Joh, meid, zeker weten dat je het verdient gelukkig te zijn. Maar weet je, jij zoekt je geluk op de verkeerde plek. Jij zoekt het in iemand anders, en iemand anders kán jou niet gelukkig maken. Als jouw geluk in een ander ligt, dan zal altijd de angst blijven dat je het kwijt raakt, dat diegene bij je vandaan gaat en dat je weer ongelukkig bent.quote:Op zondag 12 juni 2005 11:11 schreef MissPeppertje het volgende:
Ik ben 21 jaar, vanaf mijn 10de zit ik al in therapie. Ik vecht al 10 jaar lang tegen onzekerheid, angst en depressie. Ik ben zo onzettend bang om alleen te blijven. Ik wil over 2 jaar samenwonen, over 3 jaar huisje kopen en als ik 26 ben kinderen. Ik wil het huisje boompje beestje, ik wil gelukkig zijn...ik VERDIEN het om gelukkig te zijn, maar het lukt me niet. De angst is te groot.....
Dat je nu eenzaam bent is niet meer dan logisch. Je hebt je hele leven naar hem gericht, en als je dat dan kwijt raakt, dan is dat heel moeilijk en val je in een oneindige leegte. Maar je zult zien, in de komende tijd komt het allemaal weer goed, echt. En je vindt heus diegene die jou wél waard is. Want jouw ex, wat een laag persoon. Weten dat jij het niet kan op die manier, en je toch in die hoek duwen. Als hij geen relatie wil, dan moet hij er niet steeds aan beginnen.quote:Mijn energie is op, zijn eenzaamheid weer op z'n top en het liefst stap ik in de auto rij naar hem toe en begin weer een smeekgebed. Maar ik wil geen relatie meer waarin ik mij zo onzettend klein, onzeker, angstig en kut voel. Ik wil iemand die mij respecteerd, en waardeerd en neemt zoals ik ben. Die mij wel die zekerheid geeft die ik nodig heb, iemand die het wel fijn vind om veel waardering en zorg te krijgen.
Iemand bij wiens wantrouwen gestaafd werd door feiten... Die gozer heeft zelf gevraagd om problemen.quote:Op zondag 12 juni 2005 11:44 schreef wonko het volgende:
Lekker vanuit je onzekerheid zijn spullen doorzoeken. Wat ben je voor kutwijf?
Er is geen enkele smoes die rechtvaardigt om zijn spullen te doorzoeken. Als zij die jongen niet vertrouwd moet ze bij hem weggaan. En ook als ze niet uit de relatie krijgt wat ze nodig heeft moet ze ook verdergaan. Je hebt maar van andermans spullen af te blijven.quote:Op zondag 12 juni 2005 11:48 schreef innovative het volgende:
[..]
Iemand bij wiens wantrouwen gestaafd werd door feiten... Die gozer heeft zelf gevraagd om problemen.
Die jongen zijn ook dingen verwijtbaar. Hij had haar allang moet dumpen vanwege haar verregaande onzekerheid. Niet een paar lijntjes warmhouden terwijl hij nog een relatie met haar heeft.quote:Op zondag 12 juni 2005 11:51 schreef SoNoS het volgende:
Als ik het zo lees, moet je blij zijn dat je van deze gozer af bent hoor. Hier kan je gewoon geen normale serieuze relatie mee opbouwen. Als hij je vandaag niet bedriegt, zal hij dat morgen wel doen.
Volgens mij kan je veel beter wel een tijdje alleen zijn. Misschien is het eng voor je, maar dan leer je wel omgaan met de momenten waarbij je alleen bent. In de toekomst zal je heus nog wel vaker alleen zijn.
Precies! En dat doet die gozer alleen maar zodat hij lekker vaak van bil kan gaan. Nah.. move met zo´n gozer dus. Neemt ie maar een goede baan, kan hij elke week naar de hoeren.quote:Op zondag 12 juni 2005 11:54 schreef wonko het volgende:
[..]
Die jongen zijn ook dingen verwijtbaar. Hij had haar allang moet dumpen vanwege haar verregaande onzekerheid. Niet een paar lijntjes warmhouden terwijl hij nog een relatie met haar heeft.
Hehe, het klinkt raar maar ik hoopte echt al op een reactie van jouquote:Op zondag 12 juni 2005 11:43 schreef milagro het volgende:
Ze jaagt haar vriend helemaal niet weg , hij is er nooit echt geweest.
Dat ze dodelijk onzeker is, is naar, maar in dit geval heeft het gedrag vanhaar vriend er helemaal NIETS mee te maken, haar onzekerheid doet hem zich niet zo gedragen als hij zich gedraagt.
Hij ís zo, met of zonder onzekerheid van haar kant.
Pepper, hij was duidelijk niet de juiste knul voor jou, al maakt het voor je verdriet niets uit, het doet net zo'n zeer.
Maar liever eenzaam (voor zolang het duurt, en dat gaat reuze meevallen, geloof me) dan op de bank zitten nagelbijten omdat je hem niet vertrouwt en blijkbaar ook niet KAN vertrouwen en dát is pas eenzaamheid!
Zou je weer zwichten, dan ben je vast weer gelukkig, maar dat zal niet lang duren, hij is zoals hij is en dat is niet wat jij zoekt en nodig hebt.
Geen verwijten naar hem toe, iemand kan niet altijd dat geven wat jij verlangt, ms kan hij dat aan niemand geven, wie zal het zeggen.
Jij moet gewoon eerst sterk worden, op het moment dat jij sterk bent, kun je relaties zoals dit makkelijker beeindigen, kun je makkelijker zelf inzien, en het ook daadwerkelijk VOELEN dat het de juist keuze was.
Oh, nou, ik had je niet herkend, hoor en nu nog steeds niet (en laat dat maar zo).quote:Op zondag 12 juni 2005 11:58 schreef MissPeppertje het volgende:
[..]
Hehe, het klinkt raar maar ik hoopte echt al op een reactie van jou![]()
De vorige keren heb ik er veel aan gehad. Pas was ik topics aan het terug lezen van een heel tijdje terug toen ik onder een andere naam poste. Toen zat ik echt heel zwaar in de put en meerdere keren een zelfmoord poging gedaan.
Ik VLOOG je werkelijk aan in de topics, ik ging direkt in de aanval en verdedinging tegelijk....
Dat heeft me laten zien hoe sterk ik al verander ben, omdat ik nu eerst goed nadenk over feedback en dan pas reageer....
Bij deze wil ik je ook bedanken, en zou ik zo ontzettend graag willen dat meer mensen zo eerlijk waren!![]()
Ja, en dat snapte hij dus echt niet. Dat ik zo onzettend eenzaam in de relatie was. Ik had zo hard dat lieve smsje nodig, zo hard die knuffel....quote:Op zondag 12 juni 2005 12:11 schreef milagro het volgende:
Er is geen grotere eenzaamheid dan wanneer je IN een relatie zit, doodongelukkig bent, maar niet gehoord wordt, er voor je gevoel niet uit kan, niet uit durft.
Als ik het zo lees ben je hooguit een wat opgefokte stresskip, maar verder een normale meid zoals heel veel anderen.quote:Op zondag 12 juni 2005 12:17 schreef MissPeppertje het volgende:
Het probleem is gewoon dat ik niet weet of ik nou echt zo raar ben als mijn ex vreind zegt, en of ik echt zoveel moet veranderen....het is gewoon 1 grote choas waar angst, onzekerheid en eenzaamheid de grootste rollen in spelen....
Ik herken een gedeelte wel van topic, maar ik vind het helemaal niet erg als hij met vrienden op stap ging. Dat doe ik ook elke week. Wel vond ik het stront vervelend dat hij niet plande en dan ging ik af zitten wachten tot hij wist of hij wel of niet kon of zin had terwijl ik dan uitnodigingen van mijn vriendinnen ging afslaan....dat is later wel veranderd omdat ik gelukkig weer nu een vrienden groep heb waar ik bijna elk weekend leuke dingen mee ga doen....maar dan komt daar de angst weer of die me wel aardig vinden en de angst dat ze me misschien niet meer willen zien...quote:Op zondag 12 juni 2005 12:08 schreef Moonah het volgende:
Zoals Innovative al zei, het geluk vind je in jezelf. En daar ben je met je therapie al druk mee bezig. En dat kan een heel lange, zware weg zijn (I know all about it), maar uiteindelijk bereik je resultaat.
Leer iig snel je grenzen te stellen. Jij laat veel te veel over je heen lopen op zoek naar je geluk. En daardoor versterk je zelf weer je onzekerheid.
Wellicht moet je dit topic ook eens lezen, beetje vergelijkbaar: Gek worden in een relatie door jaloezie
Stresskip is niet eens mijn 2de maar mijn eerste naamquote:Op zondag 12 juni 2005 12:27 schreef innovative het volgende:
Als ik het zo lees ben je hooguit een wat opgefokte stresskip, maar verder een normale meid zoals heel veel anderen.
elke 2 minuten elke minuut!! haha Maar ik heb het wel te vaak nodig ja, maar zoals je ook in je verhaal zei, bij de ene jongen meer dan bij de anderequote:Dat jij graag wilt horen dat je lief of mooi bent, is ook normaal (mits het niet elke 2 minuten herhaalt moet worden.) Het is toch leuk te weten dat je gewaardeerd wordt? Vind ik wel, in ieder geval, en ik heb het ook nodig hoor.
Planning = zekkerheid. Zekkerheid= GEEN onzekkerheidquote:Dat jij langzaam aan aan settelen begint te denken, is ook hartstikke normaal hoor, ik weet zeker dat er veel meer vrouwen (en mannen) zijn die dat doen. Ik in ieder geval wel, stiekem een beetje dromen, dus je bent in ieder geval niet de enige.Je houdt te strak vast aan je planning, dat zeker, maar dat je dromen hebt is hartstikke normaal...
Het ging me ook niet over de letterlijke vergelijking, maar meer de problematiek erachter: Extreme onzekerheid, geen grenzen kunnen/durven/willen stellen, je afhankelijk opstellen in een relatie.quote:Op zondag 12 juni 2005 12:35 schreef MissPeppertje het volgende:
[..]
Ik herken een gedeelte wel van topic, maar ik vind het helemaal niet erg als hij met vrienden op stap ging. Dat doe ik ook elke week.
Oeh, herkenbaar.quote:Wel vond ik het stront vervelend dat hij niet plande en dan ging ik af zitten wachten tot hij wist of hij wel of niet kon of zin had terwijl ik dan uitnodigingen van mijn vriendinnen ging afslaan....
Mwaoh, het komt op mij over alsof er wel wat meer aan de hand is dan 'opgefokte stresskip'.quote:Op zondag 12 juni 2005 12:27 schreef innovative het volgende:
[..]
Als ik het zo lees ben je hooguit een wat opgefokte stresskip, maar verder een normale meid zoals heel veel anderen.
Waarom?quote:
er staat toch een streep doorquote:Op zondag 12 juni 2005 12:47 schreef Moonah het volgende:
Waarom?
Omdat jíj te lui/laks bent om te lezen?![]()
Duh.quote:
Dat advies hadden we idd niet willen missen.quote:ik kan toch geen advies geven zonder het gelezen te hebben
zekkerheid bestaat zeker niet, 't is zekerheid, met één k.quote:Op zondag 12 juni 2005 12:46 schreef MissPeppertje het volgende:
Planning = zekkerheid. Zekkerheid= GEEN onzekkerheid
Lullige is dat zekkerheid niet bestaat....alleen de zekkerheid dat je doodgaat ooit, je weet niet eens waarneer, hoe en waar
He shitquote:Op zondag 12 juni 2005 13:03 schreef innovative het volgende:
[..]
zekkerheid bestaat zeker niet, 't is zekerheid, met één k.![]()
Maar idd, je ziet het zelf al in. Moeilijk is dat, om wat je rationalistisch ziet maar niet voelt, ook in je gevoel te krijgen. Wat dat betreft kan ik je niet helpen, je ziet het probleem zelf al, dan zul je ook zelf die knop in je hoofd om moeten zetten...
Nee okey we zijn in R&P dan kan ik natuurlijk niet van dat soort grapjes maken,quote:Op zondag 12 juni 2005 12:55 schreef Moonah het volgende:
[..]
Duh.![]()
Maar het komt niet erg aardig over.
[..]
Dat advies hadden we idd niet willen missen.
Ja, die veelzijdige en interesante meid...pff...quote:Op zondag 12 juni 2005 13:24 schreef faithlesz het volgende:
Ik denk dat je blij mag zijn dat het voorbij is. Zo'n relatie is echt niet bevorderlijk voor je onzekerheid.
En de angst om alléén te blijven mag je wel opzij schuiven.. Als ik zo je fotoboek bekijk lijk je een veelzijdige, interessante meid die er ook nog ééns niet verkeerd uit ziet.
Komt wel goed..
Ik heb er veel met hem over gehad, maar dan kregen we dus ruzie. Hij vond het onzin om te zeggen dat hij me niet kwijt wilde ik moest het maar aan zijn daden zien....quote:Op zondag 12 juni 2005 12:45 schreef rustig het volgende:
aan de ene kant gaf je ex je regelmatig reden om onzeker te zijn.
en dat onzekerheid een zwak punt van je is, is natuurlijk vervelend.
maar het was beter geweest om in plaats van de momenten dat je actief naar dingen
(brieven, smsjes) van hem opzoek ging, gewoon met hem had gesproken daarover.
is al vaak genoeg gezegd, en mensen met onzekerheid doen het wel vaker, maar iemands
spullen of berichten doorzoeken uit onzekerheid is écht iets wat je beter niet kunt doen.
een belangrijk iets voor jou om in de gaten te houden hierbij is; je grenzen stellen!
als je merkt dat iemand voor lange tijd slechts onduidelijkheid kan geven, en jij zoekt
aandacht en betrouwbaarheid, laat het dan niet te lang voortkabbelen!! omdat jij het zo lang
hebt aangekeken omdat je erin bleef geloven heb je eigenlijk jezelf alleen maar laten lijden.
Inderdaad, het valt nog niet mee om je op te vrolijken! Tis allemaal nog erg vers natuurlijk, maar probeer er gewoon de positieve dingen van in te zien. En die zijn er echt hoor!quote:Op zondag 12 juni 2005 13:55 schreef MissPeppertje het volgende:
Ik heb gewoon altijd iets te zeiken...ik wil gewoon weer positief zijn....
Het stelt niet alleen niks voor ik kan het nietquote:Op zondag 12 juni 2005 14:09 schreef faithlesz het volgende:
Face it, een open (ik neuk alles wat ik tegenkom) relatie stelt toch niets voor?
Net zoals 99% van alle vrouwen.. En geloof me, zijn genoeg mannen die daar precies hetzelfde over denkenquote:Op zondag 12 juni 2005 14:24 schreef MissPeppertje het volgende:
[..]
Het stelt niet alleen niks voor ik kan het nietSeks en houden van zit bij mij teveel aan elkaar verbonden....
Om te zien misschien. Moet je lezen. Leven totaal uitgepland, control freak, vindt dat ze dingen verdient, vreselijk onzeker, wantrouwend, etc.quote:Op zondag 12 juni 2005 14:22 schreef MaRySe het volgende:
Ik bekeek net je fotoboek en heb meteen een heel ander beeld van je. Je bent echt een hartstikke leuk meidje
Ik ben daar ook hard mee bezig...morgen is het weer therapie dagquote:Op zondag 12 juni 2005 14:22 schreef MaRySe het volgende:
Wat ik zou doenIs eerst jezelf opbouwen, dat je daar gelukkig mee bent en dat het ook leuk is zonder relatie. Als je begrijpt wat ik bedoel.
quote:Ik ben 21 jaar, vanaf mijn 10de zit ik al in therapie. Ik vecht al 10 jaar lang tegen onzekerheid, angst en depressie. Ik ben zo onzettend bang om alleen te blijven. Ik wil over 2 jaar samenwonen, over 3 jaar huisje kopen en als ik 26 ben kinderen. Ik wil het huisje boompje beestje, ik wil gelukkig zijn...ik VERDIEN het om gelukkig te zijn, maar het lukt me niet. De angst is te groot.....
Leven uitgepland: Ja, ik ben een planner en alles moet volgens de planning...daardoor ben ik ook een extreem goede projectleider!quote:Op zondag 12 juni 2005 14:27 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Om te zien misschien. Moet je lezen. Leven totaal uitgepland, control freak, vindt dat ze dingen verdient, vreselijk onzeker, wantrouwend, etc.
Laat dit eerst eens los. Djeez, alleen dit nastreven moet je al grote angst geven in het leven. Want ohjee, stel dat het allemaal niet zo loopt als je hebt gepland.quote:Ik ben 21 jaar, vanaf mijn 10de zit ik al in therapie. Ik vecht al 10 jaar lang tegen onzekerheid, angst en depressie. Ik ben zo onzettend bang om alleen te blijven. Ik wil over 2 jaar samenwonen, over 3 jaar huisje kopen en als ik 26 ben kinderen.
Zo als ik het hier las dacht ik nou, nou. Maar na het verhaaltje gelezen te hebben en foto's gekeken kwam ik dus tot die conclusie.quote:Op zondag 12 juni 2005 14:27 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Om te zien misschien. Moet je lezen. Leven totaal uitgepland, control freak, vindt dat ze dingen verdient, vreselijk onzeker, wantrouwend, etc.
Je verstikt die arme drommel gewoon, geen wonder dat ie er tussen uit knijpt. Ik mag lijden dat je, als je zo door gaat, op je 26ste nog moederziel alleen bent.quote:Bijna een jaar terug leerde ik hem kennen via internet, eigenlijk was ik al verliefd voor ik hem in het echt had gezien. Na een paar maanden was het voor mij duidelijk, dit is de jongen met wie ik oud wil worden. Tot ik erachter kwam dat hij de relatie toch een heel stuk minder sirieus zag dan ikzelf. Maar toen koos hij om er 100 % voor te gaan. Ik leerde zijn ouders kennen, en zijn vrienden. Zijn ouders zijn schatten, wat ik niet gewend was van mij vorige relatie en voor ik het wist at ik elke dinsdag bij hun thuis. Ook zal ik bijna 7 dagen in de week bij mijn vriend, hij woonde lekker opzichzelf en 15 minuten van mijn school af en het liep onzettend lekker. En mijn ouders waren onzettend blij voor me omdat ik zielsgelukkig was, maar er bleef iets bij me knagen....de angst om alle eenzaamheid van die jaren ervoor weer terug te krijgen...
Het gaat er toch niet om wie de schuld heeftquote:Op zondag 12 juni 2005 14:38 schreef PDOA het volgende:
Hier geef je toch echt toe dat het aan jou ligt...
[..]
In tegendeel, een goede projectleider moet flexibel zijn, tegen onverwachte situaties kunnen en overal op in kunnen springen.quote:Op zondag 12 juni 2005 14:33 schreef MissPeppertje het volgende:
[..]
Leven uitgepland: Ja, ik ben een planner en alles moet volgens de planning...daardoor ben ik ook een extreem goede projectleider!
Halleluja!quote:Dingen verdienen: DUHHH tuurlijk verdien ik dingen, ik kan een zeikerd zijn maar ik ben ook een toppertje..
Ik zie gewoon al het plaatje voor me:quote:Op zondag 12 juni 2005 14:37 schreef NiNi het volgende:
[..]
Laat dit eerst eens los. Djeez, alleen dit nastreven moet je al grote angst geven in het leven. Want ohjee, stel dat het allemaal niet zo loopt als je hebt gepland.
Tevens is het niet iets wat mannen graag horen over het algemeen, dat er zoveel druk op ze gelegd wordt om aan jouw strak geplande levensverwachting te voldoen.
Ze komt er in ieder geval voor uit.. Genoeg vrouwen die al lang die agenda hebben opgesteld, maar hun verwachtingen verder niet uitspreken.quote:Op zondag 12 juni 2005 14:37 schreef NiNi het volgende:
Tevens is het niet iets wat mannen graag horen over het algemeen, dat er zoveel druk op ze gelegd wordt om aan jouw strak geplande levensverwachting te voldoen.
Emil Ratelbandquote:Op zondag 12 juni 2005 14:40 schreef NiNi het volgende:
[..]
In tegendeel, een goede projectleider moet flexibel zijn, tegen onverwachte situaties kunnen en overal op in kunnen springen.
[..]
Halleluja!Een toppertje nog wel! Bij wie zit in je in therapie, Gerard Joling?
Uh?quote:Op zondag 12 juni 2005 14:41 schreef MissPeppertje het volgende:
[..]
Ik zie gewoon al het plaatje voor me:
29 jaar, 6 katten, patty brad op tv aan het kijken
![]()
![]()
Nee, maar ze legt wel de schuld bij die gozer, die er mijns inziens ook niks aan kon doen omdat zij denkt dat ze die relatie wel eventjes volgens haar gedachtengoed kon sturen...quote:Op zondag 12 juni 2005 14:40 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Het gaat er toch niet om wie de schuld heeft
Dit strookt gewoon niet met wat ze in het begin van haar post vertelde.quote:Op zondag 12 juni 2005 14:33 schreef MissPeppertje het volgende:
Wantrouwend: Dit ben ik dus niet, die jongen maakte mij wantrouwend. Ik ben vaak juist te goed van vertrouwen...
Wat is er zo fout aan toe tegeven dat je huisje boompje beestje wil? Wie zegt dat dat saai is, of dat er dan geen vrijheid meer is? En zoals Faithlesz al zegt, ik kom er voor uit ja. Ik ben dood en door eerlijk, en dat is misschien ook wel een probleem voor sommige mensen.quote:Op zondag 12 juni 2005 14:42 schreef faithlesz het volgende:
[..]
Ze komt er in ieder geval voor uit.. Genoeg vrouwen die al lang die agenda hebben opgesteld, maar hun verwachtingen verder niet uitspreken.
Omdat uit je brief blijkt dat je dit probeert te forceren. Geen wonder dat die gast daar helemaal geen zin in had.quote:Op zondag 12 juni 2005 14:47 schreef MissPeppertje het volgende:
[..]
Wat is er zo fout aan toe tegeven dat je huisje boompje beestje wil? Wie zegt dat dat saai is, of dat er dan geen vrijheid meer is? En zoals Faithlesz al zegt, ik kom er voor uit ja. Ik ben dood en door eerlijk, en dat is misschien ook wel een probleem voor sommige mensen.
Maar wie heeft dat nou niet dat hij/zij graag wil als je 70 ben heerlijk iemand te hebben met wie je een fantastische tijd hebt doorgebracht, en nog steeds het heerlijk vind tegen elkaar aan te kruipen s avonds in bed...?
Waarschijnlijk dat ie zelfs het vreemdgaan goedpraat voor zichzelf door te vinden dat het deels aan haar onzekerheid ligt. Sowieso beticht ze hem van liegen maar ze manoeuvreert hem ook in zo'n positie. Elke keer als ie contact heeft met een ander kan ie dat niet vertellen want dan zakt zij in elkaar. Een leugen is dan een mooie makkelijke uitweg. Kinderen vastpinnen op een bepaalde datum. Welke vent wil dat?quote:Op zondag 12 juni 2005 14:38 schreef PDOA het volgende:
Hier geef je toch echt toe dat het aan jou ligt...
[..]
Je verstikt die arme drommel gewoon, geen wonder dat ie er tussen uit knijpt. Ik mag lijden dat je, als je zo door gaat, op je 26ste nog moederziel alleen bent.
Och meisje toch. Je bent nog zo jong, als er iets is waar je je nu nog niet druk om hoeft te maken is dat het wel! Al was je op je 29 nog alleen ben je nog steeds jong.quote:Op zondag 12 juni 2005 14:48 schreef MissPeppertje het volgende:
[..]
Dat ik dat dus echt NIET wil, en dat dat dus mijn ergste nachtmerrie is....
Als jij nou eens even als een gek dat hele topic door gaat lezen en dan weer terug komt?quote:Op zondag 12 juni 2005 14:46 schreef PDOA het volgende:
Nee, maar ze legt wel de schuld bij die gozer, die er mijns inziens ook niks aan kon doen omdat zij denkt dat ze die relatie wel eventjes volgens haar gedachtengoed kon sturen...
Als je als vent zo baalt van je relatie, dan kap je er mee. Als je niet tegen die vaststaande datum kan, dan kap je er mee. Dat heeft de ex in kwestie gedaan, grote jongen dus...quote:Op zondag 12 juni 2005 14:51 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Waarschijnlijk dat ie zelfs het vreemdgaan goedpraat voor zichzelf door te vinden dat het deels aan haar onzekerheid ligt. Sowieso beticht ze hem van liegen maar ze manoeuvreert hem ook in zo'n positie. Elke keer als ie contact heeft met een ander kan ie dat niet vertellen want dan zakt zij in elkaar. Een leugen is dan een mooie makkelijke uitweg. Kinderen vastpinnen op een bepaalde datum. Welke vent wil dat?
Ja laten we daarom de situatie proberen af te dwingen en vooral stressen als het averechts werktquote:Op zondag 12 juni 2005 14:47 schreef MissPeppertje het volgende:
Maar wie heeft dat nou niet dat hij/zij graag wil als je 70 ben heerlijk iemand te hebben met wie je een fantastische tijd hebt doorgebracht, en nog steeds het heerlijk vind tegen elkaar aan te kruipen s avonds in bed...?
En jij noemt jezelf onzeker. Ik vind dit eerder ontiegelijk arrogant, om niet te zeggen onuitstaanbaar. Een broekie van 21 dat zich zelf een extreem goede projectleider noemt...... Je zegt zelf dat je een stresskip bent..... alvast geen goeie eigenschap voor een projectleider.quote:Op zondag 12 juni 2005 14:33 schreef MissPeppertje het volgende:
[..]
Leven uitgepland: Ja, ik ben een planner en alles moet volgens de planning...daardoor ben ik ook een extreem goede projectleider!
Dingen verdienen: DUHHH tuurlijk verdien ik dingen, ik kan een zeikerd zijn maar ik ben ook een toppertje..
Ik ben het helemaal eens met wat LivEliveD zegt:quote:Op zondag 12 juni 2005 14:52 schreef innovative het volgende:
[..]
Als jij nou eens even als een gek dat hele topic door gaat lezen en dan weer terug komt?
De TS geeft duidelijk aan te onzeker te zijn geweest, zich te afhankelijk te hebben opgesteld. Ze geeft aan dat zíj degene is die problemen heeft met genieten van dingen en dat zíj degene is die een te strakke planning heeft ed...
Daarnaast heeft die gozer minstens zo veel schuld. Een duidelijk gevalletje van twee mensen die niet bij elkaar horen, maar die elkaar wel in een hoek dringen waar ze zich niet willen bevinden. Offeh, is het niet erg dat hij het buiten de deur ging zoeken "omdat zij onzeker is?" Dat wíst hij toch? Daar kan hij toch rekening mee houden, en als hij daar geen zin in heeft, dan stopt hij er toch mee? Hij is net zo goed aan het kloten geweest. Hij beëindigt de relatie omdat hij vrij wil zijn. Goed, dat kan gebeuren. Maar komt vervolgens terug, zegt vol voor haar te gaan en komt dan weer met dingen als een open relatie of loopt van alles achter haar rug uit te voeren en speelt bij haar mooi weer. Toon dan ruggegraat en kap met die "verstikkende" relatie.
Wel even reëel blijven he? Ze heeft zelf problemen, maar die gast heeft er zeker niet aan meegewerkt om de relatie goed te houden, sterker nog, die heeft de TS alleen maar verder in de problemen gebracht.![]()
quote:Waarschijnlijk dat ie zelfs het vreemdgaan goedpraat voor zichzelf door te vinden dat het deels aan haar onzekerheid ligt. Sowieso beticht ze hem van liegen maar ze manoeuvreert hem ook in zo'n positie. Elke keer als ie contact heeft met een ander kan ie dat niet vertellen want dan zakt zij in elkaar. Een leugen is dan een mooie makkelijke uitweg. Kinderen vastpinnen op een bepaalde datum. Welke vent wil dat?
Same here, hoor meid... Ik begin ook geen relatie om gewoon een paar weken vrijblijvend te wippen, ik ga er ook voor om het langere tijd te laten werken en *stiekem* heb ook ik zo mijn dromen over planningen...quote:Op zondag 12 juni 2005 14:53 schreef MissPeppertje het volgende:
Dat vastpinnen is wel heel hard hoor wat iedereen nu zegt.
Ik zou dat graag zo willen, en ik bedoelde daar mee te zeggen dat ik gewoon geen zin in ongein relaties heb. Als ik met iemand wat begin is het seriues bedoeld....
Hij wil haar niet kwetsen maar baalt van haar innerlijk. Probeert het dus constant opnieuw en beseft ook constant opnieuw dat zij niet is wat hij zoekt maar dat wil nog niet zeggen dat ie haar los kan laten. Achter de rug om lopen kloten keur ik niet goed en ze passen (op dit moment) zeker niet bij elkaar. Maar datums enzo gaan noemen is alles behalve slim. Je neemt kinderen als je een stabiele basis hebt. Tis geen project zo van "Oeh nu ff dit, dan dat, want er is een deadline"quote:Op zondag 12 juni 2005 14:55 schreef innovative het volgende:
Om vervolgens met hangende pootjes aan te komen, aan te geven zich te conformeren aan haar wensen en dan maar achter haar rug te gaan kloten. Ja hallo, wie is er dan fout bezig! Hij belooft van alles, weet precies wat hij moet doen, heeft het ook al eerder meegemaakt, komt toch weer terug en dan maar achter haar rug? Lekkere gozert!
Ja maar, ja maar mijn planning zegt dat ik morgen om 3 uur DE perfecte persoon moet tegenkomenquote:Op zondag 12 juni 2005 14:52 schreef NiNi het volgende:
[..]
Och meisje toch. Je bent nog zo jong, als er iets is waar je je nu nog niet druk om hoeft te maken is dat het wel! Al was je op je 29 nog alleen ben je nog steeds jong.
Bovendien neem ik aan dat je je dromen wel met iemand waar wilt maken die het helemaal is voor jou en niet met degene die er toevallig is op het juiste moment?
Daar word je ook niet gelukkig van uiteindelijk. En natuurlijk wil iedereen samen met iemand oud worden, maar dat kun je niet afdwingen, hoe graag jij dat misschien ook zou willen.
Daar zouden we er meerdere van moeten hebben.quote:Op zondag 12 juni 2005 14:53 schreef MissPeppertje het volgende:
Als ik met iemand wat begin is het seriues bedoeld....
Kijk nu zeg je ineens hele goede dingenquote:Op zondag 12 juni 2005 14:59 schreef MissPeppertje het volgende:
Het leven is gewoon niet te plannen en dat vind ik nogal moeilijk.....
?quote:Op zondag 12 juni 2005 15:01 schreef Viperdesign het volgende:
[..]
Daar zouden we er meerdere van moeten hebben.
Ow, dus als je te maken hebt met een dwingende, instabiele partner dan dump je die, kom je terug, dump je die, kom je wederom terug, maar in plaats van ruggegraat te tonen en het gewoon definitief te beëindigen ga je de slachtofferrol in en is het de schuld van je partner dat je vreemd gaat?quote:Op zondag 12 juni 2005 14:56 schreef PDOA het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal eens met wat LivEliveD zegt:
[..]
Vrouwen relaties aangaan vanuit serieus oogpunt. Lees: Compliment. Ben je niet gewend zeker.quote:Op zondag 12 juni 2005 15:02 schreef MissPeppertje het volgende:
?
Hahahaha ik ben projectleider. Maar privé plannen?quote:Op zondag 12 juni 2005 14:33 schreef MissPeppertje het volgende:
Ik kan tenminste met mezelf leven. Lijkt me perfect genoegquote:Maar jij bent zeker perfect? Ja, dacht ik al.....
Ik zie het ook allemaal wel hoor, en ik ben geen achtelijke blonde doos die niks van het leven snapt.quote:Op zondag 12 juni 2005 15:02 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Kijk nu zeg je ineens hele goede dingen![]()
Ook als je het vanaf de start serieus bedoelt, kun je nog wel een beetje relaxt met elkaar omgaan.quote:Op zondag 12 juni 2005 14:53 schreef MissPeppertje het volgende:
Dat vastpinnen is wel heel hard hoor wat iedereen nu zegt.
Ik zou dat graag zo willen, en ik bedoelde daar mee te zeggen dat ik gewoon geen zin in ongein relaties heb. Als ik met iemand wat begin is het seriues bedoeld....
Wat is er mis mee om als een scharrel te beginnen? Ik zie daar het probleem niet van. Als je zoent met iemand, wil je dan een serieuze relatie?quote:Op zondag 12 juni 2005 14:59 schreef MissPeppertje het volgende:
[..]
Ja maar, ja maar mijn planning zegt dat ik morgen om 3 uur DE perfecte persoon moet tegenkomen![]()
Het doet gewoon pijn iemand te verliezen van wie jij dacht samen mee oud te worden, als diegene je dat gevoel ook geeft, en dan opeens doodleuk verteld dat je in het begin nog maar een scharrel was, en dat een jaar een relatie hebben te kort is om daaruit op te maken of het seriues is ja of nee doet dat pijn...
Ik zou maar snel leren dat het leven niet te plannen is, moeilijk en oneerlijk en noem maar op.quote:Ik wil open en eerlijkheid, geen achterlijke vrijheid waar niemand zich lekker ondervoelt.
Ondertussen mocht ik van hem niet zeggen als ik met een goede vriend naar de bios ging (wat een GEWONE vriend is dus niks meer) want daar kon meneer niet tegen.
Het leven is gewoon niet te plannen en dat vind ik nogal moeilijk.....
Koop er een boek over en maak een leesschema.quote:Op zondag 12 juni 2005 15:07 schreef MissPeppertje het volgende:
Ga dan eens van jezelf houden, ja dat probeer ik al heel mijn leven, maar ik weet gewoon NIET HOE!?
quote:Op zondag 12 juni 2005 15:04 schreef Viperdesign het volgende:
[..]
Vrouwen relaties aangaan vanuit serieus oogpunt. Lees: Compliment. Ben je niet gewend zeker..
Watjequote:Op zondag 12 juni 2005 15:12 schreef MissPeppertje het volgende:
Ja dat heb ik door dat veel meiden het voor andere verpesten mijn ex zei gisteren:
Ik gaf mezelf vroeger altijd wel helemaal, en ik merkte gewoon dat je dan niet interesant meer bent, meiden gaan dan vreemd of laten je zitten, nu ben ik gewoon gesloten en moet je voor me vechten....dan blijft het spannend....
Mijn mond viel open![]()
Vind dat een beetje onzin echt niet alle mannen gaan vreemd er zijn genoeg mannen die het nu wel allemaal gezien hebben en ook graag huisje boompje beestje willen..quote:Op zondag 12 juni 2005 15:14 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Watje
Hij dan..
Ik zal je zeggen. Alle mannen zijn zo. Degene die zeggen dat ze o zo trouw zijn gebruiken dat als versiertruc
Ja is ook zoquote:Op zondag 12 juni 2005 15:17 schreef Zèna het volgende:
Vind dat een beetje onzin echt niet alle mannen gaan vreemd er zijn genoeg mannen die het nu wel allemaal gezien hebben en ook graag huisje boompje beestje willen..
Op een duur is alleen maar sex echt niet zo intressant meer!!
Klopt meestal wel ja...quote:Op zondag 12 juni 2005 15:19 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Ja is ook zo
Alleen moeten ze het het letterlijk "nu wel allemaal gezien hebben".
En dat is bij veel jongens van 20 nog niet zo
Mmm er zijn wel mannen die trouw zijn hoor hihi. Ik heb hiervoor een relatie van 4,5 jaar gehad en ik hoefde me echt geen zorgen te maken....quote:Op zondag 12 juni 2005 15:14 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Watje
Hij dan..
Ik zal je zeggen. Alle mannen zijn zo. Degene die zeggen dat ze o zo trouw zijn gebruiken dat als versiertruc
Je hebt het nu over iemand die toen 14 was ofzo??quote:Op zondag 12 juni 2005 15:22 schreef MissPeppertje het volgende:
Mmm er zijn wel mannen die trouw zijn hoor hihi. Ik heb hiervoor een relatie van 4,5 jaar gehad en ik hoefde me echt geen zorgen te maken....
hij was dus 29, en gaf ook aan binnen 3 jaar kinderen te willen als dat allemaal zou lukken natuurlijk. En de hele wereld rondgeneukt had tie ook al wel....quote:Op zondag 12 juni 2005 15:19 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Ja is ook zo
Alleen moeten ze het het letterlijk "nu wel allemaal gezien hebben".
En dat is bij veel jongens van 20 nog niet zo
quote:Op zondag 12 juni 2005 15:24 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Je hebt het nu over iemand die toen 14 was ofzo??
En natuurlijk zijn er mannen die trouw zijn. Zal ook per relatie verschillen.
Of hij vond je niet leuk genoeg om dat te doen.quote:Op zondag 12 juni 2005 15:25 schreef MissPeppertje het volgende:
Hij durfde zich gewoon niet open te stellen en over de toekomst echt na te denken, want als je eenmaal die droom en dat beeld heb kan je het ook kwijt raken...
Mmmm, dan had ik niet zijn paps & mams ontmoet en zou die vanochtend ook niet op de koffie daar zitten om zijn verhaal kwijt te kunnenquote:Op zondag 12 juni 2005 15:27 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Of hij vond je niet leuk genoeg om dat te doen.
Als ik over bindingsangst of vrije relaties begon betekende dat in de praktijk: ik ben jong, ik wil je neuken en soms leuke dingen doen, maar verbind daar vooral geen conclusies aan en ga geen toekomst plannen.
Hij was gewoon niet gek genoeg op je jij alleen was niet voldoende...quote:Op zondag 12 juni 2005 15:22 schreef MissPeppertje het volgende:
[..]
Het is gewoon nu chaos, ik ben iemand kwijt om wie ik heel veel gaf. Het is ook een lange tijd wel goed tussen ons gegaan, en we houden ook heel veel van elkaar....hij kan zich alleen niet bloot geven, en ik kan bij hem niet stoppen met claimen....
Dat zeg ikquote:Op zondag 12 juni 2005 15:34 schreef Zèna het volgende:
[..]
Hij was gewoon niet gek genoeg op je jij alleen was niet voldoende...
yep..quote:
Onzin, Peppertje, een knul die jou echt serieus leuk vindt, gaat niet lopen kloten met anderen tot 2 keer toe.quote:Op zondag 12 juni 2005 15:25 schreef MissPeppertje het volgende:
[..]
hij was dus 29, en gaf ook aan binnen 3 jaar kinderen te willen als dat allemaal zou lukken natuurlijk. En de hele wereld rondgeneukt had tie ook al wel....
Hij durfde zich gewoon niet open te stellen en over de toekomst echt na te denken, want als je eenmaal die droom en dat beeld heb kan je het ook kwijt raken...
Ja volgens mij kwam het een beetje uit mijn verhaal dat hij is vreemd gegaan, maar dat is echt niet zo. In de 6 weken dat het uit is geweest heeft hij wel gezoend met een ander, maar daar is het bij gebleven.quote:Op zondag 12 juni 2005 17:23 schreef milagro het volgende:
[..]
Onzin, Peppertje, een knul die jou echt serieus leuk vindt, gaat niet lopen kloten met anderen tot 2 keer toe.
Zoals Frenkie zegt, hij vindt je leuk, maar niet leuk genoeg.
Kappen met bellen dus.quote:Op zondag 12 juni 2005 17:50 schreef MissPeppertje het volgende:
[..]
Ja volgens mij kwam het een beetje uit mijn verhaal dat hij is vreemd gegaan, maar dat is echt niet zo. In de 6 weken dat het uit is geweest heeft hij wel gezoend met een ander, maar daar is het bij gebleven.
Maar goed dat doet er gewoon echt geen FUK toe, want ik ben weer zo dom om hem net te bellen, en dan is tie poes lief en aardig en zegt tie dat tie van me houd....en bespeeld me zo dat ik weer hoop krijg EN IK WIL DIT NIET MEER
Ik weet dat ik het zelf doe....ik voel me alleen zo kut.....
Ik weet het, ik moet hem gewoon niet meer bellen ik heb zijn nummer ook uit mijn foon gegooid, ik moest ook helemaal moeite doen om achter zijn nummer weer te komen (HOE ERG hahaha)quote:Op zondag 12 juni 2005 18:11 schreef milagro het volgende:
[..]
Kappen met bellen dus.
Bel je moeder, je vriendin, je zus, je broer, de groenteboer als je je kut voelt, maar niet hem.
Geen troost gaan zoeken bij degene die , ongewild, de veroorzaker van je verdriet is.
Voel je je alleen maar klotiger erna.
En iemand kan best van je houden maar toch niet voor je kiezen, of de juiste voor je zijn, Pepper
Hij zal ms heus om je geven alleen hij KAN niet geven wat jij nodig hebt.
Niet persé omdat hij het niet wil of niet weet hoe, het IS er ms gewoon NIET.
Ik doe gelukkig ook al veel eraan hoor! Ik zit 1 dag in de week sinds 4 maanden weer in therapie.quote:Op zondag 12 juni 2005 20:26 schreef milagro het volgende:
ja dan zul je toch een beetje volwassener moeten worden en accepteren dat niet alles kan en gaat zoals je het zou willen, dat tegenslag erbij hoort, dat iedere keuze goed of slecht uit kan pakken, dat iedere keuze een zeker risico met zich mee kan brengen (het niet kiezen net zo goed) en dat afwachten tot iets goed voelt, wel lekker veilig is (zelfs ellende kan veilig voelen) maar geen zoden aan de dijk zet.
als je witl dat dingen anders gaan dan nu, zul je zelf toch actie moeten ondernemen, of dat nu is breken met hem, of jezelf onder handen nemen, doe iets, eindeloos klagen dat je je zo kut voelt en zo bang en onzeker bent , heeft weinig zin, wordt het er niet beter op in ieder geval.
korte metten dus!
Hier is echt geen touw aan vast te knopen!quote:Op maandag 13 juni 2005 12:02 schreef sweetgirly het volgende:
Voor de rest, dacht ik vannacht dat ik niks meer ga zeggen, helemaal niet meer, maar de neiging heb om alles te laten vallen. Ik heb weer zo'n gevoel van dat ik teveel heb uhhh er ben geweest en er ben, daar waar ik mezelf op cruciale momenten eenzaam voel. En weer net een bewijs gehad daarvan, damn die voorgevoelens van mij. Ik laat even niks meer van mij horen naar een aantal mensen toe.
Mooi, want ik laat de details ook voor wat ze zijn.quote:Op maandag 13 juni 2005 12:43 schreef faithlesz het volgende:
Hier is echt geen touw aan vast te knopen!![]()
Hoewel het niet jouw topic is... hier bereik je echt helemaal niets mee. Het gevoel blijft dan alleen maar langer aan je knagen. Je denkt er dan ook veel meer aan.quote:Op maandag 13 juni 2005 12:02 schreef sweetgirly het volgende:
... Ik laat even niks meer van mij horen naar een aantal mensen toe. ...
Eerste klopt, tweede ik heb er even gewoon geen zin meer in of moet ik zeggen energie voor.quote:Op maandag 13 juni 2005 12:50 schreef Abonides het volgende:
Hoewel het niet jouw topic is... hier bereik je echt helemaal niets mee. Het gevoel blijft dan alleen maar langer aan je knagen. Je denkt er dan ook veel meer aan.
Dat werkt goed hoor, zo'n betonnen muurtje. Maar het zal ook vanzelf wel weer gaan scheuren.quote:Op maandag 13 juni 2005 12:47 schreef sweetgirly het volgende:
Mijn nieuwe instelling vanaf nu, gevoel laat ik niet meer zien. Mezelf laat ik niet meer kennen, dan maar emotieloos, ik geef niks meer.
Prima, hij is meer dan genoeg gescheurdquote:Op maandag 13 juni 2005 13:10 schreef faithlesz het volgende:
Dat werkt goed hoor, zo'n betonnen muurtje. Maar het zal ook vanzelf wel weer gaan scheuren.
Of nog algemener: waarom al je tijd en energie (en geld) verspillen met het streven naar perfectie/een onhaalbaar ideaal? Je besteedt zeeen van tijd en bakken met geld aan peperdure therapie, al tien jaar lang, omdat die therapie ervoor moet zorgen dat jequote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:07 schreef avotar het volgende:
Je bent 21 en je hebt je hele leven (wat goed gaat verder zo te lezen0 nog voor je. Waarom al je tijd en energie verspillen met het zoeken naar de Ware.
Ik denk dat je je heel goed moet realiseren dat er twéé mensen zijn die de relatie maken (of het nou met hem is, of met een ander) en dat de kans dat die ander ook volgens jouw spoorboekje loopt, wel érg klein is.quote:Op zondag 12 juni 2005 11:11 schreef MissPeppertje het volgende:
Ik wil over 2 jaar samenwonen, over 3 jaar huisje kopen en als ik 26 ben kinderen. Ik wil het huisje boompje beestje, ik wil gelukkig zijn...
Als je maar wat gokt, vind ik het nogal gewaagd om de problematiek van TS zo te bagatelliseren...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 17:30 schreef thaleia het volgende:
(ik gok maar wat)
Ehm, ik moest er even over nadenken voor ik hem doorhadquote:Op vrijdag 17 juni 2005 18:46 schreef thaleia het volgende:
Doet iemand die ergens op dit forum ergens op reageert ooit anders?
(dan gokken, dus)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |