quote:Op donderdag 18 augustus 2005 11:27 schreef bonke het volgende:
wat dachten jullie van een huis tuin en keuken naaktslak in de salade
en er pas achterkomen nadat je toch iets vreemds proeft in de salade
maar de rest van het eten was gratis
Wees gerust; in een duur restaurant schrapen ze het ook van de grond als het valt hoor ( alleen weten de gasten dat niet en peuzelen hun heerlijke kreeftje op die even daarvoor in de keuken van het bord is gegleden, afgespoeld en afgedroogd en opnieuw overgoten is met wat olie of andersoortige saus....)quote:bij een goedkoop restaurant eten en een muis over de tafel zien lopen
bij hetzelfde restaurant zien hoe ze eten van het bord laten vallen en het vervolgens van de grond schrapen om het alsnog aan de klant te geven
Doet me denken aan mijn zwager, die was op Kreta in het hotel gaan eten, hij was alleen ziek, maar 1/3 van het restaurant lag in het ziekenhuis...quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:58 schreef missDemeanor het volgende:
[..]
Wees gerust; in een duur restaurant schrapen ze het ook van de grond als het valt hoor ( alleen weten de gasten dat niet en peuzelen hun heerlijke kreeftje op die even daarvoor in de keuken van het bord is gegleden, afgespoeld en afgedroogd en opnieuw overgoten is met wat olie of andersoortige saus....)![]()
Het gruwelijkste wat ik gegeten heb was zogenaamde Stamna in Griekenland; het zag er heerlijk uit op het plaatje en in de omschrijving, maar er kwam een walgelijk riekende oven(?)schotel voor mijn neus met onverklaarbare etenssoorten...ik heb er welgeteld EEN hap van genomen, heb het in een servetje gespuugd en ben weggegaan![]()
Ik heb in een heel sjieke Gooische slagerij gewerkt (25 jaar geleden, bestaat volgens mij niet meer inmiddels) en daar viel ook wel eens wat op de grond...quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:58 schreef missDemeanor het volgende:
[..]
Wees gerust; in een duur restaurant schrapen ze het ook van de grond als het valt hoor ( alleen weten de gasten dat niet en peuzelen hun heerlijke kreeftje op die even daarvoor in de keuken van het bord is gegleden, afgespoeld en afgedroogd en opnieuw overgoten is met wat olie of andersoortige saus....)(...)
Apart; ik heb in een cafetaria gewerkt en daar gooiden we spul dat op de grond gevallen was echt altijd wegquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:25 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Ik heb in een heel sjieke Gooische slagerij gewerkt (25 jaar geleden, bestaat volgens mij niet meer inmiddels) en daar viel ook wel eens wat op de grond...![]()
Mooi dat het weer de vitrine in ging, hoor!
Als er klanten getuige van het vallen waren geweest, ging het in een speciale bak en zodra de klant weg was: hup de vitrine weer in!
zoiets heb ik ook een geer op tv gezien over Chinaquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:43 schreef Sessy het volgende:
M'n oma uit Moldavie vertelde dit: In Moldavie was een restaurant dat een prijs had gewonnen voor het lekkerste dit-of-dat, dat toevallig een vleesschotel was, in de sovjetunie. Jaren later bleek dat het geheim van hun smaak was dat ze al de laatste 300 jaar dat vleesgerecht dagelijks in dezelfde pot kookten en nog nooit die pot hadden leeggemaakt en schoongemaakt. De restjes bleven er dus in zitten en ze deden er iedere dag gewoon nieuwe ingredienten bij. Er zaten dus waarschijnlijk beetjes vleesgerecht van 300 jaar geleden in...
De "masterstock" was dat, bouillon dus.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:57 schreef bonke het volgende:
[..]
zoiets heb ik ook een geer op tv gezien over China
daar was ook een restaurant dat een eeuwig soepje had
gewoon een grote pot elke dag weer volgooie met zooi en dat jaar in jaar uit laten koken
iets wat kookt bederft namelijk niet he
die soep scheen dus ook al een paar 100 jaar oud te zijn
Dat het in China gebeurt heb ik ook al eens gehoord. Maar een pan van een paar honderd jaar oud, dat moet wel kwaliteit zijn...!quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:57 schreef bonke het volgende:
[..]
zoiets heb ik ook een geer op tv gezien over China
daar was ook een restaurant dat een eeuwig soepje had
gewoon een grote pot elke dag weer volgooie met zooi en dat jaar in jaar uit laten koken
iets wat kookt bederft namelijk niet he
die soep scheen dus ook al een paar 100 jaar oud te zijn
Kom daar maar es om tegenwoordig bij de Blokker!quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 20:03 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Dat het in China gebeurt heb ik ook al eens gehoord. Maar een pan van een paar honderd jaar oud, dat moet wel kwaliteit zijn...!
voor een hele koeiepoot heb je trouwens een beste pot nodigquote:Op zondag 21 augustus 2005 15:42 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Kom daar maar es om tegenwoordig bij de Blokker!![]()
Mijn Armeense vriend maakt soms wel eens gash trouwens, koeienpotensoep zeg maar. Dat is dus gewoon een complete poot die inclusief hoef een hele dag opstaat in kokend water tot er een geleiachtig soepje overblijft. Heeft een hele aparte smaak, en je eet het traditioneel ook nog eens als ontbijt met een hoop knoflook, wat brood, zout en een wodkaatje![]()
Normaal krijg ik het best weg, maar toen ik zwanger was rende ik gillend weg van de geur alleen al (en het is nog wel zo goed voor je dan, met al die kalk...)
Er kan overigens ook een schapenmaag in meekoken![]()
Yep, ik was eens in datzelfde restaurant. Het personeel deed alsof hun neus bloeddequote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:46 schreef Ewelina het volgende:
Bij een spare-rib tent in de reguliersdwarsstraat tegenover Tuschinski liepen er zo muizen door de tent
Hehe da's lekker, dat maken ze in Rusland ook en noemen het daar Kholodets, al gebruikt men daar vaker varkenspoten.quote:Op zondag 21 augustus 2005 15:42 schreef Mwanatabu het volgende:
Mijn Armeense vriend maakt soms wel eens gash trouwens, koeienpotensoep zeg maar. Dat is dus gewoon een complete poot die inclusief hoef een hele dag opstaat in kokend water tot er een geleiachtig soepje overblijft. Heeft een hele aparte smaak, en je eet het traditioneel ook nog eens als ontbijt met een hoop knoflook, wat brood, zout en een wodkaatje![]()
hehehe, dat zie ik wel meer. Ik moest een pot met pickled groenten hebben en die iki bij de turk yag waren een maand over datum. Maar goed, en beetje nadenken, en ik wilde perse dat hebben, want ik had falafel gemaakt, die groenten zitten volledig ondergedompeld in iets dat erg zuur is, merendeel azijn, dus ik denk dat moet makkelijk kunnen...geen probleem hoor, het ruikte zoals het moest ruiken en smaakte prima.quote:Op maandag 20 juni 2005 11:47 schreef zhe-devilll het volgende:
Kom in turkse winkel wat dingen halen, zeg tegen die vrouw in de winkel, eh kwenie maar dat blikje is al 4 maand over de datum, ze kijkt ernaar en zegt, Geff niks, nie erg nie!okeey dus loop verder en zie van die turkse yoghurtbekers denk hm lekker, kijk naar datum en ja hoor maand deroverheen.
Neem bekertje mee naar die vrouw en zeg kijk, alweer een over de datum!
*nou nou?*
Ach zegt ze en pakt het bekertje over maakt hem los, snie erg nie..
ze lurkt zo de hele inhoud op, isse goed zegt ze..
eg goed , nie vies!
Ik dacht la maar zittuh dan
Hehehe, ik heb heel lang geleden lopende band werk gedaan bij een vleesverwerkings en distributiebedrijf die voor de supermarkten hamburgers en slavinken maakt.quote:Op maandag 20 juni 2005 11:57 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Yep. Wij hadden een systeem met witte emmers voor misbaksels of kapotte koekjes en gele voor koek van de grond en koek met metaal erin. Die laatste waren voor de varkens. Maar regelmatig werd dit per ongeluk omgewisseld door een nieuwe uitzendkracht ofzo.
En toch he, en toch vond ik de speculaas er het lekkerst!![]()
Gehakt is sowieso vrij dubieus...het is nooit te achterhalen welk stukje van welke (gekke) koe afkomt en wat er op het laatst nog van een varkensschedel gespoten is en roodgeverfd om het toch nog op vlees te laten lijken.quote:Op maandag 22 augustus 2005 15:12 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Hehehe, ik heb heel lang geleden lopende band werk gedaan bij een vleesverwerkings en distributiebedrijf die voor de supermarkten hamburgers en slavinken maakt.
Nou als je weetwat daar gedaan wordt met dat spul....lamaar zitten. Daar is ook zo'n afvangbak voor het afgevallen gehakt, maar dat wordt gelukkig NIET hergebruikt, aan het eidne van de dag begint het nl. al echt behoorlijk te meuren, maar wat er wel wordt gedaan is als het op de grond valt, dan gaat het linea recta weer de trechter in om zo vermalen te worden voor de volgende.
hahaha, welkom in de indon. keuken. Sop buntut is inderdaad ossenstaartsoep, maar de indon. variant is ook zo dat het wel degelijk met een complete staart of althans stukken met bot eraan in de soep opgediend wordt.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 11:16 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Nog een gruwel, of wellicht een geval van onwetendheid...
Op Bali aten we 'Sup Bontut', dat op de menukaart vertaald was als 'Oxtail Soup'. We kregen een bord bouillon met wat groenten, en daar dobberde zo ongeveer een complete koeienstaart in met bot en al.
We hadden het idee dat we vanuit de keuken bespied werden door de kok toen dit opgediend werd... Weet nog steeds niet of dit nou een authentiek gerecht is of dat we in de maling genomen werden...
Omdat ik vrijwel alles eet heb ik keurig mijn bordje leeggegeten. 't was niet vies, maar vergeleken met de overige Balinese gerechten wat saai. (Bali viel me eet-gewijze toch wat tegen, Lombok had in mijn smaak meer te bieden)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |