abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27900620
Hier verder! Vervolg op Het grote kleine babietjes topic, deel 53

Starring:

19 juni 2004: Justin Julian, zoon van JoOLz
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
02 juli 2004: Ronja, dochter van RRRobert (papa)
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
04 juli 2004: Steijn, zoon van dolfg (papa)
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
15 juli 2004: Giulia Elisabetta, dochter van BubbleBabe
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
6 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Djulian, zoon van Anitra
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
6 september 2004: Thijs, zoon van Bar_en_Mar
11 september 2004: Danyel Yohanan, zoon van phluphy
18 september 2004: Lucas Jan, zoon van piglet
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
22 september 2004: Peter Gert, zoon van Reanimatie.com
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
30 november 2004: Stella, dochter van Anniebaby
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
28 december 2004: Cas en Liz, zoon en dochter van Smirre
4 januari 2005: Maxim Diëgo, zoon van Martineke
4 januari 2005: Sanna Leonie, dochter van meneerdeman (papa)
7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
9 januari 2005: Marisse, dochter van bietjuh
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
26 januari 2005: Dominique, dochter van Cavemania
1 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
02 februari 2005: Joep, zoon van Lentemeisje en Dop
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
17 februari 2005: Sanne Larissa dochter van edje34(papa)
19 februari 2005: Dylan, zoon van DaanBanaantje
20 februari 2005: Lars, zoon van Ma-Maatje
11 maart 2005: Noël Riley, zoon van Luisa
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
4 april 2005: Noor, dochter van Superted (papa)
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
12 april 2005: Dione, dochter van wiseguy79
29 april 2005: Samiq Elijah, zoon van Yfke en Spiro
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
05 mei 2005: Querida, dochter van Roxie
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van Snakelady
16 mei 2005: Didier, zoon van Romek (papa)

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***

-----
En de laatste posts gingen over Jolietje die mijmama zegt en voor het eerst straf heeft gehad..
  † In Memoriam † maandag 13 juni 2005 @ 21:32:16 #2
43556 miss_dynastie
pi_27900836
Jolie is een lekker ondeugd
pi_27901921
Ik wilde even zeggen dat ik Julius ook een superstoer binkie vindt
Zo'n prik is niet fijn toch?

Jolie
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 13 juni 2005 @ 23:33:49 #4
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27905648
Noa heeft een 'ik wil niet slapen' avond/nacht... is de hele avond al wakker en gaat krijsen zodra ze in bed ligt, ik kan haar BIJNA in slaap wiegen maar dan wordt ze toch weer wakker...

Nu zit ze op schoot en is ze ontzettend blij en vrolijk en druk... (eigenlijk doodmoe)

en ik ben ook doodmoe maar kan niet slapen....

Pff...

Ze kan niet iets aan haar oortjes hebben ofzoiets, want is vrolijk zodra ze aandacht krijgt.
  maandag 13 juni 2005 @ 23:40:19 #5
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_27905901
Jolie super-ondeugend

Zit hier met een grietje met twee doorkomende kiezen en kan zeggen gaat erg lekker Zit dus de hele dag al in gezeur en gejengel wordt er erg kriegelig van in elk geval Wil alleen maar banaan en de fles want dat hoef je niet te kauwen, wat anders werkt niet kon wel elastiek inzitten zo snel komt het retour

Wauw gaan de kleintjes plots snel en lekkere spekkies
pi_27906502
Suzanna oorpijn is meestal het ergst als de kleine ligt....

Hier gaat het goehoed THijs is nog steeds braaf en rustig
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  dinsdag 14 juni 2005 @ 09:31:20 #7
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27910063
Nou, ik heb haar gelukkig in slaap gekregen om 12 uur. Met wiegen en zingen kom je een heel eind ...
Vooral als je zo MOOI kunt zingen als ik natuurlijk

Het grappige was...dat ik vannacht niet meer wakker werd van Noa, ook vanochtend om 6 uur niet... ging ik bij haar kijken, ligt ze dwars in haar bedje OP haar buik én helemaal aan het hoofdeinde!! Wat een schatje...
En ze heeft nog tot half negen geslapen...heeft nog nooit zo lang achter elkaar geslapen... (8 1/2 uur) ze leek wel veel dieper te slapen op haar buikje. Heeft ze trouwens nog nooit gedaan, ik leg haar altijd op haar rug...

Bar: Fijn dat het goed ging met Thijs trouwens!!

Rottdog: beterschap voor Zoë...zielig is dat zeg! Hopelijk komen ze gauw helemaal door en is de ellende over.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 10:16:24 #8
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_27911057
heel goed van Julius , en idd , ik voelde me heel trots hoor dat Demi zo vrolijk was.

Bar, gelukkig zeg dat het beter gaat met thijs.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 14 juni 2005 @ 11:43:40 #9
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_27913534

[ Bericht 100% gewijzigd door Smirre op 15-06-2005 12:48:09 ]
pi_27913555
Hier komen 2 tandjes door bij Thijs 1 van boven en de ander van onder, ze zijn al voelbaar dus lang zal het niet meer duren.

Maar het verklaard mij weer een hoop "gedrag" van de afgelopen paar weken
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  dinsdag 14 juni 2005 @ 12:41:40 #11
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27915111
Was het bij Noa ook maar zover dat die tandjes eindelijk kwamen (als het moeilijke drinken daaraan ligt) want ze wil weer vaak niet drinken en gaat echt hard krijsen... terwijl het allang weer tijd is OM te gaan drinken dan...
pi_27915353
Ja hier ook een bovbentandje aan het doorkomen Linksboven net gespot

Verder hadden we de uitslag van de kinderarts vandaag. Djulian is iig allergisch voor melk eiwit, gluten en ei. Door gestuurd naar de kno-arts en waarschijnlijk moeten zijn neusamandelen eruit. 8 juli moeten we daar heen en horen we meer.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 14 juni 2005 @ 16:16:29 #13
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_27922243
***Isa-update***

Twee ondertandjes gesignaleerd Nu al... ze is 11 maanden
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_27922400
Dat wordt tandenknarsen

Myrthe heeft de hele dag haar onderkaak naar voren gestoken om maar goed te kunnen knarsen.. geen gezicht & gehoor
  dinsdag 14 juni 2005 @ 16:28:52 #15
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27922662
och Djulian, das niet leuk neusamandelen eruit

Isa al 2 tandjes

en Myrthe is een beetje gek

Zo ook Maxim, die loopt de hele dag keihard te schreeuwen, uhhh uhhhh ahhh ahhhh en dan echt op zn allerhardst, hou je oren maar dicht.
en Zo ziet dat eruit
pi_27923548
Isa 2 tandjes Laat maar aan mama zien dat ze scherp zijn hoor

Myrthe jakkes knarsen is zo eng

Maxim wat zie je er heerlijk uit dan hahahaha
  dinsdag 14 juni 2005 @ 21:23:27 #17
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_27931198
Mijmama Wat lief Jolie!!

Glenn zijn woordjes beperken zich nog tot mama en papa (hij zegt ze gerust 10x achter elkaar, maar ik heb niet echt het idee dat hij ook mama en papa bedoelt) en kwaa kwaa, dat is zijn eendjes.
Voor de rest is het een babybrij waar ik geen chocola van kan maken, maar wel erg lief klinkt.

Ben sowieso benieuwd hoe het zich allemaal gaat ontwikkelen, want we voeden Glenn 2-talig op.
Als ik Italiaans met hem spreek lijkt hij het allemaal wel te begrijpen en reageert hij er goed op. Ach, hij hoort meer Italiaans dan Nederlands op het ogenblik, dus dat zal we goed komen.
Afwachten maar....
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_27931468
Had het al ergens geschreven, maar Jayden zit opeens echt in een spurt. Zo was het een gefrustreerde driftkikker en zo moesten we vandaag opeens traphekjes instaleren, box naar beneden zetten en oplossingen zoeken voor alles waar je je maar aan kan optrekken.
Het kruipt, billenschuift, buikschuift en rolt opeens en trekt zich overal aan op om vervolgens los te willen gaan stappen (wat niet verder gaat als 1 stap en dan leg ie op zijn snufferd uiteraard, maar krijg hem maar eens aan het verstand dat ie zich moet vasthouden terwijl hij wil gaan stappen).

Zijn kiezen lijken nu ook zo goed als door te zijn, hier en daar zit er nog wat tandvlees omheen, dus zijn bekkie telt nu 8 tanden en 3 minikiesjes
pi_27931589
Jayden wat goed!
Myrthe heeft 6 tanden Hij gaat echt hard ineens vergeleken me thaar dus!

Anitra, wat vervelend die allergieen. Enig idee waar hij ei enzo in heeft gehad? Daar groeien ze toch vaak niet overheen itt gluten en koemelkeiwit? Extra vervelend dus..

En Glenn gaat ook al zo hard, leuk zeg!
pi_27931641
Hehehe Knorretje Jayden gaat ff als een speer dus
  dinsdag 14 juni 2005 @ 22:00:42 #21
61800 Rottdog
pi_27932481
Zo Jayden zet aan

Maxim een lekkertje

Tjee zeg Anit das ook niet mis erg lastig

Mijn meissie was vandaag weer als vanouds, zit weer brood en een heerlijk bord warm eten in

Poejmojn ben jij al een beetje emo aan het worden
  dinsdag 14 juni 2005 @ 22:01:45 #22
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27932531
Jayden!

Noah kan zich ook al optrekken tot staan Okay telt niet helemaal misschien, hij zat bij mij op schoot, en trok zich op aan de bankleuning Moest alleen zorgen dat ie niet naar de zijkant kukelde Hij kan soms ook al tijden achter elkaar zelf blijven zitten Totdat ie een onverwachtse beweging maakt en omkukelt

Hij ligt nu al iets van 5,5 uur te slapen Hij heeft wel vaker tussen zn 3e en 4e fles dat ie lang slaapt, en het is ook wel eens gebeurd dat we zn 4e fles wat voller hebben gedaan dan normaal en die 5e hebben laten zitten. Denk steeds, misschien dat ie nu dan over gaat naar 4 flessen maar de volgende dag is het gewoon weer het oude ritme

Owjah we hebben gisteren ook een soort ouderavond gehad op het kdv In de maand mei hadden ze het thema zintuigen, en hebben daar allerlei spelletjes enzow met de kids mee gedaan. We kregen eerst een inleidend praatje over zintuigen Daarna mochten wat vrijwilligers ook wat spelletjes doen die ze met de kids ook hebben gedaan (geblinddoekt dingen ruiken en proeven en dan raden wat het was, met blote voeten in de verf en dan over papier lopen, en een paar van de leidsters met verf bekliederen). En ze hadden in totaal zo'n 1000 foto's genomen dus die konden we daarna bekijken en eventueel kopen. Was nog flink zoeken naar m'n eigen kind, moest soms zelfs naar kleertjes kijken om te zien of hij het nou was of niet
Naja het was wel grappig, maar op school was ik nooit zo enthousiast met dit soort dingen, dus moest wel mn best doen om beetje enthousiast te zijn En Noah is nog zo klein, ze hadden wel wat speciale baby-dingen natuurlijk, maar het leek me allemaal leuker als je een wat oude kindje hebt. Ik heb dus ook niet meegedaan met die 'spelletjes', want Noah kon dat toch ook niet?

Nou heel verhaal geworden Ik ga meneer maar eens wakker maken, anders slaapt ie vannacht sraks niet meer!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_27932680
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 21:36 schreef poemojn het volgende:
Jayden wat goed!
ik weet niet beter of de tanden vliegen hier als paddestoelen de lucht in, alicia had ook het bekkie goed vol toen ze jarig was, Jayden loopt nu 1 kies op haar voor als ik het vergelijk. Als ik in mijn babyboek kijk had ik ook zo goed als het hele gebit voor mijn 1e verjaardag.
pi_27933042
Wat grappig maar dan kan ik me voorstellen dat hij er meer last van heeft (en meer bijt).

Rottdog, valt wel mee eigenlijk, al verwacht iedereen dat wel van me.. Eerlijk gezegd ben ik me aan het uitleven bij het zoeken naar verjaardagscadeautjes, ik heb er geen tijd voor dus. Eindelijk een excuus om overal leuke dingen te kopen (en het belastinggeld is binnen ook )!

Grappig verhaal Tex. Hebben ze bij jullie ook opa-en-oma-kijkdagen? Doen sommige kdv's ook hoorde ik pas.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 22:41:02 #25
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27934126
Opa en oma dagen hebben ze wel, poemojn, maar hebben wij nog niet mee gemaakt. Ze hadden er net één achter de rug toen Noah daar kwam
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 23:36:12 #26
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_27936552
Toch is het best leuk om te zien wat ze op het kdv met je kind doen Zo krijg je zelf ook een beetje een indruk dat ze actief bezig zijn en je kind niet alleen maar in de box laten liggen ofzo

Jayden, ben je aan een inhaalslag bezig? (volgens mij was het nog geen maand geleden dat je om vergelijkingsmateriaal vroeg, Knor.. om te kijken of ie nou echt 'traag' was of nog wel binnen het gemiddelde viel.. Hij haalt nu alles gewoon in dus )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_27937411
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 21:36 schreef poemojn het volgende:
Jayden wat goed!

Anitra, wat vervelend die allergieen. Enig idee waar hij ei enzo in heeft gehad? Daar groeien ze toch vaak niet overheen itt gluten en koemelkeiwit? Extra vervelend dus..

En Glenn gaat ook al zo hard, leuk zeg!
In tegenstelling tot wat men denkt is koemelk allergie vaak niet alleen. Heel vaak komt het voor dat ei allergie er ook bij zit. De dieetiste had dit al gezegd, maar was het ene oor in en het andere oor uit gegaan. Het is wel zo dat ei-allergie idd minder vaak overgaat dan de koemelk. Over 2 maanden weer melk-provocatie. De 28ste moeten we weer naar de dieetiste. Het "stomme" is dat tarwe niet uit de bloedtest kwam, terwijl zijn buik toch echt niet tegen gluten kan. In liga 2e stap zit nl wel gluten en als hij die heeft dan krijgt hij spuit luiers. Ook de koemelk werd niet in zijn bloed aan getroffen, maar daar warenb we al voor gewaarschuwd, het was immers een test om te kijken of hij ergens super allerisch voor is wat we nog niet wisten. En dat was dus idd ei.

De reden dat hij door gestuurd is naar de kno-arts is voor zijn gesnurk, gesnotter en zijn mondje die hij altijd open heeft en de koorts iedere keer. Ze zei meteen dat de kans groot was dat de neusamandelen eruit moeten. Waarschijnlijk ter voorbereiding

P_iglet heeft al reformzaken af gelopen om speciale dingen voor Djulian te halen die hij wel kan eten en drinken. Dus binnenkort krijgt hij rijstewafels met jam
pi_27937465
Tex dat klinkt als een hele leuke avond

Jayden wat goed!!!!

Zoe wat lekker dat je weer helemaal de oude bent!!!
  woensdag 15 juni 2005 @ 06:48:00 #29
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27940448
Hoe een kind van 10 maanden je weet te bewerken, zit ik gister te vertellen hoe ze anderen beetneemt. Trap ik er gewoon zelf ook in en dan ook wel om kwart over 5 s morgens
Ze stond gewoon met haar slaapzak los als een cape om haar schouders in bed, oh oh! tik tak tik tak! zitten staan zitten staan. Maaaaaaaaaaaamaaaaaaaaaamaaaaaaaaaaaaamaaaaaaaaaaa.
Slapen Jolie, of muziek luisteren het is nog heel vroeg. Mijmama? Mijmamama
Hmmmm wil je bij mama liggen? Wel slapen dan he Jolie? Dat doe je toch wel voor mama he?
Mijmama Ja! Mijmama

Binnen 3 minuten zat ze bovenop m'n buik een reader te verscheuren en keihard meeteblaten bij het rustgevende muziekje dat ik voor d'r opgezet had Toen ze me wou kussen heeft ze tot bloedens toe in m'n tong gebeten en nu ligt ze natuurlijk te slapen terwijl mijn ochtenhumeur en ik ons zitten af te vragen hoe we ons zo hebben kunnen laten beetnemen.
  woensdag 15 juni 2005 @ 07:08:09 #30
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_27940494
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_27940791

Luchtbel, sterkte
  woensdag 15 juni 2005 @ 09:15:12 #32
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_27941681
Petit Jolie.... foei! Zo klein, en dan al precies weten hoe je de mensen moet bespelen... dat wordt een kleine actrice later, da's wel duidelijk.

Meneer hier slaapt iedere dag beter en sinds een week slaapt ie ook echt door!
Ik juich!!!! en klop meteen weer af...
Vanochtend werd ie pas om kwart voor acht wakker, het schatje.
Ik geloof dat ik in maanden niet zo uitgeslapen ben geweest als de afgelopen week.
HIHAAAAAAAAAAA
pi_27941952
Wow Renzell wat lekker is dat hé?
  woensdag 15 juni 2005 @ 09:33:46 #34
105888 renzell
pi_27942297
Jolie wat ben je toch een heerlijke ondeugd!!

Julius wat goed!!!
  † In Memoriam † woensdag 15 juni 2005 @ 09:51:11 #36
43556 miss_dynastie
pi_27942553
Jolie

Heerlijk renzell, doorslapen
  woensdag 15 juni 2005 @ 10:15:38 #37
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27943182
Even een vraagje aan jullie:
Noa 'moet' sinds kort van het consultatiebureau pap eten van een lepeltje. Alleen vindt ze dat smerig... nou vraag ik me af of het niet onnodig is omdat ze groentehapjes en soms fruithapjes ook al van een lepeltje eet. En dat gaat goed.
Ik doe af en toe nog rijstebloem door de fles 's ochtends en 's avonds (en als ze overdag niet wil drinken probeer ik dat ook soms). Dat gaat erg goed, vindt ze lekkerder dan 'gewone melk'.

Nog iets: mijn cb-arts zei dat ik door moest gaan met Nutrilon 1 als hoofdvoeding, en daarnaast Nutrilon 2 alleen in de pap gebruiken óf bij de maaltijd 's avonds.
Iemand anders ook dat advies gekregen? hij zei dat het meer overeenkwam met hoe het gaat bij borstvoeding ofzo?
Ik vond het maar vaag, maar geef dus WEER nutrilon 1 overdag omdat ik al was begonnen met Nutrilon 2.
  woensdag 15 juni 2005 @ 10:17:00 #38
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27943214
Trouwens...nog even over Jolie... wat een slim kindje is dat Luchtbel!! Ze weet je goed te bewerken ... (ik denk dat ze ook zo schattig is vaak dat je haar het niet kan weigeren....)

Renzell: heerlijk he, doorslapen. Noa heeft vannacht ook langer dan normaal geslapen, van 10 uur 's avonds tot 6 uur 's ochtends! Normaal is ze dan om 4 uur weer wakker ...
  woensdag 15 juni 2005 @ 10:30:05 #39
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27943587
Ah joh Suzanna, als het van jou niet hoeft moet er niks natuurlijk. Als ze nou moeite had met happen ofzo om te oefenen misschien. Jolie heeft altijd pap uit een fles gehad en wil nu helemaal geen pap meer maar broodjes of melk. Dat van die Nutrilon vind ik wel vaag. Nutrilon 2 is gemaakt voor kindjes van een half jaar tot weet niet hoeveel maanden. Dus ik zou gewoon 2 geven.

Ja Jolie is ondeugend en ook slim. Zo kan ze met d'r allerliefste stemmetje een stukje van de naam van uitspreken en een kusje geven en dan z'n handen pakken. Ze wil dan aan zijn hand lopen en weet dat ze op die manier zeker is van een rondje huiskamer. Het is heel lief maar moet eigenlijk niet altijd maar toegeven maar goed, als ze te ver gaat dan stop ik het wel (denk ik ) Zoals vanmorgen dat doen we niet meer. Heb straks een sollicitatiegesprek en m'n tong is echt heel dik dus praten is niet zo fijn op het moment

Oh en Julius al lekker aan het doorslapen. Zag de foto's in het fototopic! Hij is al een echt leuk jongetje
  † In Memoriam † woensdag 15 juni 2005 @ 10:32:58 #40
43556 miss_dynastie
pi_27943681
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 10:15 schreef Suzanna het volgende:
Noa 'moet' sinds kort van het consultatiebureau pap eten van een lepeltje. Alleen vindt ze dat smerig... nou vraag ik me af of het niet onnodig is omdat ze groentehapjes en soms fruithapjes ook al van een lepeltje eet. En dat gaat goed.
Als ze het vies vindt, dan doe je het toch niet? Het CB geeft alleen een 'advies', je moet zelf kijken wat je ermee doet. Als ze het echt smerig vindt, dan niet, zou ik zeggen
pi_27943936
Dat is vanwege het verschil in voedingsstoffen denk ik Suzanna.. Baby's gaan 's avonds wel vaak clusteren bij bv, volgens sommige cb's doordat er dan minder voedingsstoffen in de melk zitten (volgens bv-organisaties doordat de productie 's avonds vaak minder is na een dag bezig zijn). Ik denk dat Nutrilon 1 meer voedingsstoffen bevat dan nr 2, en dat je arts dat zo wil nabootsen. Nutrilon 2 is ook bedoeld om naast de bijvoeding te geven denk ik.. dus als Noa al zoveel eet dat je flesvoedingen kunt laten vallen (lijkt mij). Voor opvolgmelk was uitgevonden werd tot het 1e jaar nr 1 gegeven, dus dat kan sowieso geen kwaad (opvolgmelk is uitgevonden nadat de WHO-code van kracht werd, volgens bv-organisaties, heb ik zelf nooit nagezocht).

Jolie morgen nog een keer?

Julius Lekker gedaan zeg!

[ Bericht 14% gewijzigd door poemojn op 15-06-2005 10:47:51 ]
  woensdag 15 juni 2005 @ 10:48:31 #42
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27944191
Beterschap met je tong, Luchtbel. Ik moest stiekem wel een beetje lachen van dat bijten op je tong...maar het lijkt me echt heel erg pijnlijk en dat is niet zo grappig... Maar goed, gelukkig doen ze het nog niet expres op die leeftijd (toch?? anders ontwaak ik nu uit een heerlijke droom oid....)

Ze is overigens wel slim om het op de lieve manier aan te pakken. Er zijn genoeg kinderen die hun zin willen krijgen door juist te gaan zeuren...maar misschien komt dat nog als je een keertje 'nee' zou zeggen ... Ze begint nu overigens wel echt een peutertje te worden lijkt het wel, vind je ook niet?

Over dat eten van Noa...ik heb net die pap geprobeerd, maar dat is de vijfde keer ongeveer en ik vind het nu wel welletjes. Ik vind het zielig dat ze elke keer gaat huilen als ik het probeer, haar lipjes op elkaar perst (ja, ze weet goed duidelijk te maken wat ze niet wil ... haha) dus ik doe het dan gewoon niet meer.

Groentehapjes vindt ze trouwens heerlijk, maar daar eet ze niet veel van. Daarna kan ze ook nog een hele fles melk op.
pi_27944228
Jawel hoor, hij zat er al een tijdje aan te komen, maar daar is ie dan, Myrthe's eerste tandje !! Mijn kleine meisje wordt groot De doorbraak is redelijk voorspoedig verlopen, wel heeeeeeel veel kwijlen, en af en toe een pijn aanval maar daar hielpen de druppels van chamodent en dentinox gelukkig goed tegen. Het gaat allemaal zo hard, van mij mag ze wel eeuwig zo klein en lief blijven als ze nu is hoor !! Nou ja, hopelijk blijft ze wel net zo lief !
pi_27944249
Jolie toch !! Nou durft mama je niet meer van die lekkere tongzoenen te geven !
Sterkte met je sollicitatie LB !!
  woensdag 15 juni 2005 @ 10:50:40 #45
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27944258
poemojn: ik had al zo'n idee dat jij daar meer over zou weten thnx voor de uitleg. Wel vind ik het nog steeds een beetje vaag, omdat Noa eigenlijk nog niet veel bijvoeding krijgt en ik niet weet wanneer ik dan 1 en wanneer 2 zou moeten geven.
De cb-arts vond het in ieder geval niet goed om alleen Nutrilon 2 te geven...wat wel altijd gedaan wordt, toch?
pi_27945776
Jolie! Ook ik moet er wel een beetje om lachen, maar wat een kattekwaad zeg. En mama een dikke tong bezorgen..auw!

Myrthe: een mijlpaaltje, je eerste tandje! (en LadyBos: ik lees hier de hele tijd dat alles alleen maar leuker wordt tot ze zo ongeveer in de pubertijd komen dus voorlopig zitten we goed mag ik hopen..)

Julius: lekkere langslaper! Heerlijk hoor, heeft je moeder ook wat meer rust.

Suzanna: ik zou gewoon doen wat je zelf het beste lijkt. Als ze al kan eten van een lepeltje dan is het toch prima?

jayden: gaat hard zeg, al 3 kleine kiesjes!

Voor de rest lees ik veel over nieuwe prestaties, doorkomende tanden en nog meer leuke dingen, wat goed zeg!!!

Wij zijn gisteren met Tomas voor het eerst naar de baby-massage geweest. Was erg leuk om te doen en ook Tomas vond het soms wel lekker. Alleen het op zijn rug liggen in een vreemde omgeving beviel hem niet zo. Het was er ook wel erg warm dus misschien dat dat allemaal meespeelde. Wel kreeg ik van de persoon die de les gaf het advies om met Tomas naar een manueel therapeut te gaan. Ze vermoed nl. dat hij een lichte vorm van KISS heeft (o.a. door zijn voorkeurshouding, hij krijgt een beetje een afgeplat hoofdje aan 1 kant). Dus nu hebben we volgende week dinsdag eerst een afspraak bij de huisarts, en we hopen dat hij een verwijzing geeft. Als hij het niet doet gaan we alsnog hoor, maar dan kost het gewoon wat meer
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  woensdag 15 juni 2005 @ 11:52:55 #47
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27946096
TearSong, een voorkeurshouding hoeft toch niet op Kiss te wijzen? Waren er nog meer aanwijzingen?
pi_27946790
Een paar ja. Hij ligt niet graag plat op z'n rug, zet zich dan af met z'n voeten en tilt z'n kontje op. Buikligging is ook geen succes, hij is nu 10 weken en heeft nog niet erg z'n best gedaan om z'n hoofdje op te tillen. Aan en uitkleden vindt hij niet zo prettig en hij overstrekt zich vaak, zet zich erg af met z'n benen, terwijl hij echt geen krampjes heeft ofzo. Allemaal van die kleine dingen waarvan ik dacht dat het er eigenlijk gewoon bijhoorde. Maar omdat hij eigenlijk geen huilbaby is (hij huilt nooit, behalve dus bij buikligging en aan en uitkleden) en verder erg goed slaapt (16 tot 18 uur per dag) heb ik eigenlijk ook niet gedacht aan KISS.

Maar misschien is het inderdaad geen KISS. Ik wil er in ieder geval wel even naar laten kijken door een manueel therapeut. Als het wel wat is, dan zijn we blij dat we gegaan zijn, is het niks, dan weten we dat in ieder geval zeker vanaf dan
It's all up to you
pi_27947480
Nou Thijs slaapt sinds zondag van 20/21.00 uur tot 6.00 uur achterelkaar door
Daarna een fles melk en terug slapen tot 9.30 uur.

Jolie klein lief ondeugend meiske, geef mama maar een kus hoor om het goed te maken van de tong

s6 lb met je sol gesprek
  woensdag 15 juni 2005 @ 13:34:35 #50
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27949229
Inderdaad TearSong. Noa doet dat overigens ook, haar billen omhoog als ze ligt. Buikligging vond ze ook nooit leuk (dat schijnt wel normaal te zijn hoor, gewoon regelmatig doen).
Hopelijk is het gewoon en normaal bij Tomas en helemaal geen KISS!

Oh ja, Bar, wat goed van Thijs dat hij zo lang doorslaapt! Ik heb het idee dat Noa ook langer gaat slapen 's nachts, heeeeeeeeeel fijn!
pi_27949764
tearsong, voorkeurshouding is sowieso wel iets om even goed in de gaten te houden dus goed dat je er door de babymassage op attent gemaakt bent dat er misschien iets aan gedaan kan worden.

fijn die doorslapende kindjes!

myrthe al aan de tandjes, wow! wat gaat 't hard he ladybos.

vanochtend met Anna weer bij 't cb geweest, en ze is mooi op gewicht (6900g) en lengte (65cm). zie hier haar groeigrafiek. ze heeft weer een prikje gehad, hopelijk heeft ze er weer zo weinig last van.

[ Bericht 11% gewijzigd door bixister op 15-06-2005 14:18:20 ]
  woensdag 15 juni 2005 @ 13:50:02 #52
24188 Belana
kloon van belana
pi_27949810
65 cm alweer bix wat gaat dat toch hard man!
stormy waters...
sailin'
  woensdag 15 juni 2005 @ 13:58:23 #53
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27950132
Wow, Anna is bijna net zo zwaar en lang als Noa! Grappig hoor!
pi_27950163
Bix: van die voorkeurshouding was ik al op de hoogte maar het CB doet er verder niks mee. De eerste keer meldde ik het al en toen was het advies simpelweg 'leg z'n hoofd de andere kant op'. Dat werkte een klein weekje maar vanaf dat moment kon hij z'n hoofd zelf draaien dus als ik hem met z'n hoofd naar links draaide, draaide meneer vrolijk weer terug naar rechts. Weer gemeld bij het CB, ook omdat z'n rechterkant nu wat platter begon te worden. Volgende advies: draai z'n bed om zodat hij zelf de andere kant op draait, want baby's kijken vaak naar het licht. Geen succes, hij kijkt net zo hard naar de muur (dus als er iemand nog andere tips heeft behalve z'n hoofd vasttapen op z'n matras )
It's all up to you
pi_27950229
Luchtbel had zo'n ding waarmee je een baby op een zij kunt laten slapen.. zal eens zoeken of ik kan vinden hoe het heet. 't Is wit.

/edit
Zij had iets anders, maar dit kan misschien ook: Safe T Sleep.

info van het online consultatiebureau
quote:
Mijn baby heeft toch een voorkeurshouding ontwikkeld, wat nu?

Als je kind toch een voorkeurshouding ontwikkelt, dan is het van belang dat je de niet-voorkeurskant stimuleert. Dit doe je door deze kant interessant te maken om naar te kijken. Laat bijvoorbeeld daar het licht vandaan komen, laat felle kleurtjes zien, leg daar de speeltjes neer of ga zelf aan die kant van je baby zitten. Dit kan zowel in de box als het bedje. Let wel op de veiligheid van de slaapomgeving als je veranderingen aanbrengt.

Verder kun je nog het hoofdje van je baby, als hij slaapt, voorzichtig de kant opdraaien van de niet-voorkeurskant. Als je je kindje optilt, kun je hem zo dragen dat hij aan de goede kant ligt, door hem bijvoorbeeld op één arm voor je te draaien. Ook de flesvoeding geef je zo, dat je kind naar de niet-voorkeurskant moet draaien om jou te kunnen zien. Bij borstvoeding gaat dit natuurlijk niet op, omdat je regelmatig van borst moet verwisselen. Ga bij het verzorgen en verschonen zo staan dat je kind naar de niet-voorkeurskant moet draaien om jou te kunnen zien. Soms is een voorkeurshouding hardnekkig en moeilijk te corrigeren. Het kan zijn dat er dan hulp van een kinderfysiotherapeut nodig is.

Gebruik nooit fixatiemiddelen, tenzij de arts je dit in dit geval adviseert. Gebruik ook nooit kussentjes of opgerolde handdoekjes om je kindje in de gewenste houding te houden, in verband met wiegedoodpreventie.
pi_27950235
Anna groeit overigens goed zeg, mooi! Hoop voor je (en voor Anna zelf) dat ze weinig last heeft van het prikje!
It's all up to you
pi_27950273
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 13:50 schreef Belana het volgende:
65 cm alweer bix wat gaat dat toch hard man!
ja he!

oh trouwens wat ik wel wat raar vond: ik vertelde dat ik me af en toe nog steeds wat zorgen maakt of ze genoeg binnenkrijgt. ondanks de zichtbare spekkies heb ik vaak het gevoel dat ze nog honger heeft. ik wilde eigenlijk gewoon even gerustgesteld worden of wat tips om de productie nog wat te bevorderen oid. zegt die wijkverpleegkundige "waarom begin je niet met wat fruithapjes?" najaa. overal wordt tegenwoordig aangeraden om tot 6 maanden te wachten met bijvoeding, komt zij doodleuk met deze opmerking. aan de ene kant wel goed om het borstvoedingsverhaal wat te relativeren, aan de andere kant vind ik het verwarrend en eigenlijk niet ok dat een CB zoiets zegt. zeker met een vader met hooikoorts en astmatische bronchitis lijkt het me helemaal niet verstandig om nu al aan de hapjes te gaan. toen ik vertelde dat ik misschien de Rapley-methode wilde gaan proberen en dat je daar sowieso pas wat later mee kunt beginnen wist ze niet wat dat was. (ze was wel geïnteresseerd). maar ik kreeg al met al dus niet de indruk dat ze een beetje verstand van zaken had.
pi_27950406
tearsong, ik had ook zo'n slaapding (maar inmiddels verkocht). het heette babysleep. ze zijn volop op marktplaats te krijgen.

pi_27950471
Ja, die bedoelde ik Bix
pi_27950514
toch is 't maar de vraag of Tomas daar goed in blijft liggen. mijn ervaring is dat ze zich er op een gegeven moment toch uit kunnen wurmen.
pi_27950528
Wat raar, je zou toch zeggen dat de wijkverpleegkundige toch wel een beetje op de hoogte moet zijn van dat soort dingen. En om dan zomaar aan te raden met fruithapjes te beginnen...was het er 1 van de oude stempel ofzo?
It's all up to you
  woensdag 15 juni 2005 @ 14:08:28 #62
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27950584
Bix volgens mij weten ze dat op een heleboel cb's niet van die Rapley-methode. Wel fijn dat ze zo goed groeit

Die babysleep, denk niet dat een kindje van 10 weken het nog pikt om daar tussen gelegd te worden zonder het hoofd te draaien. Jolie sliep er lang tussen maar die lag er dan ook vanaf dag 2 tussen.
pi_27950631
Weet ik ook niet.. Die Safe T Sleep is ook voor oudere kinderen dacht ik (iig foto's op hun website) maar dan moet je weer een opgerolde handdoek gebruiken om een zijligging te regelen en dat raadt het cb dus af ivm wiegedood. Die tips van hen om de niet-voorkeurskant te stimuleren zijn dus wel veiliger.

Ons cb kent Rapley ook niet, maar wel 'hap-eten'.
pi_27950703
oh zo'n ding! Het is het proberen waard denk ik...zo duur zijn die dingen niet op marktplaats! Ik ga eens op zoek, bedankt!
It's all up to you
pi_27950908
*leest Luchtbels reactie*
ow iemand anders nog ervaringen met de babysleep? Heb ook even op de website van de Safe T Sleep gekeken maar dat moet je idd. die opgerolde handdoek gebruiken, lijkt me toch minder veilig..
It's all up to you
pi_27951128
ach, opgerolde handdoeken hebben 't hier ook altijd goed gedaan hoor. op een gegeven moment ergerde dat voor-stukje Anna zo, dat die babysleep z'n naam niet meer waarmaakte. dus weer 'gewoon' een opgerolde handdoek in dr rug gelegd en dat ging prima. zeker als ze ook nog vast zitten in dat SafeTSleep ding, lijkt me dat er niet zo heel veel mis kan gaan? maar misschien ben ik te makkelijk/onvoorzichtig.
  woensdag 15 juni 2005 @ 17:28:10 #67
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27957734
Heb vandaag het hele fruit-gebeuren aangekaart op het kdv. Ze herkenden het handschrift het zou een 'invaller' zijn geweest, iemand die normaal niet op Noah's groep werkt. Noah heeft dus nooit fruit gehad, alleen die invaller had aangenomen van wel en dat dus in het schriftje gezet.
Ze hebben gewoon een map waar ze al dat soort dingen inzetten, het leek me ook al raar dat ze dat niet zouden bijhouden, en dat ze hem opeens fruit zouden geven terwijl ze zo vaak vroegen of ie al fruit mocht en ik dan zei van niet.

Ze vonden het wel heeel vervelend dat dit was gebeurd en dat wij zo verkeerde info krijgen, want daar is zo'n schriftje uiteraard niet voor bedoeld. En ook omdat dit al de 2e keer was, dat iemand had geschreven alsof Noah een mesje was. Ze zouden ook echt niet meer invallers in schriftjes laten schrijven, en dat hebben ze nu ook tegen de andere leidsters gezegd.

Naja, ik ben wel weer wat gerustgesteld, ik vond het al raar allemaal. M'n zus (werkt zelf ook op een kdv) had al gezegd dat het misschien een invaller was, en het handschrift kwam ook niet eerder in het schriftje voor (behalve misschien die uitgescheurde blz, maar dat kan ik niet meer controlleren ).
©Dumbo
  woensdag 15 juni 2005 @ 18:52:00 #68
105888 renzell
pi_27959936
Tearsong; wat is KISS?
of lees ik daar helemaal overheen?
pi_27961606
Renzell: KISS is een soort ontwrichting van de bovenste nekwervels, dit kan bij de geboorte gebeuren.

Enkele kenmerken (deze kunnen voorkomen, maar het hoeft niet allemaal):
* overstrekte houding bij liggen en staan (asymmetrie)
* scheve, afgeplatte schedel
* veel huilen (niet of nauwelijks te troosten)
* wil vroeg staan (al met 7 maanden)
* niet willen kruipen (billenschuiver)
* wil niet graag geknuffeld worden
* druk, onrustig, driftig
* matige spraakontwikkeling
* koude handjes en voetjes
* moeizame ontlasting
* protesthuilen (o.a. bij aan- en uitkleden)

Meestal is het goed te verhelpen, als het tijdig wordt vastgesteld, met een aantal behandelingen bij de manueel therapeut. Probleem is dat het nog niet erkend is als ziekte, en dat huisartsen dus vaak niet al te scheutig zijn met doorverwijzen naar een manueel therapeut, omdat ze het een modeziekte vinden.
It's all up to you
  woensdag 15 juni 2005 @ 19:53:50 #70
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27961764
met 7 maanden staan vroeg? Noah wil al weet ik hoe lang alleen maar staan
©Dumbo
  woensdag 15 juni 2005 @ 20:33:43 #71
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_27963052
Fijn dat ze het hebben uitgelegd Texelonia.

Ons meisje heeft sinds 11.00u nog maar een half uur geslapen en gaat nu helemaal door het lint. Zo zielig . Ik mag eigenlijk nog niet klagen want dit is ons eerste slaap'probleem' pas sinds ze die 3 maanden voorbij is. Ze heeft vanmiddag het 3e prikje gehad dus waarschijnlijk zal het daar wel door komen. Maar wat maakt ze het zichzelf toch moeilijk, het arme ding. Ik ga mijn repertoire aan kinderliedjes nog maar eens even op haar testen.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_27963136
Normaal gesproken wel Tex, maar mijn kinderen houden zich echt niet aan de regels.
En als ze eenmaal het staan willen duurt het niet lang voor dat hij zich zelf optrekt tot staan
pi_27963148
arme luuke (& lishe).. anna heeft vandaag overdag ook vrij kort geslapen (ook na 't derde prikje). maar nu ligt ze gelukkig flink in te halen. al kan ze ieder moment voor d'r avondvoeding wakker worden.

sterkte ermee!
  woensdag 15 juni 2005 @ 20:45:49 #74
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27963479
Optrekken tot staan heeft ie laatst een keer gedaan, Anitra, maar dat was wel op schoot, dus dat was iets makkelijker denk ik
Maar wat is de 'normale' of gemiddelde leeftijd om te willen staan dan? Ik dacht eigenlijk een half jaar ofzow En vanaf wanneer is het niet meer zo slecht voor de heupjes?

Lishe, wat sneu voor Luuke

Noah ligt nu weer al uuuuren te slapen, normaal krijgt ie rond 8 uur zn fles. Maar gisteren heb ik hem om 10 uur maar wakker gemaakt omdat ik bang was dat ie 's nachts anders niet zou slapen. Maar wie weet dat ie nu toch een beetje naar het ritme van 4 flessen rolt ofzow
©Dumbo
  woensdag 15 juni 2005 @ 20:55:08 #75
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_27963782
Jullie medeleven helpt! Ze slaapt. Ik denk dat ze zichzelf gewoon zo uitgeput heeft, onze dikbil. Hopelijk lukt het haar morgen lekker laat wakker te worden.
Dat staan doet Luuke ook al een tijdje. Ze heeft een periode gehad dat ze weigerde op schoot te zitten, ze wilde echt alleen maar staan. Gelukkig is het nu stukken minder en komt ze soms heeeerlijk tegen me aan gekroeld.
  † In Memoriam † woensdag 15 juni 2005 @ 21:00:22 #76
43556 miss_dynastie
pi_27963953
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 17:28 schreef texelonia het volgende:
Noah heeft dus nooit fruit gehad, alleen die invaller had aangenomen van wel en dat dus in het schriftje gezet.
Das in elk geval fijn
En fein dat e.e.a. opgehelderd is en er beter gecommuniceerd gaat worden.
  woensdag 15 juni 2005 @ 21:01:38 #77
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27964001
Luuke!

Noah kroelt alleen no maar tegen mij aan als ie moe is Hij wil ook nog wel zitten op schoot, maa dan wil ie wel helemaal recht zitten! Tis zo'n lekker ding
©Dumbo
  woensdag 15 juni 2005 @ 21:59:27 #78
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_27966107
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:15 schreef TearSong het volgende:
Een paar ja. Hij ligt niet graag plat op z'n rug, zet zich dan af met z'n voeten en tilt z'n kontje op. Buikligging is ook geen succes, hij is nu 10 weken en heeft nog niet erg z'n best gedaan om z'n hoofdje op te tillen. Aan en uitkleden vindt hij niet zo prettig en hij overstrekt zich vaak, zet zich erg af met z'n benen, terwijl hij echt geen krampjes heeft ofzo. Allemaal van die kleine dingen waarvan ik dacht dat het er eigenlijk gewoon bijhoorde. Maar omdat hij eigenlijk geen huilbaby is (hij huilt nooit, behalve dus bij buikligging en aan en uitkleden) en verder erg goed slaapt (16 tot 18 uur per dag) heb ik eigenlijk ook niet gedacht aan KISS.

Maar misschien is het inderdaad geen KISS. Ik wil er in ieder geval wel even naar laten kijken door een manueel therapeut. Als het wel wat is, dan zijn we blij dat we gegaan zijn, is het niks, dan weten we dat in ieder geval zeker vanaf dan
Onze tweede (geboren 19 maart 2005) heeft wél KISS gehad. Maar het is nu na een paar bezoekjes aan de manueel therapeut gelukkig opgelost. Ook hij was en is geen beslist geen huilbaby. Wel hele sterke voorkeurshouding naar rechts, en een afgeplat hoofdje aan die kant.

De bovenste nekwervel bleek vast te zitten. Gelukkig waren we er snel bij, want nu kan het nog allemaal recht of rond groeien. Hoeft hij straks geen helm op, dat lijkt me zo zielig. Nog afgezien van de mogelijke andere problemen.

De site www.kiss-kinderen.nl ken je? Ik schrok er van toen ik las wat er allemaal mis kon gaan.

O ja 1) Onze huisarts wierp één blik op onze zoon, en schreef al een briefje. We werden door het cb (ja het kan echt!) doorgestuurd naar de huisarts voor een verwijzing naar de manueel therapeut

O ja 2) Bij ons is het waarschijnlijk ontstaan bij de zeer snelle bevalling en uitdrijving. Ging met nogal veel geweld gepaard. Maar ja, anders was hij er waarschijnlijk niet eens geweest.
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  † In Memoriam † woensdag 15 juni 2005 @ 22:16:36 #79
81992 Githa
pi_27966816
WAUW ben ik even weg en er is zowat een topic vol ! ....

Luuke heerlijk slapen nu ............

Anna, ik hoop dat je niet te veel last gaat krijgen van dat prikje en wat ben je lekker gegroeid...keep up te good work!

Tex, wat fijn dat alles uitgesproken is op het KDV.

Tearsong , altijd goed omdat even in de gaten te houden, fijn dat ze je daar op hebben gewezen bij babymassage
Ik kreeg hier de tip om elke dag de babykamer maar even te verbouwen zodat hij steeds met een andere zij richting deur lag ... heeft dus helemaal niet gewerkt ... ik draaide hem gewoon om tijdens de nacht en dat pikte hij prima .... opgelost, niet moeilijk maken als het makkelijk kan ohw, uuuumz, niet dat ik denk dat het bij Tomas ook zo makkelijk kan hoor ...staat er wat lullig

en ik las iets van tandjes maar ik weet al niet meer wie Myrthe toch ?????? oh wat erg

en Myrthe van ladybos had ook een tandje jaaaaaaaaaaaaaa wat gaat dat hard ....

enne Jayden maakt sprongen ....way the go Jayden

Ieder die ik vergeet ...sorry het gaat zo super snel en het lijstje met kleintje blijft maar groeien

Jordy heeft vandaag een ware schaterlach bui gehad Duurde echt gewoon 10 min ofzo waarin hij gewoon echt schatterde van het lachen bij elk ding dat ik deed het wordt gewoon elke dag beter, leuker, liever, geweldiger en en en

Vandaag ook zeker 4 spuitbroeken gehad BLEEEGH! gisteravond begon dat, het kwam als een bom zo zijn broekspijp uit natuurlijk bij papa zo maar gelijk in bad gezet....
Alle ingrediënten zijn aanwezig, spuitbroek, rode plekken op zijn wangen en billen, waterval uit zijn mond, wat nog net onder de categorie kwijlen valt en het alles in zijn mondje stoppen om vervolgens die kaken eens flink op elkaar te duwen auwtsjjjj ! maar geen tand
We wachten af

Het rollen gaat prima ...hij heeft het helemaal ondekt maar wat gaan die sprongen ineens hard en met vele tegelijk he .... gaat dat altijd zo ?
pi_27973090
zucht... zei ik ergens iets dat iedereen weer opgeknapt was Met Jayden gisteren naar de HA geweest. WEEEER oorontsteking
  donderdag 16 juni 2005 @ 08:38:57 #81
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27973574
Ah...beterschap voor Jayden, Knorretje! Wat onwijs zielig....dat moet echt heel veel pijn doen.
  donderdag 16 juni 2005 @ 08:52:15 #82
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27973754
Agossie Jayden, wat zielig... Heel veel beterschap!

Githa leuk he, als ze ineens weer zoveel kunnen

Nou Noah was vanochtend om 6 uur al wakker (normaal rond 8 uur) Fles gegeven en daarna nog paar uurtjes geslapen gelukkig. Ben echt benieuwd of ie zn ritme nu dus (definitief) gaat aanpassen
Kan vannacht wel weer lekker wat bijslapen. Op vrijdag komt m'n zus altijd oppassen met de auto, maar nu zijn m'n ouders op vakantie met de auto, dus moet ze met de trein. Maar nou rijden de treinen niet
©Dumbo
  donderdag 16 juni 2005 @ 09:52:01 #83
105888 renzell
pi_27974846
Jeetje tearsong! En Tomans heeft dat misschien? Of zeker? Of zijn ze dat nu aan het onderzoeken?
Oeh, en jij had natuurlijk ook nogal een stortbevalling, dus misschien heeft het daar mee te maken, net als bij Icaa.
Moet Tomas ook veel huilen of is ie verder wel een vrolijk mannetje?
  donderdag 16 juni 2005 @ 09:52:34 #84
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27974858
Dat wordt lastig Tex!! Ik had daar vrijdag ook al een 'probleem' mee, maar heb gelukkig toch oppas voor Noa kunnen regelen. Wordt alleen de eerste keer dat er iemand op Noa past thuis... wel apart hoor.

Noa was trouwens vanochtend ook om 6 uur wakker, maar dat was best laat aangezien ze normaal 4 uur wakker is als ze tien uur in bed ligt. Dus ik was er wel blij mee.
Minder leuk is alleen dat ze wakker BLEEF en heel vrolijk was dus ook niet meer wilde slapen. Ik heb haar in bed laten spelen en ben gewoon in bed gaan liggen, en ik heb nog een tijdje geslapen... ze speelde gewoon en huilde niet eens, dus dan is dat ook niet erg. Ik hoorde wel telkens vrolijke kreetjes uit de slaapkamer komen
  donderdag 16 juni 2005 @ 09:55:22 #85
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27974935
Over KISS gesproken... ik zit er nu ineens aan te denken dat een goede vriendin van mij ook een hele snelle bevalling heeft gehad, en dat jochie (nu bijna 8 weken) heeft ook een voorkeurshouding, hij wilde ook op een gegeven moment geen borstvoeding meer en hij huilt aardig veel.
  donderdag 16 juni 2005 @ 10:07:45 #86
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_27975236
Luuke was vanochtend pas om 8 uur wakker! normaal komt ze om half 7 voor het eerst! En omdat papa nu toch 'allang' wakker was mocht ik heerlijk uitslapen, ik rol net mijn bed uit!
Wat knap dat Jordy al zo rolt Githa, hij heeft dus echt de smaak te pakken nu. Luuke heeft pas 2 keer van haar buik naar haar rug gerolt. Ik heb het idee dat ze meer observeerd dan dat er actie inzit. Maar zolang ze zo vrolijk blijft als dat ze is, is dat natuurlijk geen prbleem.

Bixister, heeft Anna nog last gehad van haar prikje?
  donderdag 16 juni 2005 @ 11:28:51 #87
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27977774
Jayden weer oorontsteking, beterschap

gaat het weer een beetje met Luuke? heeft ze lekker geslapen
sorry ik zit niet op te letten, ze heeft lekker geslapen zo te zien tot 8 uur

gisteren was Maxim snachts om 4 uur ineens wakker dat was ff wennen, normaal komt hij pas ergens tussen 07.30 en 09.00 hij had ff honger denk ik, 1tankie gedronken en toen weer terug in bed.
vannacht sliep hij weer tot 08.15
pi_27978756
Myrthe had ook een verschoven nekwerveltje door de vacuumbevalling. Ik was er van te voren al op geattendeerd door mijn osteopaat waar ik zelf onder behandeling ben, dat er bij de bevalling vaak veel druk op het nekje van een babietje komt en dat het vaak mis gaat. Dus de eerste keer na de bevalling dat ik weer naar de osteopaat moest heb ik meteen Myrthe even na laten kijken. Ze huilde niet veel, maar wel altijd met aankleden en luiers verschonen op het moment dat je haar beentjes omhoog trok. De osteopaat was 10 minuutjes met haar bezig en daarna heeft ze nooit meer gehuild bij het aankleden of verschonen. Nou kan ik me voorstellen dat de stap om naar een manueel therapeut of osteopaat te gaan wat groter is als je er zelf nog nooit geweest bent, bij mij ging het gewoon even 'erbij', maar ik zou haast zeggen dat alle kindjes even na de bevalling nagekeken moeten worden. Ik weet zeker dat heel veel huilbabies gewoon huilen omdat ze pijn hebben. Je hebt geen verwijzing nodig voor een osteopaat, de meeste ziektekostenverzekeraars vergoeden het gewoon mits de osteopaat is aangesloten bij de vereniging voor osteopaten of zoiets. Een behandeling van een osteopaat is ook nagenoeg pijnloos (behalve als ze echt precies op de zere plek zitten) en vaak is 1 behandeling al voldoende.

Myrthe rolde gisteren twee keer van buik terug naar rug Ik vind het wel heeeeeeeel erg hard gaan opeens, omrollen van rug naar buik en terug, eerste tandje, ze begint zelfs al een beetje te kruipen, beentjes onder d'r kontje omhoog trekken en afzetten, alleen doet de voorkant nog niet mee Maar gisteren schoof ze zo wel de hele box door. Ze wil ook steeds gaan staan. Mijn kleine meisje wordt veel te snel groot
pi_27978927
Arme Jayden, weer oorontsteking. Veel beterschap Jayden en Knorretje: sterkte!

Jordy: wanneer komt dat tandje nou doorzetten? 4 spuitbroeken..pffft

Verder lees ik veel over baby's die of vroeger, of later wakker werden dan normaal vandaag, ook Tomas was erg vroeg toevallig

Icaä: ja ik had de site gezien, stond op een foldertje van een manueel therapeut, meegekregen bij de massage. Ik schrok er ook van wat de gevolgen van het niet constateren en behandelen van KISS kunnen zijn. Vandaar dat we, ook als de HA ons niet wil doorverwijzen, toch maar gewoon op eigen kosten een afspraak maken bij de manueel therapeut. Dan mag hij ons vertellen of Tomas nou wel of niet KISS heeft. Zoals Renzell al aangaf was het bij ons ook een snelle bevalling (1 uur en 3 kwartier vanaf de eerste wee, 13 minuten geperst..) dus daardoor zou ik wel alerter moeten zij op dat soort dingen...

Githa: dat bed omdraaien is inderdaad niet handig. Omdraaien in z'n slaap hebben we ook al gedaan maar de meeste keren gaat dat nekkie gewoon niet mee. Je voelt zelfs in z'n slaap weerstand. En de keren dat het wel lukte, draaide hij net zo hard weer terug Maar als het wel werkt is het de simpelste oplossing natuurlijk!

Renzell: of Tomas daadwerkelijk KISS heeft moet de manueel therapeut maar bekijken, tot nu toe is het alleen maar een vermoeden. Verder is hij echt lief en vrolijk hoor, hij huilt ook bijna nooit.
Hoe is het met Julius nu? Heb laatst weer wat foto's bekeken in het fototopic, hij is echt leuk
It's all up to you
pi_27979124
Ladybos: het lijkt inderdaad wel alsof alles ineens komt bij Myrthe nu. Het lijkt me een heel dubbel gevoel. Voor het grootste gedeelte ben je enorm trots, kijk eens wat ze nu al kan! En aan de andere kant lijkt het inderdaad alsof ze te snel groot wordt

Ik ben het overigens wel met je eens dat het in ieder geval geen kwaad kan om baby's standaard te controleren op verschoven nekwervels, volgens mij kan het zoveel problemen oplossen.
It's all up to you
  donderdag 16 juni 2005 @ 12:13:39 #91
24188 Belana
kloon van belana
pi_27979246
wat gaan die beebjes allemal hard zeg
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † donderdag 16 juni 2005 @ 12:26:24 #92
43556 miss_dynastie
pi_27979688
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 09:55 schreef Suzanna het volgende:
Over KISS gesproken... ik zit er nu ineens aan te denken dat een goede vriendin van mij ook een hele snelle bevalling heeft gehad, en dat jochie (nu bijna 8 weken) heeft ook een voorkeurshouding, hij wilde ook op een gegeven moment geen borstvoeding meer en hij huilt aardig veel.
Ze kan toch even met hem naar de ostheopaat? Baat het niet, dan schaadt het niet, toch?
pi_27981188
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 12:26 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ze kan toch even met hem naar de ostheopaat? Baat het niet, dan schaadt het niet, toch?
Ja, dat zou ik 'r ook echt aanraden Suzanna ! Het hoeft echt niet in alle gevallen KISS te zijn, maar beter een keer voor niets naar de osteopaat dan een keer te weinig toch ? En als ik dat zo lees dan lijkt me de kans groot dat 't kindje last heeft van zijn nekje.
heeft geen aandelen bij de osteopaat maar is er wel heel enthousiast over
  donderdag 16 juni 2005 @ 13:22:25 #94
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_27981607
Over kindjes met KISS: ik ben met Indy ook een aantal malen naar de osteopaat geweest en dat heeft echt wonderen gedaan.

Met Thomas gaat alles goed, al is ie wel een beetje langzaam. Achja, een jongetje he Indy liep met 9 maanden los, Thomas schuift nog steeds buik, kan pas sinds 2 weken zelfstandig gaan zitten en oefent pas sinds een week -doorlopend overigens- het staan.
Ik heb de hele tijd de neiging om hem wat aan te sporen, maar dat is natuurlijk zinloos. Het komt als het komt.

Praten gaat overigens wel erg goed! Hij zegt al ja, mama en papa op de juiste momenten en lijkt ook wel iets van nee te zeggen als ik iets aan hem vraag en hij het niet wil. En hij slaapt lekker veel

Fruit eet hij zelfstandig, dat hoef ik hem bijna niet meer te voeren. Pap en groente gaan nog niet zo vloeiend naar binnen. Het meeste belandt nog op de grond, maar ik heb goede hoop dat hij binnenkort redelijk zelfstandig kan eten. Fijn! Heb ik ook weer eens een rustige maaltijd.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 16 juni 2005 @ 13:29:38 #95
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_27981856
Tink
Ik schrik altijd zo als kindjes al zoveel kunnen! Maria kan eigenlijk nog niks!
Thomas praat, eet zelf van een lepeltje ( ), kan zelf gaan zitten...
Maria kan zitten en that's it.

Ik weet wel dat elk kindje anders is, maar soms denk ik naar aanleiding van verhalen hier dat ik meer moet proberen met 'r... Zelf laten eten bijvoorbeeld, doen we zelden. En sinds ze goed kan zitten, zet ik haar altijd ergens neer. Liggen vindt ze stom! Maar dus hoeft ze ook niet te leren zelf te gáán zitten.

Ik raak een beetje in de war en onzeker denk ik!

Wel goed dat alles lekker met 'm gaat! en met jou!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_27981948
Sugar maak je niet al te zenuwachtig over wat Maria allemaal niet kan, ieder kindje ontwikkeld zich op hn eigen mannier.
Thijs kan nog niet zitten, draait pas erg goed, hij kan niet kruipen, praten was dat
Optrekken 2 keer gedaan.
Eten geven we hem zelf, als ik het aan hem geef plet hij het alleen maar tussen zijn vingers en gooit het vervolgens op de grond.
  donderdag 16 juni 2005 @ 13:43:29 #97
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_27982375
Dank, Bar!
pi_27982380
Sugar ik denk ook altijd dat Myrthe achterloopt, als ik dan verhalen lees over wat Anna of Jordy bijvoorbeeld allemaal kunnen. Maar dan opeens heeft ze weer een sprongetje en kan ze in een week tijd al die dingen ook. Ieder kindje heeft gewoon zijn eigen ritme, en de interesses van kindjes kunnen ook verschillen. Sommige kindjes zijn lichamelijk heel actief, andere kindjes houden meer van observeren en zullen sociaal gezien wat vlotter zijn. En bij Maria kan ook meespelen dat ze door de spreidbroek toch wat moeilijker met haar lichaam kan experimenteren. Ik denk altijd maar zo, tegen de tijd dat ze 18 is kan ze vast wel lopen/zitten/zelf eten enzo, of ik het 'r nou leer of niet
  donderdag 16 juni 2005 @ 13:44:48 #99
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_27982428
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 13:29 schreef Sugar het volgende:
Tink
Ik schrik altijd zo als kindjes al zoveel kunnen! Maria kan eigenlijk nog niks!
Thomas praat, eet zelf van een lepeltje ( ), kan zelf gaan zitten...
Maria kan zitten en that's it.

Ik weet wel dat elk kindje anders is, maar soms denk ik naar aanleiding van verhalen hier dat ik meer moet proberen met 'r... Zelf laten eten bijvoorbeeld, doen we zelden. En sinds ze goed kan zitten, zet ik haar altijd ergens neer. Liggen vindt ze stom! Maar dus hoeft ze ook niet te leren zelf te gáán zitten.

Ik raak een beetje in de war en onzeker denk ik!

Wel goed dat alles lekker met 'm gaat! en met jou!
Ik zat net aan je te denken en nu kom ik je in 2 topics tegen!

Ik zou me maar niet te druk maken over de ontwikkeling van Maria. Volgens mij ontwikkelt ze zich heel normaal. Zelfstandig van een lepeltje eten lukt hem ook nog maar 1 op de 50 pogingen hoor! Hij eet gewoon met zijn handjes. En ja, dat wordt een troep en ja, daar baal ik heel erg van. Maar ik weet nog van Indy dat je kinderen beter gewoon hun gang kan laten gaan met eten. Op die manier eten ze des te sneller zelf en ben je van de troep af. Indy kon met een jaar inderdaad al heel netjes eten, juist omdat we haar zo hebben laten aanklooien.

Wat ik mezelf altijd voor ogen hou is dat het kindje aangeeft waaraan het toe is. Tommie 'mag' pas zelf eten sinds hij steeds het lepeltje uit mijn handen rukte. Ik oefen het staan met hem sinds hij zichzelf een keertje had opgetrokken. Zelf zitten heeft hij geleerd omdat hij rondtijgerde en wou gaan zitten. Ik ben zo'n moeder die dan denkt 'probeer het eerst zelf maar'. Net als dat tijgeren. Ik pieker er niet over om hem de hele tijd rond te gaan dragen. Als ik even heen en weer naar de keuken loop en hij wil mee, dan kruipt hij maar! Blijf ik langer weg, dan draag ik 'm overigens wel.

Overigens begrijp ik je gevoelens wel hoor. Ik krijg af en toe ook het gevoel dat Thomas langzaam is, terwijl hij zich volgens de kinderarts uitstekend ontwikkelt. Volgens het boekje! En volgens mij doet Maria niet anders.
pi_27982445
Heeft Maria al tandjes Sugar?
  donderdag 16 juni 2005 @ 13:45:32 #101
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_27982452
Ja, da's waar, Ladybos!

Ik vind het ook niet erg als ze langzaam is ofzo, maar wel als dat komt doordat wij haar niet stimuleren of te weinig uitdagingen bieden. Dus dat is de onzekerheid. Ga het gewoon nog wat meer doen misschien.
  donderdag 16 juni 2005 @ 13:54:40 #102
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_27982774
Ik weet wel wat je bedoelt Sugar.. Amber is dan op zich wel vrij vlot, maar toen een vriendin van mij zei dat zij met haar zoontje (net zo oud als Amber) wel een met een bal overrolde, schrok ik opeens dat ik eigenlijk nooit echt de tijd neem om met Amber te spelen.
En ik voelde me al helemaal rot toen bleek dat ze het echt fantastisch vindt om met die bal te spelen, ze gooit hem terug (nou ja, probeert ze). Het is in ieder geval een hoop lol altijd! Ik baalde er echt van dat ik zoiets nooit eerder gedaan heb
Ben dus ook een beetje bang dat ik haar niet genoeg stimuleer e.d. Neem er sinds die "openbaring" wel wat meer tijd voor om samen te spelen!

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 16 juni 2005 @ 13:56:55 #103
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_27982867
Ach gos, Amber mistte het spel met de bal! Schaam je niet, joh!

Dat soort dingen doe ik wel met 'r. Alleen ze kan het niet nog. Ze kijkt wel heel blij en schattig als ik me actief met haar spel bemoei. Leuk wel.
  donderdag 16 juni 2005 @ 15:45:49 #104
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27986886
Dit soort verhalen doet me altijd denken aan de dag waarop iemand uit m'n kennissenkring tegen me zei dat ze het naar vond dat ik nooit liedjes zong met Jolie tijdens het tandenpoetsen en in het openbaar tegen haar sprak alsof ze een kindje was en geen baby. Daarnaast moest ik maar meer met d'r spelen want Jolie was niet eenkennig en dat moest toch wel op deze leeftijd. Dacht ik wel na over hechting???

Ieder kind doet het op zijn/ haar manier en ze worden echt allemaal wel groot. Zullen op een dag gaan staan en praten en ruiten doorschoppen met een voetbal. Iedereen is toch verschillend, de manier waarop je als ouder met je kind omgaat en de manier waarop een kind zich ontwikkelt net zo. Tuurlijk is het soms goed om te lezen wat anderen doen waardoor er ineens een wereld voor je open gaat maar af en toe Er komt echt geen dag dat ik 'tandjes poetsen en handjes wassen' op de melodie van Vader Jacob zing maar Jolie zal uiteindelijk echt wel poetsen en ik mag hopen dat ze dat zonder te zingen doet
  donderdag 16 juni 2005 @ 16:00:06 #105
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_27987401
Wat Luchtbel zegt!
Normaal vind ik mezelf een hartstikke goede, lieve en leuke moeder voor Luuke. behalve als ik ergens op bezoek ben geweest bij vergelijkbare kindjes, of op het consultatiebureau ben geweest. Ik zing, dans en speel wat af, maar wel op 'Luuke's niveau'. Als ze dol is op een bepaald liedje zing ik eigenlijk alleen nog maar dat liedje, omdat ik haar reactie dan zo leuk vind. Of als ze dol is op 1 speeltje, geef ik haar vooral dat aan. Liggen op de buik niet leuk? Dan doen we toch lekker wat anders! Ik word erg onzeker van het vergelijken, dus ik heb maar besloten daar mee op te houden. Ze komt er wel, of ze nu stil ligt of niet.
pi_27987491
Ik herken een aantal punten wel Sugar. Alhoewel ik me altijd voorneem me er niks van aan te trekken blijven sommige dingen toch in je achterhoofd hangen nietwaar? Ook schiet ik wel eens een moment in de stress met de gedachte: oh god, misschien moet ik wel met hem op babyzwemmen of zingen of weet ik veel. Maar eigenlijk heeft LB natuurlijk supergelijk, de een zingt met zijn kind en de ander speelt. Als jij en Maria happy zijn is het toch goed? Ik bedenk altijd dat Morris op de creche weer dingen doet die ik thuis weer niet met hem doe. Dus het zal allemaal wel goed komen

LB, hoe flikt die kennis dat? Tanden poetsen en zingen tegelijk. Wat een bende zal dat worden!
pi_27987993
Ik rommel met Thijs ook maar wat aan hoor, maar ben echt geen hele dag met hem bezig, ik heb ook mijn dingen die gedaan moeten worden(huishouden)

En als papa thuis is als Thijs nog wakker is speelt die ook weer anders met Thijs als ikke.

Vanmiddag heeft Thijs in de wandelwagen gezeten en hebben we lekker gewandeld door het dorp, op de terug weg was het overbuurmeisje buiten (bijna 2) en die heeft nog zeker een half uurtje Thijs lopen duwen achter de wagen en thijs had me een partij lol terwijl ik met haar moeder aan het praten was
  † In Memoriam † donderdag 16 juni 2005 @ 18:10:43 #108
81992 Githa
pi_27991678
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 12:03 schreef TearSong het volgende:

Jordy: wanneer komt dat tandje nou doorzetten? 4 spuitbroeken..pffft
4 ? .... pffff het zijn er ondertussen al wel 15 denk ik bah bah! maar geen tand te zien. Nu zeiden ze bij het cb wel dat spuitbroeken te maken hebben met de ontwikkeling van de speekselklieren en dat die ontwikkeling nu in volle gang is. Het hoeft dus nog helemaal niet zo te zijn dat die tand nu ook mee komt, het scheelt alleen voorwerk voor straks en kan die tand er dan opeens zijn.
Maaruh erg lang laat dat meestal niet op zich wachten zeiden ze daar, ik ben benieuwd

Maxim om 4.00 wakker maar jongen daar moet je maar geen gewoobnte van maken hoor

Luuke, 2 rollen is ook meer als genoeg, je weet nu dat je het kunt tijd voor iets nieuws !

Jayden jongen alweer ziek ..... heel veel beterschap! dat het nu maar eens voor een lange tijd over mag zijn.

Sugar, Maria heeft dat allemaal zo ingehaald hoor, let jij maar eens op.
Zodra die spreidbroek dadelijk af is doet ze alles in 1 x .... enne alles op het gemakje hoor...ze mogen nog lang genoeg groot zijn.

en vergelijken is toch niet te doen dames ieder mens is uniek
Ik wou dat ze dat op het cb ook eens doorkregen met hun ...uw kind is te groot tja, zal ik er een stukkie afknippen dan ?

Ik mag de 20ste weer en ik ben benieuwd want meneer is wederom aardig gegroeid
pi_27991758
Jah, Myrthe vinden ze steeds te klein. Moet ik 'r oprekken ofzo ? Het is echt het consternatieburo..
pi_27991848
Hier heb ik echt nog niemand huisarts niet cbarts en cb mevrouw niet iets over Thijs horen zeggen wat hem "negatief"zou zijn

Ze praten hier over Thijs, ze luisteren naar wat ik te vertellen heb en ze geven eventueel raad, en dan zeggen ze tot de volgende keer en dan is het goed.

Volgens mij mag ik echt blij zijn hier met het cb
  † In Memoriam † donderdag 16 juni 2005 @ 18:18:50 #111
81992 Githa
pi_27991899
Misschien moeten wij een keer samen gaan Ladybos dan kunnen ze het gemiddelde nemen

Volgens mij ook Bar .... maar ach, ik hoor het al niet meer.
Als ze nu zeiden dat Jordy te dik was ...tjah, daar kun je nog wat mee maar te lang daar kun je toch helemaal niks mee, als ouder zijnde.
pi_27992055
Ik denk dat het hier komt doordat ik het vrouwtje persoonlijk ken van het cb en het andere vrouwtje ken ik ook persoonlijk, maar nu vind ik ze hier toch wel makkelijk hoor
  donderdag 16 juni 2005 @ 18:49:28 #113
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27992651
hier zijn ze ook gemakkelijk hoor, heb nog niks raars gehoord. alleen dat Maxim met zn lengte boven de lijn uitkomt nu, joh Maxim is helemaal groot zei ik, en toen kon ze dat alleen maar beamen met een lach.
  donderdag 16 juni 2005 @ 19:06:07 #114
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27993134
Hier zijn ze tot nu oe ook wel makkelijk Nog geen 'klachten' gehad Af en toe wat tips, maar daar zijn ze ook voor, en daar kun je tenminste wat mee (of niet natuurlijk )
©Dumbo
  donderdag 16 juni 2005 @ 20:02:41 #115
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_27994861
Geven/gaven jullie jullie kind van 11 maanden nog een fles?
pi_27994943
Meisje dat ik ken is 2 en krijgt 's avonds nog een fles.
Het cb raadt dat hier af en wil de tuitbeker invoeren, maar volgens het Belgische Kind en Gezin maakt het niet uit of je tuitbekers of flessen gebruikt en is een gewone beker beter. Dus er is enige verwarring.
  donderdag 16 juni 2005 @ 20:07:27 #117
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_27995000
het cb was verbaasd dat ik nog een fles gaf 's ochtends en die moest er zo snel mogelijk uit. Ze mag helemaal geen flessen meer. En of ik ook de spenen wilde af leren
Vandaar dus mijn vraag
  Jubileum moderator donderdag 16 juni 2005 @ 20:09:24 #118
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_27995044
Ow Iris wordt in september 2 en krijgt nog steeds smorgens een fles pap. Gewoon omdat ze het lekker vind om langzaam op mijn schoot wakker te worden, en zolang ze dat nog zo wil houden we dat zo. Een broodje eet ze niet 's morgens dus dan liever dit.
En qua spenen...... ze heeft ook nog steeds een speentje in bed.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_27995091
Hmm volgens mij krijgt dat meisje hem ook nog 's morgens inderdaad (dus niet 's avonds).. zal het eens navragen. In elk geval nog 1 fles nu en verder antilekbekers en sinds kort drinkt ze soms uit een gewoon glas.. Maar heel veel mensen houden die ene fles nog lang aan.
Speen afleren lijkt mij dan belangrijker.. maar gebruikt ze hem vaak dan?
  donderdag 16 juni 2005 @ 20:13:46 #120
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_27995184
Wij hebben bij Indy de fles met een jaar afgewend. Die kreeg er alleen nog eentje voor het slapen gaan. Ik denk dat we daar bij Thomas ook ongeveer op uit zullen komen.
  donderdag 16 juni 2005 @ 20:14:51 #121
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27995211
Jolie ook hoor en dat zal ook nog wel even zo blijven. Ik moet er echt niet aan denken om s morgens vroeg meteen met pap uit een bordje ofzo te beginnen. Ik was van de week bij de tandarts en hij zei dat het gemiddelde kind wel tot zeker 2 jaar een flesje melk krijgt s morgens en dat ze daar echt niet zoveel aan zullen overhouden. De hele dag uit een flesje drinken is wat anders (ik was erg nerveus geworden door een meisje van 6 met een rottend gebit en ontstoken tandvlees) en limonade erin enzo ook. Maar gewoon een flesje melk s morgens kon volgens hem geen kwaad.

Voor de mensen die gek worden van dames op het cb. Zeg gewoon dat je die praatjes niet meer wil. Ik werd er niet gek van maar vind het gewoon niet nodig. Wij komen alleen maar om te wegen en meten en prikken te halen en dan gaan we weer als we wat te vragen hebben kan dat altijd.
  donderdag 16 juni 2005 @ 20:29:18 #122
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_27995694
Amber krijgt alleen nog 's ochtends een fles. En soms nog savonds (lag eraan hoeveel ze had gegeten)
Haar speentje heeft ze alleen snachts. En volgens mij alleen om in te slapen, daarna valt hij uit. Als ze dan wakker wordt graait ze even in de rondte, vind een speentje en slaapt weer verder (ze heeft er 9!!! bed)
En ik heb altijd een speentje bij me voor onderweg die krijgt ze alleen als moe is en wil slapen
pi_27996568
Janneke en zelfs Bo krijgen nog elke ochtend een warm flesje melk (zo'n avent flesje maar dan met een tuitje erop) Een half uurtje later eten ze dan brood. Of je nou sochtends een beker melk drinkt of een fles, wat maakt dat uit? Als ze er vroeg wakker zijn geef ik die flesjes in bed en slapen ze er nog een half uurtje op
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_27996597
O en voordat ze naar bed gaan krijgen ze ook nog een flesje warme melk. Hebben ze hun melkbehoefte van de dag binnen. En een heerlijke rustige aflsuiting van de dag. Lekker ff bij papa en of mama liggen kroelen en een flesje drinken
Het voelt heerlijk!!!!
pi_27996758
Morris wordt 's ochtends tussen half 7 en 7 uur wakker en wil dan een fles pap. Die geven we in bed. Ik ga dan echt nog niet met hem aan tafel zitten om een bordje pap te geven
  donderdag 16 juni 2005 @ 21:11:06 #126
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_27996868
dus ik ben niet raar ofzo

ik was "geschrokken" van haar verbaasde reactie.... alsof het echt gek was dat ik haar nog een
fles gaf. Op zich trek ik me er niet veel van aan, maar die reactie van haar, deed het hem wel hoor
pi_27996899
Het zijn vaak gewoon starre trutten op het consultatieburo
Het voelt heerlijk!!!!
  FOK!fossiel donderdag 16 juni 2005 @ 21:14:53 #128
2628 Karin
pi_27996974
Bram krijgt ook nog steeds een fles pap 's morgens. Van een lepeltje moet hij het echt niet hebben en een broodje 's morgens gaat er gewoon niet lekker in. Moet zeggen dat ik het ook heerlijk makkelijk vind hoor, moet er niet aan denken met mijn suffe kop al brood te gaan smeren. We hebben wel eens periodes gehad dat we het proberen om ipv een fles pap een broodje geven maar dan eet hij dus amper 's ochtends. Vind het toch wel belangrijk dat hij met een gevulde maag de dag begint.
  † In Memoriam † donderdag 16 juni 2005 @ 21:17:49 #129
7074 moussy
kuttekop
pi_27997060
Hier een starre trut!! Brood eten 's morgens moeten ze gewoon leren van mij, omdat ik dat gelurk aan een fles op een gegeven moment genoeg vindt. Cas is dus al voor hij 1 was niet meer aan de pap geweest
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_27997155
Alicia krijgt ook meestal nog een fles pap, brood wil ze niet en van een bord eten is eigenlijk de katten vet mesten want dan heb ze er na 2 happen genoeg van. Ze kruipt gewoon lekker tegen mij aan met d'r fles en we beginnen de dag rustig. Jayden daarentegen blieft geen pap en begint de dag met een stevig ontbijt van wel twee boterhammen en een fles melk.
  donderdag 16 juni 2005 @ 22:28:27 #131
61800 Rottdog
pi_27999572
Oh crisis ik geef zelfs nog twee flessen op een dag s'ochtends met bambix en s'avonds met nutrix duikt het hoekkie om en gaat zich schamen

Kreeg de laatste keer te horen dat ik het gewicht van Zoë (11500 gr, lengte 80 bijna 1 jr) in de gaten moet houden terwijl ze mooi op de curve ligt (hun maatstaven) gestoord volk vind ik Krijg daar nu echt last van het ene oor in het andere oor uit
  donderdag 16 juni 2005 @ 23:12:46 #132
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_28001078
ik hou me hart vast met Maxim dan, die is nu al 10300 en +/- 72 en dies nog geen half jaar.
pi_28001402
Thijs krijgt hier smiddags pap van een bordje....
pi_28001479
dat is ook nogal wat martineke!

rottdog, ze zijn momenteel gewoon erg alert op te dikke kinderen, er zijn steeds meer kinderen met overgewicht. hoort dus gewoon bij het beleid om daar op tijd voor te waarschuwen. maar bij die kleintjes is er nog erg veel variatie hoor, ook binnen de groep die uiteindelijk niet te zwaar wordt. Piet vonden ze met 1,5 jaar ook aan de zware kant. ik vond het wel fijn om even gewaarschuwd te worden, had 't zelf niet zo in de gaten. ben toen gaan minderen met de tussendoortjes (die er ongemerkt wat meer ingeslopen waren met al die kraamvisite).

ik heb vanmorgen baby Yoram gezien. wat een lief jongetje, met nog zo'n echt klein babyhuiltje.
pi_28001720
oja en LadyBos, zoveel 'kan' Anna nog niet hoor. ze rolt af en toe van buik naar rug en verder ligt ze voornamelijk nog lekker op haar rug.

wat dat stimuleren betreft, het is natuurlijk goed voor de band en de ontwikkeling om af en toe echt even met aandacht iets leuks met je kind te doen, maar omgekeerd is het volgens mij ook best belangrijk om je kind bij tijd en wijlen een beetje met rust te laten, zodat het ook leert zichzelf te vermaken. en gun het een beetje zijn/haar eigen tempo, je kunt een kind ook overvragen en het gevoel geven dat 't zo niet goed genoeg is met al dat gestimuleer volgens mij.

[ Bericht 13% gewijzigd door bixister op 16-06-2005 23:40:45 ]
  donderdag 16 juni 2005 @ 23:54:38 #136
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_28002305
even een luxeprobleemje.

Demi is de laatste 2 daagjes een beetje huilerig, denk dat dat gewoon komt door de warmte.
Dat is ook niet het probleem.

Het probleem is dat alleen ik haar kan troosten, gisteren begon ze flink te huilen en Remco haalde ze uit bed en ze bleef maar huilen.
Dus Remco gaf ze aan mij en ze was meteen stil, het was niet dat ze wilde eten ofzo.
nu zag ik Remco's gezicht een beetje sip kijken en vond het ook erg sneu voor hem.
Aan de andere kant is het voor mij natuurlijk wel weer een groot compliment.

Nu vertelde ene vriendin dat het wel eens wil helpen om een gedragen shirt van Remco dan snachts bij haar te leggen, maar is dat niet een beetje overdreven?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 17 juni 2005 @ 00:02:05 #137
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_28002540
Snake, wij hebben dat ook een periode(tje) gehad en hier is het vanzelf over gegaan. Omdat ze alleen minder troost vond bij mijn vriend maar voor de rest wel vrolijk bij hem lag, hebben wij er weinig aan gedaan. Het ging vanzelf over. Maar leuk is het niet, helemaal niet voor de papa . van dat shirt heb ik nooit gehoord., misschien gewoon proberen als je wilt?
pi_28005869
en waarom ze er ook zo allert op zijn is dat de kinderen die nu te zwaar zijn, later vaak ook overgewicht krijgen met alle gevolgen van dien.
Hier waren de (pap) flessen ook al snel weg, toch groeiden ze als kool.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 08:18:11 #139
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_28006480
idd Lishe, Remco voelt zich een beetje afgewezen door Demi en dat kan ik best begrijpen.
Remco knuffelt wel veel met Demi als ze vrolijk is, wat ze normaal gelukkig ook veel is.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 08:22:12 #140
24188 Belana
kloon van belana
pi_28006516
Wow, nooi stil gestaan dat een fles nog zo raar is. Liam krijgt 's morgens een papfles en ook nog wel eens melk tussendoor, is dat zo raar? Zijn speen heeft ie alleen 's nachts.
Ik ben hem nu net een beetje aan het leren uit een gewoon bekertje te drinken.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 17 juni 2005 @ 08:32:51 #141
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28006642
Volgens mij is dat echt iets dat afgeraden wordt maar wat (bijna) iedereen langer doet hoor. Jolie krijgt wel s middags melk uit een beker omdat ze dan goed wakker is en niet te veel honger heeft. Dan kunnen we het rustig proberen. Maar als we weggaan krijgt ze gewoon uit een flesje hoor.
Mijn oppaskindje van 6 heeft wel echt doordat ze altijd flesjes met limonade heeft gehad een rot melkgebit en ontstoken tandvlees etc. Daar moet ik echt niet aan denken. We weten denk ik allemaal wel hoe het voelt als je een gevoelig plekje in je mond hebt, dat wil je geen kind aan doen toch? Al is dit wel een extreem geval. Maar zoals ik al zei mijn tandarts zegt dat het echt niet zo erg is, in tegenstelling tot s avonds en dan niet meer tandenpoetsen enzo.
  † In Memoriam † vrijdag 17 juni 2005 @ 09:03:58 #142
43556 miss_dynastie
pi_28007173
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 23:54 schreef snakelady het volgende:
Nu vertelde ene vriendin dat het wel eens wil helpen om een gedragen shirt van Remco dan snachts bij haar te leggen, maar is dat niet een beetje overdreven?
Waarom? Als jij denkt dat het wat uithaalt, en je vindt het zo sneu voor Remco, waarom niet?
  vrijdag 17 juni 2005 @ 09:58:58 #143
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_28008274
hebben wij hier ook gehad met Maxim en papa, tot een maand of 3 kon ik hem alleen maar troosten, en vanaf die tijd laat hij zich wel troosten door papa, maar dan wel bij de kleine dingetjes! als hij heftig huilt wil hij alleen maar naar mij, bij papa krijst hij alleen maar harder dan.
papa vond het eerst ook heel jammer en hij keek ook sneu, maar je moet niet vergeten dat Demi 9 maanden bij jou in je buik heeft gezeten en jou als vertrouwd ziet, aan papa moet gewend worden.
pi_28008393
Ik heb Damon nooit pap gegeven. Alleen opvolgmelk.

Toen hij groter werd en met de pot meeat en ' s morgens gewoon brood, wilde hij nog steeds 's avonds een fles (gewone) melk.
Hij is nu 4, gaat naar school maar nog steeds wil en krijgt hij een fles warme melk. Ik kan daar niet mee zitten.
  † In Memoriam † vrijdag 17 juni 2005 @ 10:04:14 #145
81992 Githa
pi_28008404
precies, Demi moet haar papa leren kennen

Jordy was bij mij ook veel eerder stil als bij papa, dit is wel overgegaan doordat papa gewoon lekker veel knuffelde met Jordy zodat hij zijn geur, hartslag en stem beter leerde kennen en het hem ook die troost gaf. helaas voor de papa's maar wel een heel normale reactie, nog even geduld dus Remco het ligt iig niet aan jou.
pi_28008444
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 23:54 schreef snakelady het volgende:
Dus Remco gaf ze aan mij en ze was meteen stil, het was niet dat ze wilde eten ofzo.
nu zag ik Remco's gezicht een beetje sip kijken en vond het ook erg sneu voor hem.
Aan de andere kant is het voor mij natuurlijk wel weer een groot compliment.
ach, dikke kans dat er een fase komt dat ze alleen maar door papa getroost wil worden... (zo heb ik dat ervaren)
pi_28008784
Snakelady dat "luxe"probleem hebben wij ook gehad, alleen bleef Mar hier telkens als hij bij hem niet 1 2 3 stil werd Thijs aan mij terug geven, daar was ik op een gegeven moment op tegen, want zo zou hij nooit rustig worden bij papa.
Dus als hij nu gaat huilen en papa is toevallig thuis, dan krijgt hij Thijs en ik ga ondertussen uit de woonkamer en ga wat opruimen/strijken/douchen en dan gaat het goed
Nu kom ik ook steeds afentoe even wat doen in de woonkamer, ik reageer nog niet veel op Thijs en Mar maar hij ziet me wel lopen en scharrelen en het gaat nog steeds goed met papa en Thijs.

Maar als hij erg overstuur is en echt niet stil te krijgen is, krijg ik Thijs terug, ik geef hem dan nog wel eens een troostborst of ff lekker dicht tegen me aan leggen.

s6 ermee, maar het gaat wel over hoor.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 10:57:42 #148
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_28009835
thnx voor de reactie's, ik hoop dat ze dadelijk idd meer naar Remco toe trekt, dat gun ik hem wel aangezien hij helemaal gek is van zijn dochter.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 11:34:46 #149
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_28011151
Zeg, moet ik dan maar in een hoekje gaan zitten om me te schamen? Léon krijgt 's ochtends en 's avonds een fles pap en tussen de middag een flesje melk. Dat zijn voor hem (en voor mij ook trouwens) rustmomenten en dat houden we er voorlopig gewoon zo.
Soms moet je bij het cb maar gewoon ja knikken en vervolgens je eigen ding doen. Je weet vaak zelf wel waar je kindje wel of niet aan toe is.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_28011368
Djulian krijgt ook sochtend en savonds pap.

Ik deed net heel erg schrikken.
Werd wakker en keek op de klok en zag dat het 11.15 was
Djulian zat dus gewoon in bed te brabbelen heel zachtjes tegen zijn knuffel.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 15:01:54 #151
109497 Icaä
pi_28018532
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 20:09 schreef Lois het volgende:
Ow Iris wordt in september 2 en krijgt nog steeds smorgens een fles pap. Gewoon omdat ze het lekker vind om langzaam op mijn schoot wakker te worden, en zolang ze dat nog zo wil houden we dat zo. Een broodje eet ze niet 's morgens dus dan liever dit.
En qua spenen...... ze heeft ook nog steeds een speentje in bed.
Oudste heeft tot 3 jaar en 9 maanden 's ochtends een fles pap gekregen! Met een gat van één centimeter doorsnede en héééle dikke pap (brinta-achtig).
Lekker gezellig in bed, wij een kop koffie, hij een papfles...

En nee hoor, voor de spraakontwikkeling heeft het geen nadelen gehd hoor!
  † In Memoriam † vrijdag 17 juni 2005 @ 15:28:47 #152
81992 Githa
pi_28019412
Ff een vraagje ...wanneer hebben jullie het bedje een stand naar beneden gezet ? ... was dat zodra ze om konden rollen of zodra ze zelf konden zitten of optrekken?

Ik vraag me namelijk af of het al nodig is nu Jordy zich omrolt, hij lag vanmorgen dus ook op zijn zij met zijn neus door de spijlen te koekeloeren
pi_28019485
Ik deed het nog niet bij t omrollen. Maar wel zodra er pogingen tot optrekken, zitten waren.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_28019666
Toen Djulian ging rollen hebben we hem nog niet laten zakken, pas toen hij ging zitten en 9 dagen later weer omdat hij ging staan toen.
  † In Memoriam † vrijdag 17 juni 2005 @ 15:45:28 #155
81992 Githa
pi_28020040
Okeeej, dan laat ik hem nog lekker even in de hoogste stand staan, is ook wel zo fijn voor je rug

en die spuitbroeken begin ik toch aardig beu te worden BLEEEGH! steeds alles vol... Hoelang houdt dat meestal aan ?
Ik zat eigenlijk nog te denken aan gewoon diarree maar dat lijkt me stug want hij heeft tussendoor ook gewone ontlasting Hij eet en drinkt verder prima, ik geef hem zelfs wat extra water dus meer als ongemak is er eigenlijk niet.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 16:40:22 #156
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_28021882
Die spuitluiers kunnen duren totdat alle tandjes er zijn! Volgens de kinderarts van mijn kinderen krijgen sommige kinderen tandjes 'over de buik' (spuitluiers) en andere bijvoorbeeld weer over de huid (exceem- mijn kinderen dus). Indy had overigens allebei.

Grappig om te lezen dat ik een van de weinigen ben die 's morgens toch echt met een bordje pap voor Thomas aan de ontbijttafel zit. Ik vind die flesjes juist maar lastig. Indy wordt toch altijd ruim voor 7 uur wakker, dus we hebben alle tijd om samen rustig te ontbijten. Tijdens het voeren van Thomas (het laatste beetje mag hij proberen zelf te eten) heb ik mooi de tijd om de krant te lezen.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 16:45:56 #157
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_28022058
Demi heeft sinds een paar dagen een soort van hele kleine puistjes op haar kinnetje en een paar op haar wangetjes, weet iemand hier wat dit is?
  vrijdag 17 juni 2005 @ 16:50:10 #158
46794 Berkery
Fat bastard
pi_28022189
Baby-acne ook wel genoemd, zijn eigenlijk jou hormonen die Demi op deze manier uit haar lichaam werkt.
No Dukes of Hazzard in the classroom
  vrijdag 17 juni 2005 @ 16:50:41 #159
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28022204
Snake, babietjes krijgen vaak puistjes als reactie op de hormonen die bij de bevalling vrijkomen, en/of de hormonen die ze bij borstvoeding binnen krijgen. Weet niet precies binnen hoeveel tijd dat gebeurt, maar bij Noah heeft ook wel een paar weekjes geduurd volgens mij.
Is niks ernstigs verder in elk geval, en gaat vanzelf weer over
©Dumbo
  † In Memoriam † vrijdag 17 juni 2005 @ 16:52:55 #160
81992 Githa
pi_28022290
Jordy heeft niet een puistje gehad....ik heb die hormonen blijkbaar allemaal zelf gehouden ...verklaard een hoop
pi_28024792
Githa!

Tomas had ze ook hoor. Volgens mij begon het bij hem rond de 5-6 weken en bleef het hangen tot een week of 8...
It's all up to you
  vrijdag 17 juni 2005 @ 21:14:12 #162
105888 renzell
  vrijdag 17 juni 2005 @ 21:17:09 #163
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28029529
Mijn lieve kleine boefje is precies 6 maanden

Hij is het mooiste wat me is overkomen en ik zou me geen leven zonder hem meer kunnen voorstellen Het is nu al zo leuk en het wordt elke dag alleen maar leuker! Het is zo hard gegaan! Vooral de laatste 3 maanden. Hij kan opeens zoveel, hij wordt al zo groot en het wordt steeds meer echt een mensje

En hij is zoveel veranderd:

Paar dagen oud

Nu
©Dumbo
  vrijdag 17 juni 2005 @ 21:36:19 #164
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_28030082
Ach Tex Gefeliciteerd!
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_28030305
wow, wat een verschil inderdaad alweer he. maar de schattigheidsfactor is nog steeds erg hoog! gefeliciteerd met je 1e halfjaardag noah!
  vrijdag 17 juni 2005 @ 22:42:46 #166
61800 Rottdog
pi_28032227
Kjoettie gefeli met het halfjaar termijn
  † In Memoriam † vrijdag 17 juni 2005 @ 22:50:26 #167
81992 Githa
pi_28032474
Noah gefeliciteerd met je halfjaardag en natuurlijk Micha en Texel ook gefeliciteerd

jemig wat gaat het hard he .... kan me nog zo goed voorstellen dat we aan het kletsen waren over de cadeautjes die je nog mocht open maken
en Noah je bent gewoon een heel mooi jochie met een stralend uiterlijk
pi_28038416
Noah Van harte gefeliciteerd met je halfjaardag
  zaterdag 18 juni 2005 @ 10:15:27 #169
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_28038872
Noah, gefeliciteerd met je half-jaar-en-een-dag dag!

Oooohw, het gaat zo snel! Nog 3 weken en dan is Luuke ook al een half jaar. nog een keer zo lang en ze is al 1..... Ik heb soms het idee dat ik een stuk jaar gemist heb, dat ik tijdens mijn verlof misschien alleen maar heb liggen slapen.
  zaterdag 18 juni 2005 @ 10:17:58 #170
105888 renzell
pi_28038897
Tex; gefeliciteerd!!!!
Wat een lekker mannetje is het toch.
  † In Memoriam † zaterdag 18 juni 2005 @ 10:22:30 #171
81992 Githa
pi_28038970
Lishe, ja precies ..... misschien hebben we een lange dagdroom gehad.
Je weet wel, zo een waarvan je niet door hebt dat je hem hebt totdat je ineens een stuk mist
  zaterdag 18 juni 2005 @ 10:48:24 #172
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28039460
Ja het gaat echt veel te hard allemaal. Zeker als ik dus foto's van die eerste dagen vergelijk met foto's van nu. Het lijkt wel een totaal ander kind? Wanneer is dat gebeurd?
©Dumbo
  zaterdag 18 juni 2005 @ 11:04:58 #173
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_28039745
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 18:28 schreef TearSong het volgende:
Githa!

Tomas had ze ook hoor. Volgens mij begon het bij hem rond de 5-6 weken en bleef het hangen tot een week of 8...
Demi is nu 5 weken.

thnx allemaal voor de reacties.

Tex, wat leuk zeg, en hele leuke foto's.
  zaterdag 18 juni 2005 @ 21:08:11 #174
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_28051013
Noah gefeliciteerd met je half verjaardag beetje laat zegt ikke

wat lishe zegt herken ik ook sterk hoor over bijna 3 weken is mijn man ook al een half jaartje oud, time flies zo hard sjezussss. het leek wel of hij eergisteren nog zo klein (maxim begrip klein) was en lekker lag te slapen de gehele dag, en vandaag kan hij omrollen heen en terug staan doet hij ontzettend goed en lang, optrekken doet hij ook vrolijk mee, in bed zn koppie omhoog doen (ok nekje) zodat hij kan zien wie er binnekomt op zn kamer. het gaat zo snel gewoon, en nog steeds zo verliefd
pi_28051145
Tex: gefeliciteerd, wat een verschil inderdaad
It's all up to you
  zondag 19 juni 2005 @ 00:50:57 #176
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_28055450
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 15:28 schreef Githa het volgende:
Ff een vraagje ...wanneer hebben jullie het bedje een stand naar beneden gezet ? ... was dat zodra ze om konden rollen of zodra ze zelf konden zitten of optrekken?

Ik vraag me namelijk af of het al nodig is nu Jordy zich omrolt, hij lag vanmorgen dus ook op zijn zij met zijn neus door de spijlen te koekeloeren
Hier hebben we het bed wel een naar beneden laten zakken, toen Thijs begon met rollen, omdat Thijs nog wel eens heel hoog met zijn beentjes zwaaide en ik hem wel eens half met zijn beentjes in de knoop zag liggen, en omdat hij zich via de spijlen tot zit probeerde te hijsen nu hebben we er geen last meer van nu het bedje op de laagste stand staat

Noah gefeliciteerd met je 6 maanden kerel
  zondag 19 juni 2005 @ 10:30:14 #177
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_28058568
Waar slapen jullie kleintjes nu in, ik heb Demi vanacht in haar rompertje onder de deken laten slapen aangezien het bloedheet was.
Maar toch twijfelde ik eenbeetje of ik hier verstandig aan deed.
  † In Memoriam † zondag 19 juni 2005 @ 10:47:10 #178
81992 Githa
pi_28058804
Jordy heeft een romper aan gehad en heeft in een zomerslaapzak gelegen,verder niks Maar anders doe je toch wat je goed dunkt en dan check je Demi na 2 uurtjes even....
  zondag 19 juni 2005 @ 10:56:57 #179
105888 renzell
pi_28058968
Julius lag in een luiertje, maar wel ingebakerd Snake, dus daar zaten toch nog een paar lagen stof omheen. Ik was wel even bang dat het te warm zou zijn, maar hij had er volgens mij helemaal geen last van.
pi_28059342
Anna had een rompertje aan + een (dun) pyamabroekje. dan ingebakerd en onder een lakentje. ze heeft heerlijk geslapen.
  zondag 19 juni 2005 @ 14:21:22 #181
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_28063013
Maxim een romper en zomerslaapzak.
pi_28063114
Myrthe een mouwloze romper en een zomerslaapzak. En nu in rompertje, korte broek, topje. (Hier in huis is het 22 graden.)
pi_28063170
geen dekens, lakens alleen luier en t-shirtje, maardat shirtje zal vanaaf ook wel uitblijven denk ik
  zondag 19 juni 2005 @ 15:19:59 #184
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_28064142
aaagrh warm weer is hier echt niet fijn

Dan hebben wij een aldoor huilende thijs niets is goed hij draagt alleen maar een luier en slaapt zo ook dat gaat nu wel gelukkig goed.
  zondag 19 juni 2005 @ 16:58:38 #185
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28065853
Ik denk dat het ene kindje er meer last van heeft dan de andere, van de warmte. Zielig hoor voor Thijs!!

Noa heeft gisteravond met een rompertje en slaapzak geslapen, maar 's nachts hebben we haar toch iets met lange mouwen aangedaan. Ze heeft ook goed geslapen zelfs heel lang zonder fles gedaan (eerste keer zo lang)
  zondag 19 juni 2005 @ 18:47:18 #186
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28067734
Snake lastig is dat he met dat warme weer. Vond ik vorig jaar ook moeilijk.

Hoe warm het ook is, Jolie dekt zichzelf en pop goed toe

de pop ligt alleen een beetje rot met d'r hoofd tegen de spijlen maar ja
  zondag 19 juni 2005 @ 20:46:41 #187
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28070936
Noah slaapt in een romper met lange mouwen en een zomerslaapzakje (jaja, het inbakeren is succesvol afgebouwd ) en 's nachts nog met een dekentje eroverheen. Maar onze slaapkamer blijft redelijk koel. Blote armpjes vond ik dus te koud, maar pyamaatje weer te warm

Bar_en_mar, wat vervelend dat Thijs zoveel last van de warmte heeft. Noah heeft er ook wel wat last van, maar beetje afkoelen in water doet hier wonderen! Hij heeft overdag heel weinig geslapen, af en toe een half uurtje in de auto. We zijn vanmiddag naar een strand geweest aan het Ijsselmeer, en daar was het echt lekker rustig en het water was echt heerlijk. Dus Noah even afgekoeld in het water en dan kon ie er weer even tegen Net onder de douche gedaan en nu ligt ie lekker te slapen
©Dumbo
  zondag 19 juni 2005 @ 22:54:37 #188
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_28075553
zo ben blij dat Thijs nu eindelijk ligt te slapen in helaas een kamertje waar de temp nog steeds 31 graden is.

Ik heb hem net samen mee onder de douche genomen en dat was gelukkig wel goed

echt ik zal zo blij zijn als het zo flink gaat afkoelen want Thijs is niet zo vrolijk nu, morgen hebben we besloten om toch maar een badje te halen en een steuntje zodat hij toch wat kan koelen ofzo misschien helpt het want nu is het echt niet te doen.
  † In Memoriam † zondag 19 juni 2005 @ 22:59:19 #189
81992 Githa
pi_28075693
Ik heb zo'n goedkoop badje van de zeeman voor 1,99 en hij is groot genoeg voor Jordy om even zijn billen in op te frissen
Maar hier is het boven ook zo warm, wij hebben een plat dak dus dat zegt genoeg Ik heb ook op allerlei manieren geprobeerd om het wat te koelen maar
Gelukkig slaapt Jordy nog steeds goed, hij drijft alleen weg in bed...
Thijs ik hoop dat je morgen lekker wat verkoeling kunt vinden hoor

Ik moet morgen met Jordy naar het cb
  zondag 19 juni 2005 @ 23:05:45 #190
61800 Rottdog
pi_28075920
quote:
Op zondag 19 juni 2005 22:54 schreef Bar_en_Mar het volgende:
echt ik zal zo blij zijn als het zo flink gaat afkoelen want Thijs is niet zo vrolijk nu, morgen hebben we besloten om toch maar een badje te halen en een steuntje zodat hij toch wat kan koelen ofzo misschien helpt het want nu is het echt niet te doen.
Gewoon met zijn kont in een afwasteil zetten joh of zo'n plastic speelgoed krat/kist heeft hij nog steun ook
  zondag 19 juni 2005 @ 23:07:43 #191
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_28076004
afwas teil hebben wij ook niet.... het komt wel goed
  zondag 19 juni 2005 @ 23:29:22 #192
24361 Neva
Mania lovin'
pi_28076697
gootsteen scheen ik vroeger leuk te vinden sterkte er mee
  zondag 19 juni 2005 @ 23:35:36 #193
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_28076881
Het is ook wel wennen voor die grote kleine babietjes, dit weer! Warm, slecht slapen en dus huilerig. Hopelijk vergaat het Thijs morgen wat beter als hij eenmaal in het water zit!
Jordy, succes op het cb!
  maandag 20 juni 2005 @ 00:23:56 #194
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_28078163
Demi is echt net haar vader, geniet van het warme weer.
Ik geloof dat we nog nooit zo'n goede dag hebben gehad als vandaag, ik heb ze geen sec. horen huilen en alleen maar zien lachen.

Wat een heerlijke dag zeg.

Nu slaapt ze overigens weer in een rompertje.
pi_28078463
wat een verschil dan he! arme Thijs, hopelijk heb je toch een goede nacht en kun je morgen lekker uitgerust de volgende warme dag wat beter aan.

Anna is de dag goed doorgekomen, ondanks de warmte en vandaag 2x een heel end in de auto met die hitte, en de drukte op het adres van ons bezoek. we gingen op verjaarsvisite bij m'n neefje, en ze hadden nieuwe mensen in de buurt die de muziek de hele middag/avond bizar hard hadden staan. echt, het huis trilde van het lawaai. we konden elkaar niet verstaan. en Anna is keurig gaan slapen, we moesten haar zelfs wakker maken om weer naar huis te gaan. (maar oei die arme broer van me... )
  maandag 20 juni 2005 @ 00:46:43 #196
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28078665
Anna

Ik wil nog even vertellen dat Jolies rug volgens mij geen litteken te zien is op de rug van Jolietje. Alleen op één billetje zit een plek die niet meer weggaat. Toch vind ik dat minder erg. Het is niet zichtbaar voor anderen enzo. Ik ben echt trots dat ze zich hier zo goed doorheen heeft geslagen.

Gister heb ik me trouwens kapot gelachen om d'r. Ze heeft deze week 3 keer bij de oppas gegeten en daar bidden ze voor het eten. Gister gingen we gourmetten met een paar mensen en Jolie had wat soep (dat wachten is natuurlijk niks als je al wel aan atfel zit hiehie) en ze kijkt om zich heen. Gaat rechtop zitten en zegt *ahum* Ik moest zo ontzettend lachen, zeker om dat trotse bekkie erbij
pi_28080273
Arme Thijs. Tis ook warm heh. David lijkt er geen problemen mee te hebben.

Succes vandaag op het cb, Jordy
quote:
Op maandag 20 juni 2005 00:46 schreef Luchtbel het volgende:
... en ze kijkt om zich heen. Gaat rechtop zitten en zegt *ahum*
haha, die Jolie
  † In Memoriam † maandag 20 juni 2005 @ 10:22:01 #198
81992 Githa
pi_28082022
Jolie geen littekens dat is goed nieuws zeg

Thijs lekker in het bedje gaan liggen hoor, vandaag !

Demi en David, gelukkig kunnen jullie nog een beetje genieten van de warmte
Anna, dat heb je goed gedaan dan
  maandag 20 juni 2005 @ 10:42:11 #199
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_28082492
Dat is geweldig Jolie .

Thijs, hoe is het nu gegaan, hopenlijk wen je een beetje aan het warme weer.
  maandag 20 juni 2005 @ 10:49:30 #200
105888 renzell
pi_28082685
Arm Thijsje! Hopelijk werkt een badje Bar.

Snakie, wat heerlijk dat Demi het zo goed doet! Lekker he, zo'n vrolijk kindje?!

Tex; wat goed dat het afbouwen is gelukt! Ging het makkelijk? heb dat niet helemaal gevolgd namelijk...

En wat super dat Jolie zo goed als brandplekvrij is Luchtbel. Ze heeft zich er als een heldin doorheen geslagen volgens mij. Te gek!

Wij zijn de afgelopen 4 dagen in Rotterdam geweest, in het huis van mijn ouders, en Julius heeft het errug goed gedaan. Eerste dag naar de dierentuin en daarna uit eten met de hele familie. Meneer vond de visjes het leukste, met grote kraaloojes was ie ernaar aan het kijken dit doet ie overigens ook naar een witte muur, dus op zich zegt deze interesse niets... Tweede en derde dag naar de parade. Meneertje liet zich vrolijk rondsjouwen en voeden op de meest vreemde plaatsen. Kortom; dit was een soort van op-vakantie-gaan-test! Julius is met vlag en wimpel geslaagd. Ook het slapen in een ander bedje was geen probleem. Ik ben heel, heel trots op hem. Kleine held.
Gisteravond was ie overigens wel heeeel blij om weer thuis te zijn. Hij begon te kletsen en te lachen tegen alle spulletjes in huis, begroette ze echt alsof het z'n oude vrienden waren die hij na een lang weerzien weer terug zag. Superlief! Maar moe was ie wel... hij heeft tot vanochtend 08.00uur geslapen! YES ook papa en mama vonden dit helemaal niet erg...
pi_28082728
Nog een dagje echt warm en daarna koelt het weer af..

Jolie Je hebt goed opgelet dus bij de oppas!

Bar, voor 4/5 euro heb je wel een zwembadje voor baby's bij oa Blokker, voor 10 euro wel bij sommige supermarkten.. moet lukken dus!

Myrthe heeft ook geen last van de warmte, maar hier in huis valt het ook erg mee. Gisteren hebben we een eind gefietst (ze liet zelfs haar hoedje op haar hoofd zitten) en zijn naar een kinderboerderij geweest, erg leuk. Misschien dat ze vandaag nog even in haar zwembadje op 't balkon mag.
  maandag 20 juni 2005 @ 10:59:54 #202
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28082963
quote:
Op maandag 20 juni 2005 10:49 schreef renzell het volgende:
Tex; wat goed dat het afbouwen is gelukt! Ging het makkelijk? heb dat niet helemaal gevolgd namelijk...
Ja viel me reuze mee! het was even wennen, vooral het ín slaap komen, en als ie eenmaal slip werd ie ook wel makkelijker wakker dan eerst. Maar nu gaat het eigenlijk wel goed. Ben begonne met de slaapjes overdag, en 's nachts bakerde ik hem dan nog wel in, bang voor m'n eigen nachtrust Maar de de 2e of 3e nacht maakte ik hem wakker voor zn laatste fles en legde hem daarna geheel automatisch in zn slaapzak gewoon terug in bed, en de vorige ochtend realiseerde ik me pas dat ie gewoon de hele nacht in zn slaapzak had geslapen ipv ingebakerd
©Dumbo
  maandag 20 juni 2005 @ 11:05:25 #203
105888 renzell
pi_28083128
Jeetje, wat goed zeg! En hoe lang heb je Noah i n totaal ingebakerd? Vanaf het begin meteen al?
  maandag 20 juni 2005 @ 11:07:25 #204
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28083190
Ik denk vanaf dat ie 2 à 3 weken was ofzow.
©Dumbo
pi_28083324
Djulian heeft gelukkig geen last van de warmte. Alleen naar het zwembad gaan zit er vandaag niet in omdat ik zo stom was om keurig de kinderen in te smeren, maar niet mezelf. Dus word een dagje binnen blijven.
  maandag 20 juni 2005 @ 11:17:39 #206
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28083476
Je kan jezelf toch alsnog insmeren? Of heb je speciaal spul wat heel lang van tevoren moet ofzow?
©Dumbo
pi_28083981
quote:
Op maandag 20 juni 2005 11:17 schreef texelonia het volgende:
Je kan jezelf toch alsnog insmeren? Of heb je speciaal spul wat heel lang van tevoren moet ofzow?
Ik heb pigment plekken op mijn huid en vooral op mijn schouders door eerdere wondjes. Al die plekken zijn 2e graads verbrand, dus naar buiten is nu echt uit gesloten.
  maandag 20 juni 2005 @ 11:39:25 #208
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28084129
Oooh, je was je gisteren vergeten in te smeren en bent toen verband? Ik snap hem..
©Dumbo
  maandag 20 juni 2005 @ 11:51:01 #209
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_28084481
maxim doet het gelukkig prima met deze hitte, als we buiten op dak zitten ligt hij lekker in zn blote niksie, en heb het badje erbij staan met een beetje water erin zodat we (ik hem) lekker kan poedelen.
en binnen heeft hij alleen een luier en romper aan, hier binnen is t dan ook wel te harden, alles zit potdicht.
vannacht lag hij in een romper in zn zomerslaapzak maar ik heb er toch maar de ventilator bijgezet voor een paar uur, toen ik in zn nekje voelde was tie helemaal zweterig. het was dan ook 26.9 graden in zn kamer toen hij sliep, na de ventilator was het 26.1 het heeft toch iets geholpen
pi_28087531
Ik heb doordat Mar nog lekker ligt te slapen, het babybadje maar buiten neergezet en daar zo nu en dan Thijs lekker even in laten plonzen en het werkte

Ik heb Thijs nog niet echt gehoord, ja net maar dat was omdat hij beetje erg moe was, dus heb hem lekker in zijn bedje gelegd.
Tussendoor hebben we lekker genoten van een aardbeien-banaan yoghurt drankje en was zaaaaling moet ik echt vaker maken.

Straks als Marco wakker is gaan we even kinderbadje scoren....
  maandag 20 juni 2005 @ 14:53:12 #211
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28089982
Thijs! Fijn dat het water heeft geholpen
©Dumbo
pi_28091723
goedzo thijs (en bar. )

jolie, wat fijn dat 't zo goed gaat met je huid.

anna heeft vandaag nog nauwelijks geslapen. ze is nu eindelijk stil dus ik hoop dat ze 't ff volhoudt. en piet ligt juist nog steeds op 1 oor (vanaf 12.30). beide denk ik het gevolg van de drukke dag gisteren.
  maandag 20 juni 2005 @ 16:45:03 #213
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_28093571
Knappe kindjes hier zeg, ze doen het goed met die hitte. Lekker poedelen in die badjes is ook heerlijk natuurlijk!
Hier begint Luuke te wennen aan het warme weer. Eerst wilde ze weinig tot niet slapen, vandaag heeft ze al 2 keer 3 kwartier geslapen in de box. ook hebben we een logee, haar nichtje die 7 weken ouder is. Ik geloof dat ik er vandaag dus nog het meest moeite mee heb. (2 dames die om 15.00u honger hebben... ) Maar de rust is nu weddergekeerd en alles is onder controle
En Luchtbel, wat fijn dat jolie er zo goed bovenop gekomen is!!
  † In Memoriam † maandag 20 juni 2005 @ 17:44:47 #214
81992 Githa
pi_28095263
Lishe, dat valt niet mee 2 hongerige dames

Jordy is naar het cb geweest en hij doet het prima
hij is 67 cm en weegt 7600 gram mooi het omgekeerde
Ik vroeg die verpleegkundige wat ik het beste kon doen om Jordy recht te houden in bed, hij draait steeds om dus met zijn hoofd richting voeteneind Nu nog niet zo erg zo zonder dekens maar als het straks kouder wordt en hij weer dekens heeft, kruipt hij er dan niet onder
maar ze gaf gewoon geen antwoord... je hebt nu geen dekens nodig en over 2 weken zien we dan wel jaaaa hoor daar kan ik wat mee
Nog wat pogingen gedaan om toch een tip te krijgen maar

edit:
ohwja, ik zou het bijna vergeten maar mijn held heeft zijn derde spuit vandaag ook gekregen en hij heeft niet gehuild JAHOEEEE!

[ Bericht 13% gewijzigd door Githa op 20-06-2005 19:28:40 ]
  maandag 20 juni 2005 @ 18:04:57 #215
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_28095812
Thijs fijn he lekker poedelen in het baby badje, zo doen wij het ook hoor

Luuke warm he, en wat leuk je nichtje op bezoek

Jordy wat ben je goed gegroeid
je kunt straks ook als het weer deken weer word een winterslaapzak aandoen, kan hij daar in elk geval niet onder terecht komen.
  maandag 20 juni 2005 @ 22:43:39 #216
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28103811
Bar: fijn dat Thijs het zo lekker vond in het badje!!

Githa: fijn dat het zo goed gaat met Jordy zeg!!
(en die tip van martineke (winterslaapzak) vind ik ook een goed idee )

Lishe: enerverend he, zo'n logeetje! Ik heb aangeboden aan een vriendin om binnenkort een paar daagjes op haar 1-jaar oude kindje te passen bij mij thuis... ben benieuwd hoe dat gaat! Is een erg makkelijk kindje, maar ze moet maar net tandjes krijgen...

Bixister: sterkte met Anna...moeilijk he, zo'n moe kindje die niet wil slapen!!

Texelonia: goed van Jordy, zomaar slapen zonder inbakeren!!

Anitra: onwijs veel sterkte en beterschap met je brandplekken, wat moet dat onwijs pijn doen... (ik heb ervaring, heb zelf een heel gevoelige en lichte huid en verbrand erg snel.. ben ook al een hoop keren tweedegraads verbrand...)

Luchtbel: wat een kanjer is Jolie zeg!! Fijn dat het niet meer dan één plekje is wat je nog ziet. Wie weet trekt dat ook nog weg als ze groeit, is niet zo goed te zeggen bij die kleintjes volgens mij.

Noa heeft vandaag iets van 3/4 uur geslapen in haar bedje... ik heb haar maar laten liggen, want ze was écht doodmoe daarvoor. Toen ze wakker werd was wel de plek onder haar hoofdje én lijfje helemaal vochtig... wat had dat meisje gezweet!!
Maar ze was helemaal vrolijk gelukkig. Helaas wil ze niet meer echt goed drinken sindsdien...maar wie weet krijg ik er vannacht nog wat vocht in.

Opzich doet ze het heel goed met de hitte, ze kan er aardig tegen en is nog vrolijk ook! Ik kan er helaas minder goed tegen. Zal ook wel aan de zwangerschap liggen!
  † In Memoriam † maandag 20 juni 2005 @ 23:04:30 #217
81992 Githa
pi_28104477
Die winterslaapzak is een goed idee idd maaruh als het dan nog kouder wordt...ik wil maar zeggen hoe doen mensen dat waarvan de kindjes in de winter beginnen met draaien ???

Suzanna, Jordy zweet ook heel snel, als hij nu een fes krijgt dan druipt het zweet van zijn lijfje/gezichtje af, zo zielig en dan leg ik al een katoenen luier op mijn arm, zodat we geen huidcontact hebben want dat zweet nog erger.
maar tevens is zweten ook erg goed want hij kan zo wel zijn warmte kwijt, en zolang Noa voldoende blijft plassen en alert genoeg is dan is er helemaal niks aan de hand hoor Suzanna... ze drinkt heus wel wanneer ze dat nodig heeft.
Jordy drinkt daarin tegen meer als genoeg he jezus dat mannetje gaat me straks als hij groot is helemaal arm eten en drinken
pi_28106791
wat is jordy goed gegroeid githa!

piet slaapt in de winter in een winterslaapzak met daaroverheen een laken+deken, maar heeft nooit zoveel gedraaid eigenlijk. op zich denk ik dat ze door dat ingestopt zijn ook wel minder zullen draaien hoor. kwestie van uitproberen. en anders zijn er ook nog slaapzakken met mouwen, als je bang bent dat een slaapzak alleen niet warm genoeg is. (pfff moet er op dit moment ff niet aan denken! )

lishe, hihi 2x 3 kwartier is nog erg weinig in mijn ogen. anna heeft vandaag ook niet meer dan dat geslapen trouwens. succes en veel plezier met 't logeetje! wat druk dan ineens he.
  † In Memoriam † dinsdag 21 juni 2005 @ 07:36:16 #219
81992 Githa
pi_28108339
Mijn mannetje heeft voor de eerste keer koorts.... aaaach zo zielig
Zal door het spuitje komen en misschien ook een beetje de warmte. Hij is er zowat de hele nacht van wakker geweest maaruh een zetpilletje en dadelijk een lekker badje doen vast wonderen
  dinsdag 21 juni 2005 @ 07:46:41 #220
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_28108366
Ach gos, Jordy! Toch nog van de prik, ook al is het de "nieuwe"... Laat je dat even aan het cb weten, Githa? Volgens mij willen ze wel zicht houden op de bijwerkingen van het nieuwe vaccin!
Sterkte, Jordy!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 21 juni 2005 @ 08:07:03 #221
81992 Githa
pi_28108465
Doe ik
  dinsdag 21 juni 2005 @ 08:48:31 #222
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28108813
Beterschap voor Jordy!
Overigens, ik leg ook een katoenen luier op m'n arm als ik Noa de fles geef. Dat scheelt een hoop he?

Ik heb even een vraagje... ik heb gisteren Noa's melk verdund omdat ze tussendoor nog veel dorst had ('s ochtends), dat mag toch gewoon? Ze wil geen water drinken maar verdunde melk vond ze wel lekker.
  † In Memoriam † dinsdag 21 juni 2005 @ 09:07:47 #223
81992 Githa
pi_28109072
Dat is prima hoor Suzanna, zo adviseren ze het ook
  dinsdag 21 juni 2005 @ 09:18:55 #224
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_28109258
soms gaf ik Amber iets van 150/180 cc met maar 1,5 of 2 scheppen. Dan kreeg ze tenminste nog wat vocht binnen als ik vond dat ze niet genoeg gedronken had.

Jordy beterschap!

Amber slaapt nu alleen in een romper zonder mouwtjes. We hebben wel een warmtewerend rolgordijn op haar kamertje en die is de hele dag dicht. Haar kamertje is de lekkerste in huis momenteel!
  dinsdag 21 juni 2005 @ 09:25:57 #225
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28109358
Goed zo Ik vond het al raar dat ik van iemand hoorde dat het niet zou mogen. Waarom zou het niet mogen he? Veel echte 'trek' hebben ze toch vaak niet met dat warme weer he...
  dinsdag 21 juni 2005 @ 09:29:27 #226
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28109417
Githa je hebt ook slaapzakjes met lusjes onderaan de punten en een stukje onder de oksels. Kun je hem vastbinden (wel aan de spijltjes van het bed en niet aan het matrasje, want sommige kinderen kunnen dan met matras en al omdraaien...)
En wat zielig dat ie koorts heeft zeg, en dat met dit weer. Hopelijk is ie gauw weer beter.

Ik ga Noah vandaag misschien wat sap laten proberen. Wat mogen ze ook alweer? Roosvisee (?) en diksap he?
©Dumbo
  dinsdag 21 juni 2005 @ 09:31:38 #227
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28109454
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 09:25 schreef Suzanna het volgende:
Goed zo Ik vond het al raar dat ik van iemand hoorde dat het niet zou mogen. Waarom zou het niet mogen he? Veel echte 'trek' hebben ze toch vaak niet met dat warme weer he...
Misschien omdat als je het verdund en ze drinken evenveel cc ze wel minder voedinsstoffen binnen krijgen? Daar ben ik met Noah altijd een beetje bang voor omdat het niet zo'n goede drinker is. Al moet ik zeggen dat ie nu met de warmte bijna altijd z'n fles (bijna) leeg heeft
©Dumbo
pi_28109751
Gewoon schepjes turven misschien, zodat je een beetje kunt bijhouden of ze de goede hoeveelheid schepjes binnenkrijgt?
  † In Memoriam † dinsdag 21 juni 2005 @ 09:48:29 #229
81992 Githa
pi_28109772
Hier zeggen ze dat het fixeren absoluut niet mag Tex, ivm verstrikkings gevaar.
Vandaar ook dat ik zelf even niet weet hoe ik dit kan voorkomen en toch een dekentje kan geven.
  dinsdag 21 juni 2005 @ 09:50:04 #230
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28109812
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 09:29 schreef texelonia het volgende:
Githa je hebt ook slaapzakjes met lusjes onderaan de punten en een stukje onder de oksels. Kun je hem vastbinden (wel aan de spijltjes van het bed en niet aan het matrasje, want sommige kinderen kunnen dan met matras en al omdraaien...)
Bij die dingen heb je weer kinderen die in koprolhouding ondersteboven en half gestrot in bed liggen.

Githa mijn ervaring is dat gewoon een dikke sweater en een slaapzak vaak wel genoeg is in de winter. Bambino (kruidvat) heeft vaak de dikste!

Of slaapzakken met lange mouwen, of zo'n combisleeper. En het is nog lang niet koud
  dinsdag 21 juni 2005 @ 10:06:53 #231
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28110155
Tex:
Daarom... ik doe het ook alleen als Noa tussendoor nog dorst heeft. Dan wil ik niet weer een hele melkfles geven want dan krijgt ze weer veel te veel binnen, maar water lust ze niet (roosvicee etc. ook niet overigens), dat is meer een speeltje... dus dit was dan wel de oplossing. Overigens maak ik met dit warme weer de melk zowiezo ietsje dunner, zodat het wat meer ook de dorst lest. Dus dan maak ik de fles met 190/200 ml water ipv 180 ml.
  dinsdag 21 juni 2005 @ 10:14:14 #232
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28110303
Hoe kun je nou een koprolhouding doen als je op 4 punten vast zit?
Maar het leek me sowieso al een beetje zielig om je kind vast te binden

Suzanna, drinkt Noa dan wel d'r hele fles leeg?
©Dumbo
pi_28110376
Githa Djulian slaapt in de winter gewoon met een slaapzak en een pyama aan hoor!
  dinsdag 21 juni 2005 @ 10:20:51 #234
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28110458
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 10:14 schreef texelonia het volgende:
Hoe kun je nou een koprolhouding doen als je op 4 punten vast zit?
Maar het leek me sowieso al een beetje zielig om je kind vast te binden
Sommige kinderen weten heel ver naar voren te buigen. Soms hellen ze over, normaal komen ze dan plat op hun bekkie te liggen. Als je vast zit niet.
  dinsdag 21 juni 2005 @ 10:23:01 #235
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28110521
Tex: ze drinkt hem niet altijd leeg, maar heeft dan wel na een uur of anderhalf uur weer 'dorst' of 'honger' (ik weet het verschil niet echt ) en dan geef ik haar verdund.

Als er veel over is bewaar ik het restje trouwens in de koelkast... doen jullie dat ook weleens? Op de verpakking staat dat het niet mag... maar ik gebruik het alleen voor tussendoor eigenlijk (dus niet lang erna). Reden is waarschijnlijk speeksel in de fles? (of komt er helemaal geen speeksel in de fles door de speen)
pi_28115163
In de winter slaapt Thijs in een katoenen slaapzak/deken ligt er maar net aan met pyama
pi_28115318
Reden is bacterievermenigvuldiging denk ik Suzanna.

In de winter slaapt Myrthe met pyjama en romper in een gewatteerde slaapzak (Combisleeper of gewoon Hema). Geen dekentjes oid.
pi_28124481
Suzanne restjes niet langer dan een uur na het bereiden van de fles bewaren, vooral met dit weer! Ook al bewaar je het in de koelkast dan is het nog niet goed.

Maandag na ruim 3 uur wachten, veel drinken geven, afleiden, in slaap zingen, laten schrikken, koude doekjes en uit eindelijk oma die naar de wc ging, de urine opgevangen van Djulian voor de kinderarts.
Gister gelijk de uitslag gekregen: Zijn urine is eindelijk helemaal goed

Het ligt dan dus waarschijnlijk toch aan die neusamandelen
  woensdag 22 juni 2005 @ 09:39:27 #239
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28124826
Goed zo Djulian! Lekker hoor Anitra!
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † woensdag 22 juni 2005 @ 09:40:41 #240
81992 Githa
pi_28124855
Jippieeeeeeeeeeeee voor de urineuitslag Djulian
en wat nu met de neusamandelen? ...gaan die geknipt worden
  woensdag 22 juni 2005 @ 09:55:30 #241
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_28125240
joepiee Djulian

hoe gaat het met zieke Jordy?? geen koorts meer?
  woensdag 22 juni 2005 @ 10:13:12 #242
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28125694
Goed nieuws Anitra Alleen jammer van die neus amandeen...
©Dumbo
  woensdag 22 juni 2005 @ 10:16:51 #243
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_28125776
Gisteren hadden we een beetje boel schrik, we zijn naar de huisartsenpost geweest met Demi.
Ze had op de hele dag maar 1 plasluier en wilde niet drinken, draaide elke keer haar koppie om en kreeg ik iets binnen dan kwam het er met een golf weer uit.
Ze had geen koorts gelukkig.

ze kon niks vinden en gaf wat dingen aan waar we op moesten letten.
we kwamen thuis ze ze wilde meteen drinken, had een plasluier en viel heerlijk in slaap, vanacht nog een paar keer wezen kijken maar alles was gelukkig goed.

Vanochtend wilde ze ook weer gewoon goed eten en had ook weer een plasluier, alles goed dus gelukkig.

Djulian.
pi_28125968
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 09:40 schreef Githa het volgende:
Jippieeeeeeeeeeeee voor de urineuitslag Djulian
en wat nu met de neusamandelen? ...gaan die geknipt worden
Nu moeten we 8 juli bij de KNO-arts zijn en die bepaald dan of ze eruit moeten. Maar gezien het snurken, open mondje altijd en de koorts iedere keer zei de kinderarts dat we er van uit moeten gaan dat na de vakantie zijn amandelen geknipt worden.
Ik vind het best eng, maar aan de andere kant denk ik ook van hij weet het later niet meer. Maar toch...
Maar iig zijn urine goed en daar ben ik heel blij mee na al die keren dat het niet goed was

Demi je hebt mama en papa dus behoorlijk laten schrikken.
Blij dat alles er weer goed uit ziet snake
pi_28126535
Ah, gelukkig is zijn urine goed, Anitra (nu nog zijn amandelen..)

Net bij het cb geweest. David is nu 5 maanden, 67,5 cm en 6690 gram. Hij is aan de lichte kant en we moeten toch met bijvoeding beginnen. In de vorm van nutrilon of wat groente/fruit. Ik kan hem ook wat vaker aanleggen. Ik heb alleen absoluut niet het idee dat hij honger heeft. Hij lacht veel, is een heel tevreden jochie en huilt zelden dus maar even aankijken.

Ik heb al geprobeerd om hem wat fijngemalen banaan te geven maar dat wilde hij niet. Kokhalzen en mijn hand wegduwen was het resultaat.
pi_28127002
Lily, post anders eens op het http://www.borstvoedingsforum.nl wat hij de afgelopen maanden steeds woog? Misschien is het nl gewoon de 4-maandendip en/of de bv-curve die vaak anders verloopt dan de curve van flesvoedingskinderen. Als ik jou was zou ik nog niet met bijvoeding beginnen maar eerst dat uitzoeken (bovendien bevat moedermelk meer calorieen dan groente en fruit).
Hier staat een curve voor bv-jongens.

Anitra, fijn dat de urine goed was! Nu die amandelen nog inderdaad..

Snake, wat vervelend, gelukkig gaat 't nu wel weer goed.

[ Bericht 10% gewijzigd door poemojn op 22-06-2005 11:04:39 ]
pi_28128868
Hallo allemaal,

Ik zou graag jullie tips, adviezen, geruststellingen etc. willen hebben omtrent volgende
Ruim 10 dagen geleden is Benthe heel erg ziek geweest, koorts uitschietend naar 39.9 graden! Ben twee keer naar de dokter geweest en ze had dus erge keelpijn. Keeltje was erg rood. Hierdoor heeft ze ontzettend slecht gegeten. Normaal kreeg ze 4 x 200 cc opvolgmelk en fruit en groente. Haar keelpijn is inmiddels wel minder geworden en de koorts was na 3 dagen weg. Alleen haar voedingsschema is een drama. Ze wil absoluut niet meer zo veel de fles. Ze draait haar hoofd weg en duwt met haar handjes. Afgelopen donderdag en vrijdag was echt een dieptepunt en kreeg er maar 200 a 250 cc per dag! in. Uiteindelijk met een tuitbeker is het enigzins gegaan, maar dat ging gepaard met huilen.

Afgelopen maandag was ik bij CB en daar vertelde de verpleegkundige mij dat ze nu met 7 maanden minimaal 300 cc binnen moet krijgen. Dit stelde mij op zich wel gerust, maar voor de rest wil Benthe geen water, sap o.i.d. En nu met het warme weer, maak ik me toch weer wel zorgen.
Vaste voeding gaat trouwens wel erg goed. Fruit, groente, boterham en koek gaan er zo in.

Iemand ook zoiets meegemaakt? Is dit een fase? Zou ze toch nog ergens last van hebben? Vindt ze de vaste voeding gewoon veel lekkerder? Of ben ik nu een te overbezorgde moeder?????

*HELLUPIE*
  woensdag 22 juni 2005 @ 12:09:43 #248
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_28129049
HOe oud is Benthe nu ook al weer? Is ze op de leeftijd dat ze tandjes krijjgt? Het kan zijn dat ze warme dranken niet prettig vindt op het moment. Probeer het eens met koude melk (af laten koelen in de koelkast ofzo). Misschien lukt het dan wel.
Verder kun je 'vochtig' fruit geven zoals peer of nectarine. Zolang ze niet apatisch wordt of wel erg weinig plast (geen plasluiers meer du) zou ik me maar niet te veel zorgen maken. Wel goed in de gaten houden natuurlijk!
  woensdag 22 juni 2005 @ 12:14:21 #249
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_28129189
Ik lees niet dagelijks in dit topic, dus misschien heb ik wel belangrijk nieuws gemist, maar ik vroeg me af hoe het met Danyel gaat. Phluphy? Alles goed met jullie? En met jou (oh, deze vraag moet ik eigenlijk in het 'moeders'topic stellen.
pi_28129587
Volgens mij kan je alles hier lezen Tinkepink: http://www.danyel.beebiesite.nl/

Misschien kan je yoghurt proberen Stiekemurd?
pi_28129853
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 10:58 schreef poemojn het volgende:
Als ik jou was zou ik nog niet met bijvoeding beginnen maar eerst dat uitzoeken (bovendien bevat moedermelk meer calorieen dan groente en fruit).
Nee, ik wacht ook maar even met de groente en fruit (hij wilde het toch niet).

Wel vind ik dat hij de afgelopen dagen te weinig plast. De luiers zijn na een nacht best nog droog en de urine die erin zit vind ik te donker. Net als Benthe (lees ik hierboven), wil hij geen water drinken en de oppas heeft maandag geprobeerd om hem sap te geven maar dat wilde hij ook niet. Hij drinkt verder nog prima aan de borst en met kolven krijg ik erook nog genoeg uit. Dus vaker aanleggen maar. Mijn moeder heeft gisteren wat water met nutrilon gemengd aangeboden en dat dronk hij wel.

Stiekemurd: inderdaad kijken of ze genoeg plast. Als dat zo is zou ik me geen zorgen maken.
pi_28130304
lily, David is lang en slank zo te zien. was er een erge knik in de gewichtslijn? vind 't toch een beetje gek dat ze je meteen 'opdragen' om bij te gaan voeden, ipv eerst proberen met meer aanleggen e.d. maar ja, hij is inmiddels al wel 5 maanden dus dat is al een mooie tijd dat ie op volledige bv zit. hoeveel voedingen kreeg hij nu (voor je van 't cb moest bijvoeden)? ik zit bij Anna nog altijd op 5, en met dat warme weer leg ik wat vaker aan en geef ik een beetje extra gekolfde melk tussendoor.
pi_28130435
Nou, nee geen erge knik. Lengte boven gemiddeld (gestegen) en gewicht ondergemiddeld (beetje gelijk). Precies hetzelfde als met Damon destijds. Hetzelfde liedje.

Ik zit nu op 4 voedingen wat ze dus (ook) te weinig vonden. Inderdaad meer aanleggen dus...

Ik maak me verder geen zorgen hoor. Hij is een blij, tevreden jochie. Ik zou toch zeker merken als hij te weinig eten krijgt?

Ik heb geen extra gekolfde melk. Ik kolf alleen op mijn werk de voedingen die hij normaal krijgt, maar met dit warme weer nutrilon aanbieden werkt dus wel

[ Bericht 8% gewijzigd door lily op 22-06-2005 13:07:09 ]
pi_28131120
heb je damon ook bv gegeven? bij piet heb ik ook een tijdje niet doorgehad dat ie te weinig kreeg, die leek ook altijd erg tevreden. het kan dus wel, dat je het niet opmerkt. maar het is goed om even gewaarschuwd te zijn, zeker met dit warme weer moeten ze genoeg vocht binnenkrijgen.

stiekemerd, in fruit en groente zit ook vocht, dus fijn dat benthe dat wel goed eet. succes er mee, die tip van tinkepink om wat koudere melk te geven lijkt me het proberen waard. wat sneu dat ze zo ziek was trouwens.
pi_28131397
Damon heeft 4 maanden bv gehad.
Ik zal het uiteraard goed in de gaten houden.

Ik moet trouwens ook weer nodig bijlezen over Danyel...
pi_28131534
Koude melk hebben we ook geprobeerd en dat wil ze ook niet. Vanmiddag was het weer een strijdt met de fles, volgens mijn vriend. Yoghurt krijgt ze nu naar haar warme eten, maar dat vindt ze nog niet zo lekker... Wat een draakie he... pffft zo vermoeiend.
Ze plast wel, maar niet zo veel als voorheen. Overigens is ze wel heel blij en vrolijk en babbelt ze er behoorlijk op los.
Soms zou het zo rete-handig zijn als ze gewoon kon zeggen waarom ze het niet wil.
pi_28131622
En waterijsjes, evt zelf maken van puur water?
Of ijsjes van moedermelk of nutrilon?

Lily, dat van die 4-maanden-'dip' ken je wel dus?
pi_28131675
Ja ijsjes vindt ze heel lekker, dat heb ik van de week geprobeerd. We gaan nu ook zelf ijsjes maken Maar wist niet dat je die ook van flesvoeding kan maken.
  woensdag 22 juni 2005 @ 13:42:38 #259
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28131719
Wat een ingewikkelde dingen allemaal hier.

Stiekemurd wat ik wel eens doe is fruitshake. Ik heb een sapcentrifuge maar met een staafmixer gaat het vast ook prima. Gewoon fruit pureren en dan melk erdoor, gewoon lauw of koud. Gaat er hier altijd goed in. Misschien van die pyjamapapjes? Wel niet zo gezond en duur maar misschien net even wat anders zodat ze het pakt. Succes
pi_28131729
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 13:39 schreef poemojn het volgende:
Lily, dat van die 4-maanden-'dip' ken je wel dus?
ja, nee, eh

Ik weet wel dat als ik de curves vergelijk (van D en D, dubbel-D zoals manlief ze noemt) het gelijk opgaat. Van het begin af aan lengte bovengemiddeld, gewicht ondergemiddeld (bij Damon is dat nog steeds zo). Ik moet nu dus wel de plasluiers in de gaten houden.
pi_28131781
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 13:41 schreef Stiekemurd het volgende:
Ja ijsjes vindt ze heel lekker, dat heb ik van de week geprobeerd. We gaan nu ook zelf ijsjes maken Maar wist niet dat je die ook van flesvoeding kan maken.
hihi, daar heb ik nu dus ook nooit aan gedacht (voor David nog wat te vroeg maar ik sla het op )
pi_28131835
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 13:42 schreef Luchtbel het volgende:
Misschien van die pyjamapapjes?
wat zijn dat?
pi_28131850
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 13:42 schreef Luchtbel het volgende:
Misschien van die pyjamapapjes?
wat zijn dat?
pi_28131859
Ik heb die pyama papjes ook gekocht en nog niet geprobeerd. Zodra ze de fles ziet gaan die lippen stijf op elkaar en strekt ze zich helemaal door naar achteren.
Gisteravond heeft mijn vriend gewoon de speen van fles in d'r mond gehouden en na een paar minuten jengelen, heeft ze de fles gewoon leeggedronken. Het lijkt dan er toch niet op dat ze geen honger heeft ofzow. Ze heeft ook niet gespuugd daarna.
pi_28131864
even ge-edit omdat reactie beetje raar overkwam na de post van Stiekemurd
pi_28131868
Ja, met dit warme weer moet je plasluiers sowieso in de gaten houden. En leuk dat de broertjes ook daarin op elkaar lijken!
Maar wat ik met die dip bedoel is dit. Veel bv-kinderen groeien de eerste maanden sneller dan kv-kinderen, en daarna langzamer. Je krijgt dan tussen 4 en 6 maanden een 'knik' te zien in de curve. Veel cb's weten niet dat dat bij bv-kinderen een normaal verloop v/d groei is en raden dan bijvoeding aan, terwijl dat dus niet nodig is nog (waarschijnlijk is het zelfs juist beter om te wachten tot 6 mnd zodat het darmstelsel kan 'uitrijpen'). Op het plaatje waarnaar ik hierboven link zie je met een rode stippellijn het gemiddelde bv-kindje afgetekend in de normale curve (die grotendeels is samengesteld mbv de gegevens van fv-kinderen, omdat meer kinderen fv krijgen dan bv). Dus zolang je kind het verder goed 'doet' is zo'n dipje in de groei heel normaal en geen reden tot zorg.
  woensdag 22 juni 2005 @ 13:48:35 #267
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28131903
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 13:45 schreef bixister het volgende:

[..]

wat zijn dat?
@ Bix Hele enge papjes in een pakje van Nutricia ofzo. Smaken een beetje zoetig want zit banaan of beschuit doorheen verwerkt (ook makkelijk zelf te maken dus) Ik heb ze eens in een pakket gehad van iemand. Overbodige luxe maar misschien als je kind ff wat anders nodig heeft wel makkelijk.

Oh en fruit op brood natuurlijk, veel vocht.
  woensdag 22 juni 2005 @ 13:49:36 #268
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28131931
@ Lily Hele enge papjes in een pakje van Nutricia ofzo. Smaken een beetje zoetig want zit banaan of beschuit doorheen verwerkt (ook makkelijk zelf te maken dus) Ik heb ze eens in een pakket gehad van iemand. Overbodige luxe maar misschien als je kind ff wat anders nodig heeft wel makkelijk.
pi_28131963
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 13:49 schreef Luchtbel het volgende:
@ Lily Hele enge papjes in een pakje van Nutricia ofzo. Smaken een beetje zoetig want zit banaan of beschuit doorheen verwerkt (ook makkelijk zelf te maken dus) Ik heb ze eens in een pakket gehad van iemand. Overbodige luxe maar misschien als je kind ff wat anders nodig heeft wel makkelijk.
hahaha, ok (ik kende ze niet)
pi_28131982
Hehe nee het is van Nestlé. Ik heb het idd ook gekocht, in de hoop dat ze dit makkelijker zou drinken.
En anders voor onderweg op vakantie.
pi_28132027
hahaha, ok (ik kende ze niet)

pi_28132046
Pap... dat doe je je kind toch niet aan?
  woensdag 22 juni 2005 @ 13:53:27 #273
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28132057
wil er misschien iemand weten wat pyjamapapjes zijn
pi_28132122
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 13:53 schreef Luchtbel het volgende:
wil er misschien iemand weten wat pyjamapapjes zijn
naaah, dat weet ik toch al allang (wie weet dat nu niet zeg)
pi_28133822
ach ja die pyamapapjes, breek me de bek niet open!

ik ga anna maar es wakker maken, ze slaapt al vanaf 11.00u en ik sta op ploffen!
  † In Memoriam † woensdag 22 juni 2005 @ 20:27:15 #276
81992 Githa
pi_28143322
foutje
  woensdag 22 juni 2005 @ 20:31:40 #277
109497 Icaä
pi_28143454
Hier ook weer een bezoekje bij het cb achter de rug: 3 maanden, 65 cm en 6920 gram.
Das wel veel he?
pi_28143484
Jaaa... zwaarder dan Myrthe op die leeftijd was! (haar grafiekjes staan hier online)
  woensdag 22 juni 2005 @ 20:36:20 #279
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28143623
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 20:27 schreef Githa het volgende:
foutje
Je vroeg toch niet wat een pyjamapapje was
  woensdag 22 juni 2005 @ 20:51:34 #280
10721 dolfg
RegiZeur
pi_28144102
Wij gaan alweer bijna naar het dreumestopic met onze Steijn.
Niet dat ik hier nou dagelijks kom, maar het is me toch wel wat, zo'n eerste jaar.
Wat een enorme ontwikkeling maak je allemaal mee zeg.

Met Steijn gaat het eigenlijk heel erg goed.
Hij is vrolijk, slaapt goed en zit lekker in zijn vel.
Op het kinderdagverblijf is ie ook zeer populair, hij lacht en lacht en speelt en vermaakt zich prima.

De enige tegenslag van de laatste maanden was de 11 maanden DKTP prik van afgelopen vrijdag.
In combinatie met de hitte heeft Steijnemans zeker drie avonden tot 11 uur staan sporten in zijn bed.... dus om 9 uur maar weer eruit gehaald.
Diarree, koorts, huilbuien... we hebben alles gehad.
Gelukkig is ie nu weer helemaal oke en sliep vandaag enorm bij, wel 6 uur geslapen overdag!

Een jaar lang Steijn in een flits:

4 juli 2004, de grote geboortedag:

Na 3 maanden:

Na 6 maanden, op vakantie in Zuid Afrika:

YO!

Met papa toen die nog maar 39 was....

NU!! :

We houden van je, Steijn!!
Alle mama's en papa's hier, veel plezier en sterkte het eerste jaar.
Geniet van al het moois dat zo'n kleine je kan geven.
[i]Rare jongens, die Nederlanders....[/i]
pi_28144259
Babyblues
Alvast gefeliciteerd met je verjaardag, Steijn!
pi_28144885
Leuk, dat foto-overzicht van Steijn!
It's all up to you
  † In Memoriam † woensdag 22 juni 2005 @ 21:20:41 #283
81992 Githa
pi_28144947
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 20:36 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Je vroeg toch niet wat een pyjamapapje was
nou uuuuh stiekem wel maar heb het nog optijd kunnen wissen

waarom krijg ik sterk de indruk dat je een uileg wil geven LB ? ...
vooruit dan ... wat zijn dat dan, pyamapapjes ?
pi_28148480
Myrthe was met 3 mnd. 60 cm en 5 kilo
pi_28148509
icaä (en dat ondanks al die bv-perikelen..). hoe heet die kleine grote man van je eigenlijk of heb ik daar overheen gelezen?

mooi steijn-overzicht. geniet van de verjaardag!
pi_28148732
Oh, even snel een Tomas-update: de huisarts bevestigde dat hij 'inderdaad een beetje scheef' was (ja, het zijn zijn woorden..). Heb dus een verwijzing gekregen voor de manueel therapeut, waar we woensdag een afspraak hebben. Waarschijnlijk is het dus tock KISS.
It's all up to you
pi_28148794
nou woensdag is al best snel, hopelijk heeft het effect!
  † In Memoriam † woensdag 22 juni 2005 @ 23:18:44 #288
81992 Githa
pi_28148868
succes woensdag Tearsong en Tomas
  woensdag 22 juni 2005 @ 23:30:25 #289
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_28149264

Sanne na haar fruithapje
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  woensdag 22 juni 2005 @ 23:32:01 #290
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_28149322
succes ook namens ons
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_28149801
morgen gehoortest

en voor rest weinig te melden eigenlijk, Thijs is nog steeds enorm uit zijn doen vanwege de temperatuur
  woensdag 22 juni 2005 @ 23:48:32 #292
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28149857
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 20:51 schreef dolfg het volgende:

Een jaar lang Steijn in een flits:
Fijn dat alls zo lekker gaat!
Ik herinner me nog goed dat filmpje toen. Zucht.
  donderdag 23 juni 2005 @ 00:07:19 #293
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_28150364
alvast fijne verjaardag steijn.

hahaha edje, vondt ze het niet zo lekker?

Bar, hopenlijk voelt thijs zich snel weer de oude.

Succes woensdag tearsong
  donderdag 23 juni 2005 @ 07:14:13 #294
105888 renzell
pi_28153159
Bah Tearsong, niet fijn meid!
  donderdag 23 juni 2005 @ 09:02:20 #295
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28153957
Enne.... MYRTHE is jarig vandaag!!!!! Gefeliciteerd
  donderdag 23 juni 2005 @ 09:50:47 #296
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28154870
Hoe lang kan het duren voordat babies bijvoeding enzow lekker gaan vinden? Want Noah vindt het tot nu toe allemaal maar niks... Hij drinkt zn melkflessen nu ook weer heel slecht (meestal maar zo'n 150 ml ipv 200) en hij plast nog niet helemaal niet meer, maar plast wel al veel minder... Net diksap geprobeerd, maar hij laat het er gewoon uitlopen...
Wel lastig hoor, dat bijvoeden! Maar hij is nu 6 maanden geweest dus kan ik het niet meer uitstellen ook
©Dumbo
  † In Memoriam † donderdag 23 juni 2005 @ 10:06:44 #297
81992 Githa
pi_28155256
Dat slechte plassen is wel iets om even goed in de gaten te houden Tex, zeker met deze warmte.
Bel anders de huisarts even voor alle zekerheid want die kleintjes drogen sneller uit dan je denkt.

Wat ik hier al vaker gelezen heb is dat je uitdroging bij baby's kunt checken door aan de binnenkant van de wang te voelen, of daar nog genoeg speeksel zit.

Succes, en Noah wel beter gaan drinken hoor want dit is niet goed voor je.
pi_28155646
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 09:50 schreef texelonia het volgende:
Hoe lang kan het duren voordat babies bijvoeding enzow lekker gaan vinden? Want Noah vindt het tot nu toe allemaal maar niks... Hij drinkt zn melkflessen nu ook weer heel slecht (meestal maar zo'n 150 ml ipv 200) en hij plast nog niet helemaal niet meer, maar plast wel al veel minder... Net diksap geprobeerd, maar hij laat het er gewoon uitlopen...
Wel lastig hoor, dat bijvoeden! Maar hij is nu 6 maanden geweest dus kan ik het niet meer uitstellen ook
en hem aan de smaak laten door het nog te vermengen met de flesvoeding ?? Dus bv fruit met de flesvoeding aangemaakt ?? aardappelen gepureerd evt met wat flesvoeding ??
  † In Memoriam † donderdag 23 juni 2005 @ 10:25:51 #299
7074 moussy
kuttekop
pi_28155695
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 09:50 schreef texelonia het volgende:

ah welja joh, ik ben van mening dat je niks hoeft te pushen tot ze een jaar oud zijn. Er zijn toch ook zat bv kindjes die pas met een jaar op de vastere voeding gaan?!
  † In Memoriam † donderdag 23 juni 2005 @ 10:33:10 #300
7074 moussy
kuttekop
pi_28155864
quote:
Eetlustschommelingen
De eetlust van baby's en kinderen maakt klassiek nogal wat bokkensprongen. Toch blijken deze schommelingen zelden uit te monden in een groeivertraging of ontwikkelingsachterstand. Van kleinsaf kunnen kinderen hun voedselopname heel precies regelen. Wanneer een kind slecht eet, moet men dus niet onmiddellijk in paniek slaan. Alleen in zeer ernstige gevallen kan het het kind een lichamelijke achterstand oplopen ("nutritional dwarfing"). "Het belangrijkste dat we hieruit moeten afleiden is: ouders bepalen wàt er gegeten wordt (gevarieerd en evenwichtig) en op welke manier het wordt voorgeschoteld. Kinderen bepalen hoeveel er gegeten wordt," aldus Van Winckel.

Tussen 4 en 6 maanden wordt het best gestart met vaste voeding . Dit betekent wennen aan andere smaken en leren van het lepeltje eten. Vaak wordt gestart met fruitpap of groentebrij. Baby's die het erg moeilijk hebben met nieuwe smaken kan men best eerst ingedikte melk van de lepel leren eten. Neem de baby best op de schoot om verslikken te voorkomen. Als het eten van de lepel niet goed lukt, kunt u beter even wachten en het na 1 of 2 weken nog eens proberen. Als het kind wenst te stoppen met eten (lepel wegslaan, mond dichthouden, voedsel uitspuwen) moet er gestopt worden met voeden. Dwingen heeft geen zin en lokt alleen maar afkeer uit.

In het tweede levenshalfjaar loopt dit alles al veel vlotter. Zorg ervoor dat vanaf 8 à 9 maanden het voedsel ook zachte brokjes bevat als voorbereiding op de vaste voeding.

• Vanaf de leeftijd van 1 jaar ontwikkelt het kind duidelijke voor- of afkeuren voor bepaalde gerechten. Verder staan vele kinderen afwijzend tegenover nieuw, onbekend voedsel (neofobie). Vanaf ongeveer 1,5 jaar neemt het groeitempo van de peuter sterk af en daarmee gepaard gaand ook de eetlust. Dit is dan ook de periode waarin eten problematisch kan worden en maaltijden uitdraaien op een machtsstrijd tussen ouders en kind. De peuter komt immers in zijn koppigheidsfase en heeft snel door hoe hij "macht" kan uitoefenen op volwassenen. Duidelijkheid en begrenzing is in deze levensfase zeer belangrijk. Het komt erop aan de gulden middenweg te vinden tussen té rigide regels en helemaal geen regels, die beide tot een verstoord eetgedrag kunnen leiden. Ook hier blijft de regel: ouders bepalen wat er gegeten wordt, het kind hoeveel."

Ook naar risicofactoren voor het ontwikkelen van eetstoornissen wordt gezocht. Zo stelt een studie uitgevoerd in het Great Ormond Street Hospital in London dat volgende risicofactoren geassocieerd zijn met chronische eetproblemen: laag geboortegewicht, ontwikkelingsachterstand (motorisch en taal), snel optreden voedingsprobleem (0-3 maand), vaak en langdurig braken. Kinderen die deze risicofactoren vertonen, dienen dan ook met extra aandacht gevolgd te worden om zo de ontwikkeling van eetstoornissen te voorkomen.
Bron & meer info
  donderdag 23 juni 2005 @ 10:47:03 #301
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28156233
Okay bedankt voor de info

Knor, melk hebben we al wel geprobeerd, heeft niet geholpen. Aardappels nog niet. Hij heeft ook nog lang niet alle smaken fruit en groente gehad dus wie weet zit er ergens toch iets tussen wat ie wel lekker vindt Of is ie gewoon eigenwijs en duurt het ff voordat ie doorheeft dat het wel lekker is Vond het wel raar op zich, want de cinababy druppels vond ie altijd wel lekker... dacht dat het dan misschien kwam door het rare gevoel van vast voedsel in de mond enzow, maar waarom wil ie die diksap dan ook niet...

Maar ja, we blijven het maar proberen, en ik moet maar leren me er niet zo druk om te maken, want net zoals in dat artikel staat, je kunt ze niet dwingen want dan maak je het alleen maar erger.
©Dumbo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')