Jammer dat we van Bommel en Cocu niet samen in Oranje zien zoals bij PSV, dat werkte uitstekend namelijk.quote:Op woensdag 8 juni 2005 17:14 schreef gr8w8 het volgende:
Ik wil vanavond eerst wel eens zien of vBommels vervanging echt beter presteerd. Én op dezelfde wijze in het elftal staat, niet dat hij overduidelijk een ander positiespel heeft opgelegd gekregen. Tuurlijk, elke wedstrijd is anders en ook de tegenstander maakt uit qua activiteiten op het veld, maar dat valt er heus wel uit op te maken. vBommel was niet geheel geweldig, maar leek de beste keus. Ik ben benieuwd of dat gaat veranderen, maar ik denk het niet. We zullen zien.
Kuyt geeft dus ook wat tegengas, terwijl vBommel geheel volgens afspraak zijn mond eigenlijk houdt, wat me benieuwd maakt hoe de sfeer in het Oranjekamp nu eigenlijk is. Het nieuwe van de coach raakt eraf en hij zal toch ook zeker opd e spelers eerlijk en betrouwbaar over moeten komen. Wissels zou daarop geen invloed hoeven te hebben, als hij zich maar goed kan verantwoorden. Tuurlijk, hij is de coach, maar aan een mokkende ploeg heeft ie niet zoveel.
Ruud als reserve zal niemand echt geheel op tegen zijn. Ik vraag me echt af in hoevere hij nu nog na-ebt van de blessure, hijzelf zich niet vrij weet te spelen of het aan de tactiek of overige spelers ligt dat hij onbereikbaar is.
Zekers, maar samen vulden ze elkaar erg goed aan.quote:Op woensdag 8 juni 2005 18:02 schreef Suijk het volgende:
We missen bommel niet vanavond. We hebben Cocu terug.
Landzaat, Ooijer of wellicht Maduro.......quote:Op woensdag 8 juni 2005 18:01 schreef mordradead het volgende:
ja, met een type vogel erbij.... wie zou je daarvoor kunnen neerzetten?
Waar baseer je dat nou weer op?quote:Op woensdag 8 juni 2005 19:18 schreef methodmich het volgende:
Mark zullen we wel niet missen denk ik. Die laat toch altijd zijn mannetje lopen.
We zullen Van Bommel helemaal niet meer missen. In Oranje hebben we hem niet nodig!quote:Op woensdag 8 juni 2005 18:02 schreef Suijk het volgende:
We missen bommel niet vanavond. We hebben Cocu terug.
Tot de Jong vanaaf ondersteboven wordt gelopenquote:Op woensdag 8 juni 2005 19:46 schreef Shreyas het volgende:
[..]
We zullen Van Bommel helemaal niet meer missen. In Oranje hebben we hem niet nodig!
hij moet een lintje krijgenquote:Op woensdag 8 juni 2005 21:57 schreef Maquiladora het volgende:
Het wordt tijd voor een heilig verklaring, er is in ieder geval alweer een wonder verricht. Met matig voetbal een grote uitslag neerzetten![]()
Excuus voor wat? Voor de overwinning?quote:Op woensdag 8 juni 2005 22:26 schreef gr8w8 het volgende:
Ik wacht met spanning op de excuusjes die er nu weer aan zitten te komen. Het was bagger. Ondanks de 0-4. Alleen de voorhoede liep.
Heeft hij die niet al?quote:Op woensdag 8 juni 2005 22:32 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
hij moet een lintje krijgen![]()
[afbeelding]
Hij blijft gewoon eerlijk en draait er niet omheen en geeft openlijk toe dat het een slechte wedstrijd was.quote:Op woensdag 8 juni 2005 22:26 schreef gr8w8 het volgende:
Ik wacht met spanning op de excuusjes die er nu weer aan zitten te komen. Het was bagger. Ondanks de 0-4. Alleen de voorhoede liep.
Ik doel meer op de redenen en verklaringen van de magere wedstrijd, maar dat zie en lees ik morgen wel weer. Simpelweg zeggen dat het niet best was en er wat steekjes vielen, is niet afdoende.quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Hij blijft gewoon eerlijk en draait er niet omheen en geeft openlijk toe dat het een slechte wedstrijd was.
Dat doen niet veel coaches na een overwinning.
Is daar trouwens nog geen "Best Of" DVD van?quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:17 schreef JaWi het volgende:
Hij brengt het in ieder geval goed. Een verademing in vergelijking tot de contactgestoorde van Gaal en Advocaat.
Portugal speelde sprankelend tegen Estland... Hou nou eens op met dat geklaag zeg!quote:Op woensdag 8 juni 2005 22:26 schreef gr8w8 het volgende:
Excuusjes? Het zijn van Gaal en Advocaat niet. Van Basten heeft tot nu toe nog telkens als ik dacht "bagger wedstrijd, maar de punten" gewoon gezegd dat het niet goed was dus...quote:Op woensdag 8 juni 2005 22:26 schreef gr8w8 het volgende:
ach ja.. de dag dat een (bonds)coach door iedereen geliefd is zal toch nooit komen. Desondanks heeft Van Basten behoorlijk vertrouwen, en ondanks de niet al te denderende wedstrijden, beschaamd hij dat vertrouwen niet. Is het geluk? Laat hem dan maar met geluk het WK winnen.quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:16 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Ik doel meer op de redenen en verklaringen van de magere wedstrijd, maar dat zie en lees ik morgen wel weer. Simpelweg zeggen dat het niet best was en er wat steekjes vielen, is niet afdoende.
Ik heb tijdens de wedstrijd zelf eigenlijk niet heel erg gelet op Maduro, maar tijdens de fragmenten en analyses die volgden des te meer. Wat me opviel is dat hij de bal heel snel liet rondgaan, veelal door de bal maar een keer aan te raken. Hierdoor liep het Finse middenveld al snel achter de feiten aan en konden de mensen voorin makkelijker bereikt worden. Dat het opeens ging draaien bij Oranje is dus niet alleen de verdienste van Van Persie. Hij viel geweldig in, maar dat valt ook meer op als je aanvaller bent.quote:Op woensdag 8 juni 2005 22:36 schreef Dom_Konijn het volgende:
Van Nistelrooy gaf hoog op van Maduro. Opzich had Ruud wel een punt, Hedwiges (zo spel je het toch ;-) )speelde een redelijke invalbeurt. Maar of hij echt zo goed was als Ruud zei![]()
Ik vind het een goed resultaat, niet met goed voetbal bereikt maar het resultaat telt.quote:Op donderdag 9 juni 2005 08:42 schreef SocialDisorder het volgende:
Voor zover ik weet heeft Van Basten gezegd dat hij nog niet helemaal tevreden was met het spelbeeld, vooral in het begin was er geen goede aansluiting tussen middenveld en aanval (waar verandering in kwam na de wissel van Maduro). Hij heeft ook aangegeven dat de oorzaak van het nog niet kunnen domineren op de helft van de tegenstander deels ligt in de verdediging. Hij heeft nog geen twee wedstrijden met dezelfde verdediging gespeeld volgens mij.
Daarnaast moet je voor dominerend voetbal vertrouwen hebben in je eigen kunnen en je teamgenoten, en dat vertrouwen zie ik met de wedstrijd groeien.
Conclusie verhaal Van Bommel; Van Basten had gelijk (hij had uberhaupt gelijk, want hij is de bondscoach, dus het is zijn goed recht om iemand wel of niet naar huis te sturen.).
Conclusie verhaal Van Nistelrooy; hij had gelijk.
Conclusie verhaal Van Persie; hij had gelijk (prachtig doelpunt, en een schitterende assist waar hij ook zelfzuchtig had kunnen zijn. Geeft de teamspirit wel mooi weer vind ik).
Nog even winnen van die Tjechen, de rest ook winnen we ook wel, en die wereldbeker is voor ons.
Die had gisteren wel die droom, bij één of ander programma.quote:Op donderdag 9 juni 2005 09:25 schreef SCH het volgende:
Na de zomer ook maar Jeroen Drost oproepen
Je kan het ook andersom stellen: veel spelers die worden opgeroepen en net zo snel weer afgeserveerd worden, worden daar niet vrolijker van. Ik weet niet of jouw genoemde neveneffect er echt is, is daar bewijs voor?quote:Op donderdag 9 juni 2005 09:24 schreef Trancelocator het volgende:
Een prachtig neveneffect van het selectiebeleid van Van Basten is dat dit een enorme impuls is voor de Nederlandse competitie. Ik ben er ook van overtuigd dat dit "part of the plan" is van hem. Nederlandse voetballers, jong en oud, ruiken hun kansen en willen deze ook grijpen. Ik hoor daar vrij weinig mensen over.
Ik vind het vervelend om mezelf te herhalen, maar vooruit;quote:Op donderdag 9 juni 2005 09:26 schreef ffTzz het volgende:
[..]
Ik vind het een goed resultaat, niet met goed voetbal bereikt maar het resultaat telt.
Wat mij opviel is dat de Finnen halverwege de tweede helft wel erg door het ijs zakten, maar wel te begrijpen als je bedenkt dat het voor hun alles of niets was.
Jou conclusie over van Bommel vind ik maar half waar: de Jong speelde in mijn ogen onzichtbaar en met veel bal verlies, pas toen Maduro in het veld kwam ging het beter.
quote:vooral in het begin was er geen goede aansluiting tussen middenveld en aanval (waar verandering in kwam na de wissel van Maduro)
Dat heeft hij bij Arsenal geleerd en niet alleen van van basten denk ikquote:Op donderdag 9 juni 2005 09:31 schreef DeTolk het volgende:
Blijkbaar heeft hij de adviezen van Van Basten aangenomen.
Maar qua veldspel zeg ik, Robin mag blijven.
Ik vind dit vrij vergezocht. Denk je nou echt dat spelers als Bobson, Castelen en Yildirim nu iets hebben van "Oh, mijn wereld is nu ingestort"? Deze spelers hebben een jaar geleden nog niet eens mogen dromen dat ze zich zo snel in Oranje zouden spelen. Ze hebben allen vast het idee dat het mooi meegenomen is. Bovendien weten ze dat ze dicht bij een selectie zitten en zullen daarom hun best blijven doen.quote:Op donderdag 9 juni 2005 09:33 schreef SCH het volgende:
Je kan het ook andersom stellen: veel spelers die worden opgeroepen en net zo snel weer afgeserveerd worden, worden daar niet vrolijker van. Ik weet niet of jouw genoemde neveneffect er echt is, is daar bewijs voor?
Alsof ze sowieso hun best niet blijven doen.quote:Op donderdag 9 juni 2005 09:43 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Ik vind dit vrij vergezocht. Denk je nou echt dat spelers als Bobson, Castelen en Yildirim nu iets hebben van "Oh, mijn wereld is nu ingestort"? Deze spelers hebben een jaar geleden nog niet eens mogen dromen dat ze zich zo snel in Oranje zouden spelen. Ze hebben allen vast het idee dat het mooi meegenomen is. Bovendien weten ze dat ze dicht bij een selectie zitten en zullen daarom hun best blijven doen.
Van Basten was het afgelopen seizoen bij veel competitiewedstrijden op de tribunes te vinden, en dat weten de spelers ook...quote:Op donderdag 9 juni 2005 09:52 schreef SCH het volgende:
Alsof ze sowieso hun best niet blijven doen.
En is dat Marco's schuld, dat ze niet presteerden ? Denk je nou echt dat spelers zoals v.d. Bergh, Denneboom en Bobson liever geen interland hadden geen gespeeld dan 1 keer meedoen als test en dan alsnog afvallen ? Denk je dat ze zelf niet inzien dat ze volledig terecht zijn afgevallen ?quote:Op donderdag 9 juni 2005 09:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Je kan het ook andersom stellen: veel spelers die worden opgeroepen en net zo snel weer afgeserveerd worden, worden daar niet vrolijker van.
Het is raar dat ze geselecteerd zijn, dat geeft die jongens hoop en nu staan ze te boek als de jongens die het niet hebben gered bij Oranje. Oranje moet een uitverkiezing zijn voor enkelen, niet een soort van hobby zoals nu.quote:Op donderdag 9 juni 2005 09:56 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
En is dat Marco's schuld, dat ze niet presteerden ? Denk je nou echt dat spelers zoals v.d. Bergh, Denneboom en Bobson liever geen interland hadden geen gespeeld dan 1 keer meedoen als test en dan alsnog afvallen ? Denk je dat ze zelf niet inzien dat ze volledig terecht zijn afgevallen ?
Ik zou Ruudje naar het bankje bonjouren vervolgens Kuijt in de spits en Robben en van Persie roulerend de achterhoede helemaal gek fata morgana....ehquote:Op woensdag 8 juni 2005 08:42 schreef DeTolk het volgende:
[..]
KJH moet er ook bij idd, in plaats van Ruud ( maar wel eerst in een oefenwedstrijd)
Dat lijkt me niet meer dan normaal eigenlijk maar of het nou meteen een impuls voor de competitie is?quote:Op donderdag 9 juni 2005 09:56 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Van Basten was het afgelopen seizoen bij veel competitiewedstrijden op de tribunes te vinden, en dat weten de spelers ook...
Ik durf te wedden dat die spelers het zelfs niet met je eens zijn. Ze hebben eraan geroken, zijn terecht afgetest, maar weten nu tenminste hoe het eraan toegaat bij Oranje en wat het gevergde niveau is. Dit is voor 9 van de 10 spelers juist een meetlat om achteraan te jagen en weer erbij te komen, alleen de mentaal zwakken zullen het zo zien zoals jij het interpreteert.quote:Op donderdag 9 juni 2005 09:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is raar dat ze geselecteerd zijn, dat geeft die jongens hoop en nu staan ze te boek als de jongens die het niet hebben gered bij Oranje. Oranje moet een uitverkiezing zijn voor enkelen, niet een soort van hobby zoals nu.
Waar ik op doel is dit:quote:Op donderdag 9 juni 2005 09:37 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Ik vind het vervelend om mezelf te herhalen, maar vooruit;
[..]
Dat is een denkwijze: we nemen een stel spelers die in clubverband uitblinken en maken daar een team van. Het andere is uitgaan van een filosofie en speelwijze en deze proberen in te vullen met de middelen die er zijn. Mensen die beweren dat deze middelen niet voor handen zijn moeten hun mening herzien, want deze zijn er wel degelijk.quote:Op donderdag 9 juni 2005 09:58 schreef SCH het volgende:
Het is raar dat ze geselecteerd zijn, dat geeft die jongens hoop en nu staan ze te boek als de jongens die het niet hebben gered bij Oranje. Oranje moet een uitverkiezing zijn voor enkelen, niet een soort van hobby zoals nu.
A) Ik Heb geen snars van de wedstrijd gezien wegens verplichtingen eldersquote:Op donderdag 9 juni 2005 08:59 schreef SCH het volgende:
Van Persie wordt de grote man van het WK in Duitsland. Marco begint dat ook door te krijgen.
Maar wellicht hield de Jong zich ondanks dat slechte spel wel aan zijn afspraken, dat zijn in feite namenlijk twee verschillende zaken die maar weinigen gescheiden houden.quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:05 schreef ffTzz het volgende:
[..]
Waar ik op doel is dit:
voor Nederland- Roemenie: eerste keus, van Bommel, tweede keus: de Jong, derde keus Maduro.
Na Nederland- Roemenie: eerste keus, de Jong, tweede keus Maduro, van Bommel zit thuis.
Zijn keus van Bommel niet mee te nemen is misschien juist maar de Jong opstellen op die plaats was geen gelukkige keus, het middenveld werd er niet sterker van.
Ik val ook niet graag in herhaling, maar:quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:05 schreef DIJK het volgende:
Als Marco nou gewoon toegeeft dat we als counterploeg veel meer kans maken op het WK en daarom zo spelen. Hij blijft maar roepen dat we dominant gaan spelen om dan meteen vanaf de eerste minuut het tegenovergestelde te gaan doen. En dat komt heus niet door de tegenstander, dat zijn slappe excuses. Geen probleem, ik denk ook dat we het meeste kans maken als behoudende ploeg. Maar dan moet hij niet elke keer weer kwezelen over dominant spelen.
Rome is ook niet op een dag gebouwd.quote:Op donderdag 9 juni 2005 09:24 schreef Trancelocator het volgende:
Van Basten gaf ook wederom aan te streven naar dominant en attractief voetbal. Hij heeft ook nooit gezegd en beloofd dat dat er direct zou staan.
Als het geven van slechte passes en het verkeerd dekken bij zijn afspraken hoorde, is De Jong glansrijk geslaagd!quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:11 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Maar wellicht hield de Jong zich ondanks dat slechte spel wel aan zijn afspraken, dat zijn in feite namenlijk twee verschillende zaken die maar weinigen gescheiden houden.
Buiten dat, als je tegen een ingegraven ploeg als Andorra speelt, is het logisch dat je wat oppurtunistischer gaat spelen, er is namelijk geen ruimte voor snel en frivool voetbal. Tegen ploegen als Brazilië gaan wij waarschijnlijk het ware Nederlands elftal, zoals Van Basten het liefste ziet, zien.quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:17 schreef Trancelocator het volgende:
En bovendien, Oranje moet helemaal niet nu pieken. Hell no dat ze nu goed gaan spelen, tegenstanders daarop gaan anticiperen, zodat Oranje een stroef WK tegemoet kan zien. Dus: nu mag er slecht gespeeld worden met countervoetbal, het moet straks op het WK gebeuren.
Het eerste sluit het tweede toch niet uit?quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:08 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Dat is een denkwijze: we nemen een stel spelers die in clubverband uitblinken en maken daar een team van. Het andere is uitgaan van een filosofie en speelwijze en deze proberen in te vullen met de middelen die er zijn. Mensen die beweren dat deze middelen niet voor handen zijn moeten hun mening herzien, want deze zijn er wel degelijk.
Van Basten doet het tweede en laat hij nu juist de bondscoach zijn. Ha!
Dat bedoel ik dus met kwezelen. Als hij echt zou streven naar dominant voetbal hadden we dat gister heus wel gezien. Misschien niet de hele wedstrijd, maar toch zeker wel een minuut of 10 in de eerste helft. Met het spelersmateriaal wat hij heeft zou die 10 minuten eigenlijk nog een aanfluiting zijn. Bovendien is hij nu toch al wel een hele poos bondscoach, als we nu nog niet een beetje in het spel zouden zien waar hij naar toe wil is het gewoon een flutcoach. Maar dat is het niet, hij heeft gewoon in het geheel niet de intentie om dominant te spelen. Dat is geen probleem, want waarschijnlijk is dit veel succesvoller en minder risicovol. Maar dan moet hij ophouden met die prietpraat.quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:12 schreef Trancelocator het volgende:
Ik val ook niet graag in herhaling, maar:
Rome is ook niet op een dag gebouwd.
Dit heeft vermoedelijk te maken met Bassie-tactiek : Speel expres slecht, zo creer je ruimte voor hun aanvallers, krijgen ze zelfvertrouwen en denken ze ineens dat nog goed kunnen voetballen ook, gaan ze plots aanvallen i.p.v. zich ingraven, en prompt hebben wij de ruimte en voila...quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:24 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Als het geven van slechte passes en het verkeerd dekken bij zijn afspraken hoorde, is De Jong glansrijk geslaagd!
Als je pas gemotiveerd bent als de bondscoach op de tribune zit is er iets grondig mis met je professionaliteit en je mentaliteit.quote:Op donderdag 9 juni 2005 09:56 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Van Basten was het afgelopen seizoen bij veel competitiewedstrijden op de tribunes te vinden, en dat weten de spelers ook...
Idem voor Heitinga en nog veel anderen. Als de spelers zich gisteren aan hun afspraken hielden, zijn die afspraken nodig aan herziening toe.quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:24 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Als het geven van slechte passes en het verkeerd dekken bij zijn afspraken hoorde, is De Jong glansrijk geslaagd!
Dat ontken ik ook niet. Alleen zijn Van Bommel en Seedorf in Oranje ook niet echt de grootste successtories geweest dit jaar.quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:27 schreef SCH het volgende:
Het eerste sluit het tweede toch niet uit?
Bij deze gedachte kan ik nog steeds niet bij.quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds een gotspe dat een spelertje als Maduro is geselecteerd.
Laat dat nou juist het probleem zijn van neerlands competitie de laatste jaren. Misschien kan Van Basten wat meer de wedstrijden van NAC gaan bijwonen...quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:30 schreef Elgigante het volgende:
Als je pas gemotiveerd bent als de bondscoach op de tribune zit is er iets grondig mis met je professionaliteit en je mentaliteit.
Word!quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:33 schreef Edenoniphobic het volgende:
Jullie spelen zeker geen voetbal ? Iedereen die dat heeft gedaan op enig niveau weet dat je slecht kan spelen (foute passes, een man voorbij laten gaan etc) maar toch tactisch gezien een sterke gedisciplineerde match kan spelen. Zijn gewoon 2 verschillende zaken.
Wat een lief zinnetje?quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:33 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Bij deze gedachte kan ik nog steeds niet bij.
Is het ook, van Basten stelt enerzijds dat hij spelers opstelt die bewezen hebben mee te kunnen en die regelmatig spelen bij hun team en anderszijds stelt ie Hedwiges op (die ik wél goed vind) alleen op basis van 'vertrouwen'.quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Idem voor Heitinga en nog veel anderen. Als de spelers zich gisteren aan hun afspraken hielden, zijn die afspraken nodig aan herziening toe.
Ik vind het nog steeds een gotspe dat een spelertje als Maduro is geselecteerd.
Ja hehe, maar als je tactiek niet werkt in de praktijk omdat je achter de feiten aanloopt door balverlies en je man te laten lopen heb je er geen reet aan..quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:33 schreef Edenoniphobic het volgende:
Jullie spelen zeker geen voetbal ? Iedereen die dat heeft gedaan op enig niveau weet dat je slecht kan spelen (foute passes, een man voorbij laten gaan etc) maar toch tactisch gezien een sterke gedisciplineerde match kan spelen. Zijn gewoon 2 verschillende zaken.
Bij jullie gaat het zeker altijd na de wedstrijd van: "Ja we hebben met 4-0 verloren, maar dat is niet zo erg want dat kwam omdat sommigen hun man voorbij lieten gaan. Gelukkig hebben we tactisch gezien wel een heel sterke en gedisciplineerde match gespeeld."quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:33 schreef Edenoniphobic het volgende:
Wie weet is dit een zwakke kant van van Basten, het doordrenkt zijn van de Ajax doctrine.quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:36 schreef SCH het volgende:
[..]
. Ik heb gewoon niet zoveel met dat pro-Ajax-beleid van Van Basten.
Omdat Hedwiges op een hoger niveau traint en speelt dan Jeroen. En met het pro-Ajax beleid valt het ook wel mee, anders hadden we volgende opstelling gehad:quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een lief zinnetje?
Waarom wel Maduro maar geen Jeroen Drost die veel meer minuten heeft gemaakt en op een positie speelt waar in Oranje meer problemen zijn. Ik heb gewoon niet zoveel met dat pro-Ajax-beleid van Van Basten.
Hahahahahaquote:Op donderdag 9 juni 2005 10:51 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Omdat Hedwiges op een hoger niveau traint en speelt dan Jeroen.
Ja, en 1 keer niet. Laten we wel even realistisch blijven. Zijn tijd komt nog welquote:Op donderdag 9 juni 2005 10:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Hahahahaha![]()
![]()
Heerenveen heeft Ajax tweemaal verslagen dit jaar.
Kom op zeg, dit is toch geen argument????![]()
Tactiek en taken zijn niet te vergelijken met iets onbenulligs als haardracht.quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:40 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ja hehe, maar als je tactiek niet werkt in de praktijk omdat je achter de feiten aanloopt door balverlies en je man te laten lopen heb je er geen reet aan..
Hetzelfde als: Ondanks dat ik slecht speelde zat mijn haar wél goed!
En daarom bereikten jullie waarschijnlijk ook geen hoger niveau...quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:46 schreef DIJK het volgende:
[..]
Bij jullie gaat het zeker altijd na de wedstrijd van: "Ja we hebben met 4-0 verloren, maar dat is niet zo erg want dat kwam omdat sommigen hun man voorbij lieten gaan. Gelukkig hebben we tactisch gezien wel een heel sterke en gedisciplineerde match gespeeld."
Ik ken dat niet want ik speelde niet op enig niveau. Bij ons ging het altijd gewoon om het winnen.
Dank je.quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een lief zinnetje?
Waarom wel Maduro maar geen Jeroen Drost die veel meer minuten heeft gemaakt en op een positie speelt waar in Oranje meer problemen zijn. Ik heb gewoon niet zoveel met dat pro-Ajax-beleid van Van Basten.
Je mag maar een bepaald aantal spelers van dezelfde club oproepenquote:Op donderdag 9 juni 2005 10:51 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Stekelenburg, Melchiot, Heitinga, De Jong, Maxwell (genaturaliseerd)
Sneijder, VD Vaart, Maduro
De Ridder, Babel, Boukhari
Het was uiteraard een losse flodder van dat haar hequote:Op donderdag 9 juni 2005 10:58 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Tactiek en taken zijn niet te vergelijken met iets onbenulligs als haardracht.
Even heel concreet een voorbeeldje nemen. Als Heitinga als centrale verdediger opdrachten krijgt om :
1) Een bepaalde spits te volgen als vaste man indien die op onze helft komt
2) Een bepaalde zone te bestrijken als verdediger in balbezit
3) Door te schuiven in balbezit en zijn man durven los te laten om een man-meer situatie te creeren
4) Vooruit te verdedigen i.p.v. achteruit te lopen
5) Aanvaller X kort te dekken wegens specifieke kwaliteiten
6) Aanvaller Y de ruimte te geven omdat hij de minste is en vanuit de zone meer rugdekking gegeven kan worden bij andere gevaarlijke aanvallers
En hij doet dit allemaal exact over de gehele wedstrijd, dan kan hij toch bij elk van die taken fouten maken, bijvoorbeeld
1) Kopduels verliezen bij die spits, of eruit gelopen worden
2) In die zone spelend een slechte pass geven
3) Voordurend doorschuiven maar toch af en toe balverlies lijden
4) Veelal instappen, maar enkele keren er falikant naast zitten
5) Kort dekken, maar wegens een sluwe actie van de aanvaller uitgekapt worden
etc
Bovenstaande zaken zijn stuk voor stuk zaken waarbij ie zich aan zijn taak houdt, maar in de uitvoering ervan niet altijd gelukkig is. Dat is toch iets fundamentaals verschillends als gewoon die taak consequent anders invullen. Al die bovenstaande zaken zijn redenen die een wissel bevorderen, zeker als het te frequent gebeurd, maar zijn nogmaals geen team-ondermijnende zaken waarbij je je niet houdt aan de tactiek. De Jong is uiteindelijk ook gewisseld...
De filosifie erachter blijft zoals gezegd : hoe langer je het zelfde stramien oefent met spelers die bewezen hebben de kwaliteiten te hebben, moet het er uiteindelijk wel een keer goed uitkomen zonder al te veel fouten, met de nadruk om combinatievoetbal. Met spelers die niet meegaan hierin, kan je uitgedokterde totaalplan ook nooit doorgroeien.
Deed Opdam mee? Ik dacht dat het een opgeschoten ballenjongen was!quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:18 schreef zjroentje het volgende:
Dan zou ik eerder Opdam weglaten, die speelde echt onzeker en alleen maar lange ballen. Heitinga probeerde nog op te bouwen, al mislukte dat natuurlijk ook.
Ajax: 2e plaats - 77 puntenquote:Op donderdag 9 juni 2005 10:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Hahahahaha![]()
![]()
Heerenveen heeft Ajax tweemaal verslagen dit jaar.
Kom op zeg, dit is toch geen argument????![]()
Fijn dat je dat toegeeft, ik vind dat een zwakte van een bondscoach. Foppe doet dat gelukkig niet.quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:15 schreef -Vaduz- het volgende:
Van Basten is gewoon pro Ajax
Nee ook niet - het blijft een gotspe om Maduro te selecteren.quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:52 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Ajax: 2e plaats - 77 punten
Heerenveen: 5e plaats - 60 punten
is dat wel een argument?
Ook als hij gewoon goed speelt zoals gister? Van Nistelrooy gaf ook aan dat toen Maduro erin kwam het elftal rustiger ging spelen en ook stukken beter.quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee ook niet - het blijft een gotspe om Maduro te selecteren.
Maar dat blijft onzin, wat goed is breng je snel.quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee ook niet - het blijft een gotspe om Maduro te selecteren.
Raar dat Foppe in zijn selectie dan ook meer Ajacieden heeft opgenomen dan spelers van welke andere club.quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:19 schreef SCH het volgende:
Fijn dat je dat toegeeft, ik vind dat een zwakte van een bondscoach. Foppe doet dat gelukkig niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |