abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27900620
Hier verder! Vervolg op Het grote kleine babietjes topic, deel 53

Starring:

19 juni 2004: Justin Julian, zoon van JoOLz
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
02 juli 2004: Ronja, dochter van RRRobert (papa)
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
04 juli 2004: Steijn, zoon van dolfg (papa)
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
15 juli 2004: Giulia Elisabetta, dochter van BubbleBabe
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
6 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Djulian, zoon van Anitra
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
6 september 2004: Thijs, zoon van Bar_en_Mar
11 september 2004: Danyel Yohanan, zoon van phluphy
18 september 2004: Lucas Jan, zoon van piglet
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
22 september 2004: Peter Gert, zoon van Reanimatie.com
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
30 november 2004: Stella, dochter van Anniebaby
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
28 december 2004: Cas en Liz, zoon en dochter van Smirre
4 januari 2005: Maxim Diëgo, zoon van Martineke
4 januari 2005: Sanna Leonie, dochter van meneerdeman (papa)
7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
9 januari 2005: Marisse, dochter van bietjuh
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
26 januari 2005: Dominique, dochter van Cavemania
1 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
02 februari 2005: Joep, zoon van Lentemeisje en Dop
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
17 februari 2005: Sanne Larissa dochter van edje34(papa)
19 februari 2005: Dylan, zoon van DaanBanaantje
20 februari 2005: Lars, zoon van Ma-Maatje
11 maart 2005: Noël Riley, zoon van Luisa
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
4 april 2005: Noor, dochter van Superted (papa)
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
12 april 2005: Dione, dochter van wiseguy79
29 april 2005: Samiq Elijah, zoon van Yfke en Spiro
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
05 mei 2005: Querida, dochter van Roxie
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van Snakelady
16 mei 2005: Didier, zoon van Romek (papa)

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***

-----
En de laatste posts gingen over Jolietje die mijmama zegt en voor het eerst straf heeft gehad..
  † In Memoriam † maandag 13 juni 2005 @ 21:32:16 #2
43556 miss_dynastie
pi_27900836
Jolie is een lekker ondeugd
pi_27901921
Ik wilde even zeggen dat ik Julius ook een superstoer binkie vindt
Zo'n prik is niet fijn toch?

Jolie
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 13 juni 2005 @ 23:33:49 #4
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27905648
Noa heeft een 'ik wil niet slapen' avond/nacht... is de hele avond al wakker en gaat krijsen zodra ze in bed ligt, ik kan haar BIJNA in slaap wiegen maar dan wordt ze toch weer wakker...

Nu zit ze op schoot en is ze ontzettend blij en vrolijk en druk... (eigenlijk doodmoe)

en ik ben ook doodmoe maar kan niet slapen....

Pff...

Ze kan niet iets aan haar oortjes hebben ofzoiets, want is vrolijk zodra ze aandacht krijgt.
  maandag 13 juni 2005 @ 23:40:19 #5
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_27905901
Jolie super-ondeugend

Zit hier met een grietje met twee doorkomende kiezen en kan zeggen gaat erg lekker Zit dus de hele dag al in gezeur en gejengel wordt er erg kriegelig van in elk geval Wil alleen maar banaan en de fles want dat hoef je niet te kauwen, wat anders werkt niet kon wel elastiek inzitten zo snel komt het retour

Wauw gaan de kleintjes plots snel en lekkere spekkies
pi_27906502
Suzanna oorpijn is meestal het ergst als de kleine ligt....

Hier gaat het goehoed THijs is nog steeds braaf en rustig
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  dinsdag 14 juni 2005 @ 09:31:20 #7
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27910063
Nou, ik heb haar gelukkig in slaap gekregen om 12 uur. Met wiegen en zingen kom je een heel eind ...
Vooral als je zo MOOI kunt zingen als ik natuurlijk

Het grappige was...dat ik vannacht niet meer wakker werd van Noa, ook vanochtend om 6 uur niet... ging ik bij haar kijken, ligt ze dwars in haar bedje OP haar buik én helemaal aan het hoofdeinde!! Wat een schatje...
En ze heeft nog tot half negen geslapen...heeft nog nooit zo lang achter elkaar geslapen... (8 1/2 uur) ze leek wel veel dieper te slapen op haar buikje. Heeft ze trouwens nog nooit gedaan, ik leg haar altijd op haar rug...

Bar: Fijn dat het goed ging met Thijs trouwens!!

Rottdog: beterschap voor Zoë...zielig is dat zeg! Hopelijk komen ze gauw helemaal door en is de ellende over.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 10:16:24 #8
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_27911057
heel goed van Julius , en idd , ik voelde me heel trots hoor dat Demi zo vrolijk was.

Bar, gelukkig zeg dat het beter gaat met thijs.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 14 juni 2005 @ 11:43:40 #9
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_27913534

[ Bericht 100% gewijzigd door Smirre op 15-06-2005 12:48:09 ]
pi_27913555
Hier komen 2 tandjes door bij Thijs 1 van boven en de ander van onder, ze zijn al voelbaar dus lang zal het niet meer duren.

Maar het verklaard mij weer een hoop "gedrag" van de afgelopen paar weken
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  dinsdag 14 juni 2005 @ 12:41:40 #11
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27915111
Was het bij Noa ook maar zover dat die tandjes eindelijk kwamen (als het moeilijke drinken daaraan ligt) want ze wil weer vaak niet drinken en gaat echt hard krijsen... terwijl het allang weer tijd is OM te gaan drinken dan...
pi_27915353
Ja hier ook een bovbentandje aan het doorkomen Linksboven net gespot

Verder hadden we de uitslag van de kinderarts vandaag. Djulian is iig allergisch voor melk eiwit, gluten en ei. Door gestuurd naar de kno-arts en waarschijnlijk moeten zijn neusamandelen eruit. 8 juli moeten we daar heen en horen we meer.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 14 juni 2005 @ 16:16:29 #13
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_27922243
***Isa-update***

Twee ondertandjes gesignaleerd Nu al... ze is 11 maanden
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_27922400
Dat wordt tandenknarsen

Myrthe heeft de hele dag haar onderkaak naar voren gestoken om maar goed te kunnen knarsen.. geen gezicht & gehoor
  dinsdag 14 juni 2005 @ 16:28:52 #15
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27922662
och Djulian, das niet leuk neusamandelen eruit

Isa al 2 tandjes

en Myrthe is een beetje gek

Zo ook Maxim, die loopt de hele dag keihard te schreeuwen, uhhh uhhhh ahhh ahhhh en dan echt op zn allerhardst, hou je oren maar dicht.
en Zo ziet dat eruit
pi_27923548
Isa 2 tandjes Laat maar aan mama zien dat ze scherp zijn hoor

Myrthe jakkes knarsen is zo eng

Maxim wat zie je er heerlijk uit dan hahahaha
  dinsdag 14 juni 2005 @ 21:23:27 #17
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_27931198
Mijmama Wat lief Jolie!!

Glenn zijn woordjes beperken zich nog tot mama en papa (hij zegt ze gerust 10x achter elkaar, maar ik heb niet echt het idee dat hij ook mama en papa bedoelt) en kwaa kwaa, dat is zijn eendjes.
Voor de rest is het een babybrij waar ik geen chocola van kan maken, maar wel erg lief klinkt.

Ben sowieso benieuwd hoe het zich allemaal gaat ontwikkelen, want we voeden Glenn 2-talig op.
Als ik Italiaans met hem spreek lijkt hij het allemaal wel te begrijpen en reageert hij er goed op. Ach, hij hoort meer Italiaans dan Nederlands op het ogenblik, dus dat zal we goed komen.
Afwachten maar....
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_27931468
Had het al ergens geschreven, maar Jayden zit opeens echt in een spurt. Zo was het een gefrustreerde driftkikker en zo moesten we vandaag opeens traphekjes instaleren, box naar beneden zetten en oplossingen zoeken voor alles waar je je maar aan kan optrekken.
Het kruipt, billenschuift, buikschuift en rolt opeens en trekt zich overal aan op om vervolgens los te willen gaan stappen (wat niet verder gaat als 1 stap en dan leg ie op zijn snufferd uiteraard, maar krijg hem maar eens aan het verstand dat ie zich moet vasthouden terwijl hij wil gaan stappen).

Zijn kiezen lijken nu ook zo goed als door te zijn, hier en daar zit er nog wat tandvlees omheen, dus zijn bekkie telt nu 8 tanden en 3 minikiesjes
pi_27931589
Jayden wat goed!
Myrthe heeft 6 tanden Hij gaat echt hard ineens vergeleken me thaar dus!

Anitra, wat vervelend die allergieen. Enig idee waar hij ei enzo in heeft gehad? Daar groeien ze toch vaak niet overheen itt gluten en koemelkeiwit? Extra vervelend dus..

En Glenn gaat ook al zo hard, leuk zeg!
pi_27931641
Hehehe Knorretje Jayden gaat ff als een speer dus
  dinsdag 14 juni 2005 @ 22:00:42 #21
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_27932481
Zo Jayden zet aan

Maxim een lekkertje

Tjee zeg Anit das ook niet mis erg lastig

Mijn meissie was vandaag weer als vanouds, zit weer brood en een heerlijk bord warm eten in

Poejmojn ben jij al een beetje emo aan het worden
  dinsdag 14 juni 2005 @ 22:01:45 #22
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27932531
Jayden!

Noah kan zich ook al optrekken tot staan Okay telt niet helemaal misschien, hij zat bij mij op schoot, en trok zich op aan de bankleuning Moest alleen zorgen dat ie niet naar de zijkant kukelde Hij kan soms ook al tijden achter elkaar zelf blijven zitten Totdat ie een onverwachtse beweging maakt en omkukelt

Hij ligt nu al iets van 5,5 uur te slapen Hij heeft wel vaker tussen zn 3e en 4e fles dat ie lang slaapt, en het is ook wel eens gebeurd dat we zn 4e fles wat voller hebben gedaan dan normaal en die 5e hebben laten zitten. Denk steeds, misschien dat ie nu dan over gaat naar 4 flessen maar de volgende dag is het gewoon weer het oude ritme

Owjah we hebben gisteren ook een soort ouderavond gehad op het kdv In de maand mei hadden ze het thema zintuigen, en hebben daar allerlei spelletjes enzow met de kids mee gedaan. We kregen eerst een inleidend praatje over zintuigen Daarna mochten wat vrijwilligers ook wat spelletjes doen die ze met de kids ook hebben gedaan (geblinddoekt dingen ruiken en proeven en dan raden wat het was, met blote voeten in de verf en dan over papier lopen, en een paar van de leidsters met verf bekliederen). En ze hadden in totaal zo'n 1000 foto's genomen dus die konden we daarna bekijken en eventueel kopen. Was nog flink zoeken naar m'n eigen kind, moest soms zelfs naar kleertjes kijken om te zien of hij het nou was of niet
Naja het was wel grappig, maar op school was ik nooit zo enthousiast met dit soort dingen, dus moest wel mn best doen om beetje enthousiast te zijn En Noah is nog zo klein, ze hadden wel wat speciale baby-dingen natuurlijk, maar het leek me allemaal leuker als je een wat oude kindje hebt. Ik heb dus ook niet meegedaan met die 'spelletjes', want Noah kon dat toch ook niet?

Nou heel verhaal geworden Ik ga meneer maar eens wakker maken, anders slaapt ie vannacht sraks niet meer!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_27932680
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 21:36 schreef poemojn het volgende:
Jayden wat goed!
ik weet niet beter of de tanden vliegen hier als paddestoelen de lucht in, alicia had ook het bekkie goed vol toen ze jarig was, Jayden loopt nu 1 kies op haar voor als ik het vergelijk. Als ik in mijn babyboek kijk had ik ook zo goed als het hele gebit voor mijn 1e verjaardag.
pi_27933042
Wat grappig maar dan kan ik me voorstellen dat hij er meer last van heeft (en meer bijt).

Rottdog, valt wel mee eigenlijk, al verwacht iedereen dat wel van me.. Eerlijk gezegd ben ik me aan het uitleven bij het zoeken naar verjaardagscadeautjes, ik heb er geen tijd voor dus. Eindelijk een excuus om overal leuke dingen te kopen (en het belastinggeld is binnen ook )!

Grappig verhaal Tex. Hebben ze bij jullie ook opa-en-oma-kijkdagen? Doen sommige kdv's ook hoorde ik pas.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 22:41:02 #25
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27934126
Opa en oma dagen hebben ze wel, poemojn, maar hebben wij nog niet mee gemaakt. Ze hadden er net één achter de rug toen Noah daar kwam
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 23:36:12 #26
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_27936552
Toch is het best leuk om te zien wat ze op het kdv met je kind doen Zo krijg je zelf ook een beetje een indruk dat ze actief bezig zijn en je kind niet alleen maar in de box laten liggen ofzo

Jayden, ben je aan een inhaalslag bezig? (volgens mij was het nog geen maand geleden dat je om vergelijkingsmateriaal vroeg, Knor.. om te kijken of ie nou echt 'traag' was of nog wel binnen het gemiddelde viel.. Hij haalt nu alles gewoon in dus )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_27937411
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 21:36 schreef poemojn het volgende:
Jayden wat goed!

Anitra, wat vervelend die allergieen. Enig idee waar hij ei enzo in heeft gehad? Daar groeien ze toch vaak niet overheen itt gluten en koemelkeiwit? Extra vervelend dus..

En Glenn gaat ook al zo hard, leuk zeg!
In tegenstelling tot wat men denkt is koemelk allergie vaak niet alleen. Heel vaak komt het voor dat ei allergie er ook bij zit. De dieetiste had dit al gezegd, maar was het ene oor in en het andere oor uit gegaan. Het is wel zo dat ei-allergie idd minder vaak overgaat dan de koemelk. Over 2 maanden weer melk-provocatie. De 28ste moeten we weer naar de dieetiste. Het "stomme" is dat tarwe niet uit de bloedtest kwam, terwijl zijn buik toch echt niet tegen gluten kan. In liga 2e stap zit nl wel gluten en als hij die heeft dan krijgt hij spuit luiers. Ook de koemelk werd niet in zijn bloed aan getroffen, maar daar warenb we al voor gewaarschuwd, het was immers een test om te kijken of hij ergens super allerisch voor is wat we nog niet wisten. En dat was dus idd ei.

De reden dat hij door gestuurd is naar de kno-arts is voor zijn gesnurk, gesnotter en zijn mondje die hij altijd open heeft en de koorts iedere keer. Ze zei meteen dat de kans groot was dat de neusamandelen eruit moeten. Waarschijnlijk ter voorbereiding

P_iglet heeft al reformzaken af gelopen om speciale dingen voor Djulian te halen die hij wel kan eten en drinken. Dus binnenkort krijgt hij rijstewafels met jam
pi_27937465
Tex dat klinkt als een hele leuke avond

Jayden wat goed!!!!

Zoe wat lekker dat je weer helemaal de oude bent!!!
  woensdag 15 juni 2005 @ 06:48:00 #29
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27940448
Hoe een kind van 10 maanden je weet te bewerken, zit ik gister te vertellen hoe ze anderen beetneemt. Trap ik er gewoon zelf ook in en dan ook wel om kwart over 5 s morgens
Ze stond gewoon met haar slaapzak los als een cape om haar schouders in bed, oh oh! tik tak tik tak! zitten staan zitten staan. Maaaaaaaaaaaamaaaaaaaaaamaaaaaaaaaaaaamaaaaaaaaaaa.
Slapen Jolie, of muziek luisteren het is nog heel vroeg. Mijmama? Mijmamama
Hmmmm wil je bij mama liggen? Wel slapen dan he Jolie? Dat doe je toch wel voor mama he?
Mijmama Ja! Mijmama

Binnen 3 minuten zat ze bovenop m'n buik een reader te verscheuren en keihard meeteblaten bij het rustgevende muziekje dat ik voor d'r opgezet had Toen ze me wou kussen heeft ze tot bloedens toe in m'n tong gebeten en nu ligt ze natuurlijk te slapen terwijl mijn ochtenhumeur en ik ons zitten af te vragen hoe we ons zo hebben kunnen laten beetnemen.
  woensdag 15 juni 2005 @ 07:08:09 #30
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_27940494
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_27940791

Luchtbel, sterkte
  woensdag 15 juni 2005 @ 09:15:12 #32
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_27941681
Petit Jolie.... foei! Zo klein, en dan al precies weten hoe je de mensen moet bespelen... dat wordt een kleine actrice later, da's wel duidelijk.

Meneer hier slaapt iedere dag beter en sinds een week slaapt ie ook echt door!
Ik juich!!!! en klop meteen weer af...
Vanochtend werd ie pas om kwart voor acht wakker, het schatje.
Ik geloof dat ik in maanden niet zo uitgeslapen ben geweest als de afgelopen week.
HIHAAAAAAAAAAA
pi_27941952
Wow Renzell wat lekker is dat hé?
  woensdag 15 juni 2005 @ 09:33:46 #34
105888 renzell
pi_27942297
Jolie wat ben je toch een heerlijke ondeugd!!

Julius wat goed!!!
  † In Memoriam † woensdag 15 juni 2005 @ 09:51:11 #36
43556 miss_dynastie
pi_27942553
Jolie

Heerlijk renzell, doorslapen
  woensdag 15 juni 2005 @ 10:15:38 #37
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27943182
Even een vraagje aan jullie:
Noa 'moet' sinds kort van het consultatiebureau pap eten van een lepeltje. Alleen vindt ze dat smerig... nou vraag ik me af of het niet onnodig is omdat ze groentehapjes en soms fruithapjes ook al van een lepeltje eet. En dat gaat goed.
Ik doe af en toe nog rijstebloem door de fles 's ochtends en 's avonds (en als ze overdag niet wil drinken probeer ik dat ook soms). Dat gaat erg goed, vindt ze lekkerder dan 'gewone melk'.

Nog iets: mijn cb-arts zei dat ik door moest gaan met Nutrilon 1 als hoofdvoeding, en daarnaast Nutrilon 2 alleen in de pap gebruiken óf bij de maaltijd 's avonds.
Iemand anders ook dat advies gekregen? hij zei dat het meer overeenkwam met hoe het gaat bij borstvoeding ofzo?
Ik vond het maar vaag, maar geef dus WEER nutrilon 1 overdag omdat ik al was begonnen met Nutrilon 2.
  woensdag 15 juni 2005 @ 10:17:00 #38
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27943214
Trouwens...nog even over Jolie... wat een slim kindje is dat Luchtbel!! Ze weet je goed te bewerken ... (ik denk dat ze ook zo schattig is vaak dat je haar het niet kan weigeren....)

Renzell: heerlijk he, doorslapen. Noa heeft vannacht ook langer dan normaal geslapen, van 10 uur 's avonds tot 6 uur 's ochtends! Normaal is ze dan om 4 uur weer wakker ...
  woensdag 15 juni 2005 @ 10:30:05 #39
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27943587
Ah joh Suzanna, als het van jou niet hoeft moet er niks natuurlijk. Als ze nou moeite had met happen ofzo om te oefenen misschien. Jolie heeft altijd pap uit een fles gehad en wil nu helemaal geen pap meer maar broodjes of melk. Dat van die Nutrilon vind ik wel vaag. Nutrilon 2 is gemaakt voor kindjes van een half jaar tot weet niet hoeveel maanden. Dus ik zou gewoon 2 geven.

Ja Jolie is ondeugend en ook slim. Zo kan ze met d'r allerliefste stemmetje een stukje van de naam van uitspreken en een kusje geven en dan z'n handen pakken. Ze wil dan aan zijn hand lopen en weet dat ze op die manier zeker is van een rondje huiskamer. Het is heel lief maar moet eigenlijk niet altijd maar toegeven maar goed, als ze te ver gaat dan stop ik het wel (denk ik ) Zoals vanmorgen dat doen we niet meer. Heb straks een sollicitatiegesprek en m'n tong is echt heel dik dus praten is niet zo fijn op het moment

Oh en Julius al lekker aan het doorslapen. Zag de foto's in het fototopic! Hij is al een echt leuk jongetje
  † In Memoriam † woensdag 15 juni 2005 @ 10:32:58 #40
43556 miss_dynastie
pi_27943681
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 10:15 schreef Suzanna het volgende:
Noa 'moet' sinds kort van het consultatiebureau pap eten van een lepeltje. Alleen vindt ze dat smerig... nou vraag ik me af of het niet onnodig is omdat ze groentehapjes en soms fruithapjes ook al van een lepeltje eet. En dat gaat goed.
Als ze het vies vindt, dan doe je het toch niet? Het CB geeft alleen een 'advies', je moet zelf kijken wat je ermee doet. Als ze het echt smerig vindt, dan niet, zou ik zeggen
pi_27943936
Dat is vanwege het verschil in voedingsstoffen denk ik Suzanna.. Baby's gaan 's avonds wel vaak clusteren bij bv, volgens sommige cb's doordat er dan minder voedingsstoffen in de melk zitten (volgens bv-organisaties doordat de productie 's avonds vaak minder is na een dag bezig zijn). Ik denk dat Nutrilon 1 meer voedingsstoffen bevat dan nr 2, en dat je arts dat zo wil nabootsen. Nutrilon 2 is ook bedoeld om naast de bijvoeding te geven denk ik.. dus als Noa al zoveel eet dat je flesvoedingen kunt laten vallen (lijkt mij). Voor opvolgmelk was uitgevonden werd tot het 1e jaar nr 1 gegeven, dus dat kan sowieso geen kwaad (opvolgmelk is uitgevonden nadat de WHO-code van kracht werd, volgens bv-organisaties, heb ik zelf nooit nagezocht).

Jolie morgen nog een keer?

Julius Lekker gedaan zeg!

[ Bericht 14% gewijzigd door poemojn op 15-06-2005 10:47:51 ]
  woensdag 15 juni 2005 @ 10:48:31 #42
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27944191
Beterschap met je tong, Luchtbel. Ik moest stiekem wel een beetje lachen van dat bijten op je tong...maar het lijkt me echt heel erg pijnlijk en dat is niet zo grappig... Maar goed, gelukkig doen ze het nog niet expres op die leeftijd (toch?? anders ontwaak ik nu uit een heerlijke droom oid....)

Ze is overigens wel slim om het op de lieve manier aan te pakken. Er zijn genoeg kinderen die hun zin willen krijgen door juist te gaan zeuren...maar misschien komt dat nog als je een keertje 'nee' zou zeggen ... Ze begint nu overigens wel echt een peutertje te worden lijkt het wel, vind je ook niet?

Over dat eten van Noa...ik heb net die pap geprobeerd, maar dat is de vijfde keer ongeveer en ik vind het nu wel welletjes. Ik vind het zielig dat ze elke keer gaat huilen als ik het probeer, haar lipjes op elkaar perst (ja, ze weet goed duidelijk te maken wat ze niet wil ... haha) dus ik doe het dan gewoon niet meer.

Groentehapjes vindt ze trouwens heerlijk, maar daar eet ze niet veel van. Daarna kan ze ook nog een hele fles melk op.
pi_27944228
Jawel hoor, hij zat er al een tijdje aan te komen, maar daar is ie dan, Myrthe's eerste tandje !! Mijn kleine meisje wordt groot De doorbraak is redelijk voorspoedig verlopen, wel heeeeeeel veel kwijlen, en af en toe een pijn aanval maar daar hielpen de druppels van chamodent en dentinox gelukkig goed tegen. Het gaat allemaal zo hard, van mij mag ze wel eeuwig zo klein en lief blijven als ze nu is hoor !! Nou ja, hopelijk blijft ze wel net zo lief !
pi_27944249
Jolie toch !! Nou durft mama je niet meer van die lekkere tongzoenen te geven !
Sterkte met je sollicitatie LB !!
  woensdag 15 juni 2005 @ 10:50:40 #45
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27944258
poemojn: ik had al zo'n idee dat jij daar meer over zou weten thnx voor de uitleg. Wel vind ik het nog steeds een beetje vaag, omdat Noa eigenlijk nog niet veel bijvoeding krijgt en ik niet weet wanneer ik dan 1 en wanneer 2 zou moeten geven.
De cb-arts vond het in ieder geval niet goed om alleen Nutrilon 2 te geven...wat wel altijd gedaan wordt, toch?
pi_27945776
Jolie! Ook ik moet er wel een beetje om lachen, maar wat een kattekwaad zeg. En mama een dikke tong bezorgen..auw!

Myrthe: een mijlpaaltje, je eerste tandje! (en LadyBos: ik lees hier de hele tijd dat alles alleen maar leuker wordt tot ze zo ongeveer in de pubertijd komen dus voorlopig zitten we goed mag ik hopen..)

Julius: lekkere langslaper! Heerlijk hoor, heeft je moeder ook wat meer rust.

Suzanna: ik zou gewoon doen wat je zelf het beste lijkt. Als ze al kan eten van een lepeltje dan is het toch prima?

jayden: gaat hard zeg, al 3 kleine kiesjes!

Voor de rest lees ik veel over nieuwe prestaties, doorkomende tanden en nog meer leuke dingen, wat goed zeg!!!

Wij zijn gisteren met Tomas voor het eerst naar de baby-massage geweest. Was erg leuk om te doen en ook Tomas vond het soms wel lekker. Alleen het op zijn rug liggen in een vreemde omgeving beviel hem niet zo. Het was er ook wel erg warm dus misschien dat dat allemaal meespeelde. Wel kreeg ik van de persoon die de les gaf het advies om met Tomas naar een manueel therapeut te gaan. Ze vermoed nl. dat hij een lichte vorm van KISS heeft (o.a. door zijn voorkeurshouding, hij krijgt een beetje een afgeplat hoofdje aan 1 kant). Dus nu hebben we volgende week dinsdag eerst een afspraak bij de huisarts, en we hopen dat hij een verwijzing geeft. Als hij het niet doet gaan we alsnog hoor, maar dan kost het gewoon wat meer
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  woensdag 15 juni 2005 @ 11:52:55 #47
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27946096
TearSong, een voorkeurshouding hoeft toch niet op Kiss te wijzen? Waren er nog meer aanwijzingen?
pi_27946790
Een paar ja. Hij ligt niet graag plat op z'n rug, zet zich dan af met z'n voeten en tilt z'n kontje op. Buikligging is ook geen succes, hij is nu 10 weken en heeft nog niet erg z'n best gedaan om z'n hoofdje op te tillen. Aan en uitkleden vindt hij niet zo prettig en hij overstrekt zich vaak, zet zich erg af met z'n benen, terwijl hij echt geen krampjes heeft ofzo. Allemaal van die kleine dingen waarvan ik dacht dat het er eigenlijk gewoon bijhoorde. Maar omdat hij eigenlijk geen huilbaby is (hij huilt nooit, behalve dus bij buikligging en aan en uitkleden) en verder erg goed slaapt (16 tot 18 uur per dag) heb ik eigenlijk ook niet gedacht aan KISS.

Maar misschien is het inderdaad geen KISS. Ik wil er in ieder geval wel even naar laten kijken door een manueel therapeut. Als het wel wat is, dan zijn we blij dat we gegaan zijn, is het niks, dan weten we dat in ieder geval zeker vanaf dan
It's all up to you
pi_27947480
Nou Thijs slaapt sinds zondag van 20/21.00 uur tot 6.00 uur achterelkaar door
Daarna een fles melk en terug slapen tot 9.30 uur.

Jolie klein lief ondeugend meiske, geef mama maar een kus hoor om het goed te maken van de tong

s6 lb met je sol gesprek
  woensdag 15 juni 2005 @ 13:34:35 #50
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27949229
Inderdaad TearSong. Noa doet dat overigens ook, haar billen omhoog als ze ligt. Buikligging vond ze ook nooit leuk (dat schijnt wel normaal te zijn hoor, gewoon regelmatig doen).
Hopelijk is het gewoon en normaal bij Tomas en helemaal geen KISS!

Oh ja, Bar, wat goed van Thijs dat hij zo lang doorslaapt! Ik heb het idee dat Noa ook langer gaat slapen 's nachts, heeeeeeeeeel fijn!
pi_27949764
tearsong, voorkeurshouding is sowieso wel iets om even goed in de gaten te houden dus goed dat je er door de babymassage op attent gemaakt bent dat er misschien iets aan gedaan kan worden.

fijn die doorslapende kindjes!

myrthe al aan de tandjes, wow! wat gaat 't hard he ladybos.

vanochtend met Anna weer bij 't cb geweest, en ze is mooi op gewicht (6900g) en lengte (65cm). zie hier haar groeigrafiek. ze heeft weer een prikje gehad, hopelijk heeft ze er weer zo weinig last van.

[ Bericht 11% gewijzigd door bixister op 15-06-2005 14:18:20 ]
  woensdag 15 juni 2005 @ 13:50:02 #52
24188 Belana
kloon van belana
pi_27949810
65 cm alweer bix wat gaat dat toch hard man!
stormy waters...
sailin'
  woensdag 15 juni 2005 @ 13:58:23 #53
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27950132
Wow, Anna is bijna net zo zwaar en lang als Noa! Grappig hoor!
pi_27950163
Bix: van die voorkeurshouding was ik al op de hoogte maar het CB doet er verder niks mee. De eerste keer meldde ik het al en toen was het advies simpelweg 'leg z'n hoofd de andere kant op'. Dat werkte een klein weekje maar vanaf dat moment kon hij z'n hoofd zelf draaien dus als ik hem met z'n hoofd naar links draaide, draaide meneer vrolijk weer terug naar rechts. Weer gemeld bij het CB, ook omdat z'n rechterkant nu wat platter begon te worden. Volgende advies: draai z'n bed om zodat hij zelf de andere kant op draait, want baby's kijken vaak naar het licht. Geen succes, hij kijkt net zo hard naar de muur (dus als er iemand nog andere tips heeft behalve z'n hoofd vasttapen op z'n matras )
It's all up to you
pi_27950229
Luchtbel had zo'n ding waarmee je een baby op een zij kunt laten slapen.. zal eens zoeken of ik kan vinden hoe het heet. 't Is wit.

/edit
Zij had iets anders, maar dit kan misschien ook: Safe T Sleep.

info van het online consultatiebureau
quote:
Mijn baby heeft toch een voorkeurshouding ontwikkeld, wat nu?

Als je kind toch een voorkeurshouding ontwikkelt, dan is het van belang dat je de niet-voorkeurskant stimuleert. Dit doe je door deze kant interessant te maken om naar te kijken. Laat bijvoorbeeld daar het licht vandaan komen, laat felle kleurtjes zien, leg daar de speeltjes neer of ga zelf aan die kant van je baby zitten. Dit kan zowel in de box als het bedje. Let wel op de veiligheid van de slaapomgeving als je veranderingen aanbrengt.

Verder kun je nog het hoofdje van je baby, als hij slaapt, voorzichtig de kant opdraaien van de niet-voorkeurskant. Als je je kindje optilt, kun je hem zo dragen dat hij aan de goede kant ligt, door hem bijvoorbeeld op één arm voor je te draaien. Ook de flesvoeding geef je zo, dat je kind naar de niet-voorkeurskant moet draaien om jou te kunnen zien. Bij borstvoeding gaat dit natuurlijk niet op, omdat je regelmatig van borst moet verwisselen. Ga bij het verzorgen en verschonen zo staan dat je kind naar de niet-voorkeurskant moet draaien om jou te kunnen zien. Soms is een voorkeurshouding hardnekkig en moeilijk te corrigeren. Het kan zijn dat er dan hulp van een kinderfysiotherapeut nodig is.

Gebruik nooit fixatiemiddelen, tenzij de arts je dit in dit geval adviseert. Gebruik ook nooit kussentjes of opgerolde handdoekjes om je kindje in de gewenste houding te houden, in verband met wiegedoodpreventie.
pi_27950235
Anna groeit overigens goed zeg, mooi! Hoop voor je (en voor Anna zelf) dat ze weinig last heeft van het prikje!
It's all up to you
pi_27950273
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 13:50 schreef Belana het volgende:
65 cm alweer bix wat gaat dat toch hard man!
ja he!

oh trouwens wat ik wel wat raar vond: ik vertelde dat ik me af en toe nog steeds wat zorgen maakt of ze genoeg binnenkrijgt. ondanks de zichtbare spekkies heb ik vaak het gevoel dat ze nog honger heeft. ik wilde eigenlijk gewoon even gerustgesteld worden of wat tips om de productie nog wat te bevorderen oid. zegt die wijkverpleegkundige "waarom begin je niet met wat fruithapjes?" najaa. overal wordt tegenwoordig aangeraden om tot 6 maanden te wachten met bijvoeding, komt zij doodleuk met deze opmerking. aan de ene kant wel goed om het borstvoedingsverhaal wat te relativeren, aan de andere kant vind ik het verwarrend en eigenlijk niet ok dat een CB zoiets zegt. zeker met een vader met hooikoorts en astmatische bronchitis lijkt het me helemaal niet verstandig om nu al aan de hapjes te gaan. toen ik vertelde dat ik misschien de Rapley-methode wilde gaan proberen en dat je daar sowieso pas wat later mee kunt beginnen wist ze niet wat dat was. (ze was wel geïnteresseerd). maar ik kreeg al met al dus niet de indruk dat ze een beetje verstand van zaken had.
pi_27950406
tearsong, ik had ook zo'n slaapding (maar inmiddels verkocht). het heette babysleep. ze zijn volop op marktplaats te krijgen.

pi_27950471
Ja, die bedoelde ik Bix
pi_27950514
toch is 't maar de vraag of Tomas daar goed in blijft liggen. mijn ervaring is dat ze zich er op een gegeven moment toch uit kunnen wurmen.
pi_27950528
Wat raar, je zou toch zeggen dat de wijkverpleegkundige toch wel een beetje op de hoogte moet zijn van dat soort dingen. En om dan zomaar aan te raden met fruithapjes te beginnen...was het er 1 van de oude stempel ofzo?
It's all up to you
  woensdag 15 juni 2005 @ 14:08:28 #62
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27950584
Bix volgens mij weten ze dat op een heleboel cb's niet van die Rapley-methode. Wel fijn dat ze zo goed groeit

Die babysleep, denk niet dat een kindje van 10 weken het nog pikt om daar tussen gelegd te worden zonder het hoofd te draaien. Jolie sliep er lang tussen maar die lag er dan ook vanaf dag 2 tussen.
pi_27950631
Weet ik ook niet.. Die Safe T Sleep is ook voor oudere kinderen dacht ik (iig foto's op hun website) maar dan moet je weer een opgerolde handdoek gebruiken om een zijligging te regelen en dat raadt het cb dus af ivm wiegedood. Die tips van hen om de niet-voorkeurskant te stimuleren zijn dus wel veiliger.

Ons cb kent Rapley ook niet, maar wel 'hap-eten'.
pi_27950703
oh zo'n ding! Het is het proberen waard denk ik...zo duur zijn die dingen niet op marktplaats! Ik ga eens op zoek, bedankt!
It's all up to you
pi_27950908
*leest Luchtbels reactie*
ow iemand anders nog ervaringen met de babysleep? Heb ook even op de website van de Safe T Sleep gekeken maar dat moet je idd. die opgerolde handdoek gebruiken, lijkt me toch minder veilig..
It's all up to you
pi_27951128
ach, opgerolde handdoeken hebben 't hier ook altijd goed gedaan hoor. op een gegeven moment ergerde dat voor-stukje Anna zo, dat die babysleep z'n naam niet meer waarmaakte. dus weer 'gewoon' een opgerolde handdoek in dr rug gelegd en dat ging prima. zeker als ze ook nog vast zitten in dat SafeTSleep ding, lijkt me dat er niet zo heel veel mis kan gaan? maar misschien ben ik te makkelijk/onvoorzichtig.
  woensdag 15 juni 2005 @ 17:28:10 #67
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27957734
Heb vandaag het hele fruit-gebeuren aangekaart op het kdv. Ze herkenden het handschrift het zou een 'invaller' zijn geweest, iemand die normaal niet op Noah's groep werkt. Noah heeft dus nooit fruit gehad, alleen die invaller had aangenomen van wel en dat dus in het schriftje gezet.
Ze hebben gewoon een map waar ze al dat soort dingen inzetten, het leek me ook al raar dat ze dat niet zouden bijhouden, en dat ze hem opeens fruit zouden geven terwijl ze zo vaak vroegen of ie al fruit mocht en ik dan zei van niet.

Ze vonden het wel heeel vervelend dat dit was gebeurd en dat wij zo verkeerde info krijgen, want daar is zo'n schriftje uiteraard niet voor bedoeld. En ook omdat dit al de 2e keer was, dat iemand had geschreven alsof Noah een mesje was. Ze zouden ook echt niet meer invallers in schriftjes laten schrijven, en dat hebben ze nu ook tegen de andere leidsters gezegd.

Naja, ik ben wel weer wat gerustgesteld, ik vond het al raar allemaal. M'n zus (werkt zelf ook op een kdv) had al gezegd dat het misschien een invaller was, en het handschrift kwam ook niet eerder in het schriftje voor (behalve misschien die uitgescheurde blz, maar dat kan ik niet meer controlleren ).
©Dumbo
  woensdag 15 juni 2005 @ 18:52:00 #68
105888 renzell
pi_27959936
Tearsong; wat is KISS?
of lees ik daar helemaal overheen?
pi_27961606
Renzell: KISS is een soort ontwrichting van de bovenste nekwervels, dit kan bij de geboorte gebeuren.

Enkele kenmerken (deze kunnen voorkomen, maar het hoeft niet allemaal):
* overstrekte houding bij liggen en staan (asymmetrie)
* scheve, afgeplatte schedel
* veel huilen (niet of nauwelijks te troosten)
* wil vroeg staan (al met 7 maanden)
* niet willen kruipen (billenschuiver)
* wil niet graag geknuffeld worden
* druk, onrustig, driftig
* matige spraakontwikkeling
* koude handjes en voetjes
* moeizame ontlasting
* protesthuilen (o.a. bij aan- en uitkleden)

Meestal is het goed te verhelpen, als het tijdig wordt vastgesteld, met een aantal behandelingen bij de manueel therapeut. Probleem is dat het nog niet erkend is als ziekte, en dat huisartsen dus vaak niet al te scheutig zijn met doorverwijzen naar een manueel therapeut, omdat ze het een modeziekte vinden.
It's all up to you
  woensdag 15 juni 2005 @ 19:53:50 #70
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27961764
met 7 maanden staan vroeg? Noah wil al weet ik hoe lang alleen maar staan
©Dumbo
  woensdag 15 juni 2005 @ 20:33:43 #71
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_27963052
Fijn dat ze het hebben uitgelegd Texelonia.

Ons meisje heeft sinds 11.00u nog maar een half uur geslapen en gaat nu helemaal door het lint. Zo zielig . Ik mag eigenlijk nog niet klagen want dit is ons eerste slaap'probleem' pas sinds ze die 3 maanden voorbij is. Ze heeft vanmiddag het 3e prikje gehad dus waarschijnlijk zal het daar wel door komen. Maar wat maakt ze het zichzelf toch moeilijk, het arme ding. Ik ga mijn repertoire aan kinderliedjes nog maar eens even op haar testen.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_27963136
Normaal gesproken wel Tex, maar mijn kinderen houden zich echt niet aan de regels.
En als ze eenmaal het staan willen duurt het niet lang voor dat hij zich zelf optrekt tot staan
pi_27963148
arme luuke (& lishe).. anna heeft vandaag overdag ook vrij kort geslapen (ook na 't derde prikje). maar nu ligt ze gelukkig flink in te halen. al kan ze ieder moment voor d'r avondvoeding wakker worden.

sterkte ermee!
  woensdag 15 juni 2005 @ 20:45:49 #74
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27963479
Optrekken tot staan heeft ie laatst een keer gedaan, Anitra, maar dat was wel op schoot, dus dat was iets makkelijker denk ik
Maar wat is de 'normale' of gemiddelde leeftijd om te willen staan dan? Ik dacht eigenlijk een half jaar ofzow En vanaf wanneer is het niet meer zo slecht voor de heupjes?

Lishe, wat sneu voor Luuke

Noah ligt nu weer al uuuuren te slapen, normaal krijgt ie rond 8 uur zn fles. Maar gisteren heb ik hem om 10 uur maar wakker gemaakt omdat ik bang was dat ie 's nachts anders niet zou slapen. Maar wie weet dat ie nu toch een beetje naar het ritme van 4 flessen rolt ofzow
©Dumbo
  woensdag 15 juni 2005 @ 20:55:08 #75
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_27963782
Jullie medeleven helpt! Ze slaapt. Ik denk dat ze zichzelf gewoon zo uitgeput heeft, onze dikbil. Hopelijk lukt het haar morgen lekker laat wakker te worden.
Dat staan doet Luuke ook al een tijdje. Ze heeft een periode gehad dat ze weigerde op schoot te zitten, ze wilde echt alleen maar staan. Gelukkig is het nu stukken minder en komt ze soms heeeerlijk tegen me aan gekroeld.
  † In Memoriam † woensdag 15 juni 2005 @ 21:00:22 #76
43556 miss_dynastie
pi_27963953
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 17:28 schreef texelonia het volgende:
Noah heeft dus nooit fruit gehad, alleen die invaller had aangenomen van wel en dat dus in het schriftje gezet.
Das in elk geval fijn
En fein dat e.e.a. opgehelderd is en er beter gecommuniceerd gaat worden.
  woensdag 15 juni 2005 @ 21:01:38 #77
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27964001
Luuke!

Noah kroelt alleen no maar tegen mij aan als ie moe is Hij wil ook nog wel zitten op schoot, maa dan wil ie wel helemaal recht zitten! Tis zo'n lekker ding
©Dumbo
  woensdag 15 juni 2005 @ 21:59:27 #78
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_27966107
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:15 schreef TearSong het volgende:
Een paar ja. Hij ligt niet graag plat op z'n rug, zet zich dan af met z'n voeten en tilt z'n kontje op. Buikligging is ook geen succes, hij is nu 10 weken en heeft nog niet erg z'n best gedaan om z'n hoofdje op te tillen. Aan en uitkleden vindt hij niet zo prettig en hij overstrekt zich vaak, zet zich erg af met z'n benen, terwijl hij echt geen krampjes heeft ofzo. Allemaal van die kleine dingen waarvan ik dacht dat het er eigenlijk gewoon bijhoorde. Maar omdat hij eigenlijk geen huilbaby is (hij huilt nooit, behalve dus bij buikligging en aan en uitkleden) en verder erg goed slaapt (16 tot 18 uur per dag) heb ik eigenlijk ook niet gedacht aan KISS.

Maar misschien is het inderdaad geen KISS. Ik wil er in ieder geval wel even naar laten kijken door een manueel therapeut. Als het wel wat is, dan zijn we blij dat we gegaan zijn, is het niks, dan weten we dat in ieder geval zeker vanaf dan
Onze tweede (geboren 19 maart 2005) heeft wél KISS gehad. Maar het is nu na een paar bezoekjes aan de manueel therapeut gelukkig opgelost. Ook hij was en is geen beslist geen huilbaby. Wel hele sterke voorkeurshouding naar rechts, en een afgeplat hoofdje aan die kant.

De bovenste nekwervel bleek vast te zitten. Gelukkig waren we er snel bij, want nu kan het nog allemaal recht of rond groeien. Hoeft hij straks geen helm op, dat lijkt me zo zielig. Nog afgezien van de mogelijke andere problemen.

De site www.kiss-kinderen.nl ken je? Ik schrok er van toen ik las wat er allemaal mis kon gaan.

O ja 1) Onze huisarts wierp één blik op onze zoon, en schreef al een briefje. We werden door het cb (ja het kan echt!) doorgestuurd naar de huisarts voor een verwijzing naar de manueel therapeut

O ja 2) Bij ons is het waarschijnlijk ontstaan bij de zeer snelle bevalling en uitdrijving. Ging met nogal veel geweld gepaard. Maar ja, anders was hij er waarschijnlijk niet eens geweest.
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  † In Memoriam † woensdag 15 juni 2005 @ 22:16:36 #79
81992 Githa
pi_27966816
WAUW ben ik even weg en er is zowat een topic vol ! ....

Luuke heerlijk slapen nu ............

Anna, ik hoop dat je niet te veel last gaat krijgen van dat prikje en wat ben je lekker gegroeid...keep up te good work!

Tex, wat fijn dat alles uitgesproken is op het KDV.

Tearsong , altijd goed omdat even in de gaten te houden, fijn dat ze je daar op hebben gewezen bij babymassage
Ik kreeg hier de tip om elke dag de babykamer maar even te verbouwen zodat hij steeds met een andere zij richting deur lag ... heeft dus helemaal niet gewerkt ... ik draaide hem gewoon om tijdens de nacht en dat pikte hij prima .... opgelost, niet moeilijk maken als het makkelijk kan ohw, uuuumz, niet dat ik denk dat het bij Tomas ook zo makkelijk kan hoor ...staat er wat lullig

en ik las iets van tandjes maar ik weet al niet meer wie Myrthe toch ?????? oh wat erg

en Myrthe van ladybos had ook een tandje jaaaaaaaaaaaaaa wat gaat dat hard ....

enne Jayden maakt sprongen ....way the go Jayden

Ieder die ik vergeet ...sorry het gaat zo super snel en het lijstje met kleintje blijft maar groeien

Jordy heeft vandaag een ware schaterlach bui gehad Duurde echt gewoon 10 min ofzo waarin hij gewoon echt schatterde van het lachen bij elk ding dat ik deed het wordt gewoon elke dag beter, leuker, liever, geweldiger en en en

Vandaag ook zeker 4 spuitbroeken gehad BLEEEGH! gisteravond begon dat, het kwam als een bom zo zijn broekspijp uit natuurlijk bij papa zo maar gelijk in bad gezet....
Alle ingrediënten zijn aanwezig, spuitbroek, rode plekken op zijn wangen en billen, waterval uit zijn mond, wat nog net onder de categorie kwijlen valt en het alles in zijn mondje stoppen om vervolgens die kaken eens flink op elkaar te duwen auwtsjjjj ! maar geen tand
We wachten af

Het rollen gaat prima ...hij heeft het helemaal ondekt maar wat gaan die sprongen ineens hard en met vele tegelijk he .... gaat dat altijd zo ?
pi_27973090
zucht... zei ik ergens iets dat iedereen weer opgeknapt was Met Jayden gisteren naar de HA geweest. WEEEER oorontsteking
  donderdag 16 juni 2005 @ 08:38:57 #81
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27973574
Ah...beterschap voor Jayden, Knorretje! Wat onwijs zielig....dat moet echt heel veel pijn doen.
  donderdag 16 juni 2005 @ 08:52:15 #82
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27973754
Agossie Jayden, wat zielig... Heel veel beterschap!

Githa leuk he, als ze ineens weer zoveel kunnen

Nou Noah was vanochtend om 6 uur al wakker (normaal rond 8 uur) Fles gegeven en daarna nog paar uurtjes geslapen gelukkig. Ben echt benieuwd of ie zn ritme nu dus (definitief) gaat aanpassen
Kan vannacht wel weer lekker wat bijslapen. Op vrijdag komt m'n zus altijd oppassen met de auto, maar nu zijn m'n ouders op vakantie met de auto, dus moet ze met de trein. Maar nou rijden de treinen niet
©Dumbo
  donderdag 16 juni 2005 @ 09:52:01 #83
105888 renzell
pi_27974846
Jeetje tearsong! En Tomans heeft dat misschien? Of zeker? Of zijn ze dat nu aan het onderzoeken?
Oeh, en jij had natuurlijk ook nogal een stortbevalling, dus misschien heeft het daar mee te maken, net als bij Icaa.
Moet Tomas ook veel huilen of is ie verder wel een vrolijk mannetje?
  donderdag 16 juni 2005 @ 09:52:34 #84
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27974858
Dat wordt lastig Tex!! Ik had daar vrijdag ook al een 'probleem' mee, maar heb gelukkig toch oppas voor Noa kunnen regelen. Wordt alleen de eerste keer dat er iemand op Noa past thuis... wel apart hoor.

Noa was trouwens vanochtend ook om 6 uur wakker, maar dat was best laat aangezien ze normaal 4 uur wakker is als ze tien uur in bed ligt. Dus ik was er wel blij mee.
Minder leuk is alleen dat ze wakker BLEEF en heel vrolijk was dus ook niet meer wilde slapen. Ik heb haar in bed laten spelen en ben gewoon in bed gaan liggen, en ik heb nog een tijdje geslapen... ze speelde gewoon en huilde niet eens, dus dan is dat ook niet erg. Ik hoorde wel telkens vrolijke kreetjes uit de slaapkamer komen
  donderdag 16 juni 2005 @ 09:55:22 #85
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27974935
Over KISS gesproken... ik zit er nu ineens aan te denken dat een goede vriendin van mij ook een hele snelle bevalling heeft gehad, en dat jochie (nu bijna 8 weken) heeft ook een voorkeurshouding, hij wilde ook op een gegeven moment geen borstvoeding meer en hij huilt aardig veel.
  donderdag 16 juni 2005 @ 10:07:45 #86
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_27975236
Luuke was vanochtend pas om 8 uur wakker! normaal komt ze om half 7 voor het eerst! En omdat papa nu toch 'allang' wakker was mocht ik heerlijk uitslapen, ik rol net mijn bed uit!
Wat knap dat Jordy al zo rolt Githa, hij heeft dus echt de smaak te pakken nu. Luuke heeft pas 2 keer van haar buik naar haar rug gerolt. Ik heb het idee dat ze meer observeerd dan dat er actie inzit. Maar zolang ze zo vrolijk blijft als dat ze is, is dat natuurlijk geen prbleem.

Bixister, heeft Anna nog last gehad van haar prikje?
  donderdag 16 juni 2005 @ 11:28:51 #87
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27977774
Jayden weer oorontsteking, beterschap

gaat het weer een beetje met Luuke? heeft ze lekker geslapen
sorry ik zit niet op te letten, ze heeft lekker geslapen zo te zien tot 8 uur

gisteren was Maxim snachts om 4 uur ineens wakker dat was ff wennen, normaal komt hij pas ergens tussen 07.30 en 09.00 hij had ff honger denk ik, 1tankie gedronken en toen weer terug in bed.
vannacht sliep hij weer tot 08.15
pi_27978756
Myrthe had ook een verschoven nekwerveltje door de vacuumbevalling. Ik was er van te voren al op geattendeerd door mijn osteopaat waar ik zelf onder behandeling ben, dat er bij de bevalling vaak veel druk op het nekje van een babietje komt en dat het vaak mis gaat. Dus de eerste keer na de bevalling dat ik weer naar de osteopaat moest heb ik meteen Myrthe even na laten kijken. Ze huilde niet veel, maar wel altijd met aankleden en luiers verschonen op het moment dat je haar beentjes omhoog trok. De osteopaat was 10 minuutjes met haar bezig en daarna heeft ze nooit meer gehuild bij het aankleden of verschonen. Nou kan ik me voorstellen dat de stap om naar een manueel therapeut of osteopaat te gaan wat groter is als je er zelf nog nooit geweest bent, bij mij ging het gewoon even 'erbij', maar ik zou haast zeggen dat alle kindjes even na de bevalling nagekeken moeten worden. Ik weet zeker dat heel veel huilbabies gewoon huilen omdat ze pijn hebben. Je hebt geen verwijzing nodig voor een osteopaat, de meeste ziektekostenverzekeraars vergoeden het gewoon mits de osteopaat is aangesloten bij de vereniging voor osteopaten of zoiets. Een behandeling van een osteopaat is ook nagenoeg pijnloos (behalve als ze echt precies op de zere plek zitten) en vaak is 1 behandeling al voldoende.

Myrthe rolde gisteren twee keer van buik terug naar rug Ik vind het wel heeeeeeeel erg hard gaan opeens, omrollen van rug naar buik en terug, eerste tandje, ze begint zelfs al een beetje te kruipen, beentjes onder d'r kontje omhoog trekken en afzetten, alleen doet de voorkant nog niet mee Maar gisteren schoof ze zo wel de hele box door. Ze wil ook steeds gaan staan. Mijn kleine meisje wordt veel te snel groot
pi_27978927
Arme Jayden, weer oorontsteking. Veel beterschap Jayden en Knorretje: sterkte!

Jordy: wanneer komt dat tandje nou doorzetten? 4 spuitbroeken..pffft

Verder lees ik veel over baby's die of vroeger, of later wakker werden dan normaal vandaag, ook Tomas was erg vroeg toevallig

Icaä: ja ik had de site gezien, stond op een foldertje van een manueel therapeut, meegekregen bij de massage. Ik schrok er ook van wat de gevolgen van het niet constateren en behandelen van KISS kunnen zijn. Vandaar dat we, ook als de HA ons niet wil doorverwijzen, toch maar gewoon op eigen kosten een afspraak maken bij de manueel therapeut. Dan mag hij ons vertellen of Tomas nou wel of niet KISS heeft. Zoals Renzell al aangaf was het bij ons ook een snelle bevalling (1 uur en 3 kwartier vanaf de eerste wee, 13 minuten geperst..) dus daardoor zou ik wel alerter moeten zij op dat soort dingen...

Githa: dat bed omdraaien is inderdaad niet handig. Omdraaien in z'n slaap hebben we ook al gedaan maar de meeste keren gaat dat nekkie gewoon niet mee. Je voelt zelfs in z'n slaap weerstand. En de keren dat het wel lukte, draaide hij net zo hard weer terug Maar als het wel werkt is het de simpelste oplossing natuurlijk!

Renzell: of Tomas daadwerkelijk KISS heeft moet de manueel therapeut maar bekijken, tot nu toe is het alleen maar een vermoeden. Verder is hij echt lief en vrolijk hoor, hij huilt ook bijna nooit.
Hoe is het met Julius nu? Heb laatst weer wat foto's bekeken in het fototopic, hij is echt leuk
It's all up to you
pi_27979124
Ladybos: het lijkt inderdaad wel alsof alles ineens komt bij Myrthe nu. Het lijkt me een heel dubbel gevoel. Voor het grootste gedeelte ben je enorm trots, kijk eens wat ze nu al kan! En aan de andere kant lijkt het inderdaad alsof ze te snel groot wordt

Ik ben het overigens wel met je eens dat het in ieder geval geen kwaad kan om baby's standaard te controleren op verschoven nekwervels, volgens mij kan het zoveel problemen oplossen.
It's all up to you
  donderdag 16 juni 2005 @ 12:13:39 #91
24188 Belana
kloon van belana
pi_27979246
wat gaan die beebjes allemal hard zeg
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † donderdag 16 juni 2005 @ 12:26:24 #92
43556 miss_dynastie
pi_27979688
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 09:55 schreef Suzanna het volgende:
Over KISS gesproken... ik zit er nu ineens aan te denken dat een goede vriendin van mij ook een hele snelle bevalling heeft gehad, en dat jochie (nu bijna 8 weken) heeft ook een voorkeurshouding, hij wilde ook op een gegeven moment geen borstvoeding meer en hij huilt aardig veel.
Ze kan toch even met hem naar de ostheopaat? Baat het niet, dan schaadt het niet, toch?
pi_27981188
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 12:26 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ze kan toch even met hem naar de ostheopaat? Baat het niet, dan schaadt het niet, toch?
Ja, dat zou ik 'r ook echt aanraden Suzanna ! Het hoeft echt niet in alle gevallen KISS te zijn, maar beter een keer voor niets naar de osteopaat dan een keer te weinig toch ? En als ik dat zo lees dan lijkt me de kans groot dat 't kindje last heeft van zijn nekje.
heeft geen aandelen bij de osteopaat maar is er wel heel enthousiast over
  donderdag 16 juni 2005 @ 13:22:25 #94
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_27981607
Over kindjes met KISS: ik ben met Indy ook een aantal malen naar de osteopaat geweest en dat heeft echt wonderen gedaan.

Met Thomas gaat alles goed, al is ie wel een beetje langzaam. Achja, een jongetje he Indy liep met 9 maanden los, Thomas schuift nog steeds buik, kan pas sinds 2 weken zelfstandig gaan zitten en oefent pas sinds een week -doorlopend overigens- het staan.
Ik heb de hele tijd de neiging om hem wat aan te sporen, maar dat is natuurlijk zinloos. Het komt als het komt.

Praten gaat overigens wel erg goed! Hij zegt al ja, mama en papa op de juiste momenten en lijkt ook wel iets van nee te zeggen als ik iets aan hem vraag en hij het niet wil. En hij slaapt lekker veel

Fruit eet hij zelfstandig, dat hoef ik hem bijna niet meer te voeren. Pap en groente gaan nog niet zo vloeiend naar binnen. Het meeste belandt nog op de grond, maar ik heb goede hoop dat hij binnenkort redelijk zelfstandig kan eten. Fijn! Heb ik ook weer eens een rustige maaltijd.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 16 juni 2005 @ 13:29:38 #95
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_27981856
Tink
Ik schrik altijd zo als kindjes al zoveel kunnen! Maria kan eigenlijk nog niks!
Thomas praat, eet zelf van een lepeltje ( ), kan zelf gaan zitten...
Maria kan zitten en that's it.

Ik weet wel dat elk kindje anders is, maar soms denk ik naar aanleiding van verhalen hier dat ik meer moet proberen met 'r... Zelf laten eten bijvoorbeeld, doen we zelden. En sinds ze goed kan zitten, zet ik haar altijd ergens neer. Liggen vindt ze stom! Maar dus hoeft ze ook niet te leren zelf te gáán zitten.

Ik raak een beetje in de war en onzeker denk ik!

Wel goed dat alles lekker met 'm gaat! en met jou!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_27981948
Sugar maak je niet al te zenuwachtig over wat Maria allemaal niet kan, ieder kindje ontwikkeld zich op hn eigen mannier.
Thijs kan nog niet zitten, draait pas erg goed, hij kan niet kruipen, praten was dat
Optrekken 2 keer gedaan.
Eten geven we hem zelf, als ik het aan hem geef plet hij het alleen maar tussen zijn vingers en gooit het vervolgens op de grond.
  donderdag 16 juni 2005 @ 13:43:29 #97
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_27982375
Dank, Bar!
pi_27982380
Sugar ik denk ook altijd dat Myrthe achterloopt, als ik dan verhalen lees over wat Anna of Jordy bijvoorbeeld allemaal kunnen. Maar dan opeens heeft ze weer een sprongetje en kan ze in een week tijd al die dingen ook. Ieder kindje heeft gewoon zijn eigen ritme, en de interesses van kindjes kunnen ook verschillen. Sommige kindjes zijn lichamelijk heel actief, andere kindjes houden meer van observeren en zullen sociaal gezien wat vlotter zijn. En bij Maria kan ook meespelen dat ze door de spreidbroek toch wat moeilijker met haar lichaam kan experimenteren. Ik denk altijd maar zo, tegen de tijd dat ze 18 is kan ze vast wel lopen/zitten/zelf eten enzo, of ik het 'r nou leer of niet
  donderdag 16 juni 2005 @ 13:44:48 #99
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_27982428
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 13:29 schreef Sugar het volgende:
Tink
Ik schrik altijd zo als kindjes al zoveel kunnen! Maria kan eigenlijk nog niks!
Thomas praat, eet zelf van een lepeltje ( ), kan zelf gaan zitten...
Maria kan zitten en that's it.

Ik weet wel dat elk kindje anders is, maar soms denk ik naar aanleiding van verhalen hier dat ik meer moet proberen met 'r... Zelf laten eten bijvoorbeeld, doen we zelden. En sinds ze goed kan zitten, zet ik haar altijd ergens neer. Liggen vindt ze stom! Maar dus hoeft ze ook niet te leren zelf te gáán zitten.

Ik raak een beetje in de war en onzeker denk ik!

Wel goed dat alles lekker met 'm gaat! en met jou!
Ik zat net aan je te denken en nu kom ik je in 2 topics tegen!

Ik zou me maar niet te druk maken over de ontwikkeling van Maria. Volgens mij ontwikkelt ze zich heel normaal. Zelfstandig van een lepeltje eten lukt hem ook nog maar 1 op de 50 pogingen hoor! Hij eet gewoon met zijn handjes. En ja, dat wordt een troep en ja, daar baal ik heel erg van. Maar ik weet nog van Indy dat je kinderen beter gewoon hun gang kan laten gaan met eten. Op die manier eten ze des te sneller zelf en ben je van de troep af. Indy kon met een jaar inderdaad al heel netjes eten, juist omdat we haar zo hebben laten aanklooien.

Wat ik mezelf altijd voor ogen hou is dat het kindje aangeeft waaraan het toe is. Tommie 'mag' pas zelf eten sinds hij steeds het lepeltje uit mijn handen rukte. Ik oefen het staan met hem sinds hij zichzelf een keertje had opgetrokken. Zelf zitten heeft hij geleerd omdat hij rondtijgerde en wou gaan zitten. Ik ben zo'n moeder die dan denkt 'probeer het eerst zelf maar'. Net als dat tijgeren. Ik pieker er niet over om hem de hele tijd rond te gaan dragen. Als ik even heen en weer naar de keuken loop en hij wil mee, dan kruipt hij maar! Blijf ik langer weg, dan draag ik 'm overigens wel.

Overigens begrijp ik je gevoelens wel hoor. Ik krijg af en toe ook het gevoel dat Thomas langzaam is, terwijl hij zich volgens de kinderarts uitstekend ontwikkelt. Volgens het boekje! En volgens mij doet Maria niet anders.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_27982445
Heeft Maria al tandjes Sugar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')