abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27851803
Ja het zoveelste liefdes verdriet topic, en ja ook het zoveelste van mij.....

Gisteren avond hebben we besloten dat het niet meer gaat, ik ga er aan onderdoor als we er langer mee door gaan. Ik heb iemand nodig die mij veel goedkeuring en warmte geeft. Hij iemand die hem vrijlaat en geen zekerheid wil.

Bijna een jaar terug leerde ik hem kennen via internet, eigenlijk was ik al verliefd voor ik hem in het echt had gezien. Na een paar maanden was het voor mij duidelijk, dit is de jongen met wie ik oud wil worden. Tot ik erachter kwam dat hij de relatie toch een heel stuk minder sirieus zag dan ikzelf. Maar toen koos hij om er 100 % voor te gaan. Ik leerde zijn ouders kennen, en zijn vrienden. Zijn ouders zijn schatten, wat ik niet gewend was van mij vorige relatie en voor ik het wist at ik elke dinsdag bij hun thuis. Ook zal ik bijna 7 dagen in de week bij mijn vriend, hij woonde lekker opzichzelf en 15 minuten van mijn school af en het liep onzettend lekker. En mijn ouders waren onzettend blij voor me omdat ik zielsgelukkig was, maar er bleef iets bij me knagen....de angst om alle eenzaamheid van die jaren ervoor weer terug te krijgen...

Maar mijn onzekerheid werd steeds sterker en sterker, en op een gegeven moment vond ik op internet dat hij terwijl wij wat hadden contact had opgenomen met ander meisjes, misschien heel onschuldig, maar echt niet bevordelijk voor mijn onzekerheid. Hij maakte het uit de avond dat ik hem ermee confronteerde, hij kon er niet mee omgaan en schaamde zich er voor. Ook dat ik het aan mijn ouders in paniek had laten zien vond hij echt niet leuk.

Na een paar dagen is het weer aangekomen, omdat hij het meer uit schaamte en schrik had uitgemaakt. Maar mijn onzekerheid werd hier ook weer niet beter op.

Toen kwam valentijn, het liep eigenlijk niet meer tussen ons, ik had dag en nacht nodig dat hij zei dat hij me niet kwijt wilde en van me hield en als hij iets wel niet kon was dat het. Omdat ik zo bang was dat hij me maar gebruikte checkte ik zijn telefoon, en ja boem er stond een smsje van zijn ex met de woorden:

Ahwww, wat lief. Ik denk ook op deze dagen aan je! Kus je baby buikje....

Mijn wereld storte in, ik vertelde het hem niet, maar ik zat mezelf van binnen op te eten. Tot hij erachter kwam dat ik het had gelezen omdat je dat in zijn telefoon kon zien. Maar eigenlijk vertelde ik het hem op dat moment ook zelf. De bomb baste, ik werd doodsonzeker heb ging zijn huis doorzoeken waardoor ik alleen maar brieven van diezelfde ex vond en ik me steeds slechter begon te voelen (brieven uit de tijd dat hun was hadden, het was al 2,5 jaar uit en ze hebben 3,5 jaar wat gehad en 9 maanden samengewoont) Ik ging me aan hem vastklampen uit angst hem kwijt te raken. En ja het ging weer uit...het werkte niet....

Na heel vele drama en huilen, kon ik hem alsnog niet vergeten. En hij mij ook niet en na een tijdje radio stilte was ik jarig en begon er een msn gesprek. Waaruit voort kwam dat we weer vaker met elkaar spraken en dat we samen naar de film gingen.

Hij wilde een vrije relatie, en dan echt vrij in de zin van met andere mensen naar bed kunnen gaan. Ik heb keihard nee gezegd, dit kon ik niet. Ik ging er al aan onderdoor in de vorige relatie met hem aan onzekerheid terwijl hij niet eens was vreemdgegaan maar de angst was bij mij heel groot.

Zijn verhaal erachter was dat hij geen relatie op dit moment aan kon, hij was nog onzettend verliefd en hield van me maar hij durfde zich niet te binden, en met die regel hadden we toch een relatie, maar zat de druk er niet zo op. En hij zou niet eens met andere meiden uitgaan, maar gewoon dat het zou mogen. Ik flipte natuurlijk, en ging uit mijn dak. Ik ben niet blonT, wat dacht hij wel niet.

Na een paar dagen kwam het er van dat hij me toch echt niet kwijt wilde, en ook gewoon echt vriendje en vriendinnetje wilde. Het ging goed, we zijn een weekendje weg geweest wat echt niet geweldiger had kunnen zijn. Hij hield meer rekening met mijn onzekerheid en stuurde me smsjes als we samen wat leuks hadden gedaan om mij de bevestiging te geven dat het ook echt leuk was en dat hij me lief vond.

Toen we net weer wat hadden vertelde hij me dat een meisje hem stalkte, en hij liet me haar smsjes lezen en ik mocht zelfs was treug sturen dat ze hem met rust moest laten. Hij wilde gewoon eerlijk naar mij zijn om me niet onzeker te maken en hij moest haar niet.

Hoe komt ze dan aan je telefoonnummer en email vroeg ik? Ja ze werkt toch in zelfde gebouw en overal hangt mijn emailadres.

Toen kwam er een ochtend dat ik was blijven slapen en hij al naar zijn werk was en ik voor ik naar school ging een lief briefje achter wilde laten. Ik zocht dus pen en papier. Hier vond ik een brief van dat meisje. Wat er in stond? Ze was blij dat hij haar telefoonnummer en msn adres had gevraagd...

HIJ HAD GEWOON GELOGEN! Weer raakte ik compleet in paniek. Verder stond erin dat ze het etentje echt heel gezellig vond en dat ze daarna bij haar thuis hem had verteld dat ze zwanger was. (Nee niet van hem...ze had hem dus ook op dat moment verteld dat ze nog een andere vriend had maar hem wilde dumpen voor mijn vriend...) Nou nogal gecompliceerd hij is nog zelfs meegeweest voor abortus maar had toen al besloten niks meer van haar te willen weten hierna. En toen kwam het verhaal met het lastig vallen met mailtjes, smsjes en telefoontjes.

Toen was het weer over, mijn vertrouwen was weer compleet weggevaagd en hij wilde me niet vertellen of ze seks hadden gehad. Omdat ik hem echt niet kwijt wilde heb ik me hier proberen overheen te zetten. Maar weer voelde ik de neiging om hem te gaan controleren.

We kregen weer bonje over dat hij me geen bevestiging gaf, en dat ik hem teveel claimde....

De laatste 2 weken ging ik er aan onderdoor, 24/7 kon ik er alleen maar aan denken dat hij het misschien uit zou gaan maken. We hadden een heel goed gesprek gehad waarin hij had gezegd dat hij gewoon echt geen vertrouwen meer in ons had. Hij hoopte dat het goed zou komen, maar zag het niet meer zitten. Dit brak mij zo op, dat ik nog meer goedkeuring dan eerst wilde en dit voelt hij al claimen en we zaten nog dieper in de shit.

Toen kwam gisteren avond, ik zat op mijn bed thuis mijn spullen te pakken en ik voelde al dat het mis zou gaan. Ik had twee keuzes, of weer sorry te zeggen en alles te nergeren en net doen of er niks aan de hand was. Of het van zijn kant te laten komen en zelf maar af te wachten.

Eenmaal bij hem thuis heb ik heel dapper voor het laatste gekozen, nadat ik om een knuffel vroeg en die er met een hele grote zucht half uitkwam...Na 30 minuten mijn mond te hebben gehouden en zelf niet begonnen te zijn met het gesprek kwam er een gesprek op gang dat we het maar uit moesten maken want het werkte niet meer. Het was dus weer uit...

Ik ben 21 jaar, vanaf mijn 10de zit ik al in therapie. Ik vecht al 10 jaar lang tegen onzekerheid, angst en depressie. Ik ben zo onzettend bang om alleen te blijven. Ik wil over 2 jaar samenwonen, over 3 jaar huisje kopen en als ik 26 ben kinderen. Ik wil het huisje boompje beestje, ik wil gelukkig zijn...ik VERDIEN het om gelukkig te zijn, maar het lukt me niet. De angst is te groot.....

Mijn energie is op, zijn eenzaamheid weer op z'n top en het liefst stap ik in de auto rij naar hem toe en begin weer een smeekgebed. Maar ik wil geen relatie meer waarin ik mij zo onzettend klein, onzeker, angstig en kut voel. Ik wil iemand die mij respecteerd, en waardeerd en neemt zoals ik ben. Die mij wel die zekerheid geeft die ik nodig heb, iemand die het wel fijn vind om veel waardering en zorg te krijgen.

Ik wil gewoon alle burgerlijkheid bij elkaar....ik wil gewoon een maatje, met wie ik onzettend veel lol heb, compleet kan vertrouwen en mezelf bij kan zijn. Ik wil gewoon iemand met wie ik ruzie kan zoeken maar dat het dan niet gelijk betekend dat het uit is, maar dat het dan betekend dat je het weer lekker goed maakt.

Een relatie is niet alleen maar lol, het is ook vechten. Maar ik ben zo gewend om te vechten voor alles in mijn leven dat ik misschien te hard vecht....

Ik ben moe, na 10 jaar vechten is mijn energie op. Ik ben als de dood dat ik het niet meer kan volhouden. Ik wil niet opgeven, maar ik zie gewoon geen oplossing of uitweg meer....

Sorry als het een war verhaal is, en dat het zo onzettend lang is maar ik moest het even kwijt, en wil gewoon niet weer iedereen in mijn omgeving ermee lastig vallen....Mijn ouders heb ik al genoeg pijn gedaan door elke keer weer huilend op de bank te zitten met de woorden dat ik het leven niet meer zie zitten....mijn beste vriendin moet langzamerhand gek van me worden...en mijn vriend, ja het is niet voor niks mijn ex weer....
pi_27851928
Hij is gewoon niet degene waarmee je oud wil worden. Een goede beslissing heb je genomen.

Heb je geen andere vriendinnen waarmee je kan praten of leuke dingen mee kan doen?
pi_27852076
Idd deze jongen misbruikt je vertrouwen. Ik ken dat gevoel, heb t ook gehad. Op een gegeven moment denk je misschien zelfs dat het normaal in een relatie is, maar het kan ook anders.

Probeer t los te laten en afleiding te zoeken. Dit klinkt voor jou nu misschien als een dooddoener maar echt waar het kan ook anders. Er zijn genoeg leuke jongens die wel voor huisje boompje beestje gaan en die over zo'n dingen hetzelfde denken dan jou!!

Heel veel sterkte
Veni, Vidi, Vici
pi_27852094
Jeetje, jij hebt echt een probleem met je onzekerheid...

Juist omdat je zo onzeker bent, jaag je je vriend weg... Omdat je overal wat achter zoekt, ga je ook dingen zoeken en in jou ogen ook vinden, want zo onzeker ben je.

Probeer hier aan te werken! Vertrouw je (straks nieuwe) vriendje. Probeer je eigen dingen te blijven doen, niet heel je leven op hem af te stemmen. Ga niet uit van het slechte maar juist het goede. Probeer jezelf in zijn situatie voor te stellen. Ik bedoel, als hij met een meisje staat te praten en je flipt daarover, bedenk dan dat jij ook wel eens met een jongen staat te praten en dat dit echt 100% onschuldig is. Doe ik ook altijd. Als mijn vriendje een leuk gesprek heeft met een meisje denk ik eerst ff hmmm. maar dan bedenk ik me dat ik dat zelf ook regelmatig doe, niks aan de hand.... Want ik vertrouw hem, zoals hij mij ook kan vertrouwen... Als je hem al wantrouwt zonder dat hij ooit iets heeft gedaan om dit te verdienen zeg maar, dat komt het echt niet meer goed. Vertrouwen is zo belangrijk. Net als eerlijkheid.

Al lijkt het me wel verstandig dat je eerst eens aan je eigenwaarde gaat werken voordat je iets met een jongen begint. Daar begint het echt mee...

IMO

Sterkte!!!
pi_27852148
Ik heb je hele post gelezen en ik sta ervan te kijken hoe vaak je 'het weer' geprobeerd hebt. Iemand kan zijn ex best missen maar onderwijl ook z'n nummer/email aan andere meiden geven lijkt me 'not done'.

Klinkt misschien hard, gezien de therapie die je ook volgt, maar je moet proberen je wat minder 'klein' op te stellen denk ik.
(verander om te beginnen je username van MissPeppertje in MissPepper)
  zondag 12 juni 2005 @ 11:41:31 #6
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_27852241
Miss, het lijkt mij dat je te weinig van je eigen leventje kan genieten! Je hebt niet per se een jongen nodig om gelukkig te zijn en al helemaal niet zo'n vrije vogel als je hierboven beschrijft.
Lijkt het je niet wat om je een poos te vermaken zonder vriendje? Lekker gaan sporten, dansen met vriendinnen, studeren, whatever? Ik lees dat je al heel snel erg veel tijd bij je vriend doorbracht... De meeste jongens vinden dat niet lang leuk dus zorg dat je zelf genoeg te doen hebt wat je echt leuk vindt!! (en therapieën reken ik daar niet toe, veel psychologen praten je eerder in een dip dan eruit.) Maar leuke dingen ondernemen zorgt ervoor dat je je vrolijk voelt en eigenlijk altijd wel wat te vertellen kan hebben. Dan voel je je ook niet zo verlaten als je single bent, immers je hebt te veel te doen om je daar druk om te maken.

Als je veel dingen doet die jij tof vindt kom je trouwens vanzelf wel een jongen tegen waar je meer raakvlakken mee hebt.

power to the people
pi_27852275
Ze jaagt haar vriend helemaal niet weg , hij is er nooit echt geweest.

Dat ze dodelijk onzeker is, is naar, maar in dit geval heeft het gedrag vanhaar vriend er helemaal NIETS mee te maken, haar onzekerheid doet hem zich niet zo gedragen als hij zich gedraagt.
Hij ís zo, met of zonder onzekerheid van haar kant.

Pepper, hij was duidelijk niet de juiste knul voor jou, al maakt het voor je verdriet niets uit, het doet net zo'n zeer.
Maar liever eenzaam (voor zolang het duurt, en dat gaat reuze meevallen, geloof me) dan op de bank zitten nagelbijten omdat je hem niet vertrouwt en blijkbaar ook niet KAN vertrouwen en dát is pas eenzaamheid!

Zou je weer zwichten, dan ben je vast weer gelukkig, maar dat zal niet lang duren, hij is zoals hij is en dat is niet wat jij zoekt en nodig hebt.

Geen verwijten naar hem toe, iemand kan niet altijd dat geven wat jij verlangt, ms kan hij dat aan niemand geven, wie zal het zeggen.

Jij moet gewoon eerst sterk worden, op het moment dat jij sterk bent, kun je relaties zoals dit makkelijker beeindigen, kun je makkelijker zelf inzien, en het ook daadwerkelijk VOELEN dat het de juist keuze was.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_27852281
Lekker vanuit je onzekerheid zijn spullen doorzoeken. Wat ben je voor kutwijf?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_27852296
meisje.... het leven is niet perfect en zal dat ook nooit worden. Bij iedere beslissing die je zult nemen, zullen er ook negatieve aspecten bij komen kijken.
Je moet je af zetten van de 'doelen' die je voor ogen hebt. Als je nu al denk, over 2 jaar wil ik samenwonen, over 3 jaar huisje kopen en daarna kinderen, dan is de kans vrij groot dat je teleurgesteld zult zijn als het niet lukt.

Je moet je ook kunnen realiseren, dat zolang je niet gelukkig kunt zijn met jezelf, je ook niemand anders gelukkig kan maken, en niemand kan jou dan ook echt gelukkig maken. Het lijkt er mij meer op dat je gewoon iemand wil hebben, het maakt niet uit wie, als je maar iemand hebt.... en dat is op zich vrij gevaarlijk.

Je zegt zelf dat je veel bevestiging nodig hebt van andere mensen, bevestiging dat je gewild bent en nodig bent. Ik vind dit best wel eng. Je hebt het in je stukje alleen maar over je eigen gevoelens. Jij wilt een relatie, jij wilt dit, jij wilt dat.... ik hoor alleen maar ik ik ik in het verhaal, en het lijkt alsof je gewoon een beetje self-centred bent.

Wil je niet dat je toekomstige partner ook nog een eigen leven heeft? Dat hij ook nog uit gaat met eigen vrienden en vriendinnen? Vind je het echt zo erg als hij niet alleen maar de hele dag aan jou denkt? Als je zo'n partner wilt... dan kun je nog lang blijven zoeken vrees ik zo.

Krijg eerst je eigen leven maar eens op orde, wordt eerst zelf maar eens gelukkig, doe iets aan je onzekerheid en dan kunnen we weer verder praten. Je was waarschijnlijk niet eens echt gelukkig in die relatie. Je was 'gelukkig' omdat je gewoon iemand had en je angsten tijdelijk werden onderdrukt door zijn aanwezigheid.

Als je echt zulke problemen met jezelf hebt, dan kun je misschien beter eens een andere therapie proberen (als er na 10 jaar nog geen resultaat is).

Kortom: het leven is nu eenmaal geen grote roze wolk, en ongeacht de mensen die je onderweg tegenkomt, zal zij dat ook niet worden! Accepteer eerst jezelf zoals je bent, wordt gelukkig met jezelf, en daarna zul je pas echt in staat zijn om andere mensen en een eventuele partner ook gelukkig te maken.
Bite me!
pi_27852310
quote:
Op zondag 12 juni 2005 11:11 schreef MissPeppertje het volgende:
Ik ben 21 jaar, vanaf mijn 10de zit ik al in therapie. Ik vecht al 10 jaar lang tegen onzekerheid, angst en depressie. Ik ben zo onzettend bang om alleen te blijven. Ik wil over 2 jaar samenwonen, over 3 jaar huisje kopen en als ik 26 ben kinderen. Ik wil het huisje boompje beestje, ik wil gelukkig zijn...ik VERDIEN het om gelukkig te zijn, maar het lukt me niet. De angst is te groot.....
Joh, meid, zeker weten dat je het verdient gelukkig te zijn. Maar weet je, jij zoekt je geluk op de verkeerde plek. Jij zoekt het in iemand anders, en iemand anders kán jou niet gelukkig maken. Als jouw geluk in een ander ligt, dan zal altijd de angst blijven dat je het kwijt raakt, dat diegene bij je vandaan gaat en dat je weer ongelukkig bent.

Probeer eens een tijdje alleen het leven te leiden. Wees niet bang, je bent echt niet alleen. Probeer gewoon voor jezelf eens te zoeken waar je blij van wordt. Is dat van de zon die schijnt, van een opdracht op je studie die goed gaat? Is dat omdat je jezelf eigenlijk best aardig vindt? Zoek, voel, en probeer zo veel mogelijk te genieten.

Laat je vaste toekomstbeeld los. Het is moeilijk, dat snap ik (zit zelf ook met zo'n plaatje in mijn hoofd). Besef dat het jouw droom mag zijn, maar dat het geen feiten moeten worden. Je hebt tenslotte te maken met een tweede partij, die zich ook goed moet voelen bij datgene wat er gebeurt en die het wellicht net wat anders voor ogen heeft. Het verschil tussen jou en je ex was te groot, maar ook met andere mannen, die ontzettend goed bij je passen, zullen er verschillen zijn. Al is het alleen maar omdat je een jaartje later gaat samenwonen, of dat je direct gaat trouwen oid. Dat weet je nooit van tevoren. De omstandigheden om je heen, je hebt het allemaal niet in de hand.

Denk niet dat je alleen gelukkig zult zijn als je met 2 jaar samenwoont, als je met 3 jaar trouwt en als je over 5 jaar kinderen hebt. Want als je daar zo aan vast houdt, dan zal het uiteindelijk altijd tegen vallen.

Focus je komende tijd op jezelf, denk niet aan een eventuele partner. Wees niet bang alleen te zijn, want je komt écht weer op je pootjes terecht. Je bent inderdaad 21, dat is nog hartstikke jong, je hebt echt de tijd nog.
quote:
Mijn energie is op, zijn eenzaamheid weer op z'n top en het liefst stap ik in de auto rij naar hem toe en begin weer een smeekgebed. Maar ik wil geen relatie meer waarin ik mij zo onzettend klein, onzeker, angstig en kut voel. Ik wil iemand die mij respecteerd, en waardeerd en neemt zoals ik ben. Die mij wel die zekerheid geeft die ik nodig heb, iemand die het wel fijn vind om veel waardering en zorg te krijgen.
Dat je nu eenzaam bent is niet meer dan logisch. Je hebt je hele leven naar hem gericht, en als je dat dan kwijt raakt, dan is dat heel moeilijk en val je in een oneindige leegte. Maar je zult zien, in de komende tijd komt het allemaal weer goed, echt. En je vindt heus diegene die jou wél waard is. Want jouw ex, wat een laag persoon. Weten dat jij het niet kan op die manier, en je toch in die hoek duwen. Als hij geen relatie wil, dan moet hij er niet steeds aan beginnen.

Suc6!
pi_27852338
quote:
Op zondag 12 juni 2005 11:44 schreef wonko het volgende:
Lekker vanuit je onzekerheid zijn spullen doorzoeken. Wat ben je voor kutwijf?
Iemand bij wiens wantrouwen gestaafd werd door feiten... Die gozer heeft zelf gevraagd om problemen.
  zondag 12 juni 2005 @ 11:51:15 #12
12208 SoNoS
Vaoclan 92
pi_27852397
Als ik het zo lees, moet je blij zijn dat je van deze gozer af bent hoor. Hier kan je gewoon geen normale serieuze relatie mee opbouwen. Als hij je vandaag niet bedriegt, zal hij dat morgen wel doen.

Volgens mij kan je veel beter wel een tijdje alleen zijn. Misschien is het eng voor je, maar dan leer je wel omgaan met de momenten waarbij je alleen bent. In de toekomst zal je heus nog wel vaker alleen zijn.
I will rule the universe and you all gonna die !!!!!!
pi_27852429
quote:
Op zondag 12 juni 2005 11:48 schreef innovative het volgende:

[..]

Iemand bij wiens wantrouwen gestaafd werd door feiten... Die gozer heeft zelf gevraagd om problemen.
Er is geen enkele smoes die rechtvaardigt om zijn spullen te doorzoeken. Als zij die jongen niet vertrouwd moet ze bij hem weggaan. En ook als ze niet uit de relatie krijgt wat ze nodig heeft moet ze ook verdergaan. Je hebt maar van andermans spullen af te blijven.
pi_27852461
quote:
Op zondag 12 juni 2005 11:51 schreef SoNoS het volgende:
Als ik het zo lees, moet je blij zijn dat je van deze gozer af bent hoor. Hier kan je gewoon geen normale serieuze relatie mee opbouwen. Als hij je vandaag niet bedriegt, zal hij dat morgen wel doen.

Volgens mij kan je veel beter wel een tijdje alleen zijn. Misschien is het eng voor je, maar dan leer je wel omgaan met de momenten waarbij je alleen bent. In de toekomst zal je heus nog wel vaker alleen zijn.
Die jongen zijn ook dingen verwijtbaar. Hij had haar allang moet dumpen vanwege haar verregaande onzekerheid. Niet een paar lijntjes warmhouden terwijl hij nog een relatie met haar heeft.
  zondag 12 juni 2005 @ 11:58:03 #15
12208 SoNoS
Vaoclan 92
pi_27852539
quote:
Op zondag 12 juni 2005 11:54 schreef wonko het volgende:

[..]

Die jongen zijn ook dingen verwijtbaar. Hij had haar allang moet dumpen vanwege haar verregaande onzekerheid. Niet een paar lijntjes warmhouden terwijl hij nog een relatie met haar heeft.
Precies! En dat doet die gozer alleen maar zodat hij lekker vaak van bil kan gaan. Nah.. move met zo´n gozer dus. Neemt ie maar een goede baan, kan hij elke week naar de hoeren.

Maar een normale serieuze relatie opbouwen kan niet met zo´n persoon.
Dus wegdoen en gewoon rustig om je heen kijken. Tijdje alleen is ook wel goed, want dan leer je jezelf ook goed kennen.
I will rule the universe and you all gonna die !!!!!!
pi_27852550
quote:
Op zondag 12 juni 2005 11:43 schreef milagro het volgende:
Ze jaagt haar vriend helemaal niet weg , hij is er nooit echt geweest.

Dat ze dodelijk onzeker is, is naar, maar in dit geval heeft het gedrag vanhaar vriend er helemaal NIETS mee te maken, haar onzekerheid doet hem zich niet zo gedragen als hij zich gedraagt.
Hij ís zo, met of zonder onzekerheid van haar kant.

Pepper, hij was duidelijk niet de juiste knul voor jou, al maakt het voor je verdriet niets uit, het doet net zo'n zeer.
Maar liever eenzaam (voor zolang het duurt, en dat gaat reuze meevallen, geloof me) dan op de bank zitten nagelbijten omdat je hem niet vertrouwt en blijkbaar ook niet KAN vertrouwen en dát is pas eenzaamheid!

Zou je weer zwichten, dan ben je vast weer gelukkig, maar dat zal niet lang duren, hij is zoals hij is en dat is niet wat jij zoekt en nodig hebt.

Geen verwijten naar hem toe, iemand kan niet altijd dat geven wat jij verlangt, ms kan hij dat aan niemand geven, wie zal het zeggen.

Jij moet gewoon eerst sterk worden, op het moment dat jij sterk bent, kun je relaties zoals dit makkelijker beeindigen, kun je makkelijker zelf inzien, en het ook daadwerkelijk VOELEN dat het de juist keuze was.
Hehe, het klinkt raar maar ik hoopte echt al op een reactie van jou
De vorige keren heb ik er veel aan gehad. Pas was ik topics aan het terug lezen van een heel tijdje terug toen ik onder een andere naam poste. Toen zat ik echt heel zwaar in de put en meerdere keren een zelfmoord poging gedaan.

Ik VLOOG je werkelijk aan in de topics, ik ging direkt in de aanval en verdedinging tegelijk....
Dat heeft me laten zien hoe sterk ik al verander ben, omdat ik nu eerst goed nadenk over feedback en dan pas reageer....

Bij deze wil ik je ook bedanken, en zou ik zo ontzettend graag willen dat meer mensen zo eerlijk waren!
pi_27852637
Als ik het zo lees, ben je bang om alleen te zijn. Wees gelukkig met jezelf. Je hebt een ander niet nodig om je gelukkig te voelen. Echte liefde komt van binnenuit je hart. En in relaties heb je nooit zekerheid. Er kan altijd iets gebeuren waardoor de relatie beindigd wordt.

Meis, ik wens je veel sterkte en veel liefde toe. Het lukt je vast wel om weer boven op te komen.
  zondag 12 juni 2005 @ 12:08:43 #18
11682 Moonah
Jolie femme
pi_27852753
Zoals Innovative al zei, het geluk vind je in jezelf. En daar ben je met je therapie al druk mee bezig. En dat kan een heel lange, zware weg zijn (I know all about it), maar uiteindelijk bereik je resultaat.
Leer iig snel je grenzen te stellen. Jij laat veel te veel over je heen lopen op zoek naar je geluk. En daardoor versterk je zelf weer je onzekerheid.
Wellicht moet je dit topic ook eens lezen, beetje vergelijkbaar: Gek worden in een relatie door jaloezie
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_27852814
quote:
Op zondag 12 juni 2005 11:58 schreef MissPeppertje het volgende:

[..]

Hehe, het klinkt raar maar ik hoopte echt al op een reactie van jou
De vorige keren heb ik er veel aan gehad. Pas was ik topics aan het terug lezen van een heel tijdje terug toen ik onder een andere naam poste. Toen zat ik echt heel zwaar in de put en meerdere keren een zelfmoord poging gedaan.

Ik VLOOG je werkelijk aan in de topics, ik ging direkt in de aanval en verdedinging tegelijk....
Dat heeft me laten zien hoe sterk ik al verander ben, omdat ik nu eerst goed nadenk over feedback en dan pas reageer....

Bij deze wil ik je ook bedanken, en zou ik zo ontzettend graag willen dat meer mensen zo eerlijk waren!
Oh, nou, ik had je niet herkend, hoor en nu nog steeds niet (en laat dat maar zo).

Soms als mensen bot reageren met adviezen (dat komt zo over althans, blijkbaar, de toon is echt niet bot geweest, maar dat terzijde) , dan is dat omdat ze zelf ooit zo hebben gezeten, wanhopig, geen kant op kunnende, zichzelf compleet verliezend, en dan zie je een ander in zo'n situatie en ben je direct in je woorden, omdat je je ook herinnert hoe blij je was, achteraf, met die vriend, die vriendin, die moeder die jou 'streng' toesprak destijds.
Dat iemand in de verdediging schiet, is heel logisch, je bent nog gek op die man, je wilt niet toegeven, niet loslaten, het idee van hem met een ander maakt je ziek, dus houd je vast en dat houd je alleen vol als alles wat anderen zeggen niet waar is, dus wimpel je het af, word je kwaad.

Maar goed, geen vent (of vrouw) is het waard zoveel verdriet over te hebben.
Een relatie die zoveel verdriet oplevert, is geen relatie, is een straf, op een gegeven moment een zelfopgelegde kwelling, als je het duren.
Er is geen grotere eenzaamheid dan wanneer je IN een relatie zit, doodongelukkig bent, maar niet gehoord wordt, er voor je gevoel niet uit kan, niet uit durft.
pi_27852927
Reactie op bijna alles hierboven :

Ik zoek geluk in iemand anders ja, en dat ik onzettend fout. Ik kan gewoon niet genieten van dingen, als voorbeeld:

Vorige week een sollicitatie gesprek voor stage, ik word aangenomen, maar ik kan me alleen maar druk maken over wat er fout kan gaan en niet blij zijn met dat ik een stage heb.

School, tsja de leukheid van opdrachten zie ik niet in omdat ik veelste gestressed bezig ben, om het maar af te kunnen krijgen voor de deadline..

Op stap met vriendinnen, ik kan er gewoon niet van genieten. Elke keer komt er een naar gevoel omhoog dat alles fout kan gaan...

NATUURLJK kan alles fout gaan, en vooral als je er zo over denkt. Ik ben het zat om alle scenarios in mijn gedachte af te gaan...ik wil gewoon kunnen genieten. Maar iets houd me tegen...

En ja daarvoor zit ik in therapie, ik heb echt onzettend veel dingen al geprobeerd. Nu komt er ook nog een bij dat ik er door in geld problemen zit omdat ik het niet vergoed krijg. Mijn ouders betalen de helft maar meer lukt ze gewoon niet....elk gesprek zit ik daar 1,5 uur: Het kost 80 euro heb er nou wat aan doe je best, Het kost 80 euro heb er nou wat aan doe je best, Het kost 80 euro heb er nou wat aan doe je best, Het kost 80 euro heb er nou wat aan doe je best....

En dan over dat doorzoeken van zijn spullen, dit heb ik nog NOOIT gehad, bij mijn vorige vriend (wat 4,5 jaar heeft geduurd) was dit totaal niet aan de orde, en als je zoekt en je vind iets zei je gevoel dus niet voor niets dat je moest gaan zoeken....

Het probleem is gewoon dat ik niet weet of ik nou echt zo raar ben als mijn ex vreind zegt, en of ik echt zoveel moet veranderen....het is gewoon 1 grote choas waar angst, onzekerheid en eenzaamheid de grootste rollen in spelen....
pi_27853052
quote:
Op zondag 12 juni 2005 12:11 schreef milagro het volgende:

Er is geen grotere eenzaamheid dan wanneer je IN een relatie zit, doodongelukkig bent, maar niet gehoord wordt, er voor je gevoel niet uit kan, niet uit durft.
Ja, en dat snapte hij dus echt niet. Dat ik zo onzettend eenzaam in de relatie was. Ik had zo hard dat lieve smsje nodig, zo hard die knuffel....

Ik kon niet eerlijk over mijn gevoel zijn want dan zou hij het misschien wel uitmaken. Gisteren vertelde ik hem ook dat ik vroeger heb geautomutileerd, en dat die neiging zo sterk terug is de laatste twee weken...Hij keek me met grote ogen aan en vond dat ik me maar moest op laten nemen want dan moet je wel heel erg gestoort zijn als je de neiging hebt in jezelf te snijden...

Toen kwam voor mij het keerpunt, als ik niet eerlijk over mijn zwakheden kan zijn, wat doe ik hier dan nog....

Hij wilde ook dat ik spullen nog bij hem zou laten en die later zou komen ophalen, eerst ging ik er mee accoord omdat ik hem graag nog keer wilde zien, toen ik eenmaal in de auto zat ben ik terug gegaan en mijn spullen gepakt, het nog langer uitstellen werkt niet ik zit al bijna een jaar in deze hel (want zo voelt het echt letterlijk) en ben het zat....

De angst voor eenzaamheid is alleen zo onzettend aanwezig....
pi_27853097
quote:
Op zondag 12 juni 2005 12:17 schreef MissPeppertje het volgende:
Het probleem is gewoon dat ik niet weet of ik nou echt zo raar ben als mijn ex vreind zegt, en of ik echt zoveel moet veranderen....het is gewoon 1 grote choas waar angst, onzekerheid en eenzaamheid de grootste rollen in spelen....
Als ik het zo lees ben je hooguit een wat opgefokte stresskip, maar verder een normale meid zoals heel veel anderen.

Vrouwen zijn nou eenmaal wat emotioneler, zoeken meer bevestiging dan mannen (mannen noemen dat nog wel eens instabiel). Bij de ene vrouw is dit sterker dan bij de ander, en weet je wat het leuke is? Bij de ene vriend doe je het ook erger dan bij de ander. Omdat de ene je een super gevoel geeft, en je bij de ander heel onzeker wordt. Eigenlijk moet het dan al duidelijk zijn, maar ja, liefde maakt blind he?

Dat jij niet wil dat je vriend met andere vrouwen het bed in duikt, is hartstikke normaal, zo zijn er miljoenen vrouwen in de hele wereld. Vind ook dat je dat mag verwachten van je vriend. Dat jij graag wilt horen dat je lief of mooi bent, is ook normaal (mits het niet elke 2 minuten herhaalt moet worden.) Het is toch leuk te weten dat je gewaardeerd wordt? Vind ik wel, in ieder geval, en ik heb het ook nodig hoor.

Dat jij langzaam aan aan settelen begint te denken, is ook hartstikke normaal hoor, ik weet zeker dat er veel meer vrouwen (en mannen) zijn die dat doen. Ik in ieder geval wel, stiekem een beetje dromen, dus je bent in ieder geval niet de enige. Je houdt te strak vast aan je planning, dat zeker, maar dat je dromen hebt is hartstikke normaal...

Meid, wees niet bang, je bent niet raar, alleen onzeker. En weet je, als je beseft dat je niet raar bent, ben je ineens ook minder onzeker!
pi_27853276
quote:
Op zondag 12 juni 2005 12:08 schreef Moonah het volgende:
Zoals Innovative al zei, het geluk vind je in jezelf. En daar ben je met je therapie al druk mee bezig. En dat kan een heel lange, zware weg zijn (I know all about it), maar uiteindelijk bereik je resultaat.
Leer iig snel je grenzen te stellen. Jij laat veel te veel over je heen lopen op zoek naar je geluk. En daardoor versterk je zelf weer je onzekerheid.
Wellicht moet je dit topic ook eens lezen, beetje vergelijkbaar: Gek worden in een relatie door jaloezie
Ik herken een gedeelte wel van topic, maar ik vind het helemaal niet erg als hij met vrienden op stap ging. Dat doe ik ook elke week. Wel vond ik het stront vervelend dat hij niet plande en dan ging ik af zitten wachten tot hij wist of hij wel of niet kon of zin had terwijl ik dan uitnodigingen van mijn vriendinnen ging afslaan....dat is later wel veranderd omdat ik gelukkig weer nu een vrienden groep heb waar ik bijna elk weekend leuke dingen mee ga doen....maar dan komt daar de angst weer of die me wel aardig vinden en de angst dat ze me misschien niet meer willen zien...
pi_27853377
samenvatting?

Volgens mij gaat het niet om hem maar om de relatie, ik zou zeggen:
zoek iemand anders die het wel waard is.
  zondag 12 juni 2005 @ 12:45:57 #25
112998 rustig
come wander with me
pi_27853488
aan de ene kant gaf je ex je regelmatig reden om onzeker te zijn.
en dat onzekerheid een zwak punt van je is, is natuurlijk vervelend.
maar het was beter geweest om in plaats van de momenten dat je actief naar dingen
(brieven, smsjes) van hem opzoek ging, gewoon met hem had gesproken daarover.
is al vaak genoeg gezegd, en mensen met onzekerheid doen het wel vaker, maar iemands
spullen of berichten doorzoeken uit onzekerheid is écht iets wat je beter niet kunt doen.

een belangrijk iets voor jou om in de gaten te houden hierbij is; je grenzen stellen!
als je merkt dat iemand voor lange tijd slechts onduidelijkheid kan geven, en jij zoekt
aandacht en betrouwbaarheid, laat het dan niet te lang voortkabbelen!! omdat jij het zo lang
hebt aangekeken omdat je erin bleef geloven heb je eigenlijk jezelf alleen maar laten lijden.
Those who do not feel the music think the dancer mad.
pi_27853496
quote:
Op zondag 12 juni 2005 12:27 schreef innovative het volgende:

Als ik het zo lees ben je hooguit een wat opgefokte stresskip, maar verder een normale meid zoals heel veel anderen.
Stresskip is niet eens mijn 2de maar mijn eerste naam
quote:
Dat jij graag wilt horen dat je lief of mooi bent, is ook normaal (mits het niet elke 2 minuten herhaalt moet worden.) Het is toch leuk te weten dat je gewaardeerd wordt? Vind ik wel, in ieder geval, en ik heb het ook nodig hoor.
elke 2 minuten elke minuut!! haha Maar ik heb het wel te vaak nodig ja, maar zoals je ook in je verhaal zei, bij de ene jongen meer dan bij de andere
quote:
Dat jij langzaam aan aan settelen begint te denken, is ook hartstikke normaal hoor, ik weet zeker dat er veel meer vrouwen (en mannen) zijn die dat doen. Ik in ieder geval wel, stiekem een beetje dromen, dus je bent in ieder geval niet de enige. Je houdt te strak vast aan je planning, dat zeker, maar dat je dromen hebt is hartstikke normaal...
Planning = zekkerheid. Zekkerheid= GEEN onzekkerheid

Lullige is dat zekkerheid niet bestaat....alleen de zekkerheid dat je doodgaat ooit, je weet niet eens waarneer, hoe en waar
  zondag 12 juni 2005 @ 12:47:01 #27
11682 Moonah
Jolie femme
pi_27853516
quote:
Op zondag 12 juni 2005 12:35 schreef MissPeppertje het volgende:

[..]

Ik herken een gedeelte wel van topic, maar ik vind het helemaal niet erg als hij met vrienden op stap ging. Dat doe ik ook elke week.
Het ging me ook niet over de letterlijke vergelijking, maar meer de problematiek erachter: Extreme onzekerheid, geen grenzen kunnen/durven/willen stellen, je afhankelijk opstellen in een relatie.
quote:
Wel vond ik het stront vervelend dat hij niet plande en dan ging ik af zitten wachten tot hij wist of hij wel of niet kon of zin had terwijl ik dan uitnodigingen van mijn vriendinnen ging afslaan....
Oeh, herkenbaar.
Dat deed ik vroeger ook altijd. Mijn hele agenda leeghouden, tot ik wist waar ik hem moest vullen omdat 'hij' dan al iets anders had gepland.
quote:
Op zondag 12 juni 2005 12:27 schreef innovative het volgende:

[..]

Mwaoh, het komt op mij over alsof er wel wat meer aan de hand is dan 'opgefokte stresskip'.
quote:
Op zondag 12 juni 2005 12:40 schreef MaRySe het volgende:
samenvatting?
Waarom?
Omdat jíj te lui/laks bent om te lezen?
pi_27853580
quote:
Op zondag 12 juni 2005 12:47 schreef Moonah het volgende:

Waarom?
Omdat jíj te lui/laks bent om te lezen?
er staat toch een streep door

ik kan toch geen advies geven zonder het gelezen te hebben
  zondag 12 juni 2005 @ 12:55:46 #29
11682 Moonah
Jolie femme
pi_27853729
quote:
Op zondag 12 juni 2005 12:49 schreef MaRySe het volgende:

[..]

er staat toch een streep door
Duh.
Maar het komt niet erg aardig over.
quote:
ik kan toch geen advies geven zonder het gelezen te hebben
Dat advies hadden we idd niet willen missen.
pi_27853947
quote:
Op zondag 12 juni 2005 12:46 schreef MissPeppertje het volgende:
Planning = zekkerheid. Zekkerheid= GEEN onzekkerheid

Lullige is dat zekkerheid niet bestaat....alleen de zekkerheid dat je doodgaat ooit, je weet niet eens waarneer, hoe en waar
zekkerheid bestaat zeker niet, 't is zekerheid, met één k.

Maar idd, je ziet het zelf al in. Moeilijk is dat, om wat je rationalistisch ziet maar niet voelt, ook in je gevoel te krijgen. Wat dat betreft kan ik je niet helpen, je ziet het probleem zelf al, dan zul je ook zelf die knop in je hoofd om moeten zetten...
pi_27854112
quote:
Op zondag 12 juni 2005 13:03 schreef innovative het volgende:

[..]

zekkerheid bestaat zeker niet, 't is zekerheid, met één k.

Maar idd, je ziet het zelf al in. Moeilijk is dat, om wat je rationalistisch ziet maar niet voelt, ook in je gevoel te krijgen. Wat dat betreft kan ik je niet helpen, je ziet het probleem zelf al, dan zul je ook zelf die knop in je hoofd om moeten zetten...
He shit Dat doe ik dus altijd fout!! hahahaha had het nog helemaal in word ingetypt of het oged was

Maar daar heb je het ja, rationeel lukt het me nu, maar het voelen lukt me niet...

Ik weet gewoon NIET hoe ik die knop om kan zetten...ik probeer het nu al zo lang, maar er is iets wat me tegenhoud....misschien wel de zekerheid (jaja in K ) die ik nu heb dat ik weet hoe ik me voel....

Maar niemand kan ook zeggen hoe ik die knop kan/moet omdraaien...ik heb er gewoon hulp bij nodig maar geen ene therapeut kan me erbij helpen...
pi_27854201
quote:
Op zondag 12 juni 2005 12:55 schreef Moonah het volgende:

[..]

Duh.
Maar het komt niet erg aardig over.
[..]

Dat advies hadden we idd niet willen missen.
Nee okey we zijn in R&P dan kan ik natuurlijk niet van dat soort grapjes maken,
sorry
pi_27854575
Ik denk dat je blij mag zijn dat het voorbij is. Zo'n relatie is echt niet bevorderlijk voor je onzekerheid.
En de angst om alléén te blijven mag je wel opzij schuiven.. Als ik zo je fotoboek bekijk lijk je een veelzijdige, interessante meid die er ook nog ééns niet verkeerd uit ziet.

Komt wel goed..
pi_27855424
quote:
Op zondag 12 juni 2005 13:24 schreef faithlesz het volgende:
Ik denk dat je blij mag zijn dat het voorbij is. Zo'n relatie is echt niet bevorderlijk voor je onzekerheid.
En de angst om alléén te blijven mag je wel opzij schuiven.. Als ik zo je fotoboek bekijk lijk je een veelzijdige, interessante meid die er ook nog ééns niet verkeerd uit ziet.

Komt wel goed..
Ja, die veelzijdige en interesante meid...pff...

En mijn uiterlijk...tsja....ik weet dat ik een PERFECT figuur heb....maar zo voelt het niet...
En dat hoofd tsja, daar zou ik heel graag tevreden mee willen zijn maar dat vind ik toch wel heel erg moeilijk....

Ik heb gewoon altijd iets te zeiken...ik wil gewoon weer positief zijn....
pi_27855588
quote:
Op zondag 12 juni 2005 12:45 schreef rustig het volgende:
aan de ene kant gaf je ex je regelmatig reden om onzeker te zijn.
en dat onzekerheid een zwak punt van je is, is natuurlijk vervelend.
maar het was beter geweest om in plaats van de momenten dat je actief naar dingen
(brieven, smsjes) van hem opzoek ging, gewoon met hem had gesproken daarover.
is al vaak genoeg gezegd, en mensen met onzekerheid doen het wel vaker, maar iemands
spullen of berichten doorzoeken uit onzekerheid is écht iets wat je beter niet kunt doen.

een belangrijk iets voor jou om in de gaten te houden hierbij is; je grenzen stellen!
als je merkt dat iemand voor lange tijd slechts onduidelijkheid kan geven, en jij zoekt
aandacht en betrouwbaarheid, laat het dan niet te lang voortkabbelen!! omdat jij het zo lang
hebt aangekeken omdat je erin bleef geloven heb je eigenlijk jezelf alleen maar laten lijden.
Ik heb er veel met hem over gehad, maar dan kregen we dus ruzie. Hij vond het onzin om te zeggen dat hij me niet kwijt wilde ik moest het maar aan zijn daden zien....

Ook over het wantrouwen heb ik het vaak gehad...en zodra ik erover begon werd hij al boos....dus daarom zelf gaan zoeken...het voelde gewoon niet goed....

En dat ik aandacht en betrouwbaarheid wil, ja maar ik vraag me af of ik misschien te teveel van iemand eis....
pi_27855827
quote:
Op zondag 12 juni 2005 13:55 schreef MissPeppertje het volgende:
Ik heb gewoon altijd iets te zeiken...ik wil gewoon weer positief zijn....
Inderdaad, het valt nog niet mee om je op te vrolijken! Tis allemaal nog erg vers natuurlijk, maar probeer er gewoon de positieve dingen van in te zien. En die zijn er echt hoor!
Er is nu bijvoorbeeld weer ruimte in je leven voor iemand om je dat vertrouwen en die geborgenheid te geven waar je zo naar op zoek bent.

Face it, een open (ik neuk alles wat ik tegenkom) relatie stelt toch niets voor?
pi_27855837
Volgens mij ligt het gewoon aan je leeftijd hoor. Ik vind 21 nog wel erg jong voor dit soort drama verhalen. Ik wou dat ik nog 21 was.....

Die angst voor afwijzing door anderen, of dat nou je vriend is of je vriendinnen, is op zich heel begrijpelijk. Daar is moeilijk door heen te breken, dus ik weet niet of je veel aan kunt met adviezen als 'wordt eerst gelukkig met jezelf'. Want dat kun je dus juist niet, omdat je daarvoor anderen nodig hebt, die je dan weer niet vertrouwt etc. Vicieuze cirkel enzo.

Maar aan de andere kant, het is een gegeven dat hoe ouder je wordt, hoe minder je je gaat aantrekken van wat anderen over je denken. Dus ik zou zeggen, voorlopig zul je je nog wel ff kut voelen, maar kom over 10 jaar nog maar eens terug.
  zondag 12 juni 2005 @ 14:14:04 #38
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27855959
Tja de jongens die ik ken houden van hun vrijheid (das iets anders dan zeggen dat ze een perse een open relatie willen) en onzekere vrouwen vinden ze alles behalve tof. Als ik zou horen dat mijn vriendin zelfmutilatie overweegt en mijn spullen heeft doorzocht dan zijn dat al twee punten waardoor ik zou gaan twijfelen of ik die relatie wel wil.

Kijk onzeker ben je nu eenmaal, op de een of andere manier kun je niet gewoon genieten van het leven maar moet je altijd een punt vinden om onzeker over te zijn. Erg kut maar het is helaas niet anders. Dus of je leert om dit te veranderen, door bijvoorbeeld je af te vragen of vrijgezel zijn nu echt zo'n ramp is (ook meer per dag leven zeg maar en niet zo vooruit kijken), of je slaat een gozer aan de haak die het blijkbaar met je onzekerheid kan uithouden (bv omdat ie zelf ook heel onzeker is). Deze gast is in ieder geval niet jouw type blijkbaar dus gooi die deur gewoon dicht. Tuuwk zal ie van je houden maar een leven met een type zoals jij dat ziet ie niet zitten en daar kan ik me best iets bij voorstellen. Hoe hard het ook klinkt.

Vertrouwen moet je ook gewoon aannemen totdat het tegendeel is bewezen. Wat niet weet wat niet deert is mijn motto. Ook die constante drang naar bewijs dat ie om je geeft zou niet mijn ding zijn. Het enige dat je daarmee bereikt is dat het een automatisme wordt zonder gevoel. Zo van "Oh ff me vriendin sms-en want anders is ze vanavond weer zo'n brok onzekerheid". Verder zat je in korte tijd al 7 dagen op zijn lip. Iets om de kriebels van te krijgen. Verder stel je uiterlijke datums aan het hebben van kids. Wil je kids of wil je de (schijn) zekerheid die je daarmee krijgt?

Verder is je figuur zeker niet slecht als ik je fotoboek zo zie
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_27856195
Ik bekeek net je fotoboek en heb meteen een heel ander beeld van je. Je bent echt een hartstikke leuk meidje

Wat ik zou doen Is eerst jezelf opbouwen, dat je daar gelukkig mee bent en dat het ook leuk is zonder relatie. Als je begrijpt wat ik bedoel.
pi_27856232
quote:
Op zondag 12 juni 2005 14:09 schreef faithlesz het volgende:

Face it, een open (ik neuk alles wat ik tegenkom) relatie stelt toch niets voor?
Het stelt niet alleen niks voor ik kan het niet Seks en houden van zit bij mij teveel aan elkaar verbonden....
pi_27856315
quote:
Op zondag 12 juni 2005 14:24 schreef MissPeppertje het volgende:

[..]

Het stelt niet alleen niks voor ik kan het niet Seks en houden van zit bij mij teveel aan elkaar verbonden....
Net zoals 99% van alle vrouwen.. En geloof me, zijn genoeg mannen die daar precies hetzelfde over denken

Als je na 30 jaar huwelijk weer wat spanning in je (sex)leven wilt brengen snap ik zo'n open relatie wel, maar om er meteen mee te beginnen kan niet goed zijn..
  zondag 12 juni 2005 @ 14:27:18 #42
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27856318
quote:
Op zondag 12 juni 2005 14:22 schreef MaRySe het volgende:
Ik bekeek net je fotoboek en heb meteen een heel ander beeld van je. Je bent echt een hartstikke leuk meidje
Om te zien misschien. Moet je lezen. Leven totaal uitgepland, control freak, vindt dat ze dingen verdient, vreselijk onzeker, wantrouwend, etc.
pi_27856334
quote:
Op zondag 12 juni 2005 14:22 schreef MaRySe het volgende:

Wat ik zou doen Is eerst jezelf opbouwen, dat je daar gelukkig mee bent en dat het ook leuk is zonder relatie. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik ben daar ook hard mee bezig...morgen is het weer therapie dag

Het probleem is alleen als je al zo lang aan het therapieen bent en je hebt echt bijna alles al geprobeerd je gewoon therapie moe word....

in de zin van: Kan het nou nooooitt eens makkelijk gaan
pi_27856443
quote:
pi_27856508
quote:
Op zondag 12 juni 2005 14:27 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Om te zien misschien. Moet je lezen. Leven totaal uitgepland, control freak, vindt dat ze dingen verdient, vreselijk onzeker, wantrouwend, etc.
Leven uitgepland: Ja, ik ben een planner en alles moet volgens de planning...daardoor ben ik ook een extreem goede projectleider!

Control Freak: Ja dat is hetzelfde als wat je hierboven zei dus wat is daarmee je punt?

Dingen verdienen: DUHHH tuurlijk verdien ik dingen, ik kan een zeikerd zijn maar ik ben ook een toppertje..

Onzeker: Ja, dat ben ik ja. Iets waar andere gek van worden dus laat staan ikzelf ik zit er 24/7 mee..

Wantrouwend: Dit ben ik dus niet, die jongen maakte mij wantrouwend. Ik ben vaak juist te goed van vertrouwen...

Maar jij bent zeker perfect? Ja, dacht ik al.....
  zondag 12 juni 2005 @ 14:37:34 #46
20100 NiNi
Fabelhaft
pi_27856628
quote:
Ik ben 21 jaar, vanaf mijn 10de zit ik al in therapie. Ik vecht al 10 jaar lang tegen onzekerheid, angst en depressie. Ik ben zo onzettend bang om alleen te blijven. Ik wil over 2 jaar samenwonen, over 3 jaar huisje kopen en als ik 26 ben kinderen.
Laat dit eerst eens los. Djeez, alleen dit nastreven moet je al grote angst geven in het leven. Want ohjee, stel dat het allemaal niet zo loopt als je hebt gepland.
Tevens is het niet iets wat mannen graag horen over het algemeen, dat er zoveel druk op ze gelegd wordt om aan jouw strak geplande levensverwachting te voldoen.
People often search for the city of happiness, not realizing it can only be found in the state of mind.
pi_27856661
quote:
Op zondag 12 juni 2005 14:27 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Zo als ik het hier las dacht ik nou, nou. Maar na het verhaaltje gelezen te hebben en foto's gekeken kwam ik dus tot die conclusie.
pi_27856663
Hier geef je toch echt toe dat het aan jou ligt...
quote:
Bijna een jaar terug leerde ik hem kennen via internet, eigenlijk was ik al verliefd voor ik hem in het echt had gezien. Na een paar maanden was het voor mij duidelijk, dit is de jongen met wie ik oud wil worden. Tot ik erachter kwam dat hij de relatie toch een heel stuk minder sirieus zag dan ikzelf. Maar toen koos hij om er 100 % voor te gaan. Ik leerde zijn ouders kennen, en zijn vrienden. Zijn ouders zijn schatten, wat ik niet gewend was van mij vorige relatie en voor ik het wist at ik elke dinsdag bij hun thuis. Ook zal ik bijna 7 dagen in de week bij mijn vriend, hij woonde lekker opzichzelf en 15 minuten van mijn school af en het liep onzettend lekker. En mijn ouders waren onzettend blij voor me omdat ik zielsgelukkig was, maar er bleef iets bij me knagen....de angst om alle eenzaamheid van die jaren ervoor weer terug te krijgen...
Je verstikt die arme drommel gewoon, geen wonder dat ie er tussen uit knijpt. Ik mag lijden dat je, als je zo door gaat, op je 26ste nog moederziel alleen bent.
pi_27856717
quote:
Op zondag 12 juni 2005 14:38 schreef PDOA het volgende:
[..]
Het gaat er toch niet om wie de schuld heeft
  zondag 12 juni 2005 @ 14:40:11 #50
20100 NiNi
Fabelhaft
pi_27856719
quote:
Op zondag 12 juni 2005 14:33 schreef MissPeppertje het volgende:

[..]

Leven uitgepland: Ja, ik ben een planner en alles moet volgens de planning...daardoor ben ik ook een extreem goede projectleider!
In tegendeel, een goede projectleider moet flexibel zijn, tegen onverwachte situaties kunnen en overal op in kunnen springen.
quote:
Dingen verdienen: DUHHH tuurlijk verdien ik dingen, ik kan een zeikerd zijn maar ik ben ook een toppertje..
Halleluja! Een toppertje nog wel! Bij wie zit in je in therapie, Gerard Joling?
People often search for the city of happiness, not realizing it can only be found in the state of mind.
pi_27856746
quote:
Op zondag 12 juni 2005 14:37 schreef NiNi het volgende:

[..]

Laat dit eerst eens los. Djeez, alleen dit nastreven moet je al grote angst geven in het leven. Want ohjee, stel dat het allemaal niet zo loopt als je hebt gepland.
Tevens is het niet iets wat mannen graag horen over het algemeen, dat er zoveel druk op ze gelegd wordt om aan jouw strak geplande levensverwachting te voldoen.
Ik zie gewoon al het plaatje voor me:

29 jaar, 6 katten, patty brad op tv aan het kijken
pi_27856765
Het grootste gevecht win je pas, als je de moed hebt om de strijd op te geven.

Getekend, sweetgirly

ik ga , de rest niet gelezen
pi_27856786
quote:
Op zondag 12 juni 2005 14:37 schreef NiNi het volgende:
Ze komt er in ieder geval voor uit.. Genoeg vrouwen die al lang die agenda hebben opgesteld, maar hun verwachtingen verder niet uitspreken.
pi_27856794
quote:
Op zondag 12 juni 2005 14:40 schreef NiNi het volgende:

[..]

In tegendeel, een goede projectleider moet flexibel zijn, tegen onverwachte situaties kunnen en overal op in kunnen springen.
[..]

Halleluja! Een toppertje nog wel! Bij wie zit in je in therapie, Gerard Joling?
Emil Ratelband
  zondag 12 juni 2005 @ 14:44:42 #55
20100 NiNi
Fabelhaft
pi_27856856
quote:
Op zondag 12 juni 2005 14:41 schreef MissPeppertje het volgende:

[..]

Ik zie gewoon al het plaatje voor me:

29 jaar, 6 katten, patty brad op tv aan het kijken
Uh?
pi_27856903
quote:
Op zondag 12 juni 2005 14:40 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Het gaat er toch niet om wie de schuld heeft
Nee, maar ze legt wel de schuld bij die gozer, die er mijns inziens ook niks aan kon doen omdat zij denkt dat ze die relatie wel eventjes volgens haar gedachtengoed kon sturen...
quote:

Wantrouwend: Dit ben ik dus niet, die jongen maakte mij wantrouwend. Ik ben vaak juist te goed van vertrouwen...
Dit strookt gewoon niet met wat ze in het begin van haar post vertelde.
pi_27856930
quote:
Op zondag 12 juni 2005 14:42 schreef faithlesz het volgende:

[..]

Ze komt er in ieder geval voor uit.. Genoeg vrouwen die al lang die agenda hebben opgesteld, maar hun verwachtingen verder niet uitspreken.
Wat is er zo fout aan toe tegeven dat je huisje boompje beestje wil? Wie zegt dat dat saai is, of dat er dan geen vrijheid meer is? En zoals Faithlesz al zegt, ik kom er voor uit ja. Ik ben dood en door eerlijk, en dat is misschien ook wel een probleem voor sommige mensen.

Maar wie heeft dat nou niet dat hij/zij graag wil als je 70 ben heerlijk iemand te hebben met wie je een fantastische tijd hebt doorgebracht, en nog steeds het heerlijk vind tegen elkaar aan te kruipen s avonds in bed...?
pi_27856954
quote:
Op zondag 12 juni 2005 14:44 schreef NiNi het volgende:

[..]

Uh?
Dat ik dat dus echt NIET wil, en dat dat dus mijn ergste nachtmerrie is....
pi_27856981
quote:
Op zondag 12 juni 2005 14:47 schreef MissPeppertje het volgende:

[..]

Wat is er zo fout aan toe tegeven dat je huisje boompje beestje wil? Wie zegt dat dat saai is, of dat er dan geen vrijheid meer is? En zoals Faithlesz al zegt, ik kom er voor uit ja. Ik ben dood en door eerlijk, en dat is misschien ook wel een probleem voor sommige mensen.

Maar wie heeft dat nou niet dat hij/zij graag wil als je 70 ben heerlijk iemand te hebben met wie je een fantastische tijd hebt doorgebracht, en nog steeds het heerlijk vind tegen elkaar aan te kruipen s avonds in bed...?
Omdat uit je brief blijkt dat je dit probeert te forceren. Geen wonder dat die gast daar helemaal geen zin in had.
  zondag 12 juni 2005 @ 14:51:01 #60
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27857038
quote:
Op zondag 12 juni 2005 14:38 schreef PDOA het volgende:
[..]

Je verstikt die arme drommel gewoon, geen wonder dat ie er tussen uit knijpt. Ik mag lijden dat je, als je zo door gaat, op je 26ste nog moederziel alleen bent.
Waarschijnlijk dat ie zelfs het vreemdgaan goedpraat voor zichzelf door te vinden dat het deels aan haar onzekerheid ligt. Sowieso beticht ze hem van liegen maar ze manoeuvreert hem ook in zo'n positie. Elke keer als ie contact heeft met een ander kan ie dat niet vertellen want dan zakt zij in elkaar. Een leugen is dan een mooie makkelijke uitweg. Kinderen vastpinnen op een bepaalde datum. Welke vent wil dat?
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  zondag 12 juni 2005 @ 14:52:16 #61
20100 NiNi
Fabelhaft
pi_27857079
quote:
Op zondag 12 juni 2005 14:48 schreef MissPeppertje het volgende:

[..]

Dat ik dat dus echt NIET wil, en dat dat dus mijn ergste nachtmerrie is....
Och meisje toch. Je bent nog zo jong, als er iets is waar je je nu nog niet druk om hoeft te maken is dat het wel! Al was je op je 29 nog alleen ben je nog steeds jong.
Bovendien neem ik aan dat je je dromen wel met iemand waar wilt maken die het helemaal is voor jou en niet met degene die er toevallig is op het juiste moment?
Daar word je ook niet gelukkig van uiteindelijk. En natuurlijk wil iedereen samen met iemand oud worden, maar dat kun je niet afdwingen, hoe graag jij dat misschien ook zou willen.
pi_27857081
quote:
Op zondag 12 juni 2005 14:46 schreef PDOA het volgende:
Nee, maar ze legt wel de schuld bij die gozer, die er mijns inziens ook niks aan kon doen omdat zij denkt dat ze die relatie wel eventjes volgens haar gedachtengoed kon sturen...
Als jij nou eens even als een gek dat hele topic door gaat lezen en dan weer terug komt?

De TS geeft duidelijk aan te onzeker te zijn geweest, zich te afhankelijk te hebben opgesteld. Ze geeft aan dat zíj degene is die problemen heeft met genieten van dingen en dat zíj degene is die een te strakke planning heeft ed...

Daarnaast heeft die gozer minstens zo veel schuld. Een duidelijk gevalletje van twee mensen die niet bij elkaar horen, maar die elkaar wel in een hoek dringen waar ze zich niet willen bevinden. Offeh, is het niet erg dat hij het buiten de deur ging zoeken "omdat zij onzeker is?" Dat wíst hij toch? Daar kan hij toch rekening mee houden, en als hij daar geen zin in heeft, dan stopt hij er toch mee? Hij is net zo goed aan het kloten geweest. Hij beëindigt de relatie omdat hij vrij wil zijn. Goed, dat kan gebeuren. Maar komt vervolgens terug, zegt vol voor haar te gaan en komt dan weer met dingen als een open relatie of loopt van alles achter haar rug uit te voeren en speelt bij haar mooi weer. Toon dan ruggegraat en kap met die "verstikkende" relatie.

Wel even reëel blijven he? Ze heeft zelf problemen, maar die gast heeft er zeker niet aan meegewerkt om de relatie goed te houden, sterker nog, die heeft de TS alleen maar verder in de problemen gebracht.
pi_27857123
Dat vastpinnen is wel heel hard hoor wat iedereen nu zegt.

Ik zou dat graag zo willen, en ik bedoelde daar mee te zeggen dat ik gewoon geen zin in ongein relaties heb. Als ik met iemand wat begin is het seriues bedoeld....
pi_27857161
quote:
Op zondag 12 juni 2005 14:51 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Waarschijnlijk dat ie zelfs het vreemdgaan goedpraat voor zichzelf door te vinden dat het deels aan haar onzekerheid ligt. Sowieso beticht ze hem van liegen maar ze manoeuvreert hem ook in zo'n positie. Elke keer als ie contact heeft met een ander kan ie dat niet vertellen want dan zakt zij in elkaar. Een leugen is dan een mooie makkelijke uitweg. Kinderen vastpinnen op een bepaalde datum. Welke vent wil dat?
Als je als vent zo baalt van je relatie, dan kap je er mee. Als je niet tegen die vaststaande datum kan, dan kap je er mee. Dat heeft de ex in kwestie gedaan, grote jongen dus...

Om vervolgens met hangende pootjes aan te komen, aan te geven zich te conformeren aan haar wensen en dan maar achter haar rug te gaan kloten. Ja hallo, wie is er dan fout bezig! Hij belooft van alles, weet precies wat hij moet doen, heeft het ook al eerder meegemaakt, komt toch weer terug en dan maar achter haar rug? Lekkere gozert!
  zondag 12 juni 2005 @ 14:55:52 #65
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27857169
quote:
Op zondag 12 juni 2005 14:47 schreef MissPeppertje het volgende:
Ja laten we daarom de situatie proberen af te dwingen en vooral stressen als het averechts werkt Dat je nu al met je 70ste bezig bent is erg freaky in mijn ogen. Zeker ook voorstander van trouwen om de drempel van weglopen groter te maken? Ook kinderen daarom? For fuck sake, anders neem je gewoon iemand waarmee het goed voelt en kijk je niet zo ziekelijk vooruit. Voor hetzelfde geldt krijg je een ongeluk en dan ligt de situatie weer anders. Overigens, als je zo doorgaat ben je op je 70ste denk ik alleen of ongelukkig en besef je dat je ergens een fout hebt gemaakt maar ja dan is het pas te laat.
pi_27857172
quote:

[..]

En jij noemt jezelf onzeker. Ik vind dit eerder ontiegelijk arrogant, om niet te zeggen onuitstaanbaar. Een broekie van 21 dat zich zelf een extreem goede projectleider noemt...... Je zegt zelf dat je een stresskip bent..... alvast geen goeie eigenschap voor een projectleider.

Als ik je post zo lees is alles aan jou hyper, hyper en nog eens hyper. Onzekerheid, arrogantie, wantrouwen, aanhankelijkheid, huilbuien, drammerigheid, stressen - allerlei emoties in extreme vorm aanwezig, tenminste in dit topic. Als Fok! een afspiegeling van de werkelijkheid is, is dat een deel van je probleem.
pi_27857184
quote:
Op zondag 12 juni 2005 14:52 schreef innovative het volgende:

[..]

Als jij nou eens even als een gek dat hele topic door gaat lezen en dan weer terug komt?

De TS geeft duidelijk aan te onzeker te zijn geweest, zich te afhankelijk te hebben opgesteld. Ze geeft aan dat zíj degene is die problemen heeft met genieten van dingen en dat zíj degene is die een te strakke planning heeft ed...

Daarnaast heeft die gozer minstens zo veel schuld. Een duidelijk gevalletje van twee mensen die niet bij elkaar horen, maar die elkaar wel in een hoek dringen waar ze zich niet willen bevinden. Offeh, is het niet erg dat hij het buiten de deur ging zoeken "omdat zij onzeker is?" Dat wíst hij toch? Daar kan hij toch rekening mee houden, en als hij daar geen zin in heeft, dan stopt hij er toch mee? Hij is net zo goed aan het kloten geweest. Hij beëindigt de relatie omdat hij vrij wil zijn. Goed, dat kan gebeuren. Maar komt vervolgens terug, zegt vol voor haar te gaan en komt dan weer met dingen als een open relatie of loopt van alles achter haar rug uit te voeren en speelt bij haar mooi weer. Toon dan ruggegraat en kap met die "verstikkende" relatie.

Wel even reëel blijven he? Ze heeft zelf problemen, maar die gast heeft er zeker niet aan meegewerkt om de relatie goed te houden, sterker nog, die heeft de TS alleen maar verder in de problemen gebracht.
Ik ben het helemaal eens met wat LivEliveD zegt:
quote:
pi_27857217
quote:
Op zondag 12 juni 2005 14:53 schreef MissPeppertje het volgende:

Ik zou dat graag zo willen, en ik bedoelde daar mee te zeggen dat ik gewoon geen zin in ongein relaties heb. Als ik met iemand wat begin is het seriues bedoeld....
Same here, hoor meid... Ik begin ook geen relatie om gewoon een paar weken vrijblijvend te wippen, ik ga er ook voor om het langere tijd te laten werken en *stiekem* heb ook ik zo mijn dromen over planningen...

en het blijkt maar weer, die werken niet, want nu wordt vriendlief misschien ineens "dakloos" binnenkort... en worden dingen ineens heel anders!

Ik heb alleen zo iets van "ik ga me er niet te veel vast op pinnen". Want ik weet dat het kan veranderen. Ik droom lekker in mijn hoofd mijn dagdromen, en ik zie wel weer wat er mee gebeurt.
  zondag 12 juni 2005 @ 14:58:35 #69
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27857238
quote:
Op zondag 12 juni 2005 14:55 schreef innovative het volgende:
Om vervolgens met hangende pootjes aan te komen, aan te geven zich te conformeren aan haar wensen en dan maar achter haar rug te gaan kloten. Ja hallo, wie is er dan fout bezig! Hij belooft van alles, weet precies wat hij moet doen, heeft het ook al eerder meegemaakt, komt toch weer terug en dan maar achter haar rug? Lekkere gozert!
Hij wil haar niet kwetsen maar baalt van haar innerlijk. Probeert het dus constant opnieuw en beseft ook constant opnieuw dat zij niet is wat hij zoekt maar dat wil nog niet zeggen dat ie haar los kan laten. Achter de rug om lopen kloten keur ik niet goed en ze passen (op dit moment) zeker niet bij elkaar. Maar datums enzo gaan noemen is alles behalve slim. Je neemt kinderen als je een stabiele basis hebt. Tis geen project zo van "Oeh nu ff dit, dan dat, want er is een deadline"
pi_27857249
quote:
Op zondag 12 juni 2005 14:52 schreef NiNi het volgende:

[..]

Och meisje toch. Je bent nog zo jong, als er iets is waar je je nu nog niet druk om hoeft te maken is dat het wel! Al was je op je 29 nog alleen ben je nog steeds jong.
Bovendien neem ik aan dat je je dromen wel met iemand waar wilt maken die het helemaal is voor jou en niet met degene die er toevallig is op het juiste moment?
Daar word je ook niet gelukkig van uiteindelijk. En natuurlijk wil iedereen samen met iemand oud worden, maar dat kun je niet afdwingen, hoe graag jij dat misschien ook zou willen.
Ja maar, ja maar mijn planning zegt dat ik morgen om 3 uur DE perfecte persoon moet tegenkomen

Het doet gewoon pijn iemand te verliezen van wie jij dacht samen mee oud te worden, als diegene je dat gevoel ook geeft, en dan opeens doodleuk verteld dat je in het begin nog maar een scharrel was, en dat een jaar een relatie hebben te kort is om daaruit op te maken of het seriues is ja of nee doet dat pijn...

Ik wil open en eerlijkheid, geen achterlijke vrijheid waar niemand zich lekker ondervoelt.
Ondertussen mocht ik van hem niet zeggen als ik met een goede vriend naar de bios ging (wat een GEWONE vriend is dus niks meer) want daar kon meneer niet tegen.

Het leven is gewoon niet te plannen en dat vind ik nogal moeilijk.....
  zondag 12 juni 2005 @ 15:00:19 #71
95600 achmet
You don't know...
pi_27857275
volgende patient

d.w.z. zoek de juiste, klamp je niet meteen vast aan iemand maar onderzoek eerst
Great minds discuss ideas*; Average minds discuss events; Small minds discuss people.
pi_27857298
quote:
Als ik met iemand wat begin is het seriues bedoeld....
Daar zouden we er meerdere van moeten hebben.
  zondag 12 juni 2005 @ 15:02:33 #73
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27857337
quote:
Op zondag 12 juni 2005 14:59 schreef MissPeppertje het volgende:
Kijk nu zeg je ineens hele goede dingen
pi_27857344
quote:
Op zondag 12 juni 2005 15:01 schreef Viperdesign het volgende:

[..]

Daar zouden we er meerdere van moeten hebben.
?
pi_27857383
quote:
Op zondag 12 juni 2005 14:56 schreef PDOA het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal eens met wat LivEliveD zegt:
[..]
Ow, dus als je te maken hebt met een dwingende, instabiele partner dan dump je die, kom je terug, dump je die, kom je wederom terug, maar in plaats van ruggegraat te tonen en het gewoon definitief te beëindigen ga je de slachtofferrol in en is het de schuld van je partner dat je vreemd gaat?

Sorry, maar sommige mannen hebben echt geen ballen he? Hij wist dat ze zo was, dumpte haar (begrijpelijk), kwam terug en vervolgens kwam hij er dus achter dat hij een hoekje gedrukt werd? Uh, sorry, maar dat had hij toch kunnen weten? Haar een beetje de schuld geven. Hij heeft zelf opnieuw voor die situatie gekozen, hij heeft zichzelf opnieuw onder het juk van die relatie geplaatst.

Dat het voor de eerste break zo ging, okee, vind ik dat het open relatiegebeuren nog niet goed te praten is, maar wel begrijpelijk dat hij dingen voor haar weg houdt.

Dat hij terug komt bij haar, en zelf voor deze situatie kiest en dan zo'n zielepoot gaat zijn die gaat lopen liegen en bedriegen, sorry,
pi_27857392
quote:
Op zondag 12 juni 2005 15:02 schreef MissPeppertje het volgende:
?
Vrouwen relaties aangaan vanuit serieus oogpunt. Lees: Compliment. Ben je niet gewend zeker. .
  zondag 12 juni 2005 @ 15:06:02 #77
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27857436
quote:
Hahahaha ik ben projectleider. Maar privé plannen?
Een schilder heeft ook vaak ergens een door die nog gedaan moet worden
quote:
Maar jij bent zeker perfect? Ja, dacht ik al.....
Ik kan tenminste met mezelf leven. Lijkt me perfect genoeg
pi_27857494
quote:
Op zondag 12 juni 2005 15:02 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Kijk nu zeg je ineens hele goede dingen
Ik zie het ook allemaal wel hoor, en ik ben geen achtelijke blonde doos die niks van het leven snapt.

Het lukt me alleen niet te leven zodat ik gelukkig ben.

Tuurlijk wil ik liever van dag tot dag kunnen bekijken, en ik weet ook dat je met angst en onzekerheid echt niet verder komt. Als ik in de spiegel kijk voel ik me alleen gewoon niet compleet, er mist iets en dat is het houden van mezelf....

En omdat ik niet van mezelf hou zoek ik maar andere mensen zodat die van mij kunnen houden....maar het werkt niet, ik word dan alleen maar bang die mensen kwijt te raken en mijn goede gevoel kwijt te zijn...

Ga dan eens van jezelf houden, ja dat probeer ik al heel mijn leven, maar ik weet gewoon NIET HOE!?
  Moderator zondag 12 juni 2005 @ 15:08:22 #79
5428 crew  miss_sly
pi_27857506
quote:

Ook als je het vanaf de start serieus bedoelt, kun je nog wel een beetje relaxt met elkaar omgaan.
je kunt ook gewoon de beste, serieuze bedoelingen hebben, maar gewoon lekker gezellig genieten van elkaar, samen leuke dingen doen, elkaar echt leren kennen, enz.
Ieder potentiele leuke man als degene zien waarmee je 70 wilt worden omdat je alleen serieuze relaties aangaat, klinkt nogal eng.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 12 juni 2005 @ 15:10:36 #80
5428 crew  miss_sly
pi_27857560
quote:
Op zondag 12 juni 2005 14:59 schreef MissPeppertje het volgende:

[..]

Ja maar, ja maar mijn planning zegt dat ik morgen om 3 uur DE perfecte persoon moet tegenkomen

Het doet gewoon pijn iemand te verliezen van wie jij dacht samen mee oud te worden, als diegene je dat gevoel ook geeft, en dan opeens doodleuk verteld dat je in het begin nog maar een scharrel was, en dat een jaar een relatie hebben te kort is om daaruit op te maken of het seriues is ja of nee doet dat pijn...
Wat is er mis mee om als een scharrel te beginnen? Ik zie daar het probleem niet van. Als je zoent met iemand, wil je dan een serieuze relatie?
quote:
Ik wil open en eerlijkheid, geen achterlijke vrijheid waar niemand zich lekker ondervoelt.
Ondertussen mocht ik van hem niet zeggen als ik met een goede vriend naar de bios ging (wat een GEWONE vriend is dus niks meer) want daar kon meneer niet tegen.

Ik zou maar snel leren dat het leven niet te plannen is, moeilijk en oneerlijk en noem maar op.

Ik vind je eigenlijk niet zozeer onzeker ofzo klinken, maar nogal verwend: het leven (en de mensen er in) moeten maar zijn zoals ik wil
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 12 juni 2005 @ 15:11:19 #81
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27857577
quote:
Op zondag 12 juni 2005 15:07 schreef MissPeppertje het volgende:
Ga dan eens van jezelf houden, ja dat probeer ik al heel mijn leven, maar ik weet gewoon NIET HOE!?
Koop er een boek over en maak een leesschema.
pi_27857600
quote:
Op zondag 12 juni 2005 15:04 schreef Viperdesign het volgende:

[..]

Vrouwen relaties aangaan vanuit serieus oogpunt. Lees: Compliment. Ben je niet gewend zeker. .

Ja dat heb ik door dat veel meiden het voor andere verpesten mijn ex zei gisteren:

Ik gaf mezelf vroeger altijd wel helemaal, en ik merkte gewoon dat je dan niet interesant meer bent, meiden gaan dan vreemd of laten je zitten, nu ben ik gewoon gesloten en moet je voor me vechten....dan blijft het spannend....

Mijn mond viel open
pi_27857609
Weetje je moet het niet allemaal te graag willen het komt waneer het moet komen niks in het leven loopt zoals je dat zou willen soms zijn mensen jaren bij elkaar en dan gaat het nog over of houd een er een heel geheim leven op na..
En lieverd je moet bij jezelf beginnen anders gaat geen een relatie goed lopen dan blijven jouw onzekerheden een rol spelen... En hij was gewoon een klootzak die je niet echt heeft geholpen om je onzekerheden beetje weg tenemen..
Kop op sterkte mannen genoeg!!!

He just was not that into you...
  zondag 12 juni 2005 @ 15:14:09 #84
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27857659
quote:
Op zondag 12 juni 2005 15:12 schreef MissPeppertje het volgende:

Ja dat heb ik door dat veel meiden het voor andere verpesten mijn ex zei gisteren:

Ik gaf mezelf vroeger altijd wel helemaal, en ik merkte gewoon dat je dan niet interesant meer bent, meiden gaan dan vreemd of laten je zitten, nu ben ik gewoon gesloten en moet je voor me vechten....dan blijft het spannend....

Mijn mond viel open
Watje
Hij dan..
Ik zal je zeggen. Alle mannen zijn zo. Degene die zeggen dat ze o zo trouw zijn gebruiken dat als versiertruc
pi_27857760
quote:
Op zondag 12 juni 2005 15:14 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Watje
Hij dan..
Ik zal je zeggen. Alle mannen zijn zo. Degene die zeggen dat ze o zo trouw zijn gebruiken dat als versiertruc
Vind dat een beetje onzin echt niet alle mannen gaan vreemd er zijn genoeg mannen die het nu wel allemaal gezien hebben en ook graag huisje boompje beestje willen..
Op een duur is alleen maar sex echt niet zo intressant meer!!
  zondag 12 juni 2005 @ 15:19:18 #86
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27857810
quote:
Op zondag 12 juni 2005 15:17 schreef Zèna het volgende:
Vind dat een beetje onzin echt niet alle mannen gaan vreemd er zijn genoeg mannen die het nu wel allemaal gezien hebben en ook graag huisje boompje beestje willen..
Op een duur is alleen maar sex echt niet zo intressant meer!!
Ja is ook zo
Alleen moeten ze het het letterlijk "nu wel allemaal gezien hebben".
En dat is bij veel jongens van 20 nog niet zo
pi_27857853
quote:
Op zondag 12 juni 2005 15:19 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Ja is ook zo
Klopt meestal wel ja...
pi_27857895
quote:
Op zondag 12 juni 2005 15:14 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Watje
Hij dan..
Mmm er zijn wel mannen die trouw zijn hoor hihi. Ik heb hiervoor een relatie van 4,5 jaar gehad en ik hoefde me echt geen zorgen te maken....

Het is gewoon nu chaos, ik ben iemand kwijt om wie ik heel veel gaf. Het is ook een lange tijd wel goed tussen ons gegaan, en we houden ook heel veel van elkaar....hij kan zich alleen niet bloot geven, en ik kan bij hem niet stoppen met claimen....

Hij roept het gewoon ook extreem in mij op, bij andere jongens heb ik dit gewoon veel minder. Tuurlijk is mijn onzekerheid nog wel aanwezig, maar ik acceptable maten.....
  zondag 12 juni 2005 @ 15:24:42 #89
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27857994
quote:
Op zondag 12 juni 2005 15:22 schreef MissPeppertje het volgende:
Mmm er zijn wel mannen die trouw zijn hoor hihi. Ik heb hiervoor een relatie van 4,5 jaar gehad en ik hoefde me echt geen zorgen te maken....
Je hebt het nu over iemand die toen 14 was ofzo??
En natuurlijk zijn er mannen die trouw zijn. Zal ook per relatie verschillen.
pi_27858015
quote:
Op zondag 12 juni 2005 15:19 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Ja is ook zo
hij was dus 29, en gaf ook aan binnen 3 jaar kinderen te willen als dat allemaal zou lukken natuurlijk. En de hele wereld rondgeneukt had tie ook al wel....

Hij durfde zich gewoon niet open te stellen en over de toekomst echt na te denken, want als je eenmaal die droom en dat beeld heb kan je het ook kwijt raken...
pi_27858065
quote:
Op zondag 12 juni 2005 15:24 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Je hebt het nu over iemand die toen 14 was ofzo??
En natuurlijk zijn er mannen die trouw zijn. Zal ook per relatie verschillen.
nee hij was toen 18
  zondag 12 juni 2005 @ 15:27:57 #92
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27858107
quote:
Op zondag 12 juni 2005 15:25 schreef MissPeppertje het volgende:
Hij durfde zich gewoon niet open te stellen en over de toekomst echt na te denken, want als je eenmaal die droom en dat beeld heb kan je het ook kwijt raken...
Of hij vond je niet leuk genoeg om dat te doen.
Als ik over bindingsangst of vrije relaties begon betekende dat in de praktijk: ik ben jong, ik wil je neuken en soms leuke dingen doen, maar verbind daar vooral geen conclusies aan en ga geen toekomst plannen.
pi_27858265
quote:
Op zondag 12 juni 2005 15:27 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Of hij vond je niet leuk genoeg om dat te doen.
Als ik over bindingsangst of vrije relaties begon betekende dat in de praktijk: ik ben jong, ik wil je neuken en soms leuke dingen doen, maar verbind daar vooral geen conclusies aan en ga geen toekomst plannen.
Mmmm, dan had ik niet zijn paps & mams ontmoet en zou die vanochtend ook niet op de koffie daar zitten om zijn verhaal kwijt te kunnen
pi_27858330
quote:
Op zondag 12 juni 2005 15:22 schreef MissPeppertje het volgende:

[..]

Het is gewoon nu chaos, ik ben iemand kwijt om wie ik heel veel gaf. Het is ook een lange tijd wel goed tussen ons gegaan, en we houden ook heel veel van elkaar....hij kan zich alleen niet bloot geven, en ik kan bij hem niet stoppen met claimen....
Hij was gewoon niet gek genoeg op je jij alleen was niet voldoende...
  zondag 12 juni 2005 @ 15:37:56 #95
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27858411
quote:
Op zondag 12 juni 2005 15:34 schreef Zèna het volgende:

[..]

Hij was gewoon niet gek genoeg op je jij alleen was niet voldoende...
Dat zeg ik
pi_27858476
quote:
Op zondag 12 juni 2005 15:37 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Dat zeg ik
yep..
En nu word het tijd dat zij dat inziet en verder gaat... je zal nog wel veel vervelende dingen in je leven meemaken en hopelijk kom je daar alleen sterker uit...
pi_27861090
quote:
Op zondag 12 juni 2005 15:25 schreef MissPeppertje het volgende:

[..]

hij was dus 29, en gaf ook aan binnen 3 jaar kinderen te willen als dat allemaal zou lukken natuurlijk. En de hele wereld rondgeneukt had tie ook al wel....

Onzin, Peppertje, een knul die jou echt serieus leuk vindt, gaat niet lopen kloten met anderen tot 2 keer toe.
Zoals Frenkie zegt, hij vindt je leuk, maar niet leuk genoeg.
pi_27861723
quote:
Op zondag 12 juni 2005 17:23 schreef milagro het volgende:

[..]

Onzin, Peppertje, een knul die jou echt serieus leuk vindt, gaat niet lopen kloten met anderen tot 2 keer toe.
Zoals Frenkie zegt, hij vindt je leuk, maar niet leuk genoeg.
Ja volgens mij kwam het een beetje uit mijn verhaal dat hij is vreemd gegaan, maar dat is echt niet zo. In de 6 weken dat het uit is geweest heeft hij wel gezoend met een ander, maar daar is het bij gebleven.

Maar goed dat doet er gewoon echt geen FUK toe, want ik ben weer zo dom om hem net te bellen, en dan is tie poes lief en aardig en zegt tie dat tie van me houd....en bespeeld me zo dat ik weer hoop krijg EN IK WIL DIT NIET MEER

Ik weet dat ik het zelf doe....ik voel me alleen zo kut.....
pi_27861809
Afstand nemen lijkt me het beste. Hoe moeilijk het ook is.
pi_27862252
quote:
Op zondag 12 juni 2005 17:50 schreef MissPeppertje het volgende:

[..]

Ja volgens mij kwam het een beetje uit mijn verhaal dat hij is vreemd gegaan, maar dat is echt niet zo. In de 6 weken dat het uit is geweest heeft hij wel gezoend met een ander, maar daar is het bij gebleven.

Maar goed dat doet er gewoon echt geen FUK toe, want ik ben weer zo dom om hem net te bellen, en dan is tie poes lief en aardig en zegt tie dat tie van me houd....en bespeeld me zo dat ik weer hoop krijg EN IK WIL DIT NIET MEER

Ik weet dat ik het zelf doe....ik voel me alleen zo kut.....
Kappen met bellen dus.
Bel je moeder, je vriendin, je zus, je broer, de groenteboer als je je kut voelt, maar niet hem.
Geen troost gaan zoeken bij degene die , ongewild, de veroorzaker van je verdriet is.
Voel je je alleen maar klotiger erna.

En iemand kan best van je houden maar toch niet voor je kiezen, of de juiste voor je zijn, Pepper
Hij zal ms heus om je geven alleen hij KAN niet geven wat jij nodig hebt.
Niet persé omdat hij het niet wil of niet weet hoe, het IS er ms gewoon NIET.
pi_27863820
quote:
Op zondag 12 juni 2005 18:11 schreef milagro het volgende:

[..]

Kappen met bellen dus.
Bel je moeder, je vriendin, je zus, je broer, de groenteboer als je je kut voelt, maar niet hem.
Geen troost gaan zoeken bij degene die , ongewild, de veroorzaker van je verdriet is.
Voel je je alleen maar klotiger erna.

En iemand kan best van je houden maar toch niet voor je kiezen, of de juiste voor je zijn, Pepper
Hij zal ms heus om je geven alleen hij KAN niet geven wat jij nodig hebt.
Niet persé omdat hij het niet wil of niet weet hoe, het IS er ms gewoon NIET.
Ik weet het, ik moet hem gewoon niet meer bellen ik heb zijn nummer ook uit mijn foon gegooid, ik moest ook helemaal moeite doen om achter zijn nummer weer te komen (HOE ERG hahaha)

IK BEN ECHT OM GEK VAN TE WORDEN.

Gelukkig heb ik vriendinnen die ik kan bellen. Iniedergeval 1 iemand die ik zelfs snachts om 3 uur zou mogen bellen. Ik ben alleen zo bang dat ze het gewoon zat wordt dat constante gezeur...

Vanmiddag had ik een smsje gestuurd naar een vriendin die ik nog niet zo goed ken, beetje oppervlakkig of ze nog gaat fitnissen en te bedanken voor het gesprek van gisteren en dat ik het met vriendjelief heb uitgemaakt. En ze belde een paar uurtjes erna echt zo ontzettend lief, en ze zei sorry meis ik heb een verjaardag, ik zou nu zo graag bij je langs willen komen.

Je weet echt niet hoe goed dat voelde, gewoon iemand die bij me langs zou komen omdat ik liefdesverdriet heb...

Ik moet gewoon de positieve dingen in gaan zien:

School gaat goed
Vrienden beginnen met emmers tegelijk aan te komen (door opgenomen te zijn door ernstige depressie had ik niemand meer over...)
Ik heb een stage bij een onwijs vet televisiezender
Ik heb ouders die dag en nacht voor me klaar staan
Ik zie er leuk uit (owwwh kon ik dit maar menen )

Waarom kan ik dat nou niet ook VOELEN ik zie dat dat allemaal goed gaat maar het voelt nog niet zo...
pi_27865610
komt van zelf wel, je moet er alleen niet met je handen over elkaar afwachten tot het gevoel over je komt, het is De Here niet

gewoon ' je dingen doen' , je zelf desnoods dwingen de dingen te doen, die je afleiden, en voor je er zelf erg in hebt, voel je je okay "verrek, krijg nou wat, ik heb gewoon lol in mijn leven en al de hele dag niet aanhem gedacht!"

komt vanzelf dus
pi_27865987
Ja, het is niet alleen dat ik er niet van kan genieten omdat ik aan hem denk, het is ook dat ik gewoon normaal de goede dingen niet voel, ik zie ze wel, maar ik voel het niet als goed...

Ja weet niet echt hoe ik dat moet uitleggen. Ratio en emotie passen gewoon totaal niet bij elkaar bij mij....

Met dit is het logisch, als ik rationeel nadenk dan weet ik dat ik hem gewoon moet laten, en met mijn emotie voelt dat heel anders ik wil hem niet kwijt en denk ik aan alle goede dingen....

Maar ik heb het eigenlijk bij alles...
pi_27866240
ja dan zul je toch een beetje volwassener moeten worden en accepteren dat niet alles kan en gaat zoals je het zou willen, dat tegenslag erbij hoort, dat iedere keuze goed of slecht uit kan pakken, dat iedere keuze een zeker risico met zich mee kan brengen (het niet kiezen net zo goed) en dat afwachten tot iets goed voelt, wel lekker veilig is (zelfs ellende kan veilig voelen) maar geen zoden aan de dijk zet.

als je witl dat dingen anders gaan dan nu, zul je zelf toch actie moeten ondernemen, of dat nu is breken met hem, of jezelf onder handen nemen, doe iets, eindeloos klagen dat je je zo kut voelt en zo bang en onzeker bent , heeft weinig zin, wordt het er niet beter op in ieder geval.

korte metten dus!
pi_27866412
quote:
Op zondag 12 juni 2005 20:26 schreef milagro het volgende:
ja dan zul je toch een beetje volwassener moeten worden en accepteren dat niet alles kan en gaat zoals je het zou willen, dat tegenslag erbij hoort, dat iedere keuze goed of slecht uit kan pakken, dat iedere keuze een zeker risico met zich mee kan brengen (het niet kiezen net zo goed) en dat afwachten tot iets goed voelt, wel lekker veilig is (zelfs ellende kan veilig voelen) maar geen zoden aan de dijk zet.

als je witl dat dingen anders gaan dan nu, zul je zelf toch actie moeten ondernemen, of dat nu is breken met hem, of jezelf onder handen nemen, doe iets, eindeloos klagen dat je je zo kut voelt en zo bang en onzeker bent , heeft weinig zin, wordt het er niet beter op in ieder geval.

korte metten dus!
Ik doe gelukkig ook al veel eraan hoor! Ik zit 1 dag in de week sinds 4 maanden weer in therapie.
(oeee ik voel de verdediging mode weer omhoog komen....hehehe)

En ik ben echt al heel erg veranderd, ik moet nu alleen mijn ratio en emotie bij elkaar zien te krijgen....en dat is heel wat moeilijker dan ik dacht...ik had verwacht nog even jaartje therapie te hebben en dat iemand mij daar wel bij kon helpen...maar zo werkt het jammer genoeg niet, het is weer net zo hard werken als toen ik heel erg depresief was....alleen kan ik het nu makkelijker van me af zetten dan eerst
pi_27866620
Maar je vindt toch dat je iets beters verdiend. Er zijn hele goede jongens op deze aarde hoor, die hetzelfde willen als jou en je ook respecteren om wie je bent. Maar het probleem met jou is dat je iemand nodig hebt om je goed te voelen en daarin verzuipt. Weg bij die gozer en aan jezelf werken. Hoe gaat het de in volgende relatie denk jij als jij iemand zo claimt? Zelfs ik zou me benauwd voelen denk ik, terwijl ik op zich hetzelfde wil als jou hoor. Schrijf anders elke dag op wat je goed vindt aan jezelf. Je komt op mij over als een hartstikke leuke meid, die goed kan denken. Peper dat jezelf dan ook in. Ik ben Maaike, ik ben leuk en slim en ik verdien een jongen die mij respecteerd, mensen om me heen die mij respecteren en ik verdien het om gelukkig te zijn, dus ik doe alles wat in mn macht ligt om dat te halen. Doe wat aan die onzekerheid. Het is onterecht Volgens mij weet je dat zelf ook maar al te goed. Ik probeer te bedenken hoe je dat in vredesnaam omdraait...
pi_27874026
Fascinerend dat jij onafhankelijk als een van jouw eigenschappen noemt in je fotoboek.
  maandag 13 juni 2005 @ 01:09:07 #108
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_27874958
Je weet me wel te vinden, mocht je er behoefte aan hebben...
pi_27877574
bliep - soz

[ Bericht 68% gewijzigd door Tom-my op 13-06-2005 09:25:48 ]
Cooky
  maandag 13 juni 2005 @ 11:04:52 #110
6622 Abonides
Zo af en toe...
pi_27880068
Ik heb alleen de OP gelezen. Dus als mijn reactie niet in verhouding staat tot wat er allemaal is gezegd... sorry!

Eigenlijk heb ik alleen maar advies voor je. Stort je niet als een bezetene meteen in een nieuwe relatie. (Wat vaak gebeurt na wat jouw is overkomen) Doe een jaartje lekker rustig aan. Je gaat vanzelf je eigen vrijheid wat meer waarderen en je beter voelen. Momenteel voelt het K#T, maar jouw tijd komt nog wel.

Suc6
Be careful what you wish, you may regret it.
Be careful what you wish, you might just get it.
pi_27882008
Ik vraag me af wanneer mijn tijd komt

Of mocht ik een jaar lang of iets langer gelukkig zijn, alsof ik voelde 'nu doen, nu kan het, etc'.
Heb zelf ook zoiets dat ik mezelf soms zo afgesneden van mensen voel, soms ook niet, maar soms voel ik me zelf zo eenzaam, ook al heb ik net een leuke dag, zelfs intimiteit whatever gehad. Op het moment is het dan erg leuk, hoge pieken laat maar zeggen, maar daarna soms . Ik vertrouw sommige mensen ook niet, hoe aardig ze nog kunnen zijn. Dan denk ik dat ze lief doen, sommige dan omdat ik er kwetsbaar, klein uitzie ofzo. Terwijl, naja, ik heb echt een hekel aan schijn. De enige mensen die ik eigenlijk echt vertrouw is mijn familie, onbekenden op het moment die gewoon aardig zijn en dieren enzo.

Voor de rest, dacht ik vannacht dat ik niks meer ga zeggen, helemaal niet meer, maar de neiging heb om alles te laten vallen. Ik heb weer zo'n gevoel van dat ik teveel heb uhhh er ben geweest en er ben, daar waar ik mezelf op cruciale momenten eenzaam voel. En weer net een bewijs gehad daarvan, damn die voorgevoelens van mij . Ik laat even niks meer van mij horen naar een aantal mensen toe.

Sorry, voor mijn offtopic gaan.
pi_27883329
quote:
Op maandag 13 juni 2005 12:02 schreef sweetgirly het volgende:
Voor de rest, dacht ik vannacht dat ik niks meer ga zeggen, helemaal niet meer, maar de neiging heb om alles te laten vallen. Ik heb weer zo'n gevoel van dat ik teveel heb uhhh er ben geweest en er ben, daar waar ik mezelf op cruciale momenten eenzaam voel. En weer net een bewijs gehad daarvan, damn die voorgevoelens van mij . Ik laat even niks meer van mij horen naar een aantal mensen toe.
Hier is echt geen touw aan vast te knopen!
pi_27883471
quote:
Op maandag 13 juni 2005 12:43 schreef faithlesz het volgende:

Hier is echt geen touw aan vast te knopen!
Mooi, want ik laat de details ook voor wat ze zijn.
Hou het er maar op, dat ik voor sommmige mensen maar 1 woord heb, en dat is teleurstellend.
Ze bewijzen het elke keer weer aan mij. Hoezeer ik ze ook the benefit of the doubt geef. Nope.
Mijn nieuwe instelling vanaf nu, gevoel laat ik niet meer zien. Mezelf laat ik niet meer kennen, dan maar emotieloos, ik geef niks meer.
  maandag 13 juni 2005 @ 12:50:25 #114
6622 Abonides
Zo af en toe...
pi_27883551
quote:
Op maandag 13 juni 2005 12:02 schreef sweetgirly het volgende:
... Ik laat even niks meer van mij horen naar een aantal mensen toe. ...
Hoewel het niet jouw topic is... hier bereik je echt helemaal niets mee. Het gevoel blijft dan alleen maar langer aan je knagen. Je denkt er dan ook veel meer aan.
Be careful what you wish, you may regret it.
Be careful what you wish, you might just get it.
pi_27883626
quote:
Op maandag 13 juni 2005 12:50 schreef Abonides het volgende:

Hoewel het niet jouw topic is... hier bereik je echt helemaal niets mee. Het gevoel blijft dan alleen maar langer aan je knagen. Je denkt er dan ook veel meer aan.
Eerste klopt, tweede ik heb er even gewoon geen zin meer in of moet ik zeggen energie voor.
That's it.
pi_27884313
quote:
Op maandag 13 juni 2005 12:47 schreef sweetgirly het volgende:

Mijn nieuwe instelling vanaf nu, gevoel laat ik niet meer zien. Mezelf laat ik niet meer kennen, dan maar emotieloos, ik geef niks meer.
Dat werkt goed hoor, zo'n betonnen muurtje. Maar het zal ook vanzelf wel weer gaan scheuren.
pi_27885224
quote:
Op maandag 13 juni 2005 13:10 schreef faithlesz het volgende:

Dat werkt goed hoor, zo'n betonnen muurtje. Maar het zal ook vanzelf wel weer gaan scheuren.
Prima, hij is meer dan genoeg gescheurd , dus dit kan ik er ook wel bij hebben hoor.
Even serieus, ik heb gewoon zoiets van dat ik mijn energie nu gewoon beter kan gebruiken. Ik zal mezelf niet afsluiten, maar in bepaalde gevallen heb ik zoiets even nu van 'mazzel'. Dacht er vannacht nog even aan over maskers, en wie weet laat ik de mijne juist wel helemaal vallen.

Ik heb nu genoeg dingen op mijn intuïtie spontaan gedaan, en genoeg dingen zijn uitgekomen. Gister nog dus spontaan, alsof het moest van binnen even wat gestuurd, emailtje, niks voor mij aan de ene kant, best vaag dus. Maar wist het antwoord al, mensen bewijzen het zichzelf aan mij. Prima, maar dan ga ik dus geen open boek meer zijn of dan nog bellen dus ook, vooral nu niet. Alleen bij bepaalde mensen, waarvan ik weet 'ja'.

Ik geef een voorzet, gewoon op mijn intuïtie doe ik dat, ze kunnen er zelf van alles meedoen, maar als ze verkeerd schieten, weet ik genoeg. Simpel. Het zijn de kleine dingetjes, en die vind ik juist belangrijk .
pi_27885393
Maw, ik ben clown af nu , in de plaats daarvoor komt (hopelijk en waarschijnlijk) nu een (nog) sterkere vrouw. Want ik zie problemen als uitdagingen. What doesnn't kill you, only makes you .. juist! Dus ik ga er juist voor hoor en indirect voor de mensen die het wel waard zijn.

en wie weet heeft ts daar nog wat aan
pi_27885677
Jij verdient een echte lieverd, die te vertrouwen is en die heel veel om je geeft
'Koop een taart en vier het'
pi_28016711
@MissPeppertje
Zo herkenbaar! ... Die onzekerheid ... en de vraag naar bevestiging, de toekomst, de angst om alleen te blijven, het missen van het gevoel van geluk terwijl je weet dat je bijna niets te klagen heb. En wat moet je eraan doen? ... k wou dat k je daar een antwoord op kon geven, maar helaas :S ... Hetgeen dat me een beetje help is uitkijken naar de leuke dingen die binnenkort gaan gebeuren, niet te ver vooruit. K hoop dat het gevoel weggaat wanneer k weer iemand gevonden heb. Alleen moet je je daar niet op blind staren. Je plukt niet zomaar iemand van de straat (bij wijze van spreken) ... En die onzekerheid helpt ook al niet om makkelijk contact te maken. En k ben niet eens een meisje.

Toch zal het allemaal goed komen wordt er tegen me gezegd.

Ik wacht vol verwachting af

Ik hoop dat het met jou snel weer gaat! Je hebt waarschijnlijk nix aan deze post, maar k wou het toch ff kwijt.
pi_28016833
zorg eerst maar eens dat je lekker in je vel zit, en niet je geluk zoekt bij anderen.
pi_28017146
Het zal wel de oplossing zijn, maar toch makkelijker gezegd dan gedaan.
pi_28017436
Een van de pijnlijkste dingen is nog wel dat als je al vertrouwensproblemen hebt, en je dan iemand heel duidelijk maakt dat je onzeker bent en moeilijk van vetrouwen bent, dat diegene je dan doet geloven dat ie wel te vertrouwen is, en dat je dan al bang bent om toch weer gekwetst te worden en dat het dan ook weer gebeurt ondanks alles.

Mensen kunnen zo erg acteren he, hij houd dus gewoon een heel verhaal op dat dat meisje hem stalkt en dat ze zijn e-mail adres van een prikbord op het werk ofzo heeft, en dan blijkt gewoon toch weer dat het helemaal anders zit.

Je krijgt dan echt gevoel dat niets meer echt is, en dat je gedoemd bent om kut behandeld te worden.

Ik hoop dat je een goede PURE relatie kan vinden, of dat nou een partner of een goede vriend is, maar gewoon iets wat veilig en zeker en puur is.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 16:07:16 #124
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_28020823
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet alles heb gelezen in het topic, maar wel je op..

1 ding valt me wel op... en ik denk dat het goed is dat je dat probeert in perspectief te zetten.
Je bent 21 en je hebt je hele leven (wat goed gaat verder zo te lezen0 nog voor je. Waarom al je tijd en energie verspillen met het zoeken naar de Ware.

Er zijn zat mensen die zich anders voordoen dan ze zijn en zo nu en dan stap je daarin. Soms bewust, maar vaak onbewust. Het hele liefdesgebeuren is iets van vallen en opstaan. Maar op een moment tref je de Ware... trust me.. het gebeurt... en dan kun je overal om lachen.

Klinkt hard en utopisch misschien zelfs nu.. maar het gebeurt... ik kan het weten.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_28023339
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 16:07 schreef avotar het volgende:
Je bent 21 en je hebt je hele leven (wat goed gaat verder zo te lezen0 nog voor je. Waarom al je tijd en energie verspillen met het zoeken naar de Ware.
Of nog algemener: waarom al je tijd en energie (en geld) verspillen met het streven naar perfectie/een onhaalbaar ideaal? Je besteedt zeeen van tijd en bakken met geld aan peperdure therapie, al tien jaar lang, omdat die therapie ervoor moet zorgen dat je
- minder neurotisch wordt?
- minder angstig wordt?
- je minder eenzaam gaat voelen?
- iemand wordt die mensen makkelijker vertrouwt?

(ik gok maar wat)

en volgens mij is ook dat alles een uiting van het feit dat jij jezelf niet accepteert zoals je bent. Jij hebt wat psychische problemen, maar waarschijnlijk niet zoveel MEER dan de gemiddelde ander, immers je hebt een baan/stage waar je kennelijk prima functioneert, je hebt vrienden die graag met je omgaan, je bent in staat een vrij normaal leven te leiden....zo enorm gestoord kun je niet zijn. Maar jij vindt het niet goed genoeg en meent dat de therapie ervoor moet gaan zorgen dat jij perfect wordt, en daarom helpt ie na tien jaar nog steeds niet.

Ik ga mee met sweetgirly: loslaten dat onhaalbare ideaal. Kap met die therapie, eis niet van jezelf dat je pas mag gaan genieten van het leven als je perfect (dus: depressievrij, nooit meer angstig, nooit meer onzeker etc.) bent, en ga leven, ga ontdekken dat ieder mens zo z'n angsten, onzekerheden en verdriet heeft en dat daarmee prima te leven EN te genieten valt

Tuurlijk is dat niet makkelijk in het begin, zeker nu je liefdesverdriet hebt. Tuurlijk kan het lang gaan duren voordat het beter gaat. Maar ik denk (nog beter: ben ervan overtuigd) dat het sneller beter zal gaan als je je tijd en energie gaat steken in het doen van de dingen die je leuk vindt en in het omgaan met leuke mensen dan wanneer je ze steekt in nog meer therapie. JIj zult namelijk zelf nooit vinden dat je 'klaar' bent met therapie, want jij denkt dat je pas klaar bent wanneer je perfect gelukkig bent. Geef dat onhaalbare ideaal op, en ga leven

Zie ook de posting van beestjuh in het begin van dit topic, daar ben ik het helemaal mee eens.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 17:44:13 #126
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_28023646
Ik heb dit topic deels gelezen, niet helemaal. Het is heel naar dat je je zo onzeker en verdrietig voelt, maar wat me opvalt is dat je verdriet, je eenzaamheid en je onzekerheid helemaal niet zoveel met hém te maken lijken te hebben, maar dat het zaken zijn die gewoon in jezelf zitten.
Natuurlijk het feit dat hij achter je rug om bepaalde zaken doet helpt niet mee, maar in feite lijk je niet hem te missen/te willen, maar de relatie: jij wilt (daar lijkt het in elk geval op) het plaatje dat in je hoofd zit!

Weinig quotes zijn zo veelzeggend als deze:
quote:
Op zondag 12 juni 2005 11:11 schreef MissPeppertje het volgende:
Ik wil over 2 jaar samenwonen, over 3 jaar huisje kopen en als ik 26 ben kinderen. Ik wil het huisje boompje beestje, ik wil gelukkig zijn...
Ik denk dat je je heel goed moet realiseren dat er twéé mensen zijn die de relatie maken (of het nou met hem is, of met een ander) en dat de kans dat die ander ook volgens jouw spoorboekje loopt, wel érg klein is.
Je schrijft ergens dat je een goede projectleider bent, ómdat je een controll freak bent. Nu ben ik ook projectleider en ik denk dat je in die functie júist ook dingen moet laten gaan. Dingen kúnnen niet altijd op jouw manier, in jouw tempo, volgens jouw eisen. De theorie op papier is leuk, maar in de praktijk krijg je te maken met onverwachte situaties en mensen met andere ideeën en belangen. Ga jij dan op jouw manier de dingen doordrukken ("want zo staat het nou eenmaal in de planning!") dan krijg je meestal een halfslachtig resultaat, veel weerstand en het kost nog bergen energie ook.

Off-topic? Maar weinig, want volgens mij werkt het in relaties niet veel anders: Houd met één oog jouw belangen en ideeën in de gaten, maar laat dingen ook komen zoals ze nu eenmaal komen. Het resultaat wordt er namelijk, nét als bij een project, alleen maar beter op!

* Hik is projectleider, 30 en in d'r uppie Je hebt alle tijd meid!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 18:44:25 #127
11682 Moonah
Jolie femme
pi_28025239
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 17:30 schreef thaleia het volgende:
(ik gok maar wat)
Als je maar wat gokt, vind ik het nogal gewaagd om de problematiek van TS zo te bagatelliseren...
pi_28025317
Doet iemand die ergens op dit forum ergens op reageert ooit anders?
(dan gokken, dus)
  vrijdag 17 juni 2005 @ 18:50:00 #129
11682 Moonah
Jolie femme
pi_28025397
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 18:46 schreef thaleia het volgende:
Doet iemand die ergens op dit forum ergens op reageert ooit anders?
(dan gokken, dus)
Ehm, ik moest er even over nadenken voor ik hem doorhad , maar daar heb je idd wel gelijk in.
Maar toch, ik vind het er zo cru staan in je vorige post.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')