abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28129853
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 10:58 schreef poemojn het volgende:
Als ik jou was zou ik nog niet met bijvoeding beginnen maar eerst dat uitzoeken (bovendien bevat moedermelk meer calorieen dan groente en fruit).
Nee, ik wacht ook maar even met de groente en fruit (hij wilde het toch niet).

Wel vind ik dat hij de afgelopen dagen te weinig plast. De luiers zijn na een nacht best nog droog en de urine die erin zit vind ik te donker. Net als Benthe (lees ik hierboven), wil hij geen water drinken en de oppas heeft maandag geprobeerd om hem sap te geven maar dat wilde hij ook niet. Hij drinkt verder nog prima aan de borst en met kolven krijg ik erook nog genoeg uit. Dus vaker aanleggen maar. Mijn moeder heeft gisteren wat water met nutrilon gemengd aangeboden en dat dronk hij wel.

Stiekemurd: inderdaad kijken of ze genoeg plast. Als dat zo is zou ik me geen zorgen maken.
pi_28130304
lily, David is lang en slank zo te zien. was er een erge knik in de gewichtslijn? vind 't toch een beetje gek dat ze je meteen 'opdragen' om bij te gaan voeden, ipv eerst proberen met meer aanleggen e.d. maar ja, hij is inmiddels al wel 5 maanden dus dat is al een mooie tijd dat ie op volledige bv zit. hoeveel voedingen kreeg hij nu (voor je van 't cb moest bijvoeden)? ik zit bij Anna nog altijd op 5, en met dat warme weer leg ik wat vaker aan en geef ik een beetje extra gekolfde melk tussendoor.
pi_28130435
Nou, nee geen erge knik. Lengte boven gemiddeld (gestegen) en gewicht ondergemiddeld (beetje gelijk). Precies hetzelfde als met Damon destijds. Hetzelfde liedje.

Ik zit nu op 4 voedingen wat ze dus (ook) te weinig vonden. Inderdaad meer aanleggen dus...

Ik maak me verder geen zorgen hoor. Hij is een blij, tevreden jochie. Ik zou toch zeker merken als hij te weinig eten krijgt?

Ik heb geen extra gekolfde melk. Ik kolf alleen op mijn werk de voedingen die hij normaal krijgt, maar met dit warme weer nutrilon aanbieden werkt dus wel

[ Bericht 8% gewijzigd door lily op 22-06-2005 13:07:09 ]
pi_28131120
heb je damon ook bv gegeven? bij piet heb ik ook een tijdje niet doorgehad dat ie te weinig kreeg, die leek ook altijd erg tevreden. het kan dus wel, dat je het niet opmerkt. maar het is goed om even gewaarschuwd te zijn, zeker met dit warme weer moeten ze genoeg vocht binnenkrijgen.

stiekemerd, in fruit en groente zit ook vocht, dus fijn dat benthe dat wel goed eet. succes er mee, die tip van tinkepink om wat koudere melk te geven lijkt me het proberen waard. wat sneu dat ze zo ziek was trouwens.
pi_28131397
Damon heeft 4 maanden bv gehad.
Ik zal het uiteraard goed in de gaten houden.

Ik moet trouwens ook weer nodig bijlezen over Danyel...
pi_28131534
Koude melk hebben we ook geprobeerd en dat wil ze ook niet. Vanmiddag was het weer een strijdt met de fles, volgens mijn vriend. Yoghurt krijgt ze nu naar haar warme eten, maar dat vindt ze nog niet zo lekker... Wat een draakie he... pffft zo vermoeiend.
Ze plast wel, maar niet zo veel als voorheen. Overigens is ze wel heel blij en vrolijk en babbelt ze er behoorlijk op los.
Soms zou het zo rete-handig zijn als ze gewoon kon zeggen waarom ze het niet wil.
pi_28131622
En waterijsjes, evt zelf maken van puur water?
Of ijsjes van moedermelk of nutrilon?

Lily, dat van die 4-maanden-'dip' ken je wel dus?
pi_28131675
Ja ijsjes vindt ze heel lekker, dat heb ik van de week geprobeerd. We gaan nu ook zelf ijsjes maken Maar wist niet dat je die ook van flesvoeding kan maken.
  woensdag 22 juni 2005 @ 13:42:38 #259
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28131719
Wat een ingewikkelde dingen allemaal hier.

Stiekemurd wat ik wel eens doe is fruitshake. Ik heb een sapcentrifuge maar met een staafmixer gaat het vast ook prima. Gewoon fruit pureren en dan melk erdoor, gewoon lauw of koud. Gaat er hier altijd goed in. Misschien van die pyjamapapjes? Wel niet zo gezond en duur maar misschien net even wat anders zodat ze het pakt. Succes
pi_28131729
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 13:39 schreef poemojn het volgende:
Lily, dat van die 4-maanden-'dip' ken je wel dus?
ja, nee, eh

Ik weet wel dat als ik de curves vergelijk (van D en D, dubbel-D zoals manlief ze noemt) het gelijk opgaat. Van het begin af aan lengte bovengemiddeld, gewicht ondergemiddeld (bij Damon is dat nog steeds zo). Ik moet nu dus wel de plasluiers in de gaten houden.
pi_28131781
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 13:41 schreef Stiekemurd het volgende:
Ja ijsjes vindt ze heel lekker, dat heb ik van de week geprobeerd. We gaan nu ook zelf ijsjes maken Maar wist niet dat je die ook van flesvoeding kan maken.
hihi, daar heb ik nu dus ook nooit aan gedacht (voor David nog wat te vroeg maar ik sla het op )
pi_28131835
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 13:42 schreef Luchtbel het volgende:
Misschien van die pyjamapapjes?
wat zijn dat?
pi_28131850
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 13:42 schreef Luchtbel het volgende:
Misschien van die pyjamapapjes?
wat zijn dat?
pi_28131859
Ik heb die pyama papjes ook gekocht en nog niet geprobeerd. Zodra ze de fles ziet gaan die lippen stijf op elkaar en strekt ze zich helemaal door naar achteren.
Gisteravond heeft mijn vriend gewoon de speen van fles in d'r mond gehouden en na een paar minuten jengelen, heeft ze de fles gewoon leeggedronken. Het lijkt dan er toch niet op dat ze geen honger heeft ofzow. Ze heeft ook niet gespuugd daarna.
pi_28131864
even ge-edit omdat reactie beetje raar overkwam na de post van Stiekemurd
pi_28131868
Ja, met dit warme weer moet je plasluiers sowieso in de gaten houden. En leuk dat de broertjes ook daarin op elkaar lijken!
Maar wat ik met die dip bedoel is dit. Veel bv-kinderen groeien de eerste maanden sneller dan kv-kinderen, en daarna langzamer. Je krijgt dan tussen 4 en 6 maanden een 'knik' te zien in de curve. Veel cb's weten niet dat dat bij bv-kinderen een normaal verloop v/d groei is en raden dan bijvoeding aan, terwijl dat dus niet nodig is nog (waarschijnlijk is het zelfs juist beter om te wachten tot 6 mnd zodat het darmstelsel kan 'uitrijpen'). Op het plaatje waarnaar ik hierboven link zie je met een rode stippellijn het gemiddelde bv-kindje afgetekend in de normale curve (die grotendeels is samengesteld mbv de gegevens van fv-kinderen, omdat meer kinderen fv krijgen dan bv). Dus zolang je kind het verder goed 'doet' is zo'n dipje in de groei heel normaal en geen reden tot zorg.
  woensdag 22 juni 2005 @ 13:48:35 #267
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28131903
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 13:45 schreef bixister het volgende:

[..]

wat zijn dat?
@ Bix Hele enge papjes in een pakje van Nutricia ofzo. Smaken een beetje zoetig want zit banaan of beschuit doorheen verwerkt (ook makkelijk zelf te maken dus) Ik heb ze eens in een pakket gehad van iemand. Overbodige luxe maar misschien als je kind ff wat anders nodig heeft wel makkelijk.

Oh en fruit op brood natuurlijk, veel vocht.
  woensdag 22 juni 2005 @ 13:49:36 #268
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28131931
@ Lily Hele enge papjes in een pakje van Nutricia ofzo. Smaken een beetje zoetig want zit banaan of beschuit doorheen verwerkt (ook makkelijk zelf te maken dus) Ik heb ze eens in een pakket gehad van iemand. Overbodige luxe maar misschien als je kind ff wat anders nodig heeft wel makkelijk.
pi_28131963
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 13:49 schreef Luchtbel het volgende:
@ Lily Hele enge papjes in een pakje van Nutricia ofzo. Smaken een beetje zoetig want zit banaan of beschuit doorheen verwerkt (ook makkelijk zelf te maken dus) Ik heb ze eens in een pakket gehad van iemand. Overbodige luxe maar misschien als je kind ff wat anders nodig heeft wel makkelijk.
hahaha, ok (ik kende ze niet)
pi_28131982
Hehe nee het is van Nestlé. Ik heb het idd ook gekocht, in de hoop dat ze dit makkelijker zou drinken.
En anders voor onderweg op vakantie.
pi_28132027
hahaha, ok (ik kende ze niet)

pi_28132046
Pap... dat doe je je kind toch niet aan?
  woensdag 22 juni 2005 @ 13:53:27 #273
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28132057
wil er misschien iemand weten wat pyjamapapjes zijn
pi_28132122
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 13:53 schreef Luchtbel het volgende:
wil er misschien iemand weten wat pyjamapapjes zijn
naaah, dat weet ik toch al allang (wie weet dat nu niet zeg)
pi_28133822
ach ja die pyamapapjes, breek me de bek niet open!

ik ga anna maar es wakker maken, ze slaapt al vanaf 11.00u en ik sta op ploffen!
  † In Memoriam † woensdag 22 juni 2005 @ 20:27:15 #276
81992 Githa
pi_28143322
foutje
  woensdag 22 juni 2005 @ 20:31:40 #277
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_28143454
Hier ook weer een bezoekje bij het cb achter de rug: 3 maanden, 65 cm en 6920 gram.
Das wel veel he?
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_28143484
Jaaa... zwaarder dan Myrthe op die leeftijd was! (haar grafiekjes staan hier online)
  woensdag 22 juni 2005 @ 20:36:20 #279
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28143623
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 20:27 schreef Githa het volgende:
foutje
Je vroeg toch niet wat een pyjamapapje was
  woensdag 22 juni 2005 @ 20:51:34 #280
10721 dolfg
RegiZeur
pi_28144102
Wij gaan alweer bijna naar het dreumestopic met onze Steijn.
Niet dat ik hier nou dagelijks kom, maar het is me toch wel wat, zo'n eerste jaar.
Wat een enorme ontwikkeling maak je allemaal mee zeg.

Met Steijn gaat het eigenlijk heel erg goed.
Hij is vrolijk, slaapt goed en zit lekker in zijn vel.
Op het kinderdagverblijf is ie ook zeer populair, hij lacht en lacht en speelt en vermaakt zich prima.

De enige tegenslag van de laatste maanden was de 11 maanden DKTP prik van afgelopen vrijdag.
In combinatie met de hitte heeft Steijnemans zeker drie avonden tot 11 uur staan sporten in zijn bed.... dus om 9 uur maar weer eruit gehaald.
Diarree, koorts, huilbuien... we hebben alles gehad.
Gelukkig is ie nu weer helemaal oke en sliep vandaag enorm bij, wel 6 uur geslapen overdag!

Een jaar lang Steijn in een flits:

4 juli 2004, de grote geboortedag:

Na 3 maanden:

Na 6 maanden, op vakantie in Zuid Afrika:

YO!

Met papa toen die nog maar 39 was....

NU!! :

We houden van je, Steijn!!
Alle mama's en papa's hier, veel plezier en sterkte het eerste jaar.
Geniet van al het moois dat zo'n kleine je kan geven.
[i]Rare jongens, die Nederlanders....[/i]
pi_28144259
Babyblues
Alvast gefeliciteerd met je verjaardag, Steijn!
pi_28144885
Leuk, dat foto-overzicht van Steijn!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  † In Memoriam † woensdag 22 juni 2005 @ 21:20:41 #283
81992 Githa
pi_28144947
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 20:36 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Je vroeg toch niet wat een pyjamapapje was
nou uuuuh stiekem wel maar heb het nog optijd kunnen wissen

waarom krijg ik sterk de indruk dat je een uileg wil geven LB ? ...
vooruit dan ... wat zijn dat dan, pyamapapjes ?
pi_28148480
Myrthe was met 3 mnd. 60 cm en 5 kilo
pi_28148509
icaä (en dat ondanks al die bv-perikelen..). hoe heet die kleine grote man van je eigenlijk of heb ik daar overheen gelezen?

mooi steijn-overzicht. geniet van de verjaardag!
pi_28148732
Oh, even snel een Tomas-update: de huisarts bevestigde dat hij 'inderdaad een beetje scheef' was (ja, het zijn zijn woorden..). Heb dus een verwijzing gekregen voor de manueel therapeut, waar we woensdag een afspraak hebben. Waarschijnlijk is het dus tock KISS.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_28148794
nou woensdag is al best snel, hopelijk heeft het effect!
  † In Memoriam † woensdag 22 juni 2005 @ 23:18:44 #288
81992 Githa
pi_28148868
succes woensdag Tearsong en Tomas
  woensdag 22 juni 2005 @ 23:30:25 #289
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_28149264

Sanne na haar fruithapje
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  woensdag 22 juni 2005 @ 23:32:01 #290
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_28149322
succes ook namens ons
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_28149801
morgen gehoortest

en voor rest weinig te melden eigenlijk, Thijs is nog steeds enorm uit zijn doen vanwege de temperatuur
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  woensdag 22 juni 2005 @ 23:48:32 #292
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28149857
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 20:51 schreef dolfg het volgende:

Een jaar lang Steijn in een flits:
Fijn dat alls zo lekker gaat!
Ik herinner me nog goed dat filmpje toen. Zucht.
  donderdag 23 juni 2005 @ 00:07:19 #293
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_28150364
alvast fijne verjaardag steijn.

hahaha edje, vondt ze het niet zo lekker?

Bar, hopenlijk voelt thijs zich snel weer de oude.

Succes woensdag tearsong
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 23 juni 2005 @ 07:14:13 #294
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_28153159
Bah Tearsong, niet fijn meid!
  donderdag 23 juni 2005 @ 09:02:20 #295
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28153957
Enne.... MYRTHE is jarig vandaag!!!!! Gefeliciteerd
  donderdag 23 juni 2005 @ 09:50:47 #296
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28154870
Hoe lang kan het duren voordat babies bijvoeding enzow lekker gaan vinden? Want Noah vindt het tot nu toe allemaal maar niks... Hij drinkt zn melkflessen nu ook weer heel slecht (meestal maar zo'n 150 ml ipv 200) en hij plast nog niet helemaal niet meer, maar plast wel al veel minder... Net diksap geprobeerd, maar hij laat het er gewoon uitlopen...
Wel lastig hoor, dat bijvoeden! Maar hij is nu 6 maanden geweest dus kan ik het niet meer uitstellen ook
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † donderdag 23 juni 2005 @ 10:06:44 #297
81992 Githa
pi_28155256
Dat slechte plassen is wel iets om even goed in de gaten te houden Tex, zeker met deze warmte.
Bel anders de huisarts even voor alle zekerheid want die kleintjes drogen sneller uit dan je denkt.

Wat ik hier al vaker gelezen heb is dat je uitdroging bij baby's kunt checken door aan de binnenkant van de wang te voelen, of daar nog genoeg speeksel zit.

Succes, en Noah wel beter gaan drinken hoor want dit is niet goed voor je.
pi_28155646
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 09:50 schreef texelonia het volgende:
Hoe lang kan het duren voordat babies bijvoeding enzow lekker gaan vinden? Want Noah vindt het tot nu toe allemaal maar niks... Hij drinkt zn melkflessen nu ook weer heel slecht (meestal maar zo'n 150 ml ipv 200) en hij plast nog niet helemaal niet meer, maar plast wel al veel minder... Net diksap geprobeerd, maar hij laat het er gewoon uitlopen...
Wel lastig hoor, dat bijvoeden! Maar hij is nu 6 maanden geweest dus kan ik het niet meer uitstellen ook
en hem aan de smaak laten door het nog te vermengen met de flesvoeding ?? Dus bv fruit met de flesvoeding aangemaakt ?? aardappelen gepureerd evt met wat flesvoeding ??
  † In Memoriam † donderdag 23 juni 2005 @ 10:25:51 #299
7074 moussy
kuttekop
pi_28155695
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 09:50 schreef texelonia het volgende:

ah welja joh, ik ben van mening dat je niks hoeft te pushen tot ze een jaar oud zijn. Er zijn toch ook zat bv kindjes die pas met een jaar op de vastere voeding gaan?!
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † donderdag 23 juni 2005 @ 10:33:10 #300
7074 moussy
kuttekop
pi_28155864
quote:
Eetlustschommelingen
De eetlust van baby's en kinderen maakt klassiek nogal wat bokkensprongen. Toch blijken deze schommelingen zelden uit te monden in een groeivertraging of ontwikkelingsachterstand. Van kleinsaf kunnen kinderen hun voedselopname heel precies regelen. Wanneer een kind slecht eet, moet men dus niet onmiddellijk in paniek slaan. Alleen in zeer ernstige gevallen kan het het kind een lichamelijke achterstand oplopen ("nutritional dwarfing"). "Het belangrijkste dat we hieruit moeten afleiden is: ouders bepalen wàt er gegeten wordt (gevarieerd en evenwichtig) en op welke manier het wordt voorgeschoteld. Kinderen bepalen hoeveel er gegeten wordt," aldus Van Winckel.

Tussen 4 en 6 maanden wordt het best gestart met vaste voeding . Dit betekent wennen aan andere smaken en leren van het lepeltje eten. Vaak wordt gestart met fruitpap of groentebrij. Baby's die het erg moeilijk hebben met nieuwe smaken kan men best eerst ingedikte melk van de lepel leren eten. Neem de baby best op de schoot om verslikken te voorkomen. Als het eten van de lepel niet goed lukt, kunt u beter even wachten en het na 1 of 2 weken nog eens proberen. Als het kind wenst te stoppen met eten (lepel wegslaan, mond dichthouden, voedsel uitspuwen) moet er gestopt worden met voeden. Dwingen heeft geen zin en lokt alleen maar afkeer uit.

In het tweede levenshalfjaar loopt dit alles al veel vlotter. Zorg ervoor dat vanaf 8 à 9 maanden het voedsel ook zachte brokjes bevat als voorbereiding op de vaste voeding.

• Vanaf de leeftijd van 1 jaar ontwikkelt het kind duidelijke voor- of afkeuren voor bepaalde gerechten. Verder staan vele kinderen afwijzend tegenover nieuw, onbekend voedsel (neofobie). Vanaf ongeveer 1,5 jaar neemt het groeitempo van de peuter sterk af en daarmee gepaard gaand ook de eetlust. Dit is dan ook de periode waarin eten problematisch kan worden en maaltijden uitdraaien op een machtsstrijd tussen ouders en kind. De peuter komt immers in zijn koppigheidsfase en heeft snel door hoe hij "macht" kan uitoefenen op volwassenen. Duidelijkheid en begrenzing is in deze levensfase zeer belangrijk. Het komt erop aan de gulden middenweg te vinden tussen té rigide regels en helemaal geen regels, die beide tot een verstoord eetgedrag kunnen leiden. Ook hier blijft de regel: ouders bepalen wat er gegeten wordt, het kind hoeveel."

Ook naar risicofactoren voor het ontwikkelen van eetstoornissen wordt gezocht. Zo stelt een studie uitgevoerd in het Great Ormond Street Hospital in London dat volgende risicofactoren geassocieerd zijn met chronische eetproblemen: laag geboortegewicht, ontwikkelingsachterstand (motorisch en taal), snel optreden voedingsprobleem (0-3 maand), vaak en langdurig braken. Kinderen die deze risicofactoren vertonen, dienen dan ook met extra aandacht gevolgd te worden om zo de ontwikkeling van eetstoornissen te voorkomen.
Bron & meer info
Je zou er haast een boek over schrijven!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')