abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27851803
Ja het zoveelste liefdes verdriet topic, en ja ook het zoveelste van mij.....

Gisteren avond hebben we besloten dat het niet meer gaat, ik ga er aan onderdoor als we er langer mee door gaan. Ik heb iemand nodig die mij veel goedkeuring en warmte geeft. Hij iemand die hem vrijlaat en geen zekerheid wil.

Bijna een jaar terug leerde ik hem kennen via internet, eigenlijk was ik al verliefd voor ik hem in het echt had gezien. Na een paar maanden was het voor mij duidelijk, dit is de jongen met wie ik oud wil worden. Tot ik erachter kwam dat hij de relatie toch een heel stuk minder sirieus zag dan ikzelf. Maar toen koos hij om er 100 % voor te gaan. Ik leerde zijn ouders kennen, en zijn vrienden. Zijn ouders zijn schatten, wat ik niet gewend was van mij vorige relatie en voor ik het wist at ik elke dinsdag bij hun thuis. Ook zal ik bijna 7 dagen in de week bij mijn vriend, hij woonde lekker opzichzelf en 15 minuten van mijn school af en het liep onzettend lekker. En mijn ouders waren onzettend blij voor me omdat ik zielsgelukkig was, maar er bleef iets bij me knagen....de angst om alle eenzaamheid van die jaren ervoor weer terug te krijgen...

Maar mijn onzekerheid werd steeds sterker en sterker, en op een gegeven moment vond ik op internet dat hij terwijl wij wat hadden contact had opgenomen met ander meisjes, misschien heel onschuldig, maar echt niet bevordelijk voor mijn onzekerheid. Hij maakte het uit de avond dat ik hem ermee confronteerde, hij kon er niet mee omgaan en schaamde zich er voor. Ook dat ik het aan mijn ouders in paniek had laten zien vond hij echt niet leuk.

Na een paar dagen is het weer aangekomen, omdat hij het meer uit schaamte en schrik had uitgemaakt. Maar mijn onzekerheid werd hier ook weer niet beter op.

Toen kwam valentijn, het liep eigenlijk niet meer tussen ons, ik had dag en nacht nodig dat hij zei dat hij me niet kwijt wilde en van me hield en als hij iets wel niet kon was dat het. Omdat ik zo bang was dat hij me maar gebruikte checkte ik zijn telefoon, en ja boem er stond een smsje van zijn ex met de woorden:

Ahwww, wat lief. Ik denk ook op deze dagen aan je! Kus je baby buikje....

Mijn wereld storte in, ik vertelde het hem niet, maar ik zat mezelf van binnen op te eten. Tot hij erachter kwam dat ik het had gelezen omdat je dat in zijn telefoon kon zien. Maar eigenlijk vertelde ik het hem op dat moment ook zelf. De bomb baste, ik werd doodsonzeker heb ging zijn huis doorzoeken waardoor ik alleen maar brieven van diezelfde ex vond en ik me steeds slechter begon te voelen (brieven uit de tijd dat hun was hadden, het was al 2,5 jaar uit en ze hebben 3,5 jaar wat gehad en 9 maanden samengewoont) Ik ging me aan hem vastklampen uit angst hem kwijt te raken. En ja het ging weer uit...het werkte niet....

Na heel vele drama en huilen, kon ik hem alsnog niet vergeten. En hij mij ook niet en na een tijdje radio stilte was ik jarig en begon er een msn gesprek. Waaruit voort kwam dat we weer vaker met elkaar spraken en dat we samen naar de film gingen.

Hij wilde een vrije relatie, en dan echt vrij in de zin van met andere mensen naar bed kunnen gaan. Ik heb keihard nee gezegd, dit kon ik niet. Ik ging er al aan onderdoor in de vorige relatie met hem aan onzekerheid terwijl hij niet eens was vreemdgegaan maar de angst was bij mij heel groot.

Zijn verhaal erachter was dat hij geen relatie op dit moment aan kon, hij was nog onzettend verliefd en hield van me maar hij durfde zich niet te binden, en met die regel hadden we toch een relatie, maar zat de druk er niet zo op. En hij zou niet eens met andere meiden uitgaan, maar gewoon dat het zou mogen. Ik flipte natuurlijk, en ging uit mijn dak. Ik ben niet blonT, wat dacht hij wel niet.

Na een paar dagen kwam het er van dat hij me toch echt niet kwijt wilde, en ook gewoon echt vriendje en vriendinnetje wilde. Het ging goed, we zijn een weekendje weg geweest wat echt niet geweldiger had kunnen zijn. Hij hield meer rekening met mijn onzekerheid en stuurde me smsjes als we samen wat leuks hadden gedaan om mij de bevestiging te geven dat het ook echt leuk was en dat hij me lief vond.

Toen we net weer wat hadden vertelde hij me dat een meisje hem stalkte, en hij liet me haar smsjes lezen en ik mocht zelfs was treug sturen dat ze hem met rust moest laten. Hij wilde gewoon eerlijk naar mij zijn om me niet onzeker te maken en hij moest haar niet.

Hoe komt ze dan aan je telefoonnummer en email vroeg ik? Ja ze werkt toch in zelfde gebouw en overal hangt mijn emailadres.

Toen kwam er een ochtend dat ik was blijven slapen en hij al naar zijn werk was en ik voor ik naar school ging een lief briefje achter wilde laten. Ik zocht dus pen en papier. Hier vond ik een brief van dat meisje. Wat er in stond? Ze was blij dat hij haar telefoonnummer en msn adres had gevraagd...

HIJ HAD GEWOON GELOGEN! Weer raakte ik compleet in paniek. Verder stond erin dat ze het etentje echt heel gezellig vond en dat ze daarna bij haar thuis hem had verteld dat ze zwanger was. (Nee niet van hem...ze had hem dus ook op dat moment verteld dat ze nog een andere vriend had maar hem wilde dumpen voor mijn vriend...) Nou nogal gecompliceerd hij is nog zelfs meegeweest voor abortus maar had toen al besloten niks meer van haar te willen weten hierna. En toen kwam het verhaal met het lastig vallen met mailtjes, smsjes en telefoontjes.

Toen was het weer over, mijn vertrouwen was weer compleet weggevaagd en hij wilde me niet vertellen of ze seks hadden gehad. Omdat ik hem echt niet kwijt wilde heb ik me hier proberen overheen te zetten. Maar weer voelde ik de neiging om hem te gaan controleren.

We kregen weer bonje over dat hij me geen bevestiging gaf, en dat ik hem teveel claimde....

De laatste 2 weken ging ik er aan onderdoor, 24/7 kon ik er alleen maar aan denken dat hij het misschien uit zou gaan maken. We hadden een heel goed gesprek gehad waarin hij had gezegd dat hij gewoon echt geen vertrouwen meer in ons had. Hij hoopte dat het goed zou komen, maar zag het niet meer zitten. Dit brak mij zo op, dat ik nog meer goedkeuring dan eerst wilde en dit voelt hij al claimen en we zaten nog dieper in de shit.

Toen kwam gisteren avond, ik zat op mijn bed thuis mijn spullen te pakken en ik voelde al dat het mis zou gaan. Ik had twee keuzes, of weer sorry te zeggen en alles te nergeren en net doen of er niks aan de hand was. Of het van zijn kant te laten komen en zelf maar af te wachten.

Eenmaal bij hem thuis heb ik heel dapper voor het laatste gekozen, nadat ik om een knuffel vroeg en die er met een hele grote zucht half uitkwam...Na 30 minuten mijn mond te hebben gehouden en zelf niet begonnen te zijn met het gesprek kwam er een gesprek op gang dat we het maar uit moesten maken want het werkte niet meer. Het was dus weer uit...

Ik ben 21 jaar, vanaf mijn 10de zit ik al in therapie. Ik vecht al 10 jaar lang tegen onzekerheid, angst en depressie. Ik ben zo onzettend bang om alleen te blijven. Ik wil over 2 jaar samenwonen, over 3 jaar huisje kopen en als ik 26 ben kinderen. Ik wil het huisje boompje beestje, ik wil gelukkig zijn...ik VERDIEN het om gelukkig te zijn, maar het lukt me niet. De angst is te groot.....

Mijn energie is op, zijn eenzaamheid weer op z'n top en het liefst stap ik in de auto rij naar hem toe en begin weer een smeekgebed. Maar ik wil geen relatie meer waarin ik mij zo onzettend klein, onzeker, angstig en kut voel. Ik wil iemand die mij respecteerd, en waardeerd en neemt zoals ik ben. Die mij wel die zekerheid geeft die ik nodig heb, iemand die het wel fijn vind om veel waardering en zorg te krijgen.

Ik wil gewoon alle burgerlijkheid bij elkaar....ik wil gewoon een maatje, met wie ik onzettend veel lol heb, compleet kan vertrouwen en mezelf bij kan zijn. Ik wil gewoon iemand met wie ik ruzie kan zoeken maar dat het dan niet gelijk betekend dat het uit is, maar dat het dan betekend dat je het weer lekker goed maakt.

Een relatie is niet alleen maar lol, het is ook vechten. Maar ik ben zo gewend om te vechten voor alles in mijn leven dat ik misschien te hard vecht....

Ik ben moe, na 10 jaar vechten is mijn energie op. Ik ben als de dood dat ik het niet meer kan volhouden. Ik wil niet opgeven, maar ik zie gewoon geen oplossing of uitweg meer....

Sorry als het een war verhaal is, en dat het zo onzettend lang is maar ik moest het even kwijt, en wil gewoon niet weer iedereen in mijn omgeving ermee lastig vallen....Mijn ouders heb ik al genoeg pijn gedaan door elke keer weer huilend op de bank te zitten met de woorden dat ik het leven niet meer zie zitten....mijn beste vriendin moet langzamerhand gek van me worden...en mijn vriend, ja het is niet voor niks mijn ex weer....
pi_27851928
Hij is gewoon niet degene waarmee je oud wil worden. Een goede beslissing heb je genomen.

Heb je geen andere vriendinnen waarmee je kan praten of leuke dingen mee kan doen?
pi_27852076
Idd deze jongen misbruikt je vertrouwen. Ik ken dat gevoel, heb t ook gehad. Op een gegeven moment denk je misschien zelfs dat het normaal in een relatie is, maar het kan ook anders.

Probeer t los te laten en afleiding te zoeken. Dit klinkt voor jou nu misschien als een dooddoener maar echt waar het kan ook anders. Er zijn genoeg leuke jongens die wel voor huisje boompje beestje gaan en die over zo'n dingen hetzelfde denken dan jou!!

Heel veel sterkte
Veni, Vidi, Vici
pi_27852094
Jeetje, jij hebt echt een probleem met je onzekerheid...

Juist omdat je zo onzeker bent, jaag je je vriend weg... Omdat je overal wat achter zoekt, ga je ook dingen zoeken en in jou ogen ook vinden, want zo onzeker ben je.

Probeer hier aan te werken! Vertrouw je (straks nieuwe) vriendje. Probeer je eigen dingen te blijven doen, niet heel je leven op hem af te stemmen. Ga niet uit van het slechte maar juist het goede. Probeer jezelf in zijn situatie voor te stellen. Ik bedoel, als hij met een meisje staat te praten en je flipt daarover, bedenk dan dat jij ook wel eens met een jongen staat te praten en dat dit echt 100% onschuldig is. Doe ik ook altijd. Als mijn vriendje een leuk gesprek heeft met een meisje denk ik eerst ff hmmm. maar dan bedenk ik me dat ik dat zelf ook regelmatig doe, niks aan de hand.... Want ik vertrouw hem, zoals hij mij ook kan vertrouwen... Als je hem al wantrouwt zonder dat hij ooit iets heeft gedaan om dit te verdienen zeg maar, dat komt het echt niet meer goed. Vertrouwen is zo belangrijk. Net als eerlijkheid.

Al lijkt het me wel verstandig dat je eerst eens aan je eigenwaarde gaat werken voordat je iets met een jongen begint. Daar begint het echt mee...

IMO

Sterkte!!!
pi_27852148
Ik heb je hele post gelezen en ik sta ervan te kijken hoe vaak je 'het weer' geprobeerd hebt. Iemand kan zijn ex best missen maar onderwijl ook z'n nummer/email aan andere meiden geven lijkt me 'not done'.

Klinkt misschien hard, gezien de therapie die je ook volgt, maar je moet proberen je wat minder 'klein' op te stellen denk ik.
(verander om te beginnen je username van MissPeppertje in MissPepper)
  zondag 12 juni 2005 @ 11:41:31 #6
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_27852241
Miss, het lijkt mij dat je te weinig van je eigen leventje kan genieten! Je hebt niet per se een jongen nodig om gelukkig te zijn en al helemaal niet zo'n vrije vogel als je hierboven beschrijft.
Lijkt het je niet wat om je een poos te vermaken zonder vriendje? Lekker gaan sporten, dansen met vriendinnen, studeren, whatever? Ik lees dat je al heel snel erg veel tijd bij je vriend doorbracht... De meeste jongens vinden dat niet lang leuk dus zorg dat je zelf genoeg te doen hebt wat je echt leuk vindt!! (en therapieën reken ik daar niet toe, veel psychologen praten je eerder in een dip dan eruit.) Maar leuke dingen ondernemen zorgt ervoor dat je je vrolijk voelt en eigenlijk altijd wel wat te vertellen kan hebben. Dan voel je je ook niet zo verlaten als je single bent, immers je hebt te veel te doen om je daar druk om te maken.

Als je veel dingen doet die jij tof vindt kom je trouwens vanzelf wel een jongen tegen waar je meer raakvlakken mee hebt.

power to the people
pi_27852275
Ze jaagt haar vriend helemaal niet weg , hij is er nooit echt geweest.

Dat ze dodelijk onzeker is, is naar, maar in dit geval heeft het gedrag vanhaar vriend er helemaal NIETS mee te maken, haar onzekerheid doet hem zich niet zo gedragen als hij zich gedraagt.
Hij ís zo, met of zonder onzekerheid van haar kant.

Pepper, hij was duidelijk niet de juiste knul voor jou, al maakt het voor je verdriet niets uit, het doet net zo'n zeer.
Maar liever eenzaam (voor zolang het duurt, en dat gaat reuze meevallen, geloof me) dan op de bank zitten nagelbijten omdat je hem niet vertrouwt en blijkbaar ook niet KAN vertrouwen en dát is pas eenzaamheid!

Zou je weer zwichten, dan ben je vast weer gelukkig, maar dat zal niet lang duren, hij is zoals hij is en dat is niet wat jij zoekt en nodig hebt.

Geen verwijten naar hem toe, iemand kan niet altijd dat geven wat jij verlangt, ms kan hij dat aan niemand geven, wie zal het zeggen.

Jij moet gewoon eerst sterk worden, op het moment dat jij sterk bent, kun je relaties zoals dit makkelijker beeindigen, kun je makkelijker zelf inzien, en het ook daadwerkelijk VOELEN dat het de juist keuze was.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_27852281
Lekker vanuit je onzekerheid zijn spullen doorzoeken. Wat ben je voor kutwijf?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_27852296
meisje.... het leven is niet perfect en zal dat ook nooit worden. Bij iedere beslissing die je zult nemen, zullen er ook negatieve aspecten bij komen kijken.
Je moet je af zetten van de 'doelen' die je voor ogen hebt. Als je nu al denk, over 2 jaar wil ik samenwonen, over 3 jaar huisje kopen en daarna kinderen, dan is de kans vrij groot dat je teleurgesteld zult zijn als het niet lukt.

Je moet je ook kunnen realiseren, dat zolang je niet gelukkig kunt zijn met jezelf, je ook niemand anders gelukkig kan maken, en niemand kan jou dan ook echt gelukkig maken. Het lijkt er mij meer op dat je gewoon iemand wil hebben, het maakt niet uit wie, als je maar iemand hebt.... en dat is op zich vrij gevaarlijk.

Je zegt zelf dat je veel bevestiging nodig hebt van andere mensen, bevestiging dat je gewild bent en nodig bent. Ik vind dit best wel eng. Je hebt het in je stukje alleen maar over je eigen gevoelens. Jij wilt een relatie, jij wilt dit, jij wilt dat.... ik hoor alleen maar ik ik ik in het verhaal, en het lijkt alsof je gewoon een beetje self-centred bent.

Wil je niet dat je toekomstige partner ook nog een eigen leven heeft? Dat hij ook nog uit gaat met eigen vrienden en vriendinnen? Vind je het echt zo erg als hij niet alleen maar de hele dag aan jou denkt? Als je zo'n partner wilt... dan kun je nog lang blijven zoeken vrees ik zo.

Krijg eerst je eigen leven maar eens op orde, wordt eerst zelf maar eens gelukkig, doe iets aan je onzekerheid en dan kunnen we weer verder praten. Je was waarschijnlijk niet eens echt gelukkig in die relatie. Je was 'gelukkig' omdat je gewoon iemand had en je angsten tijdelijk werden onderdrukt door zijn aanwezigheid.

Als je echt zulke problemen met jezelf hebt, dan kun je misschien beter eens een andere therapie proberen (als er na 10 jaar nog geen resultaat is).

Kortom: het leven is nu eenmaal geen grote roze wolk, en ongeacht de mensen die je onderweg tegenkomt, zal zij dat ook niet worden! Accepteer eerst jezelf zoals je bent, wordt gelukkig met jezelf, en daarna zul je pas echt in staat zijn om andere mensen en een eventuele partner ook gelukkig te maken.
Bite me!
pi_27852310
quote:
Op zondag 12 juni 2005 11:11 schreef MissPeppertje het volgende:
Ik ben 21 jaar, vanaf mijn 10de zit ik al in therapie. Ik vecht al 10 jaar lang tegen onzekerheid, angst en depressie. Ik ben zo onzettend bang om alleen te blijven. Ik wil over 2 jaar samenwonen, over 3 jaar huisje kopen en als ik 26 ben kinderen. Ik wil het huisje boompje beestje, ik wil gelukkig zijn...ik VERDIEN het om gelukkig te zijn, maar het lukt me niet. De angst is te groot.....
Joh, meid, zeker weten dat je het verdient gelukkig te zijn. Maar weet je, jij zoekt je geluk op de verkeerde plek. Jij zoekt het in iemand anders, en iemand anders kán jou niet gelukkig maken. Als jouw geluk in een ander ligt, dan zal altijd de angst blijven dat je het kwijt raakt, dat diegene bij je vandaan gaat en dat je weer ongelukkig bent.

Probeer eens een tijdje alleen het leven te leiden. Wees niet bang, je bent echt niet alleen. Probeer gewoon voor jezelf eens te zoeken waar je blij van wordt. Is dat van de zon die schijnt, van een opdracht op je studie die goed gaat? Is dat omdat je jezelf eigenlijk best aardig vindt? Zoek, voel, en probeer zo veel mogelijk te genieten.

Laat je vaste toekomstbeeld los. Het is moeilijk, dat snap ik (zit zelf ook met zo'n plaatje in mijn hoofd). Besef dat het jouw droom mag zijn, maar dat het geen feiten moeten worden. Je hebt tenslotte te maken met een tweede partij, die zich ook goed moet voelen bij datgene wat er gebeurt en die het wellicht net wat anders voor ogen heeft. Het verschil tussen jou en je ex was te groot, maar ook met andere mannen, die ontzettend goed bij je passen, zullen er verschillen zijn. Al is het alleen maar omdat je een jaartje later gaat samenwonen, of dat je direct gaat trouwen oid. Dat weet je nooit van tevoren. De omstandigheden om je heen, je hebt het allemaal niet in de hand.

Denk niet dat je alleen gelukkig zult zijn als je met 2 jaar samenwoont, als je met 3 jaar trouwt en als je over 5 jaar kinderen hebt. Want als je daar zo aan vast houdt, dan zal het uiteindelijk altijd tegen vallen.

Focus je komende tijd op jezelf, denk niet aan een eventuele partner. Wees niet bang alleen te zijn, want je komt écht weer op je pootjes terecht. Je bent inderdaad 21, dat is nog hartstikke jong, je hebt echt de tijd nog.
quote:
Mijn energie is op, zijn eenzaamheid weer op z'n top en het liefst stap ik in de auto rij naar hem toe en begin weer een smeekgebed. Maar ik wil geen relatie meer waarin ik mij zo onzettend klein, onzeker, angstig en kut voel. Ik wil iemand die mij respecteerd, en waardeerd en neemt zoals ik ben. Die mij wel die zekerheid geeft die ik nodig heb, iemand die het wel fijn vind om veel waardering en zorg te krijgen.
Dat je nu eenzaam bent is niet meer dan logisch. Je hebt je hele leven naar hem gericht, en als je dat dan kwijt raakt, dan is dat heel moeilijk en val je in een oneindige leegte. Maar je zult zien, in de komende tijd komt het allemaal weer goed, echt. En je vindt heus diegene die jou wél waard is. Want jouw ex, wat een laag persoon. Weten dat jij het niet kan op die manier, en je toch in die hoek duwen. Als hij geen relatie wil, dan moet hij er niet steeds aan beginnen.

Suc6!
pi_27852338
quote:
Op zondag 12 juni 2005 11:44 schreef wonko het volgende:
Lekker vanuit je onzekerheid zijn spullen doorzoeken. Wat ben je voor kutwijf?
Iemand bij wiens wantrouwen gestaafd werd door feiten... Die gozer heeft zelf gevraagd om problemen.
  zondag 12 juni 2005 @ 11:51:15 #12
12208 SoNoS
Vaoclan 92
pi_27852397
Als ik het zo lees, moet je blij zijn dat je van deze gozer af bent hoor. Hier kan je gewoon geen normale serieuze relatie mee opbouwen. Als hij je vandaag niet bedriegt, zal hij dat morgen wel doen.

Volgens mij kan je veel beter wel een tijdje alleen zijn. Misschien is het eng voor je, maar dan leer je wel omgaan met de momenten waarbij je alleen bent. In de toekomst zal je heus nog wel vaker alleen zijn.
I will rule the universe and you all gonna die !!!!!!
pi_27852429
quote:
Op zondag 12 juni 2005 11:48 schreef innovative het volgende:

[..]

Iemand bij wiens wantrouwen gestaafd werd door feiten... Die gozer heeft zelf gevraagd om problemen.
Er is geen enkele smoes die rechtvaardigt om zijn spullen te doorzoeken. Als zij die jongen niet vertrouwd moet ze bij hem weggaan. En ook als ze niet uit de relatie krijgt wat ze nodig heeft moet ze ook verdergaan. Je hebt maar van andermans spullen af te blijven.
pi_27852461
quote:
Op zondag 12 juni 2005 11:51 schreef SoNoS het volgende:
Als ik het zo lees, moet je blij zijn dat je van deze gozer af bent hoor. Hier kan je gewoon geen normale serieuze relatie mee opbouwen. Als hij je vandaag niet bedriegt, zal hij dat morgen wel doen.

Volgens mij kan je veel beter wel een tijdje alleen zijn. Misschien is het eng voor je, maar dan leer je wel omgaan met de momenten waarbij je alleen bent. In de toekomst zal je heus nog wel vaker alleen zijn.
Die jongen zijn ook dingen verwijtbaar. Hij had haar allang moet dumpen vanwege haar verregaande onzekerheid. Niet een paar lijntjes warmhouden terwijl hij nog een relatie met haar heeft.
  zondag 12 juni 2005 @ 11:58:03 #15
12208 SoNoS
Vaoclan 92
pi_27852539
quote:
Op zondag 12 juni 2005 11:54 schreef wonko het volgende:

[..]

Die jongen zijn ook dingen verwijtbaar. Hij had haar allang moet dumpen vanwege haar verregaande onzekerheid. Niet een paar lijntjes warmhouden terwijl hij nog een relatie met haar heeft.
Precies! En dat doet die gozer alleen maar zodat hij lekker vaak van bil kan gaan. Nah.. move met zo´n gozer dus. Neemt ie maar een goede baan, kan hij elke week naar de hoeren.

Maar een normale serieuze relatie opbouwen kan niet met zo´n persoon.
Dus wegdoen en gewoon rustig om je heen kijken. Tijdje alleen is ook wel goed, want dan leer je jezelf ook goed kennen.
I will rule the universe and you all gonna die !!!!!!
pi_27852550
quote:
Op zondag 12 juni 2005 11:43 schreef milagro het volgende:
Ze jaagt haar vriend helemaal niet weg , hij is er nooit echt geweest.

Dat ze dodelijk onzeker is, is naar, maar in dit geval heeft het gedrag vanhaar vriend er helemaal NIETS mee te maken, haar onzekerheid doet hem zich niet zo gedragen als hij zich gedraagt.
Hij ís zo, met of zonder onzekerheid van haar kant.

Pepper, hij was duidelijk niet de juiste knul voor jou, al maakt het voor je verdriet niets uit, het doet net zo'n zeer.
Maar liever eenzaam (voor zolang het duurt, en dat gaat reuze meevallen, geloof me) dan op de bank zitten nagelbijten omdat je hem niet vertrouwt en blijkbaar ook niet KAN vertrouwen en dát is pas eenzaamheid!

Zou je weer zwichten, dan ben je vast weer gelukkig, maar dat zal niet lang duren, hij is zoals hij is en dat is niet wat jij zoekt en nodig hebt.

Geen verwijten naar hem toe, iemand kan niet altijd dat geven wat jij verlangt, ms kan hij dat aan niemand geven, wie zal het zeggen.

Jij moet gewoon eerst sterk worden, op het moment dat jij sterk bent, kun je relaties zoals dit makkelijker beeindigen, kun je makkelijker zelf inzien, en het ook daadwerkelijk VOELEN dat het de juist keuze was.
Hehe, het klinkt raar maar ik hoopte echt al op een reactie van jou
De vorige keren heb ik er veel aan gehad. Pas was ik topics aan het terug lezen van een heel tijdje terug toen ik onder een andere naam poste. Toen zat ik echt heel zwaar in de put en meerdere keren een zelfmoord poging gedaan.

Ik VLOOG je werkelijk aan in de topics, ik ging direkt in de aanval en verdedinging tegelijk....
Dat heeft me laten zien hoe sterk ik al verander ben, omdat ik nu eerst goed nadenk over feedback en dan pas reageer....

Bij deze wil ik je ook bedanken, en zou ik zo ontzettend graag willen dat meer mensen zo eerlijk waren!
pi_27852637
Als ik het zo lees, ben je bang om alleen te zijn. Wees gelukkig met jezelf. Je hebt een ander niet nodig om je gelukkig te voelen. Echte liefde komt van binnenuit je hart. En in relaties heb je nooit zekerheid. Er kan altijd iets gebeuren waardoor de relatie beindigd wordt.

Meis, ik wens je veel sterkte en veel liefde toe. Het lukt je vast wel om weer boven op te komen.
  zondag 12 juni 2005 @ 12:08:43 #18
11682 Moonah
Jolie femme
pi_27852753
Zoals Innovative al zei, het geluk vind je in jezelf. En daar ben je met je therapie al druk mee bezig. En dat kan een heel lange, zware weg zijn (I know all about it), maar uiteindelijk bereik je resultaat.
Leer iig snel je grenzen te stellen. Jij laat veel te veel over je heen lopen op zoek naar je geluk. En daardoor versterk je zelf weer je onzekerheid.
Wellicht moet je dit topic ook eens lezen, beetje vergelijkbaar: Gek worden in een relatie door jaloezie
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_27852814
quote:
Op zondag 12 juni 2005 11:58 schreef MissPeppertje het volgende:

[..]

Hehe, het klinkt raar maar ik hoopte echt al op een reactie van jou
De vorige keren heb ik er veel aan gehad. Pas was ik topics aan het terug lezen van een heel tijdje terug toen ik onder een andere naam poste. Toen zat ik echt heel zwaar in de put en meerdere keren een zelfmoord poging gedaan.

Ik VLOOG je werkelijk aan in de topics, ik ging direkt in de aanval en verdedinging tegelijk....
Dat heeft me laten zien hoe sterk ik al verander ben, omdat ik nu eerst goed nadenk over feedback en dan pas reageer....

Bij deze wil ik je ook bedanken, en zou ik zo ontzettend graag willen dat meer mensen zo eerlijk waren!
Oh, nou, ik had je niet herkend, hoor en nu nog steeds niet (en laat dat maar zo).

Soms als mensen bot reageren met adviezen (dat komt zo over althans, blijkbaar, de toon is echt niet bot geweest, maar dat terzijde) , dan is dat omdat ze zelf ooit zo hebben gezeten, wanhopig, geen kant op kunnende, zichzelf compleet verliezend, en dan zie je een ander in zo'n situatie en ben je direct in je woorden, omdat je je ook herinnert hoe blij je was, achteraf, met die vriend, die vriendin, die moeder die jou 'streng' toesprak destijds.
Dat iemand in de verdediging schiet, is heel logisch, je bent nog gek op die man, je wilt niet toegeven, niet loslaten, het idee van hem met een ander maakt je ziek, dus houd je vast en dat houd je alleen vol als alles wat anderen zeggen niet waar is, dus wimpel je het af, word je kwaad.

Maar goed, geen vent (of vrouw) is het waard zoveel verdriet over te hebben.
Een relatie die zoveel verdriet oplevert, is geen relatie, is een straf, op een gegeven moment een zelfopgelegde kwelling, als je het duren.
Er is geen grotere eenzaamheid dan wanneer je IN een relatie zit, doodongelukkig bent, maar niet gehoord wordt, er voor je gevoel niet uit kan, niet uit durft.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_27852927
Reactie op bijna alles hierboven :

Ik zoek geluk in iemand anders ja, en dat ik onzettend fout. Ik kan gewoon niet genieten van dingen, als voorbeeld:

Vorige week een sollicitatie gesprek voor stage, ik word aangenomen, maar ik kan me alleen maar druk maken over wat er fout kan gaan en niet blij zijn met dat ik een stage heb.

School, tsja de leukheid van opdrachten zie ik niet in omdat ik veelste gestressed bezig ben, om het maar af te kunnen krijgen voor de deadline..

Op stap met vriendinnen, ik kan er gewoon niet van genieten. Elke keer komt er een naar gevoel omhoog dat alles fout kan gaan...

NATUURLJK kan alles fout gaan, en vooral als je er zo over denkt. Ik ben het zat om alle scenarios in mijn gedachte af te gaan...ik wil gewoon kunnen genieten. Maar iets houd me tegen...

En ja daarvoor zit ik in therapie, ik heb echt onzettend veel dingen al geprobeerd. Nu komt er ook nog een bij dat ik er door in geld problemen zit omdat ik het niet vergoed krijg. Mijn ouders betalen de helft maar meer lukt ze gewoon niet....elk gesprek zit ik daar 1,5 uur: Het kost 80 euro heb er nou wat aan doe je best, Het kost 80 euro heb er nou wat aan doe je best, Het kost 80 euro heb er nou wat aan doe je best, Het kost 80 euro heb er nou wat aan doe je best....

En dan over dat doorzoeken van zijn spullen, dit heb ik nog NOOIT gehad, bij mijn vorige vriend (wat 4,5 jaar heeft geduurd) was dit totaal niet aan de orde, en als je zoekt en je vind iets zei je gevoel dus niet voor niets dat je moest gaan zoeken....

Het probleem is gewoon dat ik niet weet of ik nou echt zo raar ben als mijn ex vreind zegt, en of ik echt zoveel moet veranderen....het is gewoon 1 grote choas waar angst, onzekerheid en eenzaamheid de grootste rollen in spelen....
pi_27853052
quote:
Op zondag 12 juni 2005 12:11 schreef milagro het volgende:

Er is geen grotere eenzaamheid dan wanneer je IN een relatie zit, doodongelukkig bent, maar niet gehoord wordt, er voor je gevoel niet uit kan, niet uit durft.
Ja, en dat snapte hij dus echt niet. Dat ik zo onzettend eenzaam in de relatie was. Ik had zo hard dat lieve smsje nodig, zo hard die knuffel....

Ik kon niet eerlijk over mijn gevoel zijn want dan zou hij het misschien wel uitmaken. Gisteren vertelde ik hem ook dat ik vroeger heb geautomutileerd, en dat die neiging zo sterk terug is de laatste twee weken...Hij keek me met grote ogen aan en vond dat ik me maar moest op laten nemen want dan moet je wel heel erg gestoort zijn als je de neiging hebt in jezelf te snijden...

Toen kwam voor mij het keerpunt, als ik niet eerlijk over mijn zwakheden kan zijn, wat doe ik hier dan nog....

Hij wilde ook dat ik spullen nog bij hem zou laten en die later zou komen ophalen, eerst ging ik er mee accoord omdat ik hem graag nog keer wilde zien, toen ik eenmaal in de auto zat ben ik terug gegaan en mijn spullen gepakt, het nog langer uitstellen werkt niet ik zit al bijna een jaar in deze hel (want zo voelt het echt letterlijk) en ben het zat....

De angst voor eenzaamheid is alleen zo onzettend aanwezig....
pi_27853097
quote:
Op zondag 12 juni 2005 12:17 schreef MissPeppertje het volgende:
Het probleem is gewoon dat ik niet weet of ik nou echt zo raar ben als mijn ex vreind zegt, en of ik echt zoveel moet veranderen....het is gewoon 1 grote choas waar angst, onzekerheid en eenzaamheid de grootste rollen in spelen....
Als ik het zo lees ben je hooguit een wat opgefokte stresskip, maar verder een normale meid zoals heel veel anderen.

Vrouwen zijn nou eenmaal wat emotioneler, zoeken meer bevestiging dan mannen (mannen noemen dat nog wel eens instabiel). Bij de ene vrouw is dit sterker dan bij de ander, en weet je wat het leuke is? Bij de ene vriend doe je het ook erger dan bij de ander. Omdat de ene je een super gevoel geeft, en je bij de ander heel onzeker wordt. Eigenlijk moet het dan al duidelijk zijn, maar ja, liefde maakt blind he?

Dat jij niet wil dat je vriend met andere vrouwen het bed in duikt, is hartstikke normaal, zo zijn er miljoenen vrouwen in de hele wereld. Vind ook dat je dat mag verwachten van je vriend. Dat jij graag wilt horen dat je lief of mooi bent, is ook normaal (mits het niet elke 2 minuten herhaalt moet worden.) Het is toch leuk te weten dat je gewaardeerd wordt? Vind ik wel, in ieder geval, en ik heb het ook nodig hoor.

Dat jij langzaam aan aan settelen begint te denken, is ook hartstikke normaal hoor, ik weet zeker dat er veel meer vrouwen (en mannen) zijn die dat doen. Ik in ieder geval wel, stiekem een beetje dromen, dus je bent in ieder geval niet de enige. Je houdt te strak vast aan je planning, dat zeker, maar dat je dromen hebt is hartstikke normaal...

Meid, wees niet bang, je bent niet raar, alleen onzeker. En weet je, als je beseft dat je niet raar bent, ben je ineens ook minder onzeker!
pi_27853276
quote:
Op zondag 12 juni 2005 12:08 schreef Moonah het volgende:
Zoals Innovative al zei, het geluk vind je in jezelf. En daar ben je met je therapie al druk mee bezig. En dat kan een heel lange, zware weg zijn (I know all about it), maar uiteindelijk bereik je resultaat.
Leer iig snel je grenzen te stellen. Jij laat veel te veel over je heen lopen op zoek naar je geluk. En daardoor versterk je zelf weer je onzekerheid.
Wellicht moet je dit topic ook eens lezen, beetje vergelijkbaar: Gek worden in een relatie door jaloezie
Ik herken een gedeelte wel van topic, maar ik vind het helemaal niet erg als hij met vrienden op stap ging. Dat doe ik ook elke week. Wel vond ik het stront vervelend dat hij niet plande en dan ging ik af zitten wachten tot hij wist of hij wel of niet kon of zin had terwijl ik dan uitnodigingen van mijn vriendinnen ging afslaan....dat is later wel veranderd omdat ik gelukkig weer nu een vrienden groep heb waar ik bijna elk weekend leuke dingen mee ga doen....maar dan komt daar de angst weer of die me wel aardig vinden en de angst dat ze me misschien niet meer willen zien...
pi_27853377
samenvatting?

Volgens mij gaat het niet om hem maar om de relatie, ik zou zeggen:
zoek iemand anders die het wel waard is.
  zondag 12 juni 2005 @ 12:45:57 #25
112998 rustig
come wander with me
pi_27853488
aan de ene kant gaf je ex je regelmatig reden om onzeker te zijn.
en dat onzekerheid een zwak punt van je is, is natuurlijk vervelend.
maar het was beter geweest om in plaats van de momenten dat je actief naar dingen
(brieven, smsjes) van hem opzoek ging, gewoon met hem had gesproken daarover.
is al vaak genoeg gezegd, en mensen met onzekerheid doen het wel vaker, maar iemands
spullen of berichten doorzoeken uit onzekerheid is écht iets wat je beter niet kunt doen.

een belangrijk iets voor jou om in de gaten te houden hierbij is; je grenzen stellen!
als je merkt dat iemand voor lange tijd slechts onduidelijkheid kan geven, en jij zoekt
aandacht en betrouwbaarheid, laat het dan niet te lang voortkabbelen!! omdat jij het zo lang
hebt aangekeken omdat je erin bleef geloven heb je eigenlijk jezelf alleen maar laten lijden.
Those who do not feel the music think the dancer mad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')