Deel 2 was volquote:In groep 1 zitten 7 landen die gaan strijden om de plaatsen op het WK. Dat zijn:
Andorra: Deze voetbaldwerg lijkt voornamelijk als de schietschijf van de andere landen te gaan fungeren. Vermoedelijk zijn duels tegen Andorra niet mooi, omdat men met een verdediger of negen aan zal treden. De beste spelers van Andorra spelen in lage Spaanse divisies. Spits Julí Sánchez en verdediger Ildefons Lima zijn redelijke voetballers, de rest bestaat vooral uit goedwillende amateurs.
Armenië: Ook van Armenië moeten we niet al te veel verwachten. Het land zal misschien in thuiswedstrijden her en der een onverwacht puntje mee kunnen pikken, maar hoort bij de mindere ex-Sovjetstaten. De meeste spelers hebben een naam die eindigt op -ian en nauwelijks enige ervaring buiten het eigen land. De beste en bekendste speler is Ara Hakobian, die geruime tijd bovenaan stond in het klassement van Europees Topscorer met 45 voltreffers. Hij werd later ingehaald door spelers uit de grotere competities.
Finland: De Finnen jagen al enkele jaren tevergeefs op een plaats op een eindtoernooi. Nederland speelde ooit eens gelijk in een kwalificatieduel in Finland en zal met name in het uitduel moeten oppassen. Jari Litmanen speelt, mits fit, nog altijd een rol voor de Finnen, maar Liverpool-verdediger Sami Hyypiä is minstens zo belangrijk. Ook spelers als Joonas Kolkka, Mika Nurmela en Petri Pasanen zijn uiteraard bekenden voor ons. De spitsen zijn waarschijnlijk Jonathan Johansson van Charlton en de veelvuldig scorende Mikael Forssell, die vorig jaar op huurbasis voor Birmingham City het net 17 keer vond in de competitie. Ook doelman Jussi Jaaskelainen, uitkomend voor Bolton, is een uiterst betrouwbare speler. Finland is dus een opponent om rekening mee te houden.
Macedonië: Ook een ploeg die met name in het uitduel lastig kan zijn, waar het team zich weet gesteund door fanatieke fans. Sowieso niet te onderschatten, aangezien Engeland 2-2 speelde thuis, in de EK-kwalificatie. Macedonië heeft met Artim Sakiri een handige voetballer, die ook makkelijk kan scoren. Verder heeft het team weinig echt bekende namen, maar wel een team dat bereid is voor elkaar te werken. Mile Krstev van FC Groningen speelt ook een rol in het team.
Nederland: Nederland staat op een kruispunt. Er komt een nieuwe bondscoach, die een mix moet maken tussen de nieuwe lichting en de oudere spelers die wel doorgaan. Frank de Boer, Jaap Stam en Marc Overmars zwaaien zeker af, Cocu twijfelt nog. Bouma, Heitinga, Sneijder, van der Vaart en Robben zullen zeker een belangrijke rol moeten gaan spelen, met Ruud van Nistelrooij, wellicht de nieuwe aanvoerder. De vraag is wie zich nog meer gaan aandienen en wat voor systeem de bondscoach wil spelen. Met slechts Andy van der Meyde als rechtsbuiten, lijkt 4-3-3 uitgesloten.
Roemenië: Ook Roemenië heeft een nieuw team gebouwd. Na het missen van het EK heeft men jongere spelers ingepast en de dikke zege op Duitsland voor het EK was een voorbode van de kracht van dit elftal. Chivu is natuurlijk een wereldverdediger, Lobont een betrouwbare goalie en Mutu blijft ondanks een minder jaar bij Chelsea onomstreden. Aangevuld met jonge en ervarener krachten uit de eigen competitie of uit vooral de Turkse competitie zal Roemenië een lastige opponent zijn. Spelers als Cernat, Dancilescu, Iencsi, Stoican, Rat, Pancu, Bratu en Mitea willen zich aan een groot publiek presenteren.
Tsjechië: Op voorhand favoriet. Poborsky stopt na 99 caps zeker, Smicer twijfelt, de rest lijkt te blijven. Met Cech, één van de beste keepers ter wereld, Ujfalusi en Jankulovski - mogelijk beiden naar Juventus -, Rósicky, Galásek, Koller, Nedved en de nieuwe shooting star Baros is de basis nog steeds ijzersterk. Een nieuwe lichting dient zich al aan, met spelers als Hübschmann, Rozehnal, Kobylik en Pesir.
Eindelijk iemand die het ziet, de tactiek van VanBastenquote:Op donderdag 9 juni 2005 14:47 schreef Ixnay het volgende:
Hoevaak zijn ze niet de betere ploeg en verliezen ze alsnog?
Nu is het eens andersom.
Als we volgend jaar met die cup staan te hossen heeft niemand het meer over de kwalificatiereeksquote:Op donderdag 9 juni 2005 15:02 schreef Ixnay het volgende:
Van Basten denkt gewoon alleen maar aan winnen.
Volgens mij maakt Nederland dit keer weer een grote kans met deze coach.
Zijn jammer genoeg weinig feyenoorders die er zo over denkenquote:Op donderdag 9 juni 2005 15:09 schreef RedGuy het volgende:
Ik ben echt blij met San Marco, goede groep jonge voetballers die graag willen en gewoon plezier hebben met elkaar.
Nee. Ik vind het okay dat je het gewoon zegt. Zo is het ookquote:Op donderdag 9 juni 2005 18:49 schreef RedGuy het volgende:
Ik ben nu vast geen Feyenoorder want als Feyenoorder moet je standaard een hekel aan het Nederlands Elftal hebben schijnt..
finale tegen duitslandquote:Op donderdag 9 juni 2005 18:59 schreef JaWi het volgende:
En zo hoort het.
We worden wereldkampioen trouwens.
Die mogen blij zijn dat ze geplaatst zijn. Dat gaat helemaal niets worden.quote:
Op zich wil ik ook wel graag een keer dat Nederland tegen een ander team speelt.quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:03 schreef Ixnay het volgende:
Ik ben meer voor een finale tegen Tsjechië.
GMTAquote:Op donderdag 9 juni 2005 23:36 schreef RedGuy het volgende:
Brazilië in de finale afdrogen met 4-0 door heerlijk aanvallend voetbal, zoals we van Nederland gewend zijn.
Finland of Andorra?quote:Op zaterdag 3 september 2005 17:41 schreef methodmich het volgende:
Zou een stunt zijn als ze dat volhouden!
Dit kan Nederland ook gebeuren woensdag.quote:Op zaterdag 3 september 2005 17:58 schreef Ricky_ het volgende:
Andorra stunt dus met 0-0 tegen Finland
Maar wij hebben Van Persie ... zoals tegen Finlandquote:Op zaterdag 3 september 2005 18:16 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dit kan Nederland ook gebeuren woensdag.
quote:Op zaterdag 3 september 2005 20:30 schreef Johan-Derksen het volgende:
1-0 Roemenie
Niet bepaald ongunstigook al zijn er pas 33 minuten gespeeld
Wat zou het dan leuk zijn als we In Tsjechie dan ook nog punten pakken zodat die gasten zelfs nog playoffwedstrijden moeten spelen.quote:
Wilde het net gaan vragenquote:Op zaterdag 3 september 2005 21:07 schreef Ajaxfan het volgende:
Is Roemenie-Tsjechie nog te volgen via een i-net site ?
Inmiddels 2-0quote:
duitsland op dit moment ook 2-0 achter tegen slowakijequote:Op zaterdag 3 september 2005 21:23 schreef TerroRobbie het volgende:
Schade Deutschland here we come!
Dat is maar een oefenpotje.quote:Op zaterdag 3 september 2005 21:28 schreef sjimz het volgende:
[..]
duitsland op dit moment ook 2-0 achter tegen slowakije
Maakt niet uit... het is altijd goed als Duitsland verliest.quote:
teletekst?quote:Op zaterdag 3 september 2005 21:31 schreef linuxje het volgende:
waar is roemenie - tsjechie te zien dan ?
PRIME SPORT 2quote:Op zaterdag 3 september 2005 21:31 schreef linuxje het volgende:
waar is roemenie - tsjechie te zien dan ?
Godver, die staat er bij mij niet tussenquote:Op zaterdag 3 september 2005 21:35 schreef Eilanden het volgende:
Voor de mensen met PPlive... de wedstrijd is live te volgen op Guangdong sports
Op http://www.streamsports.net/pplive.html staat onderaan een link naar die zenderquote:Op zaterdag 3 september 2005 21:38 schreef neggix het volgende:
[..]
Godver, die staat er bij mij niet tussen
Aahh, beter, zo engels ipv chineesquote:Op zaterdag 3 september 2005 21:47 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Op http://www.streamsports.net/pplive.html staat onderaan een link naar die zender
Wat jammer dat die kwaliteit van deze zender minder is dan andere... verder wel handigquote:Op zaterdag 3 september 2005 21:51 schreef Eilanden het volgende:
Mutu eruit bij de Roemenen, Bucur erin
Ze zitten nu volgens mij ongeveer in blessuretijdquote:Op zaterdag 3 september 2005 21:55 schreef Maquiladora het volgende:
Hoeveel minuten nog?
Dat zou wel een stunt zijnquote:Op zaterdag 3 september 2005 22:04 schreef Maquiladora het volgende:
Nu moet Nederland Roemenië nog helpen aan de tweede plaats
Precies ook al verlies je van Tsjechië. Van Macedonië en Andorra win je normaal gesproken gewoon. Zeker in eigen land.quote:Op zaterdag 3 september 2005 21:59 schreef komrad het volgende:
als geen hele gekke dingen gebeuren mag nederland het hotel gaan boeken idd
quote:Op zaterdag 3 september 2005 22:04 schreef Maquiladora het volgende:
Nu moet Nederland Roemenië nog helpen aan de tweede plaats
Morgen om 19.00 volgens mij.quote:Op zaterdag 3 september 2005 22:18 schreef Dj_Day-V het volgende:
Komen dalijk alle wedstrijden op Talpa ?
Morgenavond 19.00uquote:Op zaterdag 3 september 2005 22:18 schreef Dj_Day-V het volgende:
Komen dalijk alle wedstrijden op Talpa ?
Greatquote:Op zaterdag 3 september 2005 22:27 schreef komrad het volgende:
ja en die komen morgen op 19 uur
Ik denk het ook. En daar worden we uiteindelijk voor gestraft als we de finale van het WK van Tsjechie verliezen.quote:Op zondag 4 september 2005 00:47 schreef Radegast het volgende:
En nu gaat Nederland het verkloten voor de Roemenen, ik weet het zeker![]()
Ik heb ze nog weinig zo belabberd zien spelen, zelfs niet onder Dickie..quote:Op zondag 4 september 2005 00:54 schreef pascalheister het volgende:
1-0 klinkt niet echt overtuigend, dat was de wedstrijd ook niet zeker?
Vaak genoeg eigenlijk. Vrijwel elke wedstrijd in het oosten was belabberd, onder Dickie, onder Louis, onder Dickie, etc...quote:Op zondag 4 september 2005 00:55 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ik heb ze nog weinig zo belabberd zien spelen, zelfs niet onder Dickie..
mooi, niks gemist dusquote:Op zondag 4 september 2005 00:58 schreef Suijk het volgende:
Het was saai. 11 tegenstanders op een kluitje en nederland dat rustig de bal mocht rondtikken en uiteindelijk Ruud die een kans verzilverde.
Alsof dat gebeurt.quote:Op zondag 4 september 2005 13:18 schreef Ixnay het volgende:
Ze kunnen zich woensdag kwalificeren.
Maar dan moet Tsjechië van Armenië verliezen, en Nederland van Andorra winnen.
Ik vind het wel een goed idee om Robben en Van Persie afwisselend op de flanken te laten spelen, zeker ook omdat Kuijt op scherp staat.quote:Op zondag 4 september 2005 18:48 schreef Shreyas het volgende:
Tegen Andorra spelen we thuis en Van Basten weet dat Oranje beter moet. Hij doet wel relax en een beetje nonchalant, maar hij is volgens mij echt niet tevreden over de vertoning van Oranje afgelopen zaterdag. Hij zal zeker willen dat Oranje nou ook een echt goed gaat spelen.
Een ander voordeel is dat Robben weer fit is, die jongen wil altijd ervoor gaan en hij laat andere spelers ook beter spelen. Daarom reken ik aanstaande woensdag wel op een mooie uitslag, 4-0 of 5-0 moet makkelijk te halen zijn.
Tegen Tsjechie moeten we ook gewoon winnen, dan plaatsen zij zich wellicht niet voor het WK als beste nummer 2 en dan moeten ze de play-offs spelen.
quote:Op zaterdag 3 september 2005 18:02 schreef Zwansen het volgende:
0-1. geluk van Marco houdt maar niet op.
Volgens mij niet.quote:Op woensdag 7 september 2005 23:03 schreef Pool het volgende:
Zijn we nu onderhand officieel geplaatst of hoe zit dat? Ik weet dat de Tsjechen ons nog kunnen inhalen, maar zijn we nog niet zeker van een plaats bij de beste nummers twee? We staan nu op 28 uit 10, zijn er nog nummers twee die dat kunnen halen?
Waarom?quote:Op woensdag 7 september 2005 23:04 schreef star_gazer het volgende:
Die gasten van Andorra moeten ze afschieten
Zeker familie van Sjaak... die heeft hem vast alles geleerd.quote:Op woensdag 7 september 2005 19:36 schreef methodmich het volgende:
Jan Polák weer 2 x gescoord voor de Tsjechen, goede middenvelder hoor.
Vanwege dat kinderachtige gedragquote:
Dat valt niet zo makkelijk te zeggen aangezien bepaalde resultaten geschrapt worden. In de groepen met zeven ploegen tellen de resultaten tegen de nummer laatst niet mee, en er is nog veel te weinig bekend over de volgordes en puntentaantallen om iets zinnigs te voorspellen.quote:Op woensdag 7 september 2005 23:03 schreef Pool het volgende:
Zijn we nu onderhand officieel geplaatst of hoe zit dat? Ik weet dat de Tsjechen ons nog kunnen inhalen, maar zijn we nog niet zeker van een plaats bij de beste nummers twee? We staan nu op 28 uit 10, zijn er nog nummers twee die dat kunnen halen?
Waar staat die onder contract? Lijkt mij een prima opvolger voor Galasekquote:Op woensdag 7 september 2005 19:36 schreef methodmich het volgende:
Jan Polák weer 2 x gescoord voor de Tsjechen, goede middenvelder hoor.
quote:Op woensdag 7 september 2005 23:30 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Vanwege dat kinderachtige gedrag
Fout. Ik heb gisteren het volgende uitgevogelt. We kunnen in het ergste geval als 2e nummer 2 eindigen en dan gaan we ook rechtstreeks door dus we zijn gewoon reeds geplaatst. De FIFA kijkt echter enkel naar de poule bij rechtstreekse plaatsing en pas na alle wedstrijden naar het tweede plek verhaal.quote:Op donderdag 8 september 2005 01:49 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat valt niet zo makkelijk te zeggen aangezien bepaalde resultaten geschrapt worden. In de groepen met zeven ploegen tellen de resultaten tegen de nummer laatst niet mee, en er is nog veel te weinig bekend over de volgordes en puntentaantallen om iets zinnigs te voorspellen.
quote:Op donderdag 8 september 2005 01:34 schreef sampoo het volgende:
[..]
Bij de beoordeling van de beste nummers 2 tellen de punten die behaald zijn tegen de nummer laatst in de groepen met 7 teams niet mee.
Ik had wat tijd en heb alle mogelijke kandidaten voor de nummer twee positie bekeken en het scenario genomen dat we tegen Tsjechië en tegen Macedonië verliezen.We zijn minstens tweede want Roemenië kan ons niet inhalen.
Groep 1
1.NED 22 punten
2.TSJ 18 punten
Andorra of Armenie worden laaste en zowel NED als TSJ hebben de volle punten behaald dus maakt het niet uit voor de punten
Groep 2
1.UKR 18 punten
2.TUR 14 punten
3.GRI 12 punten
4.DEN 13 punten
Laatste plek staat vast Kazakhstan dus niemand kan de 22 punten van Nederland halen zonder eerste te worden.
Groep 3
1.POR 18 punten
2.SLO 13 punten
3.RUS 16 punten
5.EST 11 punten
Laatste plek staat vast Luxemburg dus niemand kan de 22 punten van Nederland halen zonder eerste te worden.(Rusland kan max 3 punten halen want het moet nog tegen Luxemburg)
Groep 4
1.SWI 16 punten
2.FRA 16 punten
3.ISR 15 punten
4.IRL 13 punten
Niemand kan de 22 punten van Nederland halen zonder eerste te worden.
Groep 5
1.ITA 17 punten
2.NOR 12 punten
3.SLO 12 punten
4.SCO 10 punten
Niemand kan de 22 punten van Nederland halen zonder eerste te worden.
Groep 6
1.POL 24 punten
2.ENG 19 punten
mogelijk tweede plek die boven Nederland eindigt
Groep 7
1.SER 16 punten
2.ESP 14 punten
3.BOS 13 punten
4.BEL 11 punten
Laatste plek staat vast San Marino dus niemand kan de 22 punten van Nederland halen zonder eerste te worden.
Groep 8
Als Malta laatste blijft
1.SWE 15 punten
2.CRO 16 punten
Niemand kan de 22 punten van Nederland halen
Als IJsland laatste wordt
1. SWE 18 punten
2. CRO 14 punten
Zweden moet nog tegen Ijsland kan dus max 3 punten scoren in de twee resterende wedstrijden. Kroatië kan maximaal op 20 punten uitkomen dus niemand kan de 22 punten van Nederland halen.
=============
Er kan maar één nummer twee beter eindigen dan Nederland dus we zijn gewoon geplaatst!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
http://fifaworldcup.yahoo(...)minary_format_en.pdfquote:Op donderdag 8 september 2005 11:03 schreef sjimz het volgende:
ik dacht dat het was dat in een groep van 6 de resultaten tegen de laatste niet mee telt..en in een groep van 7 team het resultaat tegen de laagste 2 niet meetellen
quote:To determine the 2 best 2. nd. placed teams, the results against the teams of
the same group in. 1. st. , 3. rd. , 4. th. , 5. th. and 6. th place will be taken into consideration.
Met deze bondscoach is dat natuurlijk maar een formaliteit.quote:
Groep 8 niet.quote:Op donderdag 8 september 2005 15:25 schreef BVO het volgende:
Nee, de groepen 6 en 8 kunnen een nog betere nummer 2 leveren.
Dit klopt dus niet, want Zweden kan wel punten scoren tegen ijsland. (nummers 1,3,4,5,6 tellen mee, ijland staat 5e)quote:1. SWE 18 punten
2. CRO 14 punten
Zweden moet nog tegen Ijsland kan dus max 3 punten scoren in de twee resterende wedstrijden. Kroatië kan maximaal op 20 punten uitkomen dus niemand kan de 22 punten van Nederland halen.
1.FC Nürnberg, sinds deze zomer. Ajax zat te slapen.quote:Op donderdag 8 september 2005 01:57 schreef Radegast het volgende:
[..]
Waar staat die onder contract? Lijkt mij een prima opvolger voor Galasek![]()
idd, we zijn een miertje op de wereldkaart. Maar wel een sterk miertje!quote:Op woensdag 14 september 2005 17:26 schreef tong80 het volgende:
Is toch weer leuk om te zien. Kleine klote landje maar wel tweede achter de Brazilianen.
Gewoon?quote:Op woensdag 14 september 2005 21:47 schreef FritsVanEgters het volgende:
Nederland wint gewoon van Tsjechië, dan moet er helemaal niets meer.
Of gewoon ongewoon.quote:
hoe ze het doen maakt niet uit als er maar gewonnen wordtquote:
quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 19:38 schreef pberends het volgende:
Gelijkspel is toch al genoeg om eerste te worden?
Ja ligt er aan hoevaak er gescoord wordt. Bij 2-2 liggen de zaken uiteraard anders. Maar dat hoef ik jou niet uit te leggen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 19:38 schreef pberends het volgende:
Gelijkspel is toch al genoeg om eerste te worden?
Dat klopt niet. NEderland heeft vier punten voorsprong, en bij een gelijkspel blijft dat zo. In de overgebleven wedstrijd kan Tsjechië geen vier punten halen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 19:42 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja ligt er aan hoevaak er gescoord wordt. Bij 2-2 liggen de zaken uiteraard anders. Maar dat hoef ik jou niet uit te leggen.
Lul ff mee lul!quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 19:45 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat klopt niet. NEderland heeft vier punten voorsprong, en bij een gelijkspel blijft dat zo. In de overgebleven wedstrijd kan Tsjechië geen vier punten halen.
Ja, maar je feiten kloppen niet.quote:Op donderdag 8 september 2005 10:51 schreef sampoo het volgende:
[..]
Fout. Ik heb gisteren het volgende uitgevogelt. We kunnen in het ergste geval als 2e nummer 2 eindigen en dan gaan we ook rechtstreeks door dus we zijn gewoon reeds geplaatst. De FIFA kijkt echter enkel naar de poule bij rechtstreekse plaatsing en pas na alle wedstrijden naar het tweede plek verhaal.
[..]
Doe's even normaal, en minder cryptisch.quote:
quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 20:02 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, maar je feiten kloppen niet.
Nederland heeft 28 punten en Tsjechië 24. Er zijn nog twee wedstrijden, waarvan er eentje Tjeschië - Nederland is.
Als dat een gelijkspel wordt heeft Nederland 29 punten en Tsjechië 25. Dat verschil is niet meer goed te maken.
Het verhaal over de laatste plaats die niet meetelt, treedt pas op wanneer wordt gekeken naar de beste nummers twee.
Je bent vergeten dat er dus 6 punten afgaan als de resultaten niet meetellen met de nummer laatst en men heeft daarvan 2 keer gewonnen. Een ploeg die dus punten heeft verspeeld tegen de nummer 7, gaat er relatief op vooruit.quote:Op donderdag 8 september 2005 10:51 schreef sampoo het volgende:
[..]
Fout. Ik heb gisteren het volgende uitgevogelt. We kunnen in het ergste geval als 2e nummer 2 eindigen en dan gaan we ook rechtstreeks door dus we zijn gewoon reeds geplaatst. De FIFA kijkt echter enkel naar de poule bij rechtstreekse plaatsing en pas na alle wedstrijden naar het tweede plek verhaal.
[..]
Omdat je in 12 wedstrijden veel meer punten kunt halen dan in 10 wedstrijden, en dat zou niet eerlijk zijn voor de nummers twee uit de kleinere groepen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 15:55 schreef kingmob het volgende:
[..]
Je bent vergeten dat er dus 6 punten afgaan als de resultaten niet meetellen met de nummer laatst en men heeft daarvan 2 keer gewonnen. Een ploeg die dus punten heeft verspeeld tegen de nummer 7, gaat er relatief op vooruit.
Wat een achterlijke regel overigens, waarom telt dat resultaat ineens niet?
Hopen dat Roemenie Tsjechie nog voorbij gaat en 2de wordt...quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:33 schreef Suijk het volgende:
Roemenie met 0-1 voor tegen Finland.
Wellicht via www.uefa.com ?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 15:46 schreef Radegast het volgende:
Over een kwartier begint Finland - Roemenie. Ik ben benieuwd naar de opstellingen. Zijn die ergens online te vinden?
Ik zie ze daar niet zo maar winnen. Galasek en Ujfalusi zijn ook nog eens geschorst...quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 22:45 schreef Suijk het volgende:
Het wordt toch nog even zweten voor Tsjechië.
Dacht het ook niet, want de beste twee nummers 2 komen uit de groepen met Engeland & Polen en Kroatië & Zweden. Dus dan maakt het voor Tsjechië niet meer uit dacht ik...quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 23:34 schreef RayMania het volgende:
De ploeg van Brückner moet niet alleen het laatste groepsduel met Finland winnen, maar ook nog eens hopen dat Armenië ten koste van Andorra de laatste plaats verlaat.
Dat klopt toch niet?
Of in het stadionquote:Op zondag 9 oktober 2005 15:02 schreef DeTolk het volgende:
Finland Tsjechie maar even op een stream kijken.
Als het goed is begint het een stuk vroeger dan de NL wedstrijd. (wisten ze gister nog niet precies te melden)quote:Op zondag 9 oktober 2005 15:10 schreef Ixnay het volgende:
Ik denk dat ik dan toch Nederland - Macedonië ga kijken.
Lijkt me gezellig in de ArenA (nouja, in hoeverre mogelijk uiteraardquote:Op zondag 9 oktober 2005 15:10 schreef Ixnay het volgende:
Ik denk dat ik dan toch Nederland - Macedonië ga kijken.
En vergeet De Boer niet!!!quote:Op zondag 9 oktober 2005 19:29 schreef Ippon het volgende:
Nee, met Kluivert, Seedorf en Van Bommel hadden we de kwalificatie veel gemakkelijker gehaald.
En de spelers van roemenie zullen (een deel van hun) premie aan de spelers van Finland schenken mits Roemenie 2e wordt...quote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:11 schreef JorgeCampos het volgende:
op uefa.com valt te lezen dat de burgemeester van Craiova, een stad in Roemenie, beloofd heeft dat enkele straten naar de spelers van Finland zullen worden vernoemd, ALS ze ervoor zorgen dat Roemenie 2e eindigt.
![]()
En dan die Finnen even wat straten en geld meepakken, en Roemenie de play-offs verliezenquote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:34 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
En de spelers van roemenie zullen (een deel van hun) premie aan de spelers van Finland schenken mits Roemenie 2e wordt...
Roemenie heeft een beter onderling resultaat, dus Tsjechie moet wel perse winnenquote:Op woensdag 12 oktober 2005 17:43 schreef Skwish het volgende:
Al in de 6e minuut.Een gelijkspelletje is al voldoende, hoop dat Roemenie door gaat naar de play off ronden.
Hoezo?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 17:43 schreef Skwish het volgende:
Al in de 6e minuut.Een gelijkspelletje is al voldoende, hoop dat Roemenie door gaat naar de play off ronden.
[WK Kwal.] Nederland - Macedonië, AFTRAP 19:30!quote:Op woensdag 12 oktober 2005 18:08 schreef mordradead het volgende:
op welke tijd moet nederland eigenlijk precies spelen?
Jij dacht dat Tsjechië punten zou verspelen tegen een ongemotiveerd Finland dat nergens meer voor strijd?quote:
Nee, ze hebben al een aantal wedstrijden gespeeld. Nu moeten ze tegen de nummer 5 van Zuid-Amerika. En dan zijn ze door...quote:Op woensdag 12 oktober 2005 20:08 schreef pberends het volgende:
Trouwens, het enige wat Australie moet doen is winnen in 1 playoff wedstrijd?
Aha, Hiddink heeft het dus goed gedaan. Tot nu toe.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 20:09 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee, ze hebben al een aantal wedstrijden gespeeld. Nu moeten ze tegen de nummer 5 van Zuid-Amerika. En dan zijn ze door...
quote:Op woensdag 12 oktober 2005 20:14 schreef pberends het volgende:
[..]
Aha, Hiddink heeft het dus goed gedaan. Tot nu toe.
http://fifaworldcup.yahoo.com/06/en/t/group/ocn.htmlquote:Op woensdag 12 oktober 2005 20:14 schreef pberends het volgende:
[..]
Aha, Hiddink heeft het dus goed gedaan. Tot nu toe.
Inderdaad. Maar als je ziet dat Bahrein en Oezbekistan daar meedoen is Australië ook niet kansloos. Je vraagt je toch af wat dat soort landen op een WK doen, net als Togo en T&T en dergelijke, terwijl Ierland en Roemenië kansloos zijn.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 00:44 schreef sampoo het volgende:
Ze gaan volgend jaar meedoen in de Aziatische groep geloof ik zodat ze betere tegenstand krijgen en hopelijk hun team kunnen ontwikkelen al denk ik dat ze het ook in de Aziatische groep met meer WK-plaatsen moeilijk zullen krijgen.
Op zich wel, maar vind je de verhoudingen niet scheef? Ik bedoel, Bahrein maakt ook kans als er minder plekken zijn, alleen moeten ze dan Zuid-Korea en dergelijke voorblijven. Winnen van andere prutlandjes is geen prestatie, dus men moet er veel minder voor doen dan in Europa.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 00:48 schreef -Vaduz- het volgende:
Dat is toch het leuke aan de kwalificaties vind ik.
Dat is juist wel leuk, ik vind het alleen doorgeslagen. Wereldwijde kwalificatie is toch niet haalbaar, maar samenvoegen van Noord- en Zuid-Amerika, en Oceanië en Azië lijkt me geen slecht plan.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 00:52 schreef -Vaduz- het volgende:
Eerlijker krijg je het toch niet, het WK zal toch nooit bestaan uit de beste 32 landen. De kanshebbers zitten er altijd wel bij.
T&T staat momenteel vierde, en kan alleen ingehaald worden door Guatemala. Lood om oud ijzer dus. en voor het WK van '90 waren ze bijna geplaatst. Er werd met 1-0 verloren van de V.S., waar een gelijkspel voldoende was geweest.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 01:01 schreef sampoo het volgende:
Togo is toch echt geen slappe hap en hebben toch Senegal eruit gevoetbalt en weten met de traditionele grootheden in Afrika ook goed mee te doen (gelijk tegen Ghana, winst op Marokko ect.). Oezbekistan was bij hun debuut als zelfstandig land een paar jaar terug meteen Aziatisch kampioen. Ze zijn wat afgegelden maar Australië heeft het de laatste keer ook tegen een Aziatische land die zich niet rechtsteeks wist te plaatsen moeten afgeleggen bij het spelen om een ticket voor het WK.
Trinidad en Tabago zit bij lange na niet op het WK. Eerst moet men 4e worden in hun regio waarna ze dan Bahrein of Oezbekistan moeten verslaan.
Zuid-Korea wint ook niet zo maar van Bahrein of Oezbekistan. Oezbekistan werd 2-1 thuis verslagen en het werd 1-1 uit. Die 1-1 was onverdiend en er werd in de 90ste minuut gelijk gemaakt door Korea.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 00:50 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Op zich wel, maar vind je de verhoudingen niet scheef? Ik bedoel, Bahrein maakt ook kans als er minder plekken zijn, alleen moeten ze dan Zuid-Korea en dergelijke voorblijven. Winnen van andere prutlandjes is geen prestatie, dus men moet er veel minder voor doen dan in Europa.
Je kunt wel aan de gang blijven, maar zolang er in Europa vijf betere landen worden uitgeschakeld blijf ik bij m'n standpunt.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 01:09 schreef sampoo het volgende:
[..]
Zuid-Korea wint ook niet zo maar van Bahrein of Oezbekistan. Oezbekistan werd 2-1 thuis verslagen en het werd 1-1 uit. Die 1-1 was onverdiend en er werd in de 90ste minuut gelijk gemaakt door Korea.
Guatemala is geen Trinidad en laten soms nog wel goed voetbal zien en goede resultaten. Ze zijn wel vrij grillig maar men kon goed meekomen tegen de VS en Mexico en ik zie zo ook een 1-1 tegen Brazilië staan.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 01:04 schreef heiden6 het volgende:
[..]
T&T staat momenteel vierde, en kan alleen ingehaald worden door Guatemala. Lood om oud ijzer dus. en voor het WK van '90 waren ze bijna geplaatst. Er werd met 1-0 verloren van de V.S., waar een gelijkspel voldoende was geweest.
Zolang ze niet tegen elkaar spelen kan je er weinig van zeggen. Je kent al die landen niet en ik zal je zeggen dat men in die landen ook niet van Roemenië gehoord hebben. Als Roemenië een halve wereld verder in een vreemd land en stadion en op zo nu en dan een pokkeveld denkt te kunnen winnen dan moeten ze zich maar inschrijven bij de Aziatische bond.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 01:10 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je kunt wel aan de gang blijven, maar zolang er in Europa vijf betere landen worden uitgeschakeld blijf ik bij m'n standpunt.
Oeps.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 01:10 schreef -Vaduz- het volgende:
Graag verder hierover in het centrale topic.
[centraal] WK 2006 Duitsland #2
Klopt, maar Zwitserland gaat wellicht toch niet door, dus uiteindelijk zijn ze geen van beide aanwezig op het WK.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:33 schreef komrad het volgende:
ik vind het toch wel jammer van roemenie bv, die vind ik toch beter dan bv zwitserladn
Dat kan flink veranderen nog voor het WK dus een ranglijst is geen juiste basis voor een WK dat een half jaar later begint. Men kijkt naar de resultaten over de laatste jaren en het ontbreken van Oranje op het WK 2002 maakt gewoon dat Oranje wellicht geen groepshoofd wordt.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:39 schreef Zwansen het volgende:
Ongelooflijk, de nummer 2 van de FIFA-ranglijst gewoon geen groepshoofd.
En waar is dit te lezen?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:27 schreef komrad het volgende:
wat ik er van begrepen heb is nederland groepshoofd als spanje zich NIET plaatst
anders zullen we in de tweede pot komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |