quote:Op zondag 12 juni 2005 13:28 schreef pascalheister het volgende:
het is iig een talent wat Ajax heeft laten gaan weggetrapt heeft
Zijn reputatie was al wel bekend, andere clubs hebben hem daarom wel bekeken maar nooit aangenomen. Het was een gok van Arsenal, van de spelers die ze ook op deze manier aantrekken en die het niet redden horen we nooit iets natuurlijk.quote:Op zondag 12 juni 2005 13:51 schreef The_Hives het volgende:
dat is wat hij zelf ook zegt (en wat anderen in dit topic ook terecht opmerkten). In Amsterdam had hij te veel verleidingen (kwam niet voor niets niet op trainingen). Werd op straat aangekeken als: de voetballer van Ajax. Daardoor kon hij kritiek van trainers niet hebben. Zonder Arsenal hing hij nu nog steeds op straat rond.
Ik vraag me alleen af of zijn reputatie bij Arsenal ook bekend was. Je mag aannemen dat ze contact met Ajax hebben gehad. Die Wenger moet er dan toch wel een beetje oog voor hebben(en lef) . Van de andere kant, hij pikte ook een 'moeilijke jongen' als Van Persie op.
ja is ook weer zo. In principe kost het ze niets natuurlijk.quote:Op zondag 12 juni 2005 13:55 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik denk dat het niet zozeer een gok was van Arsenal. Quincy moest zichzelf bewijzen, deed hij dat niet dan was het een jammer maar helaas verhaal geworden.
quote:'Zó balvaardig en zó snel. Uniek in de wereld'
Genieten van Quincy
Door Sjoerd Mossou en Chris van Nijnatten
Nederland is een fenomeen rijker. Quincy Owusu Abeyie betoverde bij de WK-start van Oranje tegen Japan (2-1) het publiek, met onnavolgbare dribbels in een moordend tempo. De kenners keken mee.
Marco van Basten, bondscoach:
,,Quincy maakte op mij een heel goeie indruk. Hij is gevaarlijk, hij is snel, hij gaat goed met zijn kwaliteiten om. Ik bedoel: hij doet geen dingen óm de dingen. Hij laat overbodige trucjes achterwege, alles wat hij doet, is in functie van zijn spel en van het team. Zijn snelheid is een bijzonder wapen dat moeilijk te verdedigen is. Als zijn tegenstander hem ruimte geeft, krijgt hij de vrijheid om zijn actie te maken. En als zijn tegenstander hem kort dekt, ontstaat er weer de diepte om in te sprinten. Zowel het elftal als het individu is heel rijk als je over deze kwaliteiten beschikt en er verstandig mee omgaat. Quincy hoopt volgend jaar met het Nederlands elftal mee te kunnen naar het WK in Duitsland. Dat is een goed streven van hem, we houden hem in de gaten. Of hij mee kan, zal afhangen van wat hij in het komend jaar laat zien. Voetballers die goed spelen en interessant zijn, komen allemaal in aanmerking voor een kans bij het Nederlands elftal. Wij kijken constant rond. Ik was er vrijdag helaas niet bij in Kerkrade toen hij met Oranje speelde tegen Japan. Al bij Amstelveen stond ik in de file en ik hoorde dat de hele weg tot in Limburg vol stond, doorrijden had geen zin. De televisie zond de wedstrijd gelukkig rechtstreeks uit.''
Hedwiges Maduro, ploeggenoot en aanvoerder bij Oranje onder 20:
,,Wij wisten natuurlijk al wat hij kon, ook dat hij zo enorm snel was. Op de trainingen is hij vaak niet te stoppen en ook in de oefenwedstrijden liet hij al zien wat hij kan. Tegen Japan heeft hij heel veel ruimte gemaakt voor de rest van de ploeg, doordat hij continu twee spelers bezighield. Bijna al zijn acties lukten. Ik verwacht dat dat in de komende wedstrijden niet anders zal zijn. Tegenstanders zullen zich aan hem aanpassen, waardoor er voor andere spelers meer ruimte ontstaat. Ik ken Quincy al van de jeugd van Ajax, ook toen was hij al heel goed. Maar zo snel als nu was hij toen nog niet. Dat is later gekomen, dat zegt hij zelf ook. Het is ideaal om zo'n speler in je team te hebben.''
Aad de Mos, trainer en analist:
,,Ik heb heel wat wedstrijden bekeken in mijn leven, maar zo'n speler heb ik nog nooit gezien. Zijn snelheid is uitzonderlijk, sinds Bengt Schmidt Hansen bij PSV is dat niet meer vertoond in Nederland. Maar het unieke zit 'm in zijn balvaardigheid in volle sprint. 'Zet de poorten maar open', zeiden we vroeger bij ADO wanneer zo'n hardloper weg sprintte. Maar Quincy heeft volledige controle over de bal. Tot vrijdag had ik alleen de artikelen over hem gelezen, maar elke keer als hij de bal had, zat ik op het puntje van mijn stoel. Ik ben benieuwd hoe het de komende wedstrijden gaat, als ploegen zich in gaan stellen op zijn spel. Die Japanners gaven nog betrekkelijk veel ruimte weg, maar hij zal nu structureel dubbele dekking krijgen. Feitelijk kun je Quincy voorin overal neerzetten. Stel je voor dat hij in een 4-4-2-systeem speelt en 1-op-1 komt te staan met een centrale verdediger. Of als je straks tegen sterke ploegen als Chili of Argentinië op de counter kunt of moet spelen. Hij heeft natuurlijk nog wel mindere punten, maar die zijn allemaal trainbaar. Zo viel me op dat hij soms op vreemde momenten temporiseert. Dan speelt hij de bal breed terwijl hij er zo wéér langs kan. Zijn trainers geven natuurlijk aan dat hij zijn momenten moet kiezen, waardoor hij geforceerd gaat nadenken. Maar misschien doet hij het gewoon om even uit te rusten.''
Liam Brady, hoofd opleidingen Arsenal:
,,Ik hoorde dat half Nederland op z'n kop staat na zijn spel tegen Japan, maar waar blijft de andere helft dan? Maar serieus, ik ben niet verrast door de prestatie van Quincy. Hij heeft de kwaliteiten om uit te groeien tot de absolute ster van dit WK. Die jongen is een speciaal talent, dat zagen wij vanaf het moment dat hij bij ons binnenkwam. Het enige waar wij ons in zijn beginperiode zorgen om maakten, was zijn mentaliteit. De manier waarop hij zich echter het laatste jaar heeft opgesteld, is fantastisch. Hij is volwassener en zich bewust van de opofferingen die nodig zijn in het topvoetbal. Manager Arsène Wenger gelooft net als ik dat hij het in zich heeft om te slagen, al moet hij nog wat consistenter worden. Goede wedstrijden wisselt hij nog te vaak af met mindere optredens. Het is moeilijk te zeggen of hij komend seizoen al definitief zal doorbreken, maar hij moet zorgen dat hij er staat als zijn kans komt. Als het hem lukt bij Arsenal - en eigenlijk twijfelen we daar nauwelijks aan - dan is dat een groot compliment voor onze opleiding. Maar vooral voor hemzelf.''
Ruud Gullit, bondscoach van Quincy bij Oranje onder 19:
,,Een heerlijke voetballer, die Quincy. Ik wilde hem afgelopen seizoen niet voor niets naar Feyenoord halen. Maar Arsenal wenste hem niet meer uit te lenen, helaas voor ons. Zijn snelheid is ongelooflijk, maar zijn bewegingen aan de bal zijn dat ook. Het probleem met hem is alleen, dat het óf alles óf helemaal niks is. Hij scoort bijna een 9 of bijna een 2, daar zit niks tussen. Daarover ben ik met hem het gevecht aangegaan toen ik hem als jeugdinternational onder mijn hoede had. Dat was mijn taak als trainer. Hem confronteren met zijn talent en hem wijzen op wat hij daar nu eigenlijk mee deed. Als je zó veel kunt, moet je ook bij mindere prestaties meer rendement hebben voor het team. Liam Brady belde me daarover op, die wilde dat ik hem op zijn huid zat. Bij Arsenal zagen ze heus wel wat Quincy nodig had. Ik was heel kritisch op hem. Daar zetten sommigen toen hun vraagtekens bij, daarom deed het me goed toen ik later hoorde dat Foppe de Haan hem hetzelfde beoordeelde als ik destijds. Ik hoop heel erg dat Quincy zich verder ontwikkelt en ook in mindere wedstrijden op z'n minst een 5,5 scoort. Hij is een uniek talent.''
En na dit hele stuk over Quincy is het enige wat ik denk: "Waarom hebben ze daar in Zuid Gullit weggedaan en Erwin Koemand gehaald?"quote:
Misschien omdat QOA er zelf er over zegt ''Ik was vorig jaar al rond met Feyenoord, maar toen werd Ruud Gullit daar trainer en was de overgang van de baan. Gullit heeft vorig jaar op het EK onder 19 jaar vervelende dingen over mij en Ryan Babel geroepen. Dingen die nergens op sloegen.'' ...quote:Op maandag 13 juni 2005 12:25 schreef Stefkuh het volgende:
[..]
En na dit hele stuk over Quincy is het enige wat ik denk: "Waarom hebben ze daar in Zuid Gullit weggedaan en Erwin Koemand gehaald?"
Volgens mij hebben we een nieuwe Cruijff. Het enige verschil is dat die via allerlei geniale schijnbewegingen en ruimtelijk inzicht zijn mannetjes voorbij kwam, terwijl Quincy als een straaljager voorbij gaat. Per saldo heb je in beide gevallen een bepalende speler die een man meer situatie creert en daardoor anderen ruimte geeft om het verschil te maken.quote:Dribbelende orkaan Quincy laat verpletterende indruk achter
Willem Vissers
Dribbelen op topsnelheid is door Quincy Owusu Abeyie tot kunst verheven. Sensationeel was het spel van de Arsenal-speler tegen Japan op het jeugd-WK. Bondscoach De Haan: ‘Hij is onvoorstelbaar snel.’
Een wervelwind op kicksen raasde vrijdag door Kerkrade en nadat de orkaan Quincy Owusu Abeyie was gaan liggen, bleef de verpletterende indruk achter. Zelfs bondscoach Foppe de Haan had zoiets nog nooit gezien.
De international in de ploeg van Oranje tot twintig jaar dribbelde over de linkervleugel in een tempo dat vrijwel nooit is te aanschouwen. En het was niet eens gepingel om het gepingel. Vrijwel al zijn acties slaagden en waren zinvol.
Voor het grote publiek was hij nog onbekend, want de 19-jarige Amsterdammer vertrok als tiener naar Arsenal. Ajax had hem weggestuurd als onhandelbaar.
Zijn snelheid liet kinderstemmetjes overslaan. De Haan, lachend: ‘Voor de wedstrijd deden we startvormpjes. Dan zie je hem helemaal niet. Hij is onvoorstelbaar snel.’ Aanvoerder Hedwiges Maduro, die hem nog kent uit de jeugd van Ajax: ‘Hij is nog veel sneller geworden dan vroeger.’
Quincy heeft het tempo van de jonge Overmars, maar hij is getructer. Zijn spel lijkt op dat van de Braziliaan Denilson of dat van Cristiano Ronaldo. Het kan bijna niet anders of hij haalt straks het grote Oranje van Van Basten.
Met een verlegen glimlach onderging de in Amsterdam geboren zoon van Ghanese ouders de loftuitingen. ‘Alles lukte. Het publiek stimuleerde me enorm.’ Het was bijna of je Van Persie hoorde, toen die verhaalde over de lessen uit het verleden. ‘Ik heb gekeken naar Bergkamp, Henry en Pires.’
Trainer Wenger van Arsenal noemde Quincy, die bij de club uit Londen al speeltijd kreeg in het eerste elftal, de mogelijke opvolger van Henry. Dat klonk ongeloofwaardig voor wie hem nooit zag voetballen. Maar vrijdag maakte Quincy een en ander duidelijk.
Natuurlijk, relativering is op zijn plaats. ‘Vel je oordeel over twee wedstrijden’, aldus international scout Piet de Visser. Hij wijst op de zwakte van de Japanse back, terwijl die geen rugdekking kreeg. De Japanner Nakamura gaf Quincy zelfs een schouderklopje en ging nooit gemeen doen om zijn kwelgeest te verjagen.
De Visser herinnert zich dat hij Quincy zag voetballen tijdens een jeugdtoernooi in Sittard, als stagiair van Arsenal. ‘Ik heb PSV toen gemeld dat ik een groot talent had gezien, maar ze wilden geen speler die bij Ajax was weggestuurd.’
Volgens De Haan moet de aanvaller nog meer profiteren van zijn snelheid. ‘Quincy vraagt de bal te vaak in de voeten. Als anderen de bal meer achter de verdedigers laten vallen, is hij nóg gevaarlijker. En hij moet leren te scoren.’
De Haan kan zich goed voorstellen dat Ajax hem wegstuurde, want hij kent de verhalen van toenmalig hoofd opleidingen Zwamborn. ‘Hij was iedere dag te laat en speelde liever op straat dan bij de club.’ Maar dat is dus veranderd.
Hoe hij dat doet, zo’n solo over vijftig meter, zoals voor het tweede doelpunt tegen Japan? Quincy, met twinkelende ogen: ‘Ik begin gewoon. Ik kreeg de bal soms gelukkig mee, maar uiteindelijk lukte het allemaal. Dat is mooi.’ Woensdag snelt hij weer langs de lijn in Kerkrade, tegen Australië.
Daar is ie juist bang voor.quote:Op maandag 13 juni 2005 18:45 schreef tong80 het volgende:
Edenon......
Waarom was Cruijff zo goed, en wat wordt altijd van Cruijff geshowed ? Die solo vanaf de middenlijn tegen D'land in '74 tot in het strafschop gebied waamee ie een 4 tal Duitsers onderweg dolt.quote:Op maandag 13 juni 2005 18:44 schreef FritsVanEgters het volgende:
Nou, nou, type Cruijff lijkt me overdreven. Wat dat betreft sla ik Robben voorlopig ook nog hoger aan.
Bij lange na niet z'n mooiste actie.quote:Op maandag 13 juni 2005 18:52 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Waarom was Cruijff zo goed, en wat wordt altijd van Cruijff geshowed ? Die solo vanaf de middenlijn tegen D'land in '74 tot in het strafschop gebied waamee ie een 4 tal Duitsers onderweg dolt.
Maar da's logischquote:Op maandag 13 juni 2005 20:08 schreef Suijk het volgende:
Laten we hem even met Cruijff vergelijken zeg.![]()
Quincy praat tenminste normaal.
je komt vaak op de straatquote:
alle kippen in Ethiopië zijn dood, dus die laatste kip was ook niet snel genoeg...quote:Op dinsdag 14 juni 2005 22:14 schreef johannes1986 het volgende:
Ik word echt fan van hem, als hij nog een paar zulke wedstrijden als tegen Japan speelt...
Hij was zoooooooooo snel..dat de tv m nauwelijks kon bijhoudenGingen ze helemaal inzoomen om hem in beeld te krijgen...alleen daardoor zag je geen flikker meer van de rest van t veld
Bleek dat hij allang weer bij de goal was
![]()
Owusu is sneller dan de laatste kip in Ethiopië![]()
een paard met het bovenlijf van Quincyquote:Op dinsdag 14 juni 2005 22:25 schreef stephan1986 het volgende:
wat is ut?
een pegaquincyquote:Op dinsdag 14 juni 2005 22:25 schreef stephan1986 het volgende:
wat is ut?
Of een Owusus natuurlijkquote:
Die is ook mogelijk maar laten we het maar niet te moeilijk maken voor sommige....quote:
Ja dusquote:Op woensdag 15 juni 2005 18:47 schreef tong80 het volgende:
Ja kijken of het echt onze nieuwe ster in wording is.
zwaar tegen is ook weer overdreven maar hij speelde idd niet zo goed als tegen de Jappen.quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:05 schreef Chepke het volgende:
Hij viel zwaar tegen gisteren!! Ricky Kruijs was de man!!!
Kruys schoot in vrije positie anders eerst driemaal naast voordat het eens lukte. Owusu speelde ondanks dubbele dekking zichzelf vrij en dwong de keeper tot een ultieme inspanning. Dat is wel zo'n beetje het verschil.quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:05 schreef Chepke het volgende:
Hij viel zwaar tegen gisteren!! Ricky Kruijs was de man!!!
was ook wat?quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:58 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik vind het hem gister goed doen( wat hij deed was ook )
Als Owusu de bal niet heeft loopt hij geen meter, Kruys wel. Dat maakt niet zo veel uit, omdat Owusu andere kwaliteiten heeft, maar je moet ze op die manier niet vergelijken. Kruys is geen speler die een paar man uit speelt en dan op goal schiet. (Owusu als het goed is wel). Kruys doet andere dingen goed, dus die vergelijking van jou slaat helemaal nergens op!!quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:17 schreef okee6 het volgende:
[..]
Kruys schoot in vrije positie anders eerst driemaal naast voordat het eens lukte. Owusu speelde ondanks dubbele dekking zichzelf vrij en dwong de keeper tot een ultieme inspanning. Dat is wel zo'n beetje het verschil.
Ik zou er in elk geval niet vrolijk van worden als Quincy in elk duel de doorslaggevende factor was. Een willekeurig Zuid-Amerikaans team zorgt er dan wel voor dat ie in het eerste kwartier wordt afgezaagd. Owusu speelt dit toernooi gewoon erg goed
Niet echt juist. Bij de goal van Kruijs liep QUA juist van links diagonaal naar rechts en daar rende 2 of 3 Australiers achteraan waardoor aan de rechterkant geen Australiermeer stond om Kruijs op te pakken ... Kijk dat doelpunt nog maar eens na.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:49 schreef Chepke het volgende:
[..]
Als Owusu de bal niet heeft loopt hij geen meter, Kruys wel. Dat maakt niet zo veel uit, omdat Owusu andere kwaliteiten heeft, maar je moet ze op die manier niet vergelijken. Kruys is geen speler die een paar man uit speelt en dan op goal schiet. (Owusu als het goed is wel). Kruys doet andere dingen goed, dus die vergelijking van jou slaat helemaal nergens op!!
Dat ie hard kan rennen en twee spelers mee neemt weet ik wel. Ik zeg alleen dat jouw vergelijking niet klopt en dat Owusu bijna niet loopt als hij de bal niet heeftquote:Op donderdag 16 juni 2005 17:06 schreef Doc het volgende:
[..]
Niet echt juist. Bij de goal van Kruijs liep QUA juist van links diagonaal naar rechts en daar rende 2 of 3 Australiers achteraan waardoor aan de rechterkant geen Australiermeer stond om Kruijs op te pakken ... Kijk dat doelpunt nog maar eens na.
buitenspelers horen sowieso minder te lopen als ze de bal niet hebben dan middenvelders.quote:Op donderdag 16 juni 2005 17:11 schreef Chepke het volgende:
[..]
Dat ie hard kan rennen en twee spelers mee neemt weet ik wel. Ik zeg alleen dat jouw vergelijking niet klopt en dat Owusu bijna niet loopt als hij de bal niet heeft
Quincy is gewoon zo goed omdat hij continue 2 tot 3 mensen bezig houdt, dat betekent simpelweg dat er erg veel ruimte en dat er altijd wel iemand aanspeelbaar is. Moet je eens op letten hoe druk ze hem in de gaten houden en liever een ander mannetje laten lopenquote:Op donderdag 16 juni 2005 17:12 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
buitenspelers horen sowieso minder te lopen als ze de bal niet hebben dan middenvelders.
waarom? Verdedigen begint al voorin.quote:Op donderdag 16 juni 2005 17:12 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
buitenspelers horen sowieso minder te lopen als ze de bal niet hebben dan middenvelders.
heb je zelf nooit gevoetbald? op het middenveld moet je de hele tijd heen en weer 'peddelen'. als je voorin staat dan ga je (meestal) niet helemaal naar achteren rennen om mee te verdedigen, zeker niet als je vleugelspeler bent.quote:Op donderdag 16 juni 2005 17:18 schreef Chepke het volgende:
[..]
waarom? Verdedigen begint al voorin.
Voor zijn positie is het niet zo relevant dat-ie niet loopt heen en weer te rennen als de Australiers de bal hebben. Hij maakt zijn loop acties wanneer hij die moet maken (zie mijn voorbeeld) OOK wanneer hij niet de bal heeft. Het gaat er niet om hoeveel meter hij maakt maar wanneer. Juist door dat goed te timen heeft-ie energie om desprint te trekken wanneer nodig. DAT is functioneel voetballen ...quote:Op donderdag 16 juni 2005 17:11 schreef Chepke het volgende:
[..]
Dat ie hard kan rennen en twee spelers mee neemt weet ik wel. Ik zeg alleen dat jouw vergelijking niet klopt en dat Owusu bijna niet loopt als hij de bal niet heeft
Ja. Die eerste paar meters wanneer de tegenpartij de bal achterin heeft. Maar op de vleugel is het niet de bedoeling dat je dat eindeloos doet. DoetRobben bijvoorbeeld ook niet.quote:Op donderdag 16 juni 2005 17:18 schreef Chepke het volgende:
[..]
waarom? Verdedigen begint al voorin.
Wie heeft het hier over mee lopen naar achteren?quote:Op donderdag 16 juni 2005 17:24 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
heb je zelf nooit gevoetbald? op het middenveld moet je de hele tijd heen en weer 'peddelen'. als je voorin staat dan ga je (meestal) niet helemaal naar achteren rennen om mee te verdedigen, zeker niet als je vleugelspeler bent.
En zelfs dat doet ie niet.quote:Op donderdag 16 juni 2005 17:38 schreef Doc het volgende:
[..]
Ja. Die eerste paar meters wanneer de tegenpartij de bal achterin heeft. Maar op de vleugel is het niet de bedoeling dat je dat eindeloos doet. DoetRobben bijvoorbeeld ook niet.
Dit is geloof ik de eerste keer dat ik iets van jou lees waarmee ik het eens ben.....de wonderen zijn de wereld nog niet uitquote:Op vrijdag 10 juni 2005 22:34 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat een spelerWat een techniek, de snelheid. Nu nog werken aan zijn doelgerichtheid (lees: gericht schot) en we hebben een nieuwe wereldspeler in de gelederen. Die jongen liep de jappanners voorbij alsof het blokjes frituurvet waren, het leek alsof ze er niet stonden
![]()
![]()
²
Hoeft ook niet echt.quote:
Welke vergelijking bedoel je?quote:Op donderdag 16 juni 2005 17:56 schreef Chepke het volgende:
Maar nogmaals: Ik zeg niet dat Owusu moet gaan mee vededigen, ik zeg alleen dat de vergelijking die eerder vandaag werd gemaakt niet klopt!!!
Wel echt juist, aangezien ik in het stadion zat en Quincy erg vaak als enige stil stond.. TOTDAT hij de bal kreeg. En dan deed ie er ook wel wat geweldigs mee vaak. Maargoed, blijft een groot talent en geweldig om naar te kijken.quote:Op donderdag 16 juni 2005 17:06 schreef Doc het volgende:
[..]
Niet echt juist. Bij de goal van Kruijs liep QUA juist van links diagonaal naar rechts en daar rende 2 of 3 Australiers achteraan waardoor aan de rechterkant geen Australiermeer stond om Kruijs op te pakken ... Kijk dat doelpunt nog maar eens na.
Waarom zou niet stil mogen staan? Kan ook functioneel zijn. Ik zeg dan ook dat hij alleen alleen moet lopen als het zin heeft. En dat doet-ie.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 10:48 schreef Stefkuh het volgende:
[..]
Wel echt juist, aangezien ik in het stadion zat en Quincy erg vaak als enige stil stond.. TOTDAT hij de bal kreeg. En dan deed ie er ook wel wat geweldigs mee vaak. Maargoed, blijft een groot talent en geweldig om naar te kijken.
Ik bedoel dit stuk:quote:Op vrijdag 17 juni 2005 10:20 schreef Doc het volgende:
[..]
Hoeft ook niet echt.
[..]
Welke vergelijking bedoel je?
Ik zeg dat jouw bewering dat-ie niet loopt als-ie de bal niet heeft niet correct is - en het doelpunt van Kruijs is daar het bewijs van.
Weeeee gewonnenquote:Op dinsdag 14 juni 2005 21:16 schreef raptorix het volgende:
Ik heb maar eens aan de VI fotosoep meegedaan
[afbeelding]
Nu ben bekend wordt met zijn kunstjes kunnen we pas beoordelen wat ie werkelijk kan, maar hij speelt op dit moment gewoon goed en oogt al volwassen op wat overdreven dribbelacties na).quote:Op donderdag 16 juni 2005 17:49 schreef methodmich het volgende:
Hij was absoluut niet slecht, maar wel minder opvallend dan tegen Japan. Deels doordat iedereen nu veel hogere verwachtingen had, deels omdat de Aussies zich er beter op hadden ingesteld. Desondanks weer betrokken bij goals en gevaar stichtend.
Je moet eerst lid zijn volgens mij om ze te kunnen zien...quote:
Lidmaatschap is gratisquote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je moet eerst lid zijn volgens mij om ze te kunnen zien...²
Ja, ik weet dat. Ik ben zelf ook lid. Maar voor de anderen bedoel ikquote:
Bovendien kun je al heel veel doen door je als vleugelspeler positioneel sterk op te stellen wanneer er met verdedigen begonnen moet worden.quote:Op donderdag 16 juni 2005 17:38 schreef Doc het volgende:
[..]
Ja. Die eerste paar meters wanneer de tegenpartij de bal achterin heeft. Maar op de vleugel is het niet de bedoeling dat je dat eindeloos doet. DoetRobben bijvoorbeeld ook niet.
quote:Merkenstrijd Owusu-Abeyie
Van onze speciale verslaggever
KERKRADE, zaterdag
Adidas en Nike zijn in een felle strijd verwikkeld om Quincy Owusu-Abeyie aan zich te binden. Adidas heeft Owusu al een lucratief sponsorcontract aangeboden. ,,Maar Nike heeft als kledingsponsor van Arsenal contractueel het recht alle aanbiedingen in te zien en een hoger bod te doen”, legt zaakwaarnemer Brian Berkleef uit. Owusu heeft nu nog geen kledingsponsor, maar voetbalt zijn wedstrijden afwisselend op beide merken. Gisteren maakte hij het helemaal bont door op één Adidas-schoen en één Nike-kicks te trainen.
Dat is zo, uiteraard dat zij us Abe al ooit "als ik zie dat ik de bal niet meer kan halen loop ik er niet achteraan" tuurlijk, dat is slim spelen. Maar ik bedoel dat er toch zeker een aantal keren is geweest dat als hij gaten had in kunnen springen, maar dat niet deed. Maar ach wat zeur ik... de man is geweldig en we gaan nog veel lol van hem beleven!quote:Op vrijdag 17 juni 2005 13:06 schreef Doc het volgende:
[..]
Waarom zou niet stil mogen staan? Kan ook functioneel zijn. Ik zeg dan ook dat hij alleen alleen moet lopen als het zin heeft. En dat doet-ie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |