abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27819694

Quincy Owusu-Abeyie dus, de van oorsprong Ghanese voetballer die in de Ajax-jeugd 'onhandelbaar' was en door Kees Zwamborn verbannen werd. Arsenal was er als de kippen bij om de aanvaller/middenvelder bij de club te halen, en daar bloeide Quincy helemaal op.

Na enkele wedstrijden in de hoofdmacht van Arsenal heeft vanavond heel Nederland kunnen zien wat voor topper we in huis hebben!
  vrijdag 10 juni 2005 @ 22:17:45 #2
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_27819770
juh.. de verlosser..

ik denk eerder aan een 2de Mido..
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  vrijdag 10 juni 2005 @ 22:18:46 #3
121928 Maquiladora
Here it comes
pi_27819796
Leuk plaatje voor de op:

9 juni Billy Corgan - 26 juni Rockin' Park - 7 juli Coldplay
pi_27819843
pi_27819859
Hij was inderdaad lekker bezig vanavond
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 juni 2005 @ 22:22:07 #6
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_27819897
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 22:20 schreef fransie102 het volgende:
Na een goede wedstrijd een speler een wereldtopper noemen, is dat niet een beetje te Ajax-achtig voor je Loekie?
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_27819926
Goede speler
  vrijdag 10 juni 2005 @ 22:34:30 #8
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_27820281
Wat een speler Wat een techniek, de snelheid. Nu nog werken aan zijn doelgerichtheid (lees: gericht schot) en we hebben een nieuwe wereldspeler in de gelederen. Die jongen liep de jappanners voorbij alsof het blokjes frituurvet waren, het leek alsof ze er niet stonden

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_27820694
Kan zeker een hele grote worden. Al is dit natuurlijk nog maar 1 wedstrijd. Jammer dat hij niet meer in Ajaxshirt te zien is.
pi_27820811
goede speler!
pi_27820849
Doodzonde dat ze hem hebben laten gaan.
Benieuwd wanneer Marco hem toevoegd . Weer een luxeprobleem erbij.
slettebak [@] gmail.com
pi_27821294
Hij heeft een hele goede indruk op mij gemaakt !
Ik denk ook wel dat hij makkelijk mee kan draaien bij de Nederlandse top
pi_27821394
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 22:22 schreef Doc het volgende:

[..]

Na een goede wedstrijd een speler een wereldtopper noemen, is dat niet een beetje te Ajax-achtig voor je Loekie?
Niet na 1 wedstrijd natuurlijk, hij heeft er al wat meer gespeeld Als deze jongen niet kon voetballen, dan was het ook niet de nummer 1-kandidaat om Henry op te volgen bij Arsenal.
pi_27821425
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 22:34 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat een speler Wat een techniek, de snelheid. Nu nog werken aan zijn doelgerichtheid (lees: gericht schot) en we hebben een nieuwe wereldspeler in de gelederen. Die jongen liep de jappanners voorbij alsof het blokjes frituurvet waren, het leek alsof ze er niet stonden

²
Ah, het is dus een Moslim.
pi_27822142
Wat een held
  vrijdag 10 juni 2005 @ 23:33:57 #16
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_27822222
Goeie voetballer idd Hopen dat ie t vol weet te houden en écht doorbreekt.
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
  vrijdag 10 juni 2005 @ 23:59:10 #17
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_27823036
Ik denk dat van Basten alweer kan gaan schuiven met zn basiself. Ik weet nog goed dat ik hier kostelijk heb gelachen om een Maduro-in-Oranje topic. Kon ik weten dat we zo'n kneus in Zeist hebben.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 00:08:15 #18
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_27823348
Ik ben nu al fan voor het leven. Ik heb weer sinds tijden dat ik verrast ben door een voetballer. Die gast is echt goed. Alleen hoop ik dat hij z'n techniek en snelheid functioneel blijft inzetten.
pi_27823480
Ik heb genoten van zijn acties, zulke spelers zie je nog maar zelden. Fantastisch hoe hij vanavond show met effectiviteit combineerde!
That's all folks!
  zaterdag 11 juni 2005 @ 00:15:43 #20
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_27823526
Hij was inderdaad ontzettend effectief. Nu denk ik dat dat ook aan het niveau lag, die effectiviteit, maar als hij dat door kan zetten wordt het feest.
pi_27824648
De enige speler bij Nederland die vanavond een voldoende heeft gehaald. De rest was B-A-G-G-E-R.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_27824662
Je overdrijft dan wel enorm.
That's all folks!
pi_27824698
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 01:06 schreef -Vaduz- het volgende:
Je overdrijft dan wel enorm.
Nee hoor. De keeper van Nederland was waardeloos, Tiendalli speelde voor een vijfje, Vlaar ook, v/d Struijk was niet geweldig, die linksback van NL was helemaal een ramp, Maduro en Affelay waren onzichtbaar en gezien hun kwaliteiten is dat onvoldoende, Kruys voegde niets toe, Quincy was geweldig, Babel waardeloos en Vincken was samen met Vermeer de slechtste.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_27824755
Je hebt volgens mij een andere wedstrijd gezien, wat eis je wel niet van die jongens zeg! Ik vind je verhaal erg lachwekkend.
That's all folks!
pi_27824773
Zo lachwekkend was het allemaal niet. Ik heb de gehele wedstrijd gezien en het stemde me zeker niet al te positief. Die keeper had zo ongeveer geen enkele bal klemvast, maakte wat flaters en die goal was zeker niet inhoudbaar. De rest was ook niet best, op Owusu na.
pi_27824788
Ik ga wel even verder in het andere topic.
That's all folks!
pi_27824808
Ik vraag me af welke wedstrijd jij hebt gezien.
pi_27824928
Dat kan, ik ben misschien een stuk minder kritisch en leg de nadruk meer op de dingen die wel goed waren.
That's all folks!
pi_27825105
Dat waren er (helaas) te weinig vanavond. Op Owusu na dan.
pi_27825235
Mooie acties
Ik heb er van genoten
  zaterdag 11 juni 2005 @ 01:41:38 #31
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_27825370
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 01:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Nee hoor. De keeper van Nederland was waardeloos, Tiendalli speelde voor een vijfje, Vlaar ook, v/d Struijk was niet geweldig, die linksback van NL was helemaal een ramp, Maduro en Affelay waren onzichtbaar en gezien hun kwaliteiten is dat onvoldoende, Kruys voegde niets toe, Quincy was geweldig, Babel waardeloos en Vincken was samen met Vermeer de slechtste.
Dit is echt heel erg eenzijdig bekeken. Kijk het is waar dat vergeleken Owusu iedereen slecht uit de verf komt, maar voor de rest was Nederland nog redelijk hoor, maar die Owusu verdiende gewoon een 10. Ik heb nog nooit iemand zo goed zien spelen in een wedstrijd op zo'n hoog niveau.
pi_27825394
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 01:41 schreef Zzyzx het volgende:

[..]

Dit is echt heel erg eenzijdig bekeken. Kijk het is waar dat vergeleken Owusu iedereen slecht uit de verf komt, maar voor de rest was Nederland nog redelijk hoor, maar die Owusu verdiende gewoon een 10. Ik heb nog nooit iemand zo goed zien spelen in een wedstrijd op zo'n hoog niveau.
Owusu was geweldig inderdaad, Nederland was volledig afhankelijk van zijn acties. Pas als hij zich er mee bemoeide ontstond er dreiging en gevaar. Van Vincken ging totaal geen dreiging uit en Babel was onzichtbaar, net zoals het middenveld.

Dan de verdediging. Hoewel nauwelijks onder druk maakte de verdediging niet bepaald een beste indruk.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 01:47:24 #33
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_27825479
Wow, ik was onder de indruk! Kan ie ook op rechts spelen? Zou een mooie bezetting zijn op de vleugels, Robbe links, Owusu op rechts. Of misschien wel andersom, Robben speelt bij Chelsea immers ook weleens andersom.

Of afwisselend, volgens mij maak je dan elke links/rechtsback helemaal gek

wat is ie snel he
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 01:58:17 #34
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_27825659
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 01:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Owusu was geweldig inderdaad, Nederland was volledig afhankelijk van zijn acties. Pas als hij zich er mee bemoeide ontstond er dreiging en gevaar. Van Vincken ging totaal geen dreiging uit en Babel was onzichtbaar, net zoals het middenveld.

Dan de verdediging. Hoewel nauwelijks onder druk maakte de verdediging niet bepaald een beste indruk.
Ik heb meer het idee dat Nederland niet in de wedstrijd is gekomen omdat het op het middenveld niet stond. Kijk, door die snelle goals was al snel de balans weg op het middenveld (Maduro wist niet wat ie moest doen denk ik, rustig en zeker spelen of aanvallen). De opbouw moest teveel van achteruit en de Jappen kregen dat door en stuurden een mannetje naar voren (Cullen ofzo). Foppe heeft dit volgens mij niet helemaal doorgehad. Kruys, die veel te ver naar voren speelde, had naar achteren moeten spelen of eraf gemoeten voor een verdedigende middenvelder en die Vincken, die overigens erg zwak was, had verder diep moeten spelen, dan kon men varieren met lange ballen, of minder diep moeten spelen, dan kon men beter combineren. En die Babel was bagger, ontzettend bagger, maar dat is ie sowieso al. Wel mooi hakje. Achterin was het vrij aardig vond ik, alleen op het einde was het ff prut, maar dat is gebrek aan ervaring.
pi_27826039
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 01:58 schreef Zzyzx het volgende:

[..]

Ik heb meer het idee dat Nederland niet in de wedstrijd is gekomen omdat het op het middenveld niet stond. Kijk, door die snelle goals was al snel de balans weg op het middenveld (Maduro wist niet wat ie moest doen denk ik, rustig en zeker spelen of aanvallen). De opbouw moest teveel van achteruit en de Jappen kregen dat door en stuurden een mannetje naar voren (Cullen ofzo). Foppe heeft dit volgens mij niet helemaal doorgehad. Kruys, die veel te ver naar voren speelde, had naar achteren moeten spelen of eraf gemoeten voor een verdedigende middenvelder en die Vincken, die overigens erg zwak was, had verder diep moeten spelen, dan kon men varieren met lange ballen, of minder diep moeten spelen, dan kon men beter combineren. En die Babel was bagger, ontzettend bagger, maar dat is ie sowieso al. Wel mooi hakje. Achterin was het vrij aardig vond ik, alleen op het einde was het ff prut, maar dat is gebrek aan ervaring.
Ik weet niet of het daar aan lag, maar het middenveld stond niet best inderdaad. Van een speler als Maduro had ik meer verwacht in deze wedstrijd, Affelay was ook redelijk onzichtbaar, net zoals Kruys nauwelijks opviel. Ik weet niet hoe Foppe dat middenveld had gewild, maar op deze manier? Dat kan nooit de bedoeling zijn geweest. Het middenveld was echt niet best, terwijl het middenveld juist wel genoeg kwaliteit heeft.

Cullen viel al in de 1e helft in, daar had Foppe tijdig op moeten anticiperen, dat deed hij niet. Net zoals hij Vincken liet staan, dat had hij beter niet kunnen doen want die raakte echt geen bal. Vincken liep nauwelijks de diepte in, er ging geen dreiging van hem uit. Het enige wat hij deed was de bal een beetje ophalen en dan weer terugleggen. Daarvoor sta je als buitenspeler niet in het veld. Owusu had het wel goed begrepen en is natuurlijk ook een paar klassen beter dan Vincken.

Babel vond ik bij Ajax wel een paar keer aardig spelen, in het Nederlands elftal vond ik hem wat minder en nu was het helemaal niets.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 03:31:59 #36
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_27826926
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 02:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Babel vond ik bij Ajax wel een paar keer aardig spelen, in het Nederlands elftal vond ik hem wat minder en nu was het helemaal niets.
Mja Babel fungeerde als aanspeelpunt door de lucht, maar dat is geen Ajax-voetbal, daar heeft ie niet genoeg ervaring in. Bij Ajax lopen de cominaties meestal veel over de vloer, maar omdat het middenveld niet goed liep kwam Babel teveel als eilandje te staan. Werd ie over de vloer bereikt dan ging het wel goed. Beide goals waren daar een voorbeeld van.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 10:51:32 #37
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_27828667
Jammer dat die bij de verkeerde club speelt.

fantastische voetballer, gellukig is die Nederlander
pi_27829130
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 01:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

welke wedstrijd heb jij bekeken?
Ik vond de linksback Drost juist goed, evenals Vlaar.
En Vermeer heeft toch een paar belangrijke reddingen verricht.
pi_27829296
Hij speelde gister een goede wedstrijd
pi_27829451
Gelukkig dat ie op een voetbalveld terecht is gekomen, want als je hem op de atletiekbaan neerzet zal met bal Carl Lewis en Ben Johnson nog eruit lopen.
pi_27829891
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 23:08 schreef fransie102 het volgende:

[..]

Ah, het is dus een Moslim.
net als van Persie !
pi_27829930
Als Marco van Basten Quincy Owusu-Abeyie selecteert voor het grote oranje dan zou ik dat niet vreemd vinden. Robben en Quincy Owusu-Abeyie als vleugelspelers en dan nog een goede spits, kuyt, makaay of van nistelrooy en dan zit het voorin wel goed.
Maar het was een mooie wedstrijd later zakte ze wel wat in maar foppe lost dat hopelijk wel op voor de volgende wedstrijd.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 12:03:13 #43
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_27829977
Leuke acties en dreigend. Hij kiest zijn momenten om te werken wel uit waardoor hij op mij wat lui overkwam, maar als je dan zulke acties kan maken vind ik het best
pi_27829980
Ik dacht aan Robben - - - Quincy
-------------------------Van Persie

Maar dat zal wel niet gebeuren
pi_27830243
Op basis van zijn kwaliteiten zou ie al in het grote Oranje kunnen meespelen, maar Bassie is natuurlijk gebonden aan zijn eigen geformuleerde regels m.b.t. speelminuten bij zijn club.

Tegen Davids en Kluivert roepen dat je niet in aanmerking komt door gebrek aan spelminuten, maar dan toch een speler van Arsenal 2 erbij nemen die nauwelijks speelt, dat kan ie niet verkopen denk ik.

Al zou het weer typisch MvB zijn als ie hier weer een uitzondering voor bedenkt. Snap trouwens sowieso niet waarom ie niet vaker ingevallen is bij Arsenal als ie dit niveau op trainingen en in het tweede haalt, want dan zie ik hem meer toevoegen dan Reyes en Henry als die een mindere dag hebben, en dat was nogal eens het geval.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 12:35:03 #46
67174 Dos37
Come on Twente
pi_27830713
Geweldige voetballer die het wel gaat maken bij Arsenal
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_27830871
Owusu Jezus gek, ben gister gaan kijken in Kerkrade maar zonder die jongen had Nederland helemaal niet eens kans gemaakt op een overwinning.

Echt een geweldige voetballer is het

Ow en hij is ook nog op de zelfde dag als mij geboren, maakt hem helemaal top
pi_27831095
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 12:41 schreef Zjwegel het volgende:
Ow en hij is ook nog op de zelfde dag als mij geboren, maakt hem helemaal top
Valt dan niet juist hard het besef dat jij daar ook had kunnen staan?

Wat een speler die Owusu, echt prachtig. Ben benieuwd of die ook rechtsbuiten kan spelen. Mag die zo mee naar Duitsland. Dan heb je daar vleugels waar de hele wereld van wakker ligt.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 11 juni 2005 @ 12:57:16 #49
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_27831220
hoe hij 4 jappanners weg solode was geweldig
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_27831906
blij dat iedereen nu weet hoe goed hij kan zijn
  zaterdag 11 juni 2005 @ 13:53:54 #51
13462 BansheeBoy
pi_27832535
Ik heb zo'n idee dat die jongen gewoon niet te verdedigen is. Wat een snelheid, en dat met bal !

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_27832573
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 13:53 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb zo'n idee dat die jongen gewoon niet te verdedigen is. Wat een snelheid, en dat met bal !

²
vanwaar dat sarcasme?
pi_27832878
Hopen dat hij zo blijft. Vaak raken die frivole dribbelaars op latere leeftijd veel van die flair kwijt.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_27833434
Rechtsbuiten probleem bij Oranje is opgelost!!
  zaterdag 11 juni 2005 @ 14:50:29 #55
107574 K-jozz
Pantoffelheld op sokken
pi_27833760
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 14:34 schreef Chepke het volgende:
Rechtsbuiten probleem bij Oranje is opgelost!!
Luxe-probleem in plaats daarvan. Ik vond van Persie ook geweldig bij het Nederlands elftal.
Ik zie een voorhoede <Robben<>van Persie<>Abeyie> wel zitten.
the answer is..........42
ta-tadaaa.... tadadada
pi_27834063
Hij deed het prima gisteren, maar speelde wel tegen een leeftijdsgenoot. Dat is wat anders dan een ervaren back.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_27834168
Heerlijke dribbels af en toe. Kan nog veel leren, maar dat maakt het alleen nog maar mooier.

Als hij niet voldoet aan de verwachtingen kan hij altijd nog naar Beijing in 2008. Hordenlopen ofzo.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 16:12:09 #58
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_27835466
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 13:55 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

vanwaar dat sarcasme?
Omdat we dat soort typetjes vaker hebben gezien en meestal wordt het niks.
pi_27835496
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 16:12 schreef Zzyzx het volgende:

[..]

Omdat we dat soort typetjes vaker hebben gezien en meestal wordt het niks.
wie dan?
  zaterdag 11 juni 2005 @ 16:13:58 #60
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_27835498
quote:

[..]

vanwaar dat sarcasme?
is geen sarcasme van hem,die pipo schijnt het geweldig te vinden om bij iedere post minimaal 2 " " te plaatsen,ook al is er geen aanleiding voor.
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_27835528
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 16:13 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

is geen sarcasme van hem,die pipo schijnt het geweldig te vinden om bij iedere post minimaal 2 " " te plaatsen,ook al is er geen aanleiding voor.
aha. een soort depressieve tong dus

zaterdag 11 juni 2005 @ 16:15:24 #62
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_27835538
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 16:15 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

aha. een soort depressieve tong dus

Precies

NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_27835628
Issie echt alleen op links bruikbaar?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zaterdag 11 juni 2005 @ 16:19:46 #64
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_27835641
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 16:19 schreef Da_Sandman het volgende:
Issie echt alleen op links bruikbaar?
Kan evt ook op rechts maar links heeft zijn voorkeur

Speelt weleens op rechts bij de reserves van Arsenal
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_27835736
Dat zou geniaal zijn...

Quicy - Babel - Robben

Pffff
In Southern Sun
pi_27835753
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 16:25 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat zou geniaal zijn...

Quicy - Babel - Robben

Pffff
Van Persie Vlaar Sneijder Maduro VDV en zo zijn er nog heel wat meer talenten
pi_27835800
We worden wereldkampioen.

In 2005 en in 2006.
In Southern Sun
pi_27835809
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 16:25 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat zou geniaal zijn...

Quincy - Babel Van Persie - Robben

Pffff
pi_27835853
Van Persie in de spits?
In Southern Sun
pi_27835882
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 16:30 schreef Da_Sandman het volgende:
Van Persie in de spits?
Als het aan mij ligt...
pi_27835926
Misschien erachter...
Als spits niet hoor, of Babel of Van Nistelrooij
In Southern Sun
pi_27836077
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 16:33 schreef Da_Sandman het volgende:
Misschien erachter...
Liever Kuijt nog. En Van Persie, da's een echte spits, die zich ook kan laten terugzakken, zwerven. Verdedigers haten dat, spelen liever tegen Ruudje.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 17:36:29 #73
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_27837450
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 16:13 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

wie dan?
Weet ik veel, meestal worden ze doormiddengezaagd en dan hoor je er niks meer van.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 18:30:55 #74
13462 BansheeBoy
pi_27838792
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 17:36 schreef Zzyzx het volgende:

[..]

Weet ik veel, meestal worden ze doormiddengezaagd en dan hoor je er niks meer van.
Heb je enkele voorbeelden van spelers? Zo niet, dan praat je lucht op waterbasis

²
  zaterdag 11 juni 2005 @ 18:31:30 #75
13462 BansheeBoy
pi_27838808
quote:

[..]

vanwaar dat sarcasme?
Is geen sarcasme, ik meen het

²
pi_27839165
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 16:33 schreef Da_Sandman het volgende:
Misschien erachter...
In mijn ogen heeft van Nistelrooij zijn beste tijd gehad. Wat een verschikkelijke speler is dat, hij scoort dan wel mooi maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Een betere spits als Kuijt hebben we op dit moment niet.

Bovendien speelt Quincy nu pas net 1 wedstrijd die geheel te zien is geweest met hem, ik geef toe hij speelde goed maar laten we eerst maar eens afwachten hoe hij zich verder ontwikkeld.
Ik weet nog wel de eerste wedstrijd van Jason Oost. Iedereen riep `hoe kon Feyenoord nou zo stom zijn om die jongen te laten gaan´. Verder heb ik ook nooit meer een super wedstrijd van Oost gezien

[ Bericht 27% gewijzigd door Flower-Ti-Amo op 11-06-2005 18:58:42 ]
  zaterdag 11 juni 2005 @ 19:02:48 #77
83238 s0d
no fear..
pi_27839605
quincy heeft dit jaar ook een keer niet onverdienstelijk ingevallen in het 1e van Arsenal als ik me niet vergis
face your fears.. live your dreams..
pi_27843671
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 18:46 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Bovendien speelt Quincy nu pas net 1 wedstrijd die geheel te zien is geweest met hem, ik geef toe hij speelde goed maar laten we eerst maar eens afwachten hoe hij zich verder ontwikkeld.
Ik weet nog wel de eerste wedstrijd van Jason Oost. Iedereen riep `hoe kon Feyenoord nou zo stom zijn om die jongen te laten gaan´. Verder heb ik ook nooit meer een super wedstrijd van Oost gezien
Quincy heeft meer basiskwaliteiten, is jonger.

En Oost scoorde afgelopen seizoen een hattrick tegen De Graafschap.
pi_27844246
* TheVulture meldt zich

Wat een ongelofelijk goeie voetballer, hopen dat ie het vasthoudt dit toernooi...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zaterdag 11 juni 2005 @ 21:47:55 #80
121928 Maquiladora
Here it comes
pi_27844277
quote:
'Iedereen schrikt zich dood van Quincy Owusu'

11/6/2005 20:33

'Ik wil gewoon mijn mannetje voorbij. Het maakt niet uit hoe.' In een zin vat Quincy Owusu Abeyie samen waarom hij op het veld staat. De negentienjarige Amsterdammer liet tijdens het eerste WK-duel van Oranje onder-20 zien waarom hij tevoren als één van dé sterren werd getipt.
De eerste twintig minuten van Nederland-Japan waren heerlijk om te zien. En dan vooral door de linksbuiten van de ploeg van bondscoach Foppe de Haan. De razendsnelle en behendige Owusu Abeyie dolde zijn directe tegenstander Mizumoto, en elke Japanner die de radeloze rechtsback wilde helpen moest er ook aan geloven. Met als hoogtepunt de solo die Owusu Abeyie halverwege zijn eigen helft inzette en waarmee hij de 2-0 van Ryan Babel voorbereidde.

Foppe de Haan was één van de velen die zat te genieten van de aanvaller van Arsenal. 'Quincy voetbalt een beetje als een pupil', legde de trainer onlangs uit in Voetbal International. 'Dat bedoel ik niet negatief. Het onbevangene in zijn spel maakt hem zo moeilijk te bespelen voor een tegenstander. Hij gaat zijn gang en ziet wel waar hij uitkomt. Dat is een kwaliteit maar tegelijkertijd ook zijn bottleneck. Quincy is zo'n aparte dat iedereen die tegen hem speelt zich dood zal schrikken. Zó snel, zúlke bewegingen … in feite is hij een beetje een fenomeen', aldus de altijd zo nuchtere Friese trainer.

Owusu Abeyie doorliep de jeugdopleiding van Ajax, maar werd als B-junior weg gestuurd. 'Ik kon niet tegen kritiek had altijd wat terug te zeggen', geeft hij de Amsterdamse club gelijk. 'Ik heb het echt zwaar gehad, want ik had geen idee wat ik zonder voetbal moest gaan doen.' Hij had geluk want een vriend regelde een proeftraining bij Arsenal en daar lukte het Owusu Abeyie een nieuw voetballeven te beginnen. 'Ik wist dat ik die kans niet moest verknallen, want het was misschien wel mijn laatste.'

Hij greep de kans. En zeer geleidelijk komt hij steeds dichter in de buurt van waar hij komen wil. Als zeventienjarige mocht hij zelfs al debuteren in de League Cup, terwijl hij inmiddels ook al zijn debuut heeft gemaakt in het Premiership en Champions League. 'Het is nu mijn doel een plaatsje af te dwingen in de A-selectie. Ik train mee met die groep, maar zit nu nog in kleedlokaal 2.'

Coach Arsène Wenger ziet het zitten in de voormalige banneling, merkte Owusu. 'Ik zat aan tafel met Vieira, Campbell, Wenger en Henry. De discussie ging over Henry, die nog veertien doelpunten moest maken om het clubrecord van Ian Wright te breken. Op een gegeven moment zei Wenger tegen me dat hij wilde dat ik vervolgens het record van Thierry ging verbeteren. Dat van je spirituele vader, zei hij erachteraan. Een mooi compliment.'

Overigens had Owusu Abeyie bijna bij Feyenoord gespeeld. Ruud Gullit was van plan hem vorige zomer naar De Kuip te halen, totdat de voormalig bondstrainer met de jeugdinternational een aanvaring had tijdens een toernooi met Oranje onder-19. 'Hij zette me neer als iemand die het niet zo nauw neemt met de discipline en daardoor kreeg ik weer die naam. Dachten de mensen in Nederland dat ik nog steeds diezelfde onhandelbare Quincy was. (…) Achteraf ben ik blij dat het niet is doorgegaan. Arsenal is zó'n fantastische club en natuurlijk ook een maatje groter dan Feyenoord.'

Vooralsnog is hij de uitblinker van Oranje onder-20, al probeert hij bescheiden te blijven. 'We stonden als een team te spelen. Iedereen werkte voor elkaar. Dat is het mooie. We moeten niet teveel op mij letten.'
9 juni Billy Corgan - 26 juni Rockin' Park - 7 juli Coldplay
  zaterdag 11 juni 2005 @ 21:48:41 #81
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_27844298
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 18:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Heb je enkele voorbeelden van spelers? Zo niet, dan praat je lucht op waterbasis

²
Ik heb niet enkele voorbeelden. Had ik die wel, dan zou mn theorie niet kloppen. Ik praat geen lucht op waterbasis.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 21:50:55 #82
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_27844364
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 19:02 schreef s0d het volgende:
quincy heeft dit jaar ook een keer niet onverdienstelijk ingevallen in het 1e van Arsenal als ik me niet vergis
om precies te zijn 7x
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_27847575
OP naar meer
pi_27852841
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 21:48 schreef Zzyzx het volgende:

[..]

Ik heb niet enkele voorbeelden. Had ik die wel, dan zou mn theorie niet kloppen. Ik praat geen lucht op waterbasis.
je kent er gewoon geeneen.
pi_27853637
Voor dit soort voetballers ga je naar het stadion en dan niet vergeten uit welke opleiding die komt
pi_27853756
quote:
Op zondag 12 juni 2005 12:52 schreef kreischer2000 het volgende:
dan niet vergeten uit welke opleiding die komt

En dan ook niet meteen vergeten dat ze hem daar hebben laten gaan
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 juni 2005 @ 12:57:46 #87
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_27853788
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 23:07 schreef fransie102 het volgende:

[..]

Niet na 1 wedstrijd natuurlijk, hij heeft er al wat meer gespeeld Als deze jongen niet kon voetballen, dan was het ook niet de nummer 1-kandidaat om Henry op te volgen bij Arsenal.
Hoe vaak heb jij 'm een hele wedstrijd zien voetbalen?

De wedstrijden die hij in het eerste van AFC gespeeld heeft waren de meeste volgens mij in de LC en niet in de PL en in het geval hij daar speelde was het als invaller...

[ Bericht 14% gewijzigd door Doc op 12-06-2005 13:29:07 ]
pi_27853814
Dat was een uitspraak van Wenger Doc
In Southern Sun
pi_27853959
quote:
Op zondag 12 juni 2005 12:56 schreef Poepoog het volgende:

[..]

En dan ook niet meteen vergeten dat ze hem daar hebben laten gaan
ze moesten wel, dat begrijpt hij zelf ook.

en geen plaatsen als het over de beste jeugopleiding van europa gaat he
pi_27853989
quote:
Op zondag 12 juni 2005 13:03 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

ze moesten wel, dat begrijpt hij zelf ook.
"moesten"
pi_27854023
quote:
Op zondag 12 juni 2005 13:04 schreef Poepoog het volgende:

[..]

"moesten"
nee een speler die overal tegen ingaat is altijd handig om erbij te hebben
bij arsenal is hij verandert, heeft hij ook zelf gezegd.
pi_27854038
quote:
Op zondag 12 juni 2005 13:06 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

nee een speler die overal tegen ingaat is altijd handig om erbij te hebben
bij arsenal is hij verandert, heeft hij ook zelf gezegd.
Zullen we het op een slechte begeleiding houden
pi_27854076
quote:
Op zondag 12 juni 2005 13:06 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Zullen we het op een slechte begeleiding houden
nee hoor, het was zijn eigen schuld. dat geeft hij zelf ook toe.
pi_27854100
quote:
Op zondag 12 juni 2005 13:08 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

nee hoor, het was zijn eigen schuld. dat geeft hij zelf ook toe.
Dus jij zegt dat wie er ook was hij het niet gered zou hebben bij de Neuzen
pi_27854135
Bij Ajax.

En dat geloof ik ook wel ja.
In Southern Sun
pi_27854188
quote:
Op zondag 12 juni 2005 13:09 schreef Poepoog het volgende:

[..]

idd.
of zijn vader had wat eerder moeten gaan huilen
  zondag 12 juni 2005 @ 13:17:37 #97
19817 yurko
Mute Air
pi_27854353
quote:
Op zondag 12 juni 2005 13:09 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Ik denk dat deze jongen gewoon uit Amsterdam weg moest. Mss dat hij in Amsterdam nog iets teveel omging met vriendjes die het leven niet zo serieus nemen. In London zal hij dan in een wat rustigere omgeving terecht zijn gekomen waar hij zich volledig kan focussen op voetbal. Bovendien geeft hij zelf ook aan dat het feit dat hij werd weggestuurd bij Ajax en de teleurstelling van zijn vader zijn ogen hebben geopend.
Never underestimate the predictability of stupidity
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 juni 2005 @ 13:26:54 #98
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_27854646
quote:
Op zondag 12 juni 2005 12:59 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat was een uitspraak van Wenger Doc
Ik las het net - ik zal m'n post hierboven aan passen. Dus hij gaat van de veugel naar het centrum...
pi_27854697
het is iig een talent wat ajax heeft laten gaan
  zondag 12 juni 2005 @ 13:31:35 #100
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_27854791
quote:
Op zondag 12 juni 2005 13:28 schreef pascalheister het volgende:
het is iig een talent wat ajax heeft laten gaan
ach, voor hem hebben we weer 10 anderen