abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27819694

Quincy Owusu-Abeyie dus, de van oorsprong Ghanese voetballer die in de Ajax-jeugd 'onhandelbaar' was en door Kees Zwamborn verbannen werd. Arsenal was er als de kippen bij om de aanvaller/middenvelder bij de club te halen, en daar bloeide Quincy helemaal op.

Na enkele wedstrijden in de hoofdmacht van Arsenal heeft vanavond heel Nederland kunnen zien wat voor topper we in huis hebben!
  vrijdag 10 juni 2005 @ 22:17:45 #2
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_27819770
juh.. de verlosser..

ik denk eerder aan een 2de Mido..
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  vrijdag 10 juni 2005 @ 22:18:46 #3
121928 Maquiladora
Here it comes
pi_27819796
Leuk plaatje voor de op:

9 juni Billy Corgan - 26 juni Rockin' Park - 7 juli Coldplay
pi_27819843
pi_27819859
Hij was inderdaad lekker bezig vanavond
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 juni 2005 @ 22:22:07 #6
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_27819897
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 22:20 schreef fransie102 het volgende:
Na een goede wedstrijd een speler een wereldtopper noemen, is dat niet een beetje te Ajax-achtig voor je Loekie?
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_27819926
Goede speler
  vrijdag 10 juni 2005 @ 22:34:30 #8
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_27820281
Wat een speler Wat een techniek, de snelheid. Nu nog werken aan zijn doelgerichtheid (lees: gericht schot) en we hebben een nieuwe wereldspeler in de gelederen. Die jongen liep de jappanners voorbij alsof het blokjes frituurvet waren, het leek alsof ze er niet stonden

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_27820694
Kan zeker een hele grote worden. Al is dit natuurlijk nog maar 1 wedstrijd. Jammer dat hij niet meer in Ajaxshirt te zien is.
pi_27820811
goede speler!
pi_27820849
Doodzonde dat ze hem hebben laten gaan.
Benieuwd wanneer Marco hem toevoegd . Weer een luxeprobleem erbij.
slettebak [@] gmail.com
pi_27821294
Hij heeft een hele goede indruk op mij gemaakt !
Ik denk ook wel dat hij makkelijk mee kan draaien bij de Nederlandse top
pi_27821394
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 22:22 schreef Doc het volgende:

[..]

Na een goede wedstrijd een speler een wereldtopper noemen, is dat niet een beetje te Ajax-achtig voor je Loekie?
Niet na 1 wedstrijd natuurlijk, hij heeft er al wat meer gespeeld Als deze jongen niet kon voetballen, dan was het ook niet de nummer 1-kandidaat om Henry op te volgen bij Arsenal.
pi_27821425
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 22:34 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat een speler Wat een techniek, de snelheid. Nu nog werken aan zijn doelgerichtheid (lees: gericht schot) en we hebben een nieuwe wereldspeler in de gelederen. Die jongen liep de jappanners voorbij alsof het blokjes frituurvet waren, het leek alsof ze er niet stonden

²
Ah, het is dus een Moslim.
pi_27822142
Wat een held
  vrijdag 10 juni 2005 @ 23:33:57 #16
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_27822222
Goeie voetballer idd Hopen dat ie t vol weet te houden en écht doorbreekt.
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
  vrijdag 10 juni 2005 @ 23:59:10 #17
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_27823036
Ik denk dat van Basten alweer kan gaan schuiven met zn basiself. Ik weet nog goed dat ik hier kostelijk heb gelachen om een Maduro-in-Oranje topic. Kon ik weten dat we zo'n kneus in Zeist hebben.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 00:08:15 #18
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_27823348
Ik ben nu al fan voor het leven. Ik heb weer sinds tijden dat ik verrast ben door een voetballer. Die gast is echt goed. Alleen hoop ik dat hij z'n techniek en snelheid functioneel blijft inzetten.
pi_27823480
Ik heb genoten van zijn acties, zulke spelers zie je nog maar zelden. Fantastisch hoe hij vanavond show met effectiviteit combineerde!
That's all folks!
  zaterdag 11 juni 2005 @ 00:15:43 #20
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_27823526
Hij was inderdaad ontzettend effectief. Nu denk ik dat dat ook aan het niveau lag, die effectiviteit, maar als hij dat door kan zetten wordt het feest.
pi_27824648
De enige speler bij Nederland die vanavond een voldoende heeft gehaald. De rest was B-A-G-G-E-R.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_27824662
Je overdrijft dan wel enorm.
That's all folks!
pi_27824698
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 01:06 schreef -Vaduz- het volgende:
Je overdrijft dan wel enorm.
Nee hoor. De keeper van Nederland was waardeloos, Tiendalli speelde voor een vijfje, Vlaar ook, v/d Struijk was niet geweldig, die linksback van NL was helemaal een ramp, Maduro en Affelay waren onzichtbaar en gezien hun kwaliteiten is dat onvoldoende, Kruys voegde niets toe, Quincy was geweldig, Babel waardeloos en Vincken was samen met Vermeer de slechtste.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_27824755
Je hebt volgens mij een andere wedstrijd gezien, wat eis je wel niet van die jongens zeg! Ik vind je verhaal erg lachwekkend.
That's all folks!
pi_27824773
Zo lachwekkend was het allemaal niet. Ik heb de gehele wedstrijd gezien en het stemde me zeker niet al te positief. Die keeper had zo ongeveer geen enkele bal klemvast, maakte wat flaters en die goal was zeker niet inhoudbaar. De rest was ook niet best, op Owusu na.
pi_27824788
Ik ga wel even verder in het andere topic.
That's all folks!
pi_27824808
Ik vraag me af welke wedstrijd jij hebt gezien.
pi_27824928
Dat kan, ik ben misschien een stuk minder kritisch en leg de nadruk meer op de dingen die wel goed waren.
That's all folks!
pi_27825105
Dat waren er (helaas) te weinig vanavond. Op Owusu na dan.
pi_27825235
Mooie acties
Ik heb er van genoten
  zaterdag 11 juni 2005 @ 01:41:38 #31
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_27825370
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 01:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Nee hoor. De keeper van Nederland was waardeloos, Tiendalli speelde voor een vijfje, Vlaar ook, v/d Struijk was niet geweldig, die linksback van NL was helemaal een ramp, Maduro en Affelay waren onzichtbaar en gezien hun kwaliteiten is dat onvoldoende, Kruys voegde niets toe, Quincy was geweldig, Babel waardeloos en Vincken was samen met Vermeer de slechtste.
Dit is echt heel erg eenzijdig bekeken. Kijk het is waar dat vergeleken Owusu iedereen slecht uit de verf komt, maar voor de rest was Nederland nog redelijk hoor, maar die Owusu verdiende gewoon een 10. Ik heb nog nooit iemand zo goed zien spelen in een wedstrijd op zo'n hoog niveau.
pi_27825394
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 01:41 schreef Zzyzx het volgende:

[..]

Dit is echt heel erg eenzijdig bekeken. Kijk het is waar dat vergeleken Owusu iedereen slecht uit de verf komt, maar voor de rest was Nederland nog redelijk hoor, maar die Owusu verdiende gewoon een 10. Ik heb nog nooit iemand zo goed zien spelen in een wedstrijd op zo'n hoog niveau.
Owusu was geweldig inderdaad, Nederland was volledig afhankelijk van zijn acties. Pas als hij zich er mee bemoeide ontstond er dreiging en gevaar. Van Vincken ging totaal geen dreiging uit en Babel was onzichtbaar, net zoals het middenveld.

Dan de verdediging. Hoewel nauwelijks onder druk maakte de verdediging niet bepaald een beste indruk.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 01:47:24 #33
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_27825479
Wow, ik was onder de indruk! Kan ie ook op rechts spelen? Zou een mooie bezetting zijn op de vleugels, Robbe links, Owusu op rechts. Of misschien wel andersom, Robben speelt bij Chelsea immers ook weleens andersom.

Of afwisselend, volgens mij maak je dan elke links/rechtsback helemaal gek

wat is ie snel he
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 01:58:17 #34
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_27825659
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 01:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Owusu was geweldig inderdaad, Nederland was volledig afhankelijk van zijn acties. Pas als hij zich er mee bemoeide ontstond er dreiging en gevaar. Van Vincken ging totaal geen dreiging uit en Babel was onzichtbaar, net zoals het middenveld.

Dan de verdediging. Hoewel nauwelijks onder druk maakte de verdediging niet bepaald een beste indruk.
Ik heb meer het idee dat Nederland niet in de wedstrijd is gekomen omdat het op het middenveld niet stond. Kijk, door die snelle goals was al snel de balans weg op het middenveld (Maduro wist niet wat ie moest doen denk ik, rustig en zeker spelen of aanvallen). De opbouw moest teveel van achteruit en de Jappen kregen dat door en stuurden een mannetje naar voren (Cullen ofzo). Foppe heeft dit volgens mij niet helemaal doorgehad. Kruys, die veel te ver naar voren speelde, had naar achteren moeten spelen of eraf gemoeten voor een verdedigende middenvelder en die Vincken, die overigens erg zwak was, had verder diep moeten spelen, dan kon men varieren met lange ballen, of minder diep moeten spelen, dan kon men beter combineren. En die Babel was bagger, ontzettend bagger, maar dat is ie sowieso al. Wel mooi hakje. Achterin was het vrij aardig vond ik, alleen op het einde was het ff prut, maar dat is gebrek aan ervaring.
pi_27826039
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 01:58 schreef Zzyzx het volgende:

[..]

Ik heb meer het idee dat Nederland niet in de wedstrijd is gekomen omdat het op het middenveld niet stond. Kijk, door die snelle goals was al snel de balans weg op het middenveld (Maduro wist niet wat ie moest doen denk ik, rustig en zeker spelen of aanvallen). De opbouw moest teveel van achteruit en de Jappen kregen dat door en stuurden een mannetje naar voren (Cullen ofzo). Foppe heeft dit volgens mij niet helemaal doorgehad. Kruys, die veel te ver naar voren speelde, had naar achteren moeten spelen of eraf gemoeten voor een verdedigende middenvelder en die Vincken, die overigens erg zwak was, had verder diep moeten spelen, dan kon men varieren met lange ballen, of minder diep moeten spelen, dan kon men beter combineren. En die Babel was bagger, ontzettend bagger, maar dat is ie sowieso al. Wel mooi hakje. Achterin was het vrij aardig vond ik, alleen op het einde was het ff prut, maar dat is gebrek aan ervaring.
Ik weet niet of het daar aan lag, maar het middenveld stond niet best inderdaad. Van een speler als Maduro had ik meer verwacht in deze wedstrijd, Affelay was ook redelijk onzichtbaar, net zoals Kruys nauwelijks opviel. Ik weet niet hoe Foppe dat middenveld had gewild, maar op deze manier? Dat kan nooit de bedoeling zijn geweest. Het middenveld was echt niet best, terwijl het middenveld juist wel genoeg kwaliteit heeft.

Cullen viel al in de 1e helft in, daar had Foppe tijdig op moeten anticiperen, dat deed hij niet. Net zoals hij Vincken liet staan, dat had hij beter niet kunnen doen want die raakte echt geen bal. Vincken liep nauwelijks de diepte in, er ging geen dreiging van hem uit. Het enige wat hij deed was de bal een beetje ophalen en dan weer terugleggen. Daarvoor sta je als buitenspeler niet in het veld. Owusu had het wel goed begrepen en is natuurlijk ook een paar klassen beter dan Vincken.

Babel vond ik bij Ajax wel een paar keer aardig spelen, in het Nederlands elftal vond ik hem wat minder en nu was het helemaal niets.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 03:31:59 #36
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_27826926
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 02:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Babel vond ik bij Ajax wel een paar keer aardig spelen, in het Nederlands elftal vond ik hem wat minder en nu was het helemaal niets.
Mja Babel fungeerde als aanspeelpunt door de lucht, maar dat is geen Ajax-voetbal, daar heeft ie niet genoeg ervaring in. Bij Ajax lopen de cominaties meestal veel over de vloer, maar omdat het middenveld niet goed liep kwam Babel teveel als eilandje te staan. Werd ie over de vloer bereikt dan ging het wel goed. Beide goals waren daar een voorbeeld van.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 10:51:32 #37
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_27828667
Jammer dat die bij de verkeerde club speelt.

fantastische voetballer, gellukig is die Nederlander
pi_27829130
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 01:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

welke wedstrijd heb jij bekeken?
Ik vond de linksback Drost juist goed, evenals Vlaar.
En Vermeer heeft toch een paar belangrijke reddingen verricht.
pi_27829296
Hij speelde gister een goede wedstrijd
pi_27829451
Gelukkig dat ie op een voetbalveld terecht is gekomen, want als je hem op de atletiekbaan neerzet zal met bal Carl Lewis en Ben Johnson nog eruit lopen.
pi_27829891
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 23:08 schreef fransie102 het volgende:

[..]

Ah, het is dus een Moslim.
net als van Persie !
pi_27829930
Als Marco van Basten Quincy Owusu-Abeyie selecteert voor het grote oranje dan zou ik dat niet vreemd vinden. Robben en Quincy Owusu-Abeyie als vleugelspelers en dan nog een goede spits, kuyt, makaay of van nistelrooy en dan zit het voorin wel goed.
Maar het was een mooie wedstrijd later zakte ze wel wat in maar foppe lost dat hopelijk wel op voor de volgende wedstrijd.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 12:03:13 #43
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_27829977
Leuke acties en dreigend. Hij kiest zijn momenten om te werken wel uit waardoor hij op mij wat lui overkwam, maar als je dan zulke acties kan maken vind ik het best
pi_27829980
Ik dacht aan Robben - - - Quincy
-------------------------Van Persie

Maar dat zal wel niet gebeuren
pi_27830243
Op basis van zijn kwaliteiten zou ie al in het grote Oranje kunnen meespelen, maar Bassie is natuurlijk gebonden aan zijn eigen geformuleerde regels m.b.t. speelminuten bij zijn club.

Tegen Davids en Kluivert roepen dat je niet in aanmerking komt door gebrek aan spelminuten, maar dan toch een speler van Arsenal 2 erbij nemen die nauwelijks speelt, dat kan ie niet verkopen denk ik.

Al zou het weer typisch MvB zijn als ie hier weer een uitzondering voor bedenkt. Snap trouwens sowieso niet waarom ie niet vaker ingevallen is bij Arsenal als ie dit niveau op trainingen en in het tweede haalt, want dan zie ik hem meer toevoegen dan Reyes en Henry als die een mindere dag hebben, en dat was nogal eens het geval.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 12:35:03 #46
67174 Dos37
Come on Twente
pi_27830713
Geweldige voetballer die het wel gaat maken bij Arsenal
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_27830871
Owusu Jezus gek, ben gister gaan kijken in Kerkrade maar zonder die jongen had Nederland helemaal niet eens kans gemaakt op een overwinning.

Echt een geweldige voetballer is het

Ow en hij is ook nog op de zelfde dag als mij geboren, maakt hem helemaal top
pi_27831095
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 12:41 schreef Zjwegel het volgende:
Ow en hij is ook nog op de zelfde dag als mij geboren, maakt hem helemaal top
Valt dan niet juist hard het besef dat jij daar ook had kunnen staan?

Wat een speler die Owusu, echt prachtig. Ben benieuwd of die ook rechtsbuiten kan spelen. Mag die zo mee naar Duitsland. Dan heb je daar vleugels waar de hele wereld van wakker ligt.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 11 juni 2005 @ 12:57:16 #49
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_27831220
hoe hij 4 jappanners weg solode was geweldig
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_27831906
blij dat iedereen nu weet hoe goed hij kan zijn
  zaterdag 11 juni 2005 @ 13:53:54 #51
13462 BansheeBoy
pi_27832535
Ik heb zo'n idee dat die jongen gewoon niet te verdedigen is. Wat een snelheid, en dat met bal !

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_27832573
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 13:53 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb zo'n idee dat die jongen gewoon niet te verdedigen is. Wat een snelheid, en dat met bal !

²
vanwaar dat sarcasme?
pi_27832878
Hopen dat hij zo blijft. Vaak raken die frivole dribbelaars op latere leeftijd veel van die flair kwijt.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_27833434
Rechtsbuiten probleem bij Oranje is opgelost!!
  zaterdag 11 juni 2005 @ 14:50:29 #55
107574 K-jozz
Pantoffelheld op sokken
pi_27833760
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 14:34 schreef Chepke het volgende:
Rechtsbuiten probleem bij Oranje is opgelost!!
Luxe-probleem in plaats daarvan. Ik vond van Persie ook geweldig bij het Nederlands elftal.
Ik zie een voorhoede <Robben<>van Persie<>Abeyie> wel zitten.
the answer is..........42
ta-tadaaa.... tadadada
pi_27834063
Hij deed het prima gisteren, maar speelde wel tegen een leeftijdsgenoot. Dat is wat anders dan een ervaren back.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_27834168
Heerlijke dribbels af en toe. Kan nog veel leren, maar dat maakt het alleen nog maar mooier.

Als hij niet voldoet aan de verwachtingen kan hij altijd nog naar Beijing in 2008. Hordenlopen ofzo.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 16:12:09 #58
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_27835466
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 13:55 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

vanwaar dat sarcasme?
Omdat we dat soort typetjes vaker hebben gezien en meestal wordt het niks.
pi_27835496
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 16:12 schreef Zzyzx het volgende:

[..]

Omdat we dat soort typetjes vaker hebben gezien en meestal wordt het niks.
wie dan?
  zaterdag 11 juni 2005 @ 16:13:58 #60
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_27835498
quote:

[..]

vanwaar dat sarcasme?
is geen sarcasme van hem,die pipo schijnt het geweldig te vinden om bij iedere post minimaal 2 " " te plaatsen,ook al is er geen aanleiding voor.
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_27835528
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 16:13 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

is geen sarcasme van hem,die pipo schijnt het geweldig te vinden om bij iedere post minimaal 2 " " te plaatsen,ook al is er geen aanleiding voor.
aha. een soort depressieve tong dus

zaterdag 11 juni 2005 @ 16:15:24 #62
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_27835538
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 16:15 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

aha. een soort depressieve tong dus

Precies

NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_27835628
Issie echt alleen op links bruikbaar?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zaterdag 11 juni 2005 @ 16:19:46 #64
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_27835641
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 16:19 schreef Da_Sandman het volgende:
Issie echt alleen op links bruikbaar?
Kan evt ook op rechts maar links heeft zijn voorkeur

Speelt weleens op rechts bij de reserves van Arsenal
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_27835736
Dat zou geniaal zijn...

Quicy - Babel - Robben

Pffff
In Southern Sun
pi_27835753
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 16:25 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat zou geniaal zijn...

Quicy - Babel - Robben

Pffff
Van Persie Vlaar Sneijder Maduro VDV en zo zijn er nog heel wat meer talenten
pi_27835800
We worden wereldkampioen.

In 2005 en in 2006.
In Southern Sun
pi_27835809
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 16:25 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat zou geniaal zijn...

Quincy - Babel Van Persie - Robben

Pffff
pi_27835853
Van Persie in de spits?
In Southern Sun
pi_27835882
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 16:30 schreef Da_Sandman het volgende:
Van Persie in de spits?
Als het aan mij ligt...
pi_27835926
Misschien erachter...
Als spits niet hoor, of Babel of Van Nistelrooij
In Southern Sun
pi_27836077
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 16:33 schreef Da_Sandman het volgende:
Misschien erachter...
Liever Kuijt nog. En Van Persie, da's een echte spits, die zich ook kan laten terugzakken, zwerven. Verdedigers haten dat, spelen liever tegen Ruudje.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 17:36:29 #73
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_27837450
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 16:13 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

wie dan?
Weet ik veel, meestal worden ze doormiddengezaagd en dan hoor je er niks meer van.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 18:30:55 #74
13462 BansheeBoy
pi_27838792
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 17:36 schreef Zzyzx het volgende:

[..]

Weet ik veel, meestal worden ze doormiddengezaagd en dan hoor je er niks meer van.
Heb je enkele voorbeelden van spelers? Zo niet, dan praat je lucht op waterbasis

²
  zaterdag 11 juni 2005 @ 18:31:30 #75
13462 BansheeBoy
pi_27838808
quote:

[..]

vanwaar dat sarcasme?
Is geen sarcasme, ik meen het

²
pi_27839165
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 16:33 schreef Da_Sandman het volgende:
Misschien erachter...
In mijn ogen heeft van Nistelrooij zijn beste tijd gehad. Wat een verschikkelijke speler is dat, hij scoort dan wel mooi maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Een betere spits als Kuijt hebben we op dit moment niet.

Bovendien speelt Quincy nu pas net 1 wedstrijd die geheel te zien is geweest met hem, ik geef toe hij speelde goed maar laten we eerst maar eens afwachten hoe hij zich verder ontwikkeld.
Ik weet nog wel de eerste wedstrijd van Jason Oost. Iedereen riep `hoe kon Feyenoord nou zo stom zijn om die jongen te laten gaan´. Verder heb ik ook nooit meer een super wedstrijd van Oost gezien

[ Bericht 27% gewijzigd door Flower-Ti-Amo op 11-06-2005 18:58:42 ]
  zaterdag 11 juni 2005 @ 19:02:48 #77
83238 s0d
no fear..
pi_27839605
quincy heeft dit jaar ook een keer niet onverdienstelijk ingevallen in het 1e van Arsenal als ik me niet vergis
face your fears.. live your dreams..
pi_27843671
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 18:46 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Bovendien speelt Quincy nu pas net 1 wedstrijd die geheel te zien is geweest met hem, ik geef toe hij speelde goed maar laten we eerst maar eens afwachten hoe hij zich verder ontwikkeld.
Ik weet nog wel de eerste wedstrijd van Jason Oost. Iedereen riep `hoe kon Feyenoord nou zo stom zijn om die jongen te laten gaan´. Verder heb ik ook nooit meer een super wedstrijd van Oost gezien
Quincy heeft meer basiskwaliteiten, is jonger.

En Oost scoorde afgelopen seizoen een hattrick tegen De Graafschap.
pi_27844246
* TheVulture meldt zich

Wat een ongelofelijk goeie voetballer, hopen dat ie het vasthoudt dit toernooi...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zaterdag 11 juni 2005 @ 21:47:55 #80
121928 Maquiladora
Here it comes
pi_27844277
quote:
'Iedereen schrikt zich dood van Quincy Owusu'

11/6/2005 20:33

'Ik wil gewoon mijn mannetje voorbij. Het maakt niet uit hoe.' In een zin vat Quincy Owusu Abeyie samen waarom hij op het veld staat. De negentienjarige Amsterdammer liet tijdens het eerste WK-duel van Oranje onder-20 zien waarom hij tevoren als één van dé sterren werd getipt.
De eerste twintig minuten van Nederland-Japan waren heerlijk om te zien. En dan vooral door de linksbuiten van de ploeg van bondscoach Foppe de Haan. De razendsnelle en behendige Owusu Abeyie dolde zijn directe tegenstander Mizumoto, en elke Japanner die de radeloze rechtsback wilde helpen moest er ook aan geloven. Met als hoogtepunt de solo die Owusu Abeyie halverwege zijn eigen helft inzette en waarmee hij de 2-0 van Ryan Babel voorbereidde.

Foppe de Haan was één van de velen die zat te genieten van de aanvaller van Arsenal. 'Quincy voetbalt een beetje als een pupil', legde de trainer onlangs uit in Voetbal International. 'Dat bedoel ik niet negatief. Het onbevangene in zijn spel maakt hem zo moeilijk te bespelen voor een tegenstander. Hij gaat zijn gang en ziet wel waar hij uitkomt. Dat is een kwaliteit maar tegelijkertijd ook zijn bottleneck. Quincy is zo'n aparte dat iedereen die tegen hem speelt zich dood zal schrikken. Zó snel, zúlke bewegingen … in feite is hij een beetje een fenomeen', aldus de altijd zo nuchtere Friese trainer.

Owusu Abeyie doorliep de jeugdopleiding van Ajax, maar werd als B-junior weg gestuurd. 'Ik kon niet tegen kritiek had altijd wat terug te zeggen', geeft hij de Amsterdamse club gelijk. 'Ik heb het echt zwaar gehad, want ik had geen idee wat ik zonder voetbal moest gaan doen.' Hij had geluk want een vriend regelde een proeftraining bij Arsenal en daar lukte het Owusu Abeyie een nieuw voetballeven te beginnen. 'Ik wist dat ik die kans niet moest verknallen, want het was misschien wel mijn laatste.'

Hij greep de kans. En zeer geleidelijk komt hij steeds dichter in de buurt van waar hij komen wil. Als zeventienjarige mocht hij zelfs al debuteren in de League Cup, terwijl hij inmiddels ook al zijn debuut heeft gemaakt in het Premiership en Champions League. 'Het is nu mijn doel een plaatsje af te dwingen in de A-selectie. Ik train mee met die groep, maar zit nu nog in kleedlokaal 2.'

Coach Arsène Wenger ziet het zitten in de voormalige banneling, merkte Owusu. 'Ik zat aan tafel met Vieira, Campbell, Wenger en Henry. De discussie ging over Henry, die nog veertien doelpunten moest maken om het clubrecord van Ian Wright te breken. Op een gegeven moment zei Wenger tegen me dat hij wilde dat ik vervolgens het record van Thierry ging verbeteren. Dat van je spirituele vader, zei hij erachteraan. Een mooi compliment.'

Overigens had Owusu Abeyie bijna bij Feyenoord gespeeld. Ruud Gullit was van plan hem vorige zomer naar De Kuip te halen, totdat de voormalig bondstrainer met de jeugdinternational een aanvaring had tijdens een toernooi met Oranje onder-19. 'Hij zette me neer als iemand die het niet zo nauw neemt met de discipline en daardoor kreeg ik weer die naam. Dachten de mensen in Nederland dat ik nog steeds diezelfde onhandelbare Quincy was. (…) Achteraf ben ik blij dat het niet is doorgegaan. Arsenal is zó'n fantastische club en natuurlijk ook een maatje groter dan Feyenoord.'

Vooralsnog is hij de uitblinker van Oranje onder-20, al probeert hij bescheiden te blijven. 'We stonden als een team te spelen. Iedereen werkte voor elkaar. Dat is het mooie. We moeten niet teveel op mij letten.'
  zaterdag 11 juni 2005 @ 21:48:41 #81
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_27844298
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 18:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Heb je enkele voorbeelden van spelers? Zo niet, dan praat je lucht op waterbasis

²
Ik heb niet enkele voorbeelden. Had ik die wel, dan zou mn theorie niet kloppen. Ik praat geen lucht op waterbasis.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 21:50:55 #82
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_27844364
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 19:02 schreef s0d het volgende:
quincy heeft dit jaar ook een keer niet onverdienstelijk ingevallen in het 1e van Arsenal als ik me niet vergis
om precies te zijn 7x
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_27847575
OP naar meer
pi_27852841
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 21:48 schreef Zzyzx het volgende:

[..]

Ik heb niet enkele voorbeelden. Had ik die wel, dan zou mn theorie niet kloppen. Ik praat geen lucht op waterbasis.
je kent er gewoon geeneen.
pi_27853637
Voor dit soort voetballers ga je naar het stadion en dan niet vergeten uit welke opleiding die komt
pi_27853756
quote:
Op zondag 12 juni 2005 12:52 schreef kreischer2000 het volgende:
dan niet vergeten uit welke opleiding die komt

En dan ook niet meteen vergeten dat ze hem daar hebben laten gaan
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 juni 2005 @ 12:57:46 #87
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_27853788
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 23:07 schreef fransie102 het volgende:

[..]

Niet na 1 wedstrijd natuurlijk, hij heeft er al wat meer gespeeld Als deze jongen niet kon voetballen, dan was het ook niet de nummer 1-kandidaat om Henry op te volgen bij Arsenal.
Hoe vaak heb jij 'm een hele wedstrijd zien voetbalen?

De wedstrijden die hij in het eerste van AFC gespeeld heeft waren de meeste volgens mij in de LC en niet in de PL en in het geval hij daar speelde was het als invaller...

[ Bericht 14% gewijzigd door Doc op 12-06-2005 13:29:07 ]
pi_27853814
Dat was een uitspraak van Wenger Doc
In Southern Sun
pi_27853959
quote:
Op zondag 12 juni 2005 12:56 schreef Poepoog het volgende:

[..]

En dan ook niet meteen vergeten dat ze hem daar hebben laten gaan
ze moesten wel, dat begrijpt hij zelf ook.

en geen plaatsen als het over de beste jeugopleiding van europa gaat he
pi_27853989
quote:
Op zondag 12 juni 2005 13:03 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

ze moesten wel, dat begrijpt hij zelf ook.
"moesten"
pi_27854023
quote:
Op zondag 12 juni 2005 13:04 schreef Poepoog het volgende:

[..]

"moesten"
nee een speler die overal tegen ingaat is altijd handig om erbij te hebben
bij arsenal is hij verandert, heeft hij ook zelf gezegd.
pi_27854038
quote:
Op zondag 12 juni 2005 13:06 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

nee een speler die overal tegen ingaat is altijd handig om erbij te hebben
bij arsenal is hij verandert, heeft hij ook zelf gezegd.
Zullen we het op een slechte begeleiding houden
pi_27854076
quote:
Op zondag 12 juni 2005 13:06 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Zullen we het op een slechte begeleiding houden
nee hoor, het was zijn eigen schuld. dat geeft hij zelf ook toe.
pi_27854100
quote:
Op zondag 12 juni 2005 13:08 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

nee hoor, het was zijn eigen schuld. dat geeft hij zelf ook toe.
Dus jij zegt dat wie er ook was hij het niet gered zou hebben bij de Neuzen
pi_27854135
Bij Ajax.

En dat geloof ik ook wel ja.
In Southern Sun
pi_27854188
quote:
Op zondag 12 juni 2005 13:09 schreef Poepoog het volgende:

[..]

idd.
of zijn vader had wat eerder moeten gaan huilen
  zondag 12 juni 2005 @ 13:17:37 #97
19817 yurko
Mute Air
pi_27854353
quote:
Op zondag 12 juni 2005 13:09 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Ik denk dat deze jongen gewoon uit Amsterdam weg moest. Mss dat hij in Amsterdam nog iets teveel omging met vriendjes die het leven niet zo serieus nemen. In London zal hij dan in een wat rustigere omgeving terecht zijn gekomen waar hij zich volledig kan focussen op voetbal. Bovendien geeft hij zelf ook aan dat het feit dat hij werd weggestuurd bij Ajax en de teleurstelling van zijn vader zijn ogen hebben geopend.
Never underestimate the predictability of stupidity
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 juni 2005 @ 13:26:54 #98
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_27854646
quote:
Op zondag 12 juni 2005 12:59 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat was een uitspraak van Wenger Doc
Ik las het net - ik zal m'n post hierboven aan passen. Dus hij gaat van de veugel naar het centrum...
pi_27854697
het is iig een talent wat ajax heeft laten gaan
  zondag 12 juni 2005 @ 13:31:35 #100
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_27854791
quote:
Op zondag 12 juni 2005 13:28 schreef pascalheister het volgende:
het is iig een talent wat ajax heeft laten gaan
ach, voor hem hebben we weer 10 anderen
  zondag 12 juni 2005 @ 13:36:06 #101
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_27854904
quote:
Op zondag 12 juni 2005 13:28 schreef pascalheister het volgende:
het is iig een talent wat Ajax heeft laten gaan weggetrapt heeft
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 juni 2005 @ 13:42:51 #102
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_27855086
Ik denk dat als-ie niet weg gekicked was hij mentaal niet doorgehad zou hebben dat-ie zich anders moest gedragen en hij een Brutil Hose geworden was ...
  zondag 12 juni 2005 @ 13:51:37 #103
50936 The_Hives
pi_27855318
dat is wat hij zelf ook zegt (en wat anderen in dit topic ook terecht opmerkten). In Amsterdam had hij te veel verleidingen (kwam niet voor niets niet op trainingen). Werd op straat aangekeken als: de voetballer van Ajax. Daardoor kon hij kritiek van trainers niet hebben. Zonder Arsenal hing hij nu nog steeds op straat rond.

Ik vraag me alleen af of zijn reputatie bij Arsenal ook bekend was. Je mag aannemen dat ze contact met Ajax hebben gehad. Die Wenger moet er dan toch wel een beetje oog voor hebben (en lef) . Van de andere kant, hij pikte ook een 'moeilijke jongen' als Van Persie op.
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_27855370
quote:
Op zondag 12 juni 2005 13:51 schreef The_Hives het volgende:
dat is wat hij zelf ook zegt (en wat anderen in dit topic ook terecht opmerkten). In Amsterdam had hij te veel verleidingen (kwam niet voor niets niet op trainingen). Werd op straat aangekeken als: de voetballer van Ajax. Daardoor kon hij kritiek van trainers niet hebben. Zonder Arsenal hing hij nu nog steeds op straat rond.

Ik vraag me alleen af of zijn reputatie bij Arsenal ook bekend was. Je mag aannemen dat ze contact met Ajax hebben gehad. Die Wenger moet er dan toch wel een beetje oog voor hebben (en lef) . Van de andere kant, hij pikte ook een 'moeilijke jongen' als Van Persie op.
Zijn reputatie was al wel bekend, andere clubs hebben hem daarom wel bekeken maar nooit aangenomen. Het was een gok van Arsenal, van de spelers die ze ook op deze manier aantrekken en die het niet redden horen we nooit iets natuurlijk.
Klik dan als je durft
pi_27855434
Ik denk dat het niet zozeer een gok was van Arsenal. Quincy moest zichzelf bewijzen, deed hij dat niet dan was het een jammer maar helaas verhaal geworden.
That's all folks!
  zondag 12 juni 2005 @ 13:57:15 #106
50936 The_Hives
pi_27855475
quote:
Op zondag 12 juni 2005 13:55 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik denk dat het niet zozeer een gok was van Arsenal. Quincy moest zichzelf bewijzen, deed hij dat niet dan was het een jammer maar helaas verhaal geworden.
ja is ook weer zo. In principe kost het ze niets natuurlijk.
Fok! Federatie
pi_27855666
Geweldige voetballer.

Ik zie in 2006 een voorhoede met Robben - van Nistelrooy - Quincy
lollig
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 juni 2005 @ 14:12:23 #108
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_27855915
Wat-ie tegen Japan deed was goed, maar ik wil eerste de wedstrijden tegen Australie en Benin zien of-ie dat constant kan doen. En pas als-ie het op het hoogste niveau tegen echte backs doet jubel ik echt mee ...
pi_27856139
OP klopt niet helemaal.

Arsenal was er niet als de kippen bij om deze dude over te nemen. Hij heeft via een kennis overal lopen bedelen voor stages nadat ie bij Ajax gedumped is, maar werd afgetest bij Anderlecht en Sparta, alleen RKC wou hem maar dat wou ie zelf niet. Een stuk later kon ie stage lopen bij Arsenal, en sindsdien heeft ie zijn kans gepakt.

Bij Ajax was ie ook nog niet zo snel als ie nu is, dus in meerdere opzichten is het een gedaanteverwisseling sinds ie bij Arsenal meebalt. Waar VdV met de jaren alleen maar trager is geworden, worden sommigen alleen maar sneller. En verder blijft het bijzonder hoe jeugd zich explosief kan ontwikkellen. Deze lichting stond helemaal niet bekend als uitzonderlijk een jaar tot twee jaar geleden. Maar je ziet hoe snel spelers zich ontwikkelen kunnen als ze naar het 1e team overgeheveld worden en wedstrijden meepikken. Zo'n Babel, Maduro, Afellay, Kruys en Vlaar maken reuzenstappen vooruit in een tijd van niks. Eens te meer reden om zo veel mogelijk jeugdspelers zo vroeg mogelijk bij de selectie's van clubs te halen zodat die mee kunnen groeien met het niveau.
pi_27858525
Die kennis was de pa van Giorgio Berkleef.
www.thuisuiteten.nl
pi_27882202
quote:
'Zó balvaardig en zó snel. Uniek in de wereld'

Genieten van Quincy

Door Sjoerd Mossou en Chris van Nijnatten

Nederland is een fenomeen rijker. Quincy Owusu Abeyie betoverde bij de WK-start van Oranje tegen Japan (2-1) het publiek, met onnavolgbare dribbels in een moordend tempo. De kenners keken mee.

Marco van Basten, bondscoach:
,,Quincy maakte op mij een heel goeie indruk. Hij is gevaarlijk, hij is snel, hij gaat goed met zijn kwaliteiten om. Ik bedoel: hij doet geen dingen óm de dingen. Hij laat overbodige trucjes achterwege, alles wat hij doet, is in functie van zijn spel en van het team. Zijn snelheid is een bijzonder wapen dat moeilijk te verdedigen is. Als zijn tegenstander hem ruimte geeft, krijgt hij de vrijheid om zijn actie te maken. En als zijn tegenstander hem kort dekt, ontstaat er weer de diepte om in te sprinten. Zowel het elftal als het individu is heel rijk als je over deze kwaliteiten beschikt en er verstandig mee omgaat. Quincy hoopt volgend jaar met het Nederlands elftal mee te kunnen naar het WK in Duitsland. Dat is een goed streven van hem, we houden hem in de gaten. Of hij mee kan, zal afhangen van wat hij in het komend jaar laat zien. Voetballers die goed spelen en interessant zijn, komen allemaal in aanmerking voor een kans bij het Nederlands elftal. Wij kijken constant rond. Ik was er vrijdag helaas niet bij in Kerkrade toen hij met Oranje speelde tegen Japan. Al bij Amstelveen stond ik in de file en ik hoorde dat de hele weg tot in Limburg vol stond, doorrijden had geen zin. De televisie zond de wedstrijd gelukkig rechtstreeks uit.''

Hedwiges Maduro, ploeggenoot en aanvoerder bij Oranje onder 20:
,,Wij wisten natuurlijk al wat hij kon, ook dat hij zo enorm snel was. Op de trainingen is hij vaak niet te stoppen en ook in de oefenwedstrijden liet hij al zien wat hij kan. Tegen Japan heeft hij heel veel ruimte gemaakt voor de rest van de ploeg, doordat hij continu twee spelers bezighield. Bijna al zijn acties lukten. Ik verwacht dat dat in de komende wedstrijden niet anders zal zijn. Tegenstanders zullen zich aan hem aanpassen, waardoor er voor andere spelers meer ruimte ontstaat. Ik ken Quincy al van de jeugd van Ajax, ook toen was hij al heel goed. Maar zo snel als nu was hij toen nog niet. Dat is later gekomen, dat zegt hij zelf ook. Het is ideaal om zo'n speler in je team te hebben.''

Aad de Mos, trainer en analist:
,,Ik heb heel wat wedstrijden bekeken in mijn leven, maar zo'n speler heb ik nog nooit gezien. Zijn snelheid is uitzonderlijk, sinds Bengt Schmidt Hansen bij PSV is dat niet meer vertoond in Nederland. Maar het unieke zit 'm in zijn balvaardigheid in volle sprint. 'Zet de poorten maar open', zeiden we vroeger bij ADO wanneer zo'n hardloper weg sprintte. Maar Quincy heeft volledige controle over de bal. Tot vrijdag had ik alleen de artikelen over hem gelezen, maar elke keer als hij de bal had, zat ik op het puntje van mijn stoel. Ik ben benieuwd hoe het de komende wedstrijden gaat, als ploegen zich in gaan stellen op zijn spel. Die Japanners gaven nog betrekkelijk veel ruimte weg, maar hij zal nu structureel dubbele dekking krijgen. Feitelijk kun je Quincy voorin overal neerzetten. Stel je voor dat hij in een 4-4-2-systeem speelt en 1-op-1 komt te staan met een centrale verdediger. Of als je straks tegen sterke ploegen als Chili of Argentinië op de counter kunt of moet spelen. Hij heeft natuurlijk nog wel mindere punten, maar die zijn allemaal trainbaar. Zo viel me op dat hij soms op vreemde momenten temporiseert. Dan speelt hij de bal breed terwijl hij er zo wéér langs kan. Zijn trainers geven natuurlijk aan dat hij zijn momenten moet kiezen, waardoor hij geforceerd gaat nadenken. Maar misschien doet hij het gewoon om even uit te rusten.''

Liam Brady, hoofd opleidingen Arsenal:
,,Ik hoorde dat half Nederland op z'n kop staat na zijn spel tegen Japan, maar waar blijft de andere helft dan? Maar serieus, ik ben niet verrast door de prestatie van Quincy. Hij heeft de kwaliteiten om uit te groeien tot de absolute ster van dit WK. Die jongen is een speciaal talent, dat zagen wij vanaf het moment dat hij bij ons binnenkwam. Het enige waar wij ons in zijn beginperiode zorgen om maakten, was zijn mentaliteit. De manier waarop hij zich echter het laatste jaar heeft opgesteld, is fantastisch. Hij is volwassener en zich bewust van de opofferingen die nodig zijn in het topvoetbal. Manager Arsène Wenger gelooft net als ik dat hij het in zich heeft om te slagen, al moet hij nog wat consistenter worden. Goede wedstrijden wisselt hij nog te vaak af met mindere optredens. Het is moeilijk te zeggen of hij komend seizoen al definitief zal doorbreken, maar hij moet zorgen dat hij er staat als zijn kans komt. Als het hem lukt bij Arsenal - en eigenlijk twijfelen we daar nauwelijks aan - dan is dat een groot compliment voor onze opleiding. Maar vooral voor hemzelf.''

Ruud Gullit, bondscoach van Quincy bij Oranje onder 19:
,,Een heerlijke voetballer, die Quincy. Ik wilde hem afgelopen seizoen niet voor niets naar Feyenoord halen. Maar Arsenal wenste hem niet meer uit te lenen, helaas voor ons. Zijn snelheid is ongelooflijk, maar zijn bewegingen aan de bal zijn dat ook. Het probleem met hem is alleen, dat het óf alles óf helemaal niks is. Hij scoort bijna een 9 of bijna een 2, daar zit niks tussen. Daarover ben ik met hem het gevecht aangegaan toen ik hem als jeugdinternational onder mijn hoede had. Dat was mijn taak als trainer. Hem confronteren met zijn talent en hem wijzen op wat hij daar nu eigenlijk mee deed. Als je zó veel kunt, moet je ook bij mindere prestaties meer rendement hebben voor het team. Liam Brady belde me daarover op, die wilde dat ik hem op zijn huid zat. Bij Arsenal zagen ze heus wel wat Quincy nodig had. Ik was heel kritisch op hem. Daar zetten sommigen toen hun vraagtekens bij, daarom deed het me goed toen ik later hoorde dat Foppe de Haan hem hetzelfde beoordeelde als ik destijds. Ik hoop heel erg dat Quincy zich verder ontwikkelt en ook in mindere wedstrijden op z'n minst een 5,5 scoort. Hij is een uniek talent.''
  maandag 13 juni 2005 @ 12:25:07 #112
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_27882714
quote:
Op maandag 13 juni 2005 12:08 schreef FrikandelSpecialist het volgende:

[..]
En na dit hele stuk over Quincy is het enige wat ik denk: "Waarom hebben ze daar in Zuid Gullit weggedaan en Erwin Koemand gehaald?"

Maargoed.. dat is erg offtopic. Mooi stuk om te lezen zo. Ik heb echt zin in woensdag
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 13 juni 2005 @ 12:46:26 #113
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_27883421
quote:
Op maandag 13 juni 2005 12:25 schreef Stefkuh het volgende:

[..]

En na dit hele stuk over Quincy is het enige wat ik denk: "Waarom hebben ze daar in Zuid Gullit weggedaan en Erwin Koemand gehaald?"
Misschien omdat QOA er zelf er over zegt ''Ik was vorig jaar al rond met Feyenoord, maar toen werd Ruud Gullit daar trainer en was de overgang van de baan. Gullit heeft vorig jaar op het EK onder 19 jaar vervelende dingen over mij en Ryan Babel geroepen. Dingen die nergens op sloegen.'' ...
pi_27883840
Indeed. En deze uitspraak ook niet te vergeten :"De voetballer Gullit heb ik veel respect en bewondering voor, als trainer is ie me echter tegengevallen."

Misschien moet je het dus juist omdraaien : Als Erwin Koeman of een ander eerder getraind had bij F'noord, had Quincy nu wellicht in R'dam gespeeld op huurbasis. Nu is dat natuurlijk van de baan, hij heeft zich zo in de kijker gespeeld dat de grote clubs aan de poort staan te rammelen, terwijl ie zelf het liefste doorbreekt bij zijn favo club Arsenal. En daar zal ie ongetwijfeld veel speelminuten krijgen.
pi_27887496
Ik denk ook wel dat we veel van hem zullen horen komend seizoen
  maandag 13 juni 2005 @ 17:37:22 #116
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_27893693
Doc & Frik, jullie hebben wel gelijk idd, en ook die informatie was mij bekend. Maargoed... maakt me ook allemaal niet uit, Feyenoord gaat rustig door met haar beleid, dus ik lach me voorlopig - Timmy Simons naar PSV - wel suf

ontopic: Welke naam staat er nu op het shirt van Quincy Owusu Abeyie? Owusu? Kheb er niet op gelet.
pi_27893934
Owusu geloof ik ja. Z'n voetbalnaam wordt toch Quincy, daar is nu al geen twijfel meer over mogelijk .
  Trouwste user 2022 maandag 13 juni 2005 @ 18:31:58 #118
7889 tong80
Spleenheup
pi_27894971
Kan iemand het mooie stukje over hem dat op de voorpagina van de Volkskrant staat vandaag inscannen ?

De kop luidt :

Dribbelende orkaan Quincy laat verpletterende indruk achter

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_27895011
Owusu Abeyie staat er achter op z'n shirt.
That's all folks!
pi_27895260
quote:
Dribbelende orkaan Quincy laat verpletterende indruk achter

Willem Vissers

Dribbelen op topsnelheid is door Quincy Owusu Abeyie tot kunst verheven. Sensationeel was het spel van de Arsenal-speler tegen Japan op het jeugd-WK. Bondscoach De Haan: ‘Hij is onvoorstelbaar snel.’

Een wervelwind op kicksen raasde vrijdag door Kerkrade en nadat de orkaan Quincy Owusu Abeyie was gaan liggen, bleef de verpletterende indruk achter. Zelfs bondscoach Foppe de Haan had zoiets nog nooit gezien.

De international in de ploeg van Oranje tot twintig jaar dribbelde over de linkervleugel in een tempo dat vrijwel nooit is te aanschouwen. En het was niet eens gepingel om het gepingel. Vrijwel al zijn acties slaagden en waren zinvol.

Voor het grote publiek was hij nog onbekend, want de 19-jarige Amsterdammer vertrok als tiener naar Arsenal. Ajax had hem weggestuurd als onhandelbaar.

Zijn snelheid liet kinderstemmetjes overslaan. De Haan, lachend: ‘Voor de wedstrijd deden we startvormpjes. Dan zie je hem helemaal niet. Hij is onvoorstelbaar snel.’ Aanvoerder Hedwiges Maduro, die hem nog kent uit de jeugd van Ajax: ‘Hij is nog veel sneller geworden dan vroeger.’

Quincy heeft het tempo van de jonge Overmars, maar hij is getructer. Zijn spel lijkt op dat van de Braziliaan Denilson of dat van Cristiano Ronaldo. Het kan bijna niet anders of hij haalt straks het grote Oranje van Van Basten.

Met een verlegen glimlach onderging de in Amsterdam geboren zoon van Ghanese ouders de loftuitingen. ‘Alles lukte. Het publiek stimuleerde me enorm.’ Het was bijna of je Van Persie hoorde, toen die verhaalde over de lessen uit het verleden. ‘Ik heb gekeken naar Bergkamp, Henry en Pires.’

Trainer Wenger van Arsenal noemde Quincy, die bij de club uit Londen al speeltijd kreeg in het eerste elftal, de mogelijke opvolger van Henry. Dat klonk ongeloofwaardig voor wie hem nooit zag voetballen. Maar vrijdag maakte Quincy een en ander duidelijk.

Natuurlijk, relativering is op zijn plaats. ‘Vel je oordeel over twee wedstrijden’, aldus international scout Piet de Visser. Hij wijst op de zwakte van de Japanse back, terwijl die geen rugdekking kreeg. De Japanner Nakamura gaf Quincy zelfs een schouderklopje en ging nooit gemeen doen om zijn kwelgeest te verjagen.

De Visser herinnert zich dat hij Quincy zag voetballen tijdens een jeugdtoernooi in Sittard, als stagiair van Arsenal. ‘Ik heb PSV toen gemeld dat ik een groot talent had gezien, maar ze wilden geen speler die bij Ajax was weggestuurd.’

Volgens De Haan moet de aanvaller nog meer profiteren van zijn snelheid. ‘Quincy vraagt de bal te vaak in de voeten. Als anderen de bal meer achter de verdedigers laten vallen, is hij nóg gevaarlijker. En hij moet leren te scoren.’

De Haan kan zich goed voorstellen dat Ajax hem wegstuurde, want hij kent de verhalen van toenmalig hoofd opleidingen Zwamborn. ‘Hij was iedere dag te laat en speelde liever op straat dan bij de club.’ Maar dat is dus veranderd.

Hoe hij dat doet, zo’n solo over vijftig meter, zoals voor het tweede doelpunt tegen Japan? Quincy, met twinkelende ogen: ‘Ik begin gewoon. Ik kreeg de bal soms gelukkig mee, maar uiteindelijk lukte het allemaal. Dat is mooi.’ Woensdag snelt hij weer langs de lijn in Kerkrade, tegen Australië.
Volgens mij hebben we een nieuwe Cruijff. Het enige verschil is dat die via allerlei geniale schijnbewegingen en ruimtelijk inzicht zijn mannetjes voorbij kwam, terwijl Quincy als een straaljager voorbij gaat. Per saldo heb je in beide gevallen een bepalende speler die een man meer situatie creert en daardoor anderen ruimte geeft om het verschil te maken.

Net zoals Robben het verschil maakt en dus door Bassie als toekomstig potentieel beste voetballer van de wereld getipt wordt op basis van techniek, snelheid en creativiteit, heb je hier een een tweede versie ervan die zo mogelijk nog sneller is.
pi_27895325
Nou, nou, type Cruijff lijkt me overdreven. Wat dat betreft sla ik Robben voorlopig ook nog hoger aan.
  Trouwste user 2022 maandag 13 juni 2005 @ 18:45:14 #122
7889 tong80
Spleenheup
pi_27895334
Bedankt Edenon...... man neem een andere naam

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_27895366
quote:
Op maandag 13 juni 2005 18:45 schreef tong80 het volgende:
Edenon......
Daar is ie juist bang voor.
pi_27895546
quote:
Op maandag 13 juni 2005 18:44 schreef FritsVanEgters het volgende:
Nou, nou, type Cruijff lijkt me overdreven. Wat dat betreft sla ik Robben voorlopig ook nog hoger aan.
Waarom was Cruijff zo goed, en wat wordt altijd van Cruijff geshowed ? Die solo vanaf de middenlijn tegen D'land in '74 tot in het strafschop gebied waamee ie een 4 tal Duitsers onderweg dolt.

Waarom is Ronaldhino een fenomeen ? Omdat ie als een van de weinige nog een man voorbij komt op de vierkante meter. In het hedendaagse voetbal waar de ruimtes zo klein zijn, en alles in heel hoog tempo verloopt, is het een kunst om dan nog het verschil te maken en een man voorbij te komen. Je ziet het ook steeds minder. VdV lukt het al niet meer wegens traagheid.

Het is zoals die ouwe Coerver al zo vaak heeft gezegd, spelers die de techniek, snelheid en soepele bewegingen hebben om nog een mannetje te passeren maken het verschil. Quincy passeert er niet 1 maar meteen 2 tot 4. Hij mag dan wel niet zo'n overzicht als Cruyff hebben, als je zo ontiegelijk snel bent, ben je onderhand net zo waardevol als een langzamere speler met overzicht. Snelheid gekoppeld aen techniek is dodelijk, met Castelen en Overmars heb je kunnen zien hoe het rendement drastisch daalt als je alleen snel bent.
  Trouwste user 2022 maandag 13 juni 2005 @ 18:58:25 #125
7889 tong80
Spleenheup
pi_27895724
Ja Overmars moest stoppen omdat ie 20 procent langzamer was geworden. Bergkamp is ook een deel van z'n snelheid kwijt maar kan tot z'n 40ste doorgaan omdat ie wel op techniek en inzicht kan spelen.

pi_27895890
quote:
Op maandag 13 juni 2005 18:52 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Waarom was Cruijff zo goed, en wat wordt altijd van Cruijff geshowed ? Die solo vanaf de middenlijn tegen D'land in '74 tot in het strafschop gebied waamee ie een 4 tal Duitsers onderweg dolt.
Bij lange na niet z'n mooiste actie.

Zijn overzicht, je noemt het zelf al, z'n tweebenigheid, ongeëvenaarde balans (voor die tijd), z'n coaching, uitstraling, noem maar op.

Cruijff maakte ook op z'n 36e Feyenoord nog kampioen.
pi_27896346
Cruijff was uiteraard veel completer door die andere aspecten, maar het gaat mij effe puur om het rendement en hoe bepalend een speler is voor een team. Qua mannetjes passeren, wat m.i. de belangrijkste factor is in het spel, kan Quincy net zo bepalend worden als Cruijff dat was voor het team, alleen dan op zijn geheel eigen Quincy-manier.

Want of Cruijff nu door een snelle combinatie vervolgd door een korte versnelling een ander vrij voor doel zet of zichzelf vrijspeelde, of anderzijds Quincy door uitzonderlijke snelheid en passeertechniek die bal tot aan het strafschopgebied aan een touwtje raast om dan op Babel te wachten (ook bepaald niet de traagste) die hem er zo in kan lopen, maakt eigenlijk niet uit. Want per saldo creeren beiden een doelkans, en als dat zo vaak gebeurt zoals ie dat tegen Japan deed, dan scoort ie elke wedstrijd een 9 voor de kenners en is ie eigenlijk een tweede Cruijff.

Tuurlijk zal ie dat niveau niet altijd halen, maar Cruijff wervelde ook niet altijd. Waar het om gaat is dat zijn rendement zo groot was afgelopen vrijdag, dat ie als speler net zo belangrijk wordt als een geniale dominante spelmaker in zijn beste dagen. Ik moet alleen wel nog zien hoe frequent ie dat niveau haalt...
pi_27898014
Laten we hem even met Cruijff vergelijken zeg.

Quincy praat tenminste normaal.
Klik dan als je durft
pi_27899830
quote:
Op maandag 13 juni 2005 20:08 schreef Suijk het volgende:
Laten we hem even met Cruijff vergelijken zeg.

Maar da's logisch
  maandag 13 juni 2005 @ 21:02:37 #130
50936 The_Hives
pi_27899869
quote:
Op maandag 13 juni 2005 20:08 schreef Suijk het volgende:

je komt vaak op de straat
Fok! Federatie
  maandag 13 juni 2005 @ 21:03:40 #131
55651 JaWi
Shalom.
pi_27899907
Nu hebben we voor 2006 een serieus probleem. Of zullen we hem op rechts zetten .
slettebak [@] gmail.com
pi_27930942
Ik heb maar eens aan de VI fotosoep meegedaan

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 14 juni 2005 @ 22:14:15 #133
103389 johannes1986
Voetbalfreak & PSV-Fan
pi_27932985
Ik word echt fan van hem, als hij nog een paar zulke wedstrijden als tegen Japan speelt...
Hij was zoooooooooo snel..dat de tv m nauwelijks kon bijhouden Gingen ze helemaal inzoomen om hem in beeld te krijgen...alleen daardoor zag je geen flikker meer van de rest van t veld Bleek dat hij allang weer bij de goal was

Owusu is sneller dan de laatste kip in Ethiopië
pi_27933047
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 22:14 schreef johannes1986 het volgende:
Ik word echt fan van hem, als hij nog een paar zulke wedstrijden als tegen Japan speelt...
Hij was zoooooooooo snel..dat de tv m nauwelijks kon bijhouden Gingen ze helemaal inzoomen om hem in beeld te krijgen...alleen daardoor zag je geen flikker meer van de rest van t veld Bleek dat hij allang weer bij de goal was

Owusu is sneller dan de laatste kip in Ethiopië
alle kippen in Ethiopië zijn dood, dus die laatste kip was ook niet snel genoeg...
pi_27933053
Hij is wel leuk Raptorix. Alleen is één hand weggevallen.
Klik dan als je durft
  dinsdag 14 juni 2005 @ 22:19:15 #136
103389 johannes1986
Voetbalfreak & PSV-Fan
pi_27933189
Dat is de hand van God

dinsdag 14 juni 2005 @ 22:20:00 #137
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_27933226
Raptorix wint met VI fotosoep.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 22:21:47 #138
103389 johannes1986
Voetbalfreak & PSV-Fan
pi_27933311
dat zit er dik in...hij is supermooi en heel origineel vind k
pi_27933553
De ideeen zijn vaak leuk bij die vi fotosoep, maar de uitwerking zeer matig..
pi_27934411
Ik hoop dat hij morgen nog meer laat zien
pi_27946399
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 22:25 schreef stephan1986 het volgende:
wat is ut?
een paard met het bovenlijf van Quincy
  woensdag 15 juni 2005 @ 12:06:36 #143
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_27946531
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 22:25 schreef stephan1986 het volgende:
wat is ut?
een pegaquincy
NAAR HET ANDERE FORUM!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 juni 2005 @ 12:53:02 #144
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_27947830
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:06 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

een pegaquincy
Of een Owusus natuurlijk
  woensdag 15 juni 2005 @ 12:57:56 #145
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_27947984
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:53 schreef Doc het volgende:

[..]

Of een Owusus natuurlijk
Die is ook mogelijk maar laten we het maar niet te moeilijk maken voor sommige....
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_27953074
Vanavond moet hij het bevestigen. Ben benieuwd of ie weer zo'n niveau haalt!
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 woensdag 15 juni 2005 @ 18:47:05 #147
7889 tong80
Spleenheup
pi_27959821
Ja kijken of het echt onze nieuwe ster in wording is.

pi_27965054
hij komt nog niet echt los deze wedstrijd, maar heel Oranje speelt een beetje mat, wie weet krijgen we toch nog een flitsende Quincy te zien in de tweede helft.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 15 juni 2005 @ 21:32:38 #149
55651 JaWi
Shalom.
pi_27965144
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 18:47 schreef tong80 het volgende:
Ja kijken of het echt onze nieuwe ster in wording is.

Ja dus .
slettebak [@] gmail.com
  woensdag 15 juni 2005 @ 21:32:59 #150
121928 Maquiladora
Here it comes
pi_27965154
Goed topic
pi_27965238
ik weet niet wie hem zo noemde maar ik vind Owusu-Wan Kenobi wel een leuke
pi_27978996
Hij viel zwaar tegen gisteren!! Ricky Kruijs was de man!!!
pi_27979200
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 12:05 schreef Chepke het volgende:
zwaar tegen is ook weer overdreven maar hij speelde idd niet zo goed als tegen de Jappen.
maar toch stonden er steeds als hij de bal had minstens 2 man bij 'm en die assist was ook goed.
pi_27979372
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 12:05 schreef Chepke het volgende:
Kruys schoot in vrije positie anders eerst driemaal naast voordat het eens lukte. Owusu speelde ondanks dubbele dekking zichzelf vrij en dwong de keeper tot een ultieme inspanning. Dat is wel zo'n beetje het verschil.

Ik zou er in elk geval niet vrolijk van worden als Quincy in elk duel de doorslaggevende factor was. Een willekeurig Zuid-Amerikaans team zorgt er dan wel voor dat ie in het eerste kwartier wordt afgezaagd. Owusu speelt dit toernooi gewoon erg goed
pi_27980069
ZIjn beste maat zit in de bak, dat zal ook zo zijn invloed hebben.
pi_27980771
Ik vind het hem gister goed doen ( wat hij deed was ook )
pi_27981045
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 12:58 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik vind het hem gister goed doen ( wat hij deed was ook )
was ook wat?
  Trouwste user 2022 donderdag 16 juni 2005 @ 13:56:51 #158
7889 tong80
Spleenheup
pi_27982864
Die ene beweging was het kijken al waard.

pi_27984751
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 12:17 schreef okee6 het volgende:

[..]

Kruys schoot in vrije positie anders eerst driemaal naast voordat het eens lukte. Owusu speelde ondanks dubbele dekking zichzelf vrij en dwong de keeper tot een ultieme inspanning. Dat is wel zo'n beetje het verschil.

Ik zou er in elk geval niet vrolijk van worden als Quincy in elk duel de doorslaggevende factor was. Een willekeurig Zuid-Amerikaans team zorgt er dan wel voor dat ie in het eerste kwartier wordt afgezaagd. Owusu speelt dit toernooi gewoon erg goed
Als Owusu de bal niet heeft loopt hij geen meter, Kruys wel. Dat maakt niet zo veel uit, omdat Owusu andere kwaliteiten heeft, maar je moet ze op die manier niet vergelijken. Kruys is geen speler die een paar man uit speelt en dan op goal schiet. (Owusu als het goed is wel). Kruys doet andere dingen goed, dus die vergelijking van jou slaat helemaal nergens op!!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 16 juni 2005 @ 17:06:16 #160
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_27989810
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 14:49 schreef Chepke het volgende:

[..]

Als Owusu de bal niet heeft loopt hij geen meter, Kruys wel. Dat maakt niet zo veel uit, omdat Owusu andere kwaliteiten heeft, maar je moet ze op die manier niet vergelijken. Kruys is geen speler die een paar man uit speelt en dan op goal schiet. (Owusu als het goed is wel). Kruys doet andere dingen goed, dus die vergelijking van jou slaat helemaal nergens op!!
Niet echt juist. Bij de goal van Kruijs liep QUA juist van links diagonaal naar rechts en daar rende 2 of 3 Australiers achteraan waardoor aan de rechterkant geen Australiermeer stond om Kruijs op te pakken ... Kijk dat doelpunt nog maar eens na.
pi_27989961
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 17:06 schreef Doc het volgende:

[..]

Niet echt juist. Bij de goal van Kruijs liep QUA juist van links diagonaal naar rechts en daar rende 2 of 3 Australiers achteraan waardoor aan de rechterkant geen Australiermeer stond om Kruijs op te pakken ... Kijk dat doelpunt nog maar eens na.
Dat ie hard kan rennen en twee spelers mee neemt weet ik wel. Ik zeg alleen dat jouw vergelijking niet klopt en dat Owusu bijna niet loopt als hij de bal niet heeft
pi_27989990
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 17:11 schreef Chepke het volgende:

[..]

Dat ie hard kan rennen en twee spelers mee neemt weet ik wel. Ik zeg alleen dat jouw vergelijking niet klopt en dat Owusu bijna niet loopt als hij de bal niet heeft
buitenspelers horen sowieso minder te lopen als ze de bal niet hebben dan middenvelders.
  donderdag 16 juni 2005 @ 17:18:35 #163
13462 BansheeBoy
pi_27990166
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 17:12 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

buitenspelers horen sowieso minder te lopen als ze de bal niet hebben dan middenvelders.
Quincy is gewoon zo goed omdat hij continue 2 tot 3 mensen bezig houdt, dat betekent simpelweg dat er erg veel ruimte en dat er altijd wel iemand aanspeelbaar is. Moet je eens op letten hoe druk ze hem in de gaten houden en liever een ander mannetje laten lopen

²
pi_27990177
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 17:12 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

waarom? Verdedigen begint al voorin.
pi_27990361
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 17:18 schreef Chepke het volgende:

[..]

heb je zelf nooit gevoetbald? op het middenveld moet je de hele tijd heen en weer 'peddelen'. als je voorin staat dan ga je (meestal) niet helemaal naar achteren rennen om mee te verdedigen, zeker niet als je vleugelspeler bent.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 16 juni 2005 @ 17:36:49 #166
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_27990744
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 17:11 schreef Chepke het volgende:

[..]

Voor zijn positie is het niet zo relevant dat-ie niet loopt heen en weer te rennen als de Australiers de bal hebben. Hij maakt zijn loop acties wanneer hij die moet maken (zie mijn voorbeeld) OOK wanneer hij niet de bal heeft. Het gaat er niet om hoeveel meter hij maakt maar wanneer. Juist door dat goed te timen heeft-ie energie om desprint te trekken wanneer nodig. DAT is functioneel voetballen ...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 16 juni 2005 @ 17:38:18 #167
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_27990804
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 17:18 schreef Chepke het volgende:

[..]

Ja. Die eerste paar meters wanneer de tegenpartij de bal achterin heeft. Maar op de vleugel is het niet de bedoeling dat je dat eindeloos doet. DoetRobben bijvoorbeeld ook niet.
pi_27991126
Hij was absoluut niet slecht, maar wel minder opvallend dan tegen Japan. Deels doordat iedereen nu veel hogere verwachtingen had, deels omdat de Aussies zich er beter op hadden ingesteld. Desondanks weer betrokken bij goals en gevaar stichtend.
www.thuisuiteten.nl
pi_27991265
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 17:24 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

heb je zelf nooit gevoetbald? op het middenveld moet je de hele tijd heen en weer 'peddelen'. als je voorin staat dan ga je (meestal) niet helemaal naar achteren rennen om mee te verdedigen, zeker niet als je vleugelspeler bent.
Wie heeft het hier over mee lopen naar achteren?
pi_27991312
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 17:38 schreef Doc het volgende:

[..]

Ja. Die eerste paar meters wanneer de tegenpartij de bal achterin heeft. Maar op de vleugel is het niet de bedoeling dat je dat eindeloos doet. DoetRobben bijvoorbeeld ook niet.
En zelfs dat doet ie niet.
Maar nogmaals: Ik zeg niet dat Owusu moet gaan mee vededigen, ik zeg alleen dat de vergelijking die eerder vandaag werd gemaakt niet klopt!!!
pi_27992033
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 13:07 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

was ook wat?
goed
  donderdag 16 juni 2005 @ 22:18:45 #172
18772 pos
@@sweet@@
pi_27999196
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 22:34 schreef BansheeBoy het volgende:

²
Dit is geloof ik de eerste keer dat ik iets van jou lees waarmee ik het eens ben.....de wonderen zijn de wereld nog niet uit
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 juni 2005 @ 10:20:38 #173
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_28008836
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 17:56 schreef Chepke het volgende:

[..]

En zelfs dat doet ie niet.
Hoeft ook niet echt.
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 17:56 schreef Chepke het volgende:

Maar nogmaals: Ik zeg niet dat Owusu moet gaan mee vededigen, ik zeg alleen dat de vergelijking die eerder vandaag werd gemaakt niet klopt!!!
Welke vergelijking bedoel je?

Ik zeg dat jouw bewering dat-ie niet loopt als-ie de bal niet heeft niet correct is - en het doelpunt van Kruijs is daar het bewijs van.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 10:26:21 #174
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_28008981
Maar wat is ie snel zeg...
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_28009031
Als je sneller bent dan de terrier van Gertje Kruys dan ben je echt snel.
That's all folks!
  vrijdag 17 juni 2005 @ 10:48:33 #176
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_28009566
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 17:06 schreef Doc het volgende:

[..]

Wel echt juist, aangezien ik in het stadion zat en Quincy erg vaak als enige stil stond.. TOTDAT hij de bal kreeg. En dan deed ie er ook wel wat geweldigs mee vaak. Maargoed, blijft een groot talent en geweldig om naar te kijken.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 juni 2005 @ 13:06:13 #177
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_28014475
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 10:48 schreef Stefkuh het volgende:

[..]

Wel echt juist, aangezien ik in het stadion zat en Quincy erg vaak als enige stil stond.. TOTDAT hij de bal kreeg. En dan deed ie er ook wel wat geweldigs mee vaak. Maargoed, blijft een groot talent en geweldig om naar te kijken.
Waarom zou niet stil mogen staan? Kan ook functioneel zijn. Ik zeg dan ook dat hij alleen alleen moet lopen als het zin heeft. En dat doet-ie.
pi_28014733
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 10:20 schreef Doc het volgende:

[..]

Hoeft ook niet echt.
[..]

Welke vergelijking bedoel je?

Ik zeg dat jouw bewering dat-ie niet loopt als-ie de bal niet heeft niet correct is - en het doelpunt van Kruijs is daar het bewijs van.
Ik bedoel dit stuk:

Okee6:

Hoij noemt hier één actie van Owusu, met één actie is hij nog niet goed. Met die kwaliteiten moet ie vaker gevaarljike zijn. Maar waar het vooral omgaat. Als zo'n actie de maatstaf is van een goede wedstrijd, heeft niemand het verder goed gedaan. Terwijl dat niet de taak is van de meeste spelers waaronder Kruys.
pi_28014735
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 21:16 schreef raptorix het volgende:
Ik heb maar eens aan de VI fotosoep meegedaan

[afbeelding]
Weeeee gewonnen
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 17 juni 2005 @ 13:26:32 #180
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_28015164
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 13:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Weeeee gewonnen
Haha cool!
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
pi_28016006
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 17:49 schreef methodmich het volgende:
Hij was absoluut niet slecht, maar wel minder opvallend dan tegen Japan. Deels doordat iedereen nu veel hogere verwachtingen had, deels omdat de Aussies zich er beter op hadden ingesteld. Desondanks weer betrokken bij goals en gevaar stichtend.
Nu ben bekend wordt met zijn kunstjes kunnen we pas beoordelen wat ie werkelijk kan, maar hij speelt op dit moment gewoon goed en oogt al volwassen op wat overdreven dribbelacties na).
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 17 juni 2005 @ 14:12:39 #182
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 14:16:21 #183
13462 BansheeBoy
pi_28016996
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 14:12 schreef DeTolk het volgende:
foto's van Quincy
Je moet eerst lid zijn volgens mij om ze te kunnen zien...

²
  vrijdag 17 juni 2005 @ 14:17:01 #184
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_28017017
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 14:16 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je moet eerst lid zijn volgens mij om ze te kunnen zien...

²
Lidmaatschap is gratis
  vrijdag 17 juni 2005 @ 14:19:10 #185
13462 BansheeBoy
pi_28017104
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 14:17 schreef DeTolk het volgende:

[..]

Lidmaatschap is gratis
Ja, ik weet dat. Ik ben zelf ook lid. Maar voor de anderen bedoel ik

²
  vrijdag 17 juni 2005 @ 15:36:34 #186
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_28019712
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 17:38 schreef Doc het volgende:

[..]

Bovendien kun je al heel veel doen door je als vleugelspeler positioneel sterk op te stellen wanneer er met verdedigen begonnen moet worden.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_28020483

Erg goeie fotosjops deze week trouwens .

[ Bericht 42% gewijzigd door DutchGooner op 18-06-2005 01:09:50 ]
pi_28031538
Maar als QOA steeds heen en weer gaat rennen tussen aanval en verdediging, mist hij misschien zijn explosiviteit. Zo'n speler gewoon voorin laten hangen, laat de rest maar verdedigen
pi_28031634
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 13:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Weeeee gewonnen
Klasse Sjors!
That's all folks!
pi_28038608
quote:
Merkenstrijd Owusu-Abeyie

Van onze speciale verslaggever

KERKRADE, zaterdag
Adidas en Nike zijn in een felle strijd verwikkeld om Quincy Owusu-Abeyie aan zich te binden. Adidas heeft Owusu al een lucratief sponsorcontract aangeboden. ,,Maar Nike heeft als kledingsponsor van Arsenal contractueel het recht alle aanbiedingen in te zien en een hoger bod te doen”, legt zaakwaarnemer Brian Berkleef uit. Owusu heeft nu nog geen kledingsponsor, maar voetbalt zijn wedstrijden afwisselend op beide merken. Gisteren maakte hij het helemaal bont door op één Adidas-schoen en één Nike-kicks te trainen.
  zaterdag 18 juni 2005 @ 11:16:53 #191
58603 MaRqOz
Soccernews.nl
pi_28040013
die gast is goed bezig. als hij zich zo blijft ontwikkelen zal reyes denk ik snel plaats moeten maken...
Op WWW.SOCCERMASTER.NL kun je mooie prijzen winnen dmv het voorspellen van voetbaluitslagen! AS Dinsdag gaat het spel van start, zorg dat je vanaf het begin af aan meedoet!
pi_28040060
Humor van Quincy, straks komt er nog een strijd tussen Nike en Arsenal om wie de linkerschoen van Quincy mag leveren.
That's all folks!
  zaterdag 18 juni 2005 @ 11:25:24 #193
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_28040197
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 13:06 schreef Doc het volgende:

[..]

Waarom zou niet stil mogen staan? Kan ook functioneel zijn. Ik zeg dan ook dat hij alleen alleen moet lopen als het zin heeft. En dat doet-ie.
Dat is zo, uiteraard dat zij us Abe al ooit "als ik zie dat ik de bal niet meer kan halen loop ik er niet achteraan" tuurlijk, dat is slim spelen. Maar ik bedoel dat er toch zeker een aantal keren is geweest dat als hij gaten had in kunnen springen, maar dat niet deed. Maar ach wat zeur ik... de man is geweldig en we gaan nog veel lol van hem beleven!
  zaterdag 18 juni 2005 @ 11:28:08 #194
8369 speknek
Another day another slay
pi_28040263
Nu van Persie een paar jaar niet meer mee mag doen, is die Owusu Abjei.. Abie.. Owoes.. Quincy wel een geschikte kandidaat om hem op te volgen. Zowel bij Arsenal als het Nederlands elftal.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Trouwste user 2022 zaterdag 18 juni 2005 @ 13:16:27 #195
7889 tong80
Spleenheup
pi_28042055
Ja, Quincy is precies op tijd om de imposante interlandcarrière van van Persie over te nemen.

pi_28042808
Vanmiddag gaat ie die Beniners dollen!!
  zaterdag 18 juni 2005 @ 14:00:49 #197
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_28042849
Live?? Hoe laat kan ik deze ruwe parel weer bewonderen??
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  zaterdag 18 juni 2005 @ 14:01:36 #198
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_28042860
Ah, vanaf 15:45
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  zaterdag 18 juni 2005 @ 16:37:53 #199
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_28045631
Ik zeg goede linksbuiten achter Robben voor het WK.
pi_28048677
Was ie tegen Benin een beetje goed?
www.thuisuiteten.nl
pi_28048740
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 19:20 schreef methodmich het volgende:
redelijk van wat ik er van gezien heb, hij verprutste wel 1 grote kans, die had moeten zitten.
pi_28049404
quote:
nee niet echt denderend, zoals bijna het hele team. Hij liep zich vaak vast en deed te veel onnodige acties, af en toe ook wel wat aardige.
pi_28049729
Adidas en Nike willen hem hebben
pi_28147264
Tijdens de wedstrijd tegen Chili kon het publiek een handteken zien van Oranje-international Quincy dat veel weg had van vleugeltjes.

Voor hen die niet weten wat dit betekend:

Dat teken is afkomstig uit Afrika dat allereerst door de Nigerianen tijdens het WK voetbal in de Verenigde Staten (1994) werd geintroduceerd als "The Flying Eagles"
En op de wijze hoe Quincy speelt (dat vliegende) is dus voor hem een manier om te laten zien hoe hij "vliegt".
pi_28147330
Hij had zo zijn momenten vandaag.
Maar eindelijk zijn doelpunt.
pi_28163562
Die keeper van Chili .
pi_28164032
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 14:52 schreef Yeahinho het volgende:
Die keeper van Chili .
Duidelijk gevalletje van Hoyzer...
Yeah baby Yeah!
pi_28164563
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 19:24 schreef pascalheister het volgende:

[..]

redelijk van wat ik er van gezien heb, hij verprutste wel 1 grote kans, die had moeten zitten.
Redelijk?
Hij had 1 karakteristieke pose die wedstrijd en dat was met zijn handen in de zij stilstaan...
In Southern Sun
pi_28164778
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 15:29 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Redelijk?
Hij had 1 karakteristieke pose die wedstrijd en dat was met zijn handen in de zij stilstaan...
hij was idd niet echt goed gisteren. had wel een hele mooie actie in de eerste helft maar die bal op babel had ie toch echt moeten leggen.
pi_28164826
quote:
Nee, hij speelde duidelijk op reserve toen.

Gisteren had hij z'n momenten maar was hij niet een van de uitblinkers. Ik snap niet dat hij die ene bal niet op Babel aflegde. Dan was men nog enthousiaster over hem geworden.
That's all folks!
pi_28164935
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 15:39 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Nee, hij speelde duidelijk op reserve toen.

Gisteren had hij z'n momenten maar was hij niet een van de uitblinkers. Ik snap niet dat hij die ene bal niet op Babel aflegde. Dan was men nog enthousiaster over hem geworden.
Hij wou zelf heel graag eens scoren.
pi_28165148
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 15:29 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Redelijk?
Ik vind hem moeilijk te beoordelen, aangezien hij nog jong is en in zijn leeftijd het spelletje wat onbevangener gespeeld wordt, maar in het echte leven heb je weinig aan dergelijke trucs, wel als hij ze in volle snelheid kan toepassen en daarbij aan de bal blijft uiteraard, maar dat is nu nog niet zo.
Yeah baby Yeah!
pi_28165220
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 15:42 schreef fransie102 het volgende:

[..]

pi_28169087
De trucs zijn aardig, maar als ie de bal verliest staat ie stil waardoor er gevaar ontstaat...
Dus zijn die trucs niet goed...
In Southern Sun
pi_28169144
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 15:42 schreef fransie102 het volgende:

[..]

Zo'n bal moet je afgeven hoe graag je ook wil.
That's all folks!
pi_28169150
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 18:15 schreef Da_Sandman het volgende:
De trucs zijn aardig, maar als ie de bal verliest staat ie stil waardoor er gevaar ontstaat...
Dus zijn die trucs niet goed...
Mee eens, op dit moment zijn zij trucs nog geen meerwaarde gebleken, maar een winnende actie in de finale doet wonderen qua waardering.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 23 juni 2005 @ 18:27:29 #217
18772 pos
@@sweet@@
pi_28169351
Ik hou van die man zijn benen...wat hij daar allemaal mee kan
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_28169612
Ik denk dat ie in augustus onder Marco zijn debuut gaat maken tegen D'land.

Volgens mij heeft ie alles in huis. De individuele actie. De pass. De snelheid. En ook het overzicht, want als ie echt wil en zijn ego opzij zet blijkt nu al best vaak dat ie wel zijn medespelers slim ziet staan. Vincken en Babel komen beter uit de verf omdat ze vaker 1 op 1 komen te spelen door Quincy's driedubbele bewaking.
pi_28169909
Ik zou hem graag in het grote Oranje zien !
Als hij nu geen speelminuten van Arsenal krijgt dan weet ik het ook niet.
  donderdag 23 juni 2005 @ 18:51:16 #220
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_28169938
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 18:49 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik zou hem graag in het grote Oranje zien !
Als Quincy het nu niet red bij Arsenal, moet ie terugkomen bij Ajax
  donderdag 23 juni 2005 @ 18:52:47 #221
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_28169991
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 18:49 schreef the_legend_killer het volgende:

Hij heeft nog altijd Pires voor zich al lijkt het dat die gaat vertekken
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_28170188
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 18:52 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Hij heeft nog altijd Pires voor zich al lijkt het dat die gaat vertekken
Hij kan toch ook in de Spits spelen.
  donderdag 23 juni 2005 @ 18:59:58 #223
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_28170215
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 18:59 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

idd,hij speelt Thierry,Dennis,Robin (?),Jose Antonio er zo uit....
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_28170271
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 18:59 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

idd,hij speelt Thierry,Dennis,Robin (?),Jose Antonio er zo uit....
Zou zomaar kunnen
pi_28170325
In de League Cup zal hij wel aan z'n minuten komen.
  donderdag 23 juni 2005 @ 19:10:18 #226
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_28170502
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 19:03 schreef gras het volgende:
Dan speelt ie zich wel in de kijker
pi_28171239
Beetje Cristiano Ronaldo-achtig vind ik hem nu nog, bij vlagen. Alleen dan in zwarte hetero versie.
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 23 juni 2005 @ 19:41:18 #228
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_28171381
Ik vind hem wel ietsjes overhyped eigenlijk.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_28171481
Mwah, het is nog geen Freddy Adu.
www.thuisuiteten.nl
pi_28174078
Dat Arsenal hem anders verhuurd als ze geen echte plek voor hem hebben ?
Wordt hij alleen maat beter van
  donderdag 23 juni 2005 @ 21:11:24 #231
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_28174112
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 19:03 schreef gras het volgende:
Die heeft ie ook al gehad,ook in de FAC wedstrijd uit bij Sheffield afgelopen seizoen.
NAAR HET ANDERE FORUM!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 juni 2005 @ 21:15:24 #232
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_28174237
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 19:35 schreef methodmich het volgende:
Beetje Cristiano Ronaldo-achtig vind ik hem nu nog, bij vlagen. Alleen dan in zwarte hetero versie.
Zit wel wat in die vergelijking. Er is alleen een redelijk groot verschil: QOA blijft overeind staan als ze tegen hem duwen en hij loopt dan gewoon door met de bal. DAT vind ik z'n leukste acties eigenlijk - terwijl die Christihomo Jankmuildo al drie keer gevallen zou zijn. Dat gegoochel en die danspasje die hij gemeen heeft met die Portugees (die dus niet deugt) bekoren mij wat minder - dat zijn mij iets te veel circusgrappen. Ik kan er wel om lachen maar meer ook niet.
pi_28174775
Ach hij komt zijn man voorbij
pi_28186593
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 18:59 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Arsene ziet in hem ook de opvolger van Henry
pi_28198580
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 21:15 schreef Doc het volgende:

[..]

Zit wel wat in die vergelijking. Er is alleen een redelijk groot verschil: QOA blijft overeind staan als ze tegen hem duwen en hij loopt dan gewoon door met de bal. DAT vind ik z'n leukste acties eigenlijk - terwijl die Christihomo Jankmuildo al drie keer gevallen zou zijn. Dat gegoochel en die danspasje die hij gemeen heeft met die Portugees (die dus niet deugt) bekoren mij wat minder - dat zijn mij iets te veel circusgrappen. Ik kan er wel om lachen maar meer ook niet.
Fysiek is hij inderdaad sterker, maar dat komt door zijn geaardheid.
www.thuisuiteten.nl
pi_34671158
Quincy dus voor 4 miljoen naar Spartak Moskou. Hij heeft een meerjarig contract getekend.
That's all folks!
  woensdag 1 februari 2006 @ 09:27:32 #237
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_34671788
voor het geld hehe
pi_34673421
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 09:27 schreef jorienvdherik het volgende:
voor het geld hehe
Ja whehehehe
pi_34673422
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 08:38 schreef -Vaduz- het volgende:
Quincy dus voor 4 miljoen naar Spartak Moskou. Hij heeft een meerjarig contract getekend.
Jammer, op zo'n jonge leeftijd al voor het geld kiezen ipv voor een mooie carriere.
Koning.
pi_34673438
Hoezo zou Spartak geen goede keuze zijn?
pi_34673554
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 10:50 schreef Poepoog het volgende:
Hoezo zou Spartak geen goede keuze zijn?
Uitdagende competitie , mindere ploeg om zich heen (ivm Arsenal) en minder kans op Europees succes.
Koning.
pi_34673630
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 10:54 schreef tha_dark het volgende:

[..]

Uitdagende competitie , mindere ploeg om zich heen (ivm Arsenal) en minder kans op Europees succes.
Versus meer speeltijd dan die twee wedstrijden in Arsenal.
pi_34673946
Einde loopbaan.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_34674874
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 10:58 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Versus meer speeltijd dan die twee wedstrijden in Arsenal.
Je raakt daar gewoon volledig uit beeld. Noem mij maar eens twee spelers die vanaf dat team naar de Europese top zijn gegaan. Het is geen slecht team, maar je komt er gewoon niet vooruit.
Dan kan je beter naar een middenmotor in Engeland of Nederlandse topper gaan.
pi_34676000
Dag Quincy

Op naar de bermuda-driehoek van het voetbal
pi_34676625
Dit is volgens mij juist het enige soort club dat zich aan gevallen zoals hem waagt. Dus hij kan er ritme en ervaring opdoen. Niks mis mee, en nog vet betaald worden ook (in principe dan, ik gok dat hij nog te maken zal krijgen met de befaamde Russische stiptheid als het op betalen aankomt...)
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_34676689
Je kan op je 30e ook voor je carriere gaan, als je dan in elk geval binnen bent
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_34676981
hopelijk pakt het goed uit.. (maar ik vrees van niet, ik denk niet dat de bondscoach oog heeft voor de Russische competitie)
we zullen zien.
pi_34678960
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 11:11 schreef Dylan Dog het volgende:
Einde loopbaan.
Dat nog niet direct hoor, het is een opvallende keuze maar hoe dan ook wel een goede denk ik. Het zal een zeer leerzame periode voor die jongen worden.
That's all folks!
pi_34680149
Ik geef hem een jaartje in het koude Rusland
pi_34680536
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 14:35 schreef the_legend_killer het volgende:
En dan naar NAC...
pi_34683144
Wat een kuttopic .

Oh wacht, ik heb het vandezomer zelf geopend .
pi_34683167
Ben je nog steeds fan?
Klik dan als je durft
pi_34683346
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 16:09 schreef Suijk het volgende:
Ben je nog steeds fan?
Niet bepaald. Wat een prutser... na 'Japan' heeft ie niks noemenswaardigs meer laten zien .
  woensdag 1 februari 2006 @ 16:31:33 #255
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_34683940
kan hier geen slotje op,
meest overschatte voetballer van tegenwoordig, maar doet t nu wel slim door naar ru$land te gaan
pi_34685760
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 14:35 schreef the_legend_killer het volgende:
Ook zo'n mooie van Berkleef: "Ach, hij redde het als jonkie ook in Londen, dus Moskou lukt ook wel."
www.thuisuiteten.nl
pi_34689494
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 16:31 schreef AgeEll het volgende:
kan hier geen slotje op,
meest overschatte voetballer van tegenwoordig, maar doet t nu wel slim door naar ru$land te gaan
hij wordt niet echt overschat als je de reacties hier zo leest.
pi_34690424
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 14:47 schreef Radegast het volgende:

[..]

En dan naar NAC...
Precies
  woensdag 1 februari 2006 @ 21:10:06 #259
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_34693831
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 12:43 schreef Mwanatabu het volgende:
Dit is volgens mij juist het enige soort club dat zich aan gevallen zoals hem waagt. Dus hij kan er ritme en ervaring opdoen. Niks mis mee, en nog vet betaald worden ook (in principe dan, ik gok dat hij nog te maken zal krijgen met de befaamde Russische stiptheid als het op betalen aankomt...)
Valt wel mee. Spartak is van Lukoil en de voorzitter van Spartak is stinkend rijk (type Roman Abramovich). Moskou is geen slechte stad als je maar geld hebt (en dat zal Quincy wel hebben), de vrouwen zijn er heel mooier dan in Londen .

Misschien vormt hij wel een perfect koppel met Cavenaghi.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_34695766
Volgend jaar komt Quincy terug naar NL nadat hij een bloedmooie Russin aan de haak heeft geslagen
Van Russische vrouwen is bekend dat ze graag een West-Europese man willen die de Russische vrouwen dan mee kunnen nemen naar hun thuisland.
pi_34695895
Had ie er beter 1 op internet kunnen bestellen
pi_34695943
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 21:55 schreef Erasmusch het volgende:
Had ie er beter 1 op internet kunnen bestellen
Ze zijn verkrijgbaar ja
Maar hij ging voor de afhaal service.
pi_34710618
Wat een sukkel op voetbal gebied hoor je daar natuurlijk nooit meer wat van
You and me baby ain't nothin' but mammals
So let's do it like they do on the Discovery Channel
Do it again now
You and me baby ain't nothin' but mammals
pi_34712697
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 14:47 schreef Radegast het volgende:

[..]

En dan naar NAC...
best hoor
pi_34712805
vééél te overschatte voetballer dit. Té groot gemaakt door bepaalde mensen (vooral die Jan-Joost van Talpa ) toen hij 1 wedstrijd die (hele matige) voetballer van Japan dolde.... Daarna heeft hij eigenlijk niet veel meer laten zien......
Haleloeja
pi_45657828
quote:
'Quincy Owusu verkiest Ghana boven Oranje'

25/1/2007 9 :12

Quincy Owusu Abeyie gaat in februari zijn debuut maken voor Ghana. De aanvaller van Spartak Moskou, die onder meer uitkwam voor het Nederlands elftal onder twintig jaar op het WK in 2005, heeft besloten The Black Stars te verkiezen boven een eventuele toekomst in Oranje.

Voordat Quincy het shirt van Ghana kan dragen in de oefeninterland op 6 februari in Londen tegen Nigeria, moet hij nog wel toestemming krijgen van de FIFA. 'We zijn ervan overtuigd dat zijn aanvraag om van nationaliteit te veranderen op tijd wordt goedgekeurd', vertelde Randy Abbey, woordvoerder van de Ghanese voetbalbond, aan de BBC.

Owusu komt in aanmerking voor een Ghanees paspoort doordat zijn ouders beiden uit Ghana komen. De twintigjarige dribbelaar leek na zijn af en toe spectaculaire optreden op het WK Onder-20 in Nederland op een plek in het grote Oranje af te stevenen. Zijn ontwikkeling stagneerde echter. Bij Arsenal kwam hij weinig aan spelen toen en in Rusland staat hij zelden in de basis.
pi_45658112
Lekker oprotten dan .

.
pi_45659225
Wilde iemand hem in Oranje dan?
  donderdag 25 januari 2007 @ 13:31:04 #269
73006 PaRaR
Geboren en getogen
pi_45659821
Bah, wat een laag mannetje is het ook.
  donderdag 25 januari 2007 @ 13:42:12 #270
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_45660194
Beetje dom, nu heeft hij een eu paspoort, wat 10 keer aantrekkelijker is voor een topclub dan een afrikaans paspoort
pi_45660246
Mooi zo. Dan kan hij iig niet opgeroepen worden door Van Basten.
pi_45660890
Hoezo? Dan heeft ie tocch een dubbel paspoort?
pi_45670998
Precies. En ach, ik denk dat Oranje voor hem toch te hoog gegrepen was. Zeker op structurele basis, een paar interlandjes had wellicht gekund, als de eerste opties er niet zouden zijn.

Alleen niet handig als hij nog een transfer wil maken naar een grotere club, want die zijn vaak niet happig op veel afwezig zijnde Afrikaanse internationals.
www.thuisuiteten.nl
pi_45678675
quote:
Zaakwaarnemer: 'Owusu heeft voorkeur Oranje'
Geschreven door Pieter Ooms op donderdag, 25 januari om 21:37

De zaakwaarnemer van Quincy Owusu-Abeyie, Brian Berkleef, heeft zojuist tegenover De Telegraaf ontkend dat zijn cliënt voor Ghana uit zal komen. Vanochtend kwamen er berichten in het nieuws dat de aanvaller van Spartak Moskou voor het geboorteland van zijn ouders heeft gekozen, maar dat wordt nu bestreden.

“Absolute onzin. Quincy is tijdens zijn vakantie in Ghana benaderd om voor Ghana uit te komen. Hij vond dat een hele eer, maar hij heeft er meteen bij gezegd dat zijn voorkeur naar Oranje blijft uitgaan,” zo verklaarde Berkleef.

“Quincy wil heel graag met Jong Oranje komende zomer meedoen aan het EK in Nederland. Hij hoopt daarom ook op een uitnodiging voor de oefeninterland over twee weken tegen Jong Rusland.”
Voetbalzone.nl
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  zaterdag 17 februari 2007 @ 12:32:37 #275
13462 BansheeBoy
pi_46395180
Grappig als je dit topic leest dat er toch veel mensen emotioneel reageren, veel analitici praatten hem de hemel in en dichtten hem een goude toekomst, maar we horen niks meer van die gast.

²
pi_46395280
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 12:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Grappig als je dit topic leest dat er toch veel mensen emotioneel reageren, veel analitici praatten hem de hemel in en dichtten hem een goude toekomst, maar we horen niks meer van die gast.

²
Ja, als je in Rusland gaat voetballen dan weet je dat je uit het oog (hart) gaat. Domme zet...
Hoop m nog terug te zien in betere vorm ooit
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_46421342
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 12:32 schreef BansheeBoy het volgende:

²
Je kunt moeilijk ontkennen dat ook jij goede hoop had toen die op het wk onder 21 zo patserig speelde
  zondag 18 februari 2007 @ 12:48:39 #278
13462 BansheeBoy
pi_46421840
quote:
Op zondag 18 februari 2007 12:33 schreef Nielz. het volgende:

[..]

Je kunt moeilijk ontkennen dat ook jij goede hoop had toen die op het wk onder 21 zo patserig speelde
Nee, dat kan ik niet ontkennen. :

²
pi_48029426
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 22:14 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Zaakwaarnemer: 'Owusu heeft voorkeur Oranje'
En nu gaat ie toch voor Ghana spelen.
pi_48031209
Nou, prima. Die zien we hier niet meer terug.
Klik dan als je durft
pi_48031240
Precies, hij mag daar de geweldenaar uithangen.
That's all folks!
pi_48428008
Goed voor je carriere om voor Ghana te kiezen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_50930122
Waarschijnlijk naar Birmingham.

Carriereplanner hoor, die Quincy.
pi_50930202
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:45 schreef BliksemSchigt het volgende:

Ajax zoekt toch nog een buitenspeler, hij kan prima op rechts volgens mij
pi_50931035
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:45 schreef BliksemSchigt het volgende:

Daar was ie zonder Rusland ook terecht gekomen alleen heeft hij een 0 meer op zijn bankrekening
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:37:41 #286
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_51093950
wat een randdebiel, hij had nu henry weg was zo een basisplek bij arsenal kunnen veroveren
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_51094252
Als hij naar Birmingham zou gaan, spelen ze daar met De Ridder en Quincy op de flanken, zou aardig zijn.
pi_51099917
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:37 schreef DANILXL het volgende:
wat een randdebiel, hij had nu henry weg was zo een basisplek bij arsenal kunnen veroveren
Arsenal gaat echt niet met Qwincy in de basis spelen
pi_51099998
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 17:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Arsenal gaat echt niet met Qwincy in de basis spelen
Komt omdat Quincy ook niet voor Arsenal speelt
pi_51100930
Je hebt gelijk. Goede voetballer die Qwincy
pi_51103477
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 17:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je hebt gelijk. Goede voetballer die Qwincy
Ik ken alleen Quincy
pi_52865026
quote:
Quincy naar Celta de Vigo

Quincy Owusu-Abeyie speelt dit seizoen voor Celta de Vigo, zo maakte de Spaanse voetbalclub bekend op de website. Spartak Moskou verhuurt de Nederlander voor een jaar aan de Spanjaarden, met een optie op koop.

Celta, dat Daniël de Ridder zag vertrekken naar Birmingham City, degradeerde vorig seizoen uit de hoogste Spaanse voetbalcompetitie. De 21-jarige aanvaller speelde in de jeugd voor Ajax en stond onder contract bij Arsenal. Owusu-Abeyie schitterde op het WK onder 21 in 2005, maar raakte daarna in de vergetelheid, mede door zijn vertrek naar Spartak Moskou.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_52865470

Goede speler die Quincy.
Goede passeeractie, dribbel en voorzet.
Ik zie een gouden toekomst voor hem bij Celta de Vigo.
Het spaanse voetbal zal hem goed liggen net als dat het russische en het engelse voetbal hem goed lag.
pi_52865517
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 13:00 schreef sjimz het volgende:
Het spaanse voetbal zal hem goed liggen net als dat het russische en het engelse voetbal hem goed lag.
Ik bespeur hier enig cynisme.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_52865555
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 13:03 schreef RayMania het volgende:

[..]

Ik bespeur hier enig cynisme.

Ik geef hem 3 wedstrijden, daarna zal hij op de tribune in de zon bruin bakken.
Uiteindelijk zal hij wel bij Al-Rayyan of iets dergelijks terecht komen om nog dollars te scheppen.
pi_52865970
Quicny
Haleloeja
pi_52870086
Volgend jaar dus toch PD
  dinsdag 18 december 2007 @ 18:05:51 #298
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_55366753
Volgens mij heeft ie al 1 keer gescoord?
pi_55366838
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Volgend jaar dus toch PD
SD bedoel je...
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_55366966
in 693 minuten
pi_55366972
Hij zit in ieder geval bij de voor selectie van Ghana.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')