KJH moet er ook bij idd, in plaats van Ruud ( maar wel eerst in een oefenwedstrijd)quote:Op woensdag 8 juni 2005 08:36 schreef Nyrem het volgende:
Ben benieuw waarneer hij die echt jonge topspits Huntelaar gaat selecteren ipv Babel.
(Huntelaar weer belangrijk deze week voor Jong-Oranje)
Laat hem verloopig maar mooi belangrijk blijven bij oranje. en ik zie in Babel en Huntelaar niet 2 dezelfde voetballersquote:Op woensdag 8 juni 2005 08:36 schreef Nyrem het volgende:
Ben benieuw waarneer hij die echt jonge topspits Huntelaar gaat selecteren ipv Babel.
(Huntelaar weer belangrijk deze week voor Jong-Oranje)
tegen duitsland volgens mijquote:Op woensdag 8 juni 2005 09:58 schreef DeTolk het volgende:
Wanneer is er weer eens een oefenwedstrijd waarin we talenten kunnen testen
Stekelenburgquote:Op woensdag 8 juni 2005 10:02 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Oohhh.. kunnen we mooi de nieuwelingen in de eredivisie testen
Mwa... is nie slechquote:Op woensdag 8 juni 2005 10:11 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Stekelenburg
Schuurman Zomer Vlaar Arnold Kruiswijk
Kruys Maduro Ibrahim Afellay
Kuijt Huntelaar Babel
zoiets
Zijn nog teveel PSV-ers denk ik........als die Afellay er uit gelaten wordt, halen we het misschien welquote:Op woensdag 8 juni 2005 10:11 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Stekelenburg
Schuurman Zomer Vlaar Arnold Kruiswijk
Kruys Maduro Ibrahim Afellay
Kuijt Huntelaar Babel
zoiets
Kuyt natuurlijk!quote:Op woensdag 8 juni 2005 10:32 schreef gr8w8 het volgende:Wie is dan de echte leider? Toch maar weer een middenvelder, Maduro?
Nah, iets té fel. Die loopt dan te snel tegen kaarten aan met zijn protesten als captain.quote:
Eens.quote:Op woensdag 8 juni 2005 11:42 schreef SocialDisorder het volgende:
maar terug naar het topic, want het is natuurlijk wel het GROTE VAN BASTEN TOPIC!
Stelling; zolang Oranje wint met redelijk voetbal, doet Marco het goed.
ik ben niet zo moeilijk. Sorry zolang ze winnen vind ik het goedquote:Op woensdag 8 juni 2005 11:42 schreef SocialDisorder het volgende:
maar terug naar het topic, want het is natuurlijk wel het GROTE VAN BASTEN TOPIC!
Stelling; zolang Oranje wint met redelijk voetbal, doet Marco het goed.
Gaan met 1-0 onderuit, doelpunt in de laatste minuten.quote:Op woensdag 8 juni 2005 11:51 schreef Stiffmaster het volgende:
En wat gaan 'onze jongens' vanavond doen??
Ik gok op minimaal 2-0 winst
quote:Op woensdag 8 juni 2005 11:54 schreef jimjim1983 het volgende:
oh damn, die wedstrijd is vanavond al?
Goedemorgen deze morgenquote:Op woensdag 8 juni 2005 11:54 schreef jimjim1983 het volgende:
oh damn, die wedstrijd is vanavond al?
yep.quote:Op woensdag 8 juni 2005 11:59 schreef gr8w8 het volgende:
Stelling; zolang Oranje wint met redelijk voetbal, doet Marco het redelijk.
Ik ben nog echt niet overtuigd. De echte beproevingen moeten nog komen.
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij ben jij niet voor Ajax.quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:06 schreef The_M het volgende:
4-3, 2 keer Cocu, 1 keer Lucius, maar helaas 2 eigen goals van de Jong en 2 van Maduro......
quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:06 schreef The_M het volgende:
4-3, 2 keer Cocu, 1 keer Lucius, maar helaas 2 eigen goals van de Jong en 2 van Maduro......
Laat me raden, jij zit zondags "EINDHOVUH EINDHOVUH EINDHOVUH!!!!!!!!!!" te schreeuwen?quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:06 schreef The_M het volgende:
De van Bommel affaire zit nog diepquote:Op woensdag 8 juni 2005 12:07 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij ben jij niet voor Ajax.![]()
En jij: AJAX klapklapklap AJAX klapklapklap AJAX klapklapklapquote:Op woensdag 8 juni 2005 10:19 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Zijn nog teveel PSV-ers denk ik........als die Afellay er uit gelaten wordt, halen we het misschien wel
Nee hoor, meestal "Sylvie is de liefste van Amsterdam" of iets in die trent.quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:12 schreef The_M het volgende:
[..]
En jij: AJAX klapklapklap AJAX klapklapklap AJAX klapklapklap
Nee niks, daar stellen we de allerbesten tegen op, het beste team! We moeten en zullen van Duitsland winnenquote:Op woensdag 8 juni 2005 10:02 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Oohhh.. kunnen we mooi de nieuwelingen in de eredivisie testen
Vind ik ook, de eerste klap is een daalder waard...quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:46 schreef VoreG het volgende:
[..]
Nee niks, daar stellen we de allerbesten tegen op, het beste team! We moeten en zullen van Duitsland winnen
Ik denk dat Van Bommel de winnende scoortquote:Op woensdag 8 juni 2005 12:06 schreef The_M het volgende:
Durf je daar geld op te zetten?quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:49 schreef keijz het volgende:
[..]
Ik denk dat Van Bommel de winnende scoort
Maar had Dick dan niet mogen blijven zitten? kwamen we mooi mee in de halve finalequote:Op woensdag 8 juni 2005 13:30 schreef numero_uno het volgende:![]()
Maar om op de stelling terug te komen: Wat zeiken we nou, als we winnen ist goed!!!
stopte Dick er niet zelf mee?quote:Op woensdag 8 juni 2005 13:35 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Maar had Dick dan niet mogen blijven zitten? kwamen we mooi mee in de halve finale![]()
Ligt eraan wat we winnen. Een paar verkapte oefenpotjes in een lichte pool of een tegenstander in de lappenmand?quote:Op woensdag 8 juni 2005 13:30 schreef numero_uno het volgende:![]()
Maar om op de stelling terug te komen: Wat zeiken we nou, als we winnen ist goed!!!
Ware het niet dat van basten oogstrelend voetbal beloofde, waar nog weinig van te zien is.quote:Op woensdag 8 juni 2005 13:30 schreef numero_uno het volgende:![]()
Iets meer respect voor de kleine generaal mag wel, als van Basten een dergelijke wissel door zou voeren was er echt niet zoveel om te doen geweest.quote:Op woensdag 8 juni 2005 13:36 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
stopte Dick er niet zelf mee?
anders zou hij ook niet mogen blijven zitten, kale sukkel.
Zoals ook Nilis destijds, zou goed kunnen.quote:Op woensdag 8 juni 2005 13:42 schreef Dos37 het volgende:
Van Bommel word de nieuwe Clarance Seedorf. Een echt club voetballer
Kun je de niet effe posten?quote:Op woensdag 8 juni 2005 13:47 schreef LuNaTiC het volgende:
goeie column in de VI, pagina 87
idd.quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:59 schreef the_legend_killer het volgende:
als het vandaag weer niet lekker loopt dan ligt het niet aan bommel
Nee, dan ligt het aan de tegenstanderquote:Op woensdag 8 juni 2005 15:03 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
idd.
maar als het dus opeens wel loopt dan moet iedereen zich erbij neerleggen dat van Bommel er niet meer bij zit en komt![]()
dat klopt ook.quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:03 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
idd.
maar als het dus opeens wel loopt dan moet iedereen zich erbij neerleggen dat van Bommel er niet meer bij zit en komt![]()
gekopieerd uit het blad dat vandaag uit is gekomenquote:Op woensdag 8 juni 2005 15:07 schreef SocialDisorder het volgende:
lachen, VI wordt eerst als Ajax-blad aangemerkt, en nu er iets positiefs in staat over een PSV-speler, is het ineens een objectief blad...........
Ook lachen; reacties in dit forum die naar buiten worden gebracht als eigen meningen, lijken wel één op één gekopieerd uit de VI......
VI ligt al een paar dagen bij mij thuis (abonnee).quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:09 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
gekopieerd uit het blad dat vandaag uit is gekomen
oh wacht, misschien leest Taco wel mee
Moeilijk he, toegeven dat er ook een andere waarheid kan zijn dan die van Van Basten..... Als zelfs een speler uit het elftal zelf (Kuijt) zegt dat Van Bommel speelde zoals Van Basten dat had gevraagd, geeft dat toch echt te denken.....quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:07 schreef SocialDisorder het volgende:
lachen, VI wordt eerst als Ajax-blad aangemerkt, en nu er iets positiefs in staat over een PSV-speler, is het ineens een objectief blad...........
Ook lachen; reacties in dit forum die naar buiten worden gebracht als eigen meningen, lijken wel één op één gekopieerd uit de VI......
Hoezo je zet jezelf weer even te kijkquote:Op woensdag 8 juni 2005 15:07 schreef SocialDisorder het volgende:
Dan bezorgen ze die snel, hier komt ie namelijk gewoon op woensdag. Kijk nog maar even naar de datum op de voorkant (ja ik ben ook abonneequote:Op woensdag 8 juni 2005 15:10 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
VI ligt al een paar dagen bij mij thuis (abonnee).
Lijkt me sterk.. Dinsdagmiddag kan op z'n vroegst, want maandag wordt hij gedrukt.quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:10 schreef SocialDisorder het volgende:
VI ligt al een paar dagen bij mij thuis (abonnee).
Dinsdag + woensdag = 2 = paarquote:Op woensdag 8 juni 2005 15:13 schreef DIJK het volgende:
[..]
Lijkt me sterk.. Dinsdagmiddag kan op z'n vroegst, want maandag wordt hij gedrukt.
Dinsdagmiddag.. Het is nu Woensdagmiddag.. Dat lijkt me dus 1 dag. Tellen is ook al lastig voor je. Bovendien zeg je vandaag dat hij al een paar dagen bij je thuis ligt, dan kun je eigenlijk vandaag niet eens mee tellen.quote:
quote:
quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:21 schreef SocialDisorder het volgende:
Er zijn ergere dingen, Lunatic; anderen zijn erg slecht in het verkroppen dat "hun" sterspeler niet functioneert in Oranje.
Precies, maar de hele ajax aanhang geniet hier gewoon van, kunnen niet meer objectief zijn....Wel begrijpelijk, ze zijn het hele seizoen al door psv te kijk gezetquote:Op woensdag 8 juni 2005 15:26 schreef LuNaTiC het volgende:
dat maken er mensen zelf van. Van Bommel is al weg bij PSV, en speelt voor zover ik weet gewoon voor Barcelona. Daarbij (maar dan spreek ik voor mezelf) vond ik het wegsturen van Ooijer, Bouma en VoH in eerste instantie raar, maar dat is allemaal te verklaren. Bovendien staat Lucius er nog gewoon en komt Cocu er bij, dus dat Van Basten iets tegen PSV heeft, lijkt mij schromelijk overdreven.
Maar daarom mag je nog wel kritisch kijken naar de manier waarop wordt omgegaan met Van Bommel. Want als je een beetje objectief probeert te kijken dan zie je zelf hopelijk ook wel dat er bepaalde dingen gewoon niet helemaal kloppen en dat Van Basten nogal inconsequent aan het handelen is op een manier die geen schoonheidsprijs verdient.
Misschien moeten we het stadium Van Basten/ Ajax vs PSV eens voorbij, want dat heeft echt weinig zin...
Ach laat de Ajax-PSV tegenstelling maar voor wat het is, het gaat hier om Oranje en de bondscoach waar het eerdergenoemde wel weer relevant in is.quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:49 schreef The_M het volgende:
[..]
Precies, maar de hele ajax aanhang geniet hier gewoon van, kunnen niet meer objectief zijn....Wel begrijpelijk, ze zijn het hele seizoen al door psv te kijk gezet![]()
quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:49 schreef The_M het volgende:
[..]
Precies, maar de hele ajax aanhang geniet hier gewoon van, kunnen niet meer objectief zijn....Wel begrijpelijk, ze zijn het hele seizoen al door psv te kijk gezet![]()
Dat denk ik ook ja.quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:51 schreef PyTh het volgende:
Moet zeggen dat het stukje uit de VI de waarheid tot heel dichtbij nadert
Tja, na zo'n seizoen begrijpt het psv-kamp gewoon niet dat hij is weggestuurd.... En het ajax-kamp gooit (natuurlijk) wat olie op het vuur en zo krijg je van die hete discussies die helemaal niet meer objectief zijn en ver van het onderwerp zelf afdwalenquote:Op woensdag 8 juni 2005 15:54 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
![]()
als ik voor mezelf spreek dan moet ik toegeven dat ik er wel een beetje van geniet, niet omdat van bommel weggestuurd is maar door de manier waarop er (in het begin vooral) op gereageerd wordt![]()
Het zaait in elk geval onrust in de gelederen, dat is nooit welkom.quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:54 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
![]()
als ik voor mezelf spreek dan moet ik toegeven dat ik er wel een beetje van geniet, niet omdat van bommel weggestuurd is maar door de manier waarop er (in het begin vooral) op gereageerd wordt![]()
dat is waar.quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:06 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Het zaait in elk geval onrust in de gelederen, dat is nooit welkom.
Inderdaad en als we het WK winnen zonder dat van Bommel ooit nog een bal aanraakt in het Nederlands Elftal ook...quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:02 schreef The_M het volgende:
[..]
Maar goed, als Van Bommel tijdens de WK-finale de winnende maakt lachen we erom![]()
Ik ben het helemaal eens met je verhaal, alleen 1 ding: Ooijer??quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:09 schreef SocialDisorder het volgende:
heel verhaal
Mooi stuk, misschien is Van Basten dezelfde mening toegedaan, maar dan kan ie daar wél eerlijk over zijn.quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:09 schreef SocialDisorder het volgende:
tuurlijk zijn de redenen die Marco aangeeft twijfelachtig, en de wissel in de 49e minuut was opzienbarend. Maar de fanatiekere PSV-aanhang ziet weer allerlei complottheorieen, en dat staat me een beetje tegen. Ook het calimero-gedrag van deze mensen staat me tegen, het begint nu echt gewoon irritant te worden.
Marco van Basten is bondscoach. En als hij besluit Van Bommel naar huis te sturen, vind uberhaupt al niet dat hij daar tekst en uitleg over hoeft te geven aan de pers/het publiek. Dat is iets tussen Van Basten en Van Bommel en de spelersgroep. Klaar.
Dat Van Basten een Ajax-verleden heeft (hij is zelf Utrechter, maar dat schijnen ze te vergeten in Eindhoven) en Van Bommel een PSV-verleden (ja jongens, het is nu echt verleden), is leuk en aardig, maar doet er niet toe.
PSV heeft geweldig gepresteerd in Eredivisie en CL, maar wedstrijd na wedstrijd werd duidelijk dat het een prestatie van het collectief was, en niet 1 of 2 spelers individueel. En wedstrijd na wedstrijd viel het collectief minimaal één keer uit elkaar, en na 1 tot 10 minuten werd dat weer gerepareerd. Maar de wedstrijden tegen Milan werden juist in de paar minuten van onachtzaamheid verloren.
Terug naar Van Bommel; ik vind Van Bommel niet in het Nederlands elftal passen, omdat de bondscoach weigert een elftal aan te passen aan een speler, maar hij selecteert de spelers die hij denkt nodig te hebben voor een bepaald systeem. Van Bommel's prestaties in PSV is slechts te danken aan de opstelling van PSV, niet Van Bommel zelf.
Ik vond vanaf het begin af aan al dat Van Bommel niet in Oranje thuis hoorde, maar dat werd (en wordt) afgedaan als Amsterdams chauvinisme. Als dat zo is, waarom wil ik Cocu, Ooijer en, alstie genaturaliseerd kan worden, Alex in Oranje hebben?
Jij geeft van Bommel wel erg weinig eer ten aanzien van afgelopen seizoen. Hij heeft 14 goals gemaakt en bij net zoveel assists, voor een middenvelder is dat heel veel. Verder denk ik dat met name Cocu belangrijk is geweest voor van Bommel en had ze graag vanavond samen in Oranje zien voetballen. Het is en blijft belachelijk (en eerder vreemd) dat van Bommel na zo'n seizoen op basis van 1 wedstrijd tegen Roemenie alweer wordt afgeschreven door de bondscoach....Van Basten moet gewoon eerlijk toegeven dat hij niet door wil met van Bommel in plaats van met al die loze excuses aan te komen!!! (hmm, nu praat ik wel erg de vi na)quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:09 schreef SocialDisorder het volgende:
tuurlijk zijn de redenen die Marco aangeeft twijfelachtig, en de wissel in de 49e minuut was opzienbarend. Maar de fanatiekere PSV-aanhang ziet weer allerlei complottheorieen, en dat staat me een beetje tegen. Ook het calimero-gedrag van deze mensen staat me tegen, het begint nu echt gewoon irritant te worden.
Marco van Basten is bondscoach. En als hij besluit Van Bommel naar huis te sturen, vind uberhaupt al niet dat hij daar tekst en uitleg over hoeft te geven aan de pers/het publiek. Dat is iets tussen Van Basten en Van Bommel en de spelersgroep. Klaar.
Dat Van Basten een Ajax-verleden heeft (hij is zelf Utrechter, maar dat schijnen ze te vergeten in Eindhoven) en Van Bommel een PSV-verleden (ja jongens, het is nu echt verleden), is leuk en aardig, maar doet er niet toe.
PSV heeft geweldig gepresteerd in Eredivisie en CL, maar wedstrijd na wedstrijd werd duidelijk dat het een prestatie van het collectief was, en niet 1 of 2 spelers individueel. En wedstrijd na wedstrijd viel het collectief minimaal één keer uit elkaar, en na 1 tot 10 minuten werd dat weer gerepareerd. Maar de wedstrijden tegen Milan werden juist in de paar minuten van onachtzaamheid verloren.
Terug naar Van Bommel; ik vind Van Bommel niet in het Nederlands elftal passen, omdat de bondscoach weigert een elftal aan te passen aan een speler, maar hij selecteert de spelers die hij denkt nodig te hebben voor een bepaald systeem. Van Bommel's prestaties in PSV is slechts te danken aan de opstelling van PSV, niet Van Bommel zelf.
Ik vond vanaf het begin af aan al dat Van Bommel niet in Oranje thuis hoorde, maar dat werd (en wordt) afgedaan als Amsterdams chauvinisme. Als dat zo is, waarom wil ik Cocu, Ooijer en, alstie genaturaliseerd kan worden, Alex in Oranje hebben?
Sterk ben ik met je eens, snel niet. Er zijn zat spelers die sneller zijn dan Ooijer. Verder ben ik van mening dat je niet zo sterk hoeft te zijn, maar wel slim. Als het tactisch goed staat heb je niet zoveel kracht nodig. En op dat punt vind ik Ooijer helemaal niet sterk, hij heeft ook veels te veel overtredingen nodig.quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:19 schreef SocialDisorder het volgende:
Ooijer is een verdediger die heel goed in dienst van het elftal kan spelen. Het is geen opkomende back als Trabelsi, Melchiot, Maxwell, of Roberto Carlos, maar verdedigend is hij heel erg sterk en snel.
Van Bommel is terecht gekozen als beste speler, maaaaar hij heeft optimaal geprofiteerd van het goede spel van PSV en voornamelijk van Cocu.quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:31 schreef The_M het volgende:
[..]
Jij geeft van Bommel wel erg weinig eer ten aanzien van afgelopen seizoen.
Van Bommel heeft wel meer dan 1 wedstrijd in Oranje gespeeld, en in al die wedstrijden oogde hij niet sterk.quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:31 schreef The_M het volgende:
[..]
Jij geeft van Bommel wel erg weinig eer ten aanzien van afgelopen seizoen. Hij heeft 14 goals gemaakt en bij net zoveel assists, voor een middenvelder is dat heel veel. Verder denk ik dat met name Cocu belangrijk is geweest voor van Bommel en had ze graag vanavond samen in Oranje zien voetballen. Het is en blijft belachelijk (en eerder vreemd) dat van Bommel na zo'n seizoen op basis van 1 wedstrijd tegen Roemenie alweer wordt afgeschreven door de bondscoach....Van Basten moet gewoon eerlijk toegeven dat hij niet door wil met van Bommel in plaats van met al die loze excuses aan te komen!!! (hmm, nu praat ik wel erg de vi na)
Jammer dat we van Bommel en Cocu niet samen in Oranje zien zoals bij PSV, dat werkte uitstekend namelijk.quote:Op woensdag 8 juni 2005 17:14 schreef gr8w8 het volgende:
Ik wil vanavond eerst wel eens zien of vBommels vervanging echt beter presteerd. Én op dezelfde wijze in het elftal staat, niet dat hij overduidelijk een ander positiespel heeft opgelegd gekregen. Tuurlijk, elke wedstrijd is anders en ook de tegenstander maakt uit qua activiteiten op het veld, maar dat valt er heus wel uit op te maken. vBommel was niet geheel geweldig, maar leek de beste keus. Ik ben benieuwd of dat gaat veranderen, maar ik denk het niet. We zullen zien.
Kuyt geeft dus ook wat tegengas, terwijl vBommel geheel volgens afspraak zijn mond eigenlijk houdt, wat me benieuwd maakt hoe de sfeer in het Oranjekamp nu eigenlijk is. Het nieuwe van de coach raakt eraf en hij zal toch ook zeker opd e spelers eerlijk en betrouwbaar over moeten komen. Wissels zou daarop geen invloed hoeven te hebben, als hij zich maar goed kan verantwoorden. Tuurlijk, hij is de coach, maar aan een mokkende ploeg heeft ie niet zoveel.
Ruud als reserve zal niemand echt geheel op tegen zijn. Ik vraag me echt af in hoevere hij nu nog na-ebt van de blessure, hijzelf zich niet vrij weet te spelen of het aan de tactiek of overige spelers ligt dat hij onbereikbaar is.
Zekers, maar samen vulden ze elkaar erg goed aan.quote:Op woensdag 8 juni 2005 18:02 schreef Suijk het volgende:
We missen bommel niet vanavond. We hebben Cocu terug.
Landzaat, Ooijer of wellicht Maduro.......quote:Op woensdag 8 juni 2005 18:01 schreef mordradead het volgende:
ja, met een type vogel erbij.... wie zou je daarvoor kunnen neerzetten?
Waar baseer je dat nou weer op?quote:Op woensdag 8 juni 2005 19:18 schreef methodmich het volgende:
Mark zullen we wel niet missen denk ik. Die laat toch altijd zijn mannetje lopen.
We zullen Van Bommel helemaal niet meer missen. In Oranje hebben we hem niet nodig!quote:Op woensdag 8 juni 2005 18:02 schreef Suijk het volgende:
We missen bommel niet vanavond. We hebben Cocu terug.
Tot de Jong vanaaf ondersteboven wordt gelopenquote:Op woensdag 8 juni 2005 19:46 schreef Shreyas het volgende:
[..]
We zullen Van Bommel helemaal niet meer missen. In Oranje hebben we hem niet nodig!
hij moet een lintje krijgenquote:Op woensdag 8 juni 2005 21:57 schreef Maquiladora het volgende:
Het wordt tijd voor een heilig verklaring, er is in ieder geval alweer een wonder verricht. Met matig voetbal een grote uitslag neerzetten![]()
Excuus voor wat? Voor de overwinning?quote:Op woensdag 8 juni 2005 22:26 schreef gr8w8 het volgende:
Ik wacht met spanning op de excuusjes die er nu weer aan zitten te komen. Het was bagger. Ondanks de 0-4. Alleen de voorhoede liep.
Heeft hij die niet al?quote:Op woensdag 8 juni 2005 22:32 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
hij moet een lintje krijgen![]()
[afbeelding]
Hij blijft gewoon eerlijk en draait er niet omheen en geeft openlijk toe dat het een slechte wedstrijd was.quote:Op woensdag 8 juni 2005 22:26 schreef gr8w8 het volgende:
Ik wacht met spanning op de excuusjes die er nu weer aan zitten te komen. Het was bagger. Ondanks de 0-4. Alleen de voorhoede liep.
Ik doel meer op de redenen en verklaringen van de magere wedstrijd, maar dat zie en lees ik morgen wel weer. Simpelweg zeggen dat het niet best was en er wat steekjes vielen, is niet afdoende.quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Hij blijft gewoon eerlijk en draait er niet omheen en geeft openlijk toe dat het een slechte wedstrijd was.
Dat doen niet veel coaches na een overwinning.
Is daar trouwens nog geen "Best Of" DVD van?quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:17 schreef JaWi het volgende:
Hij brengt het in ieder geval goed. Een verademing in vergelijking tot de contactgestoorde van Gaal en Advocaat.
Portugal speelde sprankelend tegen Estland... Hou nou eens op met dat geklaag zeg!quote:Op woensdag 8 juni 2005 22:26 schreef gr8w8 het volgende:
Excuusjes? Het zijn van Gaal en Advocaat niet. Van Basten heeft tot nu toe nog telkens als ik dacht "bagger wedstrijd, maar de punten" gewoon gezegd dat het niet goed was dus...quote:Op woensdag 8 juni 2005 22:26 schreef gr8w8 het volgende:
ach ja.. de dag dat een (bonds)coach door iedereen geliefd is zal toch nooit komen. Desondanks heeft Van Basten behoorlijk vertrouwen, en ondanks de niet al te denderende wedstrijden, beschaamd hij dat vertrouwen niet. Is het geluk? Laat hem dan maar met geluk het WK winnen.quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:16 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Ik doel meer op de redenen en verklaringen van de magere wedstrijd, maar dat zie en lees ik morgen wel weer. Simpelweg zeggen dat het niet best was en er wat steekjes vielen, is niet afdoende.
Ik heb tijdens de wedstrijd zelf eigenlijk niet heel erg gelet op Maduro, maar tijdens de fragmenten en analyses die volgden des te meer. Wat me opviel is dat hij de bal heel snel liet rondgaan, veelal door de bal maar een keer aan te raken. Hierdoor liep het Finse middenveld al snel achter de feiten aan en konden de mensen voorin makkelijker bereikt worden. Dat het opeens ging draaien bij Oranje is dus niet alleen de verdienste van Van Persie. Hij viel geweldig in, maar dat valt ook meer op als je aanvaller bent.quote:Op woensdag 8 juni 2005 22:36 schreef Dom_Konijn het volgende:
Van Nistelrooy gaf hoog op van Maduro. Opzich had Ruud wel een punt, Hedwiges (zo spel je het toch ;-) )speelde een redelijke invalbeurt. Maar of hij echt zo goed was als Ruud zei![]()
Ik vind het een goed resultaat, niet met goed voetbal bereikt maar het resultaat telt.quote:Op donderdag 9 juni 2005 08:42 schreef SocialDisorder het volgende:
Voor zover ik weet heeft Van Basten gezegd dat hij nog niet helemaal tevreden was met het spelbeeld, vooral in het begin was er geen goede aansluiting tussen middenveld en aanval (waar verandering in kwam na de wissel van Maduro). Hij heeft ook aangegeven dat de oorzaak van het nog niet kunnen domineren op de helft van de tegenstander deels ligt in de verdediging. Hij heeft nog geen twee wedstrijden met dezelfde verdediging gespeeld volgens mij.
Daarnaast moet je voor dominerend voetbal vertrouwen hebben in je eigen kunnen en je teamgenoten, en dat vertrouwen zie ik met de wedstrijd groeien.
Conclusie verhaal Van Bommel; Van Basten had gelijk (hij had uberhaupt gelijk, want hij is de bondscoach, dus het is zijn goed recht om iemand wel of niet naar huis te sturen.).
Conclusie verhaal Van Nistelrooy; hij had gelijk.
Conclusie verhaal Van Persie; hij had gelijk (prachtig doelpunt, en een schitterende assist waar hij ook zelfzuchtig had kunnen zijn. Geeft de teamspirit wel mooi weer vind ik).
Nog even winnen van die Tjechen, de rest ook winnen we ook wel, en die wereldbeker is voor ons.
Die had gisteren wel die droom, bij één of ander programma.quote:Op donderdag 9 juni 2005 09:25 schreef SCH het volgende:
Na de zomer ook maar Jeroen Drost oproepen
Je kan het ook andersom stellen: veel spelers die worden opgeroepen en net zo snel weer afgeserveerd worden, worden daar niet vrolijker van. Ik weet niet of jouw genoemde neveneffect er echt is, is daar bewijs voor?quote:Op donderdag 9 juni 2005 09:24 schreef Trancelocator het volgende:
Een prachtig neveneffect van het selectiebeleid van Van Basten is dat dit een enorme impuls is voor de Nederlandse competitie. Ik ben er ook van overtuigd dat dit "part of the plan" is van hem. Nederlandse voetballers, jong en oud, ruiken hun kansen en willen deze ook grijpen. Ik hoor daar vrij weinig mensen over.
Ik vind het vervelend om mezelf te herhalen, maar vooruit;quote:Op donderdag 9 juni 2005 09:26 schreef ffTzz het volgende:
[..]
Ik vind het een goed resultaat, niet met goed voetbal bereikt maar het resultaat telt.
Wat mij opviel is dat de Finnen halverwege de tweede helft wel erg door het ijs zakten, maar wel te begrijpen als je bedenkt dat het voor hun alles of niets was.
Jou conclusie over van Bommel vind ik maar half waar: de Jong speelde in mijn ogen onzichtbaar en met veel bal verlies, pas toen Maduro in het veld kwam ging het beter.
quote:vooral in het begin was er geen goede aansluiting tussen middenveld en aanval (waar verandering in kwam na de wissel van Maduro)
Dat heeft hij bij Arsenal geleerd en niet alleen van van basten denk ikquote:Op donderdag 9 juni 2005 09:31 schreef DeTolk het volgende:
Blijkbaar heeft hij de adviezen van Van Basten aangenomen.
Maar qua veldspel zeg ik, Robin mag blijven.
Ik vind dit vrij vergezocht. Denk je nou echt dat spelers als Bobson, Castelen en Yildirim nu iets hebben van "Oh, mijn wereld is nu ingestort"? Deze spelers hebben een jaar geleden nog niet eens mogen dromen dat ze zich zo snel in Oranje zouden spelen. Ze hebben allen vast het idee dat het mooi meegenomen is. Bovendien weten ze dat ze dicht bij een selectie zitten en zullen daarom hun best blijven doen.quote:Op donderdag 9 juni 2005 09:33 schreef SCH het volgende:
Je kan het ook andersom stellen: veel spelers die worden opgeroepen en net zo snel weer afgeserveerd worden, worden daar niet vrolijker van. Ik weet niet of jouw genoemde neveneffect er echt is, is daar bewijs voor?
Alsof ze sowieso hun best niet blijven doen.quote:Op donderdag 9 juni 2005 09:43 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Ik vind dit vrij vergezocht. Denk je nou echt dat spelers als Bobson, Castelen en Yildirim nu iets hebben van "Oh, mijn wereld is nu ingestort"? Deze spelers hebben een jaar geleden nog niet eens mogen dromen dat ze zich zo snel in Oranje zouden spelen. Ze hebben allen vast het idee dat het mooi meegenomen is. Bovendien weten ze dat ze dicht bij een selectie zitten en zullen daarom hun best blijven doen.
Van Basten was het afgelopen seizoen bij veel competitiewedstrijden op de tribunes te vinden, en dat weten de spelers ook...quote:Op donderdag 9 juni 2005 09:52 schreef SCH het volgende:
Alsof ze sowieso hun best niet blijven doen.
En is dat Marco's schuld, dat ze niet presteerden ? Denk je nou echt dat spelers zoals v.d. Bergh, Denneboom en Bobson liever geen interland hadden geen gespeeld dan 1 keer meedoen als test en dan alsnog afvallen ? Denk je dat ze zelf niet inzien dat ze volledig terecht zijn afgevallen ?quote:Op donderdag 9 juni 2005 09:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Je kan het ook andersom stellen: veel spelers die worden opgeroepen en net zo snel weer afgeserveerd worden, worden daar niet vrolijker van.
Het is raar dat ze geselecteerd zijn, dat geeft die jongens hoop en nu staan ze te boek als de jongens die het niet hebben gered bij Oranje. Oranje moet een uitverkiezing zijn voor enkelen, niet een soort van hobby zoals nu.quote:Op donderdag 9 juni 2005 09:56 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
En is dat Marco's schuld, dat ze niet presteerden ? Denk je nou echt dat spelers zoals v.d. Bergh, Denneboom en Bobson liever geen interland hadden geen gespeeld dan 1 keer meedoen als test en dan alsnog afvallen ? Denk je dat ze zelf niet inzien dat ze volledig terecht zijn afgevallen ?
Ik zou Ruudje naar het bankje bonjouren vervolgens Kuijt in de spits en Robben en van Persie roulerend de achterhoede helemaal gek fata morgana....ehquote:Op woensdag 8 juni 2005 08:42 schreef DeTolk het volgende:
[..]
KJH moet er ook bij idd, in plaats van Ruud ( maar wel eerst in een oefenwedstrijd)
Dat lijkt me niet meer dan normaal eigenlijk maar of het nou meteen een impuls voor de competitie is?quote:Op donderdag 9 juni 2005 09:56 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Van Basten was het afgelopen seizoen bij veel competitiewedstrijden op de tribunes te vinden, en dat weten de spelers ook...
Ik durf te wedden dat die spelers het zelfs niet met je eens zijn. Ze hebben eraan geroken, zijn terecht afgetest, maar weten nu tenminste hoe het eraan toegaat bij Oranje en wat het gevergde niveau is. Dit is voor 9 van de 10 spelers juist een meetlat om achteraan te jagen en weer erbij te komen, alleen de mentaal zwakken zullen het zo zien zoals jij het interpreteert.quote:Op donderdag 9 juni 2005 09:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is raar dat ze geselecteerd zijn, dat geeft die jongens hoop en nu staan ze te boek als de jongens die het niet hebben gered bij Oranje. Oranje moet een uitverkiezing zijn voor enkelen, niet een soort van hobby zoals nu.
Waar ik op doel is dit:quote:Op donderdag 9 juni 2005 09:37 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Ik vind het vervelend om mezelf te herhalen, maar vooruit;
[..]
Dat is een denkwijze: we nemen een stel spelers die in clubverband uitblinken en maken daar een team van. Het andere is uitgaan van een filosofie en speelwijze en deze proberen in te vullen met de middelen die er zijn. Mensen die beweren dat deze middelen niet voor handen zijn moeten hun mening herzien, want deze zijn er wel degelijk.quote:Op donderdag 9 juni 2005 09:58 schreef SCH het volgende:
Het is raar dat ze geselecteerd zijn, dat geeft die jongens hoop en nu staan ze te boek als de jongens die het niet hebben gered bij Oranje. Oranje moet een uitverkiezing zijn voor enkelen, niet een soort van hobby zoals nu.
A) Ik Heb geen snars van de wedstrijd gezien wegens verplichtingen eldersquote:Op donderdag 9 juni 2005 08:59 schreef SCH het volgende:
Van Persie wordt de grote man van het WK in Duitsland. Marco begint dat ook door te krijgen.
Maar wellicht hield de Jong zich ondanks dat slechte spel wel aan zijn afspraken, dat zijn in feite namenlijk twee verschillende zaken die maar weinigen gescheiden houden.quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:05 schreef ffTzz het volgende:
[..]
Waar ik op doel is dit:
voor Nederland- Roemenie: eerste keus, van Bommel, tweede keus: de Jong, derde keus Maduro.
Na Nederland- Roemenie: eerste keus, de Jong, tweede keus Maduro, van Bommel zit thuis.
Zijn keus van Bommel niet mee te nemen is misschien juist maar de Jong opstellen op die plaats was geen gelukkige keus, het middenveld werd er niet sterker van.
Ik val ook niet graag in herhaling, maar:quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:05 schreef DIJK het volgende:
Als Marco nou gewoon toegeeft dat we als counterploeg veel meer kans maken op het WK en daarom zo spelen. Hij blijft maar roepen dat we dominant gaan spelen om dan meteen vanaf de eerste minuut het tegenovergestelde te gaan doen. En dat komt heus niet door de tegenstander, dat zijn slappe excuses. Geen probleem, ik denk ook dat we het meeste kans maken als behoudende ploeg. Maar dan moet hij niet elke keer weer kwezelen over dominant spelen.
Rome is ook niet op een dag gebouwd.quote:Op donderdag 9 juni 2005 09:24 schreef Trancelocator het volgende:
Van Basten gaf ook wederom aan te streven naar dominant en attractief voetbal. Hij heeft ook nooit gezegd en beloofd dat dat er direct zou staan.
Als het geven van slechte passes en het verkeerd dekken bij zijn afspraken hoorde, is De Jong glansrijk geslaagd!quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:11 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Maar wellicht hield de Jong zich ondanks dat slechte spel wel aan zijn afspraken, dat zijn in feite namenlijk twee verschillende zaken die maar weinigen gescheiden houden.
Buiten dat, als je tegen een ingegraven ploeg als Andorra speelt, is het logisch dat je wat oppurtunistischer gaat spelen, er is namelijk geen ruimte voor snel en frivool voetbal. Tegen ploegen als Brazilië gaan wij waarschijnlijk het ware Nederlands elftal, zoals Van Basten het liefste ziet, zien.quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:17 schreef Trancelocator het volgende:
En bovendien, Oranje moet helemaal niet nu pieken. Hell no dat ze nu goed gaan spelen, tegenstanders daarop gaan anticiperen, zodat Oranje een stroef WK tegemoet kan zien. Dus: nu mag er slecht gespeeld worden met countervoetbal, het moet straks op het WK gebeuren.
Het eerste sluit het tweede toch niet uit?quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:08 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Dat is een denkwijze: we nemen een stel spelers die in clubverband uitblinken en maken daar een team van. Het andere is uitgaan van een filosofie en speelwijze en deze proberen in te vullen met de middelen die er zijn. Mensen die beweren dat deze middelen niet voor handen zijn moeten hun mening herzien, want deze zijn er wel degelijk.
Van Basten doet het tweede en laat hij nu juist de bondscoach zijn. Ha!
Dat bedoel ik dus met kwezelen. Als hij echt zou streven naar dominant voetbal hadden we dat gister heus wel gezien. Misschien niet de hele wedstrijd, maar toch zeker wel een minuut of 10 in de eerste helft. Met het spelersmateriaal wat hij heeft zou die 10 minuten eigenlijk nog een aanfluiting zijn. Bovendien is hij nu toch al wel een hele poos bondscoach, als we nu nog niet een beetje in het spel zouden zien waar hij naar toe wil is het gewoon een flutcoach. Maar dat is het niet, hij heeft gewoon in het geheel niet de intentie om dominant te spelen. Dat is geen probleem, want waarschijnlijk is dit veel succesvoller en minder risicovol. Maar dan moet hij ophouden met die prietpraat.quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:12 schreef Trancelocator het volgende:
Ik val ook niet graag in herhaling, maar:
Rome is ook niet op een dag gebouwd.
Dit heeft vermoedelijk te maken met Bassie-tactiek : Speel expres slecht, zo creer je ruimte voor hun aanvallers, krijgen ze zelfvertrouwen en denken ze ineens dat nog goed kunnen voetballen ook, gaan ze plots aanvallen i.p.v. zich ingraven, en prompt hebben wij de ruimte en voila...quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:24 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Als het geven van slechte passes en het verkeerd dekken bij zijn afspraken hoorde, is De Jong glansrijk geslaagd!
Als je pas gemotiveerd bent als de bondscoach op de tribune zit is er iets grondig mis met je professionaliteit en je mentaliteit.quote:Op donderdag 9 juni 2005 09:56 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Van Basten was het afgelopen seizoen bij veel competitiewedstrijden op de tribunes te vinden, en dat weten de spelers ook...
Idem voor Heitinga en nog veel anderen. Als de spelers zich gisteren aan hun afspraken hielden, zijn die afspraken nodig aan herziening toe.quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:24 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Als het geven van slechte passes en het verkeerd dekken bij zijn afspraken hoorde, is De Jong glansrijk geslaagd!
Dat ontken ik ook niet. Alleen zijn Van Bommel en Seedorf in Oranje ook niet echt de grootste successtories geweest dit jaar.quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:27 schreef SCH het volgende:
Het eerste sluit het tweede toch niet uit?
Bij deze gedachte kan ik nog steeds niet bij.quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds een gotspe dat een spelertje als Maduro is geselecteerd.
Laat dat nou juist het probleem zijn van neerlands competitie de laatste jaren. Misschien kan Van Basten wat meer de wedstrijden van NAC gaan bijwonen...quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:30 schreef Elgigante het volgende:
Als je pas gemotiveerd bent als de bondscoach op de tribune zit is er iets grondig mis met je professionaliteit en je mentaliteit.
Word!quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:33 schreef Edenoniphobic het volgende:
Jullie spelen zeker geen voetbal ? Iedereen die dat heeft gedaan op enig niveau weet dat je slecht kan spelen (foute passes, een man voorbij laten gaan etc) maar toch tactisch gezien een sterke gedisciplineerde match kan spelen. Zijn gewoon 2 verschillende zaken.
Wat een lief zinnetje?quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:33 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Bij deze gedachte kan ik nog steeds niet bij.
Is het ook, van Basten stelt enerzijds dat hij spelers opstelt die bewezen hebben mee te kunnen en die regelmatig spelen bij hun team en anderszijds stelt ie Hedwiges op (die ik wél goed vind) alleen op basis van 'vertrouwen'.quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Idem voor Heitinga en nog veel anderen. Als de spelers zich gisteren aan hun afspraken hielden, zijn die afspraken nodig aan herziening toe.
Ik vind het nog steeds een gotspe dat een spelertje als Maduro is geselecteerd.
Ja hehe, maar als je tactiek niet werkt in de praktijk omdat je achter de feiten aanloopt door balverlies en je man te laten lopen heb je er geen reet aan..quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:33 schreef Edenoniphobic het volgende:
Jullie spelen zeker geen voetbal ? Iedereen die dat heeft gedaan op enig niveau weet dat je slecht kan spelen (foute passes, een man voorbij laten gaan etc) maar toch tactisch gezien een sterke gedisciplineerde match kan spelen. Zijn gewoon 2 verschillende zaken.
Bij jullie gaat het zeker altijd na de wedstrijd van: "Ja we hebben met 4-0 verloren, maar dat is niet zo erg want dat kwam omdat sommigen hun man voorbij lieten gaan. Gelukkig hebben we tactisch gezien wel een heel sterke en gedisciplineerde match gespeeld."quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:33 schreef Edenoniphobic het volgende:
Wie weet is dit een zwakke kant van van Basten, het doordrenkt zijn van de Ajax doctrine.quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:36 schreef SCH het volgende:
[..]
. Ik heb gewoon niet zoveel met dat pro-Ajax-beleid van Van Basten.
Omdat Hedwiges op een hoger niveau traint en speelt dan Jeroen. En met het pro-Ajax beleid valt het ook wel mee, anders hadden we volgende opstelling gehad:quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een lief zinnetje?
Waarom wel Maduro maar geen Jeroen Drost die veel meer minuten heeft gemaakt en op een positie speelt waar in Oranje meer problemen zijn. Ik heb gewoon niet zoveel met dat pro-Ajax-beleid van Van Basten.
Hahahahahaquote:Op donderdag 9 juni 2005 10:51 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Omdat Hedwiges op een hoger niveau traint en speelt dan Jeroen.
Ja, en 1 keer niet. Laten we wel even realistisch blijven. Zijn tijd komt nog welquote:Op donderdag 9 juni 2005 10:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Hahahahaha![]()
![]()
Heerenveen heeft Ajax tweemaal verslagen dit jaar.
Kom op zeg, dit is toch geen argument????![]()
Tactiek en taken zijn niet te vergelijken met iets onbenulligs als haardracht.quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:40 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ja hehe, maar als je tactiek niet werkt in de praktijk omdat je achter de feiten aanloopt door balverlies en je man te laten lopen heb je er geen reet aan..
Hetzelfde als: Ondanks dat ik slecht speelde zat mijn haar wél goed!
En daarom bereikten jullie waarschijnlijk ook geen hoger niveau...quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:46 schreef DIJK het volgende:
[..]
Bij jullie gaat het zeker altijd na de wedstrijd van: "Ja we hebben met 4-0 verloren, maar dat is niet zo erg want dat kwam omdat sommigen hun man voorbij lieten gaan. Gelukkig hebben we tactisch gezien wel een heel sterke en gedisciplineerde match gespeeld."
Ik ken dat niet want ik speelde niet op enig niveau. Bij ons ging het altijd gewoon om het winnen.
Dank je.quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een lief zinnetje?
Waarom wel Maduro maar geen Jeroen Drost die veel meer minuten heeft gemaakt en op een positie speelt waar in Oranje meer problemen zijn. Ik heb gewoon niet zoveel met dat pro-Ajax-beleid van Van Basten.
Je mag maar een bepaald aantal spelers van dezelfde club oproepenquote:Op donderdag 9 juni 2005 10:51 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Stekelenburg, Melchiot, Heitinga, De Jong, Maxwell (genaturaliseerd)
Sneijder, VD Vaart, Maduro
De Ridder, Babel, Boukhari
Het was uiteraard een losse flodder van dat haar hequote:Op donderdag 9 juni 2005 10:58 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Tactiek en taken zijn niet te vergelijken met iets onbenulligs als haardracht.
Even heel concreet een voorbeeldje nemen. Als Heitinga als centrale verdediger opdrachten krijgt om :
1) Een bepaalde spits te volgen als vaste man indien die op onze helft komt
2) Een bepaalde zone te bestrijken als verdediger in balbezit
3) Door te schuiven in balbezit en zijn man durven los te laten om een man-meer situatie te creeren
4) Vooruit te verdedigen i.p.v. achteruit te lopen
5) Aanvaller X kort te dekken wegens specifieke kwaliteiten
6) Aanvaller Y de ruimte te geven omdat hij de minste is en vanuit de zone meer rugdekking gegeven kan worden bij andere gevaarlijke aanvallers
En hij doet dit allemaal exact over de gehele wedstrijd, dan kan hij toch bij elk van die taken fouten maken, bijvoorbeeld
1) Kopduels verliezen bij die spits, of eruit gelopen worden
2) In die zone spelend een slechte pass geven
3) Voordurend doorschuiven maar toch af en toe balverlies lijden
4) Veelal instappen, maar enkele keren er falikant naast zitten
5) Kort dekken, maar wegens een sluwe actie van de aanvaller uitgekapt worden
etc
Bovenstaande zaken zijn stuk voor stuk zaken waarbij ie zich aan zijn taak houdt, maar in de uitvoering ervan niet altijd gelukkig is. Dat is toch iets fundamentaals verschillends als gewoon die taak consequent anders invullen. Al die bovenstaande zaken zijn redenen die een wissel bevorderen, zeker als het te frequent gebeurd, maar zijn nogmaals geen team-ondermijnende zaken waarbij je je niet houdt aan de tactiek. De Jong is uiteindelijk ook gewisseld...
De filosifie erachter blijft zoals gezegd : hoe langer je het zelfde stramien oefent met spelers die bewezen hebben de kwaliteiten te hebben, moet het er uiteindelijk wel een keer goed uitkomen zonder al te veel fouten, met de nadruk om combinatievoetbal. Met spelers die niet meegaan hierin, kan je uitgedokterde totaalplan ook nooit doorgroeien.
Deed Opdam mee? Ik dacht dat het een opgeschoten ballenjongen was!quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:18 schreef zjroentje het volgende:
Dan zou ik eerder Opdam weglaten, die speelde echt onzeker en alleen maar lange ballen. Heitinga probeerde nog op te bouwen, al mislukte dat natuurlijk ook.
Ajax: 2e plaats - 77 puntenquote:Op donderdag 9 juni 2005 10:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Hahahahaha![]()
![]()
Heerenveen heeft Ajax tweemaal verslagen dit jaar.
Kom op zeg, dit is toch geen argument????![]()
Fijn dat je dat toegeeft, ik vind dat een zwakte van een bondscoach. Foppe doet dat gelukkig niet.quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:15 schreef -Vaduz- het volgende:
Van Basten is gewoon pro Ajax
Nee ook niet - het blijft een gotspe om Maduro te selecteren.quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:52 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Ajax: 2e plaats - 77 punten
Heerenveen: 5e plaats - 60 punten
is dat wel een argument?
Ook als hij gewoon goed speelt zoals gister? Van Nistelrooy gaf ook aan dat toen Maduro erin kwam het elftal rustiger ging spelen en ook stukken beter.quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee ook niet - het blijft een gotspe om Maduro te selecteren.
Maar dat blijft onzin, wat goed is breng je snel.quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee ook niet - het blijft een gotspe om Maduro te selecteren.
Raar dat Foppe in zijn selectie dan ook meer Ajacieden heeft opgenomen dan spelers van welke andere club.quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:19 schreef SCH het volgende:
Fijn dat je dat toegeeft, ik vind dat een zwakte van een bondscoach. Foppe doet dat gelukkig niet.
Waarom is dat raar?quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:54 schreef golfer het volgende:
[..]
Raar dat Foppe in zijn selectie dan ook meer Ajacieden heeft opgenomen dan spelers van welke andere club.
Het ging voornamelijk over Van Persie hoor.quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:21 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ook als hij gewoon goed speelt zoals gister? Van Nistelrooy gaf ook aan dat toen Maduro erin kwam het elftal rustiger ging spelen en ook stukken beter.
Met een hoog afbrandrisico. Ik blijf het schandalig vinden, tegenover ons en tegenover die jongen. Van Basten is sowieso erg onverantwoord bezig ik, hij gebruikt spelers alsof het speelgoedpoppetjes zijn - niet respectvol.quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:22 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Maar dat blijft onzin, wat goed is breng je snel.
Omdat je een andere bondscoach ervan beschuldigd teveel Ajacieden in de selectie op te nemen en vervolgens beweerd dat Foppe dat niet doet, hetgeen dus niet waar is.quote:
Dat weet je niet. Jij weet niet hoe hij het brengt.quote:
Welke jongeling is de afgelopen jaren nou echt afgebrand naar aanleiding van z'n prestaties in Oranje? Ik denk dat de bondscoach eerder op die slechte prestaties wordt aangekeken als dat het geval zou zijn.quote:Op donderdag 9 juni 2005 13:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Met een hoog afbrandrisico. Ik blijf het schandalig vinden, tegenover ons en tegenover die jongen. Van Basten is sowieso erg onverantwoord bezig ik, hij gebruikt spelers alsof het speelgoedpoppetjes zijn - niet respectvol.
Ik zou niet eens weten wie hij anders moet selecteren. Van Basten selecteerd met een visie op de toekomst, dus kom je bij de jeugd uit.quote:Op donderdag 9 juni 2005 13:09 schreef golfer het volgende:
[..]
Omdat je een andere bondscoach ervan beschuldigd teveel Ajacieden in de selectie op te nemen en vervolgens beweerd dat Foppe dat niet doet, hetgeen dus niet waar is.
Foppe kijkt dus niet naar de club waar hij een speciale band mee heeft, zoals Marco dat wel doet. Dat zal je vast wel begrepen hebbenquote:Op donderdag 9 juni 2005 13:09 schreef golfer het volgende:
[..]
Omdat je een andere bondscoach ervan beschuldigd teveel Ajacieden in de selectie op te nemen en vervolgens beweerd dat Foppe dat niet doet, hetgeen dus niet waar is.
En als ze allebei bij dezelfde club uitkomen, zal het dan misschien niet aan de kwaliteit van de jongens bij die club liggen en niet aan de eventuele band met die club?quote:Op donderdag 9 juni 2005 13:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Foppe kijkt dus niet naar de club waar hij een speciale band mee heeft, zoals Marco dat wel doet. Dat zal je vast wel begrepen hebben
Het jongerenteam is toch net even wat anders dan het volwassen team.quote:Op donderdag 9 juni 2005 13:18 schreef SG1 het volgende:
[..]
En als ze allebei bij dezelfde club uitkomen, zal het dan misschien niet aan de kwaliteit van de jongens bij die club liggen en niet aan de eventuele band met die club?
Daarom heeft 'ie Opdam, Lindenbergh en Van Galen ook geselecteerd inderdaadquote:Op donderdag 9 juni 2005 13:13 schreef SG1 het volgende:
[..]
Ik zou niet eens weten wie hij anders moet selecteren. Van Basten selecteerd met een visie op de toekomst, dus kom je bij de jeugd uit.
In grote lijnen natuurlijk.quote:Op donderdag 9 juni 2005 13:24 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Daarom heeft 'ie Opdam, Lindenbergh en Van Galen ook geselecteerd inderdaad
Waterman/Drost/Drost/Wolfgang/Huntelaarquote:Op donderdag 9 juni 2005 13:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Foppe kijkt dus niet naar de club waar hij een speciale band mee heeft, zoals Marco dat wel doet. Dat zal je vast wel begrepen hebben
ook van Basten kan natuurlijk niet om de heissa heen, de publieke opinie verwachtte een aantal AZ-ers en PSV-ers, vandaar.quote:Op donderdag 9 juni 2005 13:24 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Daarom heeft 'ie Opdam, Lindenbergh en Van Galen ook geselecteerd inderdaad
Trekt Van Basten zich daar wat van aan dan, de Publieke Opiniequote:Op donderdag 9 juni 2005 13:46 schreef Elgigante het volgende:
[..]
ook van Basten kan natuurlijk niet om de heissa heen, de publieke opinie verwachtte een aantal AZ-ers en PSV-ers, vandaar.
quote:Op donderdag 9 juni 2005 13:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Het ging voornamelijk over Van Persie hoor.
idd, SCH weet er niks vanquote:Op donderdag 9 juni 2005 13:51 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Van Nistelrooy zei het nog expliciet. "Toen Maduro erin kwam ...." en "hoe oud is die jongen, 20, en dan gewoon het hele spel naar z'n hand zetten".
Ja, van Bommel is het laatste half jaar niet anders gaan spelen, toch werd ie opgeroepen 'vanwege zijn goede spel vooral tegen Milan', juist in die wedstrijd maakte hij een fout waardoor hij nu aan het vakantie-vieren is.quote:Op donderdag 9 juni 2005 13:49 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Trekt Van Basten zich daar wat van aan dan, de Publieke Opinie
Onder Van Basten bedoel je ?quote:Op donderdag 9 juni 2005 14:05 schreef Chadi het volgende:
Ik heb nog geen 1 goede wedstrijd gezien van Oranje .
We zijn dan ook erg kritisch, als je slechte wedstrijden wint doe je het wél goed, maar van Basten beloofde inderdaad goed voetbal met de nederlandse betekenis van het woord.quote:Op donderdag 9 juni 2005 14:05 schreef Chadi het volgende:
Ik vond ze in 1974 en 1988 best aardig spelen hoor.quote:Op donderdag 9 juni 2005 14:05 schreef Chadi het volgende:
En wat zegt dat dan ook over de Jong?quote:Op donderdag 9 juni 2005 13:51 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Van Nistelrooy zei het nog expliciet. "Toen Maduro erin kwam ...." en "hoe oud is die jongen, 20, en dan gewoon het hele spel naar z'n hand zetten".
Maar vB verwachtte toen ie dat aankondigde niet dat ie onderhand 3 compleet verschillende defensie's zou moeten inpassen wegens blessures.quote:Op donderdag 9 juni 2005 14:11 schreef Elgigante het volgende:
[..]
We zijn dan ook erg kritisch, als je slechte wedstrijden wint doe je het wél goed, maar van Basten beloofde inderdaad goed voetbal met de nederlandse betekenis van het woord.
dat hij gewisseld werd?quote:
Tja risico van het vak en geldt niet als excuus..quote:Op donderdag 9 juni 2005 14:17 schreef FrikandelSpecialist het volgende:
[..]
Maar vB verwachtte toen ie dat aankondigde niet dat ie onderhand 3 compleet verschillende defensie's zou moeten inpassen wegens blessures.
Dat hij slecht speelde. Net zoals alle andere 9 veldspelers.quote:
Als je verstand van voetbal hebt kan je niet ontkennen dat voordurend wisselende samenstellingen invloed hebben op het spel. Inherent aan het voetbal, ja, maar het heeft wel gevolgen. En al helemaal in interlandvoetbal waar spelers mekaar een weekje zien en dan aan elkaar moeten wennen.quote:Op donderdag 9 juni 2005 14:24 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Tja risico van het vak en geldt niet als excuus..
Sport en blessures gaan hand in hand.
Tuurlijk heeft dat veel invloed, maar het goede en aanvallende spel moet niet alleen van verdedigers komen, vind je wel?quote:Op donderdag 9 juni 2005 14:27 schreef FrikandelSpecialist het volgende:
[..]
Als je verstand van voetbal hebt kan je niet ontkennen dat voordurend wisselende samenstellingen invloed heeft op het spel. Inherent aan het voetbal, ja, maar het heeft wel gevolgen. En al helemaal in interlandvoetbal waar spelers mekaar een weekje zien en dan aan elkaar moeten wennen.
Nou, in de filosofie van Basten zit de crux hem wel degelijk juist in de verdediging en hoe die zich voetballend kunnen manifesteren.quote:Op donderdag 9 juni 2005 14:29 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft dat veel invloed, maar het goede en aanvallende spel moet niet alleen van verdedigers komen, vind je wel?
Ah oke, je moet vantevoren ervanuitgaan dat je veel blessures krijgt. Een BC behoort in de toekomst te kunnen zien.quote:Dan had van Basten niet zo'n grote scheur open moeten trekken, het blijkt eens te meer dat ie net komt kijken in het trainerswereldje.
daarom werd hij ook gewisseld.quote:Op donderdag 9 juni 2005 14:28 schreef the_legend_killer het volgende:
En De Jong deed het trouwens niet beter dan van Bommel
Mag hij nu ook op vakantie?quote:Op donderdag 9 juni 2005 14:56 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
daarom werd hij ook gewisseld.
ja hoor, want tot augustus heeft oranje geen wedstrijden meerquote:
Daarom juistquote:Op donderdag 9 juni 2005 14:59 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ja hoor, want tot augustus heeft oranje geen wedstrijden meer
Tot september zelfsquote:Op donderdag 9 juni 2005 14:59 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ja hoor, want tot augustus heeft oranje geen wedstrijden meer
IN de radioverslagen ging het vooral over Van Persie.quote:Op donderdag 9 juni 2005 13:51 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Dat zal best, maar Ruud zei op tv expliciet dat het beter ging lopen door de komst van Maduro.quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:03 schreef SCH het volgende:
[..]
IN de radioverslagen ging het vooral over Van Persie.
Op tv is dit toch makkelijker waarneembaar dan op de radio.quote:Dat Maduro het spel naar zijn hand zette, is een vergissinkje van Ruud, kan gebeuren![]()
quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:05 schreef zjroentje het volgende:
Op tv is dit toch makkelijker waarneembaar dan op de radio.
Een voetballer als van Persie moet je koesteren, juist dat soort spelers kunnen je aan een WK-titel helpen, meer dan een paar combinerende spelers.quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:07 schreef SCH het volgende:
[..]
De Jong deed het slecht dus logisch dat het wat beter liep met een invaller maar de veranderingen kwamen door Van Persie, daar zijn alle analisten het volgens mij wel over eens.
Jij had het over radioverslagen, vandaar.quote:
Van Persie viel ook erg sterk in. Maar de rust, de aanname en het overzicht van Maduro waren geweldig. Met hem stond het middenveld stukken beter.quote:De Jong deed het slecht dus logisch dat het wat beter liep met een invaller maar de veranderingen kwamen door Van Persie, daar zijn alle analisten het volgens mij wel over eens.
Reacties van spelers.quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:09 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Jij had het over radioverslagen, vandaar.![]()
Finland was toen al op.quote:Van Persie viel ook erg sterk in. Maar de rust, de aanname en het overzicht van Maduro waren geweldig. Met hem stond het middenveld stukken beter.
Toen Maduro erin kwam stond het nog 1-0, en had Nederland het nog erg moeilijk. Na de 2-0 was het idd gelopen, en lieten de Finnen dit ook merken.quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Reacties van spelers.
[..]
Finland was toen al op.
quote:Van alle debuterende bondscoaches mag Van Basten zich de succesvolste noemen. Elf interlands gespeeld, acht gewonnen en drie gelijk gespeeld.
Wat die fraaie reeks nog indrukwekkender maakt, is dat Van Basten werkt met een totaal gerenoveerde selectie. Van de spelersgroep die vorig jaar werd afgevaardigd naar het EK in Portugal, is nog maar een kleine kern internationals over. Van Basten bezorgde Oranje een nieuw en fris elan waarmee supporters én sponsors maar wat graag worden geafficheerd.
In een van de eerste interviews die de beginnende trainer Van Basten gaf aan het supportersblad De Ajacied kwam ook het bonds-coachschap ter sprake. Van Basten, in oktober 2002: ''Ik denk dat het coach zijn van het Nederlands elftal iets is voor de eindfase van je loopbaan. Daar komt een heel ander soort benadering en ander soort spanning bij kijken en dat kun je dan wel hebben omdat je dan heel ervaren bent.''
Een half jaar later wisten KNVB-directeur Henk Kesler en Van Bastens persoonlijk adviseur Johan Cruijff hem toch te overreden. De noodzakelijke verjonging van het Nederlands elftal kon in hun ogen niet beter worden doorgevoerd dan door een trainer met een nog ongeschonden blazoen die als voetballer een heldenstatus bereikte.
Kritiek kwam er wel. Omdat oud-Ajacied Van Basten zijn 'Amsterdamse' vriendjes John van 't Schip, Rob Witschge en Stanley Menzo tot zijn assistenten benoemde. En omdat Van Basten de ene na de andere debutant uit de Nederlandse eredivisie plukte, terwijl hij een aantal internationals dat in grotere competities in Europa uitkomt, negeerde.
Maar zijn keuzes waren altijd doordacht, en zijn uitleg helder. Als Patrick Kluivert en Edgar Davids bij hun club niet spelen, komen ze ook niet in aanmerking voor het Nederlands elftal. En als Clarence Seedorf en Mark van Bommel in zijn ogen niet voldoen aan datgene wat hij in het veld van ze verlangt, worden ze niet opgeroepen of, zoals Van Bommel, naar huis gestuurd.
''Middenvelders,'' zei Van Basten drie maanden geleden al over Seedorf en Van Bommel, ''staan voor mij in dienst van de verdediging en de aanval. Niet andersom. Ik ben gewend om met drie aanvallers te spelen. En een aanvaller is iemand die moet scoren, creatief moet zijn en die in stelling moet worden gebracht. Hij heeft ook zijn plicht om mee te verdedigen, maar als hij na bepaalde arbeid zegt: tot hier en niet verder, dan kan ik daarmee leven. Als middenvelders dat ook gaan doen, krijgen we problemen.''
Wat anderen van zijn werkwijze vinden, kan hem gestolen worden. Niets en niemand ontziend voert hij het bevel over Oranje en verschaft de duidelijkheid die onder zijn voorganger Dick Advocaat zo ver te zoeken was. Het enige waar Van Basten nog niet in is geslaagd, is zijn elftal dominant en swingend te laten voetballen. Het was, en is, een van zijn voornaamste strevens.
Maar de toewijding en de saamhorigheid in de begeleidingsstaf en in de spelersgroep maken het team vooralsnog onverslaanbaar. De spanning van het bondscoachschap waarover Van Basten in oktober 2002 repte, krijgt geen vat op hem. Wie een paar uur voor zijn eerste WK-kwalificatiewedstrijd (Tsjechië) op het strand van Noordwijk met een paar toevallige passanten nog een partijtje voetbal speelt, gaat niet gebukt onder de grote druk. Het is bovendien een niet te negeren signaal voor zijn spelers: geniet vooral van wat je aan het doen bent.
Marco van Basten is in een jaar tijd een trainer geworden met een eigen gezicht. Hij heeft als voetballer onder veel verschillende coaches gewerkt.
Van iedereen heeft hij wel wat opgestoken, of dat nu Johan Cruijff was of Arrigo Sacchi.
Dinsdagavond in Helsinki werd hem door een Finse voetbaljournalist gevraagd van welke coach hij het meeste in zich meedraagt.
Van Basten: ''Ik probeer vooral mezelf te zijn. Al is dat nog wel eens moeilijk...'' (Stilte) ''Nee hoor, grapje.''
Dan ben je ook zowat de enige in dit land.quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:47 schreef SCH het volgende:
Nick zei gisteravond na de tweede goal: "je juicht niet eens"- idd, ik kan geen enkele vrolijkheid en binding voelen bij dit Oranje. Erg jammer zo.
Inderdaad geweldig om te zien ookquote:Op donderdag 9 juni 2005 15:49 schreef pfaf het volgende:
De sfeer rondom het elftal voelt echter geweldig, rappende v Nistelrooys, en bovenal er wordt gepraat. Iedereen zegt waar het op staat, van v Basten tot Kromkamp. Dat was wel eens anders.
Mooiste moment van de avond: v nistelrooy die zich rot schrok van de kwaliteit van Maduro.quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:37 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Toen Maduro erin kwam stond het nog 1-0, en had Nederland het nog erg moeilijk. Na de 2-0 was het idd gelopen, en lieten de Finnen dit ook merken.
Goed om te horen inderdaad, dat compliment na afloopquote:Op donderdag 9 juni 2005 15:50 schreef pfaf het volgende:
[..]
Mooiste moment van de avond: v nistelrooy die zich rot schrok van de kwaliteit van Maduro.Ruud wist een paar maand terug niet eens wie eht was en nu was hij de belangrijkste man van het veld, en dat uit mond van iemand die samen met Keane en Scholes samenwerkt.
Dat gevoel heb ik ook. Heel Nederland heeft de liefde voor het NL 11-tal weer terug, maar onze Utrechtse zuurpruim niet.quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:49 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Dan ben je ook zowat de enige in dit land.
Ik denk toch dat Van the Man lachtte als een boer met kiespijn...quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:50 schreef VoreG het volgende:
[..]
Inderdaad geweldig om te zien ook. Van Nistelrooy die gewoon met een glimlach op de bank zit, omdat het elftal begint te draaien ook dat zie je wel anders. Ik noem een Van Bommel die in 1x de kleedkamers indook.
Ik begrijp het gevoel. De spelers zijn okee. Maar er mist gewoon iets, juist hetgeen wat vBasten zelf achterna jaagt. Jammer dat hierboven nu net niet dat stuk wordt aangedikt in het gequote stuk. Het is nog geen strak voetbal, dit waren geen goals van een team wat er simpelweg stond en klaar is voor meer, ook al is het nog "maar" kwalificatie.quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:47 schreef SCH het volgende:
Ik krijg steeds meer een hekel aan die man - zo slecht spelen en zo arrogant en zelfverzekerd blijven.
Nick zei gisteravond na de tweede goal: "je juicht niet eens"- idd, ik kan geen enkele vrolijkheid en binding voelen bij dit Oranje. Erg jammer zo.
En dan noem jij Van Nistelrooy dom ....quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:55 schreef vanBoeschoten het volgende:
En als Patje bij Valencia weer speelt hij ipv Kuyt !!!
quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:58 schreef popolon het volgende:
Die hardnekkige kruistocht van SCH, hoelang gaat dat nog door?
Ik bedoel, je zou bijna hopen dat Nederland een keer verliest zodat ie "Zie je nou wel." kan zeggen en er van af bent..![]()
Dat is niet wat ik om mij heen hoor, de betrokkenheid bij dit Oranje is volgens mij zeldzaam laag. Mensen kunnen er geen touw aan vast knopen en vragen zich af wie Opdam nou weer is.quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:49 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Dan ben je ook zowat de enige in dit land.
Dan moet je eens naar studio sport kijken, of een VI lezen.quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik om mij heen hoor, de betrokkenheid bij dit Oranje is volgens mij zeldzaam laag. Mensen kunnen er geen touw aan vast knopen en vragen zich af wie Opdam nou weer is.
Je moet ook niet praten met die mensen die daar op de tribune zitten..quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:04 schreef SCH het volgende:
en vragen zich af wie Opdam nou weer is.
Da's juist goed, dat zijn de mensen met de roeptoeters in de VIP-box.quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Mensen kunnen er geen touw aan vast knopen en vragen zich af wie Opdam nou weer is.
Zal wel aan de regio liggen, wat ik ook me heen hoor en lees is iedereen razend enthousiast. Maar ach, dat is ook geen graadmeter, ik heb zelf een kie-goed gevoel bij het NL-elftal en dát is wat telt.quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik om mij heen hoor, de betrokkenheid bij dit Oranje is volgens mij zeldzaam laag. Mensen kunnen er geen touw aan vast knopen en vragen zich af wie Opdam nou weer is.
Echte oranjefans weten dat wel hoor, zo erg is het ook weer niet.quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Er is inderdaad een goede teamspirit, maar ik vond dat die er afgelopen EK dankzij Pierre en wat anderen ook was.quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:51 schreef VoreG het volgende:
[..]
Goed om te horen inderdaad, dat compliment na afloop. Er staat nu gewoon echt een team, dat heb ik lang niet gezien in Oranje
.
Toch vind ik dat hij zijn bakkenbaarden een beetje moet laten staan en zijn wenkbrauwen niet hoeft te epileren.quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:10 schreef Elgigante het volgende:
...
Heeft ook met de uitstraling van Van Basten te maken
De term international heeft inderdaad in rap tempo aan aanzien ingeboet..quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij heeft al bakkenbaarden, alleen zijn ze grijsquote:Op donderdag 9 juni 2005 16:11 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Toch vind ik dat hij zijn bakkenbaarden een beetje moet laten staan en zijn wenkbrauwen niet hoeft te epileren.
Klopt, maar toen was het vooral wij tegen hun. Nu wordt het volk er bij betrokken door de openheid en gezelligheid naar buiten toe.quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:10 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Er is inderdaad een goede teamspirit, maar ik vond dat die er afgelopen EK dankzij Pierre en wat anderen ook was.
Hij mag zich inderdaad eens door een kapper laten knippen ipv door de buurvrouw.quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:11 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Toch vind ik dat hij zijn bakkenbaarden een beetje moet laten staan en zijn wenkbrauwen niet hoeft te epileren.
Ik kan dat niet beamen vanuit mijn regio (eindhoven), waar men uiteraard zeer content is met de resultaten maar zich ook afvraagt waarom er inmiddels 50 man de 23 vacatures bezet hebben.quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:07 schreef pfaf het volgende:
[..]
Zal wel aan de regio liggen, wat ik ook me heen hoor en lees is iedereen razend enthousiast. Maar ach, dat is ook geen graadmeter, ik heb zelf een kie-goed gevoel bij het NL-elftal en dát is wat telt.
Achossie, PSV-supporter zeker? Nigel heeft 1 wedstrijd minder gespeeld, Mark 5 wedstrijden. Zoiets heet tweede kans krijgen.quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:15 schreef Coelho het volgende:
Zou De Jong nu ook niet meer opgeroepen worden voor de interland van 3 september? Hij voerde tenslotte noch zijn verdedigende, noch zijn aanvallende taak naar behoren uit. Da's nog altijd slechter dan Van Bommel (die overigens helemaal niet zo slecht stond te voetballen tegen de Roemenen; maar ja, onze Ajax-geschoolde coach speelt liever helemaal zonder spelers van De Kampioen van Nederland.)
Ik ben bang dat dit Nederland, met z'n hard werkende net-niet-voetballers nog een keer gigantisch op z'n bek gaat!
Wellicht, maar een paar jaar geleden, na de blammage tegen Ierland smeekte iedereen om een elftal mét inzet en bezieling, dán maar iets minder voetballende kwaliteiten.quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:15 schreef Coelho het volgende:
Zou De Jong nu ook niet meer opgeroepen worden voor de interland van 3 september? Hij voerde tenslotte noch zijn verdedigende, noch zijn aanvallende taak naar behoren uit. Da's nog altijd slechter dan Van Bommel (die overigens helemaal niet zo slecht stond te voetballen tegen de Roemenen; maar ja, onze Ajax-geschoolde coach speelt liever helemaal zonder spelers van De Kampioen van Nederland.)
Ik ben bang dat dit Nederland, met z'n hard werkende net-niet-voetballers nog een keer gigantisch op z'n bek gaat!
Van Basten is zelf wat losser dan de geforceerde Advocaat, dat heeft zijn weerslag op de spelersgroep, ik vind van Basten ook geen type voor besloten trainingen eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:13 schreef pfaf het volgende:
[..]
Klopt, maar toen was het vooral wij tegen hun. Nu wordt het volk er bij betrokken door de openheid en gezelligheid naar buiten toe.
Toch frappant dat beide zaken onverenigbaar schijnen te zijn?quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:17 schreef pfaf het volgende:
[..]
Wellicht, maar een paar jaar geleden, na de blammage tegen Ierland smeekte iedereen om een elftal mét inzet en bezieling, dán maar iets minder voetballende kwaliteiten.
Misschien wel ja, jezelf wegcijferen en ondergeschikt maken aan het elftal én bij de grootste clubs ter wereld voetballen zal wel niet zo simpel zijn als het klinkt....quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:20 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Toch frappant dat beide zaken onverenigbaar schijnen te zijn?
Toch vreemd vind ik, spelers die dat niet kunnen combineren zijn zwakke proffesionals vind ik, maar als je als god wordt behandeld in het dagelijkse leven ga je je er wellicht ook naar gedragenquote:Op donderdag 9 juni 2005 16:22 schreef pfaf het volgende:
[..]
Misschien wel ja, jezelf wegcijferen en ondergeschikt maken aan het elftal én bij de grootste clubs ter wereld voetballen zal wel niet zo simpel zijn als het klinkt....
Jezus man, je doet alsof die Van Basten een enorm vernieuwende visie heeft.quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:22 schreef pfaf het volgende:
[..]
Misschien wel ja, jezelf wegcijferen en ondergeschikt maken aan het elftal én bij de grootste clubs ter wereld voetballen zal wel niet zo simpel zijn als het klinkt....
quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:40 schreef SocialDisorder het volgende:
Off Topic; ik merk dat de van basten-discussies een beetje doodvallen rond 16.30-17.00........iedereen dan vrij van school?
tis maar een vraag.quote:
Dan zie en wil jij wat anders dan ik, maar dat was al lang bekend.quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Jezus man, je doet alsof die Van Basten een enorm vernieuwende visie heeft.
Ik zie een onzekere coach die niet weet wat hij wilt, die voortdurend maar iets uitprobeert en de mensen die hem niet naar de mond praten uit de groep zet. Dat is geen oranje dat ik wil. Ik wil schurken die op scherp staan en het niet alleen maar gezellig met elkaar hebben en voortdurend rebbelen over de goede sfeer in de groep. Mietjes
Ja alleen heb je maar een beperkte selectie tijdens het WK, dus met 23 spelers met rood kom je niet echt ver......quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Jezus man, je doet alsof die Van Basten een enorm vernieuwende visie heeft.
Ik zie een onzekere coach die niet weet wat hij wilt, die voortdurend maar iets uitprobeert en de mensen die hem niet naar de mond praten uit de groep zet. Dat is geen oranje dat ik wil. Ik wil schurken die op scherp staan en het niet alleen maar gezellig met elkaar hebben en voortdurend rebbelen over de goede sfeer in de groep. Mietjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |