nou zijn de hollanders dit niet gewend, maar ik vroeg het een keer aan me ex-schoonmoeder, die indon. is en die zegt oo kdat het zo hoort. Dat bot geeft juist veel meer smaak aan de soep.

overigsn is de smaak, qua eten heel anders op lombok en bali, lombok is veelal scherper qua pittigheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')